Нд, 22.10.2017, 07:31
Форум інформатиків України
Головна Реєстрація Вхід
Вітаю Вас, Гість · RSS
Вітання на форумі
Незнайомець
Вітаємо на форумі,
Незнайомцю!

   
зареєструйтесь
Перед реєстрацією обов’язково прочитайте:
Оновлення Учасники Пошук
Особисті повідомлення
Видавництво ’’Аспект’’ Видавництво

Сторінка 9 з 12«12789101112»
Модератор форуму: Ktara, НІКОЛЯ, Bandalak, volevikt 
Форум інформатиків » АРХІВ » Архів форуму » Новітні стратегії розвитку інформатики. (Ідеї форумчан щодо розвитку інформатики в 12-річній школі)
Новітні стратегії розвитку інформатики.
Ковальчук_Олександр Дата: Чт, 27.11.2008, 22:29 | Повідомлення № 1
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3620
Нагороди: 17
Рейтинг: 192
До створення даної теми мене спонукали повідомлення в темі "Методика викладання інформатики", які не відповідають їй по змісту, але є занадто корисними, щоб їх видаляти, тому вони знаходяться нижче.

Висловлюємо свої думки щодо успішного розвитку інформатики в 12-річній школі: перспективи, ідеї, реалії.

Шановні форумчани!!! Повідомлення, які не відповідають темі або несуть некорисний зміст будуть видалятися без попередження!!!

Відредаговано: WWW - Нд, 07.12.2008, 02:39
PanPete Дата: Вт, 03.03.2009, 10:42 | Повідомлення № 121
Наполегливий учасник
Повідомлень: 797
Нагороди: 1
Рейтинг: 45
Шановний Bandalak, а чого Ви вирішили що моя репліка стосується Вас? Якщо брати первинну думку, то вона була відносно того, чим взагалі грішить більшысть гілок нашого форуму
Bandalak Дата: Вт, 03.03.2009, 11:00 | Повідомлення № 122
Лідер форуму
Повідомлень: 5437
Нагороди: 37
Рейтинг: 247
Quote (Newbie)
розділяння предмету, тим більше так штучно, це шлях в нікуди для системи освіти.

Добре, залишимося кожен при своїх думках.
Quote (PanPete)
Шановний Bandalak, а чого Ви вирішили що моя репліка стосується Вас? Якщо брати первинну думку, то вона була відносно того, чим взагалі грішить більшысть гілок нашого форуму

Вибайчте мене, я дійсно так подумав.


Відредаговано: Bandalak - Вт, 03.03.2009, 11:06
Newbie Дата: Вт, 03.03.2009, 12:33 | Повідомлення № 123
Хелпер
Повідомлень: 1412
Нагороди: 9
Рейтинг: 91
Quote (CN)
Завтра изменится технология и окажется, что потратили время впустую.

саме так! це станеться якщо розділити предмети. один з них стане вимираючим реліктом (абстрактне програмування), інший - тратою часу, бо технології міняються швидше, ніж діти встигають школу закінчити.
а якщо це один предмет з єдиними цілями - то все стає на свої місця.

ми ж говоримо про звичайний предмет інформатика, рівня стандарту! профільна освіта - зовсім інша справа, там повинні бути спецкурси, присвячені окремим як напрямкам алгоритмізації, так і технологій, безумовно.
а середньостатистичний випускник за програмою стандарту повинен отримати знання як про єдину цілісну галузь і сферу діяльності. причому таку, в якій теорія (алгоритми) і практика (технології) є єдиним взаємнопов*язаним цілим

Bandalak Дата: Вт, 03.03.2009, 13:01 | Повідомлення № 124
Лідер форуму
Повідомлень: 5437
Нагороди: 37
Рейтинг: 247
Quote (Newbie)
один з них стане вимираючим реліктом (абстрактне програмування

Чому вимре? А може і алгебра вимре?
Поперше програмування не абстрактне, а реальне, на реальній мові програмування.
Подруге - програмування буде актуальним завжди, адже професія програміста є одною з найоплачувальних у світі!
Quote (Newbie)
теорія (алгоритми) і практика (технології) є єдиним взаємнопов*язаним цілим

Ну і як же вони пов'язані? Набір програм у середавищі програмування - це не є технології!
Технології - це лише інструмент для вивчення не тільки програмування, а й багатьох інших шкільних предметів, як письмо та читання.
Інформаційні технології (ІТ) чим далі тим більше застосовуються на багатьох інших шкільних предметах. Від вчителів предметників вимагають, щоб вони самостійно проводили власті уроки з використанням ІТ без допомоги вчителя інформатики, бо йому за це не платять. Скоро без знань основ ІТ неможливо буде провести жоден урок, а не тільки програмування.


