Ср, 22.11.2017, 13:15
Форум інформатиків України
Головна Реєстрація Вхід
Вітаю Вас, Гість · RSS
Вітання на форумі
Незнайомець
Вітаємо на форумі,
Незнайомцю!

   
зареєструйтесь
Перед реєстрацією обов’язково прочитайте:
Оновлення Учасники Пошук
Особисті повідомлення
Видавництво ’’Аспект’’ Видавництво

Сторінка 2 з 3«123»
Модератор форуму: НІКОЛЯ, Ktara, Bandalak, volevikt 
Форум інформатиків » РОЗДІЛ ІІІ: МЕТОДИКА, ЗАСОБИ ВИКЛАДАННЯ ІНФОРМАТИКИ » 3.4 Методика викладання інформатики в 11-річній школі » Перший урок в новому навчальному році (або про що говорити 1 вересня?)
Перший урок в новому навчальному році
Viktoriya Дата: Ср, 19.08.2009, 18:36 | Повідомлення № 1
Часто заходить...
Повідомлень: 92
Нагороди: 0
Рейтинг: 2
Скоро 1 вересня і мене хвилює, як краще провести перший урок в новому навчальному році...
Як у Вас проходять ці уроки? Які презентації показуєте? Що розповідаєте?
Які взагалі у Вас вимоги до учнів? До вивчення предмету? Зошити, підручники, диски???

Шановні форумчани!!!!!
Повідомлення, які не відповідають темі або несуть некорисний зміст будуть видалятись без попередження!!!


Відредаговано: Махновець_Ігор - Ср, 19.08.2009, 19:39
PanPete Дата: Пт, 21.08.2009, 16:28 | Повідомлення № 16
Наполегливий учасник
Повідомлень: 797
Нагороди: 1
Рейтинг: 45
Quote (Viktoriya)
у нас в школі інформатика з 1-го класу, тому тренажер для мишки не дуже актуально

А мені здалося, що ми розмовляли про "живі" демонстрації, а демонстрація - ознайомленя з прийомами роботи із тренажером миші - лише приклад використаня такої демонстрації. Бажаю успіхів!


Відредаговано: PanPete - Пт, 21.08.2009, 16:33
Вчитель-з-Києва Дата: Пт, 21.08.2009, 18:14 | Повідомлення № 17
Прописаний назавжди
Повідомлень: 360
Нагороди: 0
Рейтинг: 7
Quote (Newbie)
таке не в зошитах, на листочках, якщо вже паперовий варіант (потім типу рік зберігаю...), а взагалі - краще електронно. і паперу не треба, і перевірка автоматична, і дітям більше подобається.

Див "Зошит. 9 клас. Перший рік" http://aspekt-edu.kiev.ua/index.php?do=static&page=pzipr9kl
Newbie Дата: Пт, 21.08.2009, 18:28 | Повідомлення № 18
Хелпер
Повідомлень: 1412
Нагороди: 9
Рейтинг: 91
Quote (Вчитель-з-Києва)
Див "Зошит. 9 клас. Перший рік" http://aspekt-edu.kiev.ua/index.php?do=static&page=pzipr9kl

дивилась :) у мене зовсім інше бачення
а) зошита учня
б) робочого зошита з інформатики
Viktoriya Дата: Пт, 21.08.2009, 19:16 | Повідомлення № 19
Часто заходить...
Повідомлень: 92
Нагороди: 0
Рейтинг: 2
Quote (PanPete)

А мені здалося, що ми розмовляли про "живі" демонстрації, а демонстрація - ознайомленя з прийомами роботи із тренажером миші - лише приклад використаня такої демонстрації. Бажаю успіхів!

Спасибі, а в 10 та 11 класі, що ви на першому уроці розповідаєте-демонструєте?
Quote (Newbie)

