Ср, 24.07.2019, 06:48
Форум інформатиків України
Головна Реєстрація Вхід
Вітаю Вас, Гість · RSS
Вітання на форумі
Незнайомець
Вітаємо на форумі,
Незнайомцю!

 
зареєструйтесь
Перед реєстрацією обов’язково прочитайте:
Оновлення Учасники Пошук
Особисті повідомлення
Видавництво ’’Аспект’’ Видавництво

Модератор форуму: НІКОЛЯ, Ktara, Bandalak, volevikt  
Форум інформатиків » РОЗДІЛ ІІІ: МЕТОДИКА, ЗАСОБИ ВИКЛАДАННЯ ІНФОРМАТИКИ » 3.4 Методика викладання інформатики в 11-річній школі » Відкритий урок (Що порадите цікавого?)
Відкритий урок
INKA Дата: Ср, 28.11.2007, 17:51 | Повідомлення № 1
Новий користувач
Повідомлень: 5
Нагороди: 0
Рейтинг: 0
Привіт.
Я тут новичок..як і новичок у викладацькій діяльності.
Тільки з вересня викладаю в ліцеї. Тільки но розібралась що і як, а тут відкритий урок намалювався.. surprised
Порадьте щось цікаве, що б можна було зробити на уроці, щоб і дітям цікаво та і всім присутнім.
Тема уроку буде, мабуть, комп'ютерна графіка, але можу й поміняти..
Спасибі ;)

Шановні форумчани!!!!!
Повідомлення, які не відповідають темі або несуть некорисний зміст будуть видалятись без попередження!!!


Відредаговано: WWW - Ср, 04.06.2008, 00:54
NataliyG Дата: Сб, 14.02.2009, 14:09 | Повідомлення № 61
Активний учасник
Повідомлень: 685
Нагороди: 2
Рейтинг: 37
Я в соєму житті теж давала багато відкритих уроків і на семінарах і не тільки.
Я як прийшла перший рік в школу в нас був такий клуб молодого педагога і зауч водила молодих педагогів один до одного на уроки.
Але найбільше позитивних емоція я отримала від уроків які давала на конкурсі Вчитель року.
Один такий урок я давала в районі і нший в області.
Я хочу сказати, що до таких уроків справді треба готуватися багато, але відчуття не передати. По перше "завести чужих дітей" не просто, я маю на увазі заставити піти дітей на контакт яких бачиш уперше в житті. Матеріалу на такий урок потрібно вибирати мініму, але такий матеріал щоб було доречно. (Дореці нам журі конкурсу обіцяли, що відкриті уроки в відео з конкурсу "Вчитель року 2009" будуть в Інтернеті, як взанаю де то скажу, самі цікаво).
Але моя порада - кожен відкритий урок потрібно ретельно розпланувати. Продумати скільки часу потрібно на кожен етап уроку і дотримуватися того. Якщо не встигаєш то не в кінці уроку викидати лишні вправи а по ходу на кожному етапі зменшувати, або розтягувати якщо потрібно.
Недавно прочитала в книжці про критичне мислення, що урок має 45 хв. Отже він повине мати три етапи: актуалізацію-15хв;
формування знань-15 хв;
консолідацію-закріплення - 15 хв.
Якщо цього дотриміватися то можна встигнути більше.

NataliyG Дата: Пн, 09.03.2009, 10:33 | Повідомлення № 62
Активний учасник
Повідомлень: 685
Нагороди: 2
Рейтинг: 37
Це є конспект уроку, який я давала на обласному конкурсі Вчитель року 2009 може комусь пригодиться.
Тема уроку: "редагування тексту в текстовому редакторі."
Прикріплення: yrok.rar(12.5 Kb)
Шестопалов Дата: Пн, 09.03.2009, 12:53 | Повідомлення № 63
Видавець посібників
Повідомлень: 1644
Нагороди: 16
Рейтинг: 250
Quote (NataliyG)
Це є конспект уроку, який я давала на обласному конкурсі Вчитель року 2009 може комусь пригодиться.
Тема уроку: "редагування тексту в текстовому редакторі."

