Сб, 20.01.2018, 19:13
Форум інформатиків України
Головна Реєстрація Вхід
Вітаю Вас, Гість · RSS
Вітання на форумі
Незнайомець
Вітаємо на форумі,
Незнайомцю!

   
зареєструйтесь
Перед реєстрацією обов’язково прочитайте:
Оновлення Учасники Пошук
Особисті повідомлення
Видавництво ’’Аспект’’ Видавництво

Сторінка 5 з 11«12345671011»
Модератор форуму: Ktara, НІКОЛЯ, Bandalak, volevikt 
Форум інформатиків » АРХІВ » Архів форуму » Круглий стіл авторів підручників (Круглий стіл авторів підручників)
Круглий стіл авторів підручників
Глинський__Ярослав Дата: Сб, 11.09.2010, 13:56 | Повідомлення № 1
Видавець посібників
Повідомлень: 347
Нагороди: 3
Рейтинг: 25
Шановні учасники форуму.
Після попередніх консультацій з авторами, дозвольте запросити Вас до онлайн круглого столу авторів підручників з інформатики для шкіл.
Тема обговорення: «Проект програми з інформатики для 11 класу».
Повідомлення у цій темі можуть писати під власними іменами тільки автори і співавтори (зокрема керівники авторських колективів) підручників, які брали участь у конкурсах чи подавали свої рукописи в МОНУ на розгляд на предмет надання грифа. Автори у лаконічній формі висловлюють свої пропозиції до змісту програми і ведуть дискусію орієнтовно до 18 вересня. Інші учасники не можуть у цей термін висловлювати свої думки чи коментарі у цій темі, але можуть вести обговорення в іншій темі, а саме «Обговорюємо проекти нових програм» або у цій темі, але після 18 вересня.
Мета обговорення: Досягнути консенсусу між авторами на бачення програми для 11 класу таке, що дасть змогу кожному колективу успішно реалізувати одну (чи дві, якщо розрізняти стандарт і академічний рівень) програми у власних підручниках.
Авторам, які подаватимуть свої програми на затвердження МОНУ, а також членам предметної комісії МОНУ, яка розглядатиме програми, рекомендуватимемо прислухатися до даного обговорення.

Додано (11.09.2010, 13:56)
---------------------------------------------
Дозвольте запропонувати Вашій увазі такий проект програми:

Інформатика. 11 клас.
Рівень стандарту (34 год).
Тема 1. Основи алгоритмізації і візуального програмування (12 год).
Поняття алгоритма. Способи подання алгоритмів. Послідовність команд, розгалуження і цикл (словесний опис і блок-схеми). Поняття про об’єктну модель світу та інформаційні моделі. Поняття програми. Короткий огляд середовища візуального програмування. Поняття проекту. Поняття форми і основних елементів керування (властивості, значення властивостей, поняття події і методу). Поняття про математичне моделювання і математичні моделі. Поняття змінної. Числові типи даних. Вирази. Реалізація лінійних алгоритмів. Реалізація алгоритмів з розгалуженнями. Конструкція вибір. Реалізація циклічних алгоритмів. Алгоритм пошуку даних (реалізація розгалуження в циклі).
Тема 2. Електронні таблиці (7 год).
Головні поняття ЕТ. Дані. Формули. Головні математичні, логічні і статистичні функції (список узгодимо). Реалізація лінійних алгоритмів, розгалужень і циклів засобами ЕТ. Діаграми.
Тема 3. Бази даних (7 год).
Основні поняття теорії баз даних. Типи даних. Конструктор таблиць. Створення таблиць. Зв’язки між таблицями. Найпростіші запити. Поняття про звіт.
Тема 4. Інтернет (8 год).
Створення сайтів різними способами, зокрема, за допомогою HTML. Поняття про веб-дизайн. Публікація і просування сайту.

