Пн, 16.07.2018, 16:58
Форум інформатиків України
Головна Реєстрація Вхід
Вітаю Вас, Гість · RSS
Вітання на форумі
Незнайомець
Вітаємо на форумі,
Незнайомцю!

 
зареєструйтесь
Перед реєстрацією обов’язково прочитайте:
Оновлення Учасники Пошук
Особисті повідомлення
Видавництво ’’Аспект’’ Видавництво

Модератор форуму: Ktara, НІКОЛЯ, Bandalak, volevikt  
Форум інформатиків » АРХІВ » Архів форуму » Круглий стіл авторів підручників (Круглий стіл авторів підручників)
Круглий стіл авторів підручників
Глинський__Ярослав Дата: Сб, 11.09.2010, 14:56 | Повідомлення № 1
Видавець посібників
Повідомлень: 347
Нагороди: 3
Рейтинг: 25
Шановні учасники форуму.
Після попередніх консультацій з авторами, дозвольте запросити Вас до онлайн круглого столу авторів підручників з інформатики для шкіл.
Тема обговорення: «Проект програми з інформатики для 11 класу».
Повідомлення у цій темі можуть писати під власними іменами тільки автори і співавтори (зокрема керівники авторських колективів) підручників, які брали участь у конкурсах чи подавали свої рукописи в МОНУ на розгляд на предмет надання грифа. Автори у лаконічній формі висловлюють свої пропозиції до змісту програми і ведуть дискусію орієнтовно до 18 вересня. Інші учасники не можуть у цей термін висловлювати свої думки чи коментарі у цій темі, але можуть вести обговорення в іншій темі, а саме «Обговорюємо проекти нових програм» або у цій темі, але після 18 вересня.
Мета обговорення: Досягнути консенсусу між авторами на бачення програми для 11 класу таке, що дасть змогу кожному колективу успішно реалізувати одну (чи дві, якщо розрізняти стандарт і академічний рівень) програми у власних підручниках.
Авторам, які подаватимуть свої програми на затвердження МОНУ, а також членам предметної комісії МОНУ, яка розглядатиме програми, рекомендуватимемо прислухатися до даного обговорення.

Додано (11.09.2010, 13:56)
---------------------------------------------
Дозвольте запропонувати Вашій увазі такий проект програми:

Інформатика. 11 клас.
Рівень стандарту (34 год).
Тема 1. Основи алгоритмізації і візуального програмування (12 год).
Поняття алгоритма. Способи подання алгоритмів. Послідовність команд, розгалуження і цикл (словесний опис і блок-схеми). Поняття про об’єктну модель світу та інформаційні моделі. Поняття програми. Короткий огляд середовища візуального програмування. Поняття проекту. Поняття форми і основних елементів керування (властивості, значення властивостей, поняття події і методу). Поняття про математичне моделювання і математичні моделі. Поняття змінної. Числові типи даних. Вирази. Реалізація лінійних алгоритмів. Реалізація алгоритмів з розгалуженнями. Конструкція вибір. Реалізація циклічних алгоритмів. Алгоритм пошуку даних (реалізація розгалуження в циклі).
Тема 2. Електронні таблиці (7 год).
Головні поняття ЕТ. Дані. Формули. Головні математичні, логічні і статистичні функції (список узгодимо). Реалізація лінійних алгоритмів, розгалужень і циклів засобами ЕТ. Діаграми.
Тема 3. Бази даних (7 год).
Основні поняття теорії баз даних. Типи даних. Конструктор таблиць. Створення таблиць. Зв’язки між таблицями. Найпростіші запити. Поняття про звіт.
Тема 4. Інтернет (8 год).
Створення сайтів різними способами, зокрема, за допомогою HTML. Поняття про веб-дизайн. Публікація і просування сайту.

