Сб, 18.11.2017, 10:23
Форум інформатиків України
Головна Реєстрація Вхід
Вітаю Вас, Гість · RSS
Вітання на форумі
Незнайомець
Вітаємо на форумі,
Незнайомцю!

   
зареєструйтесь
Перед реєстрацією обов’язково прочитайте:
Оновлення Учасники Пошук
Особисті повідомлення
Видавництво ’’Аспект’’ Видавництво

Сторінка 6 з 9«12456789»
Модератор форуму: Ktara, НІКОЛЯ, Bandalak, volevikt 
Форум інформатиків » АРХІВ » Архів форуму » Пропозиції від форумчан до кругого столу 17.02.2010 (Що б ви хотіли, що там від нас почули)
Пропозиції від форумчан до кругого столу 17.02.2010
pasichov Дата: Пн, 11.01.2010, 23:16 | Повідомлення № 1
Наполегливий учасник
Повідомлень: 946
Нагороди: 3
Рейтинг: 70
Я отримав запрошення до участі в круглому столі з проблем сучасного стану вивчення інформатики в школі та пошуків шляхів його покращення. Захід проводиться АПН України (інститут іноваційних тхнологій, інші інститути, журнал "Комп'ютер в школі і сім'ї"). Знаю точно, що там будуть, крім мене, інші учасники форуму. Буде ГАРНТОВАНА можливість виступити всім учасникам. Без МОН, звичайно, не обійдеться.
Я знаю, що я маю сказати. І скажу, і думаю, достатньо гостро. Але було б цікаво висловити консолідовану позицію такої великої спільноти, як форум (авторство, звичайно, зберігається!).
Запропонуйте форму (заява? звернення? меморандум?)
Свої міркування викладу для обговорення через 2-3 дні - фізично не встигаю зібратися з думками, але час ще є
.
pasichov Дата: Чт, 28.01.2010, 17:39 | Повідомлення № 76
Наполегливий учасник
Повідомлень: 946
Нагороди: 3
Рейтинг: 70
Дякую всім, хто висловився. Я планую спертися під час свого виступу на консолідовану думку учасників форуму. Чи маю я на це право? Чи будуть заперечення?
salal Дата: Чт, 28.01.2010, 19:30 | Повідомлення № 77
Прописаний назавжди
Повідомлень: 272
Нагороди: 2
Рейтинг: 18
В пункті, де Ви говорите про
Quote (pasichov)
Переглянути методологію створення начальних програм та написання підручників в частині інформаційних та комунікаційних технологій. Програма і підручник не повинні бути орієнтованими на вивчення конкретних додатків.

не зрозумів альтернативну пропозицію.

Напевно в технологічній дисципліні відійти від принципу вивчення конкретних технологій, прив'язаних до конкретних додатків, буде неможливо.
Справа в тому, що підручники можна випускати не суцільними, а розділеними на тематичні частини окремими підручничками. І тоді в школах, де встановлено MS Office 2003, використовувати, наприклад, "Шкільний курс MS Office 2003 (18 год.)", а в школах із MS Office 2007 - "Шкільний курс MS Office 2007 (18 год.)". І так далі. Гадаю, принцип зрозумілий.
Для бібліотек такий підхід буде незручним, а ось для вчителів та особливо для учнів - це б було непогано. Часто учні не носять в школу підручники, бо вони досить важкі. (Про це вже згадувалося на форумі). Такі підручнички були б набагато легшими. Та й прив'язувати їх до класу не варто. Наприклад, програма І. Завадського у 10-12 класах надає можливість вчителям переставляти певні розділи, якщо це не суперечить загальній логіці вивчення курсу інформатики. При цьому можлива ситуація, коли вчитель в 11-му класі говорить "Ну, а зараз учні дістаємо підручник 12 класу, по якому ми вивчатимемо...", А, відповідно, у 12-му - зворотню фразу.
Я впевнений, що вивчення технології без конкретики ніяк не обійдеться, бо технології зводяться до виготовлення конкретного продукту (або наданню конкретних послуг) конкретними засобами.

