Сб, 10.12.2022, 07:23
Форум інформатиків України
Головна Реєстрація Вхід
Вітаю Вас, Гість · RSS
Вітання на форумі
Незнайомець
Вітаємо на форумі,
Незнайомцю!

 
зареєструйтесь
Перед реєстрацією обов’язково прочитайте:
Оновлення Учасники Пошук
Особисті повідомлення
Видавництво ’’Аспект’’ Видавництво

  • Сторінка 1 з 2
  • 1
  • 2
  • »
Модератор форуму: НІКОЛЯ, Ktara, Bandalak, volevikt  
Форум інформатиків » РОЗДІЛ ІІІ: МЕТОДИКА, ЗАСОБИ ВИКЛАДАННЯ ІНФОРМАТИКИ » 3.4 Методика викладання інформатики в 11-річній школі » Урок інформатики....який він? (Як повинен будуватись і проходити урок інформатики....)
Урок інформатики....який він?
Ковшун Дата: Чт, 01.11.2007, 08:33 | Повідомлення № 1
Досвідчений учасник
Повідомлень: 1462
Нагороди: 1
Рейтинг: 25
Шановні колеги!!!
Настав час говорити про методику підготовки і проведення уроку інформатики.
Він повинен докорінно відрізнятись від методики проведення інших шкільних предметів.
Давайте поділимось досвідом проведення уроку інформатики!

Шановні форумчани!!!!!
Повідомлення, які не відповідають темі або несуть некорисний зміст будуть видалятись без попередження!!!


Відредаговано: WWW - Ср, 04.06.2008, 01:21
Ковшун Дата: Нд, 04.11.2007, 15:55 | Повідомлення № 2
Досвідчений учасник
Повідомлень: 1462
Нагороди: 1
Рейтинг: 25
Я.М.Глинський на форумі видавництва "Аспект" стосовно уроку інформатики писав:

" Дякую за підтримку запропонованих мною тем. Сам повертаюсь до теми, запропонованої господарем (методики проведення уроку, що є важливим елементом методики викладання інформатики), і поки всі виконують домашнє завдання від п.Ребрини, опишу як проходили мої уроки в одній з львівських гімназій. Спочатку оголошую оцінки за домашні роботи, які були надіслані мені додому електронною поштою до 21 год. напередодні (таких робіт бувало по 3-5) і хвалю за старанність, оригінальність тощо з тим, щоб заохотити більше учнів до такої співпраці. Оголошую тему уроку. Відповідний параграф з книжки (відомо з якої) було задано вивчити самостійно. Після оголошення теми запитую, що було неясно під час роботи з книжкою. Якщо є питання, то відповідаю. Часто питань немає. Інколи це насторожує. На всякий випадок говорю пару фраз. Але як тільки починають позіхати чи тягнутися за мобільними телефонами, розсаджую за комп’ютери. Учні виконують завдання по темі відповідної ІТ, що вивчається, або вводять типову програму, наприклад, табулювання функції тощо. За цей час працюю з учнями, які виконали домашнє завдання і принесли його на якомусь з носіїв. Переглядаю роботи (5-6), аналізую, виставляю оцінки. Ще пару учнів мають, щось написане в зошиті, але на них вже не вистачає часу, ще пару учнів не мають нічого і не хочуть мати. Потім починається основна робота: даю завдання на модифікацію вже введеної програми, таких модифікацій 3-5. Оголошую конкурси, нагороджую за кращі розв’язки символічними призами, які попали під руку: ручка від вчителя, блокнот, календарики, перехідний прапорець переміщається від одного комп’ютера до іншого тощо. Виставляю оцінки, інколи на це не вистачає часу, добре що поточне оцінювання не є обов’язковим. Записую на дошці домашнє завдання і задаю наступний параграф для самостійного вивчення. Замість висновку: головна моя мета – заставити працювати учнів, бо дуже часто учні на уроках інформатики заставляють працювати вчителя, маскуючи цим свою бездіяльність. На мою думку, чим менше розмов на уроці, тим краще. Конспектування виключено. Щось подібне практикую зі студентами. Ефект хороший. За рахунок двохгодинного заняття і того, що робота студентів повністю автоматизована і алгоритмізована, залишається час і газету почитати, і каву випити і … Якщо Ви тут прочитали щось цікаве назвіть це уроком по Глинському, навіть якщо подібні речі або щось цікавіше чи краще робите і Ви."

