Вт, 26.09.2017, 10:24
Форум інформатиків України
Головна Реєстрація Вхід
Вітаю Вас, Гість · RSS
Вітання на форумі
Незнайомець
Вітаємо на форумі,
Незнайомцю!

   
зареєструйтесь
Перед реєстрацією обов’язково прочитайте:
Оновлення Учасники Пошук
Особисті повідомлення
Видавництво ’’Аспект’’ Видавництво

Сторінка 2 з 3«123»
Модератор форуму: Ktara, НІКОЛЯ, Bandalak, volevikt 
Форум інформатиків » АРХІВ » Архів форуму » Програма з інформатики для 9-го класу 12 річної школи. (Всі "за" та "проти".)
Програма з інформатики для 9-го класу 12 річної школи.
Ktara Дата: Чт, 24.09.2009, 21:30 | Повідомлення № 1
Перспективна вчителька
Повідомлень: 3892
Нагороди: 36
Рейтинг: 285
Виникла необхідність у створенні даної теми.

Витяг із Інструктивно-методичного листа про вивчення інформатики у 2009-2010 навчальному році

Особливості навчальної програми для учнів 9 класу загальноосвітніх навчальних закладів
У 2009 – 2010 навчальному році учні 9-х класів вперше розпочнуть вивчення інформатики за новою програмою (автори І.О. Завадський, Ю.О. Дорошенко, Ж.В. Потапова) із розрахунку 1 година на тиждень.
Навчальна програма складається з:
• пояснювальної записки, де визначено мету та завдання навчання інформатики, охарактеризовано структуру навчальної програми, вказано особливості організації навчання інформатики у профільній школі, критерії оцінювання навчальних досягнень, а також наведено рекомендації щодо викладання навчального матеріалу за програмою;
• змісту навчального матеріалу та вимог щодо рівня навчальних досягнень учнів;
• додатків, де вказано перелік курсів за вибором, які можуть доповнювати даний курс, та перелік методичної літератури.
Програма, згідно з типовими навчальними планами, розрахована на учнів, які до 9 класу ще не вивчали інформатики.
Програма міститься в прикріпленні.

В даній темі пропонується обговорити всі переваги і недоліки діючої програми для 9-го класу. Маємо унікальну можливість випробовувати дану програму на нинішніх учнях 9-го класу. Всі відгуки спрямовуватимуться виключно на можливе покращення змісту програми в майбутньому.
Перші 18 повідомлень теми - це повідомлення, що переміщені з сусідньої вітки "Це цікаво - конкурс підручників", оскільки там розгорілась жвава дискусія щодо нової програми. Загалом теми тісно взаємопов’язані.

Шановні форумчани!!!!!
Повідомлення, які не відповідають темі або несуть некорисний зміст будуть видалятись без попередження!!!

Прикріплення: inf_program_9.rar(32Kb)
Newbie Дата: Чт, 24.09.2009, 21:32 | Повідомлення № 16
Хелпер
Повідомлень: 1412
Нагороди: 9
Рейтинг: 91
Quote (alex)
А коли опитування

це залежить від того, як збиратись опитувати. можна дати одне питання/завдання і по реакції класу побачити хто і як засвоїв тему. а можна кожного по черзі викликати до дошки і просити переказати попередній параграф (той, що 30 сторінок)

Quote (alex)
Я і пропоную, щоб ті хто запропонував таку програму тепер запропонували її зміну

а що і на що міняти? ну і з якою кінцевою метою? (враховуючи, що з 10го класу починається профільне навчання, і що після 9 класу у всіх учнів має бути якийсь спільний знаменник?)


Відредаговано: Newbie - Чт, 24.09.2009, 16:28
alex Дата: Чт, 24.09.2009, 21:33 | Повідомлення № 17
Активний учасник
Повідомлень: 586
Нагороди: 1
Рейтинг: 17
Quote (Newbie)
це залежить від того, як збиратись опитувати. можна дати одне питання/завдання і по реакції класу побачити хто і як засвоїв тему.

Запитавши які є пристрої введення, і подивившись реакцію класу я тут же знаю чи всі учні
знають призначення клавіш та правила їх використання. ( верится с трудом)

Quote (Newbie)
а що і на що міняти? ну і з якою кінцевою метою? (враховуючи, що з 10го класу починається профільне навчання, і що після 9 класу у всіх учнів має бути якийсь спільний знаменник?)

Надіюсь, що доживу до наступного навчального року і подивлюсь, як організаційно реалізують ідею
профільного навчання в сільських школах наші керовники від освіти. В загальному випадку
їхні діти навчаються за рубежем, ось вони звідти і запозичують модель зовсім не думаючи над тим,
чи вона нам підходить.