Академічний рівень (68 год).
1-й семестр (34 год)
Тема 1. Математичні основи інформатики (5 год).
Системи числення. Елементи математичної логіки.
Тема 2. Основи алгоритмізації і візуального програмування (24 год)
Все з рівня стандарту + поняття підпрограми, одновимірні масиви, записи, масив записів, файли.
Тема 3. Автоматизація математичних обчислень (5 год).
Огляд середовища математичного процесора. Робота з виразами (обчислення значень виразів, розклад многочлена на множники, знаходження похідних і первісних, обчислення інтегралів). Побудова графіків функції.
2-й семестр (34 год).
Тема 4. Бази даних (14 год).
Все з рівня стандарту + декілька нових запитів. Поняття про SQL. Форми та елементи керування на них. Звіти. Моделювання таблиці бази даних в середовищі візуального програмування засобами масиву та файлу записів.
Тема 5. Обробка мультимедійних даних і створення публікацій (10 год).
Створення відеокліпів та gif-анімацій. Поняття flesh-анімації.
Створення комп’ютерних публікацій.
Тема 6. Інтернет (10 год).
Створення, публікація і просування сайтів, огляд нових сервісів інтернету.
[admin]Повідомлення у цій темі можуть писати під власними іменами тільки автори і співавтори (зокрема керівники авторських колективів) підручників, які брали участь у конкурсах чи подавали свої рукописи в МОНУ на розгляд на предмет надання грифа. Автори у лаконічній формі висловлюють свої пропозиції до змісту програми і ведуть дискусію орієнтовно до 18 вересня. Інші учасники не можуть у цей термін висловлювати свої думки чи коментарі у цій темі, але можуть вести обговорення в іншій темі, а саме «Обговорюємо проекти нових програм» або у цій темі, але після 18 вересня.

Шановні форумчани!!!!!
Повідомлення, які не відповідають темі або несуть некорисний зміст будуть видалятись без попередження!!!

Шестопалов Дата: Пт, 24.09.2010, 21:38 | Повідомлення № 91
Видавець посібників
Повідомлень: 1522
Нагороди: 15
Рейтинг: 205
Quote (yulya)
Пане Шестопалов, може і зробимо, а далі ЩО? Наш МОН його затвердить? Дозволить в школі застосовувати? Ох, дуже сумніваюсь.

І я сумніваюсь! Але залишаючись пасивними і бездіяльними, точно нічого не змінити. Нам на МОНУ немає чого скаржитися: ми ще нічого путнього їм не пропонували і вони наші пропозиції не відхиляли.
alya Дата: Пт, 24.09.2010, 22:55 | Повідомлення № 92
Новий користувач
Повідомлень: 11
Нагороди: 0
Рейтинг: 0
Я викладаю інформатику в мистецькому ВНЗ, тому до обговорення програми 11 класу не долучаюся, хоча розумію, що цю програму МОНУ без особливих правок "спихне" у ВНЗ. А тому на репліку пана Пасіхова
Quote (pasichov)
На заміну розвиваючої ролі курсу інформатики прийшла роль "отримання навичок користувача"(с) , яка переросла в "отримання компетенцій". Підручники все більше стали орієнотовані на досягнення цєї мети - вони стали нагадувати документацію по оволодінню тіє чи іншою програмою, а не підручник, що формує науковий світогляд учня та його розвиває.

відреагую так: як Ви думаєте, що потрібно майбутньому музиканту, художнику і т. д. (який ПОВИНЕН витрачати в день мінімум 6 годин, щоб займатися на музичному інструменті, або вимальовуватися у вправах з рисунку і т. д.) розширення світогляду студента за рахунок основ алгоритмізації і візуального програмування чи навчити його бути грамотним користувачем, щоби він міг застосувати набуті навики та знання у профільних програмах у подальшому професійному житті?
Quote (pasichov)
Він навчиться користуватися Інтернетом, якщо буде звідти брати навчальні матеріали (між іншим, не знаю ЖОДНОГО, орієнтованого на шкільну освіту україномовного навчального ресурсу, крвм нашого http://disted.edu.vn.ua ), навчиться працювати з текстовим, графічним чи іншим редакторм, готуючи домашні завдання з використанням відповідних інструментів.

