Вт, 24.10.2017, 01:19
Форум інформатиків України
Головна Реєстрація Вхід
Вітаю Вас, Гість · RSS
Вітання на форумі
Незнайомець
Вітаємо на форумі,
Незнайомцю!

   
зареєструйтесь
Перед реєстрацією обов’язково прочитайте:
Оновлення Учасники Пошук
Особисті повідомлення
Видавництво ’’Аспект’’ Видавництво

Сторінка 4 з 5«12345»
Модератор форуму: Ktara, Bandalak, НІКОЛЯ, volevikt 
Форум інформатиків » РОЗДІЛ I: ІНФОРМАТИКА, ПРОБЛЕМИ, ОБГОВОРЕННЯ, ВИРІШЕННЯ » 1.11 Змагання, конкурси, олімпіади » Парадокси олімпіад з інформатики (як ви готуєте учнів до олімпіад?)
Парадокси олімпіад з інформатики
IDN Дата: Сб, 28.08.2010, 19:34 | Повідомлення № 1
Новий користувач
Повідомлень: 11
Нагороди: 0
Рейтинг: 0
В школі працюю 4 рік і ніяк не зрозумію олімпіадні парадокси. Допоможіть, будь-ласка, поділіться досвідом.

Опис ситуації:
Інформатика "офіційно" починає викладатися з 9 класу (1 год.) за програмою МОН - теми алгоритмізації та програмування у 9 класі немає. За новими програмами для 10 класу (як академічний рівень так і рівень стандарту) теж 1 год. і теж немає теми алгоритмізація та програмування. Найцікавіше, що нам на обласному семінарі показували можливі варіанти програм 11-х класів на наступний рік - рівень стандарту - 5 год. на тему алгоритмізація та програмування.

Завдання, які приходять з області на районну олімпіаду - це 4 задачі по програмуванню. Із року в рік ми залишаємось з учнями після уроків і готуємось до районної олімпіади.

Парадокс №1. Як районна олімпіада може бути з теми "Алгоритмізація та програмування", яка не вивчається в 9 та 10-му класах? :*

Але, нажаль, на цьому парадокси не закінчуються...

Практично завжди учні нашого ліцею займають 1-ші місця на районній олімпіаді (набравши 5-6 балів із 50 можливих і це не жарт) і тут постає ще більш складна задача - підготовка до обласної олімпіади!

Обласна олімпіада проходить в 2 тури. Перший тур - це тестові питання (20 питань - 5 варіантів відповідей - часу на все 1 год., за кожну правильну відповідь 20 балів). Учні, які наберуть в першому турі 180 і більше балів, проходять до другого туру - 3 задачі на 3 години.

Тепер парадокс №2. В першому турі обласної олімпіади тестові питання далеко не з інформатики... :'(
Із 20 питань - 14 з математики (інколи економіки) , а решта з інформатики (в основному системи числення та лістинги програм). Підтверджую свої слова прикріпленими файлами!!!
В першому турі олімпіади у 2006 році було 25 питань - практично всі з інформатики (19) - додаю файл завдань!
Поступово (2007, 2008) питань з інформатики все менше і менше... І нарешті 2010 рік!
Додаю файл завдань 1-го туру обласної олімпіади в 2010 році - шановні колеги, де ж тут інформатика???

парадокс №3. Спробуйте, будь-ласка, вирішити завдання 1-го туру (20 питань - рівно на 1 год.). Особисто я школу закінчив з срібною медаллю, ХНПУ , фіз/мат - з червоним дипломом (вроді не дурак)- так ось я не встигаю!!! :'( Що говорити про учнів? Учні говорять ми встигли зробити ріно половину (10) і час вийшов - останні питання наугад... Із 10 відповідей було вірно 6... це 120 балів...

Шановні вчителі! Розкажіть будь-ласка чи скрізь так? Як ви готуєтесь до олімпіад? Яка ваша система підготовки?

П.С. На форумі читав, що в інших регіонах на обласній олімпіаді лише 4 задачі по програмуванню. Так може ми ще шикуємо???
[admin]Всі прикріплені файли мають бути заархівовані. Читайте правила[/admin]
Вже все виправив!


[admin]Шановні форумчани!!!!!
Повідомлення, які не відповідають темі або несуть некорисний зміст будуть видалятись без попередження!!!
Прикріплення: I_2010-Ukr-.rar(147Kb)


Відредаговано: W-w-W - Пт, 08.01.2016, 19:56
Ковальчук_Олександр Дата: Вт, 31.08.2010, 17:11 | Повідомлення № 46
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3621
Нагороди: 17
Рейтинг: 192
Quote (IDN)
Чому??

