Пн, 25.09.2017, 23:40
Форум інформатиків України
Головна Реєстрація Вхід
Вітаю Вас, Гість · RSS
Вітання на форумі
Незнайомець
Вітаємо на форумі,
Незнайомцю!

   
зареєструйтесь
Перед реєстрацією обов’язково прочитайте:
Оновлення Учасники Пошук
Особисті повідомлення
Видавництво ’’Аспект’’ Видавництво

Сторінка 5 з 5«12345
Модератор форуму: Ktara, Bandalak, НІКОЛЯ, volevikt 
Форум інформатиків » РОЗДІЛ I: ІНФОРМАТИКА, ПРОБЛЕМИ, ОБГОВОРЕННЯ, ВИРІШЕННЯ » 1.11 Змагання, конкурси, олімпіади » Парадокси олімпіад з інформатики (як ви готуєте учнів до олімпіад?)
Парадокси олімпіад з інформатики
IDN Дата: Сб, 28.08.2010, 19:34 | Повідомлення № 1
Новий користувач
Повідомлень: 11
Нагороди: 0
Рейтинг: 0
В школі працюю 4 рік і ніяк не зрозумію олімпіадні парадокси. Допоможіть, будь-ласка, поділіться досвідом.

Опис ситуації:
Інформатика "офіційно" починає викладатися з 9 класу (1 год.) за програмою МОН - теми алгоритмізації та програмування у 9 класі немає. За новими програмами для 10 класу (як академічний рівень так і рівень стандарту) теж 1 год. і теж немає теми алгоритмізація та програмування. Найцікавіше, що нам на обласному семінарі показували можливі варіанти програм 11-х класів на наступний рік - рівень стандарту - 5 год. на тему алгоритмізація та програмування.

Завдання, які приходять з області на районну олімпіаду - це 4 задачі по програмуванню. Із року в рік ми залишаємось з учнями після уроків і готуємось до районної олімпіади.

Парадокс №1. Як районна олімпіада може бути з теми "Алгоритмізація та програмування", яка не вивчається в 9 та 10-му класах? :*

Але, нажаль, на цьому парадокси не закінчуються...

Практично завжди учні нашого ліцею займають 1-ші місця на районній олімпіаді (набравши 5-6 балів із 50 можливих і це не жарт) і тут постає ще більш складна задача - підготовка до обласної олімпіади!

Обласна олімпіада проходить в 2 тури. Перший тур - це тестові питання (20 питань - 5 варіантів відповідей - часу на все 1 год., за кожну правильну відповідь 20 балів). Учні, які наберуть в першому турі 180 і більше балів, проходять до другого туру - 3 задачі на 3 години.

Тепер парадокс №2. В першому турі обласної олімпіади тестові питання далеко не з інформатики... :'(
Із 20 питань - 14 з математики (інколи економіки) , а решта з інформатики (в основному системи числення та лістинги програм). Підтверджую свої слова прикріпленими файлами!!!
В першому турі олімпіади у 2006 році було 25 питань - практично всі з інформатики (19) - додаю файл завдань!
Поступово (2007, 2008) питань з інформатики все менше і менше... І нарешті 2010 рік!
Додаю файл завдань 1-го туру обласної олімпіади в 2010 році - шановні колеги, де ж тут інформатика???

парадокс №3. Спробуйте, будь-ласка, вирішити завдання 1-го туру (20 питань - рівно на 1 год.). Особисто я школу закінчив з срібною медаллю, ХНПУ , фіз/мат - з червоним дипломом (вроді не дурак)- так ось я не встигаю!!! :'( Що говорити про учнів? Учні говорять ми встигли зробити ріно половину (10) і час вийшов - останні питання наугад... Із 10 відповідей було вірно 6... це 120 балів...

Шановні вчителі! Розкажіть будь-ласка чи скрізь так? Як ви готуєтесь до олімпіад? Яка ваша система підготовки?

П.С. На форумі читав, що в інших регіонах на обласній олімпіаді лише 4 задачі по програмуванню. Так може ми ще шикуємо???
[admin]Всі прикріплені файли мають бути заархівовані. Читайте правила[/admin]
Вже все виправив!


[admin]Шановні форумчани!!!!!
Повідомлення, які не відповідають темі або несуть некорисний зміст будуть видалятись без попередження!!!
Прикріплення: I_2010-Ukr-.rar(147Kb)


Відредаговано: W-w-W - Пт, 08.01.2016, 19:56
alex Дата: Ср, 01.09.2010, 19:26 | Повідомлення № 61
Активний учасник
Повідомлень: 586
Нагороди: 1
Рейтинг: 17
Quote (Глинський__Ярослав)
Чи потрібно це всім?

Висловлю свою точку зору. Зрозуміло , що опонентів буде дуже багато.
ДУмки не всі мої, але я поділяю точку зору тих хто її висловив.

Що таке розум і що таке знання?

