Пт, 15.12.2017, 08:30
Форум інформатиків України
Головна Реєстрація Вхід
Вітаю Вас, Гість · RSS
Вітання на форумі
Незнайомець
Вітаємо на форумі,
Незнайомцю!

   
зареєструйтесь
Перед реєстрацією обов’язково прочитайте:
Оновлення Учасники Пошук
Особисті повідомлення
Видавництво ’’Аспект’’ Видавництво

Сторінка 2 з 11«12341011»
Модератор форуму: Ktara, НІКОЛЯ, Bandalak, volevikt 
Форум інформатиків » АРХІВ » Архів форуму » Круглий стіл авторів підручників (Круглий стіл авторів підручників)
Круглий стіл авторів підручників
Глинський__Ярослав Дата: Сб, 11.09.2010, 13:56 | Повідомлення № 1
Видавець посібників
Повідомлень: 347
Нагороди: 3
Рейтинг: 25
Шановні учасники форуму.
Після попередніх консультацій з авторами, дозвольте запросити Вас до онлайн круглого столу авторів підручників з інформатики для шкіл.
Тема обговорення: «Проект програми з інформатики для 11 класу».
Повідомлення у цій темі можуть писати під власними іменами тільки автори і співавтори (зокрема керівники авторських колективів) підручників, які брали участь у конкурсах чи подавали свої рукописи в МОНУ на розгляд на предмет надання грифа. Автори у лаконічній формі висловлюють свої пропозиції до змісту програми і ведуть дискусію орієнтовно до 18 вересня. Інші учасники не можуть у цей термін висловлювати свої думки чи коментарі у цій темі, але можуть вести обговорення в іншій темі, а саме «Обговорюємо проекти нових програм» або у цій темі, але після 18 вересня.
Мета обговорення: Досягнути консенсусу між авторами на бачення програми для 11 класу таке, що дасть змогу кожному колективу успішно реалізувати одну (чи дві, якщо розрізняти стандарт і академічний рівень) програми у власних підручниках.
Авторам, які подаватимуть свої програми на затвердження МОНУ, а також членам предметної комісії МОНУ, яка розглядатиме програми, рекомендуватимемо прислухатися до даного обговорення.

Додано (11.09.2010, 13:56)
---------------------------------------------
Дозвольте запропонувати Вашій увазі такий проект програми:

Інформатика. 11 клас.
Рівень стандарту (34 год).
Тема 1. Основи алгоритмізації і візуального програмування (12 год).
Поняття алгоритма. Способи подання алгоритмів. Послідовність команд, розгалуження і цикл (словесний опис і блок-схеми). Поняття про об’єктну модель світу та інформаційні моделі. Поняття програми. Короткий огляд середовища візуального програмування. Поняття проекту. Поняття форми і основних елементів керування (властивості, значення властивостей, поняття події і методу). Поняття про математичне моделювання і математичні моделі. Поняття змінної. Числові типи даних. Вирази. Реалізація лінійних алгоритмів. Реалізація алгоритмів з розгалуженнями. Конструкція вибір. Реалізація циклічних алгоритмів. Алгоритм пошуку даних (реалізація розгалуження в циклі).
Тема 2. Електронні таблиці (7 год).
Головні поняття ЕТ. Дані. Формули. Головні математичні, логічні і статистичні функції (список узгодимо). Реалізація лінійних алгоритмів, розгалужень і циклів засобами ЕТ. Діаграми.
Тема 3. Бази даних (7 год).
Основні поняття теорії баз даних. Типи даних. Конструктор таблиць. Створення таблиць. Зв’язки між таблицями. Найпростіші запити. Поняття про звіт.
Тема 4. Інтернет (8 год).
Створення сайтів різними способами, зокрема, за допомогою HTML. Поняття про веб-дизайн. Публікація і просування сайту.

