Чт, 26.04.2018, 14:35
Форум інформатиків України
Головна Реєстрація Вхід
Вітаю Вас, Гість · RSS
Вітання на форумі
Незнайомець
Вітаємо на форумі,
Незнайомцю!

 
зареєструйтесь
Перед реєстрацією обов’язково прочитайте:
Оновлення Учасники Пошук
Особисті повідомлення
Видавництво ’’Аспект’’ Видавництво

  • Сторінка 1 з 11
  • 1
  • 2
  • 3
  • 10
  • 11
  • »
Модератор форуму: Ktara, НІКОЛЯ, Bandalak, volevikt  
Форум інформатиків » АРХІВ » Архів форуму » Круглий стіл авторів підручників (Круглий стіл авторів підручників)
Круглий стіл авторів підручників
Глинський__Ярослав Дата: Сб, 11.09.2010, 14:56 | Повідомлення № 1
Видавець посібників
Повідомлень: 347
Нагороди: 3
Рейтинг: 25
Шановні учасники форуму.
Після попередніх консультацій з авторами, дозвольте запросити Вас до онлайн круглого столу авторів підручників з інформатики для шкіл.
Тема обговорення: «Проект програми з інформатики для 11 класу».
Повідомлення у цій темі можуть писати під власними іменами тільки автори і співавтори (зокрема керівники авторських колективів) підручників, які брали участь у конкурсах чи подавали свої рукописи в МОНУ на розгляд на предмет надання грифа. Автори у лаконічній формі висловлюють свої пропозиції до змісту програми і ведуть дискусію орієнтовно до 18 вересня. Інші учасники не можуть у цей термін висловлювати свої думки чи коментарі у цій темі, але можуть вести обговорення в іншій темі, а саме «Обговорюємо проекти нових програм» або у цій темі, але після 18 вересня.
Мета обговорення: Досягнути консенсусу між авторами на бачення програми для 11 класу таке, що дасть змогу кожному колективу успішно реалізувати одну (чи дві, якщо розрізняти стандарт і академічний рівень) програми у власних підручниках.
Авторам, які подаватимуть свої програми на затвердження МОНУ, а також членам предметної комісії МОНУ, яка розглядатиме програми, рекомендуватимемо прислухатися до даного обговорення.

Додано (11.09.2010, 13:56)
---------------------------------------------
Дозвольте запропонувати Вашій увазі такий проект програми:

Інформатика. 11 клас.
Рівень стандарту (34 год).
Тема 1. Основи алгоритмізації і візуального програмування (12 год).
Поняття алгоритма. Способи подання алгоритмів. Послідовність команд, розгалуження і цикл (словесний опис і блок-схеми). Поняття про об’єктну модель світу та інформаційні моделі. Поняття програми. Короткий огляд середовища візуального програмування. Поняття проекту. Поняття форми і основних елементів керування (властивості, значення властивостей, поняття події і методу). Поняття про математичне моделювання і математичні моделі. Поняття змінної. Числові типи даних. Вирази. Реалізація лінійних алгоритмів. Реалізація алгоритмів з розгалуженнями. Конструкція вибір. Реалізація циклічних алгоритмів. Алгоритм пошуку даних (реалізація розгалуження в циклі).
Тема 2. Електронні таблиці (7 год).
Головні поняття ЕТ. Дані. Формули. Головні математичні, логічні і статистичні функції (список узгодимо). Реалізація лінійних алгоритмів, розгалужень і циклів засобами ЕТ. Діаграми.
Тема 3. Бази даних (7 год).
Основні поняття теорії баз даних. Типи даних. Конструктор таблиць. Створення таблиць. Зв’язки між таблицями. Найпростіші запити. Поняття про звіт.
Тема 4. Інтернет (8 год).
Створення сайтів різними способами, зокрема, за допомогою HTML. Поняття про веб-дизайн. Публікація і просування сайту.