Але щоби студент чи учень міг виконувати ці дії його і потрібно просто навчити бути "юзером", але так, щоб він не форматував текст пробілом і таке інше.
Я погоджуюся з Вашими ідеями, але чесно кажучи, потрібно не з програми починати, а почати із того, щоби забезпечити навчальний заклад технікою. А то якось все навиворіт: спочатку програма, а потім виникає питання де Інтернет, щоб вчити дітей, де програмне забезпечення і т. д.
serbor Дата: Пт, 24.09.2010, 23:04 | Повідомлення № 93
Наполегливий учасник
Повідомлень: 946
Нагороди: 2
Рейтинг: 46
Quote (alya)
але чесно кажучи, потрібно не з програми починати, а почати із того, щоби забезпечити навчальний заклад технікою.

Да у большинства тех, кто подымает эту тему техника и интернет давно уже есть. У меня нормальная техника и интернет уже 9 лет, и я хочу нормальную единную программу, единные требования к учителю и ученику (не мои, а со стороны государства) и адекватную оценку нашего труда.
Bandalak Дата: Сб, 25.09.2010, 02:56 | Повідомлення № 94
Лідер форуму
Повідомлень: 5905
Нагороди: 42
Рейтинг: 265
Quote (Anetta)
А может наоборот - как раз этому и надо учить? Вопрос спорный, основания для спора - в приложении.

Щоб довго не сперечатися, чому саме і як треба навчати, потрібно зробити елементарно просто, розділити існуючий предмет на два - "Інформатика" та ІКТ". Тоді обидві парадигми, що відстоюють тут програмісти з одної сторони а технологи з іншої, знайдуть своє належне місце! Все стане на свої місця, навіть сам собою розвіється парадокс олімпіади з Інформатики, яка проводиться виключно з алгоритмізації, яке в свою чергу займає лише 2% сучасної програми. :)
Котлети треба окремо, а мухи окремо. Тоді й телята будуть цілі і вовки ситі! %)

Quote (serbor)
Да у большинства тех, кто подымает эту тему техника и интернет давно уже есть.

Да не у всех, далеко не у всех есть хоть какой-нибудь интернет..... :*
dpi Дата: Сб, 25.09.2010, 04:18 | Повідомлення № 95
Досвідчений вчитель
Повідомлень: 1438
Нагороди: 1
Рейтинг: 39
Круглый стол авторов необходим после создания хорошей программы. Вот тогда бы они и обсуждали как лучше сделать учебник. Обсуждать программу это не их дело.
Шестопалов Дата: Сб, 25.09.2010, 09:40 | Повідомлення № 96
Видавець посібників
Повідомлень: 1522
Нагороди: 15
Рейтинг: 205
Quote (dpi)
Круглый стол авторов необходим после создания хорошей программы. Вот тогда бы они и обсуждали как лучше сделать учебник. Обсуждать программу это не их дело.

Если программа хорошая, то конечно! А как по дурной программе создать хороший учебник? Вот и начинают авторские коллективы подправлять и исполнять программу каждый по своему разумению. В итоге школы получают разные по содержанию и полноте изложения книги. У Морзе - отличный учебник, но своё видение программы. Володины в своей "энциклопедии" для 10-го класса в 2-х частях обилием учебного материала решили "накрыть" все возможные темы. Ривкинд и К добросовестно пытались сделать учебник строго по программе, что ему, пожалуй, навредило (отсутствие темы "Электронные таблицы" в уровне стандарта). Завадский "вне всякой критики" и сам свой учебник считает наилучшим. Ну а мнение учителей, учеников и их родителей никто не спрашивает!


Відредаговано: Шестопалов - Сб, 25.09.2010, 10:36
Bandalak Дата: Сб, 25.09.2010, 11:16 | Повідомлення № 97
Лідер форуму
Повідомлень: 5905
Нагороди: 42
Рейтинг: 265
Quote (Шестопалов)
А как по дурной программе создать хороший учебник?

