 |
Вітаю Вас, Гість · RSS |
 |
Парадокси олімпіад з інформатики
| |
IDN |
Дата: Сб, 28.08.2010, 18:34 | Повідомлення № 1 |
Новий користувач
Повідомлень: 11
| В школі працюю 4 рік і ніяк не зрозумію олімпіадні парадокси. Допоможіть, будь-ласка, поділіться досвідом.
Опис ситуації: Інформатика "офіційно" починає викладатися з 9 класу (1 год.) за програмою МОН - теми алгоритмізації та програмування у 9 класі немає. За новими програмами для 10 класу (як академічний рівень так і рівень стандарту) теж 1 год. і теж немає теми алгоритмізація та програмування. Найцікавіше, що нам на обласному семінарі показували можливі варіанти програм 11-х класів на наступний рік - рівень стандарту - 5 год. на тему алгоритмізація та програмування.
Завдання, які приходять з області на районну олімпіаду - це 4 задачі по програмуванню. Із року в рік ми залишаємось з учнями після уроків і готуємось до районної олімпіади.
Парадокс №1. Як районна олімпіада може бути з теми "Алгоритмізація та програмування", яка не вивчається в 9 та 10-му класах? :*
Але, нажаль, на цьому парадокси не закінчуються...
Практично завжди учні нашого ліцею займають 1-ші місця на районній олімпіаді (набравши 5-6 балів із 50 можливих і це не жарт) і тут постає ще більш складна задача - підготовка до обласної олімпіади!
Обласна олімпіада проходить в 2 тури. Перший тур - це тестові питання (20 питань - 5 варіантів відповідей - часу на все 1 год., за кожну правильну відповідь 20 балів). Учні, які наберуть в першому турі 180 і більше балів, проходять до другого туру - 3 задачі на 3 години.
Тепер парадокс №2. В першому турі обласної олімпіади тестові питання далеко не з інформатики... :'( Із 20 питань - 14 з математики (інколи економіки) , а решта з інформатики (в основному системи числення та лістинги програм). Підтверджую свої слова прикріпленими файлами!!! В першому турі олімпіади у 2006 році було 25 питань - практично всі з інформатики (19) - додаю файл завдань! Поступово (2007, 2008) питань з інформатики все менше і менше... І нарешті 2010 рік! Додаю файл завдань 1-го туру обласної олімпіади в 2010 році - шановні колеги, де ж тут інформатика???
парадокс №3. Спробуйте, будь-ласка, вирішити завдання 1-го туру (20 питань - рівно на 1 год.). Особисто я школу закінчив з срібною медаллю, ХНПУ , фіз/мат - з червоним дипломом (вроді не дурак)- так ось я не встигаю!!! :'( Що говорити про учнів? Учні говорять ми встигли зробити ріно половину (10) і час вийшов - останні питання наугад... Із 10 відповідей було вірно 6... це 120 балів...
Шановні вчителі! Розкажіть будь-ласка чи скрізь так? Як ви готуєтесь до олімпіад? Яка ваша система підготовки?
П.С. На форумі читав, що в інших регіонах на обласній олімпіаді лише 4 задачі по програмуванню. Так може ми ще шикуємо??? [admin]Всі прикріплені файли мають бути заархівовані. Читайте правила[/admin] Вже все виправив!
[admin]Шановні форумчани!!!!! Повідомлення, які не відповідають темі або несуть некорисний зміст будуть видалятись без попередження!!!
Відредаговано: W-w-W - Пт, 08.01.2016, 18:56 |
|
| |
alex |
Дата: Ср, 01.09.2010, 18:26 | Повідомлення № 61 |
Активний учасник
Повідомлень: 586
| Quote (Глинський__Ярослав) Чи потрібно це всім? Висловлю свою точку зору. Зрозуміло , що опонентів буде дуже багато. ДУмки не всі мої, але я поділяю точку зору тих хто її висловив. Що таке розум і що таке знання? Розум - це вміння побудувати логічні міркування на основі отриманих знаннь. І не залежно від того , що ви розглядаєте чи теорію графів чи інші методи ви отримуєте знання, що є необхідною умовою розуму. А вже потім , маючи знання беручи реальну задачу ми будуємо її розвязок на основі отриамних знаннь. Чому розвязки БУВАЮТЬ НЕ ОПТИМАЛЬНІ? А напевно тому, що знань малувато. А це означає що знання корисні всім тим хто хоче бути розумним. Зрозуміло , що в даному інформаційному просторі оволодіти всіма знаннями не можливо. Але ж до цього можна прагнути.