P.S. Дійсно. Для чого щось міняти. За нас і так все давно вирішено.

Глинський__Ярослав Дата: Чт, 24.09.2009, 21:33 | Повідомлення № 18
Видавець посібників
Повідомлень: 347
Нагороди: 3
Рейтинг: 25
Про потребу 2-х годин на вивчення інформатики в 9 класі я попереджав давно і рекомендував учителям потурбувати свого директора завчасно.
Оскільки пішло обговорення програми, то реалізувати її в умовах 1 год. для тих учнів, що прийшли в комп. клас вперше, на достатньо високому рівні практично не можливо.
Але в перспективі, коли вчителі виборять у дирекції хоча би 34-годинний пропедевтичний курс у якомусь із класів з діапазону 5-8 чи комп'ютер прийде в кожну сім'ю, програма стане майже ідеальною. Зараз можливо вартує "закрити очі" на якість вивчення деяких тем, з тим щоб поступово вийти на відповідний рівень. Один з прийомів, який я рекомендую застосувати під час вивчення теоретичних тем - це поменше говорити самому, а заставити говорити учнів. Для цього їх спочатку треба заставити читати дома підручник, а на уроці організувати бліц-опитування всього класу чи групи. У моєму підручнику для цього є великий список простих питань до кожної теми, які дають змогу заставити учня говорити. Пояснення вчителя часто входять в одне вухо, а виходять з другого. Заки Ви щось говорите, учень встигає відправити декілька sms. Але для цього потрібно, щоб підручник був у кожного учня вдома. За часів попереднього підручника в моді було підручники тримати в школі, а додому не давати. Якщо це практикується далі, то пропонуйте учневі придбати додому альтернативний підручник для самопідготовки. Завдяння, яке я ставив перед собою під час роботи над підручником - заставити працювати учня, поки вчитель в'язатиме шкарпетки на зиму :). На підході більш цікаві практичні теми: ОС, редактори, інтернет. І тут не варто багато поснювати. Достатньо прокрутити 5-хвилинний фільм і вперед. Такі фільми я зараз розробляю і найближчим часом щось виставлю на сайті.
Newbie Дата: Чт, 24.09.2009, 21:33 | Повідомлення № 19
Хелпер
Повідомлень: 1412
Нагороди: 9
Рейтинг: 91
ну навіщо ж про кнопки питати - їх знання можна перевірити чисто практично на відповідній практичній роботі (адже це видно хто де шукає кнопки, і чи "кіпішує", коли цифри з цифрової клавіатури не друкуються - а це відображення їх знань, нє?)

а спитати можна наприклад про сенсорний екран - це пристрій введення чи виведення? і хто наскільки задумався видно одразу :)

alex Дата: Чт, 24.09.2009, 21:33 | Повідомлення № 20
Активний учасник
Повідомлень: 586
Нагороди: 1
Рейтинг: 17
Quote (Newbie)
ну навіщо ж про кнопки питати

Ну навіщо ж перекручувати. Запитання про пристрої введення виведення. І зразу ж після відповіді одного з
учнів без проведення практичного заняття зразу ж видно як кожен з учнів знає клавіатуру.
(Не вчителі, а екстрасенси)
Міркувати з точки зору, що вони уже самі багато чого знають не потрібно.
І пропонувати нехай дома читають побільше теж не конструктивно.( А скільки потрібно, щоб середньому учневі підготуватись згідно вимог програм до всіх уроків).
Почитайте вимоги до знаннь та вмінь учнів та критерії оцінювання знаннь учнів.

PS. Напевно программа є ідеальною, як і підручники до неї . Просто більшість вчителів не дотягують до ідеалу.
Удосконалюйтесь колеги, удосконалюйтесь. ;)

Ковальчук_Олександр Дата: Чт, 24.09.2009, 21:33 | Повідомлення № 21
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3621
Нагороди: 17
Рейтинг: 192
Вертаючись до нинішніх тем…
Отож, що ми маємо:

Година 1. Типова архітектура персонального комп’ютера. Класифікація та призначення апаратних засобів: пристроїв введення, виведення, зберігання та обробки інформації.
Класифікація та основні характеристики процесорів. Принцип дії та основні характеристики найбільш поширених видів запам’ятовуючих пристроїв: дискових накопичувачів, оперативної та флеш-пам’яті. Класифікація та основні характеристики принтерів. Відеосистема комп’ютера, призначення та основні характеристики її складових: монітора, відеоадаптера та відеопам’яті. Мультимедійне обладнання. Комунікаційні пристрої.

Година 2. Історія розвитку обчислювальної техніки. Покоління ЕОМ. Правила техніки безпеки під час роботи на комп’ютері.

