Вт, 26.09.2017, 10:16
Форум інформатиків України
Головна Реєстрація Вхід
Вітаю Вас, Гість · RSS
Вітання на форумі
Незнайомець
Вітаємо на форумі,
Незнайомцю!

   
зареєструйтесь
Перед реєстрацією обов’язково прочитайте:
Оновлення Учасники Пошук
Особисті повідомлення
Видавництво ’’Аспект’’ Видавництво

Сторінка 7 з 9«1256789»
Модератор форуму: НІКОЛЯ, Ktara, Bandalak, volevikt 
Форум інформатиків » РОЗДІЛ ІІІ: МЕТОДИКА, ЗАСОБИ ВИКЛАДАННЯ ІНФОРМАТИКИ » 3.4 Методика викладання інформатики в 11-річній школі » Що спільного між олімпіадами з інформатики і інформатикою? (про невідповідність олімпіад шкільним програмам)
Що спільного між олімпіадами з інформатики і інформатикою?
LVV Дата: Пн, 08.02.2010, 21:16 | Повідомлення № 1
Прописаний назавжди
Повідомлень: 414
Нагороди: 5
Рейтинг: 107
Доброго вечора! Пропоную тему для роздумів. У всякому разі на жодне з поставлених тут питань у мене після 25 років роботи в школі, відповідей немає.

Так вже склалось у нашій системі середньої освіти, що престиж педагога у більшій мірі визначається успіхами його учнів на конкурсах і олімпіадах аніж картиною загальної успішності дітей яких сумлінно і доброякісно навчає учитель. Кращим вважається той педагог, чий учень виборов вище призове місце на предметній олімпіаді. Може це і справедливо для багатьох предметів шкільного курсу. Та якщо олімпіади з більшості шкільних дисциплін охоплюють програмний матеріал, нехай і в поглибленому його вивченні, то олімпіади з інформатики лише частково, залежно від профілю навчального закладу, відповідають змісту програм.
Наприклад для для 10-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів універсального профілю (2009/10 навчальний рік) слідуючий розподіл годин:

Зверніть увагу: 12 годин на вивчення основ алгоритмізації і програмування за весь курс інформатики у школі !!!

А ось задача обласного рівня (Херсонська область 2010 рік)

І це лише одна з трьох задач, які учень повинен виконати за три години. Та тут хвилин двадцять лише з умовою задачі знайомитись доведеться.

Так є ж і математичні класи, скажете Ви, і класи з поглибленим вивченням інформатики, де програмуванню є змога приділити більше уваги. Є також і факультативи і індивідуальні заняття…
Та мова навіть не про брак часу при вивченні програмування, а про невиправдану громіздкість завдань на цих олімпіадах, і, що найголовніше, про невідповідність олімпіад програмам шкільного курсу інформатики.

А давайте розглянемо одне з завдань 1-го туру NetOI-2009 Всеукраїнського Центру олімпіад школярів в інтернеті.
http://www.olymp.vinnica.ua/index_ua.php?lng=ua&cid=856


Соромлюся запитати, для чого потрібно було заплутувати, ускладнювати завдання непотрібною «стародавньою традицією приписувати числу 7 значення «багато». Тобто, коли кількість спільних дотичних виявляться строго більшою 6, незалежно від справжньої кількості виводьте 7.» ???

Олімпіади з інформатики доречно було б назвати не олімпіадами з інформатики, а суто олімпіадами з математики та програмування мовою Паскаль. Адже успіх рішення кожної задачі залежить лише від математичних здібностей учня та навичок програмування мовою Pascal (у всякому разі – у нас на районному і обласному рівнях)

Дивними здаються рекомендації Міністерства освіти щодо проведення ІІІ та IV етапів Всеукраїнських учнівських олімпіад з інформатики поряд з рекомендаціями того ж Міністерства освіти щодо вивчення мов програмування у загальноосвітніх школах:


Вважаю, що олімпіад з інформатики у нас не існує, а є лише конкурси юних математиків-програмістів (тай й то, лише з певною мовою програмування)
А ви, шановні, якої думки?

