Вт, 12.12.2017, 18:09
Форум інформатиків України
Головна Реєстрація Вхід
Вітаю Вас, Гість · RSS
Вітання на форумі
Незнайомець
Вітаємо на форумі,
Незнайомцю!

   
зареєструйтесь
Перед реєстрацією обов’язково прочитайте:
Оновлення Учасники Пошук
Особисті повідомлення
Видавництво ’’Аспект’’ Видавництво

Сторінка 3 з 11«123451011»
Модератор форуму: Ktara, НІКОЛЯ, Bandalak, volevikt 
Форум інформатиків » АРХІВ » Архів форуму » Круглий стіл авторів підручників (Круглий стіл авторів підручників)
Круглий стіл авторів підручників
Глинський__Ярослав Дата: Сб, 11.09.2010, 13:56 | Повідомлення № 1
Видавець посібників
Повідомлень: 347
Нагороди: 3
Рейтинг: 25
Шановні учасники форуму.
Після попередніх консультацій з авторами, дозвольте запросити Вас до онлайн круглого столу авторів підручників з інформатики для шкіл.
Тема обговорення: «Проект програми з інформатики для 11 класу».
Повідомлення у цій темі можуть писати під власними іменами тільки автори і співавтори (зокрема керівники авторських колективів) підручників, які брали участь у конкурсах чи подавали свої рукописи в МОНУ на розгляд на предмет надання грифа. Автори у лаконічній формі висловлюють свої пропозиції до змісту програми і ведуть дискусію орієнтовно до 18 вересня. Інші учасники не можуть у цей термін висловлювати свої думки чи коментарі у цій темі, але можуть вести обговорення в іншій темі, а саме «Обговорюємо проекти нових програм» або у цій темі, але після 18 вересня.
Мета обговорення: Досягнути консенсусу між авторами на бачення програми для 11 класу таке, що дасть змогу кожному колективу успішно реалізувати одну (чи дві, якщо розрізняти стандарт і академічний рівень) програми у власних підручниках.
Авторам, які подаватимуть свої програми на затвердження МОНУ, а також членам предметної комісії МОНУ, яка розглядатиме програми, рекомендуватимемо прислухатися до даного обговорення.

Додано (11.09.2010, 13:56)
---------------------------------------------
Дозвольте запропонувати Вашій увазі такий проект програми:

Інформатика. 11 клас.
Рівень стандарту (34 год).
Тема 1. Основи алгоритмізації і візуального програмування (12 год).
Поняття алгоритма. Способи подання алгоритмів. Послідовність команд, розгалуження і цикл (словесний опис і блок-схеми). Поняття про об’єктну модель світу та інформаційні моделі. Поняття програми. Короткий огляд середовища візуального програмування. Поняття проекту. Поняття форми і основних елементів керування (властивості, значення властивостей, поняття події і методу). Поняття про математичне моделювання і математичні моделі. Поняття змінної. Числові типи даних. Вирази. Реалізація лінійних алгоритмів. Реалізація алгоритмів з розгалуженнями. Конструкція вибір. Реалізація циклічних алгоритмів. Алгоритм пошуку даних (реалізація розгалуження в циклі).
Тема 2. Електронні таблиці (7 год).
Головні поняття ЕТ. Дані. Формули. Головні математичні, логічні і статистичні функції (список узгодимо). Реалізація лінійних алгоритмів, розгалужень і циклів засобами ЕТ. Діаграми.
Тема 3. Бази даних (7 год).
Основні поняття теорії баз даних. Типи даних. Конструктор таблиць. Створення таблиць. Зв’язки між таблицями. Найпростіші запити. Поняття про звіт.
Тема 4. Інтернет (8 год).
Створення сайтів різними способами, зокрема, за допомогою HTML. Поняття про веб-дизайн. Публікація і просування сайту.