Quote (IDN)
(мені не шкода)

В цьому криється відповідь, багато також може сказати/подумати, але без частки "не", інакше я не можу зрозуміти, що в нас багато льють води, а конкретні рекомендаціх, поради, методики на форумі знайти вкрай важко.
Quote (IDN)
Якщо можна змініть назву теми. Наприклад, система підготовки до олімпіад з інформатики.

Може на цьому етапі вже не варто змінювати, а просто продовжувати спілкуватися в іншому форматі, але про ту ж проблему? Зрештою, не настільки суттєва назва теми, головне, щоб побільше конструктиву, а не надлишкової інформації було в ній.
Quote (IDN)
І от тепер ми зможемо розв'язувати олімпіадні задачі районного рівня без проблем.

Це радує. На форумі дуже не вистачає людини, яка б підняла тему підготовки до олімпіад і максимально її розвивала. Як варіант створити ще одну тему в розіділі 4.4 Авторські методики. Олімпіадні задачі, от він якраз пустує, і в цій темі розглядати ДЕТАЛЬНО всі етапи розв’язку олімпіадних задач з програмування. Почати, наприклад, з районного рівня, бо чесно кажучи, якби я міг це зробити, то давно зробив би, а заслужені вчителі України з різних причин також цього не зроблять.
Ковшун Дата: Вт, 31.08.2010, 17:35 | Повідомлення № 47
Досвідчений учасник
Повідомлень: 1462
Нагороди: 1
Рейтинг: 25
Quote (serbor)
Сегодня на педсовете директор явно сказала, что самое главное для нас участие и успехи в конкурсах, турнирах и олимпиадах.

Самое главное учить учеников...дать основу знаний!

Участие в конкурсах...турнирах...олимпиадах...ЭТО СОРЕВНОВАНИЕ!
А закон соревнований таков: Кто-то выигрывает...кто-то проигрывает ;)

Quote (serbor)
Прямо назвала тех учителей, которые не выходят на областной уровень, как несостоявшихся.

Ого как громко сказала ;)
Интересно, а сколько у нее учеников выходит на областной уровень?

pasichov Дата: Вт, 31.08.2010, 18:10 | Повідомлення № 48
Наполегливий учасник
Повідомлень: 946
Нагороди: 3
Рейтинг: 70
Quote (Ковшун)
Маємо те, що маємо!

На жаль, тому, що ми того варті!
Всеукраїнський екперимент по виведенню породи homo vulgares ("людини звичайної" заміть "людини розумної" триває успішно!
І ми йому сприяємо...своєю життєвою позицією.
Quote (IDN)

Шановні вчителі, поділіться будь-ласка досвідом роботи з олімпійцями без "емоцій", а лише по темі:"Яка у Вас система підготовки? "

Досвід довжиною 35 років. Потрібно знати свій предмет на рівні олімпіадних вимог і знаходити для цієї роботи певний час поза уроками. Без надії на цьому заробити (1-2 години позакласної роботи - не "в счет"). Ось і весь секрет.
Quote (swetikccc)
Парадокс в тому, що Вас як раба хочуть заставити робити безкоштовно і ще мають совість, навіть тут на форум,і закликати до цього.

Парадокс то якраз в тому, що ніхто мене НЕ МОЖЕ ПРИМУСИТИ!!!!!!!!!!!!!!! Я НЕ РОБИВ, не роблю, і РОБИТИ НЕ БУДУ, того, що МЕНЕ ПРИМУШУЮТЬ, а ця ДУРНА робота (і більшість учителів її РОБИТЬ, аж гай шумить!!! - наприклад писати безліч бумажок, оформляти якісь пвпки, етс... )займає безліч часу! А на заміну цьому роблю те, що вважаю за потрібне, зокрема працюю з дітьми в напрямку олімпіад.
Ковшун Дата: Вт, 31.08.2010, 18:17 | Повідомлення № 49
Досвідчений учасник
Повідомлень: 1462
Нагороди: 1
Рейтинг: 25
Quote (pasichov)
На жаль, тому, що ми того варті! Всеукраїнський екперимент по виведенню породи homo vulgares ("людини звичайної" заміть "людини розумної" триває успішно! І ми йому сприяємо...своєю життєвою позицією.

Можливо, Ви, праві!
pasichov Дата: Вт, 31.08.2010, 19:03 | Повідомлення № 50
Наполегливий учасник
Повідомлень: 946
Нагороди: 3
Рейтинг: 70
Quote (Ковальчук_Олександр)
На форумі дуже не вистачає людини, яка б підняла тему підготовки до олімпіад і максимально її розвивала. Як варіант створити ще одну тему в розіділі 4.4 Авторські методики. Олімпіадні задачі, от він якраз пустує, і в цій темі розглядати ДЕТАЛЬНО всі етапи розв’язку олімпіадних задач з програмування. Почати, наприклад, з районного рівня, бо чесно кажучи, якби я міг це зробити, то давно зробив би, а заслужені вчителі України з різних причин також цього не зроблять.

