Пн, 23.10.2017, 10:59
Форум інформатиків України
Головна Реєстрація Вхід
Вітаю Вас, Гість · RSS
Вітання на форумі
Незнайомець
Вітаємо на форумі,
Незнайомцю!

   
зареєструйтесь
Перед реєстрацією обов’язково прочитайте:
Оновлення Учасники Пошук
Особисті повідомлення
Видавництво ’’Аспект’’ Видавництво

Сторінка 2 з 9«123489»
Модератор форуму: Ktara, НІКОЛЯ, Bandalak, volevikt 
Форум інформатиків » АРХІВ » Архів форуму » Пропозиції від форумчан до кругого столу 17.02.2010 (Що б ви хотіли, що там від нас почули)
Пропозиції від форумчан до кругого столу 17.02.2010
pasichov Дата: Вт, 12.01.2010, 00:16 | Повідомлення № 1
Наполегливий учасник
Повідомлень: 946
Нагороди: 3
Рейтинг: 70
Я отримав запрошення до участі в круглому столі з проблем сучасного стану вивчення інформатики в школі та пошуків шляхів його покращення. Захід проводиться АПН України (інститут іноваційних тхнологій, інші інститути, журнал "Комп'ютер в школі і сім'ї"). Знаю точно, що там будуть, крім мене, інші учасники форуму. Буде ГАРНТОВАНА можливість виступити всім учасникам. Без МОН, звичайно, не обійдеться.
Я знаю, що я маю сказати. І скажу, і думаю, достатньо гостро. Але було б цікаво висловити консолідовану позицію такої великої спільноти, як форум (авторство, звичайно, зберігається!).
Запропонуйте форму (заява? звернення? меморандум?)
Свої міркування викладу для обговорення через 2-3 дні - фізично не встигаю зібратися з думками, але час ще є
.
mouse Дата: Вт, 12.01.2010, 12:24 | Повідомлення № 16
Ветеран спілкування
Повідомлень: 2025
Нагороди: 4
Рейтинг: 62
Можу додати лише про інформатику у початковій школі.
Або ми йдемо, або ні. Або вона там потрібна, або ні.
А то враження, що все в нас є, а реально знайти інформатику в початковій школі - складно.
Тут виникає проблема. В початковій школі є (наприклад, за гроші молодих батьків), потім далі 5-8 її нема, потім у 9 вона є. Купа програм, в яких розібратися важко. Нема чіткої лінії. У фізиків є. Чітка програма з 7 по 12 клас.

Є методика.
Тут ми бачимо, що книга "Методика навчання інфоматики" - це скоріше казка. Наука існує вже 25 років, а книги нема.
Методика вивчення предмету - це основа!!! Особливо для студентів і вчителів-початківців.
:?

ihor_hontar Дата: Вт, 12.01.2010, 18:28 | Повідомлення № 17
Досвідчений вчитель
Повідомлень: 279
Нагороди: 0
Рейтинг: 13
Quote (pasichov)
Запропонуйте форму (заява? звернення? меморандум?)

Quote (mouse)
Тут ми бачимо, що книга "Методика навчання інфоматики" - це скоріше казка. Наука існує вже 25 років, а книги нема.

На мій погляд, потрібно включити предмет "Інформатика" для вивчення в загальноосвітніх закладах в державний компонент з 2-го по 11(12) класи, а не давати кожен рік методичні рекомендації щодо вивчення інформатики, на які ніхто не звертає увагу. А МОН враховує, що інформатика в школах вивчається в 3 етапи з 2003 року. І-й етап- початковий (2-5 класи), ІІ-й етап - основний(6-9 класи), ІІІ-й етап профільний (10-11класи) або професійний (професійні училища, ліцеї, коледжі). А на справді що ми маємо? Візьмомо, зокрема, інформатику у 9-му класі, програма розроблена, враховуючи, що діти мають теоритичні іпрактичні навики основного етапу вивчення інформатики. і т. д.