Шановні форумчани!!!!!
Повідомлення, які не відповідають темі або несуть некорисний зміст будуть видалятись без попередження!!!

alex Дата: Вт, 16.02.2010, 19:00 | Повідомлення № 91
Активний учасник
Повідомлень: 586
Нагороди: 1
Рейтинг: 17
Quote (oksanka120)
хоча я впевнена, що вони по загальному пз так шарять як я в самальотах

А як Ви шарите в самольотах? ;)
Ktara Дата: Вт, 16.02.2010, 20:18 | Повідомлення № 92
Перспективна вчителька
Повідомлень: 3892
Нагороди: 36
Рейтинг: 285
Quote (alex)
А як Ви шарите в самольотах? ;)

ну если говорить обо мне - то только сидела в кабине пилота, дав честное слово что ни одну кнопочку на пульте не нажму. А их там много так. ну вот разбираться в них - не точно не смогу. :?
dpi Дата: Ср, 17.02.2010, 07:56 | Повідомлення № 93
Досвідчений вчитель
Повідомлень: 1438
Нагороди: 1
Рейтинг: 39
Ну вот не заметно мы и пререшли к главному в программированиии: самолеты. :o
Только прежде чем окунуться в эту тему предупреждаю, у меня 20 лет стажа пилота и не на фанере, а на истребителях ВВС. ^_^
oksanka120 Дата: Ср, 17.02.2010, 09:27 | Повідомлення № 94
Неординарна вчителька
Повідомлень: 135
Нагороди: 5
Рейтинг: 29
Quote (alex)
А як Ви шарите в самольотах?

alex, любите философствовать? напевно про себе правду прочитали. Я не понімаю, чого навязувать всім свою думку, як деякі люблять і чужої не поважати!

Quote (dpi)
Нападают те, кто далек от обычной школы, работают в специализированных. Но, не смотря на то что они не очень сочувствуют учителям из простых школ, мы, Оксана, должны к чему-то стремиться и у кого то учиться.

Ну тут є такі, вже побачила, а яка практична доцільність їх роботи не бачу. Щоб створить відповідні рубрики їм не дуже хочеться і надавати простим вчителям і вчителькам допомогу.
Що не співчувають то точно простим вчителям, тим їм про одне а вони про друге. Та нічого воно вже свій результат дало, вони ж себе почувають на висоті, і туди нікого не хочуть пускати, куди ж нам до них? Я роблю на 3 роботах щоб дітей прокормити, одягнути, а вони мені будуь казати що мало працюєте, вникайте більше в програмування. Та щоб попахали як я, то б другої заспівали. Може мені вже зовсім не спати? Ой та ладно те програмування, тянуть самі воза то хай тянуть, Бого в поміч!

alex Дата: Ср, 17.02.2010, 09:28 | Повідомлення № 95
Активний учасник
Повідомлень: 586
Нагороди: 1
Рейтинг: 17
Quote (dpi)
у меня 20 лет стажа пилота и не на фанере, а на истребителях ВВС.

Значит и пользовательское ПО Вам хорошо известно, не глядя на то , что и основы алгоритмизацию Вы знаете ;)
gromko Дата: Ср, 17.02.2010, 09:35 | Повідомлення № 96
Лінуксоїд
Повідомлень: 2534
Нагороди: 25
Рейтинг: 325
А що спільного між шкільною математикою та математичною олімпіадою?
Олімпіада:
- "сито" на якому можна визначити обдаровану дитину;
- стимул для вчителя (багато вчителів не можуть розв’язувати олімпіадні задачі);
- стимул для учня (реалізувати себе в цій області).
Олімпади були і будуть не "для всіх" - тільки для обраних. Якщо проводити олімпіаду з програмування "по шкільній програмі" (як і з будь-якої іншої дисципліни), то це вже буде "контрольна робота", буде втачено той сенс, про який говорилось вище.
salal Дата: Ср, 17.02.2010, 14:14 | Повідомлення № 97
Прописаний назавжди
Повідомлень: 272
Нагороди: 2
Рейтинг: 18
Читаю повідомлення форуму і зайвий раз впевнююся в тому, що зміст проблем інформатики сьогодні багато в чому залежить від того, що в одному шкільному предметі реалізовані два принципово різних його напрямки: алгоритмічний і технологічний.
Причому, багато із тих, хто надає перевагу алгоритмічному, чомусь зневажають технологічний. І навпаки, ті, хто реалізує себе в технологічному, не полюбляють алгоритмізацію. В свою чергу "технологісти" теж спеціалізуються. Кого захоплює графіка, кого - Web-дизайн, а хтось без тями від офісних програм. Це все зрозуміло, але сперечатися про зміст олімпіад, виходячи із власних уподобань, не зовсім правильно. Є поняття доцільності і відповідності.

Що ми маємо сьогодні:
- шкільний предмет інформатики, який на 70-90% містить матеріал технологічного плану, і лише 10-30% відведено під алгоритмізацію та програмування
- Всеукраїнські предметні олімпіади з інформатики, які на всі 100% містять завдання на програмування.