Академічний рівень (68 год).
1-й семестр (34 год)
Тема 1. Математичні основи інформатики (5 год).
Системи числення. Елементи математичної логіки.
Тема 2. Основи алгоритмізації і візуального програмування (24 год)
Все з рівня стандарту + поняття підпрограми, одновимірні масиви, записи, масив записів, файли.
Тема 3. Автоматизація математичних обчислень (5 год).
Огляд середовища математичного процесора. Робота з виразами (обчислення значень виразів, розклад многочлена на множники, знаходження похідних і первісних, обчислення інтегралів). Побудова графіків функції.
2-й семестр (34 год).
Тема 4. Бази даних (14 год).
Все з рівня стандарту + декілька нових запитів. Поняття про SQL. Форми та елементи керування на них. Звіти. Моделювання таблиці бази даних в середовищі візуального програмування засобами масиву та файлу записів.
Тема 5. Обробка мультимедійних даних і створення публікацій (10 год).
Створення відеокліпів та gif-анімацій. Поняття flesh-анімації.
Створення комп’ютерних публікацій.
Тема 6. Інтернет (10 год).
Створення, публікація і просування сайтів, огляд нових сервісів інтернету.
[admin]Повідомлення у цій темі можуть писати під власними іменами тільки автори і співавтори (зокрема керівники авторських колективів) підручників, які брали участь у конкурсах чи подавали свої рукописи в МОНУ на розгляд на предмет надання грифа. Автори у лаконічній формі висловлюють свої пропозиції до змісту програми і ведуть дискусію орієнтовно до 18 вересня. Інші учасники не можуть у цей термін висловлювати свої думки чи коментарі у цій темі, але можуть вести обговорення в іншій темі, а саме «Обговорюємо проекти нових програм» або у цій темі, але після 18 вересня.

Шановні форумчани!!!!!
Повідомлення, які не відповідають темі або несуть некорисний зміст будуть видалятись без попередження!!!

tchernikova_l Дата: Сб, 18.09.2010, 23:10 | Повідомлення № 61
Я тут недавно...
Повідомлень: 27
Нагороди: 0
Рейтинг: 8
Quote (dpi)
Остальное нормально, особенно академ.

Quote (dpi)
в первой теме визуальное программирование - это дань моде, или отсутствие практического опыта в обучении детей.

Шановний dpi! Дякуємо Вам за загальну підтримку наших поглядів. Щодо включення до програми кількох питань з візуального проектування, то ми висловили свою позицію, спираючись, до речі, на 35+28+22+31=116 річний практичний досвід роботи з учнями.
З повагою до Вашого педагогічного досвіду, наш авторський колектив

Anetta Дата: Сб, 18.09.2010, 23:17 | Повідомлення № 62
Я тут недавно...
Повідомлень: 49
Нагороди: 0
Рейтинг: 0
Quote (ppima)
Для 11 класу академічного рівня ще й нічого вийшло

Поддерживаю.
А вот по поводу программы уровня стандарта не совсем понятно - авторы потеряли тему "Базы данных" в стандарте или сознательно предлагают отказаться от ее изучения?


Відредаговано: Anetta - Сб, 18.09.2010, 23:29
Шестопалов Дата: Нд, 19.09.2010, 07:56 | Повідомлення № 63
Видавець посібників
Повідомлень: 1429
Нагороди: 13
Рейтинг: 182
Quote (Anetta)
А вот по поводу программы уровня стандарта не совсем понятно - авторы потеряли тему "Базы данных" в стандарте или сознательно предлагают отказаться от ее изучения?

Одна несуразность влечёт другую: перенос темы "Системи обробки табличної інформації" из 10-го в 11-й класс стандарта не даёт возможности втиснуть в 11-й класс ещё и тему "Базы данных. СУБД". А если удасться, получается для стандарта: в 10-м классе - гуляй, в 11-м - изучай 2 сложные темы.
А счастье было так близко, так возможно (см. выше мои "Пропозиции"):
6. Тему «Системи обробки табличної інформації» вивчати у 10-му класі обох рівнів, щоб розвантажити відносно складний навчальний матеріал 11-го класу (кстати, Завадский его уже осуществляет, выпустив отдельную брошюру "Системи обробки табличної інформації").
А можно поступить ещё радикальнее и разумнее (см. там же "Пропозиции"):
7. Впровадити в 10-му класі єдину програму для рівня стандарту та академічного рівня, де для обох відводиться по 1 год. на тиждень, за прикладом більш «солідних» за кількістю годин предметів (географії, української мови і літератури тощо).