Відредаговано: ihor_hontar - Вт, 12.01.2010, 18:37
Ковальчук_Олександр Дата: Вт, 12.01.2010, 21:43 | Повідомлення № 18
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3620
Нагороди: 17
Рейтинг: 192
Quote (Махновець_Ігор)
Як на мене, то гострими проблемами для вчителів інформатики є:
Забезпечення шкіл якісними підручниками, про що ми не одноразово писали на форумі.
Обслуговування кабінету інформатики (проблем в цій сфері надбагато)
Використання ліценційного програмного забезпечення
Ефективне використання Інтернету в роботі навчального закладу (Проблеми наявності нету ми теж обговорювали не раз)
Стан викладання програмування (проблем теж маса)
Використання сучасних інформаційних технологій на уроках

До цих проблем додається ще одна серйозна проблема - оновлення (модернізація) комп’ютерних класів. Не знаю, як у вас, колеги, а в мене хватає проблем з технікою (комп’ютери 2003 року поставки). Батарейки на БІОС почали масово летіти - замінив. Але це дрібниці, далі - 2 оперативки, 1 відеокарта, 1 вінчестер, половина мишок і т.д. Існуючі ще дихають, але явно в поганому стані. Причина - дешеві комплектуючі. Боюсь що далі буде страшніше - почнуть масово вилітати монітори (дуже дешеві Samtron’и) і т.д. Який строк експлуатації таких комп’ютерів? Вічного як відомо нічого не має. Підозрюю, що ще рік-другий і ця дешева техніка масово почне вимирати.

Проблема моралі учнів, точніше повної її відсутності у більшості - ось, що потрібно вирішити першочергово... На мою думку основна проблема в тому, що вчитель позбавлений речагів впливу на учнів з метою підтримання постійної дисципліни і робочої обстановки, за якої учні максимально могли б концентруватися на здобутті нових знань. Не перестає дивувати незацікавленість самих учнів чомусь навчитися. Школа стала джерелом розваг, веселого проведення часу, а не центром здобуття знань, умінь і навичок. Не знаю, можливо це тільки в нашій школі така ситуація і в інших школах все більш менш в порядку, але по відгуках колег з різних куточків України в них відбувається щось подібне і саме обідно, що на це закривають очі ті, які можуть ситуацію змінити, кардинально змінивши політику школи...

filnick Дата: Ср, 13.01.2010, 00:02 | Повідомлення № 19
Мудрий вчитель
Повідомлень: 2238
Нагороди: 7
Рейтинг: 124
Quote (pasichov)
отримав запрошення до участі в круглому столі з проблем сучасного стану вивчення інформатики в школі та пошуків шляхів його покращення. Захід проводиться АПН України (інститут іноваційних тхнологій, інші інститути, журнал "Комп'ютер в школі і сім'ї"). Знаю точно, що там будуть, крім мене, інші учасники форуму. Буде ГАРНТОВАНА можливість виступити всім учасникам. Без МОН, звичайно, не обійдеться.

Цікаво дізнатися про програму цього круглого столу, а також конкретизувати його мету. Якщо даний захід буде перетворений на чергову констатацію різноманітних успіхів та досягнень або, навпаки, на переварювання наболілих проблем, то його ККД прямуватиме до нуля. В разі, якщо повноваження цього зібрання матимуить КОНКРЕТНІ РІШЕННЯ, що дістануть своє продовження у нормативах КМ та МОНУ для подальшого розвитку інформатики, тоді варто спробувати.
Ogorodets Дата: Ср, 13.01.2010, 00:15 | Повідомлення № 20
Назавжди з нами
Повідомлень: 834
Нагороди: 1
Рейтинг: 42
Quote (Ковальчук_Олександр)
і саме обідно, що на це закривають очі ті, які можуть ситуацію змінити, кардинально змінивши політику школи...

