Вт, 21.11.2017, 23:14
Форум інформатиків України
Головна Реєстрація Вхід
Вітаю Вас, Гість · RSS
Вітання на форумі
Незнайомець
Вітаємо на форумі,
Незнайомцю!

   
зареєструйтесь
Перед реєстрацією обов’язково прочитайте:
Оновлення Учасники Пошук
Особисті повідомлення
Видавництво ’’Аспект’’ Видавництво

Сторінка 8 з 9«126789»
Модератор форуму: НІКОЛЯ, Ktara, Bandalak, volevikt 
Форум інформатиків » РОЗДІЛ ІІІ: МЕТОДИКА, ЗАСОБИ ВИКЛАДАННЯ ІНФОРМАТИКИ » 3.4 Методика викладання інформатики в 11-річній школі » Що спільного між олімпіадами з інформатики і інформатикою? (про невідповідність олімпіад шкільним програмам)
Що спільного між олімпіадами з інформатики і інформатикою?
LVV Дата: Пн, 08.02.2010, 20:16 | Повідомлення № 1
Прописаний назавжди
Повідомлень: 421
Нагороди: 5
Рейтинг: 107
Доброго вечора! Пропоную тему для роздумів. У всякому разі на жодне з поставлених тут питань у мене після 25 років роботи в школі, відповідей немає.

Так вже склалось у нашій системі середньої освіти, що престиж педагога у більшій мірі визначається успіхами його учнів на конкурсах і олімпіадах аніж картиною загальної успішності дітей яких сумлінно і доброякісно навчає учитель. Кращим вважається той педагог, чий учень виборов вище призове місце на предметній олімпіаді. Може це і справедливо для багатьох предметів шкільного курсу. Та якщо олімпіади з більшості шкільних дисциплін охоплюють програмний матеріал, нехай і в поглибленому його вивченні, то олімпіади з інформатики лише частково, залежно від профілю навчального закладу, відповідають змісту програм.
Наприклад для для 10-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів універсального профілю (2009/10 навчальний рік) слідуючий розподіл годин:

Зверніть увагу: 12 годин на вивчення основ алгоритмізації і програмування за весь курс інформатики у школі !!!

А ось задача обласного рівня (Херсонська область 2010 рік)

І це лише одна з трьох задач, які учень повинен виконати за три години. Та тут хвилин двадцять лише з умовою задачі знайомитись доведеться.

Так є ж і математичні класи, скажете Ви, і класи з поглибленим вивченням інформатики, де програмуванню є змога приділити більше уваги. Є також і факультативи і індивідуальні заняття…
Та мова навіть не про брак часу при вивченні програмування, а про невиправдану громіздкість завдань на цих олімпіадах, і, що найголовніше, про невідповідність олімпіад програмам шкільного курсу інформатики.

А давайте розглянемо одне з завдань 1-го туру NetOI-2009 Всеукраїнського Центру олімпіад школярів в інтернеті.
http://www.olymp.vinnica.ua/index_ua.php?lng=ua&cid=856


Соромлюся запитати, для чого потрібно було заплутувати, ускладнювати завдання непотрібною «стародавньою традицією приписувати числу 7 значення «багато». Тобто, коли кількість спільних дотичних виявляться строго більшою 6, незалежно від справжньої кількості виводьте 7.» ???

Олімпіади з інформатики доречно було б назвати не олімпіадами з інформатики, а суто олімпіадами з математики та програмування мовою Паскаль. Адже успіх рішення кожної задачі залежить лише від математичних здібностей учня та навичок програмування мовою Pascal (у всякому разі – у нас на районному і обласному рівнях)

Дивними здаються рекомендації Міністерства освіти щодо проведення ІІІ та IV етапів Всеукраїнських учнівських олімпіад з інформатики поряд з рекомендаціями того ж Міністерства освіти щодо вивчення мов програмування у загальноосвітніх школах:


Вважаю, що олімпіад з інформатики у нас не існує, а є лише конкурси юних математиків-програмістів (тай й то, лише з певною мовою програмування)
А ви, шановні, якої думки?

Шановні форумчани!!!!!
Повідомлення, які не відповідають темі або несуть некорисний зміст будуть видалятись без попередження!!!

swetikccc Дата: Пт, 16.04.2010, 20:09 | Повідомлення № 106
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3957
Нагороди: 28
Рейтинг: 370
Quote (gromko)
Бо програмування в школі - НЕМАЄ!

Математики немає, фізики немає.......то що ж Ви хочете щоб було програмування.
Є наприклад економіка, спитав в 11 класах що таке ПДВ жодної відповіді ))))))

Додано (16.04.2010, 20:09)
---------------------------------------------

Quote (gromko)
Ще десять-п’ятнадцять років назад робили на Паскалі (це був Корвет!) кодування по Хаффмену (гурток), як на мене - нічого надособливого.

