Нд, 24.09.2017, 15:13
Форум інформатиків України
Головна Реєстрація Вхід
Вітаю Вас, Гість · RSS
Вітання на форумі
Незнайомець
Вітаємо на форумі,
Незнайомцю!

   
зареєструйтесь
Перед реєстрацією обов’язково прочитайте:
Оновлення Учасники Пошук
Особисті повідомлення
Видавництво ’’Аспект’’ Видавництво

Сторінка 8 з 12«126789101112»
Модератор форуму: Ktara, НІКОЛЯ, Bandalak, volevikt 
Форум інформатиків » АРХІВ » Архів форуму » Новітні стратегії розвитку інформатики. (Ідеї форумчан щодо розвитку інформатики в 12-річній школі)
Новітні стратегії розвитку інформатики.
Ковальчук_Олександр Дата: Чт, 27.11.2008, 22:29 | Повідомлення № 1
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3621
Нагороди: 17
Рейтинг: 192
До створення даної теми мене спонукали повідомлення в темі "Методика викладання інформатики", які не відповідають їй по змісту, але є занадто корисними, щоб їх видаляти, тому вони знаходяться нижче.

Висловлюємо свої думки щодо успішного розвитку інформатики в 12-річній школі: перспективи, ідеї, реалії.

Шановні форумчани!!! Повідомлення, які не відповідають темі або несуть некорисний зміст будуть видалятися без попередження!!!

Відредаговано: WWW - Нд, 07.12.2008, 02:39
Newbie Дата: Пн, 19.01.2009, 14:28 | Повідомлення № 106
Хелпер
Повідомлень: 1412
Нагороди: 9
Рейтинг: 91
думаю, що ця стаття тут доречна Жизненный цикл программиста
NatVovk Дата: Нд, 01.03.2009, 19:16 | Повідомлення № 107
Гол. ред. "Інформатики"
Повідомлень: 168
Нагороди: 0
Рейтинг: 10
Quote (Bandalak)
Програмування - це розділ курсу інформатики у школі!

Доброго дня всім!
Прочитала весь цей розділ, й не можу погодитися з тим, що програмування потрібно відділити від інформатики.
Якщо піти таким шляхом, то програмування зникне зовсім (привід знайдеться), а якщо згадати для чого колись Єршов запропонував інфоматику у школах, то напевно для того, щоб розвивати логічне мислення, щоб людина навчилася мислити, а мислячих людей важче обдурити будь-яким політикам (хоча їм це вдається все частіше).
Програмування розвиває логічне мислення, впорядковує думки, а вивчення офісних програм виробляє лише деякі практичні навички.
Чому з програмуванням так тяжко нині, то (на мою думку) тому, що учні не мають достатньої математичної бази. Тому вчителі-інформатики, які мають олімпіадників-переможців мають дякувати й вчителю математики, який напевно непогано навчив учнів.
Отже, ніхто не вимагає від учителя викладати програмування на олімпіадному рівні, а на рівні чинної програми універсального профілю це повинен знати кожний вчитель. і хоча б елементарні уявлення про програмування повинен дати учням.
Я не думаю, що фізики вимагають розділ «Квантова механіка» винести окремим предметом, хоча серед тих учнів, яких учитель навчав протягом всього життя може ніколи й не буде фізика-теоретика.
Висновок: вчитель не має права навчати гірше, ніж навчали його, й навчати гірше, ніж може.
filnick Дата: Нд, 01.03.2009, 20:52 | Повідомлення № 108
Мудрий вчитель
Повідомлень: 2238
Нагороди: 7
Рейтинг: 124
Quote (NatVovk)
Чому з програмуванням так тяжко нині, то (на мою думку) тому, що учні не мають достатньої математичної бази.

Математичну базу в загальноосвітніх школах похоронили вже років 15 тому, замінивши її оповіданнями про математику.
Newbie Дата: Нд, 01.03.2009, 22:02 | Повідомлення № 109
Хелпер
Повідомлень: 1412
Нагороди: 9
Рейтинг: 91
CN, ви ототожнюєте інформатику з програмуванням, та ще й олімпіадним. чому??
Bandalak Дата: Нд, 01.03.2009, 22:11 | Повідомлення № 110
Лідер форуму
Повідомлень: 5392
Нагороди: 37
Рейтинг: 247
Quote (NatVovk)
Програмування розвиває логічне мислення, впорядковує думки, а вивчення офісних програм виробляє лише деякі практичні навички.