Второй абзац поста - это самое оно... вся модернизация, мониторизация, перепрофилизация, супер методизация никому не нужна сейчас и не будет нужна потом, если не решить проблемы, описанные Михалычем... Да только на уровне одной школы этого не решить...
gromko Дата: Ср, 13.01.2010, 00:19 | Повідомлення № 21
Лінуксоїд
Повідомлень: 2606
Нагороди: 26
Рейтинг: 333
Проблеми шкільної освіти появились не сьогодні і не вчора - проблема полягає саме в концептуально неправильному підході як до освіти у цілому, так і до керівництва цією галуззю.
Перше - це надмірна централізація, як коштів так і системи управління. Школа в наш час позбавлена практично будь-яких прав, яка визначаються наявністю коштів та можливістю ними правильно розпоряджатися. Те що навчальні заклади, щоб хоча б якось "викрутитись" масово займаються здирництвом, прикриваючись вивіскою "благодійних" чи "батьківських" фондів - це не те (та ж сама система і у "безкоштовній" медицині). Якщо школа мала б достатнє бюджетне фінансування , то це вирішувало б багато проблем - від оновлення парку комп’ютерів до придбання дійсно необхідних підручників (а не тих що надійшли по "рознарядці"). Винагорода за професійну діяльність повинна бути пропорційна як об’єму так (це головне) ЯКОСТІ роботи педагога. Тут дуже проблематична ситуація - "а судьи кто" - часто в "керівники" вибиваються ті, хто не зміг працювати з дітьми, роботу вчителя повинні оцінювати ФАХІВЦІ, які дійсно можуть це зробити.

Quote (Ковальчук_Олександр)
Проблема моралі учнів, точніше повної її відсутності у більшості - ось, що потрібно вирішити першочергово...

Ця проблема (морального виховання) є проблемою не школи, а проблемою нашого сьогоднішнього суспільства. Не можна виховувати високі морально-етичні ідеали в аморальному суспільстві. Всі існуючі на сьогодні системи виховної роботи не мають нічого спільного з дійсністю. Ми кажемо "не укради", а крадії стали "елітою" у нашому сьогоденні, ми хочемо побороти корупцію корупцією...

Quote (Ковальчук_Олександр)
Не перестає дивувати незацікавленість самих учнів чомусь навчитися. Школа стала джерелом розваг, веселого проведення часу, а не центром здобуття знань, умінь і навичок

А навіщо вчитися? Навіщо "горбатиться" за підручниками, коли "везде и рядом" чуємо все можна купити (ні, не освіту, диплом), коли все продається (це я вже "загнув"! - не все). Почалося років зо 25 назад саме у школі - "три ставим, два - в уме", аналогічно 4 та 5, плюс нігілізм кінця 80-их, коли відкидалося не тільки погане, а й те хороше, що було у нашому суспільстві, коли новим соціальним орієнтиром стали гроші (без різниці як вони дісталися). Тотальна поява "псевдо" ВУЗів з начебто "справжніми" дипломами наводнила нашу державу "псевдоспеціалістами" - часто без знань, але з бажанням заробити. Я не перший десяток років працюю в школі, але не перестаю дивуватись - як людина яка в школі вчилась на трійки, змогла поступити до ВУЗу, "вивчитись" там, прийти "спеціалістом" до школи, "навчати" учнів (деякі з них мали "відмінні" результати після такої освіти). Потім такі "спеціалісти" вдало вибиваються нагору та стають "керівниками" з можливістю оцінювати (на їх розсуд) роботу СПРАВЖНЬОГО вчителя.
filnick Дата: Ср, 13.01.2010, 00:37 | Повідомлення № 22
Мудрий вчитель
Повідомлень: 2238
Нагороди: 7
Рейтинг: 124
Quote (gromko)
не перестаю дивуватись - як людина яка в школі вчилась на трійки, змогла поступити до ВУЗу, "вивчитись" там, прийти "спеціалістом" до школи, "навчати" учнів (деякі з них мали "відмінні" результати після такої освіти). Потім такі "спеціалісти" вдало вибиваються нагору та стають "керівниками" з можливістю оцінювати (на їх розсуд) роботу СПРАВЖНЬОГО вчителя.