Дякую! Ви мене порадували, коли побачив у Вашому конспекті фрагменти з посібників мого видавництва "Аспект". Це добре! Не даремно працював. Тільки одне питання. А чим "озброєні" Ваші учні під час уроку? Невже вони у Вас дряпають папір ручкою біля електронного чуда - ком’ютера, втрачаючи дорогоцінний час навчання? Або ще відвертіше, які підручники у них на столі замість "роздаткового матеріалу"? Це вже методика і мені дуже подобається, як проводить уроки Ярослав Глинський.
Ось його приклад проведення уроку: ... опишу як проходили мої уроки в одній з львівських гімназій. Спочатку оголошую оцінки за домашні роботи, які були надіслані мені додому електронною поштою до 21 год. напередодні (таких робіт бувало по 3-5) і хвалю за старанність, оригінальність тощо з тим, щоб заохотити більше учнів до такої співпраці. Оголошую тему уроку. Відповідний параграф з книжки (відомо з якої) було задано вивчити самостійно. Після оголошення теми запитую, що було неясно під час роботи з книжкою. Якщо є питання, то відповідаю. Часто питань немає. Інколи це насторожує. На всякий випадок говорю пару фраз. Але як тільки починають позіхати чи тягнутися за мобільними телефонами, розсаджую за комп’ютери. Учні виконують завдання по темі відповідної ІТ, що вивчається, або вводять типову програму, наприклад, табулювання функції тощо. За цей час працюю з учнями, які виконали домашнє завдання і принесли його на якомусь з носіїв. Переглядаю роботи (5-6), аналізую, виставляю оцінки. Ще пару учнів мають, щось написане в зошиті, але на них вже не вистачає часу, ще пару учнів не мають нічого і не хочуть мати. Потім починається основна робота: даю завдання на модифікацію вже введеної програми, таких модифікацій 3-5. Оголошую конкурси, нагороджую за кращі розв’язки символічними призами, які попали під руку: ручка від вчителя, блокнот, календарики, перехідний прапорець переміщається від одного комп’ютера до іншого тощо. Виставляю оцінки, інколи на це не вистачає часу, добре що поточне оцінювання не є обов’язковим. Записую на дошці домашнє завдання і задаю наступний параграф для самостійного вивчення. Замість висновку: головна моя мета – заставити працювати учнів, бо дуже часто учні на уроках інформатики заставляють працювати вчителя, маскуючи цим свою бездіяльність. На мою думку, чим менше розмов на уроці, тим краще. Конспектування виключено ... За рахунок двохгодинного заняття і того, що робота повністю автоматизована і алгоритмізована, залишається час і газету почитати, і каву випити і …


Відредаговано: Шестопалов - Пн, 09.03.2009, 13:00
PanPete Дата: Пн, 09.03.2009, 16:33 | Повідомлення № 64
Наполегливий учасник
Повідомлень: 797
Нагороди: 1
Рейтинг: 45
Quote (Шестопалов)
Ось його приклад проведення уроку: ...

Красиво, доцільно ... , але для більшості - казка. Аргументи - будь ласка, основний, але не єдиний:
"Оголошую тему уроку. Відповідний параграф з книжки (відомо з якої) було задано вивчити самостійно" --> наявні в школі підручники для самостійного опрацювання матеріалу досить часто погано підходять - недостатньо чітко висвітлений матеріал, матеріал, розрахований програмою для опрацювання на 1 - 2 години в підручнику розтягнуто на цілий розділ, тощо. Більш толковий підручник існує, але його нема в бібліотеці, на прохання до батьків про необхідність самостійного придбання підручника автора ... , яке було оголошене на початку навчального року (в кінці минулого) реакції більшості батьків не було (хай користуються тим, що видають в школі). Отже необхідний опорний конспект. Коли його подати, якщо при такій організації уроку лише "Записую на дошці домашнє завдання і задаю наступний параграф для самостійного вивчення."
Чи можливо я помиляюсь, і в більшості вчителів-практиків в звичайних школах є можливість пимінення такої форми уроку?


Відредаговано: PanPete - Вт, 10.03.2009, 04:49
PanPete Дата: Вт, 10.03.2009, 04:46 | Повідомлення № 65
Наполегливий учасник
Повідомлень: 797
Нагороди: 1
Рейтинг: 45
Quote (Шестопалов)
Невже вони у Вас дряпають папір ручкою біля електронного чуда - ком’ютера, втрачаючи дорогоцінний час навчання?

Пропоную версію переведеного " на технічні рейки" уроку NataliyG, вибачте пане Євгене, але навіть з деякими спрощеннями відносно вихідного варіанту, часу на каву та газету в ньому також викроїти не вдалося.
Прикріплення: yrok1m.rar(17.1 Kb)
Шестопалов Дата: Вт, 10.03.2009, 08:13 | Повідомлення № 66
Видавець посібників
Повідомлень: 1644
Нагороди: 16
Рейтинг: 250
Quote (PanPete)
Пропоную версію переведеного " на технічні рейки" уроку NataliyG, вибачте пане Євгене, але навіть з деякими спрощеннями відносно вихідного варіанту, часу на каву та газету в ньому також викроїти не вдалося.

