Вт, 12.12.2017, 18:07
Форум інформатиків України
Головна Реєстрація Вхід
Вітаю Вас, Гість · RSS
Вітання на форумі
Незнайомець
Вітаємо на форумі,
Незнайомцю!

   
зареєструйтесь
Перед реєстрацією обов’язково прочитайте:
Оновлення Учасники Пошук
Особисті повідомлення
Видавництво ’’Аспект’’ Видавництво

Сторінка 7 з 9«1256789»
Модератор форуму: Ktara, НІКОЛЯ, Bandalak, volevikt 
Форум інформатиків » АРХІВ » Архів форуму » Пропозиції від форумчан до кругого столу 17.02.2010 (Що б ви хотіли, що там від нас почули)
Пропозиції від форумчан до кругого столу 17.02.2010
pasichov Дата: Пн, 11.01.2010, 23:16 | Повідомлення № 1
Наполегливий учасник
Повідомлень: 946
Нагороди: 3
Рейтинг: 70
Я отримав запрошення до участі в круглому столі з проблем сучасного стану вивчення інформатики в школі та пошуків шляхів його покращення. Захід проводиться АПН України (інститут іноваційних тхнологій, інші інститути, журнал "Комп'ютер в школі і сім'ї"). Знаю точно, що там будуть, крім мене, інші учасники форуму. Буде ГАРНТОВАНА можливість виступити всім учасникам. Без МОН, звичайно, не обійдеться.
Я знаю, що я маю сказати. І скажу, і думаю, достатньо гостро. Але було б цікаво висловити консолідовану позицію такої великої спільноти, як форум (авторство, звичайно, зберігається!).
Запропонуйте форму (заява? звернення? меморандум?)
Свої міркування викладу для обговорення через 2-3 дні - фізично не встигаю зібратися з думками, але час ще є
.
salal Дата: Сб, 30.01.2010, 15:31 | Повідомлення № 91
Прописаний назавжди
Повідомлень: 272
Нагороди: 2
Рейтинг: 18
Quote (gromko)
Компьютерный зрительный синдром (Computer Vision Syndrome)

Це все зрозуміло. Шкода є навіть якщо за монітором працювати й 1 хв.
Ось тільки, наприклад, чому в 9-му класі норма 25 хв., а не 15 або 35? Не зрозуміло. Тема обмежень часу роботи за ПК не досліджувалася і не вивчалася, а отже, ці норми не обґрунтовані. Їх слід обґрунтувати, бо, з одного боку, якщо цього не зробити, то на практиці на ці норми майже ніхто уваги не звертатиме, а з іншого - якщо результати вивчення цього питання дозволять збільшити норму для 9-кл. до 35 хв., то можна буде суттєво переглянути та вдосконалити програму за рахунок збільшення практичної частини уроку. А це досить суттєво для технологічних розділів, де практичні навички важливіші за теоретичні.
З існуючими нормами раціональність викладання інформатики (технологічної її частини) у класах нижчих за 10-ті, сумнівна.


Відредаговано: salal - Сб, 30.01.2010, 15:33
Вчитель Дата: Сб, 30.01.2010, 17:18 | Повідомлення № 92
Прописаний назавжди
Повідомлень: 317
Нагороди: 1
Рейтинг: 13
Quote (larisa2007)
Правомерно ли требование всем учителем информатики проходить обучение на тренингах по с целью изучения методики преподавания спецкурсов автором которых является Завадский и учебники выпущены издательством BHV. Руководство утверждает, что учителя не прошедшие тренинги не будут допущены к преподаванию спецкурсов. Если даже и так, спецкурс относится к вариативной части учебного плана. Какова вероятность что часы на него будут даны в 12-летней профильной школе. или это все бизнес в образовании целью которого является распространение учебников и повышение прибыли издательства BHV?

Однозначно - неправомерно. Да и пользы от этого... А если человек читает спецкурс по ВБ? Или офисным технологиям, и С со всеми наворотами ему и незачем нужен...

