Сб, 18.11.2017, 02:44
Форум інформатиків України
Головна Реєстрація Вхід
Вітаю Вас, Гість · RSS
Вітання на форумі
Незнайомець
Вітаємо на форумі,
Незнайомцю!

   
зареєструйтесь
Перед реєстрацією обов’язково прочитайте:
Оновлення Учасники Пошук
Особисті повідомлення
Видавництво ’’Аспект’’ Видавництво

Сторінка 1 з 11
Модератор форуму: НІКОЛЯ, Ktara, Bandalak, volevikt 
Форум інформатиків » РОЗДІЛ ІІІ: МЕТОДИКА, ЗАСОБИ ВИКЛАДАННЯ ІНФОРМАТИКИ » 3.4 Методика викладання інформатики в 11-річній школі » Вивчення поняття інформаційної системи
Вивчення поняття інформаційної системи
W-w-W Дата: Нд, 17.05.2009, 20:17 | Повідомлення № 1





В даній темі пишіть цікаве про інформаційну систему та все, що з нею пов'язане!

Шановні форумчани!!!!!
Повідомлення, які не відповідають темі або несуть некорисний зміст будуть видалятись без попередження!!!

W-w-W Дата: Нд, 17.05.2009, 20:45 | Повідомлення № 2





§1. Початкове ознайомлення з комп'ютером

Аналіз чинних програм, навчальних посібників з інформатики для школи свідчить, що практично в усіх наявний розділ, у якому об'єктом вивчення є комп'ютер, однак кожний з них має різні назви, найбільш поширені «Пристрої ЕОМ», «Архітектура ЕОМ» або «Принципи будови і роботи ЕОМ». Зазначимо, що в інших розділах навчальної дисципліни інформатики комп'ютер виступає також засобом навчання.

Однак, незважаючи на різні назви, розділ фактично має однаковий зміст. Він має або абстрактну теоретичну спрямованість, або суто практичну. Так, наприклад, у першому підручнику з інформатики для школи [Єршов А. П., Монахов В. М., 1986 p.] даний розділ містив основні поняття про логічну будову ЕОМ, її організацію і принципи дії, про мову програмування низького рівня — мову асемблер, була запропонована навчальна модель конкретної ЕОМ, за допомогою якої рекомендувалося вивчати цей розділ. У багатьох інших чинних навчальних посібниках цей розділ містить загальні описові відомості про організацію і структуру комп'ютера та принципи роботи.

Прикріплення: 7883315.doc(168Kb)
W-w-W Дата: Нд, 17.05.2009, 20:52 | Повідомлення № 3





§3. Принципи функціонування комп'ютера

Особливо складними для учнів під час вивчення цієї теми є питання, що стосуються функціональної схеми роботи комп'ютера, магістрально-модульного принципу та інших принципів функціонування пристроїв комп'ютера.

Практика свідчить, що для використання комп'ютера в навчально-пізнавальній діяльності та багатьох видах виробничої діяльності немає потреби детально роз'яснювати учням принципи будови і роботи пристроїв комп'ютера. Досить пояснити, що до складу сучасного комп'ютера входить системний блок та пристрої введення/виведення, що під'єднуються до системного блоку. Крім того, в спеціальні роз'єми (слоти) на системній (материнський) платі можуть встановлюватися контролери (спеціальні мікросхеми) додаткових периферійних пристроїв (внутрішній модем, сканер, плотер, дигітайзер та ін.), до яких за допомогою кабелю під'єднуються відповідні зовнішні пристрої. Таким чином, під'єднання нових пристроїв (модулів) комп'ютера розширює його функціональні можливості.

Прикріплення: 1647128.doc(84Kb)
W-w-W Дата: Нд, 17.05.2009, 20:55 | Повідомлення № 4





§4. Комп'ютерні мережі

На останньому уроці теми доцільно пояснити поняття комп'ютерної мережі, оскільки багато сучасних інформаційно-комунікаційних технологій грунтується на використанні комп'ютерних мереж. Учні повинні засвоїти, що першопричиною створення комп'ютерних мереж стало прагнення до економії ресурсів. Економія досягається кількома шляхами:

§ мережа забезпечує швидкий доступ до різних джерел інформації;

§ мережа зменшує надмірність ресурсів.

Доцільно дати таке описове означення цього поняття: комп'ютерна мережа — це сукупність комп'ютерів, що з'єднані лініями зв'язку і оснащені

Прикріплення: 3265563.doc(144Kb)
Вчитель Дата: Чт, 03.09.2009, 09:15 | Повідомлення № 5
Прописаний назавжди
Повідомлень: 317
Нагороди: 1
Рейтинг: 13
Quote (Махновець_Ігор)
В даній темі пишіть цікаве про інформаційну систему та все, що з нею пов'язане!