Академічний рівень (68 год).
1-й семестр (34 год)
Тема 1. Математичні основи інформатики (5 год).
Системи числення. Елементи математичної логіки.
Тема 2. Основи алгоритмізації і візуального програмування (24 год)
Все з рівня стандарту + поняття підпрограми, одновимірні масиви, записи, масив записів, файли.
Тема 3. Автоматизація математичних обчислень (5 год).
Огляд середовища математичного процесора. Робота з виразами (обчислення значень виразів, розклад многочлена на множники, знаходження похідних і первісних, обчислення інтегралів). Побудова графіків функції.
2-й семестр (34 год).
Тема 4. Бази даних (14 год).
Все з рівня стандарту + декілька нових запитів. Поняття про SQL. Форми та елементи керування на них. Звіти. Моделювання таблиці бази даних в середовищі візуального програмування засобами масиву та файлу записів.
Тема 5. Обробка мультимедійних даних і створення публікацій (10 год).
Створення відеокліпів та gif-анімацій. Поняття flesh-анімації.
Створення комп’ютерних публікацій.
Тема 6. Інтернет (10 год).
Створення, публікація і просування сайтів, огляд нових сервісів інтернету.
[admin]Повідомлення у цій темі можуть писати під власними іменами тільки автори і співавтори (зокрема керівники авторських колективів) підручників, які брали участь у конкурсах чи подавали свої рукописи в МОНУ на розгляд на предмет надання грифа. Автори у лаконічній формі висловлюють свої пропозиції до змісту програми і ведуть дискусію орієнтовно до 18 вересня. Інші учасники не можуть у цей термін висловлювати свої думки чи коментарі у цій темі, але можуть вести обговорення в іншій темі, а саме «Обговорюємо проекти нових програм» або у цій темі, але після 18 вересня.

Шановні форумчани!!!!!
Повідомлення, які не відповідають темі або несуть некорисний зміст будуть видалятись без попередження!!!

Шестопалов Дата: Ср, 15.09.2010, 08:26 | Повідомлення № 31
Видавець посібників
Повідомлень: 1412
Нагороди: 11
Рейтинг: 182
"Самозванцев нам не надо - председатель буду я!"
Беру із загальної згоди "бразди правления" нашою дискусією на себе, щоб не сталося звичайне на нашому форумі за балачками недоведення справи до логічного кінця. Пропоную цю проблему вирішувати за послідовними етапами:
Маємо "константу": рівень стандарту - 1+1+1 годин; академічний рівень - 1+1+2 годин. Цю тему не обговорювати, вона дана "свише"!
Почнемо з того, що приймемо наші від форуму пропозиції, тут "констант" немає.
Для початку дискусії нехай вони будуть такі:
1. Програма повинна бути цілісною, послідовною і системною, тому розроблятися для 9-11 класів єдиною для обох рівнів.
2. З усіх програм вилучити розділ "Інформаційні технології у навчанні", що не є турботою лише інформатики за рахунок її уроків, а загальною справою всіх освітян з огляду на впровадження інформаційно-комунікаційних технологій в освіті.
3. Відмовитися від дрібних «курсиків», менших 4-х годин навчання.
4. У 9-му класі без зміни програми об’єднати розділи: «Інформація. Інформаційні процеси та інформаційні системи», «Системне і службове програмне забезпечення», що полегшить планування і проведення підсумкових занять.
5. Тему «Системи обробки табличної інформації» вивчати у 10-му класі обох рівнів.
6. Впровадити в 10-му класі єдину програму для рівня стандарту та академічного рівня, де для обох відводиться по 1 год. на тиждень, за прикладом більш «солідних» за кількістю годин предметів (географії, української мови і літератури тощо).
7. У 11-му класі програму рівня стандарту (1 год. на тиждень) використовувати і для академічного рівня з доповненням її навчальним матеріалом до 2-ох годин.
8. Зменшити кількість підручників до 3-х (по одному для кожного класу) + «половина підручника», що доповнює рівень стандарту 11-го класу до академічного (прецедент надав Завадський, який випустив брошуру «Електронні таблиці», щоб нею доповнити рівень стандарту 10 клас до академічного рівня).
9. Не витрачати час на «узагальнення й систематизацію» навчального матеріалу у 9 і 10 класах для шкіл, учні яких засвоїли базовий курс інформатики у молодших класах.
10. Учні шкіл, де почали вивчення інформатики з 2-го (5-го або 7-го) класу і базовий курс інформатики вже опанували, безпосередньо переходять до курсів за вибором..

Зауваження та доповнення давати тільки до цих пропозицій!
"Утрясём" наші пропозиції, перейдем до теми "Розподіл навчального часу". Поки що не забігайте наперед!
"Цели ясны, задачи определены - за работу. товарищи!" (Н.С.Хрущов)

Відредаговано: Шестопалов - Ср, 15.09.2010, 09:00
swetikccc Дата: Ср, 15.09.2010, 09:03 | Повідомлення № 32
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3973
Нагороди: 28
Рейтинг: 380
Quote (Шестопалов)
9. Доремно час не витрачати на «узагальнення й систематизацію» навчального матеріалу у 9 і 10 класах для шкіл, учні яких засвоїли базовий курс інформатики у молодших класах, і для них безпосередньо переходити до курсів за вибором

Можливо це флуд на чиюсь думку.
Але пускати побоку систематизацію. ;)
І так все одірване друг від друга, недаром у росіян скрізь згадується слово моделювання(згадайте принципи моделювання)
Quote (Шестопалов)
Відмовитися від дрібних «курсиків», менших 4-х годин навчання

Краще менше та краще.
Quote (Шестопалов)
З усіх програм вилучити розділ "Інформаційні технології у навчанні", що не є турботою лише інформатики за рахунок її уроків, а загальною справою всіх освітян з огляду на впровадження інформаційно-комунікаційних технологій в освіті.