А це і є відповіддю на питання: "Чому ТАК влада ставиться до учителя та освіти?". Бо лише учитель знає справжній рівень представників такої влади.
dpi Дата: Ср, 13.01.2010, 01:07 | Повідомлення № 23
Досвідчений вчитель
Повідомлень: 1438
Нагороди: 1
Рейтинг: 39
Quote (gromko)
Школа в наш час позбавлена практично будь-яких прав, яка визначаються наявністю коштів та можливістю ними правильно розпоряджатися.

У нас провели собрания по всем школам на тему кто хочет отделиться , самостоятельный бюджет и бухгалтер. желающих пока нет, даже там где администрация была за.

Quote (gromko)
проблема полягає саме в концептуально неправильному підході як до освіти у цілому,

А где ваше местное руководство, школьное и вы сами?

Quote (gromko)
Ми кажемо "не укради", а крадії стали "елітою" у нашому сьогоденні,

Общие фразы, по вашему все начальство воры.

Quote (gromko)
коли новим соціальним орієнтиром стали гроші (без різниці як вони дісталися).

Мне легче удается переубедить в противном детей, чем учителей в учительской.

Quote (gromko)
прийти "спеціалістом" до школи, "навчати" учнів

Не берите.

Quote (Ковальчук_Олександр)
До цих проблем додається ще одна серйозна проблема - оновлення (модернізація) комп’ютерних класів.

Важнее модернизировать учителей.

Quote (filnick)
Якщо даний захід буде перетворений на чергову констатацію різноманітних успіхів та досягнень або, навпаки, на переварювання наболілих проблем, то його ККД прямуватиме до нуля.

В министерстве надувают щеки, что они работают и что то могут изменить и вы им верите и ждетеот них чего то. Не дождетесь.
W-w-W Дата: Ср, 13.01.2010, 01:48 | Повідомлення № 24





Це все балачки, повинні бути чітко сформульованні проблеми і донесені на цій конференції до верхівки, МОНУ, вищестоящих органів!
Якщо їх розглянуть, то є надія на позитивні реалії у інформатиці в майбутньому, якщо ні, то інформатиці як предмету буде нелегко ще декілька десятиліть. Надіюсь завжди на краще!

А питання ось ті, що вище наводив + до них добавити й інші наболілі!

Quote
Як на мене, то гострими проблемами для вчителів інформатики є:
Забезпечення шкіл якісними підручниками, про що ми не одноразово писали на форумі.
Обслуговування кабінету інформатики (проблем в цій сфері надбагато)
Використання ліценційного програмного забезпечення
Ефективне використання Інтернету в роботі навчального закладу (Проблеми наявності нету ми теж обговорювали не раз)
Стан викладання програмування (проблем теж маса)
Використання сучасних інформаційних технологій на уроках
Ogorodets Дата: Ср, 13.01.2010, 02:00 | Повідомлення № 25
Назавжди з нами
Повідомлень: 834
Нагороди: 1
Рейтинг: 42
Добавляю:
Каким образом заставить детей учить информатику? (в основном, скрипя зубами учат только те предметы, по которым тестирование)
gromko Дата: Ср, 13.01.2010, 11:42 | Повідомлення № 26
Лінуксоїд
Повідомлень: 2606
Нагороди: 26
Рейтинг: 333
Quote (Махновець_Ігор)
Як на мене, то гострими проблемами для вчителів інформатики є: Забезпечення шкіл якісними підручниками, про що ми не одноразово писали на форумі. Обслуговування кабінету інформатики (проблем в цій сфері надбагато) Використання ліценційного програмного забезпечення Ефективне використання Інтернету в роботі навчального закладу (Проблеми наявності нету ми теж обговорювали не раз) Стан викладання програмування (проблем теж маса) Використання сучасних інформаційних технологій на уроках