Академічний рівень (68 год).
1-й семестр (34 год)
Тема 1. Математичні основи інформатики (5 год).
Системи числення. Елементи математичної логіки.
Тема 2. Основи алгоритмізації і візуального програмування (24 год)
Все з рівня стандарту + поняття підпрограми, одновимірні масиви, записи, масив записів, файли.
Тема 3. Автоматизація математичних обчислень (5 год).
Огляд середовища математичного процесора. Робота з виразами (обчислення значень виразів, розклад многочлена на множники, знаходження похідних і первісних, обчислення інтегралів). Побудова графіків функції.
2-й семестр (34 год).
Тема 4. Бази даних (14 год).
Все з рівня стандарту + декілька нових запитів. Поняття про SQL. Форми та елементи керування на них. Звіти. Моделювання таблиці бази даних в середовищі візуального програмування засобами масиву та файлу записів.
Тема 5. Обробка мультимедійних даних і створення публікацій (10 год).
Створення відеокліпів та gif-анімацій. Поняття flesh-анімації.
Створення комп’ютерних публікацій.
Тема 6. Інтернет (10 год).
Створення, публікація і просування сайтів, огляд нових сервісів інтернету.
[admin]Повідомлення у цій темі можуть писати під власними іменами тільки автори і співавтори (зокрема керівники авторських колективів) підручників, які брали участь у конкурсах чи подавали свої рукописи в МОНУ на розгляд на предмет надання грифа. Автори у лаконічній формі висловлюють свої пропозиції до змісту програми і ведуть дискусію орієнтовно до 18 вересня. Інші учасники не можуть у цей термін висловлювати свої думки чи коментарі у цій темі, але можуть вести обговорення в іншій темі, а саме «Обговорюємо проекти нових програм» або у цій темі, але після 18 вересня.

Шановні форумчани!!!!!
Повідомлення, які не відповідають темі або несуть некорисний зміст будуть видалятись без попередження!!!

yulya Дата: Пн, 13.09.2010, 20:43 | Повідомлення № 16
Часто заходить...
Повідомлень: 70
Нагороди: 1
Рейтинг: 3
Шановний пане Завадський у першій темі " ..... Способи подання і кодування повідомлень, двійкове кодування....." є лише теоретичний матеріал. На мою думку, якщо вивчати поняття, так може і навчимось переводити з десяткової системи у двійкову - це не буде зайве?. Або я щось не так розумію? Поясніть!
alex Дата: Пн, 13.09.2010, 20:46 | Повідомлення № 17
Активний учасник
Повідомлень: 586
Нагороди: 1
Рейтинг: 17
Quote (zava)
Неможливо уявити філолога чи спортсмена, який би толком створив хоча б 2-3 рядки програмного коду.

А скільки філологів та спортсменів можуть знайти похідну найпростішої функції?
Теденція спрощування та зведення до примітивізму призведе до того,що
рідкістю буде учень, який нормально володіє зв'язаним мовленням.
Quote (zava)
какой будет информатика потом - вообще неизвестно

Напевно це сама велика біда - відсутність концепції. Одним рішення
навіть, якщо це Верховна Рада, змінити стан речей в школі не можливо.
Глинський__Ярослав Дата: Пн, 13.09.2010, 22:06 | Повідомлення № 18
Видавець посібників
Повідомлень: 347
Нагороди: 3
Рейтинг: 25
Quote (vasia)
Как показывает практика, самостоятельно освоить материал могут лишь единицы, поэтому имеем то, что имеем, а это кроме как безумством я назвать не могу

