Ср, 22.11.2017, 05:35
Форум інформатиків України
Головна Реєстрація Вхід
Вітаю Вас, Гість · RSS
Вітання на форумі
Незнайомець
Вітаємо на форумі,
Незнайомцю!

   
зареєструйтесь
Перед реєстрацією обов’язково прочитайте:
Оновлення Учасники Пошук
Особисті повідомлення
Видавництво ’’Аспект’’ Видавництво

Сторінка 5 з 9«123456789»
Модератор форуму: Ktara, НІКОЛЯ, Bandalak, volevikt 
Форум інформатиків » АРХІВ » Архів форуму » Пропозиції від форумчан до кругого столу 17.02.2010 (Що б ви хотіли, що там від нас почули)
Пропозиції від форумчан до кругого столу 17.02.2010
pasichov Дата: Пн, 11.01.2010, 23:16 | Повідомлення № 1
Наполегливий учасник
Повідомлень: 946
Нагороди: 3
Рейтинг: 70
Я отримав запрошення до участі в круглому столі з проблем сучасного стану вивчення інформатики в школі та пошуків шляхів його покращення. Захід проводиться АПН України (інститут іноваційних тхнологій, інші інститути, журнал "Комп'ютер в школі і сім'ї"). Знаю точно, що там будуть, крім мене, інші учасники форуму. Буде ГАРНТОВАНА можливість виступити всім учасникам. Без МОН, звичайно, не обійдеться.
Я знаю, що я маю сказати. І скажу, і думаю, достатньо гостро. Але було б цікаво висловити консолідовану позицію такої великої спільноти, як форум (авторство, звичайно, зберігається!).
Запропонуйте форму (заява? звернення? меморандум?)
Свої міркування викладу для обговорення через 2-3 дні - фізично не встигаю зібратися з думками, але час ще є
.
vitali4 Дата: Нд, 17.01.2010, 13:33 | Повідомлення № 61
Часто заходить...
Повідомлень: 77
Нагороди: 0
Рейтинг: 5
Quote (salal)
Але часу, який виділено на вивчення програмування, достатньо лише на вивчення мови програмування та найелементарніших програм.

У тому і справа. Звели програмування до ознайомчого курсу, замість того щоб розвивати його і через нього розвивати учнів. Якщо подивитися на проблему глобально, то суспільство споживачів (молодь яка не хоче нічого створювати, а тільки споживати) це продукт по-перше ЗМІ, а по-друге змісту та стану освіти. Тому програмування повинен бути окремим предметом хоча б з 9-го класу, а можливо і раніше. А за рахунок чого? А за рахунок тих "наук", для яких достатньо виховних годин.
dpi Дата: Нд, 17.01.2010, 15:37 | Повідомлення № 62
Досвідчений вчитель
Повідомлень: 1438
Нагороди: 1
Рейтинг: 39
Quote (ЛЕВ-КОРОЛЬ)
де взяти години? А в математиці

А кто за них будет сдавать ЗНО?
PanPete Дата: Нд, 17.01.2010, 15:43 | Повідомлення № 63
Наполегливий учасник
Повідомлень: 797
Нагороди: 1
Рейтинг: 45
ЛЕВ-КОРОЛЬ, що не пост, то ляп, - поширте своє бачення і на 12 клас, чи, можливо, цей клас буде вільний від інформатики?

Відредаговано: PanPete - Нд, 17.01.2010, 15:47
Andrey123q Дата: Нд, 17.01.2010, 15:58 | Повідомлення № 64
Досвідчений учасник
Повідомлень: 1236
Нагороди: 3
Рейтинг: 84
Quote (ЛЕВ-КОРОЛЬ)
А в математиці в першу чергу. З геометрії повикидати аналітичну геометрію, від якої страждають учні 8 класу, обмежити стереометрію. Обмежити вищу математику (з оцими похідними і тригонометрією......бо якщо чесно - учні сплять на цих уроках)
Для учнів 7-8 класів менше годин на хімію, музику, історію.

