Вт, 24.10.2017, 01:28
Форум інформатиків України
Головна Реєстрація Вхід
Вітаю Вас, Гість · RSS
Вітання на форумі
Незнайомець
Вітаємо на форумі,
Незнайомцю!

   
зареєструйтесь
Перед реєстрацією обов’язково прочитайте:
Оновлення Учасники Пошук
Особисті повідомлення
Видавництво ’’Аспект’’ Видавництво

Сторінка 9 з 11«127891011»
Модератор форуму: Ktara, НІКОЛЯ, Bandalak, volevikt 
Форум інформатиків » АРХІВ » Архів форуму » Круглий стіл авторів підручників (Круглий стіл авторів підручників)
Круглий стіл авторів підручників
Глинський__Ярослав Дата: Сб, 11.09.2010, 14:56 | Повідомлення № 1
Видавець посібників
Повідомлень: 347
Нагороди: 3
Рейтинг: 25
Шановні учасники форуму.
Після попередніх консультацій з авторами, дозвольте запросити Вас до онлайн круглого столу авторів підручників з інформатики для шкіл.
Тема обговорення: «Проект програми з інформатики для 11 класу».
Повідомлення у цій темі можуть писати під власними іменами тільки автори і співавтори (зокрема керівники авторських колективів) підручників, які брали участь у конкурсах чи подавали свої рукописи в МОНУ на розгляд на предмет надання грифа. Автори у лаконічній формі висловлюють свої пропозиції до змісту програми і ведуть дискусію орієнтовно до 18 вересня. Інші учасники не можуть у цей термін висловлювати свої думки чи коментарі у цій темі, але можуть вести обговорення в іншій темі, а саме «Обговорюємо проекти нових програм» або у цій темі, але після 18 вересня.
Мета обговорення: Досягнути консенсусу між авторами на бачення програми для 11 класу таке, що дасть змогу кожному колективу успішно реалізувати одну (чи дві, якщо розрізняти стандарт і академічний рівень) програми у власних підручниках.
Авторам, які подаватимуть свої програми на затвердження МОНУ, а також членам предметної комісії МОНУ, яка розглядатиме програми, рекомендуватимемо прислухатися до даного обговорення.

Додано (11.09.2010, 13:56)
---------------------------------------------
Дозвольте запропонувати Вашій увазі такий проект програми:

Інформатика. 11 клас.
Рівень стандарту (34 год).
Тема 1. Основи алгоритмізації і візуального програмування (12 год).
Поняття алгоритма. Способи подання алгоритмів. Послідовність команд, розгалуження і цикл (словесний опис і блок-схеми). Поняття про об’єктну модель світу та інформаційні моделі. Поняття програми. Короткий огляд середовища візуального програмування. Поняття проекту. Поняття форми і основних елементів керування (властивості, значення властивостей, поняття події і методу). Поняття про математичне моделювання і математичні моделі. Поняття змінної. Числові типи даних. Вирази. Реалізація лінійних алгоритмів. Реалізація алгоритмів з розгалуженнями. Конструкція вибір. Реалізація циклічних алгоритмів. Алгоритм пошуку даних (реалізація розгалуження в циклі).
Тема 2. Електронні таблиці (7 год).
Головні поняття ЕТ. Дані. Формули. Головні математичні, логічні і статистичні функції (список узгодимо). Реалізація лінійних алгоритмів, розгалужень і циклів засобами ЕТ. Діаграми.
Тема 3. Бази даних (7 год).
Основні поняття теорії баз даних. Типи даних. Конструктор таблиць. Створення таблиць. Зв’язки між таблицями. Найпростіші запити. Поняття про звіт.
Тема 4. Інтернет (8 год).
Створення сайтів різними способами, зокрема, за допомогою HTML. Поняття про веб-дизайн. Публікація і просування сайту.