Я погоджуюся з цим твердженням. Програма для 9 класу перенасичена зайвими дрібницями і навіть темами. Це вже обговорювалося. Є проста рекомендація для вчителів, які працюватимуть цього року. Зазделегідь продумайте, які питання в 9 класі можна опустити, що варто давати на уроці, а що давати на самостійне читання зацікавленим учням. Для обговорення цього питання варто відкрити окрему тему на форумі.
Зараз наше завдання - не повторити подібних тактичних помилок під час розробки проекту програми для 11 класу.
Але більш важливо не зробити стратегічної помилки. Без програмування інформатика - це не цілісний предмет. Елементам алгоритмізації і програмування на рівні стандарту за 5 годин нікого навчити не можна, а вже за 12 годин - можна і відразу візуального. Переносити питання алгоритмізації в ексель не варто. В класичному програмуванні команда розгалуження - це одна з перших тем. В ексель команда if це далеко не перша тема. Я її даю після задач на застосування циклів, майже в кінці вивчення всього розділу. А як пояснити суть циклів в ексель. Невже методом перетягування табличного курсора? А де поняття параметра циклу, а де цикл while? Якщо з розгалуженням ще так сяк, то з циклами - це тупик. Але, якщо поняття циклу розглянути раніше більш менш повно, то в ексель можна зовсім не напружуватись і швидко проїхати це питання. Пропоную прислухатись до моїх міркувань, або шукати компромісне формулювання програми, щоб я міг написати підручник під своє бачення, а інші автори під своє. Пошук компромісу - головна мета цієї дискусії.

Додано (13.09.2010, 22:02)
---------------------------------------------

Quote (zava)
Неможливо уявити філолога чи спортсмена, який би толком створив хоча б 2-3 рядки програмного коду. А от побудувати блок-схему, реалізувати формулу умовного чи ітеративного обчислення в MS Excel він цілком здатний.

Ця теза далеко не очевидна.

Додано (13.09.2010, 22:06)
---------------------------------------------

Quote (yulya)
На мою думку, якщо вивчати поняття, так може і навчимось переводити з десяткової системи у двійкову - це не буде зайве?.

Для цих переведень у 9 класі часу немає. Цю тему я пропоную розглянути в 11 класі на академічному рівні так, як це планувалося раніше в програмі п. Завадського.
Але давайте не відволікатись від проблеми 11 класу.

Відредаговано: Глинський__Ярослав - Пн, 13.09.2010, 22:07
Ковшун Дата: Вт, 14.09.2010, 10:11 | Повідомлення № 19
Досвідчений учасник
Повідомлень: 1462
Нагороди: 1
Рейтинг: 25
Quote (alex)
Теденція спрощування та зведення до примітивізму призведе до того,що рідкістю буде учень, який нормально володіє зв'язаним мовленням.

Уже призвела, на жаль!

Quote (alex)
Напевно це сама велика біда - відсутність концепції.

Мабуть, з цього потрібно починати!
Шестопалов Дата: Вт, 14.09.2010, 10:41 | Повідомлення № 20
Видавець посібників
Повідомлень: 1416
Нагороди: 11
Рейтинг: 182
Quote (Ковшун)
Мабуть, з цього потрібно починати!

Шановний Микола Іванович! Вибачте, але на цій гілці ми займаємося тільки відлагодженням нової програми з інформатики. На загальні питання можна поговорите на інших гілках. Давайте конструктивні зауваження-пропозиції до неї, може щось врахується і Ви не так будете мучитися із своїми учнями на уроках інформатики в 9-11 класах. Одну гарну пропозицію Ви вже зробили, продовжуйте саме у цьому дусі!


Відредаговано: Шестопалов - Вт, 14.09.2010, 10:44
Глинський__Ярослав Дата: Вт, 14.09.2010, 15:43 | Повідомлення № 21
Видавець посібників
Повідомлень: 347
Нагороди: 3
Рейтинг: 25
Попередньо дали згоду взяти участь у круглому столі Н.В. Морзе і Л.А. Чернікова. Чекаємо. Чекаємо також Володіних.
gromko Дата: Вт, 14.09.2010, 19:05 | Повідомлення № 22
Лінуксоїд
Повідомлень: 2714
Нагороди: 27
Рейтинг: 357
Хочу додати і свої “5 копійок”.
Ідея “профілізації” освіти у тому вигляді, який ми маємо є ідеєю профанації освіти — профіль обирається без урахування бажання учнів (і як можна врахувати побажання кожної дитини), змінити школу, особливо у сільській місцевості, практично неможливо. Отже, маємо (не наша школа) : директор-філолог, мовний профіль (більше годин), але учні бажають поступати на “технічні” спеціальності, у тому числі і на “програмування”. Ті 5 годин програмування, які пропонуються у “рівні стандарту” - ніщо. Варіант з вивченням програмування в табличному процесорі (VBA) як на мене, можливий, але більшість вчителів з VBA знайомі лише по слухам, а то й не знають що це таке, тим більше, що про VBA в програмі і не йдеться. Паліативи, як функція IF, не є виходом, так як і ітерації в табличному процесорі не дають жодного розуміння щодо роботи операторів циклу у мовах програмування.
Тим більше не варто відразу ділити учнів на “філологів” та “спортсменів” - вони ними можуть бути у майбутньому, але аж ніяк не в школі, шкільні вчителі не могли сказати що Ейнштейн буде великим фізиком.