Відредаговано: alex - Ср, 01.09.2010, 18:27 |
|
| |
Bandalak |
Дата: Ср, 01.09.2010, 18:28 | Повідомлення № 62 |
Лідер форуму
Повідомлень: 6403
| pasichov, давно шукаю ці книжки: Уоррен Г. "Алгоритмические трюки для программистов" та Цикунов А.Е. "Сборник формул по математике" vashkola@ukr.net Дякую.
|
|
| |
mouse |
Дата: Нд, 05.09.2010, 13:51 | Повідомлення № 63 |
Ветеран спілкування
Повідомлень: 2026
| Прочитав із задоволенням всю гілку. Багато цікавих розумних ідей. На жаль, якщо б ці ідеї використовували ще й в МОН, був би толк. На свому прикладі можу сказати, що 90% залежить від вчителя. Якщо з фізики підготовка в універі була як мінімум на району олімпіаду, то з інформатики тільки на курс 10-11, а можливо и меньше. Так от з фізики на першому році роботи були непогані результати на районній олімпіаді. Тут проблема не така і проста. (точніше тут низка проблем, які наліпляні одна на одну)
|
|
| |
badm |
Дата: Нд, 05.09.2010, 15:10 | Повідомлення № 64 |
Знаток програмування
Повідомлень: 185
| Олімпіада з інформатики це особистий рівень вчителя і система підготовки, яка базується на багаторічному досвіді і постійній безоплатній роботі над собою і з учнями. ( для мене це було одним з найцікавіших занять.) Єдиний мінус у такій олімпіаді, що більшість керівників в освіті не уявляють, що це таке. Ще більшість задач з олімпіади це прикладна математика і з вміням ефективно її застосувати знаючи мову програмування.
|
|
| |
pasichov |
Дата: Нд, 05.09.2010, 15:53 | Повідомлення № 65 |
Наполегливий учасник
Повідомлень: 946
| Quote (Глинський__Ярослав) За такий список можна тільки подякувати. Приємно чути! Quote (Глинський__Ярослав) Але виникає запитання: це ж скільки років Ви затратили на особисту підготовку і створення такого каталога? З першої Всукраїнської олімпіади, з 1988 року. Там були мої учні. Нічого не показали, хоча область виступила успішно, в одного з учнів, з яким працював інший учитель (викладач ВНЗ), був 1-й диплом. Поцікавився, що ж треба знати, щоб готувати учнів до перемог. З того й почалось... Quote (Глинський__Ярослав) Чи під силу це вчителям? Чи потрібно це всім? Чи це правильний вектор руху в сучасному інформаційному просторі? Особисто я не хочу публічно казати ні "так", ані "ні". Це питання дискусійне. Задачі на графах та інше - це не інформатика, це прикладна математика. Це один з прикладів неправильного вектора руху. Під силу. В тій чи іншій мірі потрібно ВСІМ. Не варто ділити учителів на "чорних" та "білих" - одним потрібно, іншим - не потрібно. Що стосується прикладної математики - це лише один з векторів руху. Розвиток особистості, особливо учителя, - процес багатовекторній... Я вже писав - тут вершин досягти нікому не дано - вони, ці вершини, неокреслені... Але йти треба в напрямку вершин.
Відредаговано: pasichov - Нд, 05.09.2010, 16:07 |
|
| |
Ковшун |
Дата: Нд, 05.09.2010, 15:54 | Повідомлення № 66 |
Досвідчений учасник
Повідомлень: 1462
| Quote (badm) Єдиний мінус у такій олімпіаді, що більшість керівників в освіті не уявляють, що це таке. Обідно те, що і не хочуть уявляти!
|
|
| |
pasichov |
Дата: Нд, 05.09.2010, 16:00 | Повідомлення № 67 |
Наполегливий учасник
Повідомлень: 946
| Quote (Bandalak) pasichov, давно шукаю ці книжки: Уоррен Г. "Алгоритмические трюки для программистов" та Цикунов А.Е. "Сборник формул по математике" vashkola@ukr.net Дякую. Надсилаю. Додано (05.09.2010, 16:00) --------------------------------------------- Quote (badm) більшість задач з олімпіади це прикладна математика і з вміням ефективно її застосувати знаючи мову програмування Зміст задач визначається програмою міжнародних олімпіад з інформатики. Якщо ви перегляните задачі з різних етапів національних олімпіад ВСІХ країн з предмету, що називається "інформатика" він (зміст) однаковий. Просто те, що у нас називають ІНФОРМАТИКА, нею не є. Відбулося певне переродження, як елемент боротьби "власть имущих" з інтелектом (розумом, по АLEX) власного народу...