Академічний рівень (68 год).
1-й семестр (34 год)
Тема 1. Математичні основи інформатики (5 год).
Системи числення. Елементи математичної логіки.
Тема 2. Основи алгоритмізації і візуального програмування (24 год)
Все з рівня стандарту + поняття підпрограми, одновимірні масиви, записи, масив записів, файли.
Тема 3. Автоматизація математичних обчислень (5 год).
Огляд середовища математичного процесора. Робота з виразами (обчислення значень виразів, розклад многочлена на множники, знаходження похідних і первісних, обчислення інтегралів). Побудова графіків функції.
2-й семестр (34 год).
Тема 4. Бази даних (14 год).
Все з рівня стандарту + декілька нових запитів. Поняття про SQL. Форми та елементи керування на них. Звіти. Моделювання таблиці бази даних в середовищі візуального програмування засобами масиву та файлу записів.
Тема 5. Обробка мультимедійних даних і створення публікацій (10 год).
Створення відеокліпів та gif-анімацій. Поняття flesh-анімації.
Створення комп’ютерних публікацій.
Тема 6. Інтернет (10 год).
Створення, публікація і просування сайтів, огляд нових сервісів інтернету.
[admin]Повідомлення у цій темі можуть писати під власними іменами тільки автори і співавтори (зокрема керівники авторських колективів) підручників, які брали участь у конкурсах чи подавали свої рукописи в МОНУ на розгляд на предмет надання грифа. Автори у лаконічній формі висловлюють свої пропозиції до змісту програми і ведуть дискусію орієнтовно до 18 вересня. Інші учасники не можуть у цей термін висловлювати свої думки чи коментарі у цій темі, але можуть вести обговорення в іншій темі, а саме «Обговорюємо проекти нових програм» або у цій темі, але після 18 вересня.

Шановні форумчани!!!!!
Повідомлення, які не відповідають темі або несуть некорисний зміст будуть видалятись без попередження!!!

swetikccc Дата: Нд, 26.09.2010, 09:41 | Повідомлення № 121
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3906
Нагороди: 25
Рейтинг: 355
Quote (Bandalak)
Я не знаю жанрів. Ці знання аж ніяк не впливають на розвиток країни!
При потребі за пару хвилин можна знайти все про ці жанри в інтернеті.

Quote (mouse)
Економіки країн рухають не "жанри", а технології. А для цього потрібні біологи, хіміки, математики, фізики. А фізику та інформатику переводять в розряд другорядних дисциплін...

Зрелища везде напорядок больше оплачуются.

А тепер візьмемо наукову фантастику.
Чому майже всі письменники ділять людей у майбутьному на касти, і верхній щабель займає каста технарів?
Мабуть і на заході не так як потрібно.

Quote (dpi)
Сейчас в Германии не хватает 200 тыс, ищут по всему миру

Бачете як вони вміють рахувати кошти. :)

Просто я за відбір дітей в спеціалізовані школи
Щоб було

Quote (dpi)
Да, у нас математики 9 часов, украинского у гуманитариев - 7. А у вас информатики 1 час, (у нас 4 и 3 соответственно) главное знать меру.

І щоб ота сіренька маса не мала вплив на одібраних.
Пишу так бо знаю.

А програму робити для сіренької маси(сіренької з точних наук, можливо в іншому вони генії)

Відредаговано: swetikccc - Нд, 26.09.2010, 09:43
Шестопалов Дата: Нд, 26.09.2010, 10:13 | Повідомлення № 122
Видавець посібників
Повідомлень: 1387
Нагороди: 11
Рейтинг: 172
Quote (alex)
потрібно те , що

Всі наші високі розмови порожні, коли людина "мимо унитаза мочится" (проф. Преображенский)
Так розділові знаки ставити непристойно освіченій людині!
alex Дата: Нд, 26.09.2010, 10:37 | Повідомлення № 123
Активний учасник
Повідомлень: 586
Нагороди: 1
Рейтинг: 17
Quote (Шестопалов)
Так розділові знаки ставити непристойно освіченій людині!