От ми про це і говоримо! Потрібно добиватися створення нової гарної програми, а підправляння існуючої (на мою думку) це марна трата часу, сил та грошей.
Ну звичайно Ваші пропозиції прогресивні, але прогрес, даруйте, на рівні похибки. Іншого і не могло бути, немає поля для діяльності, програма, а точніше концепція, різко обмежує творчі наміри.
Схиляю голову перед Вами, Євгене Анатолійовичу, що Вам не байдуже становище інформатики у школі, і ви прагните його покращити. Але для того, щоб був ефект, потрібно правдами і не правдами виходити на МОНУ і терміново та кардинально створювати нову концепцію комп'ютерних наук у школі та відповідні їй нові програми!!!
Звичайно мої слова популізм, але хочеться працювати на освітянській ниві по справжньому, мати змогу реалізувати свої знання та уміння, а не стиснувши зуби, старатися впихнути у дитячі голови якись "доплотізм" під назвою "шкільний курс інформатики". :'(
Шестопалов Дата: Сб, 25.09.2010, 11:37 | Повідомлення № 98
Видавець посібників
Повідомлень: 1522
Нагороди: 15
Рейтинг: 205
Quote (Шестопалов)
А давайте створимо власну народну програму! Слабо?

То може спробуємо? Не святі горшики ліплять. Я це вже пропонував, але підтримки не отримав.
Нагадую тут своє повідомлення №31
Беру із загальної згоди "бразди правления" нашою дискусією на себе, щоб не сталося звичайне на нашому форумі за балачками недоведення справи до логічного кінця. Пропоную цю проблему вирішувати за послідовними етапами:
Маємо "константу": рівень стандарту - 1+1+1 годин; академічний рівень - 1+1+2 годин. Цю тему не обговорювати, вона дана "свише"!
Почнемо з того, що приймемо наші від форуму пропозиції, тут "констант" немає.
Для початку дискусії нехай вони будуть такі:
1. Програма повинна бути цілісною, послідовною і системною, тому розроблятися для 9-11 класів єдиною для обох рівнів.
2. З усіх програм вилучити розділ "Інформаційні технології у навчанні", що не є турботою лише інформатики за рахунок її уроків, а загальною справою всіх освітян з огляду на впровадження інформаційно-комунікаційних технологій в освіті.
3. Відмовитися від дрібних «курсиків», менших 4-х годин навчання.
4. У 9-му класі без зміни програми об’єднати розділи: «Інформація. Інформаційні процеси та інформаційні системи», «Системне і службове програмне забезпечення», що полегшить планування і проведення підсумкових занять.
5. Тему «Системи обробки табличної інформації» вивчати у 10-му класі обох рівнів.
6. Впровадити в 10-му класі єдину програму для рівня стандарту та академічного рівня, де для обох відводиться по 1 год. на тиждень, за прикладом більш «солідних» за кількістю годин предметів (географії, української мови і літератури тощо).
7. У 11-му класі програму рівня стандарту (1 год. на тиждень) використовувати і для академічного рівня з доповненням її навчальним матеріалом до 2-ох годин.
8. Зменшити кількість підручників до 3-х (по одному для кожного класу) + «половина підручника», що доповнює рівень стандарту 11-го класу до академічного (прецедент надав Завадський, який випустив брошуру «Електронні таблиці», щоб нею доповнити рівень стандарту 10 клас до академічного рівня).
9. Не витрачати час на «узагальнення й систематизацію» навчального матеріалу у 9 і 10 класах для шкіл, учні яких засвоїли базовий курс інформатики у молодших класах.
10. Учні шкіл, де почали вивчення інформатики з 2-го (5-го або 7-го) класу і базовий курс інформатики вже опанували, безпосередньо переходять до курсів за вибором..
Зауваження та доповнення давати тільки до цих пропозицій!
"Утрясём" наші пропозиції, перейдем до теми "Розподіл навчального часу". Поки що не забігайте наперед!