Академічний рівень (68 год).
1-й семестр (34 год)
Тема 1. Математичні основи інформатики (5 год).
Системи числення. Елементи математичної логіки.
Тема 2. Основи алгоритмізації і візуального програмування (24 год)
Все з рівня стандарту + поняття підпрограми, одновимірні масиви, записи, масив записів, файли.
Тема 3. Автоматизація математичних обчислень (5 год).
Огляд середовища математичного процесора. Робота з виразами (обчислення значень виразів, розклад многочлена на множники, знаходження похідних і первісних, обчислення інтегралів). Побудова графіків функції.
2-й семестр (34 год).
Тема 4. Бази даних (14 год).
Все з рівня стандарту + декілька нових запитів. Поняття про SQL. Форми та елементи керування на них. Звіти. Моделювання таблиці бази даних в середовищі візуального програмування засобами масиву та файлу записів.
Тема 5. Обробка мультимедійних даних і створення публікацій (10 год).
Створення відеокліпів та gif-анімацій. Поняття flesh-анімації.
Створення комп’ютерних публікацій.
Тема 6. Інтернет (10 год).
Створення, публікація і просування сайтів, огляд нових сервісів інтернету.
[admin]Повідомлення у цій темі можуть писати під власними іменами тільки автори і співавтори (зокрема керівники авторських колективів) підручників, які брали участь у конкурсах чи подавали свої рукописи в МОНУ на розгляд на предмет надання грифа. Автори у лаконічній формі висловлюють свої пропозиції до змісту програми і ведуть дискусію орієнтовно до 18 вересня. Інші учасники не можуть у цей термін висловлювати свої думки чи коментарі у цій темі, але можуть вести обговорення в іншій темі, а саме «Обговорюємо проекти нових програм» або у цій темі, але після 18 вересня.

Шановні форумчани!!!!!
Повідомлення, які не відповідають темі або несуть некорисний зміст будуть видалятись без попередження!!!

Шестопалов Дата: Нд, 12.09.2010, 11:44 | Повідомлення № 2
Видавець посібників
Повідомлень: 1480
Нагороди: 15
Рейтинг: 187
Запрошую всіх бажаючих дати конструктивні (не болтать!) зауваження.
Розмовляв з Юрієм Дорошенко (д.т.н. і пр.), нова програма для 10-11 класів готується до друку. Але ще можна "догнати ракету на старті і ще щось причепити до хвоста". Див. далі "Тези до програми 9-11 класів". Чекаю зауваження до кінця завтрашнього дня. У вівторок 14-го маю відправити ці тези у Київ.
Вимоги: 9 і 10 клас залишаються без змін! Вже виходять підручники. Всю свою увагу прошу зосередити на 11-му класі.

Тези до нової програми з інформатики
1. Назва програми
«Інформатика. Єдиний базовий курс. 9-11 класи»
2. До пояснювальної записки

"У природі все важливе – просте, а все складне – не потрібне"

Програма єдиного базового курсу призначена на учнів загальноосвітніх навчальних закладів різних профілів і рівнів, які починають вивчати інформатику з 9-го класу.
Єдиний базовий курс інформатики передбачає навчити учнів володінню комп’ютером, його операційною системою та типовими офісними програмами. В процесі вивчення повинен бути сформований необхідний мінімум знань, умінь і навичок для подальшого успішного опанування спецкурсів у 10-11 класах профільної школи незалежно від її профілю.
Випускники 9-го класу, що почали вивчати інформатику з 7 класу (з 2-го або 5-го класу) і освоїли єдиний базовий курс, у 10-му класі можуть переходити безпосередньо до вивчення курсів за вибором, відповідно до профілю навчального закладу.
Використання єдиного базового курсу дасть можливість вивчати інформатику за меншою кількістю програм і підручників, з єдиними вимогами до навчального матеріалу, уніфікувати календарне та поурочне планування; зменшити до оптимальних обсяги і вартість методичного та навчального забезпечення. Це забезпечить зменшення витрат на впровадження програм 11-річної школи та збільшить ефективність, універсальність і прозорість контролю навчальних досягнень учнів за єдиними критеріями.
У 9-10 класах учні навчаються за єдиною програмою і підручниками, в 11-му класі для академічного рівня використовується підручник рівня стандарту, для 2-ої години навчання випускається додатковий підручник.
Єдиний і обов’язковий для всіх загальноосвітніх навчальних закладів різних профілів і рівнів курс розрахований на вивчення інформатики протягом трьох років за 102 години (34 години щороку) для рівня стандарту і 136 годин (34 + 34 + 68) для академічного рівня .
Профілізація навчального закладу здійснюється введенням курсів за вибором, для вивченням яких відводяться додатково 1 (2 або 3) години на тиждень. Обсяги, тривалість і тематика курсів за вибором обираються з урахуванням профілю навчального закладу, наявних годин на вивчення інформатики, матеріальних і кадрових можливостей школи.
Профільне навчання інформатики у старшій школі проводиться за вибором: інформаційні технології або(і) основи програмування.
Для вивчення у старшій школі МОН України пропонує низку курсів за вибором.
За профілем школи вибираються відповідні курси, кількість і назва яких залежить від кількості відведених на їхнє вивчення годин та від фахового рівня вчителя інформатики.
Програма складена під впливом і для розвитку діючих програм з інформатики для загальноосвітніх навчальних закладів, рекомендованих МОН України, та рекомендацій провідних спеціалістів та з урахуванням досвіду впровадження профільного навчання.