Сохранение программ и учебников 10-й класса (стандарт и академический) без их оптимизации не позволит совершить что-либо разумное с програмами 11-го класса.

Без работы над ошибками, без их анализа и поиска верного выхода из создавшегося положения мы "проблемку" создания программы для 11-го класса не решим. Программа изначально больная и "мёртвому припарки" не помогут.

Відредаговано: Шестопалов - Нд, 19.09.2010, 09:25
Глинський__Ярослав Дата: Пн, 20.09.2010, 08:15 | Повідомлення № 64
Видавець посібників
Повідомлень: 347
Нагороди: 3
Рейтинг: 25
На сьогодні у круглому столі взяли участь чотири авторські колективи. Ми близькі до консенсусу.
Я спробую підготувати підсумки на середу.

Додано (20.09.2010, 08:15)
---------------------------------------------

Quote (alex)
Как можно изучать , чего в природе не существует.

На форумі я спостерігав спроби заперечити фразу "візуальне програмування" як термін. Думаю цього робити не треба. Давайте домовимося, що під візуальним програмуванням будемо розуміти процес розв'язування задач, що супроводжується візуальним конструювання форми, наповненням її елементами керування і складанням кодів обробників (обробки, реакцій на) стандартних подій.
Шестопалов Дата: Пн, 20.09.2010, 10:35 | Повідомлення № 65
Видавець посібників
Повідомлень: 1429
Нагороди: 13
Рейтинг: 182
Шановні автори-"держзамовники"!
Оскільки я ніколи не приймаю участь у конкурсі на одержання держзамовлення і тому не маю зацікавленості у результаті дискусії, крім здорового глузду, дозволив собі провести аналітику пропозицій Людмили Чернікової, Ярослава Глинського, Ігоря Завадського, щоб знайти усереднені пропозиції для 11-го класу. Вони такі:
Для рівня стандарту тема "Системи обробки табличної інформації" переноситься в 10-й клас .
11 клас – рівень стандарту, перша година академічного рівня (34 години)
1 Основи алгоритмізації і візуального проектування програм - 9 год.
2 Бази даних. СУБД - 10 год.
3 Обробка мультимедійних даних і створення публікацій - 8 год.
4 Інтернет - 7 год.
11 клас – друга година академічного рівня (34 години)
1 Математичні основи інформатики - 6 год.
2 Автоматизація математичних обчислень - 6 год.
3 Основи структурного програмування - 15 год.
4 Створення, публікація та підтримка веб-ресурсів - 7 год.

Хочете самі спробувати знайти "консенсунс"? Будь-ласка, див. мою "аналітику"

Прикріплення: 8425927.rar(3Kb)


Відредаговано: Шестопалов - Пн, 20.09.2010, 16:27
serbor Дата: Пн, 20.09.2010, 21:27 | Повідомлення № 66
Наполегливий учасник
Повідомлень: 946
Нагороди: 2
Рейтинг: 46
Quote (Шестопалов)
11 клас – рівень стандарту, перша година академічного рівня

Quote (Шестопалов)
11 клас – друга година академічного рівня

Очень даже взвешенно, вполне разумно.
pasichov Дата: Пн, 20.09.2010, 22:53 | Повідомлення № 67
Наполегливий учасник
Повідомлень: 946
Нагороди: 3
Рейтинг: 70
Quote (Глинський__Ярослав)
На форумі я спостерігав спроби заперечити фразу "візуальне програмування" як термін. Думаю цього робити не треба.