Якщо слідувати заданій вельмишановним Ігорем темі гілки, то слід до більшості його повідомлень застосувати правило невідповідності темі, адже на мою думку, якщо вона чогось варта (!?), поняття "інформаційна система", перш за все, стосується систем, призначених для опрацювання даних і формування повідомлень за запитами користувача. Тому вивчати це поняття необхідно саме з цієї точки зору. Бо інформаційна система може працювати і без комп"ютера, і з використанням комп"ютера не фон Нейманівського типу. А те, що в деяких ПОСІБНИКАХ, які цитовано в повідомленнях, переплутано все, що тільки можна (спеціальні мікросхеми вставляються в слоти (?), пристрої уведення/виведення чомусь приєднуються до системного блоку (в дійсності, частина з них У системному блоці розміщена) - то горе всіх нас...
Я ще раз пропоную дуже зважено відноситись до фактичного матеріалу.
Не ображайтесь!
Тут є рисунок, який я рекомендую використати (і сам це роблю!) для пояснення того, як працює комп"ютер фон Нейманівського типу (основна складова сучасноі інформаційної системи) http://vlapinsky.at.ua/load/0-0-0-14-20 це може й не найкращий варіант, але, з методичної точки зору більш доцільний! Користуйтесь, але не забувайте КОПІРАЙТ!

Додано (03.09.2009, 09:15)
---------------------------------------------

Quote (Махновець_Ігор)
§4. Комп'ютерні мережі

Пропоную таку редакцію:
Мережева інтерфейсна плата (або мережевий адаптер) — спеціальний програмно-апаратний засіб для ефективної взаємодії персональних комп'ютерів у мережі. Вона може бути додатковим обладнанням, тобто встановлюватись у розєм на материнські платі, або бути її складовою.
Лінії зв'язку, що використовують кабелі для передавання сигналів, називаються дротовими, решта — бездротовими.
Телефонна лінія — приклад лінії зв'язку з дротами. Системи супутникового зв'язку, мережі Wi-Fi — бездротові. Лінії зв'язку різні за складністю та швидкістю передавання даних. Найменшу швидкість передавання даних забезпечують лінії телефонного зв"язку.

Шановний Ігоре!
Ідея опублікування на форумі Вашого матеріалу мені дуже подобається, це дуже велика допомога молодим вчителям!
Може потихеньку зробимо щось на кшталт "роману-буріме" з методики навчання? Я, щоправда, не знаю, як технічно відсікати надлишковість і помилки (як фактичні, так і методичні).
З повагою

W-w-W Дата: Ср, 04.11.2009, 23:24 | Повідомлення № 6





Quote (Вчитель)
А те, що в деяких ПОСІБНИКАХ, які цитовано в повідомленнях, переплутано все, що тільки можна (спеціальні мікросхеми вставляються в слоти (?), пристрої уведення/виведення чомусь приєднуються до системного блоку (в дійсності, частина з них У системному блоці розміщена) - то горе всіх нас...

я нічого не маю проти, для того ці теми створені, щоб їх привести до ладу і молодим колегам знадобилось в роботі, все, що ми бачимо в неті, в книгах треба редагувати, але з ваших слів зовсім не використовувати!
Нічого, будем працювати і результат буде.

Quote (Вчитель)
Може потихеньку зробимо щось на кшталт "роману-буріме" з методики навчання? Я, щоправда, не знаю, як технічно відсікати надлишковість і помилки (як фактичні, так і методичні).

ну давайте спробуєм! :) Я теж не знаю як методистам можна писати як фактичні так і методичні помилки і їх творіння йдуть у світ і вони отримують ще за це кошти! просто на форумі щось можна спільними зусиллями зробити, між іншим це не мій матеріал, а з одної з методик, от і цікаві речі виходять!

З повагою!