дивилась :) у мене зовсім інше бачення

ППКС :)
А "електронно" знову ж Аспект?
От у мене ідея виникла, може якимись новинками їх зацікавити з серії, "а чи знаєте ви...", бо останнім часом, діти приходять з настроєм "ну що вам розповісти про компютери?" :)
PanPete Дата: Пт, 21.08.2009, 21:17 | Повідомлення № 20
Наполегливий учасник
Повідомлень: 797
Нагороди: 1
Рейтинг: 45
Якщо говорити в загальному - зміст демонстрацій уроку залежить від теми уроку. Якщо говорити конкретно по перші уроки в 10 та 11 класі, то:
10 клас - йде по старій програмі (тообто перший рік вивчення), перший урок практично нічим не відрізняється від розглянутого уроку для 9-го.
11 клас - на перший семестр перенесено основи програмування, отже на першому уроці крім інструктажу з ТБ буде розглянута тема "Етапи розв'язку задачі за допомогою комп'ютера", - тобто перший урок пойде на робочих місцях для теоретичної підготовки, демонстрацій не буде.
НІКОЛЯ Дата: Пт, 21.08.2009, 21:25 | Повідомлення № 21
Знавець вірусів
Повідомлень: 2877
Нагороди: 17
Рейтинг: 201
Quote (Viktoriya)
От у мене ідея виникла, може якимись новинками їх зацікавити з серії, "а чи знаєте ви...", бо останнім часом, діти приходять з настроєм "ну що вам розповісти про компютери?"

Для 11 класів можна наприклад, щоб не перенавантажувати дітей в перший день навчання запропонувати ознайомитись та спробувати себке в ролі декоратора - дизайнера - садівника, Попрацювати з програмою Наш Сад Рубін 9.0. Демо версія якраз буде до речі. От і буде цікаве.
Viktoriya Дата: Сб, 22.08.2009, 07:42 | Повідомлення № 22
Часто заходить...
Повідомлень: 92
Нагороди: 0
Рейтинг: 2
Quote (НІКОЛЯ)
Попрацювати з програмою Наш Сад Рубін 9.0. Демо версія якраз буде до речі. От і буде цікаве.

Цікава програмка, а де можна її скачати?
НІКОЛЯ Дата: Сб, 22.08.2009, 12:15 | Повідомлення № 23
Знавець вірусів
Повідомлень: 2877
Нагороди: 17
Рейтинг: 201
Quote (Viktoriya)
Цікава програмка, а де можна її скачати?

http://askgurevich.ru/
Lviza Дата: Сб, 22.08.2009, 12:36 | Повідомлення № 24
Тут живе...
Повідомлень: 158
Нагороди: 0
Рейтинг: 3
Давайте поміркуємо. Перший урок в 9 класі, яких може бути 1, 2, 3, 4 або 5, як у нашій школі (А,Б,В,Г,Д). Ви можете знати цих дітей (можливо вели в попередніх класах якийсь предмет чи ту ж інформатику), а можете не знати зовсім (як я). За програмою міністерства для 9 класу Завадського (та інших) передбачено на перший урок винести такі поняття:
Поняття про інформацію та способи її подання. Дані. Різновиди інформаційних повідомлень. Вимірювання обсягу даних. Поняття про інформаційну надлишковість повідомлень. Способи подання і кодування повідомлень, двійкове кодування. Вимірювання довжини двійкового коду. Інформаційні процеси: отримання, збирання, зберігання, пошук, обробка і передавання інформації. Об'єкти та їх властивості.
Фу-ух! Нарешті перерахувала.
В підручнику Глинського на це відведено 17 сторінок (разом з запитаннями і опорним конспектом). В підручнику Володіних - 28 сторінок (разом з запитаннями і рубрікою "Дізнайся більше").
А тепер давайте проведемо хронометраж:
1. Організаційний момент. Знайомство (учителя з дітьми, дітей з кабінетом) - 3-4 хвилин
2. Розподіл дітей за комп'ютерами. Правила техніки безпеки і поведінки в комп'ютерному класі. (Навіть, якщо вони сьогодні за комп'ютери не сядуть, це треба зробити на першому уроці) - 5-6 хв (з підписами)
3. Знайомство з підручником, темами, які будуть вивчатися (уже на першому уроці дітей треба переконати, що вони вивчають предмет "інформатика", а не вчаться на системних адміністраторів так, як в музичній школі вивчають музичні твори, а не ретельний склад піаніно) і орієнтовним планом роботи на уроках інформатики.
До речі знайомство з підручником - справа не з останніх. Наприклад, у Володіних навіть колір сторінки і колір пунктиру між абзацами грає інформативну роль. Дітей необхідно "направити на шлях істинний", бо ж давайте згадаємо, що 9-класники народжувались в 90-х роках, коли в сім'ях була скрута і їхнім розвитком не дуже займалися. Тобто м'яко кажучи, вони явно не "діти індиго" . - 3-4 хвилини
4. Знайомство з критеріями оцінювання і вимогами, які будуть ставитися перед учнями (хіба це не потрібно зробити на першому уроці?) - 3-4 хвилини
5. Нарешті тема першого уроку. На запис на дошці і в зошитах всіх понять, які пропонує Міністерство (тільки на запис) піде не менше 3 хвилин.
6. Отже на тему як таку залишається близько 24 хвилин. з них на запис домашнього завдання і коментар до нього не менше 4 хвилин.
7. Якщо ви вкладаєтесь у мою схему, то 20 хвилин можете використовувати на вивчення нової теми (без використання комп'ютерів). Але за весь цей час ви дітям уже "угавкались". Це ж їх перший урок з нового предмета, в новому класі (в який, до речі, вони заглядали вже класу з 5-го!) Невже ви не виправдаєте їхніх надій і не посалите за комп'ютери? Цим ви відіб'єте у них цікавість до предмета з першого ж уроку!
8. Висновок. Пропоную з резерву (3 год), який передбачено програмою, 1 год використати не в кінці року, як зазвичай роблять, а саме зараз. І тоді тему "Способи подання і кодування повідомлень, вимірювання довжини двійкового коду" - перенести на наступний урок. Таким чином на перший розділ брати не 2 год, а 3 год. Тоді ми все встигаємо. І після ознайомлення дітей з темою "Інформаційні процеси. Об'єкти" вчимо їх елементарним діям над об'єктами робочого столу (створення, збереження, копіювання, переміщення, видалення - як інформаційні процеси). На це вистачить 7-10 хвилин. І нічого, що тема "Операційна система" попереду. Перші навички вже будуть.


