Сб, 23.09.2017, 22:53
Форум інформатиків України
Головна Реєстрація Вхід
Вітаю Вас, Гість · RSS
Вітання на форумі
Незнайомець
Вітаємо на форумі,
Незнайомцю!

   
зареєструйтесь
Перед реєстрацією обов’язково прочитайте:
Оновлення Учасники Пошук
Особисті повідомлення
Видавництво ’’Аспект’’ Видавництво

Сторінка 1 з 41234»
Модератор форуму: НІКОЛЯ, Ktara, Bandalak, volevikt 
Форум інформатиків » РОЗДІЛ ІІІ: МЕТОДИКА, ЗАСОБИ ВИКЛАДАННЯ ІНФОРМАТИКИ » 3.4 Методика викладання інформатики в 11-річній школі » Методика оцінювання в 2008/2009 н.р. (Обговорюємо нововведення.)
Методика оцінювання в 2008/2009 н.р.
Ковальчук_Олександр Дата: Нд, 21.09.2008, 22:07 | Повідомлення № 1
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3621
Нагороди: 17
Рейтинг: 192
Прохання в цій темі писати про методи контролю та оцінювання знань учнів з інформатики в 2008-2009 н.р.
Ділимося досвідом про оцінювання тем, практичних робіт, семестрових балів...

Шановні форумчани!!! Повідомлення, які невідповідають темі або несуть некорисний зміст будуть видалятися без попередження!!!

Najna Дата: Нд, 21.09.2008, 22:07 | Повідомлення № 2
Я тут недавно...
Повідомлень: 20
Нагороди: 0
Рейтинг: -1
Уважаемые коллеги, в "Збірнику наказів МО", где говорится о преподавании информатики в этом учебном году, написано, что оценивание необходимо осуществлять по модульно -рейтинговой системе. Кто в курсе, как это практически выглядит. То, что известно мне - очень сложно осуществлять на уроке.
Newbie Дата: Пн, 22.09.2008, 20:14 | Повідомлення № 3
Хелпер
Повідомлень: 1412
Нагороди: 9
Рейтинг: 91
чесно кажучи, з таким принципом оцінювання я стикалась на рівні ВНЗ. колись було таке в одній приватній школі у Львові, пригадую як мої однокласниці туди перейшли і розповідали про те, як їм треба заробляти бали рейтингу і як це стимулює до внутрікласної і внутрішкільної конкуренції. то була школа бізнесу, і я тоді подумала, що це якраз основи виживання в світі бізнесу :)
зараз пошукала в Інтернеті про цю систему
http://www.pleyady.kiev.ua/index.php?go=Pages&file=print&id=1195
http://ped.sumy.ua/index.p....emid=11
факт змагання на уроці особисто мене не влаштовує. я взагалі проти оцінок :)
але учням показати за що вони отримують свої бали (12 - контрольна, 10 - тест, 10 - реферат, і т.д.) це дуже гарна ідея. на цьому моє бачення реалізації цього підходу в школі закінчується.
ця система передбачає досить серйозну свободу учнів у виборі свого плану навчання. за нинішніх умов не бачу як це можна зреалізувати. можливо в профільних старших класах це буде цікавим варіантом, але ще не зараз.
Najna Дата: Пн, 22.09.2008, 22:48 | Повідомлення № 4
Я тут недавно...
Повідомлень: 20
Нагороди: 0
Рейтинг: -1
Newbie

Спасибо, первая ссылка открылась, вторая -нет. Но уже кое-что понятно, если это только начало, то надо готовиться.
Мало не покажется. :*

Это вообще - глобальный вопрос - оценивание. Одно дело тестировать устройства с наперед известными фукциями, а другое дело - человека. Одному Богу известны его собственные планы относительно данного человека.))))

В статье Шепель есть очень удачный посыл на ИНТЕРЕС ученика к предмету и учебной деятельности. И как оценить ученика, который ну ооочень слабый, зато сидит и ковыряется в программке с 3-мя print(ами) и пременки и после уроков не выгонишь. У меня, конечно, есть свое видение этих проблем. хотелось бы и других послушать.