а) ЗАБЕЗПЕЧИТИ КОЖНУ ШКОЛУ ДОСТУПО ДО ІНТЕРНЕТУ (бажано вишокошвидкісним та безлімітним).
б) розділити викладання інформатики та вивчення інформаційно-комунікаційних технологій на два окремих шкільних предмети (хоча викладати повинен один і той же вчитель).
в) вчасно забезпечувати школи відповідними підручниками, автори яких перемогли у відкритих конкурсах. Обговорювати підручники до того, як вони дістались школи, а не пвсля цього.
г) визначитись з державною політикою щодо використання неліцензійного ПЗ в освітніх закладах - або ж профінансувати закупівлю за гроші з бюджету, або переходити на вільне програмне забезпечення.
ґ) забезпечити школи проекторами з метою ефективного використання можливостей застосування комп’ютерів при викладанні будь-яких предметів (за наявності відповідного програмного забезпечення)
д) вважати навички володіння сучасними інформаціно-комінікаційними технологіями обов’язковою передумовою підвищення кваліфікаційної категорії;
е) щорічно виділяти кошти на ремонт та модернізацію обладнання кабінету інформаційно-комунікаційних технологій.

У принципі все це робиться і зараз (у кожній школі у різному об’ємі та й у різний спосіб).

Щодо наскрізного курсу інформатики (1-12 чи 2-12 класи):
1 клас - проти (і це не тільки моя думка), хоча у деяких школах таке є ("Комп’ютерна азбука");
2-4 класи - розвиток логіки, навичок рахунку та читання, образотворче та музичне мистецтво (комп’ютер як засіб навчання, але ж ніяк не як об’єкт вивчення);
5-6 класи - основи роботи з комп’ютером (WordPad - не більше, Paint - растрова графіка, WordArt - векторна графіка, PowerPoint - презентації) та основи програмування (Скретч, Лого);
7-8(9) клас - інформаційні технології (Word , Excel, Photoshop, Corel Draw, Adobe Flash) програмування (Pascal, Basic)
10-12 класи - профільне навчання.
Тут теж немає нічого нереального - це вже відпрацьована технологія

pasichov Дата: Ср, 13.01.2010, 12:07 | Повідомлення № 27
Наполегливий учасник
Повідомлень: 946
Нагороди: 3
Рейтинг: 70
gromko, +100% !
dpi Дата: Ср, 13.01.2010, 18:16 | Повідомлення № 28
Досвідчений вчитель
Повідомлень: 1438
Нагороди: 1
Рейтинг: 39
Quote (gromko)
розділити викладання інформатики та вивчення інформаційно-комунікаційних технологій на два окремих шкільних предмети (хоча викладати повинен один і той же вчитель).

100%

Остальное зависит от местных и оно у некоторых так и есть.
Только почему преподаваь должен один и тот же?

vitali4 Дата: Ср, 13.01.2010, 22:00 | Повідомлення № 29
Часто заходить...
Повідомлень: 77
Нагороди: 0
Рейтинг: 5
Quote (dpi)
Только почему преподаваь должен один и тот же?

Я теж думаю, що має бути один учитель. Тому що, хоча предмета і два, але міжпредметні зв*язки досить потужні. І зробити їх органічними зможе учитель який точно знає що відбувається на всіх уроках. Може бути і два учителя, але тоді один у одного буде запитувати: "чи розповідав ти учням про те і те?"
dpi Дата: Чт, 14.01.2010, 14:47 | Повідомлення № 30
Досвідчений вчитель
Повідомлень: 1438
Нагороди: 1
Рейтинг: 39
У нас и так два учителя и я бы с удовольствием отдал ИКТ своему молодому напарнику.

Quote (vitali4)
"чи розповідав ти учням про те і те?"

А какая разница? Что может пересекаться?
Форум інформатиків » АРХІВ » Архів форуму » Пропозиції від форумчан до кругого столу 17.02.2010 (Що б ви хотіли, що там від нас почули)
Сторінка 2 з 9«123489»
Пошук:


© Форум інформатиків України, 2007-2017.