Можливо не зовсім "в тему", але, на мій погляд, "в корінь теми".

Від того, що тваринку хтось охрестив "морською свинкою" вона все рівно нічого спільного не має ні з морем, ні зі свинями. Термін "візуальне програмування" не має право на існування через відсутність такого програмування. Поява терміну зрозуміла: з одного боку ми наче "осучаснились", а з другого боку наче й прграмування вивчаємо...Насправді не відбувається ні те, ні інше. На практиці весь мізерний час, на вивчення цього "новобуду" відведений програмою буде витрачено учителем та учнями на запам'ятовування послідовності "кліків" в тому чи іншому візуальному середовищі, аби отримати щось там... А ось ЩО МИ ОТРИМАЛИ - це вже поза програмою, часу не вистачає... І знову з інформатики "висмикнули" залишки "інтелектуального ядра", а на заміну - кнопкодавство... Звчайно, термін "візуальне проектування" більш "чесний", але суті справи не змінює...

Значно корисніше для розвитку дитини було б дати йому ази структурного, "низходящего" прграмування. Звичайно, НЕ ВСІ ПОВИННІ БУТИ ПРОГРАМІСТАМИ. Але вміти "акуратно", системно думати варто вміти всім - від двірника до ....

В мене взагалі складається враження, що основна мета наших "ідеологів від освіти" (не лише в інформатиці, я добре орієнтуюся в стані справ в шкільній фізиці - там ЩЕ НАОЧНІШЕ, з інших предметів - лише суб'єктивні оцінки...але однозначні) - це ІЗОЛЮВАТИ УЧНЯ ВІД ПРОЦЕСУ "ДУМАННЯ". Хай він, цей пересічний учень, отримує в школі що завгодно - ЗУНи, компетенції, але, не приведи Боже, не НАВИЧКИ ТВОРЧОГО МИСЛЕННЯ...
Один мій знайомий, корінний житель Великої Британії, сказав, що Україну там знають "по голенастым девочкам и головастым мальчикам". Є надія, що одним "брендом" скоро стане меньше.

Відредаговано: pasichov - Пн, 20.09.2010, 23:29
Шестопалов Дата: Вт, 21.09.2010, 08:25 | Повідомлення № 68
Видавець посібників
Повідомлень: 1429
Нагороди: 13
Рейтинг: 182
Quote (pasichov)
Можливо не зовсім "в тему", але, на мій погляд, "в корінь теми".

Нагадую: МОНУ в черговий раз збирається підсунути всім нам для безумовного виконання дурницю у вигляді "оновленої" програми. Ми намагаємось виробити спільні пропозиції і запропонувати їх керівництву МОНУ як виважені і прийнятні. Практики прийняття важливих рішень в освіті на форумах з урахуванням вільних думок кожного вчителя, на жаль, ще не було. Наша дискусія може стати добрим прецедентом. З усього видно, що до спільного, виваженого і розумного рішення ми вже зробили значні кроки. Допоможіть завершити роботу конкретними пропозиціями з Вашого арсеналу! На все інше - без нас говорунів вистачає.
Quote (serbor)
Очень даже взвешенно, вполне разумно.

Ещё немножко, ещё чуть-чуть!


Відредаговано: Шестопалов - Вт, 21.09.2010, 09:46
alex Дата: Вт, 21.09.2010, 09:17 | Повідомлення № 69
Активний учасник
Повідомлень: 586
Нагороди: 1
Рейтинг: 17
Quote (Шестопалов)
Далі люди на фронт, а комісар "с чувством исполненного долга" в кущі.

П.Шестопалов. Ваше хамство не знає меж.