Newbie Дата: Пн, 22.09.2008, 23:33 | Повідомлення № 5
Хелпер
Повідомлень: 1412
Нагороди: 9
Рейтинг: 91
Quote (Najna)
В статье Шепель есть очень удачный посыл на ИНТЕРЕС ученика к предмету и учебной деятельности. И как оценить ученика, который ну ооочень слабый, зато сидит и ковыряется в программке с 3-мя print(ами) и пременки и после уроков не выгонишь.

як на мене, цікавим може бути підхід оцінювання прогресу кожного учня. на початку навчання тест - початковий рівень знань (у кожного буде різний, умовно в одного на 2 бали, в другого - на 10). навчальна траекторія - у кожного своя, кожного треба "озадачити" на свій рівень. і в кінці навчання другий тест - кінцевий результат (нехай перший учень отримує 8 балів, другий 14). а тоді рівень прогресу кожного з них переводиться в оцінки. перший учень ПРОВЧИВСЯ більше, тож і оцінка в нього має бути вища... це моє бачення того, як має відбуватись оцінювання в принципі... можна звісно і домножати на коефіціент складності матеріалу, то зрештою не суть важливо. а важливо те, що вчаться-то люди самі для себе. і саме це оцінка й повинна стимулювати.
рейтингова ж система не стимулює бути кращим. вона стимулює бути кращим за Ваню/Пєтю/Вову, які в принципі можуть бути і не найкращими орієнтирами

а другий лінк, я ще раз спробувала зайти, в них справді проблема із каналом зв*язку :(

ihor_hontar Дата: Нд, 24.05.2009, 18:51 | Повідомлення № 6
Досвідчений вчитель
Повідомлень: 279
Нагороди: 0
Рейтинг: 13
Шановні колеги! Виникло спірне питання щодо оцінювання:
Якщо учень не був присутній на уроках протягом вивчення деякої теми і відмовився писати тематичне оцінювання, то згідно інструкції про оцінювання знань учнів ставимо н/а. При виставленні оцінки за семестр н/а враховується як бал 0, чи як позначка, тобто ігнорується. Наприклад, виникла така ситуація: з 2-х тем н/а, з 3-ї теми 6 балів. Яка оцінка має бути за семестр? (6 балів чи 2 бали, як середньо-арифметичне 3-х тем). Поділіться досвідом в такій ситуації. А ще краче на який документ можна спиратися?
Ковальчук_Олександр Дата: Нд, 24.05.2009, 18:59 | Повідомлення № 7
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3621
Нагороди: 17
Рейтинг: 192
Quote (ihor_hontar)
Якщо учень не був присутній на уроках протягом вивчення деякої теми і відмовився писати тематичне оцінювання, то згідно інструкції про оцінювання знань учнів ставимо н/а.

Виходить, якщо учень пропустив всі уроки з якоїсь теми, наприклад "Текстовий редактор", і не має жодної оцінки по темі, то він отримує н/а. А якщо у нього за якусь практичну роботу стоїть оцінка, скажемо 9-ка, а далі "н" і без поважної причини. Невже ми маємо ставити такому учневі 9 за тематичну?
Quote (ihor_hontar)
При виставленні оцінки за семестр н/а враховується як бал 0, чи як позначка, тобто ігнорується.

Все вірно. Н/А - це нижче 1 балу. Тобто 0.
Quote (ihor_hontar)
Яка оцінка має бути за семестр?

Однозначно 2 бали. Інакше це буде суперечити логіці. За семестр допустимо 4 тематичних. Учень заробив по 3-х н/а, а 4-ту вивчив і здав на 10. Ми ж не поставимо йому 10 за семестр.
ihor_hontar Дата: Нд, 24.05.2009, 19:15 | Повідомлення № 8
Досвідчений вчитель
Повідомлень: 279
Нагороди: 0
Рейтинг: 13
Справа в тому, що наш методист при перевірці журналу зробив зауваження, що н/а - позначка, а не оцінка, бо в нас 12-и бальна система оцінювання. В мене виходило, що (н/а+9+н/а)/3=3, а він каже, що 9. І таких зауважень знайшов 11. Зокрема, (10+н/а+н/а)=10. На мій погля це порушення інструкції про оцінювання знань учнів, а, можливо, вже я відстав, може є якійсь інші інструкції про оцінювання.
filnick Дата: Нд, 24.05.2009, 20:45 | Повідомлення № 9
Мудрий вчитель
Повідомлень: 2238
Нагороди: 7
Рейтинг: 124
Quote (ihor_hontar)
На мій погля це порушення інструкції про оцінювання знань учнів, а, можливо, вже я відстав, може є якійсь інші інструкції про оцінювання.