Нічого страшного. Компілятор підскаже, а я виправлю. ;)

Шестопалов Дата: Нд, 26.09.2010, 10:54 | Повідомлення № 124
Видавець посібників
Повідомлень: 1387
Нагороди: 11
Рейтинг: 172
Quote (Шестопалов)
сталося звичайне на нашому форумі за балачками недоведення справи до логічного кінця

Quote (alex)
Шановний п.Пасіхов. Я на 100 % поділяю Вашу точку зору.
Але кому потрібно те , що Ви пропонуєте?

Інша справа, поболтать про все і ні про що!
volevikt Дата: Нд, 26.09.2010, 11:19 | Повідомлення № 125
Перспективна вчителька
Повідомлень: 1800
Нагороди: 24
Рейтинг: 199
[warning] Шановні учасники форуму!
Тема обговорення: «Проект програми з інформатики для 11 класу».
Бесідка в іншому місці.
pasichov Дата: Нд, 26.09.2010, 12:50 | Повідомлення № 126
Наполегливий учасник
Повідомлень: 946
Нагороди: 3
Рейтинг: 70
Quote (VanessaV)
Ви ніяк не змиритесь, з тим, що інформатика не така яку б хотіли бачити, і це зрозуміло, ваші знання нікому тепер непотрібні

Ви праві і в першій, і в другій тезі. Я миритися з тим, як дибілізують народ моєї країни не збираюся. До того ж прагнуть це зробити моїми руками. А щодо знань... Якщо вони є, обов"язково комусь знадобляться. Не певний, що в мене їх достатньо.

Quote (VanessaV)

Цікаво кому треба інформатика де буде одна алгоритмізація та програмування? та нікому, всім воно не треба, це треба для обдарованих учнів, а не всім вішати.
І ще таке, чого так стасно доводите своє, коли програмування і раніше займало мало навчального часу?

1. Я ЖОДНОГО РАЗУ НЕ ГОВОРИВ, що інформатика = лише АЛГОРИТМІЗАЦІЯ І ПРОГРАМУВАННЯ. Мова йде про необхідність створення програми з інформатики, як РОЗВИВАЮЧОГО, а не "дибілізуючого" предмета,
2. Ви мабуть, не дуже великий стаж маєте, і не застали тих часів, коли весь курс інформатики носив розвиваючий характер. Це десь з кінця 90-х почалась експансія "юзання"

Quote (VanessaV)

ваші знання будуть незатребуванні і це вас гризе, тому ви тут таке витворяєте, все змінюється і стояти на місці не може.

Стояти не може. Але рухатися в напрямку, коли учень і учитель (поза його бажанням і волею!!!!!) стає інтелектуально обмеженим, НЕ ПОВИННО.
А щодо "витворяєте" - це не за адресою. Я відстоюю свої позиції щодо майбутньої парадигми курсу інформатики та змісту програми. Ви не згодні - ваше право, на те й дискусія. Але агресія, до того ж нахабна, тут ні до чого. Не варто, даруйте.

Я переконаний, що знайдуться здорові сили в державі, які з часом змінять теперішній стан речей. А він жахливий. Це говорю не я, це показав моніторинг Морзе під егідою МОНУ. Аналіз результатів показав, (і це озвучила сама Наталія Вікторівна, чув на власні вуха) "жахливий стан інформаційної культури не лише учнів, але й учителів" (с).
Тому нема чого "кичитися" неосвідченістю, радіти з того, що знання тих, хто їх має (наче..?), будуть невитребуваними і затикати рота тим , хто з цим миритися не бажає.
Давайте вчити дітей. А щоб мати змогу це робити - вчимося самі,а головне - боремося з тими, хто заважає це робити.

Додано (26.09.2010, 11:44)
---------------------------------------------

Quote (swetikccc)
сіренької з точних наук, можливо в іншому вони генії

ТАК НЕ БУВАЄ! Людина, або вона РОЗУМНА, АБО (соррі) - ДУРНА. Коли розумна, то просто краще знає ТЕ, ЧОМУ ЇЇ КРАЩЕ ВЧИЛИ.