Quote (pasichov)
Причому інформаційно-комунікаційні технології можна викладати з 7 по 12-й клас

А чи не вважаєте Ви, що норми часу роботи учнів за ПК у 7, 8 та навіть у 9 класах зроблять викладання цього предмету неефективним?
За новою програмою відповідно до норм у 9-му класі практичні роботи 25 хв. І що за цей час можна встигнути, якщо не порушувати регламент? Особливо я в цьому бачу певну проблему.
Необхідно наполягати на перегляді норм часу роботи за монітором ПК, які повинні вказуватися при їх сертифікації і бути побудованими на реальних дослідженнях.

І ЩЕ ОДНЕ. Зверніть увагу на приклади обствин та принципів підготовки до шкільних олімпіад у багатьох школах. Можливо, враховуючи специфіку предмету інформатики та спеціалізацію олімпіади з інформатики, не враховувати учать у ній при визначенні загального рейтингу шкіл і районів.

Відредаговано: salal - Чт, 28.01.2010, 19:45
gromko Дата: Пт, 29.01.2010, 09:05 | Повідомлення № 78
Лінуксоїд
Повідомлень: 2663
Нагороди: 26
Рейтинг: 343
Quote (salal)
Напевно в технологічній дисципліні відійти від принципу вивчення конкретних технологій, прив'язаних до конкретних додатків, буде неможливо. Справа в тому, що підручники можна випускати не суцільними, а розділеними на тематичні частини окремими підручничками. І тоді в школах, де встановлено MS Office 2003, використовувати, наприклад, "Шкільний курс MS Office 2003 (18 год.)", а в школах із MS Office 2007 - "Шкільний курс MS Office 2007 (18 год.)".

Саме це і пропонує, узагальнивши думку відвідувачів форуму, п.Пасіхов - є певний, спільний для всіх "теоретичний" курс, де розглядаються "спільні", тобто незалежні від архітектури конкретної програмної платформи, основні ідеї, визначення, закони, властивості ПЗ та "практична" частина (може бути і вкладкою), яка орієнтована на те, чи інше ПЗ - саме ця частина може передруковуватись зі зміною ПЗ.

Quote (salal)
Наприклад, програма І. Завадського у 10-12 класах надає можливість вчителям переставляти певні розділи, якщо це не суперечить загальній логіці вивчення курсу інформатики. При цьому можлива ситуація, коли вчитель в 11-му класі говорить "Ну, а зараз учні дістаємо підручник 12 класу, по якому ми вивчатимемо...", А, відповідно, у 12-му - зворотню фразу.

Так кардинально (10 на 12 клас) програму змінювати не слід, адже повинен бути певний стандарт, навіть у тому у якому класі, що слід вивчати. Якщо змінити щось "переставивши" теми з одного класу в інший, то це вже буде зовсім нова програма.

Quote (salal)
Я впевнений, що вивчення технології без конкретики ніяк не обійдеться, бо технології зводяться до виготовлення конкретного продукту (або наданню конкретних послуг) конкретними засобами.

Досить спірне твердження, адже один і той же виріб можна виготовити використовуючи різний інструмент, або, по відношенню до ІКТ - різні ПЗ. "Конкретика" тут у тому, що не можна використовувати якись "безіменний" програмний засіб, але вчастині загальних принципів існуючі ПЗ для вирішення того чи іншого питання схожі.
Приклад: у чому різниця між MS Office 2003 та 2007?
Тільки в інтерфейсі, інших (суттєвих) відмінностей на рівні школи ви не знайдете, але ж функціонально вони дуже схожі, тому у випадку якщо при вивченні зверталась увага на ФУНКЦІОНАЛЬНІСТЬ, а не на ІНТЕРФЕЙС, перехід на більш нове ПЗ не становить проблеми.
Тобто:
може бути "встановіть міжрядковий інтервал для вказаного абзацу рівний 1,5"
або
"виділіть абзац, оберіть у рядку меню "Формат", "Абзац". У віконці "міжрядковий" оберіть ..."
Перший споіб спонукає учня пригадати,яким чином виконати ту чи іншу дію, другий - "дресура" у натиску кнопок, розміщення кнопок змінилося - ось і виникла проблема.