В Інструкції про ведення класних журналів (наказ Наказ МОН від 03.06.2008 № 496) ця ситуація не розписана

[spoiler]3.2. Виставлення оцінок до класного журналу

Поточна оцінка виставляється до класного журналу в колонку з надписом, що засвідчує дату проведення заняття, коли здійснювалося оцінювання учня (учениці).
Тематична оцінка виставляється до класного журналу в колонку з надписом Тематична без дати.
При виставленні тематичної оцінки враховуються всі види навчальної діяльності, що підлягали оцінюванню протягом вивчення теми. При цьому проведення окремої тематичної атестації при здійсненні відповідного оцінювання не передбачається.
Якщо учень (учениця) був(ла) відсутній(я) на уроках протягом вивчення теми, не виконав(ла) вимоги навчальної програми, у колонку з надписом Тематична виставляється н/а (не атестований(а)).
Тематична оцінка не підлягає коригуванню.
Семестрова оцінка виставляється без дати до класного журналу в колонку з надписом І семестр, ІІ семестр. Семестрове оцінювання здійснюється на підставі тематичних оцінок. При цьому мають враховуватися динаміка особистих навчальних досягнень учня (учениці) з предмета протягом семестру, важливість теми, тривалість її вивчення, складність змісту тощо.
Якщо учень (учениця) був(ла) відсутній(я) на уроках протягом семестру, у відповідну клітинку замість оцінки за І семестр чи ІІ семестр виставляється н/а (не атестований(а)).
Семестрова оцінка може підлягати коригуванню. Скоригована семестрова оцінка виставляється без дати у колонку з надписом Скоригована поруч із колонкою І семестр або ІІ семестр. Колонки для виставлення скоригованих оцінок відводяться навіть за відсутності учнів, які виявили бажання їх коригувати.
У триденний термін після виставлення семестрової оцінки батьки (особи, які їх замінюють) учнів (вихованців), які виявили бажання підвищити результати семестрового оцінювання або з певних причин не були атестовані, звертаються до керівника загальноосвітнього навчального закладу із заявою про проведення відповідного оцінювання, у якій мотивують причину та необхідність його проведення.
Наказом керівника загальноосвітнього навчального закладу створюється комісія у складі голови (керівник навчального закладу або його заступник) та членів комісії: голови методичного об’єднання, вчителя, який викладає предмет у цьому класі, а також затверджується графік проведення оцінювання. Коригування семестрового оцінювання проводиться не пізніше п’яти днів після подання заяви. У разі хвороби учня (учениці) чи інших поважних причин термін може бути подовжено.
Члени комісії готують завдання, що погоджуються на засіданні шкільного методичного об’єднання і затверджуються керівником навчального закладу. Завдання мають охоплювати зміст усіх тем, що вивчалися протягом семестру. Оцінювання проводиться у письмовій формі. Письмові роботи зберігаються протягом року.
На голову комісії покладається відповідальність за об'єктивність оцінювання та дотримання порядку його проведення. Комісія приймає рішення щодо його результатів та складає протокол. Рішення цієї комісії є остаточним, при цьому скоригована семестрова оцінка не може бути нижчою за семестрову.
У разі, якщо учневі не вдалося підвищити результати, запис у колонку Скоригована не робиться.
За результатами оцінювання видається відповідний наказ керівника навчального закладу. Скоригована семестрова оцінка за І семестр виставляється до початку ІІ семестру, за підсумками ІІ семестру – не пізніше 10 червня поточного навчального року.
Підвищення семестрової оцінки учнями:
- 9-х класів - не дає їм права на отримання свідоцтва з відзнакою;
- 10-11(12)-х класів - не дає їм права бути претендентами на нагородження золотою „За особливі успіхи у навчанні” та срібною „За успіхи у навчанні” медалями.
Річна оцінка виставляється до журналу в колонку з надписом Річна без зазначення дати не раніше, ніж через три дні після виставлення оцінки за ІІ семестр.
Річне оцінювання здійснюється на основі семестрових або скоригованих семестрових оцінок.
У разі коригування учнями оцінки за ІІ семестр, річна оцінка виставляється їм не пізніше 10 червня поточного року.
У випадку неатестації учня (учениці) за підсумками двох семестрів у колонку Річна робиться запис н/а (не атестований(а)).
Річна оцінка коригуванню не підлягає.
Виставлення оцінки з державної підсумкової атестації здійснюється у колону з надписом ДПА без зазначення дати.
За бажанням випускників навчальних закладів системи загальної се¬редньої освіти як державна підсумкова атестація можуть бути зараховані результати зовнішнього незалежного оцінювання, про що видається відповідний наказ керівника навчального закладу. У такому випадку результати зовнішнього незалежного оцінювання з конкретного предмету виставляються до журналу у колонку з надписом ДПА.
Прізвища учнів, які виявили бажання зараховувати результати зовнішнього незалежного оцінювання як державну підсумкову атестацію, до протоколів проведення державної підсумкової атестації з предмету не вносяться.
Учням, які не пройшли державну підсумкову атестацію, у колонку з надписом ДПА робиться запис н/а (не атестований(а)).
Випускникам, які звільнені від проходження державної підсумкової атестації, робиться запис зв. (звільнений (а)).
Учням, яким оцінка з державної підсумкової атестації переглядалася апеляційною комісією, за її результатами виставляється оцінка у колонку з надписом Апеляційна без дати. [/spoiler]

