Вт, 18.06.2019, 15:06
Форум інформатиків України
Головна Реєстрація Вхід
Вітаю Вас, Гість · RSS
Вітання на форумі
Незнайомець
Вітаємо на форумі,
Незнайомцю!

 
зареєструйтесь
Перед реєстрацією обов’язково прочитайте:
Оновлення Учасники Пошук
Особисті повідомлення
Видавництво ’’Аспект’’ Видавництво

  • Сторінка 1 з 3
  • 1
  • 2
  • 3
  • »
Модератор форуму: НІКОЛЯ, Ktara, Bandalak, volevikt  
Форум інформатиків » РОЗДІЛ ІІІ: МЕТОДИКА, ЗАСОБИ ВИКЛАДАННЯ ІНФОРМАТИКИ » 3.4 Методика викладання інформатики в 11-річній школі » Програми з інформатики: державні та авторські. (Розмова про профільні курси, поглиблене вивчення інформатики)
Програми з інформатики: державні та авторські.
Ковальчук_Олександр Дата: Нд, 21.10.2007, 15:16 | Повідомлення № 1
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3705
Нагороди: 18
Рейтинг: 209
Шановні колеги! Давайте в цій темі обговорювати профільні курси, курси за вибором, поглиблене вивчення інформатики.
Обговорюємо недоліки діючої державної програми, аспекти використання авторських програм для 1-12 класів.

Примітка: повідомлення №№ 2-13 перенесені з теми "З якого класу потрібно обов'язково вивчати інформатику" в дану тему.

Шановні форумчани!!!!!
Повідомлення, які не відповідають темі або несуть некорисний зміст будуть видалятись без попередження!!!


Відредаговано: WWW - Ср, 04.06.2008, 01:26
Ковшун Дата: Нд, 21.10.2007, 15:16 | Повідомлення № 2
Досвідчений учасник
Повідомлень: 1462
Нагороди: 1
Рейтинг: 25
Quote (Newbie)
ні, я пропоную дивитись на речі практичніше, ніж це роблять у кабінетах міністерства.
навчати не програмі, а тому, що учням реально потрібно.

А не здається Вам, що якщо всі почнуть робити те, що їм захочеться, то це буде хаос!
В школі, на уроках інформатики учнів знайомлять з простішими програмами.
А далі, використовуючи факультативні заняття, можна вивчати альтернативні програми, поглиблювати знання і вміння учнів.
Quote (Newbie)

але це моє глибоке імхо і звичайно ж у цій країні для того, щоб в принципі мати можливість працювати, необхідно підкорятись певним правилам того ж міністерства

В будь-якій країні слід дотримуватись певних правил. І освіта не вийняток!
Newbie Дата: Нд, 21.10.2007, 15:16 | Повідомлення № 3
Хелпер
Повідомлень: 1414
Нагороди: 9
Рейтинг: 91
просто правила різні бувають wink не треба регулювати все до крапок з комами. досить створити загальні рекомендації - те, що у нас назвали Державним Стандартом. все! а далі - кожен вчитель працює так, щоб виконати ці стандарти. як - його проблеми.

і ще раз кажу - у мене учні зараз в 10 класі, вони мали інформатику з 1го класу щороку. з ними, що, Пейнт на уроках вивчати?!?! Не зробило міністерство програми для таких класів smile
А таких учнів у нас вже 2 випуски, вже на 2му курсі вчаться учні, які з 6 років вивчали інформатику.

Ковшун Дата: Нд, 21.10.2007, 15:16 | Повідомлення № 4
Досвідчений учасник
Повідомлень: 1462
Нагороди: 1
Рейтинг: 25
Quote (Newbie)
просто правила різні бувають не треба регулювати все до крапок з комами. досить створити загальні рекомендації - те, що у нас назвали Державним Стандартом. все! а далі - кожен вчитель працює так, щоб виконати ці стандарти. як - його проблеми.
і ще раз кажу - у мене учні зараз в 10 класі, вони мали інформатику з 1го класу щороку. з ними, що, Пейнт на уроках вивчати?!?! Не зробило міністерство програми для таких класів
А таких учнів у нас вже 2 випуски, вже на 2му курсі вчаться учні, які з 6 років вивчали інформатику.