Відредаговано: Шестопалов - Сб, 25.09.2010, 11:44
Ковшун Дата: Сб, 25.09.2010, 11:43 | Повідомлення № 99
Досвідчений учасник
Повідомлень: 1462
Нагороди: 1
Рейтинг: 25
Quote (Шестопалов)
Завадский "вне всякой критики" и сам свой учебник считает наилучшим.

Каждый кулик свое болото хвалит ;)

Quote (Шестопалов)
Ну а мнение учителей, учеников и их родителей никто не спрашивает!

А кому нужно мнение учителей, кроме самых учителей!
Но, думаю, что учебники Шестопалова, Глинского пользуются популярностью.

Quote (Bandalak)
Потрібно добиватися створення нової гарної програми, а підправляння існуючої (на мою думку) це марна трата часу, сил та грошей.

З цим твердженням не можна не погодитись!
pasichov Дата: Сб, 25.09.2010, 17:21 | Повідомлення № 100
Наполегливий учасник
Повідомлень: 946
Нагороди: 3
Рейтинг: 70
Quote (Bandalak)
От ми про це і говоримо! Потрібно добиватися створення нової гарної програми, а підправляння існуючої (на мою думку) це марна трата часу, сил та грошей.

!00%
Повністю поділяю підходи п. Bandalak, і сам постійно їх пропагандую. Не варто шукати "шкварки в г...ні" (соррі) - їх за нас знайдуть ті, хто його заколотив, і хто допоміг їм своїми письменницьким талантом.

Пропоную альтернативу.

1. Нічого не дано - все створюється заново. Чи майже заново.

2. Вимагати зміни в існуючий стандарт освіти.

2.1 Предмет "інформатика" не існує.

2.2 Існує 2 предмети (назви умовні, свідомо ухиляюся від науковоподібної лексики - не хочу "колотити...").

2.2.1 "Основи комп"ютерної грамоти та інформаційних технологій". Викладається в 7-9 класі по 1 годині в тиждень.
В його рамках вивчати не послідовності натискання кнопок в пакетах конкретних виробників, а ПРИНЦИПИ РОБОТИ з РІЗНИМИ пакетами одного функціонального призначення. Результат - не РЕМІСНИЧЕ (серетарське, для прикладу), знання ворда, а вміння за короткий термін, маючи дружній інтерфейс, освоїти БУДЬ-ЯКИЙ сучасний текстовий процесор в межах 20% його можливостей, що як показують дослідження, достатньо для початку його "промислового" використання в своїй діяльності навідь секретарю. Решта можливостей буде освоєна в залежності від напрямку використання завдяки отриманим навичкам "розбиратися з програмою". Тут існуючі підручники зовсім не допоможуть. Це повинні бути справжні підручники, а не інструкції з послідовністю "кліків". Доведеться переписувати, ймовірніше - новим авторам.

2.2.2 Предмет "Основи алгоритмічного мислення та програмування" - 10-11 клас, 1-4(5?) годин в залежності від профілю школи.
Комп"ютер лише як інструмент реалізації програм тією чи іншою мовою програмування за власноруч побудованими алгоритмами ("алгоритміками" для "неприродничих" профілів). Ніяких обмежень чи умов щодо обраної учителем платформи, аби без ліцензійних проблем. Навік забути псевдонауковий термін "візуальне програмування". Використовувати візуальні середовища якнайширше, але не як інструмент навчанню програмуванню, а як зручну "оснастку" для швидкого створення програми. (образ: коли учень на уроці трудового навчання виготвляє макогін, то мета ції роботи - не мати макогін (це похідна від мети), а навчитися обробляти деревину).
Якщо буде продовження і потреба - маю варіант вищевикладеного в "методико-бюракратичному" стилі, можу опублікувати. Ідею ж зручніше викладати в образах.

Відредаговано: pasichov - Сб, 25.09.2010, 17:28
Шестопалов Дата: Сб, 25.09.2010, 18:22 | Повідомлення № 101
Видавець посібників
Повідомлень: 1522
Нагороди: 15
Рейтинг: 205
Quote (pasichov)
"Основи комп"ютерної грамоти та інформаційних технологій". Викладається в 7-9 класі по 1 годині в тиждень.

