Вт, 24.10.2017, 01:16
Форум інформатиків України
Головна Реєстрація Вхід
Вітаю Вас, Гість · RSS
Вітання на форумі
Незнайомець
Вітаємо на форумі,
Незнайомцю!

   
зареєструйтесь
Перед реєстрацією обов’язково прочитайте:
Оновлення Учасники Пошук
Особисті повідомлення
Видавництво ’’Аспект’’ Видавництво

Сторінка 2 з 12«12341112»
Модератор форуму: Ktara, НІКОЛЯ, Bandalak, volevikt 
Форум інформатиків » АРХІВ » Архів форуму » Новітні стратегії розвитку інформатики. (Ідеї форумчан щодо розвитку інформатики в 12-річній школі)
Новітні стратегії розвитку інформатики.
Ковальчук_Олександр Дата: Чт, 27.11.2008, 22:29 | Повідомлення № 1
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3621
Нагороди: 17
Рейтинг: 192
До створення даної теми мене спонукали повідомлення в темі "Методика викладання інформатики", які не відповідають їй по змісту, але є занадто корисними, щоб їх видаляти, тому вони знаходяться нижче.

Висловлюємо свої думки щодо успішного розвитку інформатики в 12-річній школі: перспективи, ідеї, реалії.

Шановні форумчани!!! Повідомлення, які не відповідають темі або несуть некорисний зміст будуть видалятися без попередження!!!

Відредаговано: WWW - Нд, 07.12.2008, 02:39
dpi Дата: Сб, 29.11.2008, 21:57 | Повідомлення № 16
Досвідчений вчитель
Повідомлень: 1438
Нагороди: 1
Рейтинг: 39
Quote (Шестопалов)
Что тут может вызвать праведный гнев? Нет желания работать - сидите молча.

Писал без злости. И злиться на Вашу грубость не собираюсь.

Quote (Шестопалов)
Найдутся другие!

Замолчу я или нет Ваши инициативы не найдут поддержки. 50% учитилей не понимают чем помочь, 50% других научились обходиться и без книг, вру. Зачитываюсь двумя книгами Герберта Шилдта по основам и искусству программирования и давно ищу третью его книгу - справочник по языку программирования. Это книги, которыми восхищается весь мир. Прочитав таких авторов, многие престали бы "клепать" книги. А то у меня полсотни книг по нашему предмету и меньше десятка из них толковых (Глинского, Архангельского, Хомоненко).
Пишу без эмоций и так же прошу читать.
Ковальчук_Олександр Дата: Нд, 30.11.2008, 01:08 | Повідомлення № 17
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3621
Нагороди: 17
Рейтинг: 192
Quote (Шестопалов)
И без Вас форум полон пустопорожней болтовни.

Це грубе і не правильне висловлення! Учителів багато, кожен має право на вираження своєї думки. В загальному - це обмін досвідом і користь від даних думок досить значима. Мовчати буде не краще.
Флейм - це більш негативне явище, яке вже має прояв.

Програму аналізувати варто. А от на написання книжок часу ніяк не має. Маючи 30 годин тижневого навантаження, написати якісну книжку не можливо (це я за себе). Але інформатики роблять свою роботу (хоча далеко не всі), а письменником потрібно родитися.

Quote (Шестопалов)
Програми Завадського - це офіційна програма МОНУ, шукайте її на офіційних сайтах;

Дякую, я це і сам знав.
Quote (Ковальчук_Олександр)
Євгеній Анатолійович, зайдіть, будь-ласка, на популярний файл-обмінник http://rapidshare.com і завантажте туди програми, а в повідомленні залиште адресу файлу.

Quote (Ковальчук_Олександр)
Якщо два способи вище занадто трудоємні, закиньте і мені на informatics@ukr.net , щоб я розмістив для широкого загалу. Мені здається, що не один Анатолій Бандалак і я хочуть познайомитись з новими програмами.

Мабуть таки занаааадто трудоємні.
PanPete Дата: Нд, 30.11.2008, 01:48 | Повідомлення № 18
Наполегливий учасник
Повідомлень: 797
Нагороди: 1
Рейтинг: 45
Quote (Шестопалов)
Кто желает прокоментировать раздел 1 (из 7) программы Завадского?