Ви праві на 100%, але я не розумію думки, що
Quote (NatVovk)
Якщо піти таким шляхом, то програмування зникне зовсім

Навпаки, тоді програмування набуде нової якості. Я з свого 15-річного досвіду роботи вчителем інформатики, участі у різних конкурсах та олімпіадах можу з впевненістю сказати, що між програмуванням та іншими розділами інформатики існує різниця на 2 порядки більша, чим між мовою та літературою, між алгеброю та геометрією, між всесвітньою історією та історією України. Але це ж окремі предмети і ще ніхто не висловив сумнів у їхньому окремомому існуванні!
А бояться відокремити програмування від технологій, перш за все ті вчителі, котрі в програмуванні зовсім не розуміються і їм дуже зручно відсидітися на дні той 1 семестр, коли програмування викладається. А потім покласти учням, у яких 0 по програмуванню і 10 по технологіях, пристойну річну оцінку. Потім легко знайти для себе зручну отмазку у відсутності призерів у олімпіадах, скосивши на те, що програмування лише 1 семестр і то в 11 класі!
А от якби програмування було окремим предметом, то зрозумілішою б була його фундаментальність. Назавжди б зникла підміна понять у назві "Олімпіада з інформатики", коли насправді це "Олімпіада з програмування". Адже ми не можемо уявити собі, щоб учні вивчаючи фізику з 7 по 11 класи робили би всі однакові завдання по теорії відносності, найфундаментальнішим розділом фізики!!!
Якби програмування було окремим предметом, ми б не натягували оцінки учням-медалістам, які вміють трохи набирати текст у Ворді, але відрізнити оператор IF від FOR не здатні впринципі! І навпаки, ми б не занижували оцінку з технологій учням, котрим важко дається програмування, як власне і всі інші предмети математично-природничого циклу (алгебра, геометрія, фізика та хімія).
Я відокремив би програмування лише за те, що це істинно точна наука, а технології - майже гуманітарна, але скоріше всього щось типу трудового навчання!
Технологіям можна навчити майже всіх, а до програмування ще треба мати хист! З моїх спостережень я можу сказати, що технології краще даються учням з гуманітарним складом мислення, здатним запам'ятовувати все і вся, не розуміючи істинну суть понять. А програмування - учням із логічним мисленням та математичним складом розуму!
Quote (NatVovk)
(привід знайдеться)

Якщо держава повернеться до школи обличчям, то програмування буде одним із основних предметів державного компоненту і ніхто не зможе його відмінити. Наша наука і техніка багато втрачає при нишішній політиці МОНу, коли істинні предмети - на останньому місці у школі, а новостворені клони типу "екологія - вирвана з біології та географії", "українознавство - вирване з історії та літератури", "ОБЖ - вирване з трудового навчання" процвітають з року в рік.
Quote (filnick)
Математичну базу в загальноосвітніх школах похоронили вже років 15 тому, замінивши її оповіданнями про математику.

Відколи відмінили обов'язковий екзамен з математики у школі - бути тупим стало модно! Як я мучуся з учнями на підготовці до олімпіад по програмуванню, вони математики не знають зовсім. Мені приходиться спочатку вчити дітей алгебри та обчислювальної геометрії, а потім вже програмування!
Про кричущу погану якість підручників по багатьох предметах я вже мовчу. Тендер є тендер, для чого нам освічені молоді люди, краще декілька мільйонів покласти до кишені!!!


Відредаговано: Bandalak - Нд, 01.03.2009, 22:25
Bandalak Дата: Нд, 01.03.2009, 22:19 | Повідомлення № 111
Лідер форуму
Повідомлень: 5392
Нагороди: 37
Рейтинг: 247
Quote (CN)
Учительгода не умеют решать задачи школьного курса. Это видно из материалов форума. Это те кто приехал на область . А как те кто им проиграл в районах?

CN, нікому не секрет, що в більшості сільських районів може є 2-3 вчителя, здатних програмувати на шкільному рівні, а може й того менше! Всьому вина те, що "Програмування + Технології = Інформатика".
Quote (Newbie)
CN, ви ототожнюєте інформатику з програмуванням, та ще й олімпіадним. чому??

Таке ототожнення - це страусина політика. Я ж кажу, що підміна понять інформатика-програмування та програмування-інформатика вже наскільки глибоко вклинилася у нашу свідомість, що люди почали на чорне казати біле і навпаки!
Quote (CN)
Большинство учителей участников форума, как к стати и автор форума не очень любят информатику.

Я прошу, не наголошувати на тому, що хто любить а конструктивно відстоювати власну думку.
Будьте ввічливими!
filnick Дата: Пн, 02.03.2009, 00:44 | Повідомлення № 112
Мудрий вчитель
Повідомлень: 2238
Нагороди: 7
Рейтинг: 124
Quote (Bandalak)
Наша наука і техніка багато втрачає при нишішній політиці МОНу, коли істинні предмети - на останньому місці у школі, а новостворені клони типу "екологія - вирвана з біології та географії", "українознавство - вирване з історії та літератури", "ОБЖ - вирване з трудового навчання" процвітають з року в рік.