Відредаговано: pasichov - Нд, 05.09.2010, 16:04 |
|
| |
serbor |
Дата: Нд, 05.09.2010, 16:07 | Повідомлення № 68 |
Наполегливий учасник
Повідомлень: 946
| Quote (badm) Єдиний мінус у такій олімпіаді, що більшість керівників в освіті не уявляють, що це таке Quote (Ковшун) Обідно те, що і не хочуть уявляти! Надо их заставить принудительно и жестоко с них спросить! Тогда они будут заинтересованы в нас.
|
|
| |
Ковшун |
Дата: Нд, 05.09.2010, 16:36 | Повідомлення № 69 |
Досвідчений учасник
Повідомлень: 1462
| Quote (serbor) Надо их заставить принудительно и жестоко с них спросить! Не получается ни заставить, ни спросить... Но когда приезжаешь с областной олимпиады с дипломом...вот тогда они довольно улыбаются.
|
|
| |
swetikccc |
Дата: Нд, 05.09.2010, 17:42 | Повідомлення № 70 |
Ветеран спілкування
Повідомлень: 4208
| Quote (pasichov) Цитата (Bandalak ) pasichov, давно шукаю ці книжки: Уоррен Г. "Алгоритмические трюки для программистов" та Цикунов А.Е. "Сборник формул по математике" vashkola@ukr.net Дякую. Надсилаю. http://depositfiles.com/ru/files/xd76yfiap http://depositfiles.com/ru/files/uh072nk8u
|
|
| |
musagetin |
Дата: Сб, 23.10.2010, 12:18 | Повідомлення № 71 |
Новий користувач
Повідомлень: 2
| Добрый день, уважаемые коллеги! С этого учебного года я работаю в маленькой районной школе, в которой учатся спортсмены и те, кого повыгоняли из окрестных школ преподаю в 9х (их всего 2 класса) математику и информатику и в единственном 11ом - информатику (десятых в этом году вообще нет). Для 90% детей выучить формулы сокращенного умножения или привести к общему знаменателю - на грани фантастики... да что уж там, даже в сапера играть не умеют. Я не жалуюсь, просто обрисовываю обстановку) Поэтому я занимаюсь с ними на всех уроках математикой :/ Сейчас завуч хочет от меня отчета о проведенной олимпиаде по информатике (липовом - она это прекрасно понимает), что мне писать? Вернее еще сам отчет я-то сделаю, но она еще хочет приложенных работ - она сама ведет химию и признает только работы на бумаге PS у меня есть один мальчик, который занимается в МАНе математикой и информатикой, его единственного я и отправлю на городскую
|
|
| |
igorv |
Дата: Ср, 16.05.2012, 12:38 | Повідомлення № 72 |
Я тут недавно...
Повідомлень: 20
| Quote (TetyanaT) І це не значить, що у 8,9 класі в них є бажання займатись програмуванням. Мій син у 8 класі (спецклас) вивчав основи програмування в Pascal. Нормально справлявся із завданнями на розгалуження і цикли (більше не встигли, тому що було лише 0,5 год/тиждень). Надіюсь, що у 9 класі продовжать програмування разом із програмним матеріаломДодано (16.05.2012, 12:38) --------------------------------------------- перефразую нашого колегу "Для того, щоб навчитись розвязувати задачі-... потрібно їх розвязувати". Для того, щоб навчитись писати програми- потрібно їх писати
|
|
| |
alex |
Дата: Ср, 16.05.2012, 16:41 | Повідомлення № 73 |
Активний учасник
Повідомлень: 586
| Quote (igorv) "Для того, щоб навчитись розвязувати задачі-... потрібно їх розвязувати".
"якщо хочете навчитися розв'язувати задачі, то розв'язуйте їх!" Д.Пойя
|
|
| |
© Форум інформатиків України, 2007-2023.  |