Ага, извините за резкость, может тогда и школы переименовать, как школы для умственно отсталых? во всем мире эти темы учат, а вот у нас эти темы не дотягивают до уровня нашего интеллекта... Нонсенс, всю историю советсткого союза эти темы учили, а тут вдруг выбрасывать. Математика - это развитие интеллекта.
И высшей математики в школе нет, говорю вам как математик. Задачки на производные, интегралы и тригонометрию в мат. анализе, это как арифметика в математике.
Такое ограничение часов действительно преваритит учеников в каких-то кнопкоклацальщиков.
Борьба с оглуплением и мотивацией учеников это другой вопрос.
Кому интересно, посмотрите американские тесты, аналог нашего ЗНО: http://www.nysedregents.org/. Они есть в базе данных моей программы тестирования, если интересно могу скинуть программу с этими тестами.
Andrey123q Дата: Нд, 17.01.2010, 16:40 | Повідомлення № 65
Досвідчений учасник
Повідомлень: 1236
Нагороди: 3
Рейтинг: 84
Quote (ЛЕВ-КОРОЛЬ)
Викинути я пропоную лише Аналітичну геометрію

Ничего выбрасывать не нужно. Лично я категорически против. То как этот материал преподносится и по каким учебникам, это уже другой вопрос. Математика это один большой позитив.

Quote (ЛЕВ-КОРОЛЬ)
Нічого поширювать. 12 річну школу потрібно відмінити. Це найбільший ляп нашого МОН.

ляп не ляп, обкатаем посмотрим. Против 12и бальной системы тоже сначала многие против были. Может конечно 12и летку со временем и отменят.
filnick Дата: Нд, 17.01.2010, 17:24 | Повідомлення № 66
Мудрий вчитель
Повідомлень: 2238
Нагороди: 7
Рейтинг: 124
Quote (vitali4)
програмування повинен бути окремим предметом хоча б з 9-го класу, а можливо і раніше. А за рахунок чого? А за рахунок тих "наук", для яких достатньо виховних годин.

Quote (ЛЕВ-КОРОЛЬ)
питання : де взяти години? А в математиці в першу чергу. З геометрії повикидати аналітичну геометрію, від якої страждають учні 8 класу, обмежити стереометрію. Обмежити вищу математику (з оцими похідними і тригонометрією......бо якщо чесно - учні сплять на цих уроках) Для учнів 7-8 класів менше годин на хімію, музику, історію.

Може не варто поспішати викидати, обмежувати, перерозподіляти? А то виходить (як у Резерфорда з фізикою) - є одна наука - програмування, а все решта - колекціонування марок.
dpi Дата: Нд, 17.01.2010, 21:15 | Повідомлення № 67
Досвідчений вчитель
Повідомлень: 1438
Нагороди: 1
Рейтинг: 39
Quote (PanPete)
ЛЕВ-КОРОЛЬ, що не пост, то ляп, - поширте своє бачення і на 12 клас, чи, можливо, цей клас буде вільний від інформатики?

Он мне напоминает злобного мальчишку, который получает удовольствие от того, что задел кого то, или укусил. Это пройдет, если на него не обращать внимания.
Ktara Дата: Нд, 17.01.2010, 21:26 | Повідомлення № 68
Перспективна вчителька
Повідомлень: 3923
Нагороди: 36
Рейтинг: 285
Его даже на форуме про футбол забанили (сам рассказал) :)
pasichov Дата: Ср, 27.01.2010, 17:51 | Повідомлення № 69
Наполегливий учасник
Повідомлень: 946
Нагороди: 3
Рейтинг: 70
Як і обіцяв, викладаю свою версію виступу на круглому столі в чорновому варіанті. Це початок. Приймаються пропозиції. Посилання но форум гарантовано.
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Спробую, свідомо уникаючи наукових (чи науковоподібних) термінів та словосполучень і трішки епатуючи, дати характеристику процесів, що відбувалися і відбуваються в шкільній інформатиці України з моменту включення до шкільних програм в 1985 році до сьогодні. Певні підстави для цього маю – викладаю предмет з першого дня.

Еволюція проглядається неозброєним оком - від безмашинної інформатики з її «однобічним» ухилом в сторону розвитку навичок алгоритмічного мислення до багаторічних курсів секретарів-машиністок з умінням «висіти» в «Однокласниках» та ухилом в сторону «промоушену» офісних пакетів фірми «Microsoft”.