Годиться!
Quote (pasichov)
Предмет "Основи алгоритмічного мислення та програмування" - 10-11 клас, 1-4(5?) годин в залежності від профілю школи

Потрібно починати раніше, з 5-го класу.
Готовий прийняти участь у цьому проекті. Це краще, ніж порожні балачки.
Керівник проекту - Пасіхов! "Инициатива наказуема!"
Bandalak Дата: Сб, 25.09.2010, 18:54 | Повідомлення № 102
Лідер форуму
Повідомлень: 5905
Нагороди: 42
Рейтинг: 265
Quote (pasichov)
2.2.1 "Основи комп"ютерної грамоти та інформаційних технологій". Викладається в 7-9 класі по 1 годині в тиждень.

Quote (Шестопалов)
2.2.2 Предмет "Основи алгоритмічного мислення та програмування" - 10-11 клас, 1-4(5?) годин в залежності від профілю школи.

А для чого розділяти так по класах?
Як на мене можна ці предмети викладати паралельно в одному і тому ж класі.
Я б запропонував трошки іншу схему, правда вона вимагає більше годин.
1. Основи комп'ютерної грамоти 5-6 клас по 1 год.,
2. ІКТ 7-9 клас по 1 год.
3. Основи алгоритмічного мислення та програмування 7-9 клас по 1 год.
Далі в залежності від профілю знову два предмети:
4. Спецкурси по ІКТ 1-5 годин,
5. Спецкурси по програмуванню 1-5 годин.
(4 та 5 пункт в залежності від типу школи та профілю можуть бути одночасно, або лише один із них)

Quote (Шестопалов)
Потрібно починати раніше, з 5-го класу.

100%, але як вибити години з інваріантної частини? Це зрозуміють як перетягування ковдри на себе!
На варіативну частину (факультативи чи гуртки) сподіватися не потрібно, адже необов'язковість породжує халтурне відношення учнів, вчителів та керівництва до предмету!!!
swetikccc Дата: Сб, 25.09.2010, 21:29 | Повідомлення № 103
Ветеран спілкування
Повідомлень: 4109
Нагороди: 31
Рейтинг: 387
Візьміть наприклад 210 годин і розробіть під них програму, і не розкатуйте губу , її розкатують і фізики, і математики і інші.)))
Quote (Шестопалов)
Потрібно починати раніше, з 5-го класу

Потрібно ставити питання не тільки що, а і для чого.
Ktara Дата: Сб, 25.09.2010, 21:31 | Повідомлення № 104
Перспективна вчителька
Повідомлень: 4017
Нагороди: 37
Рейтинг: 328
согласна с alya в том вопросе, что нам уже спихнули эту программу для 11-го класса. И вряд ли нам ее изменят (последняя раз программа менялась в 2002 году)ж. Но у нас есть право изменять кол-во часов в программе в зависимости от профиля и других предметов, которые относятся к информатике.
alex Дата: Сб, 25.09.2010, 22:01 | Повідомлення № 105
Активний учасник
Повідомлень: 586
Нагороди: 1
Рейтинг: 17
Quote (VanessaV)
один лише він готує чудових учнів, а решта вчителів нічого не роблять, лежні напевно, а ви видатні особи. Будьте як всі і не підносьте себе дуже високо.

Шановний п.Пасіхов. Я на 100 % поділяю Вашу точку зору.
Але кому потрібно те , що Ви пропонуєте?
Може авторам підручників, які змушені будуть створювати нові
або взагалі відмовитись від їх створення. Чи більшості вчителів,
які будуть змушені або відмовитись від викладання предмету ,
або затратити багато часу на його вивчення.

Форум інформатиків » АРХІВ » Архів форуму » Круглий стіл авторів підручників (Круглий стіл авторів підручників)
Пошук:


© Форум інформатиків України, 2007-2018.