Шановний п.Ковальчук! Я не розумію тези "розвивати тему". Минули ті часи, коли не було літератури, і ЖОДЕН з шкільних учителів (як, власне, і я) не вивчав в ВНЗ програмування... Зараз усі учителі інформатики так чи інакше вивчали прграмування в університеті, книжок з олімпіадної інформатики ВАЛОМ, а в Інтернеті - сотні сайтів з відповідною тематикою, з детальними "розборами" задач.
Але, на жаль, жодна "розвинута" тема не може досягти бажаної вами мети - сісти замість учителя за стіл, взяти гарну книжечку (наприклад, книжки Ставровького, Порубльова, Скляр етс... є у багатьох) чи відкрити один з чисельних сайтів і РОЗІБРАТИСЯ в тому, що і як там написано. Дійсно, на це піде немало часу. Ще більше піде часу на те, щоб навчити цьому (хоча б частково) учнів. А ЧАСУ ЦЬОГО У УЧИТЕЛЯ НЕМАЄ, програма, на жаль, не вимагає... Я минулого літа намагався підняти питання глибше, ніж розвиток теми на форумі - організувати дистанційне навчання учителів методиці розв"язування олімпіадних задач. Всі матеріали на сайті й зараз, вам добре відомо, що з цього вийшло. Мені добре відомий курс алгоритмізації, який слухають в Олійника під час курсів учителі в нашому інституті післядипломної освіти, багато хто не по одному разу. І що, вони стали займатися олімпіадною роботою?Хоча читається курс систематично.

Тому НЕ ВАРТО ЗВИНУВАЧУВАТИ В ТОМУ, ЩО ХТОСЬ НЕ ЗНАЄ ТИХ, ХТО ЗНАЄ.

Учитель на уроці пояснює учням всім одне й теж, а один чомусь ЗНАЄ, а другий - НЕ ЗНАЄ. І, як правило, тому що НЕ ХОЧЕ.
Тому, що йоому НЕ ЦІКАВО. Тому що він не усвідомлює ПОТРЕБУ в цих ЗНАННЯХ.

Абсолютно аналогічна ситуація і з олімпіадною інформатикою. В учителя немає МОТИВІВ до цієї діяльності (недостатня освіта, мала зарплата, низька математична підготовка учнів), заклики ж адміністрації ("давай-давай") досягають протилежної мети - учитель ВЗАГАЛІ ПОЧНАЄ ЗАКЛИКАТИ "похоронити" оліміади з інформатики і замінити їх олімпіадами з інформаційних технологій (але ЦЕ - ТРУДОВЕ НАВЧАННЯ, а не ІНФОРМАТИКА!!!!!!)

Порада (з власного досвіду, розпочав в 1985 році, і досі - слабак, в порівнянні з багатьма шанованими колегами ) всім, хто бажає розібратися з олімпіадними задачами - СІСТИ І РОЗІБРАТИСЯ. Крапка. А якщо на це не з різних причин не вистачає часу, сил, бажання - чесно собі в тому признатися і перестати діяти за анекдотом часів другої світової війни - "сидіти в тилу, спати з жінкою фронтовика і шукати себе в списках нагороджених"

Відредаговано: pasichov - Вт, 31.08.2010, 19:19
Ковальчук_Олександр Дата: Вт, 31.08.2010, 19:49 | Повідомлення № 51
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3621
Нагороди: 17
Рейтинг: 192
Quote (pasichov)
Зараз усі учителі інформатики так чи інакше вивчали прграмування в університеті, книжок з олімпіадної інформатики ВАЛОМ, а в Інтернеті - сотні сайтів з відповідною тематикою, з детальними "розборами" задач.

Юрію Яковичу, все це загальновідомі фрази, будь-ласка, дайте посилання на скачування хоча б кількох з них, дійсно хороших, для новачка Ваша відповідь ніщо інше як надлишкова інформація.
Quote (pasichov)
Шановний п.Ковальчук! Я не розумію тези "розвивати тему".

Мені прикро, по-іншому пояснювати не вмію.
Quote (pasichov)
(наприклад, книжки Ставровького, Порубльова, Скляр етс...