Причому максимальний шкільний бал колись виставлявся тому учневі, який умів довести своє розуміння рекурентного співвідношення при обчисленні факторіала натурального числа, а зараз він виставляється тому, хто пам’ятає комбінації «гарячих» клавіш при наборі тексту…

Як на мене – «прогрес» очевидний.

І «прапори», під яким цей «прогрес» відбувається, загальновідомі, напрацьовано потужне науково-методичне його обґрунтування…

На момент введення в шкільні програми мета курсу визначалась як:

• систематизація і завершення алгоритмічної лінії курсу алгебри восьмирічної школи;
опанування основними вміннями алгоритмізації;

• формування уявлень про можливості автоматизації виконання алгоритмів;

• підсилення прикладної і політехнічної спрямованості алгоритмічної лінії, яке полягає в конкретній реалізації алгоритмів розв'язування задач за допомогою комп'ютера;

• ознайомлення з основами сучасної обчислювальної техніки на прикладі розгляду загальних принципів роботи комп'ютера;
• формування уявлень про етапи розв'язування задач на комп’ютері;
• ознайомлення з основними сферами застосування обчислювальної техніки, її роллю в розвитку суспільства.

І це в умовах відсутності комп’ютерів.

В нашу епоху суцільної комп’ютеризації суспільства і (дуже скоро!) його суцільної «інтернетизації» задачі шкільного курсу інформатики виглядають значно «вагомішими».

Метою сучасного курсу інформатики є:

• сформувати знання, уміння і навички, необхідні дня раціонального використання засобів сучасних інформаційно-комунікаційних технологій при розв'язуванні задач, пов'язаних з опрацюванням інформації, її пошуком, систематизацією, зберіганням, поданням, передаванням

• ознайомити учнів із роллю нових інформаційно-комунікаційних технологій у сучасному виробництві, науці, повсякденній практиці, з перспективами розвитку комп'ютерної техніки,

• започаткувати основи інформаційної культури учнів.

Як бачимо, є певні відмінності. Учень, який починав вивчати інформатику тоді, в середині 80-х повинен був всього-то навчитися навичок алгоритмічного мислення, і, якщо будуть комп’ютери – користуватися ними і навіть трішки програмувати, не може тягатися з сучасним, якого найчастіше правдами й неправдами з 5 класу і до закінчення школи навчають вмикати і вимикати комп’ютер, набрати текст Word, створювати презентацію і навіть таблицю в Exel…
Але й цій «інформатиці» є проблеми Газета «Дзеркало тижня» писала;

«Інформатика в більшості шкіл, особливо у великих містах, перетворилася на урок комп’ютерних ігор, оскільки все, що передбачається для вивчення шкільною програмою, діти знають і без учителів, а самим комп’ютером володіють часто набагато краще за своїх викладачів. Та навіть якщо діти починають справді ознайомлюватися з розумною технікою в школі, то скільки часу знадобиться, аби засвоїти найпростіші операції, необхідні для, скажімо, написання рефератів чи творів — вмикання-вимикання комп’ютера, відкриття нового файлу, пошук старого, перенесення абзаців у тексті тощо? Зазвичай на це йде не більше двох тижнів. Кому, в такому разі, знадобилося навчати цієї премудрості впродовж кількох років та ще й починаючи з перших класів, коли діти не вміють як слід ні читати, ні писати, і тому комп’ютер для них, у кожному разі, не робочий інструмент, а гральна приставка?»

Але це, звичайно, нетипово, можливо сказати - окремий випадок…хочеться думати.

Ми пройшли шлях еволюційного перетворення шкільного предмету ІНФОРМАТИКА з механізму розвитку особистості в механізм перетворення цієї особистості в «комп’ютерщика», який вміє робити з «компом» все – переносити, вмикати, вимикати, готувати документ на підпис начальнику, переглянути погоду в Інтернеті і ще багато-багато чого дійсно корисного і потрібного… Може так і треба для громадянина країни, яка (якщо вірити політикам) хоче бачити себе конкурентоздатною на ринку науково містких технологій?