3. Розподіл навчального часу
9 клас (34 години)
1 Інформація. Інформаційні процеси та системи - 2 год.
2 Апаратне забезпечення інформаційних систем - 4 год.
3 Системне програмне забезпечення - 7 год.
4 Службове програмне забезпечення - 3 год.
5 Комп’ютерні мережі - 6 год.
6 Основи роботи з текстовою інформацією - 5 год.
7 Комп’ютерна графіка - 7 год.
10 клас (34 години)
1 Текстовий процесор Word (закінчення) - 8 год.
2 Комп’ютерні презентації та відеофільми - 9 год.
3 Системи обробки табличної інформації - 11 год.
4 Служби Інтернету - 6 год.
11 клас – рівень стандарту (34 години)
1 Основи алгоритмізації - 5 год.
2 Бази даних. СУБД Microsoft Access - 10 год.
3 Створення, публікація та підтримка веб-ресурсів - 8 год.
4 Поняття про мову HTML - 11 год.
11 клас – додаток до академічного рівня (34 години)
1 Засоби візуальної розробки програм - 9 год.
2 Основи структурного програмування - 15 год.
3 Розробка Flash-презентацій - 10 год.

Пропозиції:
1. З усіх програм вилучити розділ "Інформаційні технології у навчанні", що є загальною турботою з огляду на впровадження інформаційно-комунікаційних технологій в освіті.
2. Відмовитися від дрібних «курсиків», менших 4-х годин навчання.
3. Впровадити в 10-му класі єдину програму для рівня стандарту та академічного рівня, де на кожний рівень відводиться по 1 год. на тиждень.
4. У 11-му класі програму рівня стандарту (1 год. на тиждень) використовувати і для академічного рівня з доповненням її навчальним матеріалом до 2-ох годин.
5. Зменшити кількість підручників до 3-х (по одному для кожного класу) + ще "половина підручника", що доповнює рівень стандарту 11-го класу до академічного (таку практику застосував Завадський для 10-го класу, випустивши брошуру «Електронні таблиці»).
6. Виключити повторне вивчення (узагальнення) навчального матеріалу у 9-му і 10-му класах, засвоєного у молодших класах, і безпосередньо переходити до вивчення курсів за вибором.

Відредаговано: Шестопалов - Пн, 13.09.2010, 11:38
Глинський__Ярослав Дата: Нд, 12.09.2010, 22:05 | Повідомлення № 3
Видавець посібників
Повідомлень: 347
Нагороди: 3
Рейтинг: 25
Quote (Шестопалов)
в 11-му класі для академічного рівня використовується підручник рівня стандарту, для 2-ої години навчання випускається додатковий підручник.