Година 3. Практична робота №1. Робота з клавіатурним тренажером.

А тепер дивимось, як би ми розподілили навчальний матеріал в рамках цих аж 3-х годин. Ви знаєте, я не бачу варіантів, окрім як залишити все як є. Бо зробити так як пропонує Newbie (приклад 3-ї години):

Quote (Newbie)
2.3 Пристрої введення та виведення даних. Правила техніки безпеки під час роботи на комп’ютері. Практична робота № 1. Робота з клавіатурним тренажером. Класифікація та основні характеристики принтерів. Відеосистема комп'ютера, призначення та основні характеристики її складових: монітора, відеоадаптера та відеопам'яті. Мультимедійне обладнання. Комунікаційні пристрої.

можна тільки чисто теоретично.
Припустимо, що 2 хв йде на організаційну частину і ще 5 на актуалізацію навчального матеріалу і контроль знань попереднього уроку (теж з області фантастики), то вже 7 хвилин уроку пройшло. Далі – мотивація та пояснення нового матеріалу за допомогою презентації. Пристрої введення та виведення даних. Правила техніки безпеки під час роботи на комп’ютері – 8 хвилин (рекордний час) – загалом потрачено 15 хвилин.
Презентація №2. Класифікація та основні характеристики принтерів. Відеосистема комп'ютера, призначення та основні характеристики її складових: монітора, відеоадаптера та відеопам'яті. Мультимедійне обладнання. Комунікаційні пристрої – 10 хвилин (потрачено: 25 хвилин).
І на завершення: Практична робота № 1. Робота з клавіатурним тренажером.
Тут потрібно розповісти про будову клавіатури (5 груп клавіш), пояснити призначення спеціальних клавіш, деякі сполучення клавіш, клавішу caps lock і т.д. і т.п. На це ще мінімум 10 хвилин. На практичну роботу залишається 10 хвилин. Це на запуск тренажера?
Зверніть увагу, що той час, що я виділяв на кожну частину теми зовсім не серйозний.
І така ситуація з кожною темою. Учням ніколи практично працювати на комп’ютері. Отож, очевидно, що програма була б досить не поганою, якби була розрахована на варіант 70 годин на рік.
Я припускаю варіант, що являюсь поганим вчителем, оскільки в мене не виходить нормальна організація роботи в 9-х класах, постійна спішка, величезні порції матеріалу на 1 урок, приходиться працювати з дітьми після уроків (клавіатурний тренажер, тренажер миші) бо на уроці й до мишки не встигають торкнутися. І ще один величезний мінус – вже відбулося по 4 уроки, а я ще не поставив в журналі жодної оцінки, тому що проблема та ж – катастрофічний брак часу. Дати на самостійне опрацювання параграф не можу, бо матиму нарікання з боку учнів, та й не правильно це буде.
Quote (Newbie)
наведене у цитаті встигнути треба за 45 хвилин. з них 20-25 на практичну роботу, 25-20 на пояснення. планую встигнути :) через тиждень скажу як вийшло (уроки в понеділок-вівторок)

Удачі.
Quote (Newbie)
можна дати одне питання/завдання і по реакції класу побачити хто і як засвоїв тему.

Цікаво. А як оцінки ставити? Можна дати тести (використовую MifTests) але на тестування потрібно 15-20 хвилин.
Quote (Newbie)
а що і на що міняти? ну і з якою кінцевою метою? (враховуючи, що з 10го класу починається профільне навчання, і що після 9 класу у всіх учнів має бути якийсь спільний знаменник?)

В такому разі цю ж програму для 9-го класу було б доцільно вивчати протягом 8-9 класу і не було б жодних проблем. Курс математики ж не починають з 9-го класу в кількості 1 година на тиждень і за урок тему "Нерівності" не проходять.
НІКОЛЯ Дата: Чт, 24.09.2009, 22:32 | Повідомлення № 22
Знавець вірусів
Повідомлень: 2877
Нагороди: 17
Рейтинг: 197
Quote (alex)
Підручник є наслідком програми. Я і пропоную, щоб ті хто запропонував таку програму
тепер запропонували її зміну.

Наврят чи ми цього дочикаємось. На горі працюють за принципом ( що зроблено то зроблено).
dpi Дата: Чт, 24.09.2009, 23:40 | Повідомлення № 23
Досвідчений вчитель
Повідомлень: 1438
Нагороди: 1
Рейтинг: 39
В интересное время живем, мои ученики вряд ли напишут хорошо срез, проведенный по новым учебникам, но зато знают, что выбор компьютера или его комплектация начинается с выбора чипсета.
alex Дата: Пт, 25.09.2009, 00:28 | Повідомлення № 24
Активний учасник
Повідомлень: 586
Нагороди: 1
Рейтинг: 17
Quote (НІКОЛЯ)
На горі працюють за принципом ( що зроблено то зроблено).