Шановні колеги! Не про "танці" вчителя на уроці мова! Повторюю ще раз своє запитання:
А чим "озброєні" Ваші учні під час уроку? Невже вони у Вас дряпають папір ручкою біля електронного чуда - комп’ютера, втрачаючи дорогоцінний час навчання? Або ще відвертіше, які підручники у них на столі замість "роздаткового матеріалу"?
І ще одне: Чому у вас нічого не записано в пункт "задано додому"?
Більше того, я вам дав приклад раціонального і ефективного уроку Ярослава Глинського. Що до вашої "методики", то не видно, що ж роблять учні на уроці і ВДОМА!


Відредаговано: Шестопалов - Вт, 10.03.2009, 09:37
volevikt Дата: Вт, 10.03.2009, 09:13 | Повідомлення № 67
Перспективна вчителька
Повідомлень: 1903
Нагороди: 25
Рейтинг: 267
Доброго дня, колеги!
Звісно, добре коли в учнів є гарні підручники (Шестопалова Є. А., Морзе Н.В., Глинського Я. М. та інших авторів), але, на жаль, в наші скрутні часи батьки учнів не в змозі їх придбати. Тому задиктовую саме основне, адже учням потрібно по чомусь вчити. В журнал записую параграфи по підручнику. Окрім того, не слід забувати про санітарні норми роботи за ПК. З урахуванням написання конспекту чи опитування не порушую цих норм (5-11 кл).
По закінченні школи старанний учень матиме під рукою міні-підручник з інформатики, який потім стане йому в нагоді. Таких прикладів у мене безліч. Учень, що навчається у ВУЗі, користується своїм шкільним зошитом, де він пам'ятає, що і на якій сторінці у нього написано. Звісно, якщо є ще й гарний підручник - +!!!
Шестопалов Дата: Вт, 10.03.2009, 09:33 | Повідомлення № 68
Видавець посібників
Повідомлень: 1644
Нагороди: 16
Рейтинг: 250
Quote (volevikt)
Звісно, добре коли в учнів є гарні підручники (Шестопалова Є. А., Морзе Н.В., Глинського Я. М. та інших авторів), але, на жаль, в наші скрутні часи батьки учнів не в змозі їх придбати.

Прийдеться купувати за свої гроші! Станіслав Ніколаєнко (бувший міністр МОН) на Верховні Раді заявив, що у бюджеті 2009 року ГРОШЕЙ НА ВИДАННЯ ПІДРУЧНИКІВ НЕ ПЕРЕДБАЧЕНО. Так що готуйте учнів до "дряпання паперу ручкою", а не вивчення сучасних інформаційних технологій.

Quote (volevikt)
Звісно, якщо є ще й гарний підручник - +!!!

Цікаво почути Ваше визначення "гарного підручника".


Відредаговано: Шестопалов - Вт, 10.03.2009, 09:35
volevikt Дата: Вт, 10.03.2009, 10:38 | Повідомлення № 69
Перспективна вчителька
Повідомлень: 1903
Нагороди: 25
Рейтинг: 267
Quote (Шестопалов)
Цікаво почути Ваше визначення "гарного підручника".

Гарний підручник:
1) доступний, чіткий виклад матеріалу, без "лиття води";
2) вправи до кожного параграфу;
3) обов'язково - практичні роботи;
4) сторінки "Дізнайся більше";
5) запитання для самоперевірки;
6) залікові (контрольні) роботи;
7) "Завдання підвищеної складності".
Підручник, на мою думку, повинен бути комплексним, а не розбитим на "запчастини" (підручник, зошит, тематичне оцінювання тощо).
Quote (Шестопалов)
"дряпання паперу ручкою"
займає на моїх уроках 10-15 хв. При поясненні використовую різноманітну наочність, а також можливості програми NetSupport School.
Quote (Шестопалов)
Прийдеться купувати за свої гроші!

На жаль, я не так багато заробляю. Комусь же треба думати ще й за моїх власних дітей.
Шестопалов Дата: Вт, 10.03.2009, 11:02 | Повідомлення № 70
Видавець посібників
Повідомлень: 1644
Нагороди: 16
Рейтинг: 250
Quote (volevikt)
Гарний підручник:
1) доступний, чіткий виклад матеріалу, без "лиття води";
2) вправи до кожного параграфу;
3) обов'язково - практичні роботи;
4) сторінки "Дізнайся більше";
5) запитання для самоперевірки;
6) залікові (контрольні) роботи;
7) "Завдання підвищеної складності".
Підручник, на мою думку, повинен бути комплексним, а не розбитим на "запчастини" (підручник, зошит, тематичне оцінювання тощо).

Чітке формулювання!
У видавництві "Аспект" завершується робота над посібником "Інформатика. 9 клас. Перший рік" за новою програмою МОНУ, має вийти з друку для випробування в реальному навчальному процесі в середині квітня. Повідомте мені на aspekt@sh.km.ua свої поштові реквізити, я Вам вишлю примірник. Скажете, що у ньому поганого. А якщо ще підскажете, як можна його покращити, заробите пристойний гонорар.