Читаємо нові Типові навчальні плани на 2009 рік (вже є на сайті МОНУ). І бачимо, що знову нічого не змінюється, хоча й сам міністр ніби підтримував математичну підготовку. Зате в 9 класі крім всього іншого отримали новий предмет "художня культура", в 10-му - громадянська освіта, в 12 - філософія(?). А ми дивуємося, що нація тупіє.
Newbie Дата: Пн, 02.03.2009, 11:50 | Повідомлення № 113
Хелпер
Повідомлень: 1412
Нагороди: 9
Рейтинг: 91
а чим відрізняється функція ЕСЛИ в Excel від IF Паскаля?
я не можу зрозуміти навіщо протиставляти технології і програмування, це дві сторони одного цілого.
можна в Паскалі тиснути кнопки, передруковуючи програми, не розуміючи що й до чого. а можна в офісних програмах складати макроси, які автоматизують рутинні завдання.
почитайте на http://teormin.ifmo.ru/curricula/ , це теоретичний мінімум для вузів. ясно, що для середньої школи інші вимоги і обсяги, але загалом - що таке інформатика, зрозуміти можна
на основі цих теоретичних викладок існують розмаїті технології (алгоритм в чистому виді не існує, є технологія його реалізації), але все це має поставати в розумінні наших учнів (а перед тим вчителів) як одна наука, одна галузь життєдіяльності людини. можна порозкидати це на цеглинки, але цілісність повинна бути!
Newbie Дата: Пн, 02.03.2009, 13:31 | Повідомлення № 114
Хелпер
Повідомлень: 1412
Нагороди: 9
Рейтинг: 91
я мала на увазі - що алгоритм помацати не можна :) це ідея, а технології - цілком реальні предмети і засоби реалізації (починаючи від паперу, на якому він записаний, закінчуючи кнопками, які треба розробити, щоб запустити програму)

треба вчити і алгоритмам, і технологіям. просто програмування - це теж одна з технологій. чому його так вирізняти як апофеоз інформатичних знань?

alex Дата: Пн, 02.03.2009, 13:42 | Повідомлення № 115
Активний учасник
Повідомлень: 586
Нагороди: 1
Рейтинг: 17
Quote (Newbie)
що алгоритм помацати не можна це ідея

Ну алгоритм это не идеи. Это совокупность четких и понятны указаний выполнить некоторое колличество
дейсвий, выполнение которых ведет к достижению цели.
Сторонники технологий говорят , что если програмирование это технология то почему на него нужно выделять много часов. Выделим ровно столько же как на текстовый редактор, электронные таблицы и т.п. Но ведь чечь идет не о програмировании, а о алгоритмизации. И если не уяснить разницу но дальнейшая дискусия бесполезна.
Newbie Дата: Пн, 02.03.2009, 14:07 | Повідомлення № 116
Хелпер
Повідомлень: 1412
Нагороди: 9
Рейтинг: 91
Quote (alex)
Но ведь чечь идет не о програмировании, а о алгоритмизации.

і алгоритмізацію можна вивчати не лише в ракурсі програмування. підготовка документа до друку це теж виконання певного алгоритму.
Bandalak Дата: Вт, 03.03.2009, 00:20 | Повідомлення № 117
Лідер форуму
Повідомлень: 5392
Нагороди: 37
Рейтинг: 247
Quote (Newbie)
а чим відрізняється функція ЕСЛИ в Excel від IF Паскаля?
я не можу зрозуміти навіщо протиставляти технології і програмування, це дві сторони одного цілого.