А зараз як учнів втягуєте? )))
gromko Дата: Пт, 16.04.2010, 20:16 | Повідомлення № 107
Лінуксоїд
Повідомлень: 2671
Нагороди: 26
Рейтинг: 343
Є ОБЖ, етика, художня культура та ще декілька подібних дисциплін.

Чесно - ніяк не "втягую". 1995-2000-ий роки - учні сиділи за Корветами до 20-21-ої години. На сьогодні серед старшокласників немає жодного, хто цікавиться програмуванням (останній закінчив школу минулого року). У 5-6-ому класі "граємось" Скретчем.

swetikccc Дата: Пт, 16.04.2010, 20:29 | Повідомлення № 108
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3957
Нагороди: 28
Рейтинг: 370
Quote (gromko)
Чесно - ніяк не "втягую". 1995-2000-ий роки - учні сиділи за Корветами до 20-21-ої години. На сьогодні серед старшокласників немає жодного, хто цікавиться програмуванням (останній закінчив школу минулого року). У 5-6-ому класі "граємось" Скретчем.

Та ж історія ((((
filnick Дата: Пт, 16.04.2010, 23:09 | Повідомлення № 109
Мудрий вчитель
Повідомлень: 2238
Нагороди: 7
Рейтинг: 124
Quote (gromko)
1995-2000-ий роки - учні сиділи за Корветами до 20-21-ої години. На сьогодні серед старшокласників немає жодного, хто цікавиться програмуванням

Тоді ще не було мобільних, контрастрайків, інтернету, вконтакі ... Та й обов'язковий випускний екзамен з математики ще не відміняли... Та й масовані освітні реформи на той час ще не розпочиналися... А загалом - ситуація з програмуванням нагадує шлях шкільної фізики - від періоду процвітання то фактично повного занепаду.
Ковальчук_Олександр Дата: Сб, 17.04.2010, 00:29 | Повідомлення № 110
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3622
Нагороди: 17
Рейтинг: 192
Я цього року щасливий! У мене в 10-му класі є двоє учнів, які розуміють програмування! Зразу видно, що хлопці вміють логічно мислити передусім + мають непогані знання з математики. І вони часто сміються, наскільки легенькі задачі ми розглядаємо в межах уроку. Це одні з перших учнів, яким мені не соромно класти 10-11 балів, бо відверто кажучи, останнім часом буває дуже соромно ставити 10-ки "медалістам", які в програмуванні ні бум бум і аргумент завжди: ми вчимо, але воно дуже важке. Тому деградації особливої не бачу, відколи працюю, завжди з програмуванням було особливо важко. Причин є багато, але основні - небажання учнів логічно мислити і слабка мотивація.
gromko Дата: Сб, 17.04.2010, 07:56 | Повідомлення № 111
Лінуксоїд
Повідомлень: 2671
Нагороди: 26
Рейтинг: 343
Причина не у інформатиці, навіть не у дітях - причина у нашому сьогоднішньому суспільстві. Суспільну ідеологію формують не кращі представники народу (науки, культури, інтелігенції), а потужні транснаціональні корпорації, яким не потрібна людина мисляча, їм потрібен кваліфікований споживач їхнього продукту. Завважте, що це стосується усіх сфер нашого життя - через телебачення, зі сторінок газет і журналів, нам хтось невидимий тихо нашіптує - "живи і радуйся життю, живи сьогоднішнім днем, нащо думати про завтра - за тебе подумають". У сімдесятих роках читав фантастику про суспільство споживання - це наш сьогоднішній день.
Так, програмування завжди було важким, але було бажання подолати цю "висоту"(точно як у альпіністів добратись до вершини), а "небажання логічно мислити і слабка мотивація" є як раз наслідком з першої частини цього повідомлення. Окрім того і кількість учнів за останні роки зменшилась в два рази - з кого вибрати?
filnick Дата: Сб, 17.04.2010, 12:43 | Повідомлення № 112
Мудрий вчитель
Повідомлень: 2238
Нагороди: 7
Рейтинг: 124
Quote (gromko)
читав фантастику про суспільство споживання - це наш сьогоднішній день.

100%
swetikccc Дата: Сб, 17.04.2010, 12:57 | Повідомлення № 113
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3957
Нагороди: 28
Рейтинг: 370
Quote (gromko)
У сімдесятих роках читав фантастику про суспільство споживання - це наш сьогоднішній день.