Це мало що говорить, вкажіть, будь-ласка, повну назву, рік видання, видавництво. Тільки не посилайте мене в Google, на то і форум...
Quote (pasichov)
чи відкрити один з чисельних сайтів

Порекомендуйте пару кращих на Ваш погляд.
Quote (pasichov)
Дійсно, на це піде немало часу. Ще більше піде часу на те, щоб навчити цьому (хоча б частково) учнів. А ЧАСУ ЦЬОГО У УЧИТЕЛЯ НЕМАЄ, програма, на жаль, не вимагає... Я минулого літа намагався підняти питання глибше, ніж розвиток теми на форумі - організувати дистанційне навчання учителів методиці розв"язування олімпіадних задач. Всі матеріали на сайті й зараз, вам добре відомо, що з цього вийшло.

100%, а не вийшло мабуть, із-за байдужості багатьох колег.
Quote (pasichov)
Тому НЕ ВАРТО ЗВИНУВАЧУВАТИ В ТОМУ, ЩО ХТОСЬ НЕ ЗНАЄ ТИХ, ХТО ЗНАЄ.

Я впевнений, що варто, але не хочу перейти на флейм, тому не буду.
Quote (pasichov)
В учителя немає МОТИВІВ до цієї діяльності

+1000.
Quote (pasichov)
заклики ж адміністрації ("давай-давай") досягають протилежної мети - учитель ВЗАГАЛІ ПОЧНАЄ ЗАКЛИКАТИ "похоронити" оліміади з інформатики і замінити їх олімпіадами з інформаційних технологій

Це Ви мабуть впершу чергу про мене, але знаєте, я скажу відверто, я змінив думку про шкільні олімпіади і вважаю, що вони абсолютно правильні і повинні бути з програмування, тим більше, що це міжнародний стандарт.
Quote (pasichov)
Порада (з власного досвіду, розпочав в 1985 році, і досі - слабак, в порівнянні з багатьма шанованими колегами

Чесно кажучи я боюсь починати в 2010 і бути слабаком в 2035. Я розумію, що слабак в переносному значені, але все-таки щоб досягнути вершин і цього часу мало. Правильно? Чи Ви занадто скромний?
IDN Дата: Вт, 31.08.2010, 22:36 | Повідомлення № 52
Новий користувач
Повідомлень: 11
Нагороди: 0
Рейтинг: 0
Quote (Ковальчук_Олександр)
Чесно кажучи я боюсь починати в 2010 і бути слабаком в 2035

B) улыбнуло B)
pasichov Дата: Вт, 31.08.2010, 23:02 | Повідомлення № 53
Наполегливий учасник
Повідомлень: 946
Нагороди: 3
Рейтинг: 70
Quote (Ковальчук_Олександр)
Чесно кажучи я боюсь починати в 2010 і бути слабаком в 2035. Я розумію, що слабак в переносному значені, але все-таки щоб досягнути вершин і цього часу мало. Правильно? Чи Ви занадто скромний?

Часу для того, щоб досягнути вершин, не вистачть НІКОЛИ І НІКОМУ. АЛЕ ЦЕ НЕ ОЗНАЧАЄ, ЩО НЕ ТРЕБА ЙТИ ДО ВЕРШИНИ. І туди йдуть не "за ручку" з поводирями, а своїми твердими ногами. А якщо ноги ходять погано, треба ходити по рівному... (це теж дуже стисло...аби правил не порушувати)

Детальну підбірку електронних видань з методики розв"язування задач з інформатики викладу для скачування завтра, посилання розміщу в цій темі. А для початку два он-лайн посібника:

Ю. Пасіхов
Н. Підлужняк

Основи програмування мовою Pascal

Л. З. Шауцукова

ИНФОРМАТИКА. Теория. Практика

Відредаговано: pasichov - Вт, 31.08.2010, 23:23
swetikccc Дата: Вт, 31.08.2010, 23:22 | Повідомлення № 54
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3906
Нагороди: 25
Рейтинг: 355
Quote (pasichov)
Л. З. Шауцукова

ИНФОРМАТИКА. Теория. Практика


НЕЛЮБЛЮ ЭЛ. он-лайн ВЕРСИИ
Книга 1.
http://narod.ru/disk/10360004000/comp04.zip.html
Книга 2
http://dwl.alleng.ru/d_ar/comp/comp04_1.rar