В мене є така пропозиція: чому б для 11 класу не створити один підручник, де рівень стандарту був би частковим випадком академічного рівня?
Чому такі теми як електронні таблиці і бази даних учні рівня стандарту (читай гуманітарії) мають вчити в однаковому обсязі з учнями академічного рівня?
Чи треба розрізняти засоби візуальної розробки програм і основи структурного програмування?
Шестопалов Дата: Нд, 12.09.2010, 22:58 | Повідомлення № 4
Видавець посібників
Повідомлень: 1480
Нагороди: 15
Рейтинг: 187
Прошу модераторів допустити діючих вчителів до дискусії на цій гілці.
Прошу шановних колег утриматись від неконстуктивних повідомлень!
Ковшун Дата: Пн, 13.09.2010, 12:58 | Повідомлення № 5
Досвідчений учасник
Повідомлень: 1462
Нагороди: 1
Рейтинг: 25
Пропоную у 9-му класі без зміни програми об'єднати розділи:

"Інформація. Інформаційні процеси та
Інформаційні системи", "Системне та службове програмне забезпечення".

Шестопалов Дата: Пн, 13.09.2010, 13:38 | Повідомлення № 6
Видавець посібників
Повідомлень: 1480
Нагороди: 15
Рейтинг: 187
Quote (Ковшун)
Пропоную у 9-му класі без зміни програми об'єднати розділи:
"Інформація. Інформаційні процеси та
Інформаційні системи", "Системне та службове програмне забезпечення".

Дякую, вже зробив! Сам про це думав! Планування уроків буде більш логічне.
9 клас (34 години)
1 Інформація. Інформаційні процеси та інформаційні системи - 6 год.
2 Системне та службове програмне забезпечення - 10 год.
3 Комп’ютерні мережі - 6 год.
4 Основи роботи з текстовою інформацією - 5 год.
5 Комп’ютерна графіка - 7 год.


Відредаговано: Шестопалов - Пн, 13.09.2010, 13:42
swetikccc Дата: Пн, 13.09.2010, 16:12 | Повідомлення № 7
Ветеран спілкування
Повідомлень: 4061
Нагороди: 31
Рейтинг: 387
Quote (Глинський__Ярослав)
Поняття flesh-анімації.

Quote (Шестопалов)
3 Розробка Flash-презентацій - 10 год.

Та приберіть ви нарешті слово Flash.
Просто створення комп. анімацій.
Шестопалов Дата: Пн, 13.09.2010, 16:54 | Повідомлення № 8
Видавець посібників
Повідомлень: 1480
Нагороди: 15
Рейтинг: 187
Quote (swetikccc)
Та приберіть ви нарешті слово Flash.

Це до Завадського!
Quote (swetikccc)
Просто створення комп. анімацій.

Дякую! Так і запишу.
Глинський__Ярослав Дата: Пн, 13.09.2010, 17:04 | Повідомлення № 9
Видавець посібників
Повідомлень: 347
Нагороди: 3
Рейтинг: 25
Quote (Ковшун)
Пропоную у 9-му класі без зміни програми об'єднати розділи

Це добра пропозиція. Чим більш загальне формулювання, тим краще.
zava Дата: Пн, 13.09.2010, 19:52 | Повідомлення № 10
Тут живе...
Повідомлень: 120
Нагороди: 2
Рейтинг: 23
У нас є конкретна ціль: виробити програму рівня стандарту та академічного рівня для 11 класу за умови, що 9 і 10 класи вже такі, як є. Тоді ця програма має реальні шанси стати офіційною програмою для 11-го класу в наступному році. Якщо ж ми будемо рухати 9 і 10 класи, то це безплідна розмова.
t_karavanova Дата: Пн, 13.09.2010, 20:36 | Повідомлення № 11
Новий користувач
Повідомлень: 12
Нагороди: 2
Рейтинг: 10
Якщо це "залатування дірок" для 11 класу, то тоді зміст курсу ще якось зрозуміти можна, а якщо мова взагалі про Інформатику, то де ж ця наука? Знову кнопкодавство!
Шестопалов Дата: Пн, 13.09.2010, 20:37 | Повідомлення № 12
Видавець посібників
Повідомлень: 1480
Нагороди: 15
Рейтинг: 187
Quote (zava)
У нас є конкретна ціль: виробити програму рівня стандарту та академічного рівня для 11 класу за умови, що 9 і 10 класи вже такі, як є. Тоді ця програма має реальні шанси стати офіційною програмою для 11-го класу в наступному році. Якщо ж ми будемо рухати 9 і 10 класи, то це безплідна розмова.