Відредаговано: Bandalak - Вт, 03.03.2009, 13:26
Bandalak Дата: Вт, 03.03.2009, 17:47 | Повідомлення № 125
Лідер форуму
Повідомлень: 5437
Нагороди: 37
Рейтинг: 247
Quote (CN)
Цитата (Bandalak )
один з них стане вимираючим реліктом (абстрактне програмування),

Це не моя цитата! Відредагуйте, будь-ласка!


Відредаговано: Bandalak - Вт, 03.03.2009, 17:51
gromko Дата: Вт, 03.03.2009, 20:27 | Повідомлення № 126
Лінуксоїд
Повідомлень: 2601
Нагороди: 26
Рейтинг: 333
Отже, слід все розставити по місцях.
П-перше, не слід сплутувати власне інформатику та інформаційні технології. Це зовсім різні предмети. Перша є наукою, друге є технологією. Якщо не розумієте - є математика, і є калькулятор. Уміння користуватись калькулятором аж ніяк не допоможе в оволодінні математичною наукою, навіть в обсязі загальноосвітньої школи. Інформатика, як наука привела до появи комп'ютера, розвиток комп'ютерів привів до появи інформаційних технологій, але змішувати одне зз другим не слід.
Поширеною є думка про непотрібність програмування (як і основ інформатики - біти, байти, логічні схеми, схема фон-Неймана, принципи Тьюрінга, машина Поста, формула Хартлі и т.п.) - всі ж не будуть програмістами. Так само всі не будуть математиками, фізиками, хіміками, але чомусь вивчають інтеграли та похідні, закони Ньютона та ядерну фізику, органічну хімію і т.п. в школі. Так для більшості все це може й непотрібне, але як відділити "зерно от плевел"?. Чи може сортувати з дитсадка "розумних" та "тупих" і навчати їх окремо? Тому й школа повинна дати по максимуму - розумний опанує, інші просто ознайомляться, але ми не загубимо краще.
З чого піднявся весь цей шум? Вчителям краще навчати, куди ткнути мишкою і яку клавішу натиснути ніж допомогти учням опанувати хоча б те ж програмування. Це зрозуміло, поскільки - ми завжди шукаємо легшого шляху.
Разом з тим ніхто не заперечує необхідність опановування сучасних інформаційних технологій (не вивчення - не можна ж вивчати користування молотком та ножицями). Ми ж ІКТ зробили "наукою", яку учні вивчають декілька років. Абсурд - вивчати текстовий редактор роками, тим більше звертається увага не на загальні принципи обробки текстів, а на інтерфейс програм. Після такого навчання учень стикається з 2003 Офісом після 2007-ого, або навпаки, і виявляється, що йому необхідно вивчати все по новому. Разом з тим саме таке навчання задовольняє всіх - виробника програмних продуктів (якого ми безкоштовно рекламуємо) і вчителя, який практично дресирує учня, як мавпу, натискувати ту чи іншу кнопку.
Так, учні і вчителі-предметники повинні вміти використовувати сучасні ІКТ, але не слід забувати й про власне інформатику, і про програмування в тому числі. Разом з тим, досить часто ми вивчаємо програмування "віртуально", у відриві від реального життя, програми, створені учнями у більшості випадків не є потрібними ні тому ж учню, ні вчителю - ми відходимо від практичної спрямованості знань сліпо виконуючи навчальну програму - теж саме дресирування. Чому мене приваблює візуальне програмування? - учні можуть створювати "справжні програми" (ми робили графічний редактор, той самий Блокнот, калькулятори, програвач відеофайлів, переглядач картинок - все це дуже просто і практично не потребує специфічних математичних знань). Я не проти Паскаля - хай вивчають, ті хто буде їхати на олімпіади (у нас таких на жаль немає), і наші учні, знаючи Бейсик, без проблем можуть йог опанувати (за потреби, і може це буде в школі - спочатку візуальне програмування, а потім Паскаль)
Інша біда шкільної інформатики - бездумне перенесення методів навчання старшої школи в середню ланку і навіть у початкову школу. Педагогічна наука та вікова психологія вже давно показали, що діти до 10-12 років і після це різні діти (саме тому фізику вивчають з сьомого класу, а не з п'ятого), але програмувати треба навчати з п'ятого, тільки не вивчаючи алгоритми, обробку масивів - слід звернути увагу на об'єктно-кероване програмування (а не програмування математичних обчислень). Саме таке програмування можна здійснити за допомогою Скретча. Уявіть собі, що учні за кілька уроків створюють свої ігри та інтерактивні історії. Багато "серйозних" програмістів заперечують використання Скретча (як і Лого) для початкового навчання програмуванню (це ж не Паскаль і не Сі), і пропонують вивчати в п'ятому класі той же Паскаль. Нехай спробують - у п'ятому класі електронні таблиці діти опановують лише поверхово (без формул і обчислень), а тут мови програмування, які передбачають досить високий рівень абстрактного мислення, яке у п'ятикласників ще не досить розвинуте.
Колись у Горького (того що Максим) запитали, як треба писати для дітей, на що він відповів - "Як і для дорослих, але краще".
dpi Дата: Вт, 03.03.2009, 21:13 | Повідомлення № 127
Досвідчений вчитель
Повідомлень: 1438
Нагороди: 1
Рейтинг: 39
Quote (gromko)
програми, створені учнями у більшості випадків не є потрібними ні тому ж учню, ні вчителю