Відредаговано: Lviza - Сб, 22.08.2009, 13:13
Ковшун Дата: Нд, 23.08.2009, 17:09 | Повідомлення № 25
Досвідчений учасник
Повідомлень: 1462
Нагороди: 1
Рейтинг: 25
Quote (Viktoriya)
Cупер! Де такі є??? Як ви організовуєте купівлю зошитів?

Зошити "9 клас. Перший рік", 56 с., по 4,50 грн. за штуку можна замовити http://aspekt-edu.kiev.ua/order1/
Newbie Дата: Пн, 24.08.2009, 21:04 | Повідомлення № 26
Хелпер
Повідомлень: 1412
Нагороди: 9
Рейтинг: 91
мова про інші зошити була ;) але хто б то вникав :)

Quote (Lviza)
Але за весь цей час ви дітям уже "угавкались". Це ж їх перший урок з нового предмета, в новому класі (в який, до речі, вони заглядали вже класу з 5-го!) Невже ви не виправдаєте їхніх надій і не посалите за комп'ютери? Цим ви відіб'єте у них цікавість до предмета з першого ж уроку!

тут неоднозначно - бо інформатика - це (спрощено) наука про інформацію, а не про комп*ютери (спрощую для того, щоб ясніше викласти думку, я думаю це зрозуміло). з цієї точки зору краще на першому уроці все-таки говорити про інформацію, ніж одразу братись до практики.

Quote (Viktoriya)
може якимись новинками їх зацікавити

о, минулого року ми про колайдер говорили - було весело і цікаво :)

і п.с. може й не індиго, але цілком чудові 9-класники, із трьома з п*яти цьогорічних 9 класів я працювала у попередні роки. всяко буває, але діти як діти :)

NataliyG Дата: Вт, 25.08.2009, 17:01 | Повідомлення № 27
Активний учасник
Повідомлень: 684
Нагороди: 2
Рейтинг: 37
Quote (Newbie)
інформатика - це (спрощено) наука про інформацію, а не про комп*ютери

Цілком згодна!
Учнів від уроку інформатики повинні хотіти не тільки посидіти за компютером.
Вчитель має вміти заворожувати своєю мовою, приковувати повністю увагу учня до своєї розповіді.
А як вчителі біології, історії, математики учні ж якось люблять їх предмети а компютерів вони не мають.
Quote (Newbie)
30 годин на тиждень

Оксана, я тобі співчуваю 30 годин це дужу багато!
Lviza Дата: Сб, 29.08.2009, 20:30 | Повідомлення № 28
Тут живе...
Повідомлень: 158
Нагороди: 0
Рейтинг: 3
Quote (Newbie)
інформатика - це (спрощено) наука про інформацію, а не про комп*ютери

А хіба я не про це саме...
Quote (Lviza)
так, як в музичній школі вивчають музичні твори, а не ретельний склад піаніно

Я поділилась своїми думками про перший урок. Не подобається - робіть по-своєму. Не приводьте учнів на перший урок в комп'ютерний клас взагалі. Тоді і часу буде більше, щоб
Quote (NataliyG)
заворожувати своєю мовою
. Бо ж і на техніку безпеки не будете його витрачати.