Quote (salal)
А чи не вважаєте Ви, що норми часу роботи учнів за ПК у 7, 8 та навіть у 9 класах зроблять викладання цього предмету неефективним? За новою програмою відповідно до норм у 9-му класі практичні роботи 25 хв. І що за цей час можна встигнути, якщо не порушувати регламент?

При правильно побудованому уроці проблем не повинно виникнути. Ми використовуємо заготовки завдань - учні у процесі виконання практичної роботи відпрацьовують тільки певну навичку, це економить час (особливо якщо учнів значно більше ніж ПК)
Щодо часових норм роботи за монітором, то з цим не слід жартувати (про це вже писалось мною раніше), адже основна шкода не в гіпотетичному випромінюванні чи "мерехтінні", а у тому що око учня постійно акомодоване на зображенню (50-70 см), "зарядки" для очей не практично проводяться (не вистачає часу). Апелювати до того, що учні годинами дома "сидять" перед телевізором чи ПК не слід - шкоди зору учнів від того менше не стане.

Quote (salal)
Необхідно наполягати на перегляді норм часу роботи за монітором ПК, які повинні вказуватися при їх сертифікації і бути побудованими на реальних дослідженнях.

Вище вже аргументовано (навіть для читання визначено час для "безперервної роботи" з книгою)
Власне тому я є противником застосування портативних ПК (ноутбуків та нетбуків) у школах - їх використання є порушенням всіх існуючих СанПіН.
OLPC XO у цьому випадку є винятком - для нього розроблено спеціальне ПЗ (адаптоване до розміру екрану та особливостей використання), йог можна використовувати як планшет і робота з клавіатурою часто є винятком, а не правилом.

Quote (salal)
Зверніть увагу на приклади обствин та принципів підготовки до шкільних олімпіад у багатьох школах. Можливо, враховуючи специфіку предмету інформатики та спеціалізацію олімпіади з інформатики

Щодо олімпіад, то це питання вирішується на рівні областей та районів - ніхто не забороняє проводити олімпіади з ІКТ, веб-дизайну і т.п. Щодо "рейтингу", то участь та призові місця завжди будуть підвищувати "рейтинг" школи чи району.
Шестопалов Дата: Пт, 29.01.2010, 09:31 | Повідомлення № 79
Видавець посібників
Повідомлень: 1403
Нагороди: 11
Рейтинг: 182
Пройшов конкурс підручників для 10-го класу. Перемогли:
Академічний рівень - Завадський;
Рівень стандарту - Морзе. (а може навпаки?)
Програми для обох рівнів складені на 95% з однакових модулів, тільки чомусь послідовність їх вивчення дещо відрізняється.
Якщо у програмі, рекомендованій МОН України для обох 10 класів 12-річної школи:
1) перемістити в єдину програму однакові модулі, що рознесені у дві різні програми;
2) вилучити розділ ""Інформаційні технології у навчанні"", що не є турботою інформатики,
то вдається оптимізувати розміщення навчального матеріалу таким чином, що дасть можливість:
1). Вивчати інформатику в 10 класі за ЄДИНИМ курсом (1 год. за тиждень, 34 год. в рік);
2). Створити ЄДИНИЙ підручник замість 2-х "різних";
3). Спростити поурочне планування, об’єм і вартість методичного і навчального забезпечення.


Відредаговано: Шестопалов - Пт, 29.01.2010, 09:40
Bandalak Дата: Пт, 29.01.2010, 10:42 | Повідомлення № 80
Лідер форуму
Повідомлень: 5521
Нагороди: 39
Рейтинг: 260
Quote (Шестопалов)
Пройшов конкурс підручників для 10-го класу. Перемогли:
Академічний рівень - Завадський;
Рівень стандарту - Морзе. (а може навпаки?)