Разом з тим на сьогодні варто говорити про програму 11 класу — для 9 і 10-их класів вже надруковано підручники, є програми, тож варто зачекати на новий освітній стандарт, щоб “під “ його укладати програми.

Яким чином можна модернізувати (в котрий раз!) чинні програми 11 класу?

11 клас, рівень стандарту 34 год +1 год
5. Основи програмування (12 год.) +7
6. Системи обробки табличної інформації (10 год.) -1
7. Бази даних (8 год.) - 1
8. Створення, публікація та підтримка веб-ресурсів (4 год.) -4

У “рівні стандарту” варто збільшити кількість годин на програмування до 12 (як це було у програмі 2003 року) , відповідно зменшивши кількість годин на теми “Системи обробки табличної інформації” (-1 год.) та “Бази даних” (-1 год.). Тему «Створення, публікація та підтримка веб-ресурсів” теж зменшено на 4 години — при тому доступі до Всесвітньої Мережі, який є у переважній більшості шкіл України (особливо сільських) — відсутність доступу, низька швидкість, несправне обладнання локальної мережі, викладання цієї теми є досить проблематичним.

11 клас, академічний рівень 66+4
6. Основи програмування (24 год.)
7. Бази даних (10 год.)
8. Створення, публікація та підтримка веб-ресурсів (8 год.)
9. Обробка мультимедійних даних (3 год.)
10. Растрова комп’ютерна графіка. (5 год.)
11. Векторна комп’ютерна графіка (6 год.)
12. Комп’ютерна анімація (6 год.)
13. Інформаційні технології у проектній діяльності (4 год.)

“Академічний рівень” є проблемним через тему 11. Розробка Flash-презентацій (12 год.) - школи не мають програмного засобу для роботи з Флешем, тим більше що програма передбачає роботу з ActionScript. Я не думаю, що Adobe System,Inc. зробить нам подарунок до нового року , а придбати Adobe Flash CS школи не зможуть через високу вартість, тим більше що уряд оголосив про тотальну економію бюджетних коштів.
Разом з тим, “викинувши” ActionScript, ми маємо створення комп’ютерних анімацій (можна взяти безкоштовне середовище Synfig Studio).
Також досить дивним є відсутність вивчення векторної графіки, хоча растрова вивчається. Саме тому я вважаю доцільним вилучити тему “Розробка Flash-презентацій”, поділивши години на вивчення Флеша між векторною графікою (Inkscape) та комп’ютерними анімаціями (Synfig).
До речі, флеш-презентації можна без проблем зробити в OpenOffice.org Impress, експортуючи готову презентацію в SWF-файл, але ж, зрозуміло, це не те, чого хочуть автори програми.

Як бачите , загальна “канва” програми 11 класу (як для рівня стандарту, так і для академічного) майже не змінилась, змістились лише деякі акценти, але в такому вигляді вона зможе задовольнити більшість вчителів.

pasichov Дата: Вт, 14.09.2010, 19:27 | Повідомлення № 23
Наполегливий учасник
Повідомлень: 946
Нагороди: 3
Рейтинг: 70
Quote (t_karavanova)
якщо мова взагалі про Інформатику, то де ж ця наука? Знову кнопкодавство!