Додано (26.09.2010, 11:50)
---------------------------------------------
п. Шестопалов! Можливо і в моєму тексті десь є помилки в форматуванні, можливо пропущено букви. Одразу прошу вибачення. Просто часу на їх написання виділяю рівно стільки, скільки є думка. Дуже багато роботи...

Відредаговано: pasichov - Пн, 27.09.2010, 00:58
Шестопалов Дата: Нд, 26.09.2010, 13:13 | Повідомлення № 127
Видавець посібників
Повідомлень: 1387
Нагороди: 11
Рейтинг: 172
Quote (pasichov)
п. Шаповалов!

Шановний пане Пасіхов, я вивчив і запям’ятав Ваше прізвище. Запам’ятайте і моє!

Все, що Ви говорите тут на форумі - прошелестить і піде у нікуди.

Quote (pasichov)
Людина, або вона РОЗУМНА, АБО (соррі) - ДУРНА. Коли розумна, то просто краще

викласти свої думки і наміри у формі проекта документа (нехай і з клавіатурними помилками), який можна гуртом щліфувати і доводити до прийнятного. Таким документом у нашому випадку може стати нова програма з інформатики або її основні положення. Нас чекає чергове "чудо", створене "під ковдрою" Завадським або Морзе залежно від того, хто кого переможе у завулках МОНУ. Ось тоді ми наплачемося, втративши нехай невелику але можливість хоча б щось виправити.


Відредаговано: Шестопалов - Нд, 26.09.2010, 13:17
swetikccc Дата: Нд, 26.09.2010, 14:09 | Повідомлення № 128
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3906
Нагороди: 25
Рейтинг: 355
Quote (Шестопалов)
Всі наші високі розмови порожні, коли людина "мимо унитаза мочится" (проф. Преображенский)
Так розділові знаки ставити непристойно освіченій людині!

Колись, років з п’ять тому, мої сини грали в онлай, так от там на форумі адмін не тільки вказував на помилки, а пояснював двома словами чому, результат був вражаючий.
Пане Шестопалов продовжуйте, якщо зможете, але з поясненням.
Шестопалов Дата: Нд, 26.09.2010, 14:34 | Повідомлення № 129
Видавець посібників
Повідомлень: 1387
Нагороди: 11
Рейтинг: 172
Quote (Шестопалов)
Так розділові знаки ставити непристойно освіченій людині!

Всякий точний і складний інструмент вимагає відповідного поводження з ним. Не можна скрипкою цвяхи забивати! Для Ворд, щоб він працював з повними набором своїх інтелектуальних можливостей, правила набору тексту такі:
• робити лише один «пропуск» між словами;
• розділовий знак (крапку, кому, двокрапку, три крапки, крапку з комою, знак оклику, знак питання) не відривати від слова, за яким він стоїть (між ними не повинен стояти «пропуск»);
• після кожного з перелічених знаків ставити «пропуск»;
• після відкриваючих дужок або лапок зразу писати текст (див. попередні абзаци);
• закриваючі дужки або лапки писати відразу за текстом;
• до і після дефісу не ставити «пропуск» (що-небудь);
• до і після тире ставити «пропуск» (Книга – джерело знань).
Успіхів у кнопконатисканні!
mouse Дата: Нд, 26.09.2010, 15:00 | Повідомлення № 130
Ветеран спілкування
Повідомлень: 2025
Нагороди: 4
Рейтинг: 62
Quote (Шестопалов)
після кожного з перелічених знаків ставити «пропуск»;

А якщо це останнє слово в абзаці? Також потрібне "пропуск"? :)
Ковальчук_Олександр Дата: Нд, 26.09.2010, 15:22 | Повідомлення № 131
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3621
Нагороди: 17
Рейтинг: 192
[admin]Стосовно терміну "Візуальне програмування", то він існує і має право на життя, оскільки є поняття "Візуальна мова програмування".
http://ru.wikipedia.org/wiki/Визуальное_программирование
http://en.wikipedia.org/wiki/Visual_programming_language[/admin]