Я повністю погоджуюсь з цією методикою.
А якої думки Ви, шановні колеги?

Ковшун Дата: Нд, 04.11.2007, 16:15 | Повідомлення № 3
Досвідчений учасник
Повідомлень: 1462
Нагороди: 1
Рейтинг: 25
Ось ще кілька зауважень Liya з форуму "Аспект" від 27.01.2007 року.
Мені здається, це повідомлення теж заслуговує на увагу!

"Цитата(Ребрина @ 25.1.2007, 13:39)

Це коротенький фрагмент з уроку.

Хотілось би розмову вести не про окремо взяті уроки і тим більше не про окремі його фрагменти, а про системний підхід до викладання інформатики, на зразок того, як це зробив пан Глинський.

Цитата(Ребрина @ 25.1.2007, 13:39)

Звертаю увагу на такі прийоми: робота з підручниками (альтернативними), визначення головного і запис його в зошит (включення різних видів пам’яті). Те саме конспектування, проти якого так виступають п.Шестопалов і п.Глинський.

Думаю, що літературні критики зацікавляться такими прийомами.

Цитата(Ребрина @ 25.1.2007, 13:39)

Скажіть мені, яким директивним документом конспектування заборонено в школі?

Переконана, що п.Глинський та п.Шестопалов, ведуть мову не про заборону конспектування, а про ефективність використання часу на уроці: прочитай дома, а на уроці запитай у вчителя чи однокласників, що не зрозумів та виконай завдання за комп’ютером, бо дома книжку є можливість почитати, а за комп’ютером попрацювати ні; матеріал подано в посібнику так, що неважко самому йти вперед, а не чекати тему за календарним планом та нудьгувати на уроці, бо дома є комп’ютер і це вже знаєш та вмієш…

Цитата(Ребрина @ 25.1.2007, 13:39)

Цікаве (і вже давно в педагогіці відоме) випереджувальне вивчення матеріалу дома. Але уявіть, що цей метод на озброєння взяли всі вчителі школи! Уявили результат?

Ні, не всі вчителі школи, а всі вчителі ІНФОРМАТИКИ хоча б Хмельницької області. А результат - наближення до мети шкільної інформатики: формувати інформаційну культуру та ключові компетентності в учнів для життєдіяльності в інформаційному суспільстві.
Цікаво побачити саме ті знахідки, які дають можливість впевнено рухатися в напрямку мети шкільної інформатики. Поки що лідерами тут залишаються П.Глинський та п.Шестопалов.
Переконана, що тема варта продовження. "

mouse Дата: Чт, 29.11.2007, 14:52 | Повідомлення № 4
Ветеран спілкування
Повідомлень: 2026
Нагороди: 4
Рейтинг: 62
Цікаво було почитати.

Але це дійсно підхід нагадує університет...
В мене питання: а чи завжди у дитини сформована мотивація до вивчення? (звичайно, що сама робота за ПК - це вже певна мотивація, яка тримається на інтересі тощо). А якщо у учня дома ПК вже стоїть 10 років, і він не може вже бачити його?
Відповідь: мені здається, що потрібна серйозна робота над питаннями: Для чого це потрібно? Де я можу це використати? Де я можу з цим зіткнутися? А чи є альтернативні шляхи вирішення? .....
І це стосується не тільки мотивації навчання, а скоріше - конкретних тем, розділів.
Ось є така в мене думка....
P.S. Звичайно що загальний фон - має приблизно такий вигляд. Але він так спрощений (див. вище), що нагадує курси за бажанням. (трохи утрірую, але так здалося). <_<
Ковшун Дата: Вт, 11.12.2007, 18:10 | Повідомлення № 5
Досвідчений учасник
Повідомлень: 1462
Нагороди: 1
Рейтинг: 25
Quote (mouse)
...А якщо у учня дома ПК вже стоїть 10 років, і він не може вже бачити його?
Відповідь: мені здається, що потрібна серйозна робота над питаннями: Для чого це потрібно? Де я можу це використати? Де я можу з цим зіткнутися? А чи є альтернативні шляхи вирішення? .....