Яка фантастика, на цьому побудованний весь капіталізм.
Нажаль всі інші регулятори поки що приводили в прірву.
gromko Дата: Сб, 17.04.2010, 13:39 | Повідомлення № 114
Лінуксоїд
Повідомлень: 2671
Нагороди: 26
Рейтинг: 343
Quote (swetikccc)
Яка фантастика, на цьому побудованний весь капіталізм. Нажаль всі інші регулятори поки що приводили в прірву.

Цей шлях теж є "шляхом у прірву", оскільки він докорінно змінює людину, підмінюючи її єство - homo sapiens. Мавпу, при бажанні, можна навчити клеїти паперові коробки чи натискати кнопки - за це вона отримає певну "платню", як еквівалент певної споживчої цінності, за яку вона може придбати банани, цукерки чи сигарети. І це не фантастика - ті ж самі мавпи в ході експериментів досить до ладу розібралися з використанням грошей.
Цінність, важливість людини для суспільства повинна вимірюватись не можлвістю споживання, а ефективною продуктивністю, тобто виробництвом суспільно важливого продукту.
pasichov Дата: Сб, 17.04.2010, 14:10 | Повідомлення № 115
Наполегливий учасник
Повідомлень: 946
Нагороди: 3
Рейтинг: 70
Quote (gromko)
Причина не у інформатиці, навіть не у дітях - причина у нашому сьогоднішньому суспільстві.

Quote (gromko)
Цей шлях теж є "шляхом у прірву", оскільки він докорінно змінює людину, підмінюючи її єство - homo sapiens.

+++100%
Нову породу виводять (і вельми успішно) - homo sapiens (людина розумна) вироджується в homo vulgares (людина звичайна).

І це помітно не лише в тому, що більшість дітей не цікавится програмуванням, а в тому, що його не знають, а , отже, і не цікавляться БІЛЬШІСТЬ УЧИТЕЛІВ ІНФОРМАТИКИ (проаналізуйте форум, наприклад, це великий статистичний масив. І, звичайно, причини мають соціальні корені, йдуть з суспільства.

Сучасні олімпіади з інформатики - це ОСТАННІЙ РУБІЖ, який вимушено утримується МОНУ в правильному "інформатичному" руслі, бо є Програма міжнародних олімпіад, а вони люблять, коли є медалі...
Так ось парадокс - МОНУ (хоч і вимушено) - утримує, а ВЧИТЕЛІ (більшість!!!) ПРОТЕСТУЮТЬ!!!!!!
Лишня морока...непотрібна річ в прдукуванні homo vulgares ....

Відредаговано: pasichov - Сб, 17.04.2010, 14:11
Bandalak Дата: Сб, 17.04.2010, 14:58 | Повідомлення № 116
Лідер форуму
Повідомлень: 5532
Нагороди: 39
Рейтинг: 260
Quote (pasichov)
Сучасні олімпіади з інформатики - це ОСТАННІЙ РУБІЖ, який вимушено утримується МОНУ в правильному "інформатичному" руслі, бо є Програма міжнародних олімпіад, а вони люблять, коли є медалі...
Так ось парадокс - МОНУ (хоч і вимушено) - утримує, а ВЧИТЕЛІ (більшість!!!) ПРОТЕСТУЮТЬ!!!!!!
Лишня морока...непотрібна річ в прдукуванні homo vulgares ....

Я теж протестую. Але не тому, що не цікавлюся програмуванням, і не тому що не вмію навчити дітей програмуванню. А скоріше навпаки.
Для того щоб усім було добре - котлети повинні бути окремо, а торти окремо. ;)
Концепція інформатики у школі з року в рік все сильніше тягне у сторону ІКТ. Олімпіада з інформатики залишається осторонь, як біла ворона.
Складається враження, що МОН хоче і рибку з'їсти і на *** сісти!
Все може стати на свої місця тільки в одному випадку, коли ми признаємо, що ІКТ і інформатика це зовсім різні предмети із відмінними між собою навчальними задачами та цілями.
Інформатика - це наука про інформацію (біти, байти, будова комп'ютера, принципи його функціонування, алгоритмізація, програмування, веб-технології із точки зору принципів роботи та вебпрограмування).
ІКТ - технологічний предмет, ближчий до повсякденного використання (текстові та графічні редактори, електронні таблиці, бази даних, веб-технології із точки зору користувача).
Ці два предмети потрібно вивчати десь із класу 7-го. Але їм повинен передувати курс "Комп'ютерна грамотність", починаючи з молодших класів.
Комп'ютерна грамотність - початкова дисципліна, на якій дітки повинні навчитися натискати кнопки, водити мишкою, включати комп'ютер, виконувати операції з файлами, дисками, грати у прості пізнавальні ігри з елементами програмування та використання комп'ютера у побуті. Це так само, як навчити дитину писати, читати і рахувати.
По такому принципу у нас вийде модель подібна до математики, яка починаючи із 7-го класу ділиться на алгебру і геометрію.
Якби таку концепцію було реалізовано у школі, олімпіада з інформатики була би природньою і ні у кого б не викликала зайвих емоцій.
Кожен займався би своєю справою і дискусії про те, що важливіше відпали б самі собою.
alex Дата: Сб, 17.04.2010, 15:01 | Повідомлення № 117
Активний учасник
Повідомлень: 586
Нагороди: 1
Рейтинг: 17
Quote (Ковальчук_Олександр)
Причин є багато, але основні - небажання учнів логічно мислити і слабка мотивація