Тоді вихід один:
Створіть авторську програму.
Або ж є курси за вибором!
МОНУ це дозволяє. Не треба його лаяти.
Адже МОНУ не може створити універсальної програми з інформатики для кожної окремої школи!
Newbie Дата: Нд, 21.10.2007, 15:17 | Повідомлення № 5
Хелпер
Повідомлень: 1414
Нагороди: 9
Рейтинг: 91
тобто мені пропонується робити роботу міністерства?! smile не треба smile стіну пробивати чолом теж не хочу затверджуючи якісь програми smile я хочу просто працювати з максимальною користю для себе та своїх учнів. а проблеми освіти України нехай вирішують ті, хто на це викликався (йшов працювати в міністерство). а як не можуть, то нехай принаймні не заважають! я написала схему регулювання, яка дії наприклад у Швеції, де вчителі просто поняття не мають про "програму", є держстандарт, його треба виконати - це єдине, що потрібне міністерство від вчителя.
Ковшун Дата: Нд, 21.10.2007, 15:17 | Повідомлення № 6
Досвідчений учасник
Повідомлень: 1462
Нагороди: 1
Рейтинг: 25
Quote (Newbie)
тобто мені пропонується робити роботу міністерства?! не треба стіну пробивати чолом теж не хочу затверджуючи якісь програми я хочу просто працювати з максимальною користю для себе та своїх учнів. а проблеми освіти України нехай вирішують ті, хто на це викликався (йшов працювати в міністерство). а як не можуть, то нехай принаймні не заважають! я написала схему регулювання, яка дії наприклад у Швеції, де вчителі просто поняття не мають про "програму", є держстандарт, його треба виконати - це єдине, що потрібне міністерство від вчителя.

Ні в якому разі Вам не пропонується підміняти МОНУ.
Для цього непотрібно чолом стіну пробивати.
Ви складаєте авторську програму, її ам затверджує ОІППО і Ви за нею працюєте на користь собі і своїм учням. Це цивілізований шлях.
Ніхто, повторюю, ніхто для Вас і Ваших учнів писати програму не буде.
Такого немає в жодній країні. І не буде.

А держстандарт у нас є.

Newbie Дата: Нд, 21.10.2007, 15:17 | Повідомлення № 7
Хелпер
Повідомлень: 1414
Нагороди: 9
Рейтинг: 91
Якщо установа вимагає виконання програми - нехай ту програму дає smile якщо вимагає від всіх - то нехай і робить для всіх smile
І в нас крім держстандарту є ще возик і купка програм, яких слід дотримуватись - оце основне, що мене не влаштовує. Бо стандарт, база - має бути, тут навіть сперечатись нема про що. І цей стандарт має бути якщо не ідеальним, то близьким до цього. А от шляхи його реалізації - надто індивідуальні для кожного класу, вчителя, техніки і т.д. Не бачу жодної потреби у затвердженні програми ким-би то не було, окрім того класу з яким працюю.
Я просто побачила на власні очі і відчула систему, яка працює за іншими принципами, і працює краще, ніж та, яку маємо ми зараз. Розумію, що дуже далеко я від того не подінусь, тому лиш намагаюсь зробити ситуацію якомога кращою для себе і своїх учнів.
Ковшун Дата: Нд, 21.10.2007, 15:17 | Повідомлення № 8
Досвідчений учасник
Повідомлень: 1462
Нагороди: 1
Рейтинг: 25
Quote (Newbie)
Якщо установа вимагає виконання програми - нехай ту програму дає якщо вимагає від всіх - то нехай і робить для всіх

Така програма є. Вона затверджена у 2003 році.
І вона створена для всіх.

Quote (Newbie)

І в нас крім держстандарту є ще возик і купка програм, яких слід дотримуватись - оце основне, що мене не влаштовує. Бо стандарт, база - має бути, тут навіть сперечатись нема про що. І цей стандарт має бути якщо не ідеальним, то близьким до цього. А от шляхи його реалізації - надто індивідуальні для кожного класу, вчителя, техніки і т.д. Не бачу жодної потреби у затвердженні програми ким-би то не було, окрім того класу з яким працюю.
Я просто побачила на власні очі і відчула систему, яка працює за іншими принципами, і працює краще, ніж та, яку маємо ми зараз. Розумію, що дуже далеко я від того не подінусь, тому лиш намагаюсь зробити ситуацію якомога кращою для себе і своїх учнів.

Все поступово створиться. Одразу всього не буває.
А от власна програма, якщо Ви хочете за нею працювати, повинна бути затверджена. Це однозначно! Адже Ви працюєте в державній школі, а не у приватній. Хоча і у приватній, вона теж повинна бути обов’язково затверджена.