Олена Вікторівна! Ви є у мене в базі, зверталися за книгами у 2006 році. Вони Вас розчарували, що більше не робили замовлення?

Відредаговано: Шестопалов - Вт, 10.03.2009, 11:08
volevikt Дата: Вт, 10.03.2009, 12:33 | Повідомлення № 71
Перспективна вчителька
Повідомлень: 1903
Нагороди: 25
Рейтинг: 267
Quote (Шестопалов)
Ви є у мене в базі, зверталися за книгами у 2006 році. Вони Вас розчарували, що більше не робили замовлення?

Книги прекрасні!!! :o
Свій екземпляр майже кожного підручника я маю, але змусити дітей купувати не можу. Можливо настануть кращі фінансові часи і вдастся виправити цю ситуацію.
У вересні в газеті "Інформатика" повинні друкуватися мої конспекти з теми "Комп'ютерні презентації", де я посилаюся на Ваш підручник.
PanPete Дата: Вт, 10.03.2009, 12:52 | Повідомлення № 72
Наполегливий учасник
Повідомлень: 797
Нагороди: 1
Рейтинг: 45
Quote (Шестопалов)
Шановні колеги! Не про "танці" вчителя на уроці мова! ........то не видно, що ж роблять учні на уроці і ВДОМА!

А ви що не читали прикріплення до повідомлення №66? Це не танці, а робота, яку змушений виконувати вчитель. Відповідь на запитання що роблять учні на уроці Ви знайдете в прикріпленні, відносно завдання додому - вибачте, забув додати фразу "Самостійто опрацюйте десяток - два сторінок з підручника Зарецька... . Чи може ще додати - на макеті клавіатури, зробленої на ватмані відпрацюйте навики введення та редагування тексту (забезпечення домашніми ПК в нас поки що мале)?
І ще одне запитання до вас, Шестопалов, чому ви так впевнені, що справа придбання підручника впирається виключно в бажання вчителя?


Відредаговано: PanPete - Вт, 10.03.2009, 13:00
Шестопалов Дата: Вт, 10.03.2009, 13:13 | Повідомлення № 73
Видавець посібників
Повідомлень: 1644
Нагороди: 16
Рейтинг: 250
Quote (PanPete)
чому ви так впевнені, що справа придбання підручника впирається виключно в бажання вчителя?

Агітувати учнів "добровольно и с песней" купляти посібники дуже просто. Багато вчителів роблять так: "У кого є потрібний підручник (не Зарецька!) - сідай до комп’ютера і виконуй вправу на с.137, а в кого немає - виймайте зошит, будете писати конспект". Ніякого примусу!
Ktara Дата: Вт, 10.03.2009, 14:03 | Повідомлення № 74
Перспективна вчителька
Повідомлень: 4130
Нагороди: 38
Рейтинг: 371
Quote (Шестопалов)
Агітувати учнів "добровольно и с песней" купляти посібники дуже просто. Багато вчителів роблять так: "У кого є потрібний підручник (не Зарецька!) - сідай до комп’ютера і виконуй вправу на с.137, а в кого немає - виймайте зошит, будете писати конспект". Ніякого примусу!

А как же требование, что на каждом столе должны лежать задания? Я брала у вас книги, хорошие книги. Но опять же, я не имею права заставлять покупать учебники, и тем более не имею права брать в руки деньги (чтоб потом ни в чем не обвинили) Вот и получается, что это решают родители, и всегда можно сказать, что учитель - "вимагає придбати підручники в той час, коли ви (навчальний заклад) маєте ними забезпечити".
А то, что в учебном заведении учебники группы авторов Зарецкая и др. (думаю как и у всех) то это родителей не обходит. Должны учить, так чтоб можно было понять по любому учебнику. :) А привожу пример из личного опыта :)
Bandalak Дата: Вт, 10.03.2009, 14:31 | Повідомлення № 75
Лідер форуму
Повідомлень: 6193
Нагороди: 44
Рейтинг: 285
Quote (CN)
а учителям разместить свои разработки уроков

Добре так, але комусь потрібно рецезувати ці розробки, бо деякі вчителі там такого понаставляють, що за голову візьмешся!

Ідея впринципі не погана, але поки-що там немає системи, лише деякі розрізнені уроки!

Відредаговано: Bandalak - Вт, 10.03.2009, 14:40
Форум інформатиків » РОЗДІЛ ІІІ: МЕТОДИКА, ЗАСОБИ ВИКЛАДАННЯ ІНФОРМАТИКИ » 3.4 Методика викладання інформатики в 11-річній школі » Відкритий урок (Що порадите цікавого?)
Пошук:


© Форум інформатиків України, 2007-2019.