Ну і що що в учня є вдома комп’ютер!
Це ж не означає, що для цього учня не потрібна інформатика зовсім!
Є ж державна програма з інформатики, її треба виконувати!
А якщо учень і знає деякі моменти (як працювати з текстовим, графічним редакторами), то треба ускладнити для нього завдання. Тоді у нього з’явиться інтерес.
Діти в основному вдома граються в комп°ютерні ігри і сидять у чатах! Так це ж не можна вважати, що вони опановують інформатику!
W-w-W Дата: Пт, 25.01.2008, 01:26 | Повідомлення № 6





Інформація - одне з фундаментальних понять курсу.
Якщо для вивчення понять алгоритму та комп'ютера вже створено певну методику, то, як свідчить практика, поняттю інформації вчителі майже не приділяють уваги. Оскільки за програмою поняття інформації вивчається на перших уроках, то часто в шкільній практиці воно пояснюється формально або зовсім опускається. Крім того, деякі вчите¬лі вважають, що курс інформатики повинен починатися не з вивчення теоретичних питань, а з практичної роботи за комп'ютером, і відповідно будують шкільний курс. Сьогодні методичною проблемою є також побудова уроків, присвячених формуванню поняття інформації, відсутність відповідної системи завдань та вправ, методичної літера¬тури з цього питання.
У більшості навчальних посібників з інформатики багато говориться про комп'ютери, алгоритми, програмні засоби, методи розв'язування задач з використанням комп'ютера, але майже нічого про поняття інформації. Тим самим створюється уявлення, що інформація — це дещо очевидне та невизначене, і говорити про це довго і систематично не слід. Разом з тим поняття інформації є ключовим — зв'язує різні теми курсу. Курс інформатики — це насамперед вивчення властивостей інформації, методів і засобів її пошуку, збирання, зберігання, опрацювання, подання, передавання, коректного використання.
Процес ознайомлення учнів з поняттям інформації можна поділити на такі етапи:
1. Введення понять інформації і повідомлення.
2. З'ясування взаємозв'язків між поняттями інформації і повідом¬лення.
3. Формування уявлень про носії інформації.
4. З'ясування питань про способи подання інформації.
5. Формування уявлень про види інформації.
6. З'ясування питань про оцінювання і вимірювання інформації, про шум та взаємоперетворення інформації і шуму.
7. Формування уявлень про кодування повідомлень, за допомогою яких передається інформація.
8. З'ясування властивостей інформації.
9. Формування уявлень про інформаційні процеси.
Поняття інформації в курсі інформатики є одним із вихідних. На ньому базуються такі поняття інформатики, як знак, знакова система, мова, письмо, повідомлення, алгоритм, інтерпретація повідомлення, подання повідомлень, передавання повідомлень, шум, дезінформація та інші. Ознайомити учнів з поняттям інформації доцільно на перших уро¬ках курсу. Це дозволить аргументовано розкрити зміст навчального предмета інформатики, ознайомитись з його завданнями. Основні мето¬ди вивчення цього матеріалу — індуктивний за логікою, за джерелами подання інформації — пояснювально-ілюстративний, за ступенем самостійності учнів — репродуктивний. Поняття інформації належить до основних і не визначається через простіші поняття.
Зрештою вчитель повинен пам'ятати, що немає відповіді на запитан¬ня — що таке інформація. Інформація — лише одна зі сторін відобра¬ження навколишньої дійсності нервовою системою живого організму, свідомістю людини. Тому вводити поняття інформації слід конкретно-індуктивним способом, за допомогою наочних, добре знайомих учням прикладів.