Не заглиблюючись в суть цього розділу видно першу невідповідність, яка відноситься до додержання інструктивних правил проведення навчального процесу в кабінетах інформатики . Згадаймо про вимогу обовязкового ввідного інструктажу з розписом в журналі ТБ на першому занятті в кабінеті. Отже, першим розділом має бути тема " Правила техніки безпеки", або (враховуючи попрівняно малий час, який необхідний для подання ТБ) існуючий розділ повинен містити хоч натяк на подання ТБ. Отже техніку безпеки з 2 розділу (Апаратне забезпечення інформаційних систем (3 год.)) слід перенести в перший розділ.
Офіційні правила поведення інструктажу передбачають ознайомлення учнів з:
1. Загальними правилами ТБ при роботі з електроприладами
2. Загальні протипожежні правила
3. Правила надання першої медичної допомоги (при враженні ел. струмом, обпіках, тощо)
4. Санітарні аспекти безпечного користування ПК
5. Правила поведінки учнів в кабінеті
При перенесенні ТБ в 1 розділ виникнуть проблеми з часом (в мене інструктаж (з розписом в журналі) займає в середньому 15 хвилин).


Відредаговано: PanPete - Нд, 30.11.2008, 01:54
Шестопалов Дата: Нд, 30.11.2008, 10:12 | Повідомлення № 19
Видавець посібників
Повідомлень: 1387
Нагороди: 11
Рейтинг: 172
Quote (PanPete)
Отже, першим розділом має бути тема " Правила техніки безпеки",

Браво! Справа зрушилася! Саме так я і зробив.

Перша тема (урок) виглядає так:
1.1. Інформація та способи її подання. Поняття інформації. Способи подання інформації. Дані. Інформаційна надлишковість повідомлень. Передавання інформації. Способи подання і кодування повідомлень. Двійкове кодування. Витяг з кодової таблиці символів. Вимірювання обсягу даних. Об’єкти та їх властивості.
Техніка безпеки. Правила поведінки в комп’ютерному класі. Перша допомога при ураженні електричним струмом. Санітарні норми роботи на комп’ютері. Комплекс вправ для очей. Склад комп’ютера. Підготовка комп’ютера до роботи. Основні дії мишею. Завантаження програми і завершення роботи з нею. Тренажер миші. Робота з програмою «Калькулятор». Завершення роботи комп’ютера.
Практична робота. «Перші навички роботи на комп’ютері».
Якщо не витанцьовувати все це вчителю перед нудьгуючими учнями - все можна встигнути. Перевірено!

Додано (30.11.2008, 09:12)
---------------------------------------------

Quote (Ковальчук_Олександр)
Цитата (Ковальчук_Олександр )
Євгеній Анатолійович, зайдіть, будь-ласка, на популярний файл-обмінник http://rapidshare.com і завантажте туди програми, а в повідомленні залиште адресу файлу.

Є протокол! Офіційну програму МОНУ потрібно публікувати з ОФІЦІЙНИХ джерел. Якщо я "закину" програму на обмінник, то це неофіційна програма "від якогось Шестопалова". Таких і без мене багато.
PanPete Дата: Нд, 30.11.2008, 16:46 | Повідомлення № 20
Наполегливий учасник
Повідомлень: 797
Нагороди: 1
Рейтинг: 45
Quote (Шестопалов)
Склад комп’ютера.

Як на мене - незрозуміле, вірніш неконкретизоване поняття. В загальному - складові інформаційної системи, чи конкретно - аппаратна та програмна складові ПК, чи спрощено - з яких основних блоків (пристроїв) складаєтья ПК (сист. блок, монітор, клавіатура ... )?
Можливо коректніше написати Основні складові компютера?
Шестопалов Дата: Нд, 30.11.2008, 17:43 | Повідомлення № 21
Видавець посібників
Повідомлень: 1387
Нагороди: 11
Рейтинг: 172
Quote (PanPete)
Можливо коректніше написати Основні складові компютера?