Відредаговано: swetikccc - Вт, 31.08.2010, 23:23
Глинський__Ярослав Дата: Ср, 01.09.2010, 02:29 | Повідомлення № 55
Видавець посібників
Повідомлень: 347
Нагороди: 3
Рейтинг: 25
На мою думку олімпіадна інформатика йде дещо не в тому напрямку. І районний, і обласний, і всеукраїнський етапи орієнтують на задачі міжнародного етапу.
Здібний учень, навчаючись за програмою, не має змоги себе проявити. Натаскування до олімпіадного рівня декількох здібних учнів в області не має великого сенсу, носить випадковий характер, часто є заслугою батьків, а не школи. Отже, олімпіади з інформатики ( програмуання) є звичайним окозамилюванням оскільки не відображає стану вивчення предмету вцілому. І це характерно лише в інформатиці.
В математиці, фізиці та в інших предметах все інакше. Там здібний учень має змогу реалізувати свій шанс, не вивчаючи тем, далеких від програми. Який вихід?
Один з них такий: потрібно міняти концепцію як каже Олександр Ковальчук. Для цього треба чуть-чуть змінити програму 11 класу (академічний рівень), яка ще не прийнята. У розділ, що стосується програмування, варто ввести теми "Записи", "Масив записів", "Файли" - типових для програмування і дуже простих (простіших за підпрограми, рекурсію, масиви).
Між тим, спілкуючись з директором одної львівської софтверної компанії, я запитав, які вимоги до сучасного програміста.
1. Вміти швидко писати (створювати) багато сторінок коду навіть не дуже алгоритмічно складного.
2. Вміти швидко налагодити написаний код (бажано, щоб він запрацював відразу).
3. Вміти вчитися і бути готовому швидко освоювати нові технології програмування.
4. Знати англійську мову.
Олімпіадників він бере на роботу з задоволенням, але стверджує, що вміти розв'язувати задачі олімпіадного рівня не є необхідною умовою успішної кар'єри програміста.
Пропоную в одній з гілок обговорити проект програми для 11 класу.
Інша інформація від Глинського - на його контентно-оновленому сайті (тисніть www)/
alex Дата: Ср, 01.09.2010, 08:14 | Повідомлення № 56
Активний учасник
Повідомлень: 586
Нагороди: 1
Рейтинг: 17
Quote (Ковальчук_Олександр)
Чесно кажучи я боюсь починати в 2010 і бути слабаком в 2035. Я розумію, що слабак в переносному значені, але все-таки щоб досягнути вершин і цього часу мало. Правильно? Чи Ви занадто скромний?

Тренер не зобовязаний бути самим кращим гравцем, хоча цього дуже хочеться. Він повинен
вміти навчити. Зрозуміло, що майстер по біатлону футболу не навчить.
Коли мої учні розвязують задачі олімпіад краще мене, я їм по хорошому
заздрю. Радує те, що їх навчив я.

Для п. IDN.

За адресою disted.edu.vn.ua розміщено уроки для початківців.

а) величини
б) команда присвоювання
в) команда розгалуження
г) цикли
Перевірити набуті знання можна за посиланням test.edu.vn.ua

Після цього за посилання olymp.vinnica.ua ,використовуючи можливість перевірки розвязку
задачі в режимі online розвяжіть задачі для початківців. Гарантую, що після цього Ваші учні
уже зможуть достатньо хорошо розвязувати задачі рівня районної олімпіади.
А далі задачі підвищеної складності, які теж розміщені на даному сайті.
Це короткий план . Якщо виникнуть питання , то відповіді можна отримати як через
ОП так і на сайтах test.edu.vn.ua та disted.edu.vn.ua . Так є розділ КОНСУЛЬТАЦІЇ.

PS. Буду вдячний за зауваження по матеріалу та завданнях.

Відредаговано: alex - Ср, 01.09.2010, 08:26
TetyanaT Дата: Ср, 01.09.2010, 08:14 | Повідомлення № 57
Тут живе...
Повідомлень: 111
Нагороди: 1
Рейтинг: 12
Поэтом можешь ты не быть
Но гражданином быть обязан...

Некрасов

За 20 років шкільна інформатика змінювалась…
І не тільки інформатика. В нашому місті в університеті вже немає математичного факультету.
Який був більше ста років. А є факультет прикладної математики і факультету комп’ютерних наук…

Дозволю собі зробити невеликий висновок з того, що можу прочитати у цьому топіку.

Вчитель уособлює в своїй особі і дослідника, і новатора, і особистість… Це як ідеал.
І багато навкруги нас ідеального?
Я не тільки про вчителя, і не тільки про вчителя інформатики, а взагалі…

Що вимагають від вчителя інформатики згідно посадової інструкції?
Працювати за програмою і саме за цією програмою навчити дітей.
Що вимагають з вчителя інформатики, який є завідувачем кабінету інформатики?
Щоб всі комп’ютери справно працювали. Щоб працювала мережа, операційна система тощо…
Що вимагає санстанція?
Паспорт кабінету, перелік всіх нормативних документів, який ледве вміщується на аркуш паперу?
Що вимагає пожарники? Теж є такий перелік.
Не забуваємо і про ліцензійне ПЗ, за яке теж відповідає вчитель інформатики…
Добре, повертаємося до навчання…