Добавлено (25.01.2008, 01:24)
---------------------------------------------
Серед питань, які пов'язані з вивченням апаратури комп'ютера, при¬строїв та принципів дії комп'ютера, можна виділити чотири основні групи:
1. Структура комп'ютера (на рівні структурної функціональної схе¬ми машини) і функції та призначення її основних пристроїв.
2. Принципи взаємодії апаратної і програмної складових комп'ютера.
3. Фізичні основи функціонування основних елементів комп'ютера. (Фізичні основи комп'ютера повинні вивчатися учнями на уро¬ках фізики.)
4. Арифметико-логічні основи комп'ютера.
Після обговорення призначення основних складових апаратури ком¬п'ютера, їх зовнішнього вигляду, призначення та функцій учителю доцільно разом з учнями намалювати схему інформаційної системи, яка допоможе їм систематизувати знання (мал. 2.2).
Така схема в процесі ознайомлення з іншими пристроями комп'ютера поступово може уточнюватися та доповнюватися.
Вивчення основних понять інформаційної системи доцільно буду¬вати циклічно: формуються лише найзагальніші уявлення про об'єкт вивчення; з часом дещо уточнюються його характеристики (чи ознаки поняття, якщо йдеться про його формування); далі (можливо в на¬ступних класах чи при вивченні інших навчальних предметів) ці уточнення стають ще детальнішими; нарешті, у кожного учня буде сформоване своє власне бачення об'єкта вивчення. Адже з повідомлень учителя кожен учень здобуває свою інформацію (таким чином, інфор¬мація, яку несе повідомлення, виявляється суб'єктно залежною). Такий підхід до формування знань дещо нагадує метод послідовних уточнень при розробці алгоритмів та програм і взагалі структуризацію знань, понять тощо.
При ознайомленні з основними пристроями комп'ютера доцільно разом з учнями побудувати відповідні таблиці для відображення їх основних характеристик.
Ознайомлення учнів з поняттям процесора можна почати із його узагальненого опису. Головне — розуміння учнями призначення цього пристрою та його функцій.
Вивчення призначення запам'ятовуючих пристроїв комп'ютера (спеціальних носіїв повідомлень) доцільно починати в евристичній бесіді із з'ясування терміна пам'ять. Можна спочатку визначити з учнями роль пам'яті людини, різні види такої пам'яті, але лише в обсязі, необхідному для розуміння особливостей та різних видів комп'ютерної пам'яті — довготривалої та оперативної. Важливо також навчити учнів знаходити асоціації, порівнювати та аналізувати. Внут¬рішня пам'ять — це власна (біологічна) пам'ять людини; зовнішня пам'ять — це різні засоби для записування і зберігання повідомлень — паперові, магнітні тощо.
Доцільно пояснити учням, що запам'ятовуючі пристрої комп'ютера поділяються на внутрішні та зовнішні. Потім з'ясувати, з чого склада¬ється окремо внутрішня та окремо зовнішня пам'ять, вказати на відмін¬ності між оперативними і постійними запам'ятовуючими пристроями. Для систематизації знань можна разом з учнями побудувати схему, в якій відображено всі види запам'ятовуючих пристроїв комп'ютера (мал. 2.3). Складати схему слід послідовно, ознайомлюючись з новим матеріалом.
До запам'ятовуючих пристроїв комп'ютера належать також зовніш¬ні засоби зберігання інформації — магнітні та оптичні диски, магнітні стрічки. За допомогою евристичної бесіди вчитель може з'ясувати основні характеристики дисків. Слід ознайомити учнів з правилами захисту інформації на дискетах, їх зберіганням, вимогами до поведінки користувача при читанні та зберіганні інформації на дискеті.
Далі доцільно повідомити учням про одиниці вимірювання ємності запам'ятовуючих пристроїв, запропонувати для засвоєння відповідну систему вправ.
Нові терміни та їх описові тлумачення можна запропонувати учням занести до словника термінів, який повинен мати кожен учень і постій¬но поповнювати. Як свідчить практика, словникова робота має мето¬дичну цінність і сприяє систематизації та кращому запам'ятовуванню нових понять і термінів.
З точки зору майбутньої практичної діяльності важливим є ознайом¬лення з зовнішнім виглядом та функціональним призначенням різних пристроїв введення-виведення. На цьому етапі особливого значення набувають відповідні унаочнюючі засоби — плакати, слайди, відео й, основне, пряме демонстрування цих пристроїв.