Відредаговано: alex - Ср, 22.09.2010, 08:45
Шестопалов Дата: Вт, 21.09.2010, 09:53 | Повідомлення № 70
Видавець посібників
Повідомлень: 1429
Нагороди: 13
Рейтинг: 182
Проношу вибачення шановному п. Пасіхову за своє емоційне ставлення до виступів, які ні до чого конкретного не ведуть. При всій повазі до його діяльності на ниві олімпіадного руху хотілося б почути не загальні слова і лозунги, яких ми наслухались в минулі і теперішні часи, а конкретні пропозиції по конкретній проблемі, яку ми намагаємося вирішити на цій конкретній гілці форуму.
pasichov Дата: Вт, 21.09.2010, 15:26 | Повідомлення № 71
Наполегливий учасник
Повідомлень: 946
Нагороди: 3
Рейтинг: 70
Quote (Шестопалов)
МОНУ в черговий раз збирається підсунути всім нам для безумовного виконання дурницю у вигляді "оновленої" програми.

ТАК!
Quote (Шестопалов)
Практики прийняття важливих рішень в освіті на форумах з урахуванням вільних думок кожного вчителя, на жаль, ще не було. Наша дискусія може стати добрим прецедентом.

Так, по створенню дещо кращого варіанту дурниці.
Quote (Шестопалов)
Допоможіть завершити роботу конкретними пропозиціями з Вашого арсеналу!

Пропозиція одна. В одному старому одеському анекдоті власник борделю, коли в нього падала виручка, ліжка місцями не переставляв. Він міняв "працівниць". А ми намагаємося...ліжка перставляти.
ЗУСИЛЛЯ КРАЩИХ ПРЕДСТАВНИКІВ ПЕДАГОГІЧНОЇ ГРОМАДСЬКОСТІ, ПРИЧЕТНИХ ДО ІНФОРМАТИКИ, СЛІД СКОНЦЕНТРУВАТИ НА НЕОБХІДНОСТІ ЗМІНИ ПАРАДИГМИ КУРСУ. СЛІД ПОВЕРНУТИ ІНФОРМАТИЦІ СТАТУС РОЗВИВАЮЧОГО ПРЕДМЕТА ЗАМІСТЬ СТАТУСУ РЕМЕСЛА З ЙОГО "КОМПЕТЕНЦІЯМИ".
Я не розумію тих, хто щиро вірить, що можливо "впихнуть невпихуемое" - і нову програму придумати на базі старої парадигми, і учня при цьому в світ випустити зі школи не в вигляді homo vulgares (так є) а в вигляді homo sapiens (так було, і, мабуть, уже не буде). Тому нема особливого сенсу "паритись" (я, звичайно, підручники не пишу, не вмію, то й сенсу немає). Мені байдуже, яку програму я буду вимушений обманювати, і яким не буду користуватися підручником.
PS Якщо це "загальні лозунги"... то ПРИНОШУ СВОЇ ВИБАЧЕННЯ, що відволік шановних авторів від конструктивної дискісіїї


Відредаговано: pasichov - Вт, 21.09.2010, 15:49
Bandalak Дата: Вт, 21.09.2010, 16:03 | Повідомлення № 72
Лідер форуму
Повідомлень: 5609
Нагороди: 41
Рейтинг: 260
Звичайно, потрібно спочатку міняти концепцію інформатики у загальноосвітній школі, а потім вже про програми думати! :*

Інформатика, на мою думку, повинна складатися із таких розділів:
1. Наука про інформацію (біти, байти, кодування, системи числення, інформаційне поле)
2. Будова та принципи функціонування комп'ютера та мереж.
3. Алгоритмізація.
4. Числові методи розв'язування задач.
5. Моделювання процесів.
Тоді ця наука буде вчити дітей мислити логічно та творчо.

Все те, що не знайшло місце в "Інформатиці" переносимо в новий предмет - "ІКТ", власне на який вже інформатика суб'єктивно і перетворилася сама. ;)
ІКТ - набування вмінь та навичок роботи з комп'ютером у всіх його аспектах, без вийнятку! :?

Шестопалов Дата: Вт, 21.09.2010, 16:49 | Повідомлення № 73
Видавець посібників
Повідомлень: 1429
Нагороди: 13
Рейтинг: 182
Quote (Bandalak)
Звичайно, потрібно спочатку міняти концепцію інформатики у загальноосвітній школі, а потім вже про програми думати!