Принято! Исправлю. Спасибо. А может быть мы с Вами перейдём на более короткое сотрудничество по електроной почте? Обращайтесь aspekt@sh.km.ua
Newbie Дата: Нд, 30.11.2008, 19:01 | Повідомлення № 22
Хелпер
Повідомлень: 1412
Нагороди: 9
Рейтинг: 91
можна 5 копійок?

1) обговорювати програми, особисто я сенсу не бачу, вони досить нормальні. всі вказані в першій темі пункти вартують того, щоб бути розглянуті. а програма - це власне певна сукупність тем, а не порядок їх вивчення.
особисто я проблему бачу в іншому - відсутність комплексу програм (1-12 класи, 4-12, 5-12 класи), є тільки 9-12 класи, що вже в принципі прогрес :) але питання - що робити з дітьми, які почали в 5 класі вивчати інформатику, або тепер йдуть за програмою для 7-8 класів Володіних, їм в 9 теж починати все спочатку?!?! нема системного комплексного підходу.
2) МОН не повинен регулювати все, вони можуть задати загальну програму, а кожен конкретний вчитель вибирає свій шлях, спосіб і метод її проходження. строгими рамками ми не досягнемо прогресу
3) санітарні норми досить абстрактне поняття. як можна порівнювати роботу за машинами кінця 80х і нинішніми? з мобілкою теж дитині проводити 15 хвилин? від них випромінювання більше і однозначно шкідливіше. і взагалі, навколо кожної розетки створюється певне поле... простіше одразу вбитись :)
4) програми для 10-12 класів справді затверджені і доступні для загального огляду. для 9 класу (за моєю інформацією) мають затвердити на початку грудня. тому природньо (хоча це й ненормально), її немає на сайті. прикріплений файл містить її проект (знову ж, наскільки я в курсі)
5) до написання посібників/підручників долучаюсь в міру можливостей. те, що не з Аспектом, надіюсь не злочин ;) якщо ж серйозно, то проблема не в посібнику, а в методиці. якщо хочете - в загальному підході. написати щось - не проблема, написано вже навіть забагато. а от того, по чому працювати - нема... стосовно посібників, я бачу (очевидно зацікавлено), що серія BHV приємна у використанні, але вони розраховані на 12-річні програми, і на даний момент їх використати майже неможливо. за 2 роки - саме час.
але до того необхідно написати базовий підручник/посібник для програми рівня "стандарт", і звісно ж для "академічного", поки це не робиться, і я бачу в цьому серйозну проблему

Прикріплення: 1226563.doc(239Kb)
dpi Дата: Вт, 02.12.2008, 11:21 | Повідомлення № 23
Досвідчений вчитель
Повідомлень: 1438
Нагороди: 1
Рейтинг: 39
Quote (Newbie)
особисто я проблему бачу в іншому - відсутність комплексу програм (1-12 класи, 4-12, 5-12 класи),

Пусть издатели и возьмут это на вооружение.
Шестопалов Дата: Вт, 02.12.2008, 11:44 | Повідомлення № 24
Видавець посібників
Повідомлень: 1387
Нагороди: 11
Рейтинг: 172
Quote (dpi)
Цитата (Newbie )
особисто я проблему бачу в іншому - відсутність комплексу програм (1-12 класи, 4-12, 5-12 класи),

Пусть издатели и возьмут это на вооружение.


У нас получається розмова сліпого з глухим.
Видавництво "Аспект" силами вчителів України вже кілька років як створює, випробовує і впроваджує в школах різних профілів від Ізмаїла до Конотопа системні засоби навчання.
Використовуючи ці засоби, є можливість "вступити в інформатику":
- з 2-го класу;
- з 5-го класу;
- з 7-го класу;
- з 10-го класу.
Ніде навчальний матеріал не дублюється, взаємоузгоджується, забезпечується комплектно календарними планами. комп’ютерними тестами, навчальними посібниками, більшість яких схвалені МОН України і внесені у список рекомендованої літератури.
А тепер настав час створити засоби навчання інформатики для 9-12 класів 12-річної школи і вже багато зроблено. До проекту "Аспект" приєдунуються все нові і нові вчителі, появляються нові ідеї, виходять з друку нові навчальні посібники і за ціною зовсім не "жлобською".