Тому, на мою думку, не варто ускладнювати. Ніде ж не сказано, що н/а - це нуль балів. Також ніде не сказано про обов'язкову необхідність отримати оцінку з теми в разі, якщо стоїть н/а. Я оцінював би тільки на підставі фактично виставлених оцінок, тобто так, як пропонує інспектор.

Відредаговано: filnick - Нд, 24.05.2009, 20:52
salal Дата: Нд, 24.05.2009, 21:36 | Повідомлення № 10
Прописаний назавжди
Повідомлень: 272
Нагороди: 2
Рейтинг: 18
Оцінка є кількісною характеристикою якості знань учня, які він продемонстрував.
І чим вона об'єктивніша, тим вона точніше їм відповідає.
Рівень об'єктивності оцінки залежить від кількох факторів, серед яких основними є:
- об'єктивність вчителя при виставленні поточних та підсумкових оцінок
- частота оцінювання учня або глибина деталізації підсумкових робіт
- методи оцінювання, точніше їх якість (тестування, котрольні роботи, тощо)
- психо-фізіологічний стан учня на момент перевірки його знань та навичок.

Quote (ihor_hontar)
В мене виходило, що (н/а+9+н/а)/3=3, а він каже, що 9.

Що стосується підсумкових оцінок, то схема (н/а+9+н/а)/3=9 - це дурниця. Бо виходить, що тут н/а=9
н/а - вказує на те, що учень не продемонстрував свої знання та навички з теми, а тому в цьому випадку н/а=0 і (н/а+9+н/а)/3=3
Навіть, якщо н/а це не оцінка, а позначка, то все-одно вона позначає відсутність перевірених знань і вказує на те, що вчитель не може виставити учню допустиму оцінку з теми. Тоді вчитель не може виставити і допустиму оцінку за семестр, бо не знає істинного рівня знань учня вцілому. Тобто, правильно повинно бути: (н/а+9+н/а)/3=н/а

Взагалі, нажаль, 12-бальна система оцінювання і методика оцінювання за нею досить недосконалі, бо, якщо оцінювати строго за інструкцією, то це досить складно. По-друге - вона не містить оцінки 0 всупереч тому, що будь-який відлік починається з 0.
І чим швидше н/а буде замінена на 0, тим швидше зникнуть подібні непорозуміння.

Quote (ihor_hontar)
наш методист при перевірці журналу зробив зауваження

В подібних випадках, коли я незгоден з перевіряючим, вимагаю посилання на нормативні документи, які регулюють питання, що виникло. Те, що думає сам перевіряючий - це одне, а як це регулюється документом - зовсім інше. Якщо ж документ питання не регулює, то воно вирішується на розсуд виконавця. У перевіряючого немає підстав до цього чиплятися.