Добавлено (25.01.2008, 01:25)
---------------------------------------------
. Принципи функціонування комп'ютера
Особливо складними для учнів під час вивчення цієї теми є питання, що стосуються функціональної схеми роботи комп'ютера, магістрально-модульного принципу та інших принципів функціонування пристроїв комп'ютера.
Практика свідчить, що для використання комп'ютера в навчально-пізнавальній діяльності та багатьох видах виробничої діяльності немає потреби детально роз'яснювати учням принципи будови і роботи пристроїв комп'ютера. Досить пояснити, що до складу сучасного ком¬п'ютера входить системний блок та пристрої введення/виведення, що під'єднуються до системного блоку. Крім того, в спеціальні роз'єми (слоти) на системній (материнський) платі можуть встановлюватися контролери (спеціальні мікросхеми) додаткових периферійних при¬строїв (внутрішній модем, сканер, плотер, дигітайзер та ін.), до яких за допомогою кабелю під'єднуються відповідні зовнішні пристрої. Таким чином, під'єднання нових пристроїв (модулів) комп'ютера розширює його функціональні можливості.
Важливо, щоб учитель звернув увагу на основні принципи функціо¬нування комп'ютера:
1. Принцип двійкового кодування даних і програм: повідомлення будь-якого типу та програми в оперативному запам'ятовуючому пристрої подаються за допомогою двійкових кодів — впорядко¬ваних наборів нулів та одиниць.
2. Принцип програмного управління роботою комп'ютера полягає в тому, що всі арифметико-логічні та управляючі операції в комп'ютері здійснюються за програмами, які зберігаються в опе¬ративному запам'ятовуючому пристрої.
3. Принцип адресності полягає в тому, що дані та програми зна¬ходяться в окремих полях простору для зберігання кодів повідом¬лень (комірках, регістрах) в оперативному запам'ятовуючому пристрої. Кожне поле має свою адресу — місце його знаход¬ження в загальному просторі для зберігання кодів повідомлень (внутрішньої пам'яті). При опрацюванні інформації процесор вибирає дані та програми з пам'яті за конкретними адресами їх знаходження. Ці адреси пересилаються до процесора через спеціальну шину адрес, а дані спрямовуються до запам'ятовую¬чого пристрою або до процесора через шину даних. Управляючі сигнали надходять від процесора до периферійних пристроїв та запам'ятовуючих пристроїв через шину управління (мал. 2.5).
4. Магістрально-модульний принцип, який полягає в тому, що до інформаційної магістралі комп'ютера (шини) можуть під'єднуватися додаткові периферійні пристрої, одні моделі пристроїв можуть замінюватися на інші. Можливе збільшення внутрішньої пам'яті, заміна мікропроцесора на потужніший.
Доцільно, щоб подальше з'ясування цих питань учні провели само¬стійно, спираючись на малюнки. Важливим є розуміння ними модуль¬ного принципу будови комп'ютера, який дозволяє користувачеві самому комплектувати потрібну йому конфігурацію комп'ютера і проводити за потреби його модернізацію.

Додано (25.01.2008, 01:26)
---------------------------------------------
. Комп'ютерні мережі
На останньому уроці теми доцільно пояснити поняття комп'ютерної мережі, оскільки багато сучасних інформаційно-комунікаційних техно¬логій грунтується на використанні комп'ютерних мереж. Учні повинні засвоїти, що першопричиною створення комп'ютерних мереж стало праг¬нення до економії ресурсів. Економія досягається кількома шляхами:
 мережа забезпечує швидкий доступ до різних джерел інформації;
 мережа зменшує надмірність ресурсів.
Доцільно дати таке описове означення цього поняття: комп'ютерна мережа — це сукупність комп'ютерів, що з'єднані лініями зв'язку і оснащені комунікаційним обладнанням і комунікаційним програмним забезпеченням (мал. 2.6).
Комп'ютерна мережа забезпечує:
 колективне опрацювання даних користувачами, комп'ютери яких під'єднані до мережі, та обмін даними між цими користувачами;
 спільне використання програм;
 спільне використання принтерів, модемів та інших периферійних пристроїв.

Стифа Дата: Вт, 29.01.2008, 16:30 | Повідомлення № 7
Я тут недавно...
Повідомлень: 33
Нагороди: 0
Рейтинг: 3
Quote (mouse)
А якщо у учня дома ПК вже стоїть 10 років, і він не може вже бачити його?

Я в таких випадках відповідаю дітям, що в мене вже багато років лежить вдома словники та підручники французької мови, але це не значить, що я вмію нею розмовляти. Згодна з тим, що вдома діти займаються в основному тільки іграми, та деколи качають реферати, щоб в школі "відстали". Якщо учень каже, що все знає, завжди можна знайти декілька питань, на які відповідь він не знайде, тому що в повсякденному користуванні комп'ютерами це йому було не потрібно.
А взагалі, треба дійсно шукати способи, як зацікавити учнів. В прошлому році почалавикористовувати на своїх уроках метод проектів. Збільшилась і зацікавленість і успішність, тому що завжди для кожної дитини можна знайти цікаву для неї тему проекту. І даже від тих, кому начебто нічого непотрібно іноді отримую чудові результати.
Використання методу проектів має свої переваги і недоліки. Хотілось би обмінятися думками з цієї теми. Можу поділитися тими наробками, що в мене вже є.
Newbie Дата: Вт, 29.01.2008, 18:10 | Повідомлення № 8
Хелпер
Повідомлень: 1414
Нагороди: 9
Рейтинг: 91
Quote (Стифа)
Якщо учень каже, що все знає, завжди можна знайти декілька питань, на які відповідь він не знайде,