Відредаговано: Шестопалов - Вт, 02.12.2008, 11:53
dpi Дата: Вт, 02.12.2008, 15:16 | Повідомлення № 25
Досвідчений вчитель
Повідомлень: 1438
Нагороди: 1
Рейтинг: 39
Quote (Шестопалов)
У нас получається розмова сліпого з глухим.

Quote (Шестопалов)
А тепер настав час створити засоби навчання інформатики для 9-12 класів 12-річної школи

Как мне помогут эти программы, если мвы изучаем информатику с 5 класса.
Мне нужна программа не для 9-12го, а для 5-12 классов.
Еще у меня нет желания учить в младших классах VB, с одной стороны и сидеть в Паинте и Ворде годами с другой.
Практически мы учим:
5 кл
- устройство компьютера 2
- программное обеспечение 2
- клавиатурный тренажер 4
- операционная система Windows 6
- графический редактор Paint 8
- основы языка программирования MSWLogo 10
- резерв 3
6 кл
- повторение материала за 1й класс (Windows) 2
- клавиатурный тренажер 6
- текстовый редактор Word 12
- язык программирования MSWLogo 12
- резерв 3
и т.д.
В MSWLogo дети рисуют круги, квадраты, заборы и многое другое в цвете. Им это интереснее Паинта.
В старших классах темы повторяются на более высоком уровне (кроме Паинта).
А как нам приходится выкручиваться заполняя журналы? Это секрет.
Шестопалов Дата: Вт, 02.12.2008, 16:22 | Повідомлення № 26
Видавець посібників
Повідомлень: 1387
Нагороди: 11
Рейтинг: 172
Quote (dpi)
Мне нужна программа не для 9-12го, а для 5-12 классов.
Еще у меня нет желания учить в младших классах VB, с одной стороны и сидеть в Паинте и Ворде годами с другой.

Чёрт побери! Как слепого котёнка в блюдце с молоком!
Обратитесь ко мне aspekt@sh.km.ua Я Вам вышлю бесплатно учебник «Основы программирования в ЛОГО. 5 класс», Пахомова А.В., РУС, 2007, 136 с. Всё законно, обобрено МОНУ и не нужно химичить с журналом. Есть также продолжение для 6-го класса. Программа для 5-го класса в списке литературы, рекомендованом МОН Украины.
См. п. 931. http://www.mon.gov.ua/main.php?query=education/average/per_n_pr/