Щодо можливої програми з інформатики. Якщо залишити все як є, то діти приречені вийти зі школи кнопкодавами і то завдяки програмі — допутя не навчиними, без системних знань, умінь та навичок. Вище говорилось про перенасичено-оглядову програму 9-го класу, її просто необхідно розвантажити на 2 роки по 1 годині, додавши вивчення деяких інформаційних технологій. В 10 класі має бути єдина, 2 годинна програма з інформатики, в якій можна вивчати в обов’язковому порядку алгоритмізацію і структурно-процедурне програмування та візуальне програмування, а в 11 класі 2-го семестру курси за вибором.
Проте це все на рівні ідеї, якщо навіть скласти програму, то її буде вкрай важко затвердити в МОН, враховуючи існуючу "систему".

В нинішній програмі мені не зрозуміло, чому спецкурси частково повторюють теми існуючої програми і як вийти з положення?

Щодо символу "тире", то його можна набирати в будь-якому середовищі, натиснувши Alt+0151 на цифровій клавіатурі: —

Ковшун Дата: Нд, 26.09.2010, 15:46 | Повідомлення № 132
Досвідчений учасник
Повідомлень: 1462
Нагороди: 1
Рейтинг: 25
Quote (Шестопалов)
Нас чекає чергове "чудо", створене "під ковдрою" Завадським або Морзе залежно від того, хто кого переможе у завулках МОНУ.

Щоб такого не сталось, пропоную:
Євгену Анатолійовичу, Ярославу Миколайовичу, може ще комусь з авторитетних у цій галузі товаришів, очолити групу для написання програми (може і альтернативної програмі Завадського) і подати її на затвердження МОНУ.

Quote (Ковальчук_Олександр)
Вище говорилось про перенасичено-оглядову програму 9-го класу, її просто необхідно розвантажити на 2 роки по 1 годині, додавши вивчення деяких інформаційних технологій. В 10 класі має бути єдина, 2 годинна програма з інформатики, в якій можна вивчати в обов’язковому порядку алгоритмізацію і структурно-процедурне програмування та візуальне програмування, а в 11 класі 2-го семестру курси за вибором.

Хороша, на мій погляд, думка.
Quote (Ковальчук_Олександр)
Проте це все на рівні ідеї, якщо навіть скласти програму, то її буде вкрай важко затвердити в МОН, враховуючи існуючу "систему".