А чим відрзняється синус і косинус з алгебри від синуса і косинуса з геометрії?
Я не протиставляю технології і програмування, просто це вкорені різні речі!
Newbie, я Вас дуже поважаю у віртуальному світі, мені дуже шкода що ми не знайомі особисто. Я непевно дуже тупий, що не можу пояснити Вам свою точку зору так, щоб відразу стало зрозуміло!
Для мене програмування у школі асоціюється з першопроходцем - Єршовим. По його підручнику ще я вчився у 9-му та 10-му класах. Може в мене суб'єктивна думка, але я гадаю, що з того часу кращого підручника по програмуванню для школи ще ніхто не написав. І нехай там алгоритмічна мова, а не Паскаль - не важливо, головне принципи побудови алгоритмів, які можна вже описувати на будь-якій мові програмування. Треба зауважити, що на той час 1986-1990 роки основним призначенням комп'ютера (ЕОМ) була реалізація програм створених користувачем на мові бейсик та інших мовах програмування. Комп'ютери, що існували на той час більше ні нащо не були здатні. Використання комп'ютерів для набору текстів в той час лише починалося. Ні про нiякі технології і мови не було.
А те, що реалізація власностворених програм - це теж технології у класичному змісті, дозвольте мені з цим не погодитися. От якби ми реалізовували вже готові фірмові програми, то ще теке могло би бути можливим, а власні програми - це не технології, а розробка програм, власне п р о г р а м у в а н н я !
З 1993 по 2000 роки, коли старі комп'ютери вже почали викидати на сміття, а нових ще не було, підручники з інформатики були особливо дибільними, по яких у школах читали як небудь безмашинний варіант. Шкода назва збереглася від Єршова - "Основи інформатики"! Десь на порозі 3-го тисячоліття інформаційні технології почали розвиватися настільки, що їх вже варто було вивчати у школі і комп'ютери відповідні подекуди почали з'являтися у школах. Але, нажаль, тодішнє міністерство освіти, запутавшись в існуючих дибільних підручниках і не розуміючи до кінця істинне поняття інформаційних технологій, замість того щоб створити відповідний шкільний предмет, інтегрувала їх у вже існуючий курс "основи інформатики", до якого на той час більшість вчителів з холодком відносилися і реальних змін у цьому не відчули. Вже програма з інформатики 2001 року була майже така як нині. Назву "Основи інформатики" поміняли на "Інформатика", але як обложку не малюй.....
Єршов і всі на кінець 80-х розуміли під словом "інформатика" - суто алгоритмізацію і принципи роботи ЕОМ, теж на логічно програмному рівні. А після влиття до цього курсу технологій відбулася банальна підміна понять. Для людей, що працювали чи вчилися по Єршову, інформатика - це програмування, а для сучасної молоді - це Ворд та можливість понатискати кнопки!!!
І нічого страшного би не було при окремому існуванні програмування від технологій. Адже зараз з'являються нові предмети, як гриби після дощу!
Quote (Finik)
Читаємо нові Типові навчальні плани на 2009 рік (вже є на сайті МОНУ). І бачимо, що знову нічого не змінюється, хоча й сам міністр ніби підтримував математичну підготовку. Зате в 9 класі крім всього іншого отримали новий предмет "художня культура", в 10-му - громадянська освіта, в 12 - філософія(?). А ми дивуємося, що нація тупіє.

Так, нація тупіє на очах....
Дійсно, багато моїх колег і я в тому числі, вірили у те, що новий міністр освіти приведе в порядок сітку шкільних предметів та якість підручників. Але маємо те що маємо. Я не вірю, що він не хоче. Або не все від нього залежить, або йому ніколи, або його дурять колеги-міністри, які вже десятиліттями не вилазять з міністерських кабінетів МОНУ. Саме вони формують його думку. А їхня думка спотворена некомпетентністю та хабарництвом.
В школі не буде ладу, аж поки не реалізується лозунг "ГЕТЬ УСІХ!".


Відредаговано: Bandalak - Вт, 03.03.2009, 00:27
PanPete Дата: Вт, 03.03.2009, 01:58 | Повідомлення № 118
Наполегливий учасник
Повідомлень: 797
Нагороди: 1
Рейтинг: 45
Quote (Bandalak)
В школі не буде ладу, аж поки не реалізується лозунг "ГЕТЬ УСІХ!".

Слушний лозунг, і стосується він в першу чергу всіх тих, хто чітку думку замінює розпливчатим малозрозумілим флудом з ситуїтивною зміною свого ставлення до проблеми
Bandalak Дата: Вт, 03.03.2009, 02:20 | Повідомлення № 119
Лідер форуму
Повідомлень: 5392
Нагороди: 37
Рейтинг: 247
Quote (PanPete)
чітку думку

Сформулюйте цю чітку думку, що Ви мали на увазі!
Quote (PanPete)
чітку думку замінює розпливчатим малозрозумілим флудом з ситуїтивною зміною свого ставлення до проблеми

Якщо це флуд - то його у кошик! Я старався максимально точно виразити свою думку, своє ставлення до проблеми.


Відредаговано: Bandalak - Вт, 03.03.2009, 02:21
Newbie Дата: Вт, 03.03.2009, 09:57 | Повідомлення № 120
Хелпер
Повідомлень: 1412
Нагороди: 9
Рейтинг: 91
CN, Bandalak, я розумію Ваші аргументи, але все-одно не погоджуюсь з тим, що щось треба розділяти! :)

я взагалі не розумію розподілу на предмети в сучасній школі. світ один, сприймати його треба як одне ціле, і навчати відповідно теж. інакше ніколи ми не вийдемо з патової ситуації, коли синус в математиці це не те саме, що синус в фізиці... при всіх мінусах європейської/американської освіти , саме принцип поєднання предметів вважаю однозначно позитивним.
розділяння предмету, тим більше так штучно, це шлях в нікуди для системи освіти.

Форум інформатиків » АРХІВ » Архів форуму » Новітні стратегії розвитку інформатики. (Ідеї форумчан щодо розвитку інформатики в 12-річній школі)
Сторінка 8 з 12«126789101112»
Пошук:


© Форум інформатиків України, 2007-2017.