Це може бути нормальним лише у тому випадку, якщо дотримуватися принципу: "між шкільною програмою і шкільними олімпіадами немає нічого спільного", кожний із цих процесів самостійний. Тоді для підготовки до олімпіад в школі слід передбачити спеціальні секції, курси за вибором тощо. І тоді вимагати від викладача цих курсів або керівника секції результатів на олімпіаді. А вимагати цього від учителя, який просто викладає шкільний курс інформатики, і судити по цьому про його професійність - зовсім не справедливо.

На відміну від тих, хто віддає перевагу програмуванню, є велика кількість вчителів інформатики, які віддають перевагу технологічному напрямку. Саме його реалізації вони придають багато сил. І не даремно. Знання комп'ютерних технологій сьогодні потрібно всім без виключення. Чого не можна сказати про програмування. Воно є долею вибраних: найрозумніших, найрозвиненіших. Так, для них слід організовувати спеціальні заняття і просувати їх уперед, але це не означає, що не потрібно працювати і з тими, хто уподобає технологічному напрямку.
Тому стверджувати, що ВПО з інформатики повинна складатися виключно з задач на програмування, не правильно і є неповагою до тих вчителів і учнів, які серйозно займаються інформаційними технологіями.

Відредаговано: salal - Ср, 17.02.2010, 14:47
dpi Дата: Ср, 17.02.2010, 15:09 | Повідомлення № 98
Досвідчений вчитель
Повідомлень: 1438
Нагороди: 1
Рейтинг: 39
Да и не позавидуешь учителю информатики, если надо и там и там быть на высоте. Будучи спецом только в одном направлении, можно найти работу по спокойнее учительской.
Nevirkovets Дата: Ср, 17.02.2010, 15:23 | Повідомлення № 99
Написав MifTests
Повідомлень: 266
Нагороди: 0
Рейтинг: 12
Я особисто ці всі змагання розумію так:
Є правила проведення і умови проведення - виконуй їх і перемагай.
Неподобається шукай інші змагання, де все Вас буде влаштовувати. Якщо МОН вирішило таким чином проводити олімпіаду із інформатики - то це їх справа і ми маємо під них підлаштовуватися. Є інші змагання (не з програмування) приймайте там участь. Ви гадаєте що всі 100% завдань олімпіад із інших предметів вивчаються у школі?
І олімпіада як раз і так називається тому, що намагаються віднайти перспективну і обдаровану молодь в програмуванні.
gromko Дата: Ср, 17.02.2010, 15:30 | Повідомлення № 100
Лінуксоїд
Повідомлень: 2534
Нагороди: 25
Рейтинг: 325
Quote (salal)
зміст проблем інформатики сьогодні багато в чому залежить від того, що в одному шкільному предметі реалізовані два принципово різних його напрямки: алгоритмічний і технологічний.

Саме тому, я агітую за два предмети (як алгебра та геометрія) - інформатика та інформаційні технології.
Якщо зробити так тоді олімпіада з інформатики - це олімпіада з програмування (що і є насправді)

Quote (salal)
Причому, багато із тих, хто надає перевагу алгоритмічному, чомусь зневажають технологічний. І навпаки, ті, хто реалізує себе в технологічному, не полюбляють алгоритмізацію

Хто на чому "зуби з’їв"

Quote (salal)
На відміну від тих, хто віддає перевагу програмуванню, є велика кількість вчителів інформатики, які віддають перевагу технологічному напрямку. Саме його реалізації вони придають багато сил. І не даремно.

У нашій області вже давно проводяться олімпіади з інформаційних технологій
W-w-W Дата: Ср, 17.02.2010, 16:01 | Повідомлення № 101
Ветеран спілкування
Повідомлень: 2717
Нагороди: 10
Рейтинг: 206
Quote (salal)
Читаю повідомлення форуму і зайвий раз впевнююся в тому, що зміст проблем інформатики сьогодні багато в чому залежить від того, що в одному шкільному предметі реалізовані два принципово різних його напрямки: алгоритмічний і технологічний.

Це дійсно так!
Quote (salal)
Причому, багато із тих, хто надає перевагу алгоритмічному, чомусь зневажають технологічний. І навпаки, ті, хто реалізує себе в технологічному, не полюбляють алгоритмізацію.

Правильно 100% і це на форумі дуже помітно
Quote (gromko)
У нашій області вже давно проводяться олімпіади з інформаційних технологій

В нас тоже ніби проводяться, але ж вимагають з усіх все що є в списках проведення, а з під палки ніхто робити не хоче
Вчитель Дата: Чт, 15.04.2010, 23:52 | Повідомлення № 102
Прописаний назавжди
Повідомлень: 317
Нагороди: 1
Рейтинг: 13
Quote (salal)
Читаю повідомлення форуму і зайвий раз впевнююся в тому, що зміст проблем інформатики сьогодні багато в чому залежить від того, що в одному шкільному предметі реалізовані два принципово різних його напрямки: алгоритмічний і технологічний.

