Program V12_21; Var a,b:real; N,i:integer; Procedure SumDob(x,y:real); Begin WriteLn(x+y,' ',x*y); End;{SumDob} BEGIN ReadLn(N); for i:=1 to N do begin Read(a,b); SumDob(a,b) end END.
Арифметико-логічний пристрій (АЛП) - пристрій для цілочислових операцій. Арифметичні операції, такі як додавання, множення і ділення, а також логічні операції (OR, AND, ASL, ROL і ін.) обробляються за допомогою АЛП. Ці операції складають переважну більшість програмних кодів у більшості програм. Всі операції в АЛП виробляються в регістрах — спеціально відведених комірках АЛП. Так, правильна відповідь: це регістри МП.
Питання 15 лише з одним рядком даних працює тільки кругова. В кільцевій є можливість опрацювати кілька рядків даних. Якщо обирати кругову і кільцеву, тоді і гістограма підійде, і більшість інших видів діаграм. З одним рядком даних може працювати будь-яка діаграма.
pasichov, а чому Ви в тілі процедури виводите дані? Нас вчили, що це суперечить модульній структурі програми. Процедурам в апріорі властиво бути універсальними. А взагалі то ця умова дуже невдало підібрана, що до використання підпрограм.
Quote (pasichov)
Read(a,b);
А що Ви будете почерзі вводити а та b в одному рядку? Так можна легко буде помилитися коли файли підуть. Краще стовпчиком по два значення.
Program Margarytka; Var a,b,s,d:real; n,i:byte;
Procedure SumDob(x,y:real; var s,d:real); Begin s:=x+y; d:=x*y End;
Begin Readln(n); for i:=1 to n do begin Readln(a,b); SumDob(a,b,s,d); Writeln(s:0:1,' ',d:0:1) end; Readln END.
А в чем принципиальная разница между программами pasichov и Маргариты? В том, что pasichov выводит данные в процедуре, а Маргарита в основной программе?
Quote (Маргарита)
А що Ви будете почерзі вводити а та b в одному рядку?
Угу, только при вводе все равно нажимается Enter, что автоматически переводит на новую строку курсор, так что в одной строке все равно не получится. Будут пары чисел: а b s d единственное, что бы я изменила в программе pasichov, так это добавила бы 2 строки: writeln('введите n'); writeln('введите а,b'); в соответствующих местах, и вместо: WriteLn(x+y,' ',x*y); записала бы: WriteLn('x+y=',x+y,' ','x*y=',x*y); и все. Я детей обычно учу прописывать что вводим и что выводим, так проще работать с программой.
Работа процедур read и readln в паскале отличается только при работе со строковыми и символьными переменными, с числовыми типами переменных у них различий нет.
Я детей обычно учу прописывать что вводим и что выводим, так проще работать с программой.
Ми спочатку так і розв'язували тут 21-ші задачі. Але потім вирішили всі зайві коментарі прибрати, так як у дітей не буде на це часу.
Леена, при виконанні процедури Read() курсор не переходить на наступний рядок. Звичайно у цій задачі це не важливо, бо після Read() у цьому циклі іде Writeln(), а коли дані читатиметься з файлу це буде серйозною помилкою. В учнів потрібно виховувати культуру програмування!
Quote (Маргарита)
Нас вчили, що це суперечить модульній структурі програми.
Є таке.
Quote (KulAlex)
А я не прихильник цього, і вчу дітей такі гадості взагалі не писати, хай читають умову задачі.
Леена, при виконанні процедури Read() курсор не переходить на наступний рядок. Звичайно у цій задачі це не важливо, бо після Read() у цьому циклі іде Writeln(), а коли дані читатиметься з файлу це буде серйозною помилкою. В учнів потрібно виховувати культуру програмування!
Шла речь о вводе с клавиатуры, ане из файла. Там разницы нет. Но принимаю замечание, при чтении из файла с read и readln надо быть аккуратнее.
Quote (KulAlex)
Цитата (Леена )
единственное, что бы я изменила в программе pasichov, так это добавила бы 2 строки
А я не прихильник цього, і вчу дітей такі гадості взагалі не писати, хай читають умову задачі.
Все это хорошо, когда вводится 2-3 данные, а если идет введение с клавиатуры (понимаю, что это сейчас не сильно то и актуально, для этого есть файл) 30-50 данных. В какой последовательности их вводить? Если это массив то вводить по строкам или столбцам? Простите, но если вы делаете программный продукт для других - культурно оставить подсказки пользователю.
единственное, что бы я изменила в программе pasichov, так это добавила бы 2 строки
А я не прихильник цього, і вчу дітей такі гадості взагалі не писати, хай читають умову задачі.
Перечитала еще раз это сообщение.
Представьте ситуацию: Вы представитель довольно крупной фирмы. Вам понадобилась мааахонькая программулина, нормальному программисту на пару часов работы. Вы нашли фирмочку, занимающуюся мелкими программными продуктами, поставили задачу и к вечеру получили результат. Запустили. Вас приветствует черный экран. Вы звоните в фирму программисту и спрашиваете: - Саша, у меня тут экранчик черный, программа что , не работает? - Все работает, читайте условие задачи. - ответили Вам и положили трубку. Ваша реакция? Правильно, хорошо, что я еще не заплатил, да и не буду платить. Позвоню лучше в соседнюю фирму, там милая секретарь Людмила очень вежливая, да и программист все у меня выяснил: и как мне удобнее вводить данные, и как мне удобнее получать результат. Наверное еще не поздно передумать. Ничего страшного что там на 100$ дороже. Зато там клиента уважают.
Quote (Bandalak)
Ми спочатку так і розв'язували тут 21-ші задачі. Але потім вирішили всі зайві коментарі прибрати, так як у дітей не буде на це часу.
Bandalak я тоже считаю, что на контрольной это не принципиально, но там спросили именно МОЕ мнение по програмам. Я его высказала:) Не более того.
Представьте ситуацию: Вы представитель довольно крупной фирмы. Вам понадобилась мааахонькая программулина, нормальному программисту на пару часов работы. Вы нашли фирмочку, занимающуюся мелкими программными продуктами, поставили задачу и к вечеру получили результат. Запустили. Вас приветствует черный экран. Вы звоните в фирму программисту и спрашиваете:
Я з Вами згодна, що комерційні програми написані для корористування Юзерами, повинні мати чіткий та дружній інтерфейс. Але такі програми не пишуться на Паскалі, а на візуальних мавах програмування, наприклад Делфі чи Візуал Сі++. А в таких дитячих програмках на Паскалі не обов'язково завжди використовувати інтерфейс-підказки, особливо коли на це немає часу, та програму зразу виконують, не відходячи від комп'ютера, або навіть просто пишуть її у зошиті не проганяючи на середовищі. Хоча навчити діточок створювати такий інтерфейс потрібно обов'язково. У наш час найчастіше шкільне програмування орієнтоване на олімпіаду. Більшість вчителів з перших днів вчать працювати із файлами, а інтерфейс типу "Клавіатура-монітор" ніколи не застосовують. Я теж так роблю і це дає свої плоди. Учні не роблять "ляпи" на олімпіадах із введенням та виведенням даних! А програми на контрольній потрібно писати з максимально спрощеним інтерфейсом, щоб було все лаконічно та чітко. Вчитель розбереться, що і куди потрібно вводити. Головне, щоб алгоритм розв'язку задачі був правильно описаний.