До этого момента, рука уже тянулась поставить Вам плюсик.
Но с этого места, Вы начали противоречить сами себе и скатились с науки Информатика к ИКТ (Скретчу).

Newbie Дата: Вт, 03.03.2009, 22:01 | Повідомлення № 128
Хелпер
Повідомлень: 1412
Нагороди: 9
Рейтинг: 91
Quote (CN)
Не дождетесь, даже если Вам сильно этого хочется.

не хочеться :) тому і пишу :)
Quote (CN)
Интересно, а кто это придумал этот стандарт.

я не знаю хто придумав, але точно знаю, що кращого чомусь ніхто не пропонує...

Quote (Bandalak)
Поперше програмування не абстрактне, а реальне, на реальній мові програмування.
Подруге - програмування буде актуальним завжди, адже професія програміста є одною з найоплачувальних у світі!

до професії програміста шкільне програмування не має стосунку :) і саме тому будь-яке шкільне програмування (я маю на увазі той же рівень стандарту, хоча за нинішньою прфільною програмою і від профільного рівня особливих звершень не очікую) залишиться теоретичним, а не реальним.

і якщо поняття "технології" зводити до "офіс 2003 чи офіс 2007", то так, говорити нема про що. але якщо продовжити аналогію математики і калькулятора, то калькулятор то не технологія, то конкретний прилад. так само офісні програми - всього лиш конкретні прилади, які реалізують певні функції. а власне володіння технологією дозволяє користуватись різними приладами (офісними системами), незважаючи на їх індивідуальні особливості.
ми маємо учнів навчити водити автомобіль. вивчившись переключати передачі, ми можемо їхати і на Таврії, і на Мерседесі (очевидно, що зовні вони відрізняються так само як різні версії офісу, але по суті технології - вони однакові). і очевидно, що частина учнів чхати хотіла на передачі, бо їздити буде на автомобілі з коробкою-автоматом. але при цьому знання технології дозволить розуміти автомобіль, що з ним відбувається, можливо зменшити розхід пального і т.д. володіння технологією може полегшити, покращити життя. але лише вміючи переключати передачі (суто механічний навик) особливого розуміння не досягнеш: все рівно варто вивчити і елементи будови, і поцікавитись складом бензину, і купу всяких інших речей вивчити, щоб справді полегшувати і покращувати своє життя.

так само і з інформатики: в конкретній програмі кнопки тикати - і мавпа зможе; вивчити технології роботи з текстом/графікою/середовищем програмування - це технології; ще вищий рівень - це наука, інформатика, яка пронизує і поєднує нижчі рівні, просто із вищим рівнем абстрактності.

Bandalak Дата: Вт, 03.03.2009, 23:07 | Повідомлення № 129
Лідер форуму
Повідомлень: 5437
Нагороди: 37
Рейтинг: 247
Quote (Newbie)
до професії програміста шкільне програмування не має стосунку

Прямого не має, але майже всі програмісти були у свій час переможцями різного рівня олімпіад по програмування на Паскалі.
Quote (Newbie)
і мавпа зможе; вивчити технології роботи з текстом/графікою/середовищем програмування