Повністю підтримую!

Quote (zava)
програмування НЕ ДОРІВНЮЄ кодуванню

В школі, ІМХО, не потрібно ні того, ні іншого! Спортсмен чи філолог не повинен ні кодувати, ні програмувати! Але вміти "правильно і акуратно" думати йому все ж таки варто! Вміння розробити простенький алгоритм та закодувати його в 5-6 стрічок однією з мов ппрамування в консолі цьому сприяє БІЛЬШЕ, ніж "таскання" мишкою в візуальному середовищі чи "танці з бубуном" в табличномцу процесорі.
serbor Дата: Вт, 14.09.2010, 19:57 | Повідомлення № 24
Наполегливий учасник
Повідомлень: 946
Нагороди: 2
Рейтинг: 46
Quote (vasia)
Пожалуйста, поделитесь методикой преподавания этой темы.
Типова архітектура персонального комп’ютера...

Я в темпе демонстрирую презентацию. На следующем уроке контрольное тестирование.
Глинський__Ярослав Дата: Вт, 14.09.2010, 20:32 | Повідомлення № 25
Видавець посібників
Повідомлень: 347
Нагороди: 3
Рейтинг: 25
Підтримую попередні два повідомлення, але маю запитання до gromko:
Для чого в академічному рівні повертатися до растрової і векторної графіки, елементи якої вивчалися в 9 класі?
Повірте мені, що в 11 класі червоні очі у фотошопі відкорегує будь-який учень, який має ПК, цифрову камеру і інтерес до цього і який сенс вчити це учня, який не має ПК, фотокамери і інтересу до цього. В цих навиках немає нічого розвиваючого. Тим більше, що для заціквлених є відповідна тема у курсах за вибором. ТОму замість цього я пропонував би більше наукоємких тем: системи числення з правила переведення з одної системи в іншу, але лише цілих чисел + елементи математичної логіки, яку як предмет "Логіка" вивчають у багатьох західних університетах гуманітарного профілю.
Quote (pasichov)
в консолі цьому сприяє БІЛЬШЕ, ніж "таскання" мишкою в візуальному середовищі
Це твердження сумнівне. В маніпуляціях мишею учня у візуальному середовищі я бачу багато розвиваючих елементів. Саме тут він праює в канві сучасної парадигми в інформатиці: об'єкт, властивісь, значення властивості, метод. Все наочно, просто і йому буде цікаво.

Quote (pasichov)
"танці з бубуном" в табличномцу процесорі.
Це вже ближче до істини.

Чому я проти флешу. По перше, невже за цією технологією є майбутнє? Я стверджую, що більш цікаво робити 3D-презентації, але я ж не пропоную це робити. У школі мають вивчатися теми, які, якщо не вічні, то хоча би живуть довго. По друге, флеш-презентації - це скучно і шкідливо для зору. По третє, у програмах для 11 і 12 класів, які вважаються прийнятими в результаті конкурсної експертизи цієї теми не було. Нова програма утворюються методом злиття двох програм. Звідки ця тема взялася? Тому вважаю, що це питання треба або зняти, або замаскувати під тему "Опрацювання мультимедійних даних", включивши це питання туди + включивши компютерні публікації, адже вони пройшли на рівні стандарту і формально повинні бути на академіному рівні. Можна створити такий полірозділ і дозволити авторам альтернативний вибір. Наприклад, я по флешу напишу пару оглядових сторінок так, щоб учень мав змогу на можливому іспиті відповісти на відповідне питання в білеті і напишу 5 параграфів про публікації. Інший автор цю політему проінтерпретує так: напише 5 параграфів по флешу і дві оглядові сторінки про публікації. Усі будуть задоволені.

Додано (14.09.2010, 20:32)
---------------------------------------------

Quote (serbor)
Я в темпе демонстрирую презентацию.