Так я не зрозумів, для 10 класу буде по 1 підручнику чи знову по 4?
gromko Дата: Пт, 29.01.2010, 11:39 | Повідомлення № 81
Лінуксоїд
Повідомлень: 2663
Нагороди: 26
Рейтинг: 343
Згідно Положення про Всеукраїнський конкурс рукописів підручників для учнів 10 класу загальноосвітніх навчальних закладів для вивчення інформатики запроваджується два комплекта підручників - рівень стандарту (академічний) та профільний рівень.
Дешифрування комплектів матеріалів, поданих на Всеукраїнський конкурс рукописів підручників для учнів 10 класу загальноосвітніх навчальних закладів відбулось ще 21.12.09 р., але МОНУ не поспішає оприлюднити результати.

Щодо корекції програм, то МОНУ на це навряд чи піде.

Шестопалов Дата: Пт, 29.01.2010, 11:57 | Повідомлення № 82
Видавець посібників
Повідомлень: 1403
Нагороди: 11
Рейтинг: 182
Quote (gromko)
Щодо корекції програм, то МОНУ на це навряд чи піде.

Не йдеться мова про корекцію програм. Нехай вони залишаються такими, як є!
Але, аналізучи ці програми, можна побачити, що можна створити єдиний підручник, який буде задовільняти обидві рівні. "Одним пальцем закрити дві дірки".


Відредаговано: Шестопалов - Пт, 29.01.2010, 12:06
Осип Дата: Пт, 29.01.2010, 17:25 | Повідомлення № 83
Новий користувач
Повідомлень: 4
Нагороди: 0
Рейтинг: 0
Повернемось до програми для 9 класу. В мене склалася думка, що виконати її неможливо. Через карантин, погане відвідування учнями під час морозів відставання від календарного плану катастрофічне. Але навіть, якби все йшло нормально, невиконання становило б 20-30% гарантовано. Поділіться досвідом, кому як вдається зводити % невиконання до мінімуму. І чи це можливо взагалі? Який критичий % невиконання сигналізує про недосягнення мети навчання вцілому.
salal Дата: Пт, 29.01.2010, 21:00 | Повідомлення № 84
Прописаний назавжди
Повідомлень: 272
Нагороди: 2
Рейтинг: 18
Quote (gromko)
Тобто:
може бути "встановіть міжрядковий інтервал для вказаного абзацу рівний 1,5"
або
"виділіть абзац, оберіть у рядку меню "Формат", "Абзац". У віконці "міжрядковий" оберіть ..."
Перший споіб спонукає учня пригадати,яким чином виконати ту чи іншу дію, другий - "дресура" у натиску кнопок, розміщення кнопок змінилося - ось і виникла проблема.

Початківцям завжди слід показувати прийоми виконання елементарних дій (те, що ви називаєте дресурою). Все вивчається і засвоюється поступово. А Ваша пропозиція годиться для учнів, які мають певний досвід роботи з текстовим редактором. А якщо показувати прийоми виконання конкретних дій, то й слід користуватися конкретним ПЗ.

Quote (gromko)
Так кардинально (10 на 12 клас) програму змінювати не слід, адже повинен бути певний стандарт, навіть у тому у якому класі, що слід вивчати. Якщо змінити щось "переставивши" теми з одного класу в інший, то це вже буде зовсім нова програма.

Це зауваження не до мене. Програму писав не я. Хоча мене такий підхід не бентежить, а навпаки задовольняє. Приклад гнучкості програми. Якщо для перестановки будуть відповідні підстави, то це можна буде зробити без особливих проблем.

Quote (gromko)
Щодо олімпіад, то це питання вирішується на рівні областей та районів - ніхто не забороняє проводити олімпіади з ІКТ, веб-дизайну і т.п. Щодо "рейтингу", то участь та призові місця завжди будуть підвищувати "рейтинг" школи чи району.

Мова йде не про це. Саме ці олімпіади на рейтенг не впливають. Впливає Всеукаїнська з інформатики (в дійсності - з програмування). В багатьох школах розділ "алгоритмізація та програмування " складає всього 12 годин і вичітується в кінці 11-го класу. А інформатику читають трудовики, фізики, математики..., для яких інформатика - це донавантаження і які й програмувати толком не вміють. Це реалія.