Newbie Дата: Нд, 21.10.2007, 15:17 | Повідомлення № 9
Хелпер
Повідомлень: 1414
Нагороди: 9
Рейтинг: 91
в 2003 році затверджена, але не розрахована на вивчення інформатики з 1 по 11 класи smile - тобто в моїй ситуації.

щодо державної школи - розумію про що Ви, раз держава мене наймає, то вона і правила встановлює. логічно.
але ж ця програма дуже обмежує моїх учнів в їх освіті, так не може бути! якщо управлінці неспроможні нам допомогти - будемо виходити із ситуації! я ж не прошу щоб мені наприклад Віндовз хтось встановлював, чи мережу налаштовував, чи зрештою АСДиплом заповнював (хоч має!), бо розумію, що помогти нема кому. можна просто сидіти "чекати коло моря погоди" (від держави допомоги), або "збивати молоко на масло".

до речі, у приватній школі - не обов*язково smile якщо ця школа не просить в держави атестатів - то нічого затверджувати не треба wink

Ковшун Дата: Нд, 21.10.2007, 15:17 | Повідомлення № 10
Досвідчений учасник
Повідомлень: 1462
Нагороди: 1
Рейтинг: 25
Quote (Newbie)
в 2003 році затверджена, але не розрахована на вивчення інформатики з 1 по 11 класи - тобто в моїй ситуації.

Ось для того МОНУ і дозволяє авторські програми.
Це зв’язано з тим, що не всі школи забезпечені комп’ютерною технікою.
Не у всіх учнів є вдома комп’ютери.
Newbie Дата: Нд, 21.10.2007, 15:18 | Повідомлення № 11
Хелпер
Повідомлень: 1414
Нагороди: 9
Рейтинг: 91
згодна, абсолютно smile якщо є клас, котрий в 10 починає вивчати інформатику, плюс-мінус з нуля, то для нього однозначно і безумовно слід користуватись розробленою програмою і не винаходити зрештою велосипед.
але! якщо це не підходить (я описала ситауцію, думаю це зрозуміло), то не можна стоврювати зайвих штучних перепон на шляху навчання. просто не можна! наші учні й без того обділені в технологічному аспекті, щоб ще й вчителі інформатики на уроках керувались застарілими методами! якщо є можливість на уроці вивчити більше, то треба так робити, навіть якщо це не передбачено програмою.

і чесно кажучи, далеко я від тої програми не відходжу. теорія (яка власне і прописана в програмі) - залишається. просто програмні засобі інші.
з другого боку - в жодній державній програмі прямо про Майкрософт Віндовз чи Офіс нема ані слова. просто вона написана під ці програми, явно легше викладати саме їх.

Ковшун Дата: Нд, 21.10.2007, 15:18 | Повідомлення № 12
Досвідчений учасник
Повідомлень: 1462
Нагороди: 1
Рейтинг: 25
Quote (Newbie)
але ж ця програма дуже обмежує моїх учнів в їх освіті, так не може бути!


Та ніхто Вас не обмежує.
Навпаки, Вам дозволяють створити своє і втілювати в життя!
Quote (Newbie)

якщо управлінці неспроможні нам допомогти - будемо виходити із ситуації!

А вони і допомагають якраз. Дозволяють створювати авторські програми. Тобто, кажуть: рухайтесь цивілізовано!
Quote (Newbie)

...до речі, у приватній школі - не обов*язково якщо ця школа не просить в держави атестатів - то нічого затверджувати не треба

А якщо у приватній школі не обов’язково затверджувати програму. Тоді держава відмовить у видачі документів про освіту. І правильно зробить!

Бо це вже не школа, а репетиторство!

Newbie Дата: Нд, 21.10.2007, 15:24 | Повідомлення № 13
Хелпер
Повідомлень: 1414
Нагороди: 9
Рейтинг: 91
у мене 2 репліки:
1) я просто про приватні школи казала, що вони теж різні бувають. он печерська школа - вона взагалі не зареєстрована в МОНі, і нічо smile працюють, і атестатів не видають, і навіть не просять. і щось мені підказує, що їхні учні здобувать дуже хорошу освіту. але це повний оффтоп

дозволяють створити і "під чуткім руководством" втілювати smile знаєм, проходили smile я краще нарушатиму по чуть-чуть wink

2) а може ці дописи перенести в тему Методики викладання інформатики? бо щось ми дуже відхилились від того в якому класі треба починати?