Робота з текстом - це філологія, не важливо, на комп'ютері чи у зошиті!
Графіка - це мистецтво, обробка фотографій, малювання, креслення - теж не всім дано, але це інше!
А от середовище програмування має найближі стосунки до істинного поняття "інформатика" і "програмування"
Ще раз повторюся, що інформаційні технології - це не наука, а лише інструмент для навчання, як письмо, читання та арифметика. Їх можна вивчати ще з молодших класів. А програмування і Інформатика у розумінні gromko,
Quote (gromko)
біти, байти, логічні схеми, схема фон-Неймана, принципи Тьюрінга, машина Поста, формула Хартлі и т.п.
- це серйозна наука, яка буде завжди актуальна і потрібна суспільству, її треба як фізику починати вивчати десь з класів 7-9. А вже в старшій школі можна зосередитися на візуальних мовах програмування, або наближених методах обчислень, то-що, в залежності від профілю. І не треба сюди впутувати Фотошоп, його краще давати на уроках образотворчого мистецтва!!!
Bandalak Дата: Вт, 03.03.2009, 23:10 | Повідомлення № 130
Лідер форуму
Повідомлень: 5437
Нагороди: 37
Рейтинг: 247
Quote (CN)
Мне известны программы я бы сказал уникальных учителей.

А можете з нами ними поділитися?
NatVovk Дата: Вт, 03.03.2009, 23:22 | Повідомлення № 131
Гол. ред. "Інформатики"
Повідомлень: 168
Нагороди: 0
Рейтинг: 10
Quote (Bandalak)
середовище програмування має найближі стосунки до істинного поняття "інформатика" і "програмування"
Ще раз повторюся, що інформаційні технології - це не наука, а лише інструмент для навчання

Доброго всім вечора!
От і доказано на 3 сторінках мої слова (див. повідомлення 108). Взагалі, інформатику можна було б виділити в окрему навчальну галузь, яка складалася б з таких предметів:
• основи теоретичної інформатики (про біти, байти, архітектуру та класифікацію комп’ютерів);
• основи алгоритмізації та програмування;
• ІКТ (але про основні принципи, а не тільки про кнопочки конкретної вірсії конкретного продукту.
Це все може бути, але не в нашій країні зараз і у найближчі часи. Нажаль.
Bandalak Дата: Вт, 03.03.2009, 23:34 | Повідомлення № 132
Лідер форуму
Повідомлень: 5437
Нагороди: 37
Рейтинг: 247
Quote (NatVovk)
Взагалі, інформатику можна було б виділити в окрему навчальну галузь, яка складалася б з таких предметів:
• основи теоретичної інформатики (про біти, байти, архітектуру та класифікацію комп’ютерів);
• основи алгоритмізації та програмування;
• ІКТ (але про основні принципи, а не тільки про кнопочки конкретної вірсії конкретного продукту.

ПРАВИЛЬНО!!! Вам
filnick Дата: Вт, 03.03.2009, 23:40 | Повідомлення № 133
Мудрий вчитель
Повідомлень: 2238
Нагороди: 7
Рейтинг: 124
У середній школі не вивчається жодна з наук (ні фізика, ні історія, ні математика). А вивчаються шкільні предмети, як колись називали - основи наук або навчальні дисципліни. Тобто, певним чином адаптується для дитячого сприйняття певний набір знань, прийомів та методів, які дадуть можливість дитині у майбутньому продовжити вивчати вже не як шкільний предмет, а як окрему науку. Але, за великим рахунком, призначення школи - не готувати майбутніх вчених та науковців. Цим займаються (або роблять вигляд, що займаються)вищі навчальні заклади, НДІ, академії наук тощо.
dpi Дата: Ср, 04.03.2009, 00:54 | Повідомлення № 134
Досвідчений вчитель
Повідомлень: 1438
Нагороди: 1
Рейтинг: 39
Quote (NatVovk)

• основи алгоритмізації та програмування;
• ІКТ (але про основні принципи, а не тільки про кнопочки конкретної вірсії конкретного продукту.

У нас в расписании и в журнале 8 класса уже второй семестр эти предметы стоят отдельно и называются КТ и АП.

Bandalak Дата: Ср, 04.03.2009, 00:58 | Повідомлення № 135
Лідер форуму
Повідомлень: 5437
Нагороди: 37
Рейтинг: 247
Quote (dpi)
У нас в расписании и в журнале 8 класса уже второй семестр эти предметы стоят отдельно и называются КТ и АП.

У вас школа якого типу?
Форум інформатиків » АРХІВ » Архів форуму » Новітні стратегії розвитку інформатики. (Ідеї форумчан щодо розвитку інформатики в 12-річній школі)
Сторінка 9 з 12«12789101112»
Пошук:


© Форум інформатиків України, 2007-2017.