Quote (gromko)
Щодо часових норм роботи за монітором, то з цим не слід жартувати (про це вже писалось мною раніше),

Ви впевнені, що ці норми не надумані? Коли їх встановлювали (а це було досить давно), то питання ці обговорювалися у нас на обласному семінарі. І тоді зазначалося, що дослідження ніхто не проводив. Вони були встановлені, як то кажуть, "на око".
Необхідні реальні дослідження, а не числа зі стелі. Щоб щось стверджувати, необхідно мати підстави. Звісно, що на дітях такі досліди проводити не можна. Але дослідити стан дітей, які вдома працюють за ПК по декілька годин до ряду та порівняти його із тими, хто не має доступу до комп'ютера, можна.


Відредаговано: salal - Сб, 30.01.2010, 15:01
Andrey123q Дата: Пт, 29.01.2010, 21:35 | Повідомлення № 85
Досвідчений учасник
Повідомлень: 1236
Нагороди: 3
Рейтинг: 84
Як відомо 23 грудня 2009 р. було схвалено:
Концепцію Державної цільової науково-технічної програми використання в органах державної влади програмного забезпечення з відкритим кодом та дано розпорядження розробити та подати у чотиримісячний строк проект Державної цільової науково-технічної програми використання в органах державної влади програмного забезпечення з відкритим кодом

Так от, можливо є необхідність в розробці саме такого проекту в галузі освіти, а не просто рекомендації щодо поширення і знайомства з ВПЗ ? Як на мене це повинний бути продуманий, детальний проект, а не як звичайно в нас проводяться реформи.
Крім того це, наприклад, дуже просто розв'язало поширення термінальних систем, про які писав вище.

Додано (29.01.2010, 21:35)
---------------------------------------------
До речі гарний ресурс: http://edu.root.ua/ - сторінка Всеукраїнської ініціативи з використання вільного програмного забезпечення в освіті та науці

Відредаговано: Andrey123q - Пт, 29.01.2010, 21:38
gromko Дата: Сб, 30.01.2010, 07:00 | Повідомлення № 86
Лінуксоїд
Повідомлень: 2663
Нагороди: 26
Рейтинг: 343
Quote (Andrey123q)
До речі гарний ресурс: http://edu.root.ua/ - сторінка Всеукраїнської ініціативи з використання вільного програмного забезпечення в освіті та науці

Ми вже два роки його (edu.root.ua) розвиваємо - на рівні університетів знайшли порозуміння, але МОНУ ще не відгукнулося
larisa2007 Дата: Сб, 30.01.2010, 08:44 | Повідомлення № 87
Часто заходить...
Повідомлень: 90
Нагороди: 0
Рейтинг: 9
Может конечно вопрос не в ту тему, но... Правомерно ли требование всем учителем информатики проходить обучение на тренингах по с целью изучения методики преподавания спецкурсов автором которых является Завадский и учебники выпущены издательством BHV. Руководство утверждает, что учителя не прошедшие тренинги не будут допущены к преподаванию спецкурсов. Если даже и так, спецкурс относится к вариативной части учебного плана. Какова вероятность что часы на него будут даны в 12-летней профильной школе. или это все бизнес в образовании целью которого является распространение учебников и повышение прибыли издательства BHV?
gromko Дата: Сб, 30.01.2010, 08:55 | Повідомлення № 88
Лінуксоїд
Повідомлень: 2663
Нагороди: 26
Рейтинг: 343
Quote (salal)
Ви впевнені, що ці норми не надумані? Коли їх встановлювали (а це було досить давно), то питання ці обговорювалися у нас на обласному семінарі. І тоді зазначалося, що дослідження ніхто не проводив. Вони були встановлені, як то кажуть, "на око". Необхідні реальні дослідження, а не числа зі стелі. Щоб щось стверджувати, необхідно мати підстави. Звісно, що на дітях такі досліди проводити не можна. Але дослідити стан дітей, які вдома працюють за ПК по декілька годин до ряду та порівняти його із тими, хто не має доступу до комп'ютера, можна.

Компьютерный зрительный синдром (Computer Vision Syndrome)
Распространение персональных компьютеров, плазменных панелей телевизоров и мониторов заставляют офтальмологов задумываться о профилактике и снятии компьютерного зрительного синдрома (Computer Vision Syndrome), который часто сочетается с синдромом «сухого глаза».

