Вт, 19.09.2017, 18:21
Форум інформатиків України
Головна Реєстрація Вхід
Вітаю Вас, Гість · RSS
Вітання на форумі
Незнайомець
Вітаємо на форумі,
Незнайомцю!

   
зареєструйтесь
Перед реєстрацією обов’язково прочитайте:
Оновлення Учасники Пошук
Особисті повідомлення
Видавництво ’’Аспект’’ Видавництво

Сторінка 1 з 3123»
Модератор форуму: mouse, Ktara, Bandalak, НІКОЛЯ 
Форум інформатиків » РОЗДІЛ I: ІНФОРМАТИКА, ПРОБЛЕМИ, ОБГОВОРЕННЯ, ВИРІШЕННЯ » 1.9 Інформатика у ВНЗ » Болонська система та інформатика (Суть Болонської системи і роль ІКТ в ній)
Болонська система та інформатика
Lviza Дата: Пт, 28.03.2008, 23:11 | Повідомлення № 1
Тут живе...
Повідомлень: 158
Нагороди: 0
Рейтинг: 3
Ми всі - теперішні або майбутні батьки студентів. А дехто і сам має декілька годин навантаження з інформатики в Вузах. Зараз в інститутах введено Болонську систему (пардон, в університетах, хоча я різниці не бачу). Але, як я чую ні студенти, ні викладачі толком про неї так нічого і не знають. Одні викладачі ставлять бали по 100 бальній системі, інші - по 12 бальній чи 5-бальній, дехто придумує взагалі свої системи. А Болонська то в чому? Наскільки я розумію, там більша частина знань повинна здобуватися студентами самостійно, причому за допомогою мережевої бази знань. ПРичому всесвітньої. А наші студенти мають до цього доступ?

Шановні форумчани!!!!!
Повідомлення, які не відповідають темі або несуть некорисний зміст будуть видалятись без попередження!!!


Відредаговано: Lviza - Пт, 28.03.2008, 23:11
Varkan Дата: Пн, 31.03.2008, 10:29 | Повідомлення № 2
Викладач ВУЗу
Повідомлень: 425
Нагороди: 0
Рейтинг: 6
Quote (Lviza)
А Болонська то в чому?

Перехід на Болонську систему взагалі поступовий і ступеневий. Різні ВУЗи можуть знаходитись на різних ступенях: модульно-рейтинговій, кредитно-модульній...
Вас шо саме цікавить?

Newbie Дата: Вт, 01.04.2008, 18:58 | Повідомлення № 3
Хелпер
Повідомлень: 1412
Нагороди: 9
Рейтинг: 91
те, що у нас часто називають Болонською системою, нею далеко не є. її суть зовсім не в балах smile
на реальний Болонський процес треба не лише адекватне фінансування (якого завжди не вистарчає), але й докорінна зміна принципу надання освітніх послуг
Varkan Дата: Ср, 02.04.2008, 13:22 | Повідомлення № 4
Викладач ВУЗу
Повідомлень: 425
Нагороди: 0
Рейтинг: 6
Quote (Newbie)
її суть зовсім не в балах

Так дійсно. Суть нашого болонського процесу це перехід на європейську систему навчання у ВУЗах.
Одна знайома навчається у німеччині, ось що вона розповідала:
Навчання проводиться дистанційно. за допомогою нету вона отримує завдання і відправляє розвязки.
у вуз вона ходить тільки на лекції і семінари (до речі вони там організовані зовсім не так як у нас, просто це найблищі поняття).
залікових як таких зовсім немає (можливо це недолік) там на кожен іспит окрема бумажка у 3 екземплярах (студента, викладача, і канцелярії). результати оцінюються оцінками а не балами.

Newbie Дата: Ср, 02.04.2008, 16:24 | Повідомлення № 5
Хелпер
Повідомлень: 1412
Нагороди: 9
Рейтинг: 91
Болонська система - це повна відповідальність студента за своє навчання. Він вибирає курси, які йому слухати і коли їх слухати, і де!! (ну звісно певний процес поступання у вуз існує, але він зовсім не такий як у нас). Можна прослухати один курс в одному вузі, інший в іншому - в тих викладачів, які є більшими фахівцями.
Набираючи таким чином курси, студент прямує до отримання диплому. Якщо він не склав якогось іспиту – не страшно, він може його здати потім. В результаті нема поняття «групи», бо на кожному предметі ота «група» може бути різною. Водночас це означає, що відрахувати студента НЕМОЖЛИВО за Болонською системою (фільм молодіжний колись був, здається «Король вечірок» - про багатого юнака, який вчився вже років 15, і не складав останнього іспиту, бо хотів продовжити веселе студентське життя, поки його батьки не відмовились його оплачувати).