Додано (30.01.2010, 17:18)
---------------------------------------------

Quote (larisa2007)
Правомерно ли требование всем учителем информатики проходить обучение на тренингах по с целью изучения методики преподавания спецкурсов автором которых является Завадский и учебники выпущены издательством BHV. Руководство утверждает, что учителя не прошедшие тренинги не будут допущены к преподаванию спецкурсов. Если даже и так, спецкурс относится к вариативной части учебного плана. Какова вероятность что часы на него будут даны в 12-летней профильной школе. или это все бизнес в образовании целью которого является распространение учебников и повышение прибыли издательства BHV?

Однозначно - неправомерно. Да и пользы от этого... А если человек читает спецкурс по ВБ? Или офисным технологиям, и С со всеми наворотами ему и незачем нужен...
larisa2007 Дата: Сб, 20.02.2010, 09:09 | Повідомлення № 93
Часто заходить...
Повідомлень: 90
Нагороди: 0
Рейтинг: 9
Уважаемый pasichov! Расскажите нам пожалуйста, как прошел круглый стол, какие мысли высказывались. Какие выводы были сделаны. Буду очень благодарна.
pasichov Дата: Сб, 20.02.2010, 18:54 | Повідомлення № 94
Наполегливий учасник
Повідомлень: 946
Нагороди: 3
Рейтинг: 70
Quote (larisa2007)
Уважаемый pasichov! Расскажите нам пожалуйста, как прошел круглый стол, какие мысли высказывались. Какие выводы были сделаны. Буду очень благодарна.

Круглый стол прошел...сложное впечатление.

Присутствовало ВСЕ руководство АПН - Кремень, Мадзигон, Ляшенко, Быков...етс. НИКОГО НЕ БЫЛО ИЗ министерства (!). Мало того, часть людей была вызвана получать награды - никто ни из МОН ни из кабмина их вручать не пришел...
Кремень извинился...и пообещал вызвать повторно.
ВЛАСТЬ ПРОДЕМОНСТРИРОВАЛА СВОЕ ОТНОШЕНИЕ К ПЕДАГОГИЧЕСКОЙ НАУКЕ И УЧИТЕЛЯМ.

Обсуждение было ИМХО, интересным. Мне первому дали слово (даже не знаю, чем обязан...) Сказал, все, что думаю, не особо стеснял себя в красочности речи и эпитетах. Суть - в постах на форуме в этой теме ранее. (все выступления - во 2-м номере журнала "Комп"ютер в школі і сім'ї" ). Честно говоря, породил некую дискуссию.
Высутпали все участники. Большинство разделило позиции по поводу необходимосчти реформирования школьной информатики, возвращения курсу интелектуальной составляющей. Кое-кто сделал барабанный отчет о проделанной работе... в лучших традициях эпохи застоя. Среди них и некоторые учителя, что очень прискорбно. Кто-то (Морзе, например) отстаивала правильность превращения школьной информатитки в курсы машинисток.... мол запросы общества таковы.
Короче, хто хотел - отвел душу...
ВЫВОДЫ
1. Наука (кроме отдельных выступающих) ПОДДЕРЖИВАЕТ необходимость рефорирования школьной информатики в сторону отхода от подготовки юзера и разделения предмета на 2 части: курс компъютерной грамотности и технологий и курс алгоритмического мышления и основ программирования.

2. Учителя - встревожены положением вещей, некоторые уже научились говорить наукообразно и довольны всем, но им не повезло - никто не слушал...

3. Власть плевала на глас народа. Собаки лают, а караван идет.

4. Руденко В.Д., главный редактор журнала "Комп"ютер в школі і сім'ї", который как видно, все это организовывал - МОЛОДЧИНА.

Відредаговано: pasichov - Сб, 20.02.2010, 19:16
filnick Дата: Сб, 20.02.2010, 22:15 | Повідомлення № 95
Мудрий вчитель
Повідомлень: 2238
Нагороди: 7
Рейтинг: 124
Quote (pasichov)
ВЛАСТЬ ПРОДЕМОНСТРИРОВАЛА СВОЕ ОТНОШЕНИЕ К ПЕДАГОГИЧЕСКОЙ НАУКЕ И УЧИТЕЛЯМ.