А тепер серйозно. Пропозиції:

1. Варто розділити викладання інформатики та вивчення інформаційно-комунікаційних технологій на два окремих шкільних курси. Причому інформаційно-комунікаційні технології можна викладати з 7 по 12-й клас по 1 годині в тиждень, побудувавши програму з врахуванням того, що комп’ютер сьогодні став реальністю для більшості родин, і багато чому діти вже навчились самостійно. Основне завдання такого курсу — навчити школяра використовувати комп'ютер і його програмне забезпечення.
Курс інформатики викладати з 9 по 12-й клас по 1-4 години в тиждень в залежності від профілю навчального закладу. Вивчаючи як в рамках цього курсу основи алгоритмізації і програмування, можна сформувати елементи алгоритмічного стилю мислення.

2. Переглянути методологію створення начальних програм та написання підручників в частині інформаційних та комунікаційних технологій. Програма і підручник не повинні бути орієнтованими на вивчення конкретних додатків. Варто відійти від вивчення послідовності натискання кнопок в тому чи іншому пакеті до навчання учнів самостійно оволодівати цією послідовністю. Хоча б тому, що з’являються нові версії, а навчені традиційним способом користувачі виявляються безсилими. З цим питанням поряд іде питання ліцензованого програмного забезпечення. Варто або розширити коло ліцензій, які отримує навчальний заклад разом з ПК, або повністю переходити на використання в навчальному процесі безкоштовних програм. Це начебто й зараз можна робити, але візьміть матеріали будь-якого офіційного механізму перевірки якості знань з інформатики (зрізи, контрольні, моніторинги, білети минулих років до ДПА) – якщо учень не пам’ятає, які кнопки слід натискати, для ЦЬОГО саме в Excel – провал гарантовано….
3. В частині вивчення основ алгоритмізації та програмування варто відмовитися від двох крайніх, і на мій погляд, однаково помилкових позицій. З одного боку – «глибинне занурення» в тонкощі конкретної мови, що вже давно перестала бути інструментальним засобом (наприклад, Pascal), а з другого боку від намагання «вивчити» півтора десятки об’єктнорієнтованих мов та діалектів. Основою курсу алгоритмізації та програмування повинна стати методологія конструювання правильних агоритмів з використанням псевдокоду а вже потім переклад їх на одну з мов практичного програмування. А до об’єктно-орієнтованих технологій варто переходити лише після достатньо глибокого вивчення основ структурного програмування, що можливо в випадку профільного навчання.

4. Дуже важливою є проблема підготовки кадрів. Не секрет, що для більшості учителів інформатика є другою, не основною спеціальністю, а більш фахові та кваліфіковані, з них, особливо в частині знань алгоритмізації та програмування, в школі не затримуються…До того ж учитель інформатики в школі часто-густо знаходить собі «місце під сонцем» не шляхом підвищення своєї фахової майстерності, а шляхом надання адміністрації послуг з оформлення документів в «електронному варіанті»…
----------
далі буде


gromko Дата: Ср, 27.01.2010, 21:27 | Повідомлення № 70
Лінуксоїд
Повідомлень: 2671
Нагороди: 26
Рейтинг: 343
Вельмишановний Юрію Яковичу - підтримую повністю.
Є пропозиція щодо підручників - дешевих, можна і без кольрового друку та твердої обкладинки. Минулорічні підручники, хай вибачають мене автори та видавці, - гроші на вітер. Крім багатьох "ляпів" (як і авторів, так друкарського браку), основною проблемою є те, що вони ВЖЕ ЗАСТАРІЛИ, оскільки писалися, виходячи із помилкового бачення підручника як посібника по конкретному програмному продукту (про що вже було сказано). Підручники друкувалися з розрахунку на 5 років користування ними. На сьогодні всі учні 9 класу цими підручниками у нас забезпечені, але учнів 8 класу (майбутніх дев’ятикласників) більше - як з ними бути? Пропонувати батькам придбати підручник? Але основна проблема у тому, що всі вони навчають "працювати" у Windows XP та MS Office 2003. Вже сьогодні це позавчорашній день, оскільки вже у цьому році актуальними будуть Windows 7 та MS Office 2010, тобто прищеплювані нами навички для учнів будуть нічого не варті. Лише одним авторським колективом (Ребрина В.А., Ривкінд Й.Я., Чернікова Л.А., Шакотько В.В.) було розроблено вкладки до підручника (по Windows Vista та MS Office 2007), але, по правді, я їх не бачив. Але ж друкувати нові підручники для 9 класу в найближчий час ніхто не буде. Незрозуміла ситуація і з підручниками для 10 класу, принаймі учителі-практики при них нічого не знають.
Отже підручник:
1. дешевий (проти - автори та видавці ):
- легкий, як у сенсі його фізичної маси (за - санепідемстанція та батьки), так і розуміння написаного;
- з "монохромними" ілюстраціями (на сьогодні 20-30% підручника - "знімки екрану");
- без "твердої" палітурки - нащо вона коли підручник за 2 роки безнадійно застаріє?
2. з двох частин - "теоретичної"(постійна) та "практичної" (може змінюватись відповідно до сучасного стану та тенденцій розвитку ІКТ);
3. покінчити з практикою "безкоштовних" підручників - вони повинні бути дешеві, але повинні бути власністю учня.