Quote (Newbie)
краще на першому уроці все-таки говорити про інформацію

А що, хтось пропонував відходити від теми першого уроку? Читайте уважніше... Я пропоную посадити за комп'ютери учнів на першому уроці на 7 хвилин (після пояснення понять "інформація, інформаційні процеси"). В чому ж проблема? Давайте після першого уроку напишем тут, як його хто проводив, і чи був задоволений реалізацією своїх планів!

Цитую методичні рекомендації щодо вивчення інформатики у 2009-2010 навчальному році: "Комп'ютерна техніка має використовуватися на кожному уроці інформатики."

Newbie Дата: Сб, 05.09.2009, 12:58 | Повідомлення № 29
Хелпер
Повідомлень: 1412
Нагороди: 9
Рейтинг: 91
Quote (Lviza)
Давайте після першого уроку напишем тут, як його хто проводив, і чи був задоволений реалізацією своїх планів!

Ну як?

У мене було два варіанти першого уроку для 9 класу: ті класи, що вивчали інформатику з 5го класу, і ті, які вперше прийшли в кабінет (хоча на питання "ви ж не вперше бачите комп*ютер?" вони тільки посміхнулись).
Так от: ті, хто вивчали інформатику мають спарені уроки. І на першому ми за комп*ютери таки не встигли сісти, обговорюючи найрізноманітніші організаційні питання і формальності. Трошки поговорили по першій темі, але сідати за комп*ютери не було потреби і часу.
А от на другий урок - скористались онлайновим робочим зошитом, паралельно з поясненням і, певною мірою, повторенням матеріалу теми (конспект тут). Вийшло чудово - абсолютно всі учні працювали (їм цікава така форма роботи - бо ж новинка), всі думали, намагались правильно відповісти на питання (не тривіальні). На відміну від "традиційного" уроку-пояснення цього матеріалу - зараз була активна участь всіх, кожного в міру своїх можливостей. Я навіть не знаю яким іншим способом можна отак усіх залучити, повністю контролюючи процес і маючи змогу в будь-який момент підкоректувати, коли видно, що не в ту сторону думка пішла.

Ті ж 9-класники, які вперше прийшли в кабінет - мають по 1 уроку на тиждень, і перший урок був присвячений знайомству, загальному вступу, техніці безпеки і т.д. Бачу, що вони теж досить продвинуті користувачі, тому не думаю, що виникнуть якісь проблеми - будемо вчитись з онлайновим робочим зошитом вже з наступного тижня.

З одного боку здається, що програма розрахована для абсолютних новачків (і так воно і є), але за рахунок завдань і вправ, котрі змушують не просто відтворити матеріал (що для початківців є не менш важливо), а подумати, поаналізувати, співставити, виявити зв*язки і т.д., вона стає досить насиченою і для "бувалих". Такі вправи є дуже корисними навіть для тих, хто вже вивчав інформатику раніше, адже я більш, ніж впевнена, що такі завдання (і навіть такого плану) вони не виконували.

Quote (Lviza)
Цитую методичні рекомендації щодо вивчення інформатики у 2009-2010 навчальному році: "Комп'ютерна техніка має використовуватися на кожному уроці інформатики."

передусім все має бути доречно, а не тому, що так треба
Viktoriya Дата: Сб, 05.09.2009, 15:37 | Повідомлення № 30
Часто заходить...
Повідомлень: 92
Нагороди: 0
Рейтинг: 2
А як ви користувалися онлайновим робочим зошитом? через iнтернет?
Форум інформатиків » РОЗДІЛ ІІІ: МЕТОДИКА, ЗАСОБИ ВИКЛАДАННЯ ІНФОРМАТИКИ » 3.4 Методика викладання інформатики в 11-річній школі » Перший урок в новому навчальному році (або про що говорити 1 вересня?)
Сторінка 2 з 3«123»
Пошук:


© Форум інформатиків України, 2007-2017.