Говорили-балакали...
Чесно кажучи, невтішно. Перший пункт висновку очевидний, другий - сумнівний, третій - абсолютно неправильний (якщо владу називати караваном). Складається враження, що в світлі останніх політичних подій, освіта загалом та освітяни конкретно стали у котрий раз заручниками владного популізму. Згадаємо, що за останні кілька місяців усі кому не лінь перемили кістки гучним освітнім питанням - мова спілкування у закладі освіти, статус держслужбовця для вчителя, повернення до 10-річної середньої школи, липові дипломи посадовців, ЗНО та багато іншого. Але все повертається на круги своя. Для величезного апарату Міністерства освіти освіта непотрібна (вибачайте за тавтологію). Їм потрібно створити імідж освіти в країні і переважно цим вони займаються. А потуги творчих вчителів, науковців залишаються потугами Сізіфа. В кращому випадку організують круглі столи, творчі семінари, педагогічні експерименти. А далі? Ентузіазм швидко минає.
W-w-W Дата: Сб, 20.02.2010, 23:42 | Повідомлення № 96





Quote (pasichov)
Круглый стол прошел...сложное впечатление.

Після всього прочитаного і в мене не дуже приємне враження про цей так званий круглий стіл склалось.

Quote (pasichov)
ВЛАСТЬ ПРОДЕМОНСТРИРОВАЛА СВОЕ ОТНОШЕНИЕ К ПЕДАГОГИЧЕСКОЙ НАУКЕ И УЧИТЕЛЯМ.

Це вже не дивина в нашій державі, давно було помітно про таке зневажливе відношення до освіти, вчителя вцілому.
Зробив собі невтішні висновки і розумію, що ніхто про того вчителя не подбає, як він сам про себе не подбає.

Проаналізувавши роботу в школі можу сказати таке, що вчителів привчили своїми потураннями зверху чітко записувати уроки в журнал, щоб було календарне планування, план-конспекти ну вся макулатура, вцілому документація, а як уроки проводитимуться то їм до лампочки, що для їх проведення потрібно і т.д. Ми завжди будем з своїми проблемами сам на сам, надіятись на верх нема сенсу.

Моє бачення таке, можливо помилкове: потрібно як писали колеги вище, поділити вивчення інформатики на 2 напрями:

Quote (pasichov)
на 2 части: курс компъютерной грамотности и технологий и курс алгоритмического мышления и основ программирования.

але ці напрями щоб були забезпечені відповідними фахівцями. Перший напрям зробити обовязковий, оскільки неважливо в яких ОС та прикладних програмах будуть дітей вчити, вони повинні мати основні навики роботи з пк і цього повинен вчити один вчитель, думаю таких вчителів для кожної школи можна забезпечити виходячи з того як нині вузи готують вчителів. Другий напрям можна зробити і необовязковим як на мене повинен вести вчитель який володіє алгоритмікою та програмуванням на хорошому рівні, а не просто відчитати години для галочки, але забезпечити такими фахівцями школи неможливо, причини вже раніше висвітлювались, тому я й вказав що цей напрям другий може бути й необовязковим, хоча це треба для навчання дітей, але будем виходити з реалій життя простих сільських та й міських шкіл.

Quote (pasichov)
3. Власть плевала на глас народа. Собаки лают, а караван идет.

Це вже було я думаю й так ясно, а тим більше, яка щас ситуація в державі, то нема прощо говорити.
PanPete Дата: Нд, 21.02.2010, 00:25 | Повідомлення № 97
Наполегливий учасник
Повідомлень: 797
Нагороди: 1
Рейтинг: 45
Quote (Махновець_Ігор)
Перший напрям зробити обовязковий .................
Другий напрям можна зробити і необовязковим ...............
<_<
Практично по такій схемі освіта працює й зараз. Небачу нічого нового. Цікаво, а хто конкретно буде визначати за якою схемою працювати конкретні школі?