Відредаговано: Шестопалов - Вт, 02.12.2008, 16:24
gromko Дата: Вт, 02.12.2008, 18:20 | Повідомлення № 27
Лінуксоїд
Повідомлень: 2606
Нагороди: 26
Рейтинг: 333
Шановні колеги! Знову і знову замість суттєвих пропозицій ми бачимо лише гул несхвалення чинних програм та підручників. Тут же слід говорити про стратегічні напрямки розвитку шкільної інформатики. Як на мене є два основні постулати:
- існує предмет "Основи сучасних інформаційних технологій і предмет "Основи алгоритмізації та програмування" (і вони практично не перетинаються, хоча мають спільний засіб роботи - комп'ютер);
- повинен бути наскрізний курс для кожної з цих дисциплін із можливістю входження до систематичного курсу з 5-го по 9-ий клас.
Чому з 5-го? В початкових класах ніхто не забороняє вивчати інформатику (у будь-якому розумінні цього слова), але слід зважити на такі обставини:
- в інваріантній складовій сучасного базового навчального плану місця для інформатики немає;
- використання варіативної складової обмежується кількістю годин (ставкою) класовода (тобто бажано, щоб інформатику викладав саме класовод).
Разом з тим є непоодинокі випадки успішного (у різній мірі) впровадження інформатики в 1-4 класах (при бажанні вчителів, адміністрації школи та наявності відповідної фахової підготовки і програмно-методичного забезпечення).
Тепер про основну і старшу школу
ВСЕ ЗАЛЕЖИТЬ ВІД УЧИТЕЛЯ
Міністерство повинно дати освітній стандарт, тобто перелік необхідних знань та умінь (як тепер модно стало говорити - компетентностей), які повине мати учень на тому чи іншому рівні навчання, все інше залежить безпосередньо від вчителя. Так можна не погоджуватись з різними методами викладання, введення того чи іншого поняття, але від вимог стандарту дітись нікуди.
Генезис шкільної інформатики
(1985-2008 роки)
- до 1985 - експерименти - учимо Фортран на машинах ЕС, готуючи програми на перфокартах;
- з 1985 по 1990 роки (комп'ютерів у школах майже немає) - підручник Єршова, безмашинний варіант, навчальна алгоритмічна мова, Е-практикум та Бейсик (ніяких інформаційних технологій - тільки програмування);
- 1990-1993 роки - радянські підручники - Каймін, Кушніренко - спадкоємці Єршова;
- 1993-2000 роки - період невизначенності (авторські програми - учимо що знаємо і на тому, що маємо) підручників практично немає - одні конспекти;
- з 2000 року - Верлань, Руденко, Шестопалов, Зарецька - чітке спрямування в бік офісних програм, кількість годин на програмування зводиться до мінімуму;
- сьогодні - Н.В.Морзе чітко вирізняє предмет "Основи інформаційних технологій" (мабуть найкращий підручник), аналогічне розмежування спостерігаємо у Шестопалова і Глинського (окремо інформаціні технології та окремо програмування).
Висновок: МОНУ слід закріпити у стандарті розмежування шкільної інформатики на дві дисципліни.
filnick Дата: Вт, 02.12.2008, 18:58 | Повідомлення № 28
Мудрий вчитель
Повідомлень: 2238
Нагороди: 7
Рейтинг: 124
Quote (gromko)
Висновок: МОНУ слід закріпити у стандарті розмежування шкільної інформатики на дві дисципліни.

Проект Постанови Кабміну "Про скорочення видатків державного бюджету" успішно виправить всі наші дискусіїї.. Варіативна частина навчального плану на період кризи піде в небуття. Залишається курс інформатики 10-11 (12) клас.
dpi Дата: Ср, 03.12.2008, 09:21 | Повідомлення № 29
Досвідчений вчитель
Повідомлень: 1438
Нагороди: 1
Рейтинг: 39
Quote (Шестопалов)
Чёрт побери! Как слепого котёнка в блюдце с молоком!
Обратитесь ко мне aspekt@sh.km.ua Я Вам вышлю бесплатно учебник «Основы программирования в ЛОГО.

Я не об учебника, меня интересуют прогаммы обучения. И не для 5-9 и 10-12 классов отдельно, а программы для 5-12 классов, утвержденные МОН (стандарт, академ, профиль). Пока более менее, что появилось интересное, это "програма поглибленого вивчення інформатики для учнів 8-12 класів ЗНЗ (напрям: технологічний, профіль: інформаційно-технологічний) (автори: Караванова Т.П., Костюков В.П.)". Так у неё тоже: упор на лицензионное ПО огромной стоимости и Паскаль (но это не проблема перестроемся).
И еще: пока существует полемика о программах обучения, нет смысла ломать копья обсуждая учебники.
Quote (filnick)
Проект Постанови Кабміну "Про скорочення видатків державного бюджету"

Это слухи и паника.
filnick Дата: Ср, 03.12.2008, 18:08 | Повідомлення № 30
Мудрий вчитель
Повідомлень: 2238
Нагороди: 7
Рейтинг: 124
Quote (dpi)
Это слухи и паника

На превеликий жаль, це - реальність. А можливо і стратегія.
Форум інформатиків » АРХІВ » Архів форуму » Новітні стратегії розвитку інформатики. (Ідеї форумчан щодо розвитку інформатики в 12-річній школі)
Сторінка 2 з 12«12341112»
Пошук:


© Форум інформатиків України, 2007-2017.