згодна! бо насправді знайомі користувачеві функції - це ще не всі можливості сучасного комп*ютера! завжди є щось невідоме навіть у відомих програмах. останні пару тижнів сама спостерігаю із здивуванням як "продвинуті" учні старших класів уважно слухають і конспектують інформацію... про текстовий редактор!... розповідаю про шрифти із засічками, без них, як їх поєднувати, приклади із реального життя (будь-який підручник), види абзаців (знову ж підручник української і англійської порівняти - будуть різні абзаци) і т.д. - тобто дуже проста інформація, якої вони раніше просто не помічали. після цього будь-яке завдання на форматування тексту (яке раніше взагалі не сприймалось - бо ж це так просто і буденно) виглядає як мінімум курсовою smile

Quote (Стифа)
тому що в повсякденному користуванні комп'ютерами це йому було не потрібно.

а отут не згодна sad бо треба намагатись, щоб інформація, яку учень здобуває була корисною, саме у повсякденному житті. звісно так не завжди вийде. в такому разі варто казати, що й табличку множення у чистому вигляді ми рідко використовуємо, зате в магазині - вона досить корисна. чи щось інше "наплести" tongue щоб зацікавити

Стифа, а Ви використовуєте проекти з інформатики чи з інших предметів із застосуванням ІКТ? бо саме з інформатики я не можу придумати гарних проектів (наприклад у тому вигляді як пропонує програма і методика Інтел)

W-w-W Дата: Нд, 24.02.2008, 20:59 | Повідомлення № 9





Quote (Newbie)
Стифа, а Ви використовуєте проекти з інформатики чи з інших предметів із застосуванням ІКТ? бо саме з інформатики я не можу придумати гарних проектів (наприклад у тому вигляді як пропонує програма і методика Інтел)

Я замовив книгу у видавництві Шестопалова з практичними роботами, в ній також є чимало проектів. Тож їх можна використати. На даний час важковато проводити урок з інформатики, оскільки в більшості дітей є пк, правда це не означає, що вони все вміють, в частини нема. Тому вчителю треба враховувати всі ці нюанси: учням, які добре розбираються і знання мають достатні, треба давати виконувати проекти, а вчителю працювати з переважною більшістю дітей

Spirit Дата: Нд, 24.02.2008, 23:17 | Повідомлення № 10
Сис.адмін
Повідомлень: 408
Нагороди: 1
Рейтинг: 25
Я присутствовал на одном из уроков информатики, темой которого было строение компьютера. Урок в тренинговой форме, дети сами называли, классифицировали, обсуждали железяки. А домашним заданием было подобрать конфигурацию компьютера по прайс листам. smile И сам знаю, что очень многое можно проводить в тренинговой форме, при этом для детей активность, а учителю меньше работы, но больше профессионализма.
filnick Дата: Пн, 25.02.2008, 00:53 | Повідомлення № 11
Мудрий вчитель
Повідомлень: 2238
Нагороди: 7
Рейтинг: 124
Коли в середині 90-х почалися реформи в освіті і був взятий курс на т.з. гуманітаризацію, першою жертвою цього стала математика. Через кілька років проблеми почали відчувати не лише математики, але й шкільні природничі науки (фізика, хімія. астрономія, креслення). Зараз на гілках форуму читаємо про проблеми з викладанням програмування (слабка математична підготовка, низький рівень логічного мислення). Тому ще під час роботи на допотопних (з сьогодняшньої точки зору) компютерах використовував уроки інформатики в поєднанні з уроками математики, фізики, астрономії. Потім це назвали інтегрованими уроками, зараз називають уроками з компютерною підтримкою. Наприклад, вивчення алгоритмізації чи моделювання відбувалося з вивченням законів динаміки., графічні редактори йшли поряд з вивченням електричних схем, технічних креслень, електронні таблиці - дослідженням графіків функцій і т.д. Такі ж прийоми у вивченні інформатики застосовує мій колега - історик за фахом - в сусідній школі. Він використовує завдання з своїх предметів - історії, суспільствознавства, правознавства.
А що стосується математики, то МОУ повернуло державну підсумкову атестацію з цього предмету в 2008 році. Чи не запізно?
Spirit Дата: Пн, 25.02.2008, 15:11 | Повідомлення № 12
Сис.адмін
Повідомлень: 408
Нагороди: 1
Рейтинг: 25
filnick, так это хорошо или плохо интегрированные уроки?