Щодо балів, то там специфічна логіка. Спробую пояснити. В групі може бути лише певний відсоток відмінників, хорошистів, і тих, хто не здав курсу. Це вираховується суто статистично (за законом нормального розподілу: 10, 25, 30, 25, 10% на кожну оцінку відповідно). В принципі в такому разі проблем ніяких: ставляться бали: А,В,С,D,E – від макс. до задовільної успішності, а також FX – незадовільно, але можна перездати, і F – перездача неможлива, треба повторно прослухати цей курс. Паралельно ставляться і звичайні оцінки певної країни (зрештою байдуже в якій шкалі: 5, 12, 100, 1000 балів).
В деяких випадках цей закон порушується (наприклад група надто сильна чи надто слабка). Тоді подвійна оцінка буквенна+бальна дозволяє це прояснити: якщо студент має 90 балів зі 100 і оцінку D – це означає, що він вчив цей курс у сильній групі. Якщо ж має 5 білів зі 100 і оцінку А, то вочевидь група була досить слабка. Але ці нюанси проявляються досить рідко, тому в принципі є майже повна залежність балів числових і буквенних.

Ми ж намагаємось звести все до якигось формальних кредитів чи переведення балів, тоді як про вибір студентом курсів не йде й мова, я вже мовчу про вибір викладачів sad

Ktara Дата: Ср, 02.04.2008, 17:44 | Повідомлення № 6
Перспективна вчителька
Повідомлень: 3886
Нагороди: 36
Рейтинг: 285
Quote (Newbie)
Ми ж намагаємось звести все до якигось формальних кредитів чи переведення балів, тоді як про вибір студентом курсів не йде й мова, я вже мовчу про вибір викладачів

так, дійсно, поки що нам до цього далеко. У нас поводиться експеримент - на одному з предметів проставляються оцінки А,В,С,D,E. На уьому поки і все smile
Newbie Дата: Ср, 02.04.2008, 18:39 | Повідомлення № 7
Хелпер
Повідомлень: 1412
Нагороди: 9
Рейтинг: 91
Quote (Ktara)
оцінки А,В,С,D,E

надіюсь це "правильні" оцінки: Е - це мінімальна трійка? бо я знаю, що дехто переводить її як найнижчий бал за 5-бальною шкалою, себто одиниця

просто прикро, що на отих балах і закінчується вся Болонізація, і багато хто каже "я проти Болонської системи", не розуміючи навіть її суті sad

LadyGrey Дата: Чт, 24.04.2008, 19:50 | Повідомлення № 8
Новий користувач
Повідомлень: 1
Нагороди: 0
Рейтинг: 0
4 роки назад, коли Міністерство Освіти стало перед питанням про участь у Болонському процесі, було обрано декілька ВУЗів по всій Україні, які мали "на власній шкурі" та шкурі своїх першокурсників перевірити її, тобто побувати в якості лабораторних кроликів. Серед них була і я - студентка 1 курсу педагогічного ВУЗу - з великими амбіціями і омріяними "от сессии до сессии".
Головні напрями кредитно-модульної системи нам описали одразу - 30% матеріалу на самостійне опрацювання, 100 балів отримуються протягом семестру, ще 25, якщо потрібно, можна добрати на екзамені. Тіх, хто має на кінець семестру нижче 35 балів - на екзамен не допускати, залишати на повторний курс.
Далі вже почалась імпровізація на вільну тему, бо що таке - повторний курс? Що таке "добирати бали"? На самостійне опрацювання давали від 5 до 50% матеріалу, здебільшого те, що найскладніше викласти самому. А більш за все постраждали практичні заняття - години скоротили, а програму - ні, тож - "галопом по Європам". Найбільша втрата для студентської молоді при переході до Болонського процесу - працювати потрібно напротязі всього семестру. Але, всупереч викладачам, що "не ставлять автомати", якщо за семестр по всім дисциплінам набрав достатню, як для себе, кількість балів, то сесії, як такої і взагалі немає. Пізніше ввели обов'язкове "підтвердження трійки", тобто балів D i E; здачу екзамена на оцінку, а не добирання балів, декі викладачі віднімають бали за пропуск занять.
Ось все, що я можу сказати про болонський процес, як чотирирічний її учасник. Ну і від себе: не думаю, що стало вже сильно погано, просто треба
1. переглянути всі діючі програми з усіх дисциплін для ВУЗів по відповідності обсягу/часу;
2. комп'ютеризувати хоча б бібліографічні каталоги, і поступово створювати електронні бібліотеки;
3. не варто давати студентам предмети на вибір, не той у нас менталітет, що в Європі;
4. на стіл кожного викладача покласти по примірнику "Вимоги до знань та правила їх оцінювання у кредитно-модульній системі".
Lviza Дата: Вт, 03.06.2008, 23:10 | Повідомлення № 9
Тут живе...
Повідомлень: 158
Нагороди: 0
Рейтинг: 3
Про Болонську систему можна прочитати тут
Комарик Дата: Сб, 15.11.2008, 22:41 | Повідомлення № 10
Прописаний назавжди
Повідомлень: 228
Нагороди: 0
Рейтинг: 14
Взагалом перехід до Боллонської системи не є дуже поганим.
стосовно балів то мають ставити у 100-бальній і відповідно до неї оцінки A,B,C,D,E,FX,F.
якщо ти набрав 60 зі ста маєш своє E(як в нас народ говорить "туберкульозна трійка") і можеш далі вчитись у вузі(але без степендії). якщо маєш оцінки вище 75-ти маєш і степендію.
якщо ти набрав менше 60-ти маєш FX(двійка з правом перездачі) і йдеш вчитись.
якщо ти набра менше 15-ти(здається) отримуєш F і тебе просять з універу...
стосовно його переваг.
є реальний шанс здати усю сесію автоматом. вомога одна - гарно вчитись.
якщо ж ти все-теки не отримав потрібну оцінку то йдеш на екзамен де можеш набрати додатково 20 балів.