Але можна спробувати.
gromko Дата: Нд, 26.09.2010, 16:05 | Повідомлення № 133
Лінуксоїд
Повідомлень: 2606
Нагороди: 26
Рейтинг: 333
Шановні колеги!
Я.М.Глинський 24 вересня підвів підсумки обговорення майбутньої програми 11 класу - http://informatic.org.ua/forum/6-1445-43487-16-1285313890.
Опісля ми вирішили "поговорити".
Щодо наших "академіків" - Н.В.Морзе, І.О.Завадський, Л.А.Чернікова, Й.Я.Ривкінд, Є.А.Шестопалов - "прагматики", які реалізують існуючу концепцію шкільної інформатики (у тому числі шляхом написання підручників та посібників).
Ю.Я.Пасіхов - "революціонер" (особисто мені імпонує його професійна та громадянська позиція, оскільки вона багато в чому співпадає з моєю власною).
Для більшості відвідувачів цього Форуму:
1. Будь-які зміни змісту шкільної освіти даються дуже важко.
2. Гальмують зміни відсутність фінансування та інертність освітньої системи.
3. Сучасна шкільна "інформатика" розрахована на учнів, чий рівень "нижче плінтуса" - для більшості учнів (які знайомі з ПК) матеріал є надто простим, майже примітивним, що "вбиває" мотивацію до вивчення цієї "науки"
4. Для критиків позиції Ю.Я.Пасіхова - всі учні загальноосвітніх шкіл вивчають поняття границь, похідної та інтеграли, які, для більшості учнів будуть зовсім непотрібні їм у подальшому, але ж як відокремити "золотое зерно среди плевел"? - ми можемо лише здогадуватись про майбутній вибір наших учнів, сприяти цьому, але у жодному разі ми не повинні проводити "професійну" сегрегацію - "ти будеш спортсменом, отже математика тобі ні до чого" і т.п.
5. Обговорення проводилось програми 11 класу, яка повинна, з виходячи з сьогоднішніх реалій, органічно закінчити шкільний курс "інформатики".
6. Шкільна "інформатика" не є інформатикою взагалі, оскільки вона не відповідає академічному визначенню цієї науки.
7. Потрібні зміни - це розуміють усі.
8. Проблеми з моніторингом рівня навичок з ІКТ (дехто приймав участь, інші чули про нього) полягали у різному підході вивчення "інформатики" в школі - підхід, який виходив з програми 2003 року, та підхід Н.В.Морзе. Результативність розв’язування завдань моніторингу вчителями показала це, отже надо "ілі крильцо дєлать ніже, ілі...)
9. Вирішити все могла б докорінна зміна концепції шкільної інформатики: інваріант: 7-9 клас -IKT (з ознайомленням у 9-му класі з основами алгоритмізації та програмування, може й через Visual Basic), 10-11 - власне інформатика з програмуванням та спецкурсами (варіативна частина), Як бачите все дуже схоже на шкільний курс математики(який обкатаний та відшліфований), тим більше що 5-6 класи - пропедевтичні курси.
10. МОНУ та ІІТЗО (Інститут інноваційних технологій і змісту освіти, який зараз відіграє значну роль у творенні шкільної освіти) не можуть одним розчерком змінити все - в більшості (за окремими виключеннями) все є словами, будь-які зміни потребують бюджетних коштів (хоча б для того, щоб видати програми та підручники).
Anetta Дата: Нд, 26.09.2010, 16:06 | Повідомлення № 134
Я тут недавно...
Повідомлень: 49
Нагороди: 0
Рейтинг: 0
Пока все тут ломают копья и "наезжают" друг на друга - на сайте МОН появилась программа по информатике для 10-11 класса. Уважаемый пан Завадский не имел к "консенсусу" никакого отношения, программа осталась такой, какой ее видели в проекте до начала круглого стола.
Ковшун Дата: Нд, 26.09.2010, 16:31 | Повідомлення № 135
Досвідчений учасник
Повідомлень: 1462
Нагороди: 1
Рейтинг: 25
Quote (gromko)
2. Гальмують зміни відсутність фінансування та інертність освітньої системи.

Скажіть...А коли було достатньо коштів для освітньої галузі?
Мабуть все гальмує інертність освітньої системи!

Quote (gromko)
ми можемо лише здогадуватись про майбутній вибір наших учнів, сприяти цьому, але у жодному разі ми не повинні проводити "професійну" сегрегацію - "ти будеш спортсменом, отже математика тобі ні до чого" і т.п.

Тут з Вами дуже важко не погодитись!!!
І треба мабуть припинити балачки про ""професійну" сегрегацію - "ти будеш спортсменом, отже математика тобі ні до чого" і т.п."

Quote (gromko)
9. Вирішити все могла б докорінна зміна концепції шкільної інформатики: інваріант: 7-9 клас -IKT (з ознайомленням у 9-му класі з основами алгоритмізації та програмування, може й через Visual Basic), 10-11 - власне інформатика з програмуванням та спецкурсами (варіативна частина), Як бачите все дуже схоже на шкільний курс математики(який обкатаний та відшліфований), тим більше що 5-6 класи - пропедевтичні курси.

Так в цьому напрямку і треба працювати.

Quote (Anetta)
Пока все тут ломают копья и "наезжают" друг на друга - на сайте МОН появилась программа по информатике для 10-11 класса. Уважаемый пан Завадский не имел к "консенсусу" никакого отношения, программа осталась такой, какой ее видели в проекте до начала круглого стола.

От і договорились. Знову буде те, що було. А жаль!
Форум інформатиків » АРХІВ » Архів форуму » Круглий стіл авторів підручників (Круглий стіл авторів підручників)
Сторінка 9 з 11«127891011»
Пошук:


© Форум інформатиків України, 2007-2017.