Я вітаю serbora з 400 повідомленням, але прошу писати по темі, яка обговорюється. Тепер мушу писати, що підтримую повідомлення № 22 і 23.
swetikccc Дата: Вт, 14.09.2010, 20:58 | Повідомлення № 26
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3979
Нагороди: 28
Рейтинг: 380
Quote (pasichov)
Спортсмен чи філолог не повинен ні кодувати, ні програмувати! Але вміти "правильно і акуратно" думати йому все ж таки варто

Тут підміна понять, всі великі відкриття робилися якраз коли "неправильно думали".
Потрібно творчо мислити.
Питання як може стимулювати інформатика це творче мислення, і не тільки це прграмування. :)
dpi Дата: Вт, 14.09.2010, 20:59 | Повідомлення № 27
Досвідчений вчитель
Повідомлень: 1438
Нагороди: 1
Рейтинг: 39
Quote (Глинський__Ярослав)
Для цих переведень у 9 класі часу немає. Цю тему я пропоную розглянути в 11 класі на академічному рівні так, як це планувалося раніше в програмі п. Завадського.

Пробовал давать перевод из любой в любую в 8 классе, не пошло, рановато (отрицательные степени). В9-м уже несколько лет идет на ура.

Quote (Глинський__Ярослав)
Повірте мені, що в 11 класі червоні очі у фотошопі відкорегує будь-який учень

Обхожусь и без фотошопа и без флеша. Не понятно отношение многих из вас к лицензированию вашего ПО. Кому не хватает нетпэинов, инскейпов и гимпов?
swetikccc Дата: Вт, 14.09.2010, 21:03 | Повідомлення № 28
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3979
Нагороди: 28
Рейтинг: 380
Для прикладу, четверо дітей яких я вчив відкрили свій бізнес завдяки урокам інформатики і курсам, і це не програмування.
gromko Дата: Вт, 14.09.2010, 21:11 | Повідомлення № 29
Лінуксоїд
Повідомлень: 2714
Нагороди: 27
Рейтинг: 357
Quote (Глинський__Ярослав)
Підтримую попередні два повідомлення, але маю запитання до gromko: Для чого в академічному рівні повертатися до растрової і векторної графіки, елементи якої вивчалися в 9 класі?

Проблема у тому, що я за "відправну точку" взяв програму Завадського для 11 класу (2010 року.). Визнаю, треба було починати з програми 9-12 класів (де не було ні Флеша. ні растрової графіки).

11 клас, академічний рівень 64+6
1.Математичні основи інформатики (5 год.)
2.Основи програмування (24 год.)
3.Програмні засоби для математичних обчислень (4 год.)
4.Бази даних (10 год.)
5.Створення, публікація та підтримка веб-ресурсів (8 год.)
6.Обробка мультимедійних даних (6 год.)
7.Основи інформаційної безпеки (3 год.)
8.Інформаційні технології у проектній діяльності (4 год.)

Як бачите, практично все те ж саме, що і у Вас, Ярославе Миколайовичу (за виключенням теми "Основи інформаційної безпеки").
Тему "Програмні засоби для математичних обчислень" можна вивчати за допмогою SMath Studio (аналог MathCAD).
І ще. Варто було б дозволити вчителю обирати середовище програмування. Візуальні середовища не є де-факто, стандартом. Я сам у "слабих" класах ("рівень стандарту") використовую аналог Visual Basic, але для більш сильних, "математичних", - Паскаль.

НІКОЛЯ Дата: Вт, 14.09.2010, 22:11 | Повідомлення № 30
Знавець вірусів
Повідомлень: 2877
Нагороди: 17
Рейтинг: 201
[warning]Давайте без прикладів і по суті, бо в даній темі знову тільки автори будуть спілкуватись. Майте повагу. Не розводьте зайві теревені які нестосуються теми
Форум інформатиків » АРХІВ » Архів форуму » Круглий стіл авторів підручників (Круглий стіл авторів підручників)
Сторінка 2 з 11«12341011»
Пошук:


© Форум інформатиків України, 2007-2017.