Добавлено (Сегодня, 15:24)
---------------------------------------------
хех smile
програма, яка є - оця стандартна, вона чудова для тих, хто справді в 10 класі починає вивчати інформатику (ну звичайно перенісши програмування на 11 клас).
а от немає послідовного вивчення інформатики, бодай з 5 по 11 клас - без перекривань тем. бо скажімо за однією програмою охоплено 5-6 класи, потім 7-9, потім є програма 8-11 класи для ліцеїв, і кожного разу вивчення починається з самого початку. я розумію, повторення мати навчання, але принаймні обсяг повторення не треба такий великий, і получається, що товчемо воду в ступі.
знаю, є авторські програми. але вони писані під конкретні класи конкретних вчителів, їх справді непросто використовувати за інших умов.
і ще - я говорю не про факультативи, там простір для роботи інший, а про уроки! ті, на котрих ми не готуємо фахових програмістів чи дизайнерів чи набирачів тексту - ми даємо загальну освіту.
просто получається, що ми добиваємось вивчення інформатики з 1 класу, а чіткого плану навчання (не професійно-орієнтованого, а звичайного, загальноосвітнього) у нас і нема-то

Ковшун Дата: Нд, 21.10.2007, 15:27 | Повідомлення № 14
Досвідчений учасник
Повідомлень: 1462
Нагороди: 1
Рейтинг: 25
Quote (Newbie)
... я просто про приватні школи казала, що вони теж різні бувають. он печерська школа - вона взагалі не зареєстрована в МОНі, і нічо працюють, і атестатів не видають, і навіть не просять. і щось мені підказує, що їхні учні здобувать дуже хорошу освіту. але це повний оффтоп

Так це не школа, а чистої води репетиторство.
Ним можна займатись.
В деякій мірі учні одержують знання.
Проте, ці знання не узаконені.
Ковальчук_Олександр Дата: Нд, 21.10.2007, 15:41 | Повідомлення № 15
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3705
Нагороди: 18
Рейтинг: 209
Newbie, я майже на 100% згоден з вами. Існуючі програми не просто недосконалі, вони - неправильні. Діючу програму за 2003 рік, якою ми зараз керуємося, потрібно негайно змінювати. До кінця 2007 року всі школи будуть забезпечені комп'ютерною технікою, тому безмашинний варіант - взагалі потрібно викинути. Програму потрібно спланувати так, щоб враховувати той факт, що в чверті учнів зараз вдома є комп'ютери і це число з кожним днем зростатиме. Ну дійсно, хіба можна вивчати в 10-му класі Paint, коли учні вивчали інформатику з 5-го, чи взагалі з 1-го класу.
Якщо я навіть візьму своїх учнів, які зараз в 10-му класі. Відсотків 25 з них мають в дома комп'ютери і Paint знають повністю, так як його можна освоїти за 1 годину. Їм просто смішно буде його вивчати, і що саме головне - зовсім не цікаво. Якби дати їм якийсь інший, більш потужніший граф. редактор - було б просто супер. Але, нажаль, є такі учні, які про Paint нічого і не чули. Тому тут є свої нюанси.
Я думаю, ситуація більш менш стабілізується, якщо в 12-річній школі введуть обов'язкове вивчення інформатики з 5 класу і складуть хорошу програму для цього, яка, скажемо, передбачатиме вивчення елементарного Paint в 5-му класі кілька годин і все. Не потрібно буде до нього ще раз повертатись. Аналогічно з Word’ом. Його потрібно вивчати один раз в якомусь 7-8 класі в повному обсязі і все. У старших класах 9-12 вивчати візуальне програмування, веб-дизайн, векторну графіку тощо. Повторюю, ситуація зміниться лише за умови, коли інформатику введуть офіційно у всіх школах з 5-го класу. і складуть для цього відповідну програму, а також тоді, коли майже всі учні будуть забезпечені комп'ютерною технікою.
Форум інформатиків » РОЗДІЛ ІІІ: МЕТОДИКА, ЗАСОБИ ВИКЛАДАННЯ ІНФОРМАТИКИ » 3.4 Методика викладання інформатики в 11-річній школі » Програми з інформатики: державні та авторські. (Розмова про профільні курси, поглиблене вивчення інформатики)
  • Сторінка 1 з 3
  • 1
  • 2
  • 3
  • »
Пошук:


© Форум інформатиків України, 2007-2019.