Відредаговано: PanPete - Нд, 21.02.2010, 00:27
Bandalak Дата: Нд, 21.02.2010, 00:45 | Повідомлення № 98
Лідер форуму
Повідомлень: 5570
Нагороди: 39
Рейтинг: 260
Quote (pasichov)
разделения предмета на 2 части: курс компъютерной грамотности и технологий и курс алгоритмического мышления и основ программирования

Я за такий поділ всіма руками, ногами та головою!!!
Quote (Махновець_Ігор)
Другий напрям можна зробити і необовязковим

Може і математику не обов'язково вивчати? ;)
А проблема нехватки кадрів-програмістів вирішиться за 2-3 роки, якщо буде у цьому очевидна необхідність!
Quote (PanPete)
Практично по такій схемі освіта працює й зараз. Небачу нічого нового.

Та не по такі зовсім. Зараз під назвою "Інформатика" викладається суміш бульдога з носорогом. Згадайте проблему олімпіади з інформатики і все стане ясно.

Звичайно круглі столи МОН не цікавлять. Вони і так на правильному шляху. :)
Навіщо їм знати думку пересічних вчителів, головне щоб їх постанови всі знали та виконували. B)

Але головна біда в іншому. Біда в тому, що більшості вчителів по-барабану які розділи входять в інформатику і як вона викладається. Головне, щоб зарплату платили вчасно!!!
:*

W-w-W Дата: Нд, 21.02.2010, 01:09 | Повідомлення № 99





Quote (PanPete)
Практично по такій схемі освіта працює й зараз

Ну не знаю, напевно в нас не потакій чи я не помітив! :)
Quote (PanPete)
Цікаво, а хто конкретно буде визначати за якою схемою працювати конкретні школі?

Якщо по першому напряму то він був би обовязковий, а стосовно другого то це за рішенням дирекції школи, є кадри то працюєм на благо, нема значить напрям відсутній.

Quote (Bandalak)
Може і математику не обов'язково вивчати?

та ні, мова не про математику. Вже говорилось що це не всім дано і треба працювати з такими учнями, які це хочуть і їм цікаво, не треба робить обовязаловку в цьому напрямі, тим більше ми знаєм які права в дітей на цей час і як вчитель може вплинути на учнів у цей нелегкий час.

Quote (Bandalak)
А проблема нехватки кадрів-програмістів вирішиться за 2-3 роки, якщо буде у цьому очевидна необхідність!

Беру свій вуз, який я закінчив у 2006 р. з 50 чол. в школу пішло 5 чол.. то про що можна казати, коли нема мотивації йти в школу, але знаєте державі так вигідно, чим більше тупих дітей в школі буде, тим менше в майбутньому їм проблем.

Quote (Bandalak)
Біда в тому, що більшості вчителів по-барабану які розділи входять в інформатику і як вона викладається.

Отож, це правильно сказано!
PanPete Дата: Нд, 21.02.2010, 01:44 | Повідомлення № 100
Наполегливий учасник
Повідомлень: 797
Нагороди: 1
Рейтинг: 45
Quote (Bandalak)
Та не по такі зовсім.
( Звертаю вашу увагу, що схема, про яку говоримо - "обовязкові - необовязкові" напрями за Махновець_Ігор)
А по якій - перший напрям втілює програма Завадський..., другий напрям (вірніше й саму ідею розбиття курсу інформатики на два потоки) втілюють деякі інші програми, наприклад та, що в прикріпленні.

Додано (21.02.2010, 01:44)
---------------------------------------------

Quote (Махновець_Ігор)
Якщо по першому напряму то він був би обовязковий, а стосовно другого то це за рішенням дирекції школи, є кадри то працюєм на благо, нема значить напрям відсутній.

Вірніше для більшості випадків доречніше сказати - ...є кадри то працюєм на благо, нема значить й шукати чи готовити їх не будемо! ;)
Прикріплення: pr13.rar(143Kb)
Bandalak Дата: Нд, 21.02.2010, 02:03 | Повідомлення № 101
Лідер форуму
Повідомлень: 5570
Нагороди: 39
Рейтинг: 260
Quote (PanPete)
другий напрям (вірніше й саму ідею розбиття курсу інформатики на два потоки) втілюють деякі інші програми, наприклад та, що в прикріпленні.