А що, програмування то не є технологія? Принципова різниця є між кнопконатисканням і знанням основ. А в мене, коли я мав щастя бути головою жюрі учителя року в Києві, члени цього ЖЮРІ ледь мене не побили, за те, що я дав задачу на Паскалі, яка полягає в аналізі тексту на послідовні повтори і кодування (ну як примітивний архіватор), казали: дуже складно... Студенти (майбутні вчителі) в мене цю задачу і подібні (10 років тому) розв"язували... Ну як коментувати?
Геть зовсім просту дав на паскаль - навіть не бралися...
Дав задачу на обчислення в Екселі (від НатВовк) - 10% дійшли до половини...
А танці з презентаціями і флешем - це ми можемо...
Якщо вчитель інформатики не вміє програмувати - не має права читати інформатику, бо не є фахівцем. Така моя думка...
Але кому вона цікава?
pasichov Дата: Пт, 16.04.2010, 01:06 | Повідомлення № 103
Наполегливий учасник
Повідомлень: 946
Нагороди: 3
Рейтинг: 70
Quote (Nevirkovets)
Є інші змагання (не з програмування) приймайте там участь. Ви гадаєте що всі 100% завдань олімпіад із інших предметів вивчаються у школі?

+100%
Quote (oksanka120)

Я роблю на 3 роботах щоб дітей прокормити, одягнути, а вони мені будуь казати що мало працюєте, вникайте більше в програмування. Та щоб попахали як я, то б другої заспівали

Оце, можливо, і є найбільша проблема. Я працюю на одній роботі, приходжу туди 35 років поспіль о 7-30 ранку і додому йду після 21...і залишається купа не зробленого... А за одну роботу дають ОДНУ зарплату....і діти мої теж... їсти хотять (правда, зараз вже дорослі, легше). Заздрю, якщо Ви встигаєте все зробити на 3-х....

Quote (Вчитель)
Якщо вчитель інформатики не вміє програмувати - не має права читати інформатику, бо не є фахівцем

+100%


Відредаговано: pasichov - Пт, 16.04.2010, 09:26
swetikccc Дата: Пт, 16.04.2010, 19:45 | Повідомлення № 104
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3863
Нагороди: 25
Рейтинг: 346
Quote (Вчитель)
Якщо вчитель інформатики не вміє програмувати - не має права читати інформатику, бо не є фахівцем. Така моя думка...
Але кому вона цікава?

Вміти програмувати, чи вміти навчити програмувати ? :)
Ще раз хочу наголосити вчити потрібно мислити, а програмування це ще один інструмент що спонукає шевелитися сіру масу, навіть не програмування а алгоритмізація.
Я знаю дуже багато прикладів коли з нуля і за пів року діти брали призи на україні, бо вони вміли не "програмувати" , а мислити і була математична база
gromko Дата: Пт, 16.04.2010, 20:02 | Повідомлення № 105
Лінуксоїд
Повідомлень: 2534
Нагороди: 25
Рейтинг: 325
Quote (Вчитель)
дав задачу на Паскалі, яка полягає в аналізі тексту на послідовні повтори і кодування (ну як примітивний архіватор), казали: дуже складно

Ще десять-п’ятнадцять років назад робили на Паскалі (це був Корвет!) кодування по Хаффмену (гурток), як на мене - нічого надособливого.

Quote (Вчитель)
Геть зовсім просту дав на паскаль - навіть не бралися... Дав задачу на обчислення в Екселі (від НатВовк) - 10% дійшли до половини...

Бо програмування в школі - НЕМАЄ!

Quote (Вчитель)
Якщо вчитель інформатики не вміє програмувати - не має права читати інформатику, бо не є фахівцем. Така моя думка...

Моя теж.

Quote (swetikccc)
Вміти програмувати, чи вміти навчити програмувати ?

Вчитель інформатики повинен вміти і перше, і , особливо, друге (бо вчитель)


Quote (swetikccc)
Ще раз хочу наголосити вчити потрібно мислити

100%
Форум інформатиків » РОЗДІЛ ІІІ: МЕТОДИКА, ЗАСОБИ ВИКЛАДАННЯ ІНФОРМАТИКИ » 3.4 Методика викладання інформатики в 11-річній школі » Що спільного між олімпіадами з інформатики і інформатикою? (про невідповідність олімпіад шкільним програмам)
Сторінка 7 з 9«1256789»
Пошук:


© Форум інформатиків України, 2007-2017.