Шановний Анатолій Миколайович! І Ви туди ж!
Відкрилася ефімерна можливість підправити програму з інформатики, яка чекає і вчителів, і видавців у 11-му класі. Її за традицією МОНУ можуть створити десь "під ковдрою" і викинути нам для виконання. Ще й армію "методистів" з різноманітних управлінь освіти приставлять до кожного вчителя для безумовного використання оцих творінь (прикладів і без мене Ви знаєте багато).
"Спасение утопающих - дело рук (і голови) самих утопающих!" Ви десь бачили потопельника, щоб вів розмови на загальні теми? Не потрібно митингувати про світле майбутне, виголошувати палкі заклики (до кого?) і промови - для цього є інші гілки. Мені потрібно знати Вашу думку діючого вчителя з приводу пропозиції діючих видавців (див. повідомлення №65).
Що не подобається, дайте свої пропозиції. І ТІЛЬКИ!!!


Відредаговано: Шестопалов - Вт, 21.09.2010, 17:23
VanessaV Дата: Ср, 22.09.2010, 00:21 | Повідомлення № 74
Новий користувач
Повідомлень: 8
Нагороди: 0
Рейтинг: 2
Quote (Шестопалов)
Нагадую: МОНУ в черговий раз збирається підсунути всім нам для безумовного виконання дурницю у вигляді "оновленої" програми. Ми намагаємось виробити спільні пропозиції і запропонувати їх керівництву МОНУ як виважені і прийнятні.

так це правда і я з цим погоджуюсь, нам вже декілька років підряд таке парять, а причини цьому є і багато.

Ніхто нічого там не мінятиме, просто все місцями переставляють і все, а від того нічого не міняється, проблеми ж ті.

Quote (alex)
П.Шестопалов. Ваше хамство не знає меж. Було б зовсім непогано вам , сидячи в кущах, в плані створення концепції та підручника досягти тих результатів що Пасіхов в навчанні учнів.

а це пише культурна освідчена людина? вам би не помішало пройти курси вічливості шановний alex, бо судячи з вашого поста вам їх бракує, так з неповагою ставитись до людини та ще й старшої за вас набагато, цікаво тільки на форумі ви такі розумні?

Quote (alex)
На мою думку, якби він притримувався б ваших ідеологій, то не було б і переможців міжнарів ні по фізиці ні по програмуванню. Та і загальний рівень знань його учнів достатньо високий.

та ви що, один лише він готує чудових учнів, а решта вчителів нічого не роблять, лежні напевно, а ви видатні особи. Будьте як всі і не підносьте себе дуже високо.

Стосовно програми для 11 класу то треба не тільки її змінювати, а всі програми в кожному класі, оскільки порушилась послідовність вивчення інформатики в звязку з поверненням до 11 річної освіти.

serbor Дата: Ср, 22.09.2010, 00:26 | Повідомлення № 75
Наполегливий учасник
Повідомлень: 946
Нагороди: 2
Рейтинг: 46
Quote (alex)
П.Шестопалов. Ваше хамство не знає меж.

Quote (alex)
досягти тих результатів що Пасіхов

Безусловно Пасихов - уважаемый учитель с достижениями и результатами.
Но Пасихов работает сам и не каждый ребенок станет его учеником. Пока Пасихов обучает своих учеников, другие учителя не работают или работают неграмотно, а тысячам детей не достался Пасихов. Шестопалов делает не менее важную работу. Он создает условия, предлагает и оформляет концепцию преподавания информатики, которая должна быть основным ориентиром для каждого учителя и законом для чиновника, который нам пытается поставить подножку.
Форум інформатиків » АРХІВ » Архів форуму » Круглий стіл авторів підручників (Круглий стіл авторів підручників)
Сторінка 5 з 11«12345671011»
Пошук:


© Форум інформатиків України, 2007-2018.