Ну что ж, если Вы не желаете воспользоваться случаем усовершенствовать свою програму - дело Ваше. Но сколько нехороших слов Вам придётся услышать от учителей, спотыкающихся о несуразности в Вашей программе, которые можно было бы исправить!
zava Дата: Пн, 13.09.2010, 20:54 | Повідомлення № 13
Тут живе...
Повідомлень: 120
Нагороди: 2
Рейтинг: 23
Що стосується
Quote (swetikccc)
Та приберіть ви нарешті слово Flash.
Просто створення комп. анімацій.
, то це, мабуть, не до моїх проектів програм. Щоб не було непорозуміння, проекти докладаю. У них тема називається "Розробка Flash-презентацій", а не Flash-анімацій. Прибирати слово Flash з цієї теми - абсурд, бо аналогічних технологій не існує (це не випадок Microsoft Office з альтернативою Open Office).

Щодо програмування, то у загальних рисах запропонований на рівні стандарту підхід такий:
у межах 5 годин 1-ї теми 11 класу ми пояснюємо базові поняття програмування, даємо основи алгоритмізації на прикладі конструювання блок-схем алгоритмів з розгалуженнями та створюємо проект "Hello, World!". Далі умовні та циклічні конструкції опрацьовуються в середовищі табличного процесора (для умовних є функція IF, про циклічні годі й казати). Загалом на розвиток алгоритмічного та структурного мислення припадає безпосередньо годин 8-9 (не кажучи вже про те, що його можно і потрібно розвивати на кожному уроці).

Щодо 12 годин програмування, запропонованих Глинським.
Головна теза: програмування НЕ ДОРІВНЮЄ кодуванню (наприклад, конструювання UML-діаграм однозначно належить програмуванню і не входить в сферу кодування) і саме цим ми маємо скористатися на рівні стандарту. Неможливо уявити філолога чи спортсмена, який би толком створив хоча б 2-3 рядки програмного коду. А от побудувати блок-схему, реалізувати формулу умовного чи ітеративного обчислення в MS Excel він цілком здатний. Давайте дивитися правді в очі і не робити вигляд, що учні "стандартних" профілів будуть писати програмний код. Всі ми знаємо, що таке "програмування" зведеться до скатування готових програм із (у найкращому випадку) заміною текстових повідомлень, граничних значень в циклах і т.п.

Додано (13.09.2010, 19:54)
---------------------------------------------

Quote (Шестопалов)
Ну что ж, если Вы не желаете воспользоваться случаем усовершенствовать свою програму - дело Ваше. Но сколько нехороших слов Вам придётся услышать от учителей, спотыкающихся о несуразности в Вашей программе, которые можно было бы исправить!