Зрение человека, сформированное в ходе длительной эволюции, в ХХ веке оказалось мало приспособлено к работе с компьютерным изображением. Картинка экрана отличается от естественной тем, что она самосветящаяся, а не отраженная. Зрительная нагрузка существенно возрастает из-за необходимости постоянного перемещения взора с экрана монитора на клавиатуру и бумажный текст. Зачастую невозможность правильно и рационально организовать рабочее место (блики на экране монитора от внешних источников, неправильное расстояние от глаз до экрана, неудачный выбор цветов, чрезмерно большая яркость экрана) усугубляют ситуацию.

Наибольшее общее утомление вызывает работа в диалоговом режиме. Особую нагрузку на зрение представляет собой компьютерная графика - выполнение и корректирование рабочих чертежей с помощью ПК.

Жалобы людей, проводящих большую часть рабочего времени за экраном монитора, можно разделить на две группы:

- оптические
затуманивание зрения (снижение остроты зрения);
замедленная перефокусировка с ближних предметов на дальние и обратно (нарушение аккомодации);
двоение предметов;
быстрое утомление при чтении.

- физические
жжение в глазах;
чувство "песка" под веками;
боли в области глазниц и лба;
боли при движении глаз;
покраснение глазных яблок.

Исследование зрительных функций у людей, в течение нескольких лет работавших за экранами ПК, выявило снижение объема аккомодации по сравнению с возрастной нормой и большую частоту близорукости по сравнению с людьми того же возраста, не связанных с компьютером. У лиц, предъявлявших вышеописанные жалобы, все эти изменения были выражены более резко. Исследование влияния самой работы с дисплеем на зрение показало, что за рабочую смену происходит уменьшение объема аккомодации, и у некоторых пользователей развивается временная (так называемая ложная) близорукость.

Особенно важно соблюдение правил для детей и подростков, когда формирование рефракции еще не сложилось и чрезмерная нагрузка может приводить к развитию близорукости. Детям рекомендуется проводить время у персонального компьютера только с познавательной целью

Сухость глаз весьма распространенная проблема среди пользователей компьютером. Считают, что причин широкого распространения сухости глаз среди пользователей компьютера несколько:
более редкое моргание пользователя при работе на компьютере (частота моргания составляет примерно треть от обычной частоты);
широко раскрытые глаза при рассматривании изображения на мониторе, это приводит к увеличению скорости испарения слезы с поверхности глаза.

Для уменьшения синдрома «сухого глаза» при работе на компьютере следует, прежде всего, обеспечить правильные условия работы:
правильно установить экран монитора (центр на 10-20 см. ниже глаз пользователя)
выбрать правильно расстояние (не менее 50 см.) до монитора
кроме того, пользователям компьютера следует напоминать о необходимости более часто моргать при первых признаках сухости глаз
следует так же время от времени закрыть глаза и сделать несколько круговых (вращательных) движений
полезно устраивать 2-х - 3-х минутные перерывы при работе на компьютере, фокусируя взгляд на дальнее расстояние.

Синдром запястного канала
Синдром запястного канала (СЗК) по существу представляет собой травму запястья. Чтобы понять его сущность, необходимо разобраться в физиологии. Запястье - это место соединения лучевой и локтевой костей (костей предплечья) и восьми костей кисти (мелких костей ладони). Через запястный канал проходят срединный нерв и 9 сухожилий мышц кисти. Срединный нерв обеспечивает чувствительность поверхности большого, указательного и среднего пальцев со стороны ладони, поверхности безымянного пальца, обращенной к большому пальцу, а также тыльной стороны кончиков тех же пальцев. Срединный нерв иннервирует мышцы, обеспечивающие движения большого, указательного и среднего пальцев.

Патологическое состояние, называемое синдромом запястного канала (СЗК), вызывается ущемлением срединного нерва в запястном канале. Оно возникает при распухании срединного нерва и/или сухожилий кисти. Чаще всего СЗК - это ПВПН в результате многочасового сидения за компьютером с неправильной осанкой.