На мою думку у них взагалі немає ніяких принципів

Відредаговано: alex - Пт, 25.09.2009, 08:41
GаrDArik Дата: Сб, 26.09.2009, 00:02 | Повідомлення № 25
Прописаний назавжди
Повідомлень: 326
Нагороди: 0
Рейтинг: 9
Питання. Я правильно зрозумів - в новій програмі 9 кл. в першому семестрі тільки одна тематична - в кінці?
А шо за Тематичні роботи?
BBC Дата: Сб, 26.09.2009, 00:27 | Повідомлення № 26
Тут живе...
Повідомлень: 177
Нагороди: 1
Рейтинг: 6
Для 9 класу існує принаймні три навчальні програми, що мають гриф МОН. Й програма Завадського не істина в останній інстанції...
Вона прийнятна для класів, що вивчають інформатику з 9 класу й звісно 2 години краще ніж 1 година, щоб з учнями закріпити набуті знання й вміння. Але...типові навчальні плани ніхто неперегляне, а в адміністрації вашого навчального закладу слід все ж просити
або другу годину інформатики в 9 класі,
або початок вивчення інформатики з 7 класу за програмою "Основи інформатики 7-9"(Володіни),
або введення замість уроків праці у 8-9 класах "Інформатики" за програмою Караванової (можна й у 2 години вкластись замість трьох)
й якщо учні після вивчення інформатики зможуть застосувати ІКТ при вивченні інших предметів навчального плану, то вам ці години ЗАБЕЗПЕЧЕНІ


Відредаговано: BBC - Сб, 26.09.2009, 00:28
GаrDArik Дата: Сб, 26.09.2009, 00:32 | Повідомлення № 27
Прописаний назавжди
Повідомлень: 326
Нагороди: 0
Рейтинг: 9
В мене в 10 і 11 кл. цей рік є 2 предмети з інф-ки - "інформатика" (1 год) і "Трудове навчання (інформаційні технології)" (2 год)
BBC Дата: Сб, 26.09.2009, 00:36 | Повідомлення № 28
Тут живе...
Повідомлень: 177
Нагороди: 1
Рейтинг: 6
За якою програмою ви читаєте
Quote (GаrDArik)
"Трудове навчання (інформаційні технології)" (2 год)

Авторською чи офіційною програмою МОН, що має гриф?
GаrDArik Дата: Сб, 26.09.2009, 02:43 | Повідомлення № 29
Прописаний назавжди
Повідомлень: 326
Нагороди: 0
Рейтинг: 9
офіційною. Зі збірника Запоріжжя "Лідер". Технології.
ihor_hontar Дата: Сб, 26.09.2009, 17:36 | Повідомлення № 30
Досвідчений вчитель
Повідомлень: 279
Нагороди: 0
Рейтинг: 13
Quote (GаrDArik)
В мене в 10 і 11 кл. цей рік є 2 предмети з інф-ки - "інформатика" (1 год) і "Трудове навчання (інформаційні технології)" (2 год)

Правильно! Так воно і є. Колись предмет інформатика частково був приєднаний до матиматики, а тепер офіційнео це інформатика та інформаційні технології. Ще з 1988 року в курс трудового навчання введе спецкурс інформаційні технології. А тепер інформатика - це технологічний предмет, який тісно пов'язаний з трудовим навчанням. Але деякі директори і місцеві керівники освіти не дуже хочуть це розуміти, бо їм немає де старих вчителі трудового навчання подіти. Педпгогічні ВУЗи ще з 1990 року випускають випускників зі спеціальностями: математика і інформатика, фізика і інформатика, трудове навчання і інформатика. Звідси, висновок, що в кожному класі інформатика - 1 год, і 1 год офіційно, як мінімум є в трудовому навчанні, тим більше вони діляться, а тоді додаються спецкурси і факультативи. Одже на інформатику виходить 2, 3, 4 години. Ось така розкладка МОН. А в реальності, що ми маємо? Ось тут, МОН, мало б зробити контроль і дати конкретне роз'яснення керівникам в методичних листах, але з другої сторони, хто їх бере до уваги, бо для них методичні рекомендації - це не наказ.


Відредаговано: ihor_hontar - Сб, 26.09.2009, 17:40
Форум інформатиків » АРХІВ » Архів форуму » Програма з інформатики для 9-го класу 12 річної школи. (Всі "за" та "проти".)
Сторінка 2 з 3«123»
Пошук:


© Форум інформатиків України, 2007-2017.