Да я-то могу бесконечно что-то совершенствовать на своем рабочем столе, но ситуация такова, что по 9 и 10 классу поезд уже ушел, и общая стратегия составления программ для переходного периода, принятая МОН для всех предметов, состоит в том, что просто объединяются программы для 11-го и 12-го. Я не считаю свои программы идеальными и внимательно слежу за замечаниями, но толку переписывать 9 и 10 классы сейчас ноль, т.к. на переходной период изменяется только 11-й, а какой будет информатика потом - вообще неизвестно, надеемся, что с 5-го или хотя бы 7-го класса.
Прикріплення: 3375907.zip(95.3 Kb)
vasia Дата: Пн, 13.09.2010, 21:12 | Повідомлення № 14
Я тут недавно...
Повідомлень: 54
Нагороди: 1
Рейтинг: 8
Господин Завадский, программу для 9-го класса изменять надо, иначе в начале каждого уч. года мы рискуем оставить детей без информационной культуры и информатичной компетентности, о которой так хорошо говорится в Вашем учебнике. Для меня уже второй год сентябрь в 9-х классах проходит словно в самом страшном сне, который когда-либо я видел. По судите сами:
Поняття про інформацію та повідомлення, види повідомлень. Оцінювання кількості інформації, поняття про інформаційну надлишковість повідомлень. Способи подання і кодування повідомлень, двійкове кодування. Вимірювання довжини двійкового коду. Інформаційні процеси: отримання, збирання, зберігання, пошук, обробка і передавання інформації.
На эту тему должно выделяться 3 часа, иначе за 45 минут, я уверен, никто, и даже Вы, наш уважаемый метр, не сможете изложить материал.
И никто не отменял технику безопасности, расписывание в журнал с ТБ, правила оказания первой помощи при ударе эл. током и т.д. Я уже не говорю, что ученики должны нормально ориентироваться в единицах измерения информации, легко переводить с байтов/килобайтов... в биты; с гигабайтов в байты/килобайты и т.д. У Вас же рабочая тетрать если не ошибаюсь есть для 9-го класса, когда это ученики успевают по ней работать?
Получается, что надо давать на самостоятельное изучение, а где такой бардак еще есть, как не в информатике? Пожалуйста, поделитесь методикой преподавания этой темы.
Типова архітектура персонального комп’ютера. Класифікація та призначення апаратних засобів: пристроїв введення, виведення, зберігання та обробки інформації.
Класифікація та основні характеристики процесорів. Принцип дії та основні характеристики найбільш поширених видів запам’ятовуючих пристроїв: дискових накопичувачів, оперативної та флеш-пам’яті. Класифікація та основні характеристики принтерів. Відеосистема комп’ютера, призначення та основні характеристики її складових: монітора, відеоадаптера та відеопам’яті. Мультимедійне обладнання. Комунікаційні пристрої.

А это самое интересное. Как в МОН могли такую программу утвердить? Здесь надо 3 часа, что б объяснить что к чему и дать ученикам возможность выработать хотя бы умения, я уже не говорю про навыки, т.е. дать возможность поработать с тренажерами по зборке ПК, подключением устройств ввода-вывода и т.д. Я не знаю, как работают коллеги, возможно это я такой бездарный, но у меня не получается, потому как время, отведено программой в 3 раза меньше положеного. И так считаем, сэкономили 4 часа. И это только вначале, далее ситуация не на много лучше. В итоге, по моим подсчётам программу ужали практически вдвое! Где такое есть? И при этом всем еще и не минуты времени для контроля знаний, проверки Д/З и т.д. А Вы говорите оставить все как есть и... продолжать страдать далее. Мне не за себя, за детей обидно. Кому они за винили?
P.S. Наша новая программа очень похожа на программу Рос. Федерации, с одним только отличием - у них 8-11, а у нас 9-11, разница все-го то 34 часа, и это уплотнение к большому сожалению затронуло только 9-й класс, так как в 10м более менее все нормально. Результат более чем негативен - наши дети не получают не знаний, не умений, не навыков. Как показывает практика, самостоятельно освоить материал могут лишь единицы, поэтому имеем то, что имеем, а это кроме как безумством я назвать не могу. Если не прав, поправьте.


Відредаговано: vasia - Пн, 13.09.2010, 21:19
swetikccc Дата: Пн, 13.09.2010, 21:34 | Повідомлення № 15
Ветеран спілкування
Повідомлень: 4061
Нагороди: 31
Рейтинг: 387
Quote (zava)
, то це, мабуть, не до моїх проектів програм. Щоб не було непорозуміння, проекти докладаю. У них тема називається "Розробка Flash-презентацій", а не Flash-анімацій. Прибирати слово Flash з цієї теми - абсурд, бо аналогічних технологій не існує (це не випадок Microsoft Office з альтернативою Open Office).

Штовхати вчителів на піратство, це не абсурд?
Програма коштує близько 800 зелененьких
Найдешевші аналоги близько 100 зелененьких.
А головне в чому ви бачите різницю між Flash-анімацією і Flash-презентацією?
Перше я вважаю більш загальне, а флеш презентація це просто презентація в форматі флеш і все.


Відредаговано: swetikccc - Пн, 13.09.2010, 22:03
Форум інформатиків » АРХІВ » Архів форуму » Круглий стіл авторів підручників (Круглий стіл авторів підручників)
  • Сторінка 1 з 11
  • 1
  • 2
  • 3
  • 10
  • 11
  • »
Пошук:


© Форум інформатиків України, 2007-2018.