Це трошки не те, ця програма з інформатики складається з двох паралельних змістовних ліній: сучасних інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) та основ алгоритмізації та програмування (ОАП).
Я доречніше було б не 2 паралельни напрямки виділяти, а розділити інформатику на 2 зовсім окремі предмети, мало зв'язані між собою.
На комп'ютерну грамотність (кнопконатискання) та Інформатику (біти, байти, алгоритмізацію).
Це як алгебра і геометріія, як мова і література, як природознавство і фізика чи хімія!!!!
А "Комп'ютерна грамотність", так само як письмо, читання та лічба - повинні викладатися з молодших класів у статусі інструменту для подального навчання по всіх предметах.
А "Інформатика" - повинна бути точною, логіко-орієнтованою наукою. З сталими в часі поняттями, як математика. А вимоги та особливості сучасності повинні враховуватися лише в додатках до основних підручників.
PanPete Дата: Нд, 21.02.2010, 12:17 | Повідомлення № 102
Наполегливий учасник
Повідомлень: 797
Нагороди: 1
Рейтинг: 45
Bandalak, :* читаючи на цьому форумі попередні повідомленя на тему розбиття курсу інформатики на два потоки ніяк не міг додуматись що ця ідея так деградує. Я категорично проти її запровадження в такому вигляді, як ви пропоноєте. Чому? Ввівши "Кнопконатискання" ми зробимо перший крок до появи навих предметів: " Ази роботи з телевізором"; "Прання та прасування", тощо. На мою думку поділ доречний тільки в вигляді ІКТ / ОАП.
Oxana_cher Дата: Нд, 21.02.2010, 14:38 | Повідомлення № 103
Місцева кадра
Повідомлень: 392
Нагороди: 2
Рейтинг: 44
PanPete, Bandalak в чём-то прав. Может не правильно выразился, но учить детей младшей школы управлять компом - это жизненная необходимость!!! Или Вы считаете, что они сами научатся? Никогда! Сами только игры играть будут. Компьютер - инструмент изучения многих школьных предметов.
Quote (PanPete)
Кнопконатискання" ми зробимо перший крок до появи навих предметів: " Ази роботи з телевізором"; "Прання та прасування",

Не утрируйте!!! :*
Bandalak Дата: Нд, 21.02.2010, 20:01 | Повідомлення № 104
Лідер форуму
Повідомлень: 5570
Нагороди: 39
Рейтинг: 260
Quote (PanPete)
Ввівши "Кнопконатискання" ми зробимо перший крок до появи навих предметів: " Ази роботи з телевізором"; "Прання та прасування

PanPete, я вибачаюся за невдалий термін. Маю на увазі "Основи комп'ютерної грамотності" - це шкільний предмет по вивченню взаємодії людини з комп'ютером, освоєння основного прикладного програмного забезпечення, без якого не обійтися при підготовці до будь-яких шкільних предметів. Так само як без вміння читати, писати та рахувати - без уміння працювати на комп'ютері вчитися ефективно не можливо!
А технології типу "Джава скрипт", що описані у програмі яку Ви навели як приклад, можливо вивчати лише як спецкурс у спеціалізованих ліцеях.
Звичайно предмет "Інформатика", в який входить основи алгоритмізації, повинен бути державним компонентом. Адже алгоритмізація розвиває логіку найкраще з усіх відомих предметів!
Quote (Oxana_cher)
Не утрируйте!!!

100%
PanPete Дата: Нд, 21.02.2010, 20:50 | Повідомлення № 105
Наполегливий учасник
Повідомлень: 797
Нагороди: 1
Рейтинг: 45
Quote (Oxana_cher)
Сами только игры играть будут. Компьютер - инструмент изучения многих школьных предметов.

Якщо вони здатні підготвати ПК до гри, то вже це можна вважати признаком того, що вони готові до того, щоб вчитель-предметник зміг їм допомогти опанувати інтерфейс програми, з якою вони будуть працювати на його уроках. Невже для цього треба вводити отой курс "Грамотності"?
Форум інформатиків » АРХІВ » Архів форуму » Пропозиції від форумчан до кругого столу 17.02.2010 (Що б ви хотіли, що там від нас почули)
Сторінка 7 з 9«1256789»
Пошук:


© Форум інформатиків України, 2007-2017.