Інформатика, наука яка тільки обробляє інформацію(створення на основі обробки(без залучення інших галузей), це під питанням), ми самі стараємося відокремити інформатику від інших наук, і досить успішно в цьому напрямку продвигаємося. Можливо тему потрібно просто переробити.


Відредаговано: swetikccc - Ср, 15.09.2010, 09:12
Шестопалов Дата: Ср, 15.09.2010, 09:07 | Повідомлення № 33
Видавець посібників
Повідомлень: 1412
Нагороди: 11
Рейтинг: 182
Quote (swetikccc)
Можливо це флуд на чиюсь думку.

Не комисарить! Ваші конструктивні пропозиції?
zava Дата: Ср, 15.09.2010, 18:32 | Повідомлення № 34
Тут живе...
Повідомлень: 120
Нагороди: 2
Рейтинг: 23
Quote (gromko)
“Академічний рівень” є проблемним через тему 11. Розробка Flash-презентацій (12 год.) - школи не мають програмного засобу для роботи з Флешем, тим більше що програма передбачає роботу з ActionScript. Я не думаю, що Adobe System,Inc. зробить нам подарунок до нового року , а придбати Adobe Flash CS школи не зможуть через високу вартість, тим більше що уряд оголосив про тотальну економію бюджетних коштів.
Разом з тим, “викинувши” ActionScript, ми маємо створення комп’ютерних анімацій (можна взяти безкоштовне середовище Synfig Studio).
Також досить дивним є відсутність вивчення векторної графіки, хоча растрова вивчається. Саме тому я вважаю доцільним вилучити тему “Розробка Flash-презентацій”, поділивши години на вивчення Флеша між векторною графікою (Inkscape) та комп’ютерними анімаціями (Synfig).
До речі, флеш-презентації можна без проблем зробити в OpenOffice.org Impress, експортуючи готову презентацію в SWF-файл, але ж, зрозуміло, це не те, чого хочуть автори програми.

Проблема є, звичайно. Дійсно варто обдумати можливість заміни Flash-y просто комп'ютерною анімацією, хоча я категорично не згоден з п. Глинським, що Flash - тема скучна, неперспективна і т.д. Насправді все в точності навпаки: діти, які навчаються за нашим курсом за вибором "Основи презентацій" від Flash-у в захваті, Flash-програмісти миттєво знаходять роботу з високою оплатою і т.д. Крім того, програмування на ActionScript продовжує і закріплює тему "Основи програмування", є і маса інших аргументів. Тим не менше, повренути в академ. рівень "Математичні основи інформатики", замінивши 12-годинний Флеш 6-годинною анімацією - теж варіант.
"Програмні засоби для математичних обчислень" відпадають, бо переважна частина академ. рівня - тепер не математичні профілі.
Векторну графіку не давав би, оскільки тієї векторної, яку в 9 класі вивчали у Ворді, для не інформ.-техн. профілю достатньо. Скажімо, у Corel Draw порівняно з Вордом додаються не принципово нові операції, а лише ефекти, ширші можливості і т.д. А от у Photoshop-i чи GIMP-i порівняно з Пеінтом - так, з"являється принципово нова техніка роботи, і дуже корисна, до речі.

Шестопалов Дата: Ср, 15.09.2010, 18:53 | Повідомлення № 35
Видавець посібників
Повідомлень: 1412
Нагороди: 11
Рейтинг: 182
Quote (zava)
Дійсно варто обдумати можливість заміни Flash-y просто комп'ютерною анімацією, хоча я категорично не згоден з п. Глинським, що Flash - тема скучна, неперспективна і т.д.

Quote (Шестопалов)
Утрясём" наші пропозиції, перейдем до теми "Розподіл навчального часу". Поки що не забігайте наперед!