Логічне мислення не залежить від бажання учня. Його наявність є результатом такого процесу, який називають навчанням.
Що ми маємо зараз. Зменшення кількості годин з фізики привело до того , що розвязання задачі зводить до знаходження в книжці потрібної формули і проведення в відповідністю з нею метемитачних обрахунків. Зменшення кількості годин метематики привело до того, що відбувається "натаскування" учнів умінням по зразку розвязувати певний клас задач.
Зміна цілі предмету інформатика ( замість того щоб вчити мислити навчаємо , напевно краще сказати дресуємо натискатикнопочки) знищує цінність цього предмету в плані научання учнів мислити.
В програмі 12 річної школи для 10-12 класів взагалі відсутні години для вивчення питаннь алгоритмізації
тобто уміння побудувати логічний ланцюжок міркувань. Хоча для того щоб було менше критики є години на
вивчення середовища Visual Basic. І не було б так сумно, якби більшість не вважали що це так і треба.
Зрозуміло що дресирування кнопконатисканню вимагає набагато менших інтелектуальних та і інших затрат.
Як показує досвід, щоб навчити свідомо використовувати розгалуження потрібно потратити на заняття не менше 15-20 годин. А в 10 класі при вивченні Excel без всякого вступу тема уроку "Використання логічних функцій".
В темі "Основи алгоритмізації" на розгалуження відведено 40-50 хвилин чистого часу. Хочеться бачити тих учнів , які
за такий короткий час його засвоять. Думаю що і темами фізики така ж картина.
А ми говорим не хочуть мислити, нема мотивації. НЕможна отримати там урожай де не посіяно, а якщо щось і посіяли то зовсім не обробили.
Але такі раби, які б тільки споживали, не могли логічно мислити якраз і потрібні для суспільства яке , як говори в попередніх постах, називається суспільством споживання.

pasichov Дата: Сб, 17.04.2010, 15:57 | Повідомлення № 118
Наполегливий учасник
Повідомлень: 946
Нагороди: 3
Рейтинг: 70
Quote (Bandalak)
Все може стати на свої місця тільки в одному випадку, коли ми признаємо, що ІКТ і інформатика це зовсім різні предмети із відмінними між собою навчальними задачами та цілями.

ТАК Я ТЕЖ ТАК ВВАЖАЮ!!!! - НЕ РАЗ ПИСАВ!!! Але виходжу з того що э 1- предмет, а олімпіади, хоч і "біла ворона", але ПРАВИЛЬНА, потрібна і ХОЧ ЧАСТКОВО вторимує інформатику від повної деградації....
А що хоче МОН - ЗГОДЕН!!!!
swetikccc Дата: Сб, 17.04.2010, 16:44 | Повідомлення № 119
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3957
Нагороди: 28
Рейтинг: 370
Quote (gromko)
Цінність, важливість людини для суспільства повинна вимірюватись не можлвістю споживання, а ефективною продуктивністю, тобто виробництвом суспільно важливого продукту.

Ну розвивайте думку далы, і до чого прийдемо...
Ідея ж була хороша, а реалізація. :)
dpi Дата: Сб, 17.04.2010, 16:50 | Повідомлення № 120
Досвідчений вчитель
Повідомлень: 1438
Нагороди: 1
Рейтинг: 39
Quote (pasichov)
а олімпіади, хоч і "біла ворона", але ПРАВИЛЬНА

Правильная то правильная, но за счет кого и чего? Что будет, когда уйдет из школы старая гвардия. Халява закончится.
Форум інформатиків » РОЗДІЛ ІІІ: МЕТОДИКА, ЗАСОБИ ВИКЛАДАННЯ ІНФОРМАТИКИ » 3.4 Методика викладання інформатики в 11-річній школі » Що спільного між олімпіадами з інформатики і інформатикою? (про невідповідність олімпіад шкільним програмам)
Сторінка 8 з 9«126789»
Пошук:


© Форум інформатиків України, 2007-2017.