Більшість ( десь 90% ) шкіл викладають інформатику не за програмою поглибленого вивчення інформатики.
Вони мають у 9 класі 1 годину, в 10 – 1 годину і в 11 – 1 або 2 години інформатики.
Тобто за програмою, де на розділ програмування відводиться кількість годин, якої досить, щоб учень вмів
"складати й реалізовувати найпростіші лінійні, розгалужені, циклічні алгоритми на опрацювання табличних
і рядкових величин…
" ( з програми).
Учні, які прагнуть вивчати інформатику ( програмування в тому числі) більш поглиблено,
вже перейшли з 8 класу у спеціалізовані ліцеї чи школи. Тобто у ті 10% шкіл, де вивчають інформатику
за програмою Караванової Т.П. , Костюкова В.П.

При цьому адміністрація звичайних шкіл вимагає у вчителів інформатики ( які дозавантажені математикою, фізикою…
чи це їх основним предметом і дозавантажені вони інформатикою) перемог на олімпіаді з інформатики.
У тій же математиці, фізиці і в інших предметах ( спитайте у філологів, хіміків…) –
розумний і здібний учень на олімпіадах може гарно виступити вивчаючи розділи і теми згідно програми.
Що має робити вчитель інформатики? Вчитель із звичайної школі.
У свій вільний час, після роботи має розв’язувати з учнями задачі за збірниками задач, підручниками,
які, дійсно, і в електронному вигляді і в паперовому ( на Петровці точно є, як і хороші збірники авторів з Росії)…
Ще добре, якщо він знайде таких учнів, що будуть зацікавлені це робити.
Але це ще не значить, що ці два-три учні будуть конкурентами учням із спеціалізованого ліцею чи школи.

Хіба це не парадокс? І хіба той вчитель, який добросовісно вчить свій предмет згідно чинної програми,
не може називатись добрим вчителем?
А заставляти всіх вчителів інформатики виставляти учнів на олімпіаду з 9 класу –
це не тільки парадокс, а взагалі нісенітниця. Бо і в 11 класі зовсім нелегко виховати і навчити такого учня.
І не тільки через те, що вчитель не бажає цього робити.

Олімпіада з інформатики, на мою думку, в тому вигляді в якому вона є,
має проводитись серед спеціалізованих навчальних закладів, що мають поглиблене вивчення інформатики.
Якщо звичайна школа має талановитих дітей з інформатики, то вони теж можуть брати участь.

Всіх поздоровляю з початком нового навчального року!
Бажаю успіхів, щастя і творчості)))

Ковшун Дата: Ср, 01.09.2010, 11:08 | Повідомлення № 58
Досвідчений учасник
Повідомлень: 1462
Нагороди: 1
Рейтинг: 25
Quote (TetyanaT)
Олімпіада з інформатики, на мою думку, в тому вигляді в якому вона є, має проводитись серед спеціалізованих навчальних закладів, що мають поглиблене вивчення інформатики. Якщо звичайна школа має талановитих дітей з інформатики, то вони теж можуть брати участь.

ПРАВИЛЬНО СКАЗАНО!!!

Quote (TetyanaT)
Всіх поздоровляю з початком нового навчального року! Бажаю успіхів, щастя і творчості)))

:o
pasichov Дата: Ср, 01.09.2010, 17:17 | Повідомлення № 59
Наполегливий учасник
Повідомлень: 946
Нагороди: 3
Рейтинг: 70
Я обіцяв викласти посилання для скачування літератури, необхідної (ІМХО) для підготовки учнів до олімпіад. Така підібірка електронних книг в мене є, я ними користуюся. Але більшість з них є контафактними, і посилання, як на мене, викладати неетично і протизаконно. Тому викладаю скорочений перелік НАЙКРАЩИХ ІМХО книжок. Всі їх можна знайти в мережі без моїх посилань. Я готовий надіслати будь-яку(і) з них листом з додатком всім, хто зверниться через пошту чи прватне повідомлення. (хоча це теж не дуже законно, але ...) Особливо рекомендую книжки Окулова, хоча для роботи з ними треба бути трішки підготовленим.