Я так розумію, мій алгоритм дискусії не визнається! Мені подати у відставку?
Глинський__Ярослав Дата: Ср, 15.09.2010, 19:57 | Повідомлення № 36
Видавець посібників
Повідомлень: 347
Нагороди: 3
Рейтинг: 25
Quote (zava)
Векторну графіку не давав би, оскільки тієї векторної, яку в 9 класі вивчали у Ворді, для не інформ.-техн. профілю достатньо.А от у Photoshop-i чи GIMP-i порівняно з Пеінтом - так, з"являється принципово нова техніка роботи, і дуже корисна, до речі.
. Це твердження правильне. Щоб растрова графіка так сильно не випирала в 11 класі, пропоную дальший компроміс - втопити тему растрової графіки в темі створення сайтів. Застосування цієї технології (задачі обробки фотографій і створення колажів) під час створення сайтів.

Quote (Шестопалов)
мій алгоритм дискусії не визнається! Мені подати у відставку?
Я думаю до Вас обов'язково прислухаються, але зараз головне - це розібратися з 11 класом і тільки.
Шестопалов Дата: Ср, 15.09.2010, 20:30 | Повідомлення № 37
Видавець посібників
Повідомлень: 1412
Нагороди: 11
Рейтинг: 182
Quote (Глинський__Ярослав)
Я думаю до Вас обов'язково прислухаються, але зараз головне - це розібратися з 11 класом і тільки.

Флаг Вам в руки! Я латать дырявый кафтан не намерен!
BBC Дата: Ср, 15.09.2010, 23:34 | Повідомлення № 38
Тут живе...
Повідомлень: 177
Нагороди: 1
Рейтинг: 6
Чому автори підручників й програм зводять інформатику до ІКТ? Може все ж акцент слід змістити на алгоритмізацію й "Математичні основи інформатики" у класах фізико-математичного профілю (де є 1 година/тиждень) й ПОВНІСТЮ відсутня варіативна складова. Програма з інформатики для профільних "математичних", "фізичних", "фізико-математичних" класів не може співпадати з програмою гуманітарного "стандатра". Нехай при тій самій 1 годині на тиждень, але дітей слід готувати до навчання у технічних навчальних закладах й пріорітетом має бути не "образотворче мистецтво" графічних редакторів та анімації, а алгоритмізація!!!
alex Дата: Ср, 15.09.2010, 23:41 | Повідомлення № 39
Активний учасник
Повідомлень: 586
Нагороди: 1
Рейтинг: 17
Quote (BBC)
Чому автори підручників й програм зводять інформатику до ІКТ? Може все ж акцент слід змістити на алгоритмізацію

Напевно тому , що перекромсати файл допомоги до будь- якого
прикладного продукту набагато легше ніж побудувати систему
розвитку у учнів навиків алгоритмічного мислення, тобто розвитку розуму.
BBC Дата: Ср, 15.09.2010, 23:43 | Повідомлення № 40
Тут живе...
Повідомлень: 177
Нагороди: 1
Рейтинг: 6
Тим паче, що учні свідомо обирають фіз-мат профіль пов"язуючи з точними науками своє подальше навчання, а ми інформатику, що була профільною для фіз-мату підміняємо "образотворчим мистецтвом"))) Чому ми зневажаємо вибір учнів? Де ж профільна програма інформатики для цих дітей...

Відредаговано: BBC - Ср, 15.09.2010, 23:46
Глинський__Ярослав Дата: Чт, 16.09.2010, 08:24 | Повідомлення № 41
Видавець посібників
Повідомлень: 347
Нагороди: 3
Рейтинг: 25
Quote (BBC)
Нехай при тій самій 1 годині на тиждень, але дітей слід готувати до навчання у технічних навчальних закладах й пріорітетом має бути не "образотворче мистецтво" графічних редакторів та анімації, а алгоритмізація!!!

Саме за це я і борюся. Правильно сказано, не можна підміняти інформатику ІКТ. Щодо рекомендацій МОНУ, згідно яких фіз-мат. профіль попав під рівень стандарту, то це наочно показує як працює МОНУ. Тому, як я вже писав, не чекайте милості від природи і МОНУ, розв'язуйте це питання зі своєю дирекцією чи на рівні ОІППО, яке може видати відповідні рекомендації. НАприклад розглянемо один з можливих кроків ОІППО в такій ситуації на користь алгоритмізації і програмування. Оскільки в курсах за вибором для 10 класу домінують 100% ІКТ в надмірній кількості годин, інститут може рекомендувати вивчати основи алгоритмізації і програмування за програмою чи розділами програми інформаційно-технологічного профілю (автори Караванова і Костюков). Запускаєте АЛГО, берете в руки мої посібники і вперед. Тим самим створите підгрунтя для вивчення візуального програмування в 11 класі.
Quote (BBC)
учні свідомо обирають фіз-мат профіль пов"язуючи з точними науками своє подальше навчанн

Не лише ці учні. Учні спеціалізованих шкіл вивчення англійської мови також пов'язують своє подальше навчання з точними науками.