А если кто-то использует комп. технологии для изучения других предметов, то это ж хорошо.

filnick Дата: Пн, 25.02.2008, 19:23 | Повідомлення № 13
Мудрий вчитель
Повідомлень: 2238
Нагороди: 7
Рейтинг: 124
Я відразу скажу, що ЗА використання новітніх технологій, проведення інтегрованих уроків.
Але я ПРОТИ бездумного валового процесу підміни ОСВІТИ компютеризацією, інформатизацією чи профілізацією. Згадані інновації, на мою думку, повинні допомагати дітям в навчанні, а не бути самоціллю.
Простий приклад - вчитель задає учневі підготувати реферат. Учень за 10-15 хвилин знайде його в Інтернеті, скачає, переробить під свій і здасть вчителю, в 90% випадків навіть не читаючи цей реферат. Скажіть це технології? Безумовно. А яка користь від такої роботи для фізики, біології чи історії. Так, мені як вчителю інформатики приємно, що дитина оперує пошуком в Інеті, роботою з архівами, навиками роботи в текстовому редакторі, можливо навіть робтиме картинки у фотошопі. Але більшість вчителів-предметників за яскравою обгорткою навіть не побачать порожньої начинки.
Приклад другий. Інспектор відділу освіти вимагає від школи: скільки проведено уроків з компютерною підтримкою, яка кількість вчителів оволоділа інформаційними технологіями, на скількох уроках використано такий-то програмний засіб і т.д. Дирекція бадьоро звітує, потім ці дані передаються вище. Тоді з'являється прожекти про охоплення, залучення, використання з школами-лідерами чи аутсайдерами. Але реальна картина освіти і справжніх знань учнів при цьому випадає на другий план.
Боюся прогнозувати, але якщо зовнішнє незалежне оцінювання та вступна кампанія 2008 відбудуться відповідно до передбаченого Постановою КМ та наказом Міністерства освіти і науки України нормативних актів, реально, без приписок і підтасовок, то нашу освіту чекає восени справжня СОЦІАЛЬНА КАТАСТРОФА. Ми побачимо реальний рівень знань наших випускників. Ми побачимо справжню ціну тим навчальним програмам з шкільних предметів, які написані людми далекими від школи. Ми побачимо сотні ВНЗ, які потрібно буде зачиняти.
Тому слід завжди зважувати і прораховувати хоча б так, як це роблять вчителі інформатики. Адже ця категорія педагогів першою зіткнулася і з інформаційними технологіями, і з перспективами їх використання й впровадження, і звичайно, з проблемами, з якими ці технології пов'язані.
mouse Дата: Ср, 05.03.2008, 11:16 | Повідомлення № 14
Ветеран спілкування
Повідомлень: 2026
Нагороди: 4
Рейтинг: 62
Цікава дискусія.

Я переконався, що потрібно розділити всіх учнів на дві великі групи:
1) Учні, що прагнуть вирвати знання у вчителя.
2) Учні, яким це потрібно, бо є такий урок.
(це в теорії - а на практиці маємо градієнт від 1) до 2).

Підхід має бути різний (програма, відповідно і рівень, і результат).
(я розумію, що є поняття профільного навчання, але є і по одному класі в паралелі (по два), не всі ж будуть інженерами...)
Давайте відведемо місце поняттю "ПЕДАГОГІКА". Це є основою. Не треба винаходити велосипед. Давайте його модернізувати!
..... sad

NataliyG Дата: Пн, 07.04.2008, 15:01 | Повідомлення № 15
Активний учасник
Повідомлень: 685
Нагороди: 2
Рейтинг: 37
Правильно важливим є індивідуальний підхід. Якщо дитина знає цей матеріа то їй можна ускладнити завдання, або нехай допомагає пояснити матеріал однокласникам. Теж непогана методика.
Форум інформатиків » РОЗДІЛ ІІІ: МЕТОДИКА, ЗАСОБИ ВИКЛАДАННЯ ІНФОРМАТИКИ » 3.4 Методика викладання інформатики в 11-річній школі » Урок інформатики....який він? (Як повинен будуватись і проходити урок інформатики....)
  • Сторінка 1 з 2
  • 1
  • 2
  • »
Пошук:


© Форум інформатиків України, 2007-2022.