Щодо навчальних програм - якщо автори пропонують вивчати той, чи інший програмний засіб, то вони (або ж МОНУ) повинні забезпечити школам можливість легально використовувати цей програмний продукт.

filnick Дата: Ср, 27.01.2010, 23:53 | Повідомлення № 71
Мудрий вчитель
Повідомлень: 2238
Нагороди: 7
Рейтинг: 124
Quote (pasichov)
1. Варто розділити викладання інформатики та вивчення інформаційно-комунікаційних технологій на два окремих шкільних курси.

Підтримую дану пропозицію. У 7- 9 класах курс ІКТ прив'язується до конкретної ОС та ППЗ, яке наявне у закладі і обов'язково входить до інваріантної частини навчального плану. У 10-12 класах, залежно від профілю, вивчаються і ІКТ (гуманітарний, філологічний та ін. профіль), і програмування (математичнй, природничий профілі)
Quote (pasichov)
2. Переглянути методологію створення начальних програм та написання підручників в частині інформаційних та комунікаційних технологій.

Програма для курсу ІКТ повинна давати вчителю можливість вибору та варіювання (Windows-Linux, MS Office-Open Office, Corel-Photoshop, і т.д.), на зразок програми з трудового навчання. Програма курсу "Інформатики" (9 клас) не повинна спиратися на конкретне ППЗ, і саме для такого курсу реально створити універсальний для всіх закладів підручник (Інформаційна система- інформаційні процеси-апаратна складова-...-основи алгоритмізації), виключивши те, що вивчається в курсі ІКТ і програмування. А програмування залишити 10-12 класам (для профілів).
Quote (pasichov)
4. Дуже важливою є проблема підготовки кадрів.

На жаль, питання кадрів з інформатики не можливо вирішити окремо від вирішення питань всіх пед.працівників. Але внести пункт про введення у штатний розклад кожної школи посади лаборанта, у відділи освіти - інженера по обслуговуванню ПК та комп'ютерних мереж, з відповідними з/п слід обов'язково.
Шестопалов Дата: Чт, 28.01.2010, 08:52 | Повідомлення № 72
Видавець посібників
Повідомлень: 1409
Нагороди: 11
Рейтинг: 182
Quote (gromko)
Є пропозиція щодо підручників - дешевих, можна і без кольрового друку та твердої обкладинки.

Галузевий стандарт України "Підручники і навчальні посібники для загальноосвітніх шкіл. Поліграфічне виконання" ГСТУ 29.2-97 НЕ ВИМАГАЄ кольорового друку і твердих обкладинок. Це "ініціатива" видавництв, що друкують книги за державні гроші.
Щоб заробити більше, підручники роблять з великим об’ємом навчального матеріалу, важкими за вагою, з кольоровим друком, у твердих обкладинках, невиправдано дорогими. Такої практики ніде крім України та Росії немає. Всюди проблема забезпечення шкіл якісними підручниками вирішується "дуже просто": державні гроші віддають школам і вчителям, а вони дорогого і поганого не куплять для своїх учнів.