Накапливающаяся травма вызывает накопление продуктов распада в области запястного канала. Если пользователь не делает регулярных перерывов и не выполняет простые эрг-упражнения для кисти, продукты распада вызывают распухание, а затем и развитие СЗК.

Не все случаи болей в запястье объясняются СЗК. Другие синдромы, такие, как:
грыжа межпозвоночных дисков шейного отдела,
синдромы верхней апертуры грудной клетки или
ущемление плеча
часто ошибочно диагностируют как СЗК. В следующем разделе описаны симптомы СЗК и упражнения для его профилактики.

Симптомы СЗК:
Жгучая боль и покалывание в области расхождения ветвей срединного нерва (запястье, ладонь, а также пальцы, кроме мизинца).
Ослабление мышц, обеспечивающих движение большого пальца.
Болезненность и онемение, заставляющие просыпаться.
Неловкость и слабость пораженной ладони.

Неправильная осанка

Сгорбленное положение:
Увеличивает и без того большую нагрузку на позвоночник.
Заставляет жидкое содержимое межпозвоночных дисков поясничного отдела позвоночника оттекать назад
Приводит к чрезмерному растяжению мышц, поддерживающих осанку.

Сгорбленное положение может приводить к заболеваниям:
Синдром запястного канала
Грыжа межпозвоночных дисков поясничного отдела.
Грыжа межпозвоночных дисков шейного отдела.

Голова выдвинута вперед

Такая осанка часто возникает по следующим причинам:
глядя на экран монитора, пользователь напрягается, что заставляет его вытягивать шею вперед; сидя в такой позе, приходится откидывать голову назад, чтобы разглядеть объект, расположенный прямо перед вами. Это усиливает прогиб шейного отдела позвоночника; вытягивание головы вперед вызывает напряжение мышц основания головы и шеи, что ограничивает кровоток в сосудах шеи, т.е. кровоснабжение головы и отток крови от нее. Напряженные мышцы у основания головы и шеи при вытягивании головы вперед могут привести к следующим нарушениям:
головные боли
боль в шее
боль в руках и кистях

Сутулость

Сутулость может приводить к развитию:
синдрома запястного канала
синдрома ущемления плеча.

Неподвижное положение

Длительное пребывание в одной и той же позе заставляет мышцы работать непрерывно без отдыха, в результате неподвижного сидения, когда из-за отсутствия достаточного отдыха или изменения позы в мышцах накапливаются продукты распада, вызывающие болезненные ощущения.

Ковшун Дата: Сб, 30.01.2010, 09:24 | Повідомлення № 89
Досвідчений учасник
Повідомлень: 1462
Нагороди: 1
Рейтинг: 25
Шановні форумчани!!!
МОНУ рекомендує слідуючий розподіл навчальних годин для 10-12 класів:
Прикріплення: ______10.doc(94Kb)
Ковшун Дата: Сб, 30.01.2010, 09:29 | Повідомлення № 90
Досвідчений учасник
Повідомлень: 1462
Нагороди: 1
Рейтинг: 25
Quote (larisa2007)
Правомерно ли требование всем учителем информатики проходить обучение на тренингах по с целью изучения методики преподавания спецкурсов автором которых является Завадский и учебники выпущены издательством BHV. Руководство утверждает, что учителя не прошедшие тренинги не будут допущены к преподаванию спецкурсов. Если даже и так, спецкурс относится к вариативной части учебного плана. Какова вероятность что часы на него будут даны в 12-летней профильной школе. или это все бизнес в образовании целью которого является распространение учебников и повышение прибыли издательства BHV?

Стосовно правомірності сказати нічого не можу.
Проте, вважаю, що участь вчителів у подібних заходах корисна!
А чи буде в даній школі впроваджений цей спецкурс, то це питання виключно дирекції школи ;)
Форум інформатиків » АРХІВ » Архів форуму » Пропозиції від форумчан до кругого столу 17.02.2010 (Що б ви хотіли, що там від нас почули)
Сторінка 6 з 9«12456789»
Пошук:


© Форум інформатиків України, 2007-2017.