Розум - це вміння побудувати логічні міркування на основі отриманих знаннь.
І не залежно від того , що ви розглядаєте чи теорію графів чи інші методи ви отримуєте
знання, що є необхідною умовою розуму.
А вже потім , маючи знання беручи реальну задачу
ми будуємо її розвязок на основі отриамних знаннь.
Чому розвязки БУВАЮТЬ НЕ ОПТИМАЛЬНІ? А напевно тому, що знань малувато.
А це означає що знання корисні всім тим хто хоче бути розумним.
Зрозуміло , що в даному інформаційному просторі оволодіти
всіма знаннями не можливо. Але ж до цього можна прагнути.

Відредаговано: alex - Ср, 01.09.2010, 19:27
Bandalak Дата: Ср, 01.09.2010, 19:28 | Повідомлення № 62
Лідер форуму
Повідомлень: 5392
Нагороди: 37
Рейтинг: 247
pasichov, давно шукаю ці книжки: Уоррен Г. "Алгоритмические трюки для программистов" та Цикунов А.Е. "Сборник формул по математике"
vashkola@ukr.net
Дякую.
mouse Дата: Нд, 05.09.2010, 14:51 | Повідомлення № 63
Ветеран спілкування
Повідомлень: 2025
Нагороди: 4
Рейтинг: 62
Прочитав із задоволенням всю гілку.
Багато цікавих розумних ідей. На жаль, якщо б ці ідеї використовували ще й в МОН, був би толк.
На свому прикладі можу сказати, що 90% залежить від вчителя. Якщо з фізики підготовка в універі була як мінімум на району олімпіаду, то з інформатики тільки на курс 10-11, а можливо и меньше. Так от з фізики на першому році роботи були непогані результати на районній олімпіаді.
Тут проблема не така і проста. (точніше тут низка проблем, які наліпляні одна на одну)
badm Дата: Нд, 05.09.2010, 16:10 | Повідомлення № 64
Знаток програмування
Повідомлень: 185
Нагороди: 0
Рейтинг: 3
Олімпіада з інформатики це особистий рівень вчителя і система підготовки, яка базується на багаторічному досвіді і постійній безоплатній роботі над собою і з учнями. ( для мене це було одним з найцікавіших занять.) Єдиний мінус у такій олімпіаді, що більшість керівників в освіті не уявляють, що це таке.
Ще більшість задач з олімпіади це прикладна математика і з вміням ефективно її застосувати знаючи мову програмування.
pasichov Дата: Нд, 05.09.2010, 16:53 | Повідомлення № 65
Наполегливий учасник
Повідомлень: 946
Нагороди: 3
Рейтинг: 70
Quote (Глинський__Ярослав)
За такий список можна тільки подякувати.

Приємно чути!
Quote (Глинський__Ярослав)

Але виникає запитання: це ж скільки років Ви затратили на особисту підготовку і створення такого каталога?

З першої Всукраїнської олімпіади, з 1988 року. Там були мої учні. Нічого не показали, хоча область виступила успішно, в одного з учнів, з яким працював інший учитель (викладач ВНЗ), був 1-й диплом. Поцікавився, що ж треба знати, щоб готувати учнів до перемог. З того й почалось...
Quote (Глинський__Ярослав)

Чи під силу це вчителям? Чи потрібно це всім? Чи це правильний вектор руху в сучасному інформаційному просторі?
Особисто я не хочу публічно казати ні "так", ані "ні". Це питання дискусійне.
Задачі на графах та інше - це не інформатика, це прикладна математика. Це один з прикладів неправильного вектора руху.

Під силу. В тій чи іншій мірі потрібно ВСІМ. Не варто ділити учителів на "чорних" та "білих" - одним потрібно, іншим - не потрібно. Що стосується прикладної математики - це лише один з векторів руху. Розвиток особистості, особливо учителя, - процес багатовекторній...
Я вже писав - тут вершин досягти нікому не дано - вони, ці вершини, неокреслені... Але йти треба в напрямку вершин.


Відредаговано: pasichov - Нд, 05.09.2010, 17:07
Ковшун Дата: Нд, 05.09.2010, 16:54 | Повідомлення № 66
Досвідчений учасник
Повідомлень: 1462
Нагороди: 1
Рейтинг: 25
Quote (badm)
Єдиний мінус у такій олімпіаді, що більшість керівників в освіті не уявляють, що це таке.

Обідно те, що і не хочуть уявляти!
pasichov Дата: Нд, 05.09.2010, 17:00 | Повідомлення № 67
Наполегливий учасник
Повідомлень: 946
Нагороди: 3
Рейтинг: 70
Quote (Bandalak)
pasichov, давно шукаю ці книжки: Уоррен Г. "Алгоритмические трюки для программистов" та Цикунов А.Е. "Сборник формул по математике"
vashkola@ukr.net
Дякую.

Надсилаю.