Відредаговано: Комарик - Сб, 15.11.2008, 22:43
Newbie Дата: Нд, 16.11.2008, 19:09 | Повідомлення № 11
Хелпер
Повідомлень: 1412
Нагороди: 9
Рейтинг: 91
знову за рибу гроші... знову бали мішаються з Болонською системою :(
Quote (Комарик)
здати усю сесію автоматом

уявляєте, в Болонській системі студент може мати в семестрі один-єдиний предмет ;) якщо так вибере. і як тоді з тими 75+ балами стипендію рахувати? от де неувязочки "української болонської" системи!
Quote (Комарик)
і тебе просять з універу...

не буває при Болонській системі відрахування з вузу - буває незарахування прослуханого курсу. і це нормально - прослухати його в іншому вузі, або й країні. років за ... 5, коли захочеш! і отримати повноцінний диплом!
у нас же в межах одного (!) вузу не зараховують предмети, коли вчив їх на першій освіті, і поступив на другу. причому в одних і тих же викладачів. зате гордо називаємо "впровадження Болонського процесу"...
більш того, при Болонській системі (о, ужас!) втрачається поняття "закінчити певний вуз", бо студент, набравши певний "букет" курсів, теоретично може отримати дипломи одразу кількох вузів. саме тому входження в цю систему вимагає уніфікації не стільки оцінок, скільки навчальних програм та курсів. а саме це у нас або не робиться, або робиться для галочки...
Комарик Дата: Вт, 18.11.2008, 16:16 | Повідомлення № 12
Прописаний назавжди
Повідомлень: 228
Нагороди: 0
Рейтинг: 14
Quote (Newbie)
знову за рибу гроші... знову бали мішаються з Болонською системою

вибачте, але Ви, мабуть, не так зрозуміли...
я не мав на меті розповідати про ідеологію Болонської системи...
просто хотів показати яка ситуація зараз у вузах...

Quote (Newbie)
а саме це у нас або не робиться, або робиться для галочки...

для того щоб щось робилось потрібно кошти і стабільну владу з планом розвитку років так на 10-15...
а доки в нас нема ні того ні того будемо "давитись" тим що є...
але зміни в освіті відбулись і, як на мене, то в кращий бік.

Відредаговано: Комарик - Вт, 18.11.2008, 16:22
Newbie Дата: Ср, 19.11.2008, 14:59 | Повідомлення № 13
Хелпер
Повідомлень: 1412
Нагороди: 9
Рейтинг: 91
Quote (Комарик)
просто хотів показати яка ситуація зараз у вузах...

власне я хотіла сказати, що у вузах навіть не в курсі що таке болонська система :)
але впевнено кажуть, що на неї переходять... куди вони таким темпом зайдуть... боюсь, точно не в Європу ;)
Комарик Дата: Ср, 19.11.2008, 16:10 | Повідомлення № 14
Прописаний назавжди
Повідомлень: 228
Нагороди: 0
Рейтинг: 14
Quote (Newbie)
у вузах навіть не в курсі що таке болонська система

на мою думку ніхто й не хоче "бути в курсі".
теперішня система усіх влаштовіє. викладачцв у які приймають екзамен і заробляють на цьму гроші...
також і студентів яких влаштовіє все аби не вчтись...

а при Болонській системі треба вчитись більше ніж при теперішній...

якщо й знайдуться люди які захочуть щось змінити то їм цьго зробити не дадуть. принаймні найблищих років 5 точно...

uchilka Дата: Ср, 28.01.2009, 17:16 | Повідомлення № 15
Новий користувач
Повідомлень: 2
Нагороди: 0
Рейтинг: 0
вибачте, але мені здається так: подивилися наші освітянські мужі "на право" - спробуємо так дітей навчати, подивилися "на ліво" - і там цікава система, і її спробуємо на дітях. А до толку звести все до однієї поступово-крокової системи "зась". тут точно ще 5-ти років буде замало
Форум інформатиків » РОЗДІЛ I: ІНФОРМАТИКА, ПРОБЛЕМИ, ОБГОВОРЕННЯ, ВИРІШЕННЯ » 1.9 Інформатика у ВНЗ » Болонська система та інформатика (Суть Болонської системи і роль ІКТ в ній)
Сторінка 1 з 3123»
Пошук:


© Форум інформатиків України, 2007-2017.