Відредаговано: salal - Нд, 24.05.2009, 23:38
ihor_hontar Дата: Нд, 24.05.2009, 21:51 | Повідомлення № 11
Досвідчений вчитель
Повідомлень: 279
Нагороди: 0
Рейтинг: 13
Quote (filnick)
В Інструкції про ведення класних журналів (наказ Наказ МОН від 03.06.2008 № 496) ця ситуація не розписана

Одже, учень може прийти на один урок з тематичного оцінювіання в семестрі, отримати 12 балів, а всі інші уроки пропустити, отримавши Н. В результаті за семестр вчитель має поставити 12???(якщо діяти за логікою мого методиста). Звідси виснолвок, що учень може два рази на рік появитися на уроці, отримати позитивну оцінку і бути притендентом на "ЗОЛОТУ МЕДАЛЬ"
filnick Дата: Нд, 24.05.2009, 23:27 | Повідомлення № 12
Мудрий вчитель
Повідомлень: 2238
Нагороди: 7
Рейтинг: 124
Quote (ihor_hontar)
Одже, учень може прийти на один урок з тематичного оцінювіання в семестрі, отримати 12 балів, а всі інші уроки пропустити, отримавши Н. В результаті за семестр вчитель має поставити 12???

Теоретично так. Якщо учень, що не відвідував уроки, прийшов і здав на 12, то він геній.
salal Дата: Нд, 24.05.2009, 23:58 | Повідомлення № 13
Прописаний назавжди
Повідомлень: 272
Нагороди: 2
Рейтинг: 18
Quote (filnick)
Цитата (ihor_hontar )
Одже, учень може прийти на один урок з тематичного оцінювіання в семестрі, отримати 12 балів, а всі інші уроки пропустити, отримавши Н. В результаті за семестр вчитель має поставити 12???

Теоретично так.

Ви можете підтвердити це якимось нормативним положенням?

mouse Дата: Пн, 25.05.2009, 11:27 | Повідомлення № 14
Ветеран спілкування
Повідомлень: 2025
Нагороди: 4
Рейтинг: 62
Не можу привестим документ, але э таке положення з практичних робіт з інформаткик - Практичні роботи є обов*язкові до виконання! Це частина навчального плану. Якщо їх нема, то нема і виконання.
На мою думку, виставляється за семестр н\а. А далі складається комісія, і він,учень, перездає. Питання складаються по всьому курсу за семестр. Принаймі у нас так.
mouse Дата: Пн, 25.05.2009, 11:31 | Повідомлення № 15
Ветеран спілкування
Повідомлень: 2025
Нагороди: 4
Рейтинг: 62
Читайте спойлер, там про це написано.
[spoiler]Якщо учень (учениця) був(ла) відсутній(я) на уроках протягом семестру, у відповідну клітинку замість оцінки за І семестр чи ІІ семестр виставляється н/а (не атестований(а)).Семестрова оцінка може підлягати коригуванню. Скоригована семестрова оцінка виставляється без дати у колонку з надписом Скоригована поруч із колонкою І семестр або ІІ семестр. Колонки для виставлення скоригованих оцінок відводяться навіть за відсутності учнів, які виявили бажання їх коригувати.
У триденний термін після виставлення семестрової оцінки батьки (особи, які їх замінюють) учнів (вихованців), які виявили бажання підвищити результати семестрового оцінювання або з певних причин не були атестовані, звертаються до керівника загальноосвітнього навчального закладу із заявою про проведення відповідного оцінювання, у якій мотивують причину та необхідність його проведення.
Наказом керівника загальноосвітнього навчального закладу створюється комісія у складі голови(керівник навчального закладу або його заступник) та членів комісії: голови методичного об’єднання, вчителя, який викладає предмет у цьому класі, а також затверджується графік проведення оцінювання. Коригування семестрового оцінювання проводиться не пізніше п’яти днів після подання заяви. У разі хвороби учня (учениці) чи інших поважних причин термін може бути подовжено.
Члени комісії готують завдання, що погоджуються на засіданні шкільного методичного об’єднання і затверджуються керівником навчального закладу. Завдання мають охоплювати зміст усіх тем, що вивчалися протягом семестру. Оцінювання проводиться у письмовій формі. Письмові роботи зберігаються протягом року. [/spoiler]
Форум інформатиків » РОЗДІЛ ІІІ: МЕТОДИКА, ЗАСОБИ ВИКЛАДАННЯ ІНФОРМАТИКИ » 3.4 Методика викладання інформатики в 11-річній школі » Методика оцінювання в 2008/2009 н.р. (Обговорюємо нововведення.)
Сторінка 1 з 41234»
Пошук:


© Форум інформатиків України, 2007-2017.