Додано (05.09.2010, 16:00)
---------------------------------------------

Quote (badm)
більшість задач з олімпіади це прикладна математика і з вміням ефективно її застосувати знаючи мову програмування

Зміст задач визначається програмою міжнародних олімпіад з інформатики. Якщо ви перегляните задачі з різних етапів національних олімпіад ВСІХ країн з предмету, що називається "інформатика" він (зміст) однаковий. Просто те, що у нас називають ІНФОРМАТИКА, нею не є. Відбулося певне переродження, як елемент боротьби "власть имущих" з інтелектом (розумом, по АLEX) власного народу...


Відредаговано: pasichov - Нд, 05.09.2010, 17:04
serbor Дата: Нд, 05.09.2010, 17:07 | Повідомлення № 68
Наполегливий учасник
Повідомлень: 946
Нагороди: 2
Рейтинг: 46
Quote (badm)
Єдиний мінус у такій олімпіаді, що більшість керівників в освіті не уявляють, що це таке

Quote (Ковшун)
Обідно те, що і не хочуть уявляти!

Надо их заставить принудительно и жестоко с них спросить!
Тогда они будут заинтересованы в нас.
Ковшун Дата: Нд, 05.09.2010, 17:36 | Повідомлення № 69
Досвідчений учасник
Повідомлень: 1462
Нагороди: 1
Рейтинг: 25
Quote (serbor)
Надо их заставить принудительно и жестоко с них спросить!

Не получается ни заставить, ни спросить...

Но когда приезжаешь с областной олимпиады с дипломом...вот тогда они довольно улыбаются.

swetikccc Дата: Нд, 05.09.2010, 18:42 | Повідомлення № 70
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3863
Нагороди: 25
Рейтинг: 346
Quote (pasichov)
Цитата (Bandalak )
pasichov, давно шукаю ці книжки: Уоррен Г. "Алгоритмические трюки для программистов" та Цикунов А.Е. "Сборник формул по математике"
vashkola@ukr.net
Дякую.

Надсилаю.

http://depositfiles.com/ru/files/xd76yfiap
http://depositfiles.com/ru/files/uh072nk8u

musagetin Дата: Сб, 23.10.2010, 13:18 | Повідомлення № 71
Новий користувач
Повідомлень: 2
Нагороди: 0
Рейтинг: 0
Добрый день, уважаемые коллеги! С этого учебного года я работаю в маленькой районной школе, в которой учатся спортсмены и те, кого повыгоняли из окрестных школ %) преподаю в 9х (их всего 2 класса) математику и информатику и в единственном 11ом - информатику (десятых в этом году вообще нет). Для 90% детей выучить формулы сокращенного умножения или привести к общему знаменателю - на грани фантастики... да что уж там, даже в сапера играть не умеют. Я не жалуюсь, просто обрисовываю обстановку) Поэтому я занимаюсь с ними на всех уроках математикой :/
Сейчас завуч хочет от меня отчета о проведенной олимпиаде по информатике (липовом - она это прекрасно понимает), что мне писать? Вернее еще сам отчет я-то сделаю, но она еще хочет приложенных работ - она сама ведет химию и признает только работы на бумаге %)
PS у меня есть один мальчик, который занимается в МАНе математикой и информатикой, его единственного я и отправлю на городскую
igorv Дата: Ср, 16.05.2012, 13:38 | Повідомлення № 72
Я тут недавно...
Повідомлень: 20
Нагороди: 0
Рейтинг: 0
Quote (TetyanaT)
І це не значить, що у 8,9 класі в них є бажання займатись програмуванням.

Мій син у 8 класі (спецклас) вивчав основи програмування в Pascal. Нормально справлявся із завданнями на розгалуження і цикли (більше не встигли, тому що було лише 0,5 год/тиждень). Надіюсь, що у 9 класі продовжать програмування разом із програмним матеріалом

Додано (16.05.2012, 12:38)
---------------------------------------------
перефразую нашого колегу "Для того, щоб навчитись розвязувати задачі-... потрібно їх розвязувати".
Для того, щоб навчитись писати програми- потрібно їх писати

alex Дата: Ср, 16.05.2012, 17:41 | Повідомлення № 73
Активний учасник
Повідомлень: 586
Нагороди: 1
Рейтинг: 17
Quote (igorv)
"Для того, щоб навчитись розвязувати задачі-... потрібно їх розвязувати".


"якщо хочете навчитися розв'язувати задачі, то розв'язуйте їх!" Д.Пойя
Форум інформатиків » РОЗДІЛ I: ІНФОРМАТИКА, ПРОБЛЕМИ, ОБГОВОРЕННЯ, ВИРІШЕННЯ » 1.11 Змагання, конкурси, олімпіади » Парадокси олімпіад з інформатики (як ви готуєте учнів до олімпіад?)
Сторінка 5 з 5«12345
Пошук:


© Форум інформатиків України, 2007-2017.