Вт, 24.10.2017, 07:12
Форум інформатиків України
Головна Реєстрація Вхід
Вітаю Вас, Гість · RSS
Вітання на форумі
Незнайомець
Вітаємо на форумі,
Незнайомцю!

   
зареєструйтесь
Перед реєстрацією обов’язково прочитайте:
Оновлення Учасники Пошук
Особисті повідомлення
Видавництво ’’Аспект’’ Видавництво

Сторінка 3 з 5«12345»
Модератор форуму: Ktara, Bandalak, НІКОЛЯ, volevikt 
Форум інформатиків » РОЗДІЛ I: ІНФОРМАТИКА, ПРОБЛЕМИ, ОБГОВОРЕННЯ, ВИРІШЕННЯ » 1.11 Змагання, конкурси, олімпіади » Парадокси олімпіад з інформатики (як ви готуєте учнів до олімпіад?)
Парадокси олімпіад з інформатики
IDN Дата: Сб, 28.08.2010, 19:34 | Повідомлення № 1
Новий користувач
Повідомлень: 11
Нагороди: 0
Рейтинг: 0
В школі працюю 4 рік і ніяк не зрозумію олімпіадні парадокси. Допоможіть, будь-ласка, поділіться досвідом.

Опис ситуації:
Інформатика "офіційно" починає викладатися з 9 класу (1 год.) за програмою МОН - теми алгоритмізації та програмування у 9 класі немає. За новими програмами для 10 класу (як академічний рівень так і рівень стандарту) теж 1 год. і теж немає теми алгоритмізація та програмування. Найцікавіше, що нам на обласному семінарі показували можливі варіанти програм 11-х класів на наступний рік - рівень стандарту - 5 год. на тему алгоритмізація та програмування.

Завдання, які приходять з області на районну олімпіаду - це 4 задачі по програмуванню. Із року в рік ми залишаємось з учнями після уроків і готуємось до районної олімпіади.

Парадокс №1. Як районна олімпіада може бути з теми "Алгоритмізація та програмування", яка не вивчається в 9 та 10-му класах? :*

Але, нажаль, на цьому парадокси не закінчуються...

Практично завжди учні нашого ліцею займають 1-ші місця на районній олімпіаді (набравши 5-6 балів із 50 можливих і це не жарт) і тут постає ще більш складна задача - підготовка до обласної олімпіади!

Обласна олімпіада проходить в 2 тури. Перший тур - це тестові питання (20 питань - 5 варіантів відповідей - часу на все 1 год., за кожну правильну відповідь 20 балів). Учні, які наберуть в першому турі 180 і більше балів, проходять до другого туру - 3 задачі на 3 години.

Тепер парадокс №2. В першому турі обласної олімпіади тестові питання далеко не з інформатики... :'(
Із 20 питань - 14 з математики (інколи економіки) , а решта з інформатики (в основному системи числення та лістинги програм). Підтверджую свої слова прикріпленими файлами!!!
В першому турі олімпіади у 2006 році було 25 питань - практично всі з інформатики (19) - додаю файл завдань!
Поступово (2007, 2008) питань з інформатики все менше і менше... І нарешті 2010 рік!
Додаю файл завдань 1-го туру обласної олімпіади в 2010 році - шановні колеги, де ж тут інформатика???

парадокс №3. Спробуйте, будь-ласка, вирішити завдання 1-го туру (20 питань - рівно на 1 год.). Особисто я школу закінчив з срібною медаллю, ХНПУ , фіз/мат - з червоним дипломом (вроді не дурак)- так ось я не встигаю!!! :'( Що говорити про учнів? Учні говорять ми встигли зробити ріно половину (10) і час вийшов - останні питання наугад... Із 10 відповідей було вірно 6... це 120 балів...

Шановні вчителі! Розкажіть будь-ласка чи скрізь так? Як ви готуєтесь до олімпіад? Яка ваша система підготовки?

П.С. На форумі читав, що в інших регіонах на обласній олімпіаді лише 4 задачі по програмуванню. Так може ми ще шикуємо???
[admin]Всі прикріплені файли мають бути заархівовані. Читайте правила[/admin]
Вже все виправив!


[admin]Шановні форумчани!!!!!
Повідомлення, які не відповідають темі або несуть некорисний зміст будуть видалятись без попередження!!!
Прикріплення: I_2010-Ukr-.rar(147Kb)


Відредаговано: W-w-W - Пт, 08.01.2016, 19:56
Ковальчук_Олександр Дата: Пн, 30.08.2010, 22:37 | Повідомлення № 31
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3621
Нагороди: 17
Рейтинг: 192
Quote (dpi)
Не ужели хороший учитель и правда откажется подготовить олимпиадника?

Я и не сомневался, что Вы ответите согласно этому мнению:
Quote (Ковальчук_Олександр)
не має результату олімпіад, не має категорії, звання і т., виходить, що вчитель інформатики працює в школі тільки заради олімпіад. І якщо є результати олімпіад, то ніхто не контролює і нікого не цікавить, як він при цьому навчає основний загал учнів

Я повторюю, що не є противником олімпіад в такому вигляді як вони є зараз і мабуть це правильно, тільки давайте спиратись на факти: відсутнє програмування в програмі - не має вимог до вчителя про участь в олімпіаді, відмовлятись вчителю чи брати участь має бути справою добровільною. Хоча... По суті 90% (а може й більше?) вчителів інформатики жодного разу не мали призерів по інформатиці на олімпіаді і при цьому весь вік працюють в школі і нормально себе почувають. Посади вчителя інформатики не має, в більшості шкіл інформатики всього кілька годин, цьогоріч ця кількість різко зменшилась, то про які вимоги до вчителя йде мова?
Ну і щоб розставити всі точки над "і" і "задовільнити" обидві сторони дискусії скажу, що згоден з висловленнями, що впершу чергу причиною неучасті (не результативної участі) вчителів інформатики в олімпіаді є їх низька кваліфікація в області олімпіадного програмування (щоб там не говорили, а це рівень програміста) і їх небажанні його освоювати. Було б бажання - знайшовся б і час і учні... Але цим потрібно жити, посвятити себе справі і працювати, працювати... Мені здається, що з молодих спеціалістів таких мегаентузіастів 1 з 100. І ще я вважаю, що оцінювання результатів роботи вчителя по олімпіадах є великою помилкою.
serbor Дата: Пн, 30.08.2010, 23:04 | Повідомлення № 32
Наполегливий учасник
Повідомлень: 946
Нагороди: 2
Рейтинг: 46
Quote (Ковальчук_Олександр)
І якщо є результати олімпіад, то ніхто не контролює і нікого не цікавить, як він при цьому навчає