Алексеев А.В. Олимпиады школьников по информатике
Алексеев А.В., Беляев С.Н. Подготовка школьников к олимпиадам по информатике
Пасіхов Ю.Я. Всеукраїнські олімпіади з інформатики NetOI
под ред. Е.В.Андреевой Московские олимпиады по информатике
Савченко В.С. Разработка алгоритмов от простого к сложному
Волков И.А., Котов В.М. Сборник олимпиадных задач по информатике
Гуржій А.М. Всеукраїнські олімпіади з інформатики
Бадин Н.М., Волченков С.Г., Дашниц Н.Л., Корнилов П.А. Ярославские олимпиады по информатике
Брудно А.Л., Каплан Л.И. Московские олимпиады по программированию
Даулеткулов А. Б. ОЛИМПИАДЫ ПО ИНФОРМАТИКЕ
Беров В., Лапунов А., Матюхин В., Пономарев А., Особенности национальных задач по информатике
Сипин А.А.,Дунаев А.И. Областные олимпиады по информатике

Меньшиков Ф.В. Олимпиадные задачи по программированию
Златопольский Д.М. Я иду на урок информатики
Златопольский Д.М. Сборник задач по програмированию
Юркин А.Г. Задачник по программированию
Долинский М.С. Решение сложных и олимпиадных задач по программированию
Скиена С., Ревилла М. Олимпиадные задачи по программированию
Под ред. О.Ф.Усковой Программирование на языке Паскаль задачник
Касаткин В.Н. Семь задач по кибернетике
Под ред. Г.А.Угольницкого Задачи по программированию
Абрамов С.А. Задачи по программированию
Окулов С.М. Основы программирования
Окулов С.М. Программирование в алгоритмах
Окулов С.М., Пестов А.А. 100 задач по информатике
Окулов С.М., Пестов А.А., Пестов О.А. Информатика в задачах
Касьянов В.Н. Сборник задач по практикуму для ЭВМ
под ред. А.Л.Фрадкова Санкт-Петербургские олимпиады по кибернетике
Московские учебно-тренировочные сборы по информатике
Ахо А., Хопкрофт Дж., Ульман Дж. Построение и анализ вычислительных алгоритмов
Ахо А., Хопкрофт Дж., Ульман Дж. Структуры данных и алгоритмы
Бакнелл Дж. Фундаментальные алгоритмы и структуры данных в Delphi
Бердж В. Методы рекурсивного программирования
Вирт Н. Алгоритмы и структуры данных
Вирт Н. Алгоритмы + структуры данных = программы
Гасфилд Д. Строки, деревья и последовательности в алгоритмах. Информатика и вычислительная биология.
Гудман С., Хидетниеми С. Введение в разработку и анализ алгоритмов
Гэри М., Джонсон Д. Вычислительные машины и труднорешаемые задачи
Двлека В.Д. и др. Модели и структуры данных
Далека В.Д. и др.
Захарова Л.Е. Алгоритмы дискретной математики
Зубов В.С. Справочник программиста. Базовые методы решения графовых задач и сортировки
Кнут Д. Искусство программирования для ЭВМ т.1
Кнут Д. Искусство программирования для ЭВМ т.2
Кнут Д. Искусство программирования для ЭВМ т.3
Кормен Т., Лейзерсон Ч., Ривест Р. Алгоритмы: построение и анализ
Кормен Т., Лейзерсон Ч., Ривест Р., Штайн К. Алгоритмы: построение и анализ
Кубенский А.А. Структуры и алгоритмы обработки данных
Кукушкин Б.А. Комбинаторные алгоритмы
Макконнелл Дж. Основы современных алгоритмов
Матьяш В.А.и др. Структуры и алгоритмы обработки данных
Ниман Т. Сортировка и поиск
Петухин В.А. Решение комбинаторных задач
Колдаев В.Д. Основы алгоритмизации и программирования
Седжвик Р. Фундаментальные алгоритмы на С++ т.1-4
Седжвик Р. Фундаментальные алгоритмы на С++ т.5
Ставровський А.Б. Програмування
Стивенс Р. Delphi: готовые алгоритмы
Уоррен Г. Алгоритмические трюки для программистов
Шень А.Х. Программирование - теоремы и задачи
Шень А.Х. Программирование - теоремы и задачи 2-е издание
Шень А.Х.
Шилдт Г. Работа с турбо-паскалем
Шилдт Г.
Красиков И.В. Алгоритмы: просто как 2х2
Юрцева С.С. Алгоритмы в школьной информатике
Потопахин В.В. Turbo Pascal решение сложных задач
Без автора Структуры и алгоритмы обработки данных
нет автора нет названия
Босс В. Перебор и эффективные алгоритмы
Кузюрин Н.Н. Сложность комбинаторных алгоритмов
Порублев И.Н., Ставровский А.Б. Алгоритмы и программы
Асанов М.О., Баранский А.А., Расин В.А. Дискретная математика: графы, матроиды, алгоритмы.
Ерусалимский Я.М. Дискретная математика.
Грэхем Р, Кнут Д., Паташник О. Конкретная математика
Кук Д., Бейз Г. Компьютерная математика.
Новиков Ф.А. Дискретная математика для программистов.
Сигорский В.П. Математический аппарат инженера
Андерсон Дж. Дискретная математика и комбинаторика
Хаггарти Р. Дискретная математика для программистов
Б.Н. Иванов Дискретная математика алгоритмы и программы
Романовский И.В. Алгоритмы решения экстремальных задач