Додано (16.09.2010, 08:24)
---------------------------------------------
Нагадую, що до закінчення головного етапу круглого столу за участю авторів залишилося три дні.
Попередньо дали згоду взяти участь у круглому столі Н.В. Морзе і Л.А. Чернікова. Чекаємо на їхні варіанти програм. Можливо готові Володіни?

Відредаговано: Глинський__Ярослав - Чт, 16.09.2010, 08:25
pasichov Дата: Чт, 16.09.2010, 19:19 | Повідомлення № 42
Наполегливий учасник
Повідомлень: 946
Нагороди: 3
Рейтинг: 70
Quote (Глинський__Ярослав)
Нагадую, що до закінчення головного етапу круглого столу за участю авторів залишилося три дні.
Попередньо дали згоду взяти участь у круглому столі Н.В. Морзе і Л.А. Чернікова. Чекаємо на їхні варіанти програм. Можливо готові Володіни?

"А перед нами все цветет, за нами все горит,
Зачем нам думать, с нами тот, что все за нас решит..."(В.Высоцкий)
Quote (Глинський__Ярослав)
Правильно сказано, не можна підміняти інформатику ІКТ. Щодо рекомендацій МОНУ, згідно яких фіз-мат. профіль попав під рівень стандарту, то це наочно показує як працює МОНУ. Тому, як я вже писав, не чекайте милості від природи і МОНУ, розв'язуйте це питання зі своєю дирекцією чи на рівні ОІППО, яке може видати відповідні рекомендації.

Може, але це не вихід, на загал. Але можливо хтось з учасників цього круглого столу донесе до МОНУ всю абсурдність такої ситуації? Я, де буваю, криком кричу, щсь 10 серпня на "колегії" кричав...в чортів голос...


Відредаговано: pasichov - Чт, 16.09.2010, 19:22
serbor Дата: Чт, 16.09.2010, 19:55 | Повідомлення № 43
Наполегливий учасник
Повідомлень: 946
Нагороди: 2
Рейтинг: 46
Quote (Глинський__Ярослав)
інститут може рекомендувати вивчати основи алгоритмізації і програмування за програмою чи розділами програми інформаційно-технологічного профілю (автори Караванова і Костюков).

Наш институт рекомендует только то, что рекомендует МОН!
ppima Дата: Пт, 17.09.2010, 22:17 | Повідомлення № 44
Тут живе...
Повідомлень: 153
Нагороди: 1
Рейтинг: 11
Лобіювання власних інтересів шкодить справі!!! Підтримую Шестопалова, вилучивши п.9 , а в п.10 добавивши, що при плануванні курсів за вибором враховувати, що в школах відсутні платні програми. Причому не обмежитися переліком курсів, а вказати, де взяти планування. Думаю, що всі вчителі погодяться, що пора припинити практику здирства з учнів та вчителів грошей за підручники, зошити. Надайте школі право вибрати видавця за державний рахунок і тоді побачите, хто є хто. А дірку й так залатаєте, можна гарним курсом за вибором.
gromko Дата: Сб, 18.09.2010, 00:12 | Повідомлення № 45
Лінуксоїд
Повідомлень: 2703
Нагороди: 27
Рейтинг: 357
Quote (ppima)
Надайте школі право вибрати видавця за державний рахунок і тоді побачите, хто є хто

Розумно, але чиновники не дадуть можливості керувати грошовими потоками "на місцях".
Разом з тим не варто ухилятися від основної теми обговорення - програми 11 класу.
Так, ми всі розуміємо недосконалість існуючих програм, але вона закладена в самій основі, коли навчальні програми створюються без відповідності до вимог державних освітніх стандартів, а "під" чиїсь інтереси та розуміння подальшого майбутнього шкільного курсу інформатики. Щодо 11-ого класу, то Я.Глинський, І.Завадський і Є.Шестопалов практично дійшли до консенсусу, щодо змістовного наповнення програми, залишились лише узгодити кількість годин на вивчення програмування у рівні стандарту (5 - 12).
Для всього іншого варто пройти ланцюжок - концепція - державний стандарт - програма . Все інше - від "лукавого", необхідно мати вагомі аргументи, щоб щось пропонувати МОНУ
Форум інформатиків » АРХІВ » Архів форуму » Круглий стіл авторів підручників (Круглий стіл авторів підручників)
Сторінка 3 з 11«123451011»
Пошук:


© Форум інформатиків України, 2007-2017.