Вчитель Дата: Пн, 23.11.2009, 22:52 | Повідомлення № 7
Прописаний назавжди
Повідомлень: 317
Нагороди: 1
Рейтинг: 13
От і починаємо!
Інформаційна система
Система (від грецького: sysntema – ціле, складене з частин; з'єднання), множина елементів, що знаходяться у відношеннях і зв'язках один з одним, утворюючих певну цілісність, єдність.
У філософії поняття „система” використовується для позначення деякої сутності, утвореної з кількох інших, властивості якої не можуть бути зведені до властивостей складових.
В інформатиці поняття "система" найчастіше використовують стосовно набору технічних засобів і програм. Системою називають також апаратну складову комп'ютера, оскільки разом її частини (пам’ять, процесор, пристрій керування та ін.) утворюють нову сутність „програмно керований автомат”, „комп’ютер”. Доповнення поняття "система" словом "інформаційна" відображає мету її створення і функціонування.
Інформаційна система – взаємозв'язана сукупність засобів, методів і персоналу, використовувана для зберігання, оброблення та видачі інформації з метою вирішення конкретного завдання.
Сучасне розуміння інформаційної системи передбачає використання комп'ютера як основного технічного засобу обробки інформації. Комп'ютери, оснащені спеціалізованими програмними засобами, є технічної базою та інструментом інформаційної системи.
У роботі інформаційної системи можна виділити такі етапи:
1. Збір даних – формування первинних повідомлень, що фіксують результати певних операцій, властивості об'єктів і суб'єктів управління, параметри процесів, зміст нормативних та юридичних актів тощо.
2. Накопичення і систематизація даних – організація такого їх розміщення, яке б забезпечувало швидкий пошук і відбір потрібних відомостей, оновлення даних, захист їх від спотворень, втрати, порушення цілісності тощо.
3. Обробка (опрацювання) даних – процеси, внаслідок яких на підставі раніше накопичених даних формуються нові види даних: узагалюючі, аналітичні, рекомендаційні, прогнозні. Утворені (похідні) дані також можуть зазнавати подальшого опрацювання, даючи відомості більшої, глибшої узагальненості і т.д.
4. Відображення даних – подання їх у формі, придатній для сприйняття людиною. Передусім – це виведення на друк, тобто виготовлення документів на так званих твердих (паперових) носіях. Широко використовують побудову графічних ілюстративних матеріалів (графіків, діаграм) і генерування звукових сигналів.
Повідомлення, що формуються на першому етапі, можуть бути звичайним паперовим документом, повідомленням у "машинному вигляді" або тим й іншим одночасно. В сучасних інформаційних системах повідомлення масового характеру здебільшого мають "машинний вигляд".
Апаратура, що використовується при цьому, має назву „засоби реєстрації первинних даних”, а її складові, що безпосередньо зазнають впливів від об’єктів, – „первинні перетворювачі сигналів”. Сукупність взаємно сумісних апаратних засобів, що утворюють деякий програмно-керований автомат, називають „апаратна платформа”, підкреслюючи цим незалежність цієї системи.
Потреби другого і третього етапів задовольняються в сучасних інформаційних системах в основному засобами обчислювальної техніки. Засоби, що забезпечують доступність інформації для людини, тобто засоби відображення даних, також є компонентами обчислювальної техніки, які відносяться до „засобів виведення даних”.
Переважна більшість інформаційних систем працює в режимі фатичного (псевдодіалогу) діалогу з користувачем. Як правило, при використанні назви режиму управління інформаційної системи слово „фатичний” пропускають, що, разом з нерозумінням того, що навіть найдосконаліша інформаційна система втілена як програмно керований автомат, може призвести до персоналізації цієї системи, наділення її властивостями, жодним чином не властивими їй – відчуттями, розумом, волею тощо.
Типовими програмними компонентами інформаційних систем, як правило є: діалогова підсистема введення-виведення, підсистема, яка реалізує логіку діалогу, підсистема прикладної логіки обробки даних, підсистема логіки управління даними. Для мережевих інформаційних систем важливим елементом є комунікаційний сервіс, який забезпечує взаємодію вузлів мережі при спільному виконанні задачі.
Значна частина функціональних можливостей інформаційних систем забезпечується системним програмним забезпеченням: операційними системами, системними бібліотеками та конструкціями інструментальними засобами розробки і відтворення програмного забезпечення, яке безпосередньо забезпечує опрацювання даних і команд користувача. Сукупність програмного забезпечення, яке створює певне програмне середовище для програм користувача, іноді називають „програмною платформою”, аналогічно до поняття „апаратна платформа”.
Крім програмної складової інформаційних систем важливу роль відіграє інформаційна складова, яка задає структуру, атрибутику та типи даних, а також тісно пов'язана з логікою управління даними.


Відредаговано: Вчитель - Пн, 23.11.2009, 22:55
Форум інформатиків » РОЗДІЛ ІІІ: МЕТОДИКА, ЗАСОБИ ВИКЛАДАННЯ ІНФОРМАТИКИ » 3.4 Методика викладання інформатики в 11-річній школі » Вивчення поняття інформаційної системи
Сторінка 1 з 11
Пошук:


© Форум інформатиків України, 2007-2017.