Відредаговано: Шестопалов - Чт, 28.01.2010, 09:05
gromko Дата: Чт, 28.01.2010, 10:35 | Повідомлення № 73
Лінуксоїд
Повідомлень: 2671
Нагороди: 26
Рейтинг: 343
Quote (Шестопалов)
Галузевий стандарт України "Підручники і навчальні посібники для загальноосвітніх шкіл. Поліграфічне виконання" ГСТУ 29.2-97 НЕ ВИМАГАЄ кольорового друку і твердих обкладинок. Це "ініціатива" видавництв, що друкують книги за державні гроші. Щоб заробити більше, підручники роблять з великим об’ємом навчального матеріалу, важкими за вагою, з кольоровим друком, у твердих обкладинках, невиправдано дорогими. Такої практики ніде крім України та Росії немає. Всюди проблема забезпечення шкіл якісними підручниками вирішується "дуже просто": державні гроші віддають школам і вчителям, а вони дорогого і поганого не куплять для своїх учнів.

Про що і йде мова - я користуюсь посібниками Є.А.Шестопалова і не маю на них нарікань, але Шестопалов створював конкуренцію, які не витримували "зубри", за це вони його і "з’їли"
Шестопалов Дата: Чт, 28.01.2010, 11:21 | Повідомлення № 74
Видавець посібників
Повідомлень: 1409
Нагороди: 11
Рейтинг: 182
Quote (gromko)
Шестопалов створював конкуренцію, які не витримували "зубри", за це вони його і "з’їли"

Ніхто не з’їв видавництво "Аспект"! Воно працює!

Див. http://aspekt-edu.kiev.ua/

Відредаговано: Шестопалов - Чт, 28.01.2010, 15:10
PTetyana Дата: Чт, 28.01.2010, 16:06 | Повідомлення № 75
Прописаний назавжди
Повідомлень: 294
Нагороди: 3
Рейтинг: 51
Quote (salal)
1. Яким чином та за яким принципом набирають учнів. 2. Яка кількість учнів проявляє зацікавленість до програмування до набору та після ряду занять. 3. За який період до олімпіади починають заняття з учнями. 4. Яка результативність. 5. На якій основі проводяться заняття: гурток, факультатив, безоплатна система тощо.

1.у нас тема програмування перенесена на і семестр 10 класу. 9 класи маю лише перший рік, тому посилала на олімпіаду навмання.
2. спочатку трохи цікавляться, а потім майже всі кидають. Загалом програмування вчать 2-3 людини з класу. Про що може бути мова, коли в класах з математики оцінки 3-5 балів. Школа звичайна, розумні діти повтікали у ліцей та гімназію.
3. 10 класи - за 2 місяці, а 11 - з початку 10 класу і до олімпіади в 11.
4. дуже погана. Програмуванням треба займатися вдома. А учні, як правило вчать лише ті предмети з яких буде тестування і часу на "якесь програмування", як вони кажуть, не вистарчає. Хоча були учні, які цікавилися програмуванням, то і були у них 2-гі місця на міській олімпіаді, 4 - на обласній.
5. безкоштовна робота в позаурочний час
Моя думка така: або потрібно розмежовувати олімпіади на прорамування і ПК технології, або робити олімпіади необовязковими до участі. В нашому місті всі класи і всі школи повинні представити дітей на олімпіади. І якщо в мене 2 класи, наприклад 11, в яких 4 учні має оцінки 7-8 з програмування і то із зошитом - як я можу показати гарні результати на олімпіаді? А ті ж результати вимагають. Ми зобовязані брати участь в:
1. рейтинговій інтернет-олімпіаді
2. інтернет-олімпіаді
3.школі олімпійського резерву
4. міській олімпіаді з інформатики
5. турнірі з інформатики і ще хто зна в яких конкурсах...
Багато з учителів, думаю мене підтримає, треба з цим щось робити. Говорити в управлінні ми вже говорили - результату ніякого.
Форум інформатиків » АРХІВ » Архів форуму » Пропозиції від форумчан до кругого столу 17.02.2010 (Що б ви хотіли, що там від нас почули)
Сторінка 5 з 9«123456789»
Пошук:


© Форум інформатиків України, 2007-2017.