Кузнецов О.П. Дискретная математика для инженера
Тарасевич Ю.Ю. Элементы дискретной математики для программистов
Васильева А.Ю. Дискретная математика. Лекции 1
Лекции по методам дискретной математики
Андреева Е.В. Математические основы информатики
Нивергельт Ю. Машинный подход к решению математических задач

Липский В. Комбинаторика для программистов
Рейнгольд Э. Комбинаторные алгоритмы: теория и практика.
Пападимитриу Х. Комбинаторная оптимизация
Виленкин Н.Я. Индукция. Комбинаторика.
Виленкин Н.Я. Популярная комбинаторика.
Виленкин Н.Я. Комбинаторика
Ежов И.И., Скороход А.В., Ядренко М.И. Элементы комбинаторики
Яковлев А.В. Комбинаторика
Препарата Ф., Шеймос М. Вычислительная геометрия: введение
Арсак Ж. Программирование игр и головоломок
Бронштейн И.Н., Семендяев К.А. Справочник по математике для инженеров и учащихся втузов
под ред. В.И.Ермакова Справочник по математике для экономистов
Корн Г., Корн Т. Справочник по математике для научных работников и инженеров
Гусак А.А., Гусак Г.М., Бричинкова Е.А. Справочник по высшей математике
Цикунов А.Е. Сборник формул по математике
Воднев В.Т., Наумович А.Ф., Наумович Н.Ф. Основные математические формулы
Выгодский М.Я. Справочник по элементарной математике
Справочник по высшей математике
Без автора Сборник формул по математике
Кристофидес Н. Теория графов: алгоритмический подход
Майника Э. Алгоритмы оптимизации на графах и сетях
Мельников О.И. Занимательные задачи по теории графов
Свами М., Тхуласираман К. Графы, сети и алгоритмы
Ловас Л., Пламмер М. Прикладные задачи теории графов
Берж К. Теория графов и ее применения
Евстигнеев В.А. Применение теории графов в программировании
Харари Ф. Теория графов
Ху Т. Целочисленное программирование и потоки в сетях
Тайцлин М.А. Графы
Домнин Л.Н. Элементы теории графов
Березина Л.Ю. Графы и их применение
Емеличев В.А. Лекции по теории графов
Оре О. Графы и их применение
Евстигнеев В.А., Касьянов В.Н. Толковый словарь по теории графов
Уилсон Р. Введение в теорию графов
Филлипс Д. Методы анализа сетей
Алексеев В.Е. Графы, модели вычислений, структуры данных
Форд Л. Фалкерсон Д. Потоки в сетях
Под ред. Нечепуренко М.И. Алгоритмы и программы решения задач на графах и сетях
Бельский А.А. Теория графов и комбинаторика
Семакин И.Г., Шестаков А.П. Основы программирования
Комирев А.Г., Катаргин М.Ю., Сартасов Е.М. Программирование
Григорьев С.А. Программирование на языке паскаль для математиков
Никитин А. Набор примеров решения задач на Паскале
Смелянский Р.Л. Лекции по теории алгоритмов
Чупин Н.А. Проведение олимпиад по информатике

Відредаговано: pasichov - Ср, 01.09.2010, 17:19
Глинський__Ярослав Дата: Ср, 01.09.2010, 18:34 | Повідомлення № 60
Видавець посібників
Повідомлень: 347
Нагороди: 3
Рейтинг: 25
Quote (pasichov)
Тому викладаю скорочений перелік НАЙКРАЩИХ ІМХО книжок.

За такий список можна тільки подякувати.
Але виникає запитання: це ж скільки років Ви затратили на особисту підготовку і створення такого каталога?
Чи під силу це вчителям? Чи потрібно це всім? Чи це правильний вектор руху в сучасному інформаційному просторі?
Особисто я не хочу публічно казати ні "так", ані "ні". Це питання дискусійне.
Задачі на графах та інше - це не інформатика, це прикладна математика. Це один з прикладів неправильного вектора руху.
Форум інформатиків » РОЗДІЛ I: ІНФОРМАТИКА, ПРОБЛЕМИ, ОБГОВОРЕННЯ, ВИРІШЕННЯ » 1.11 Змагання, конкурси, олімпіади » Парадокси олімпіад з інформатики (як ви готуєте учнів до олімпіад?)
Сторінка 4 з 5«12345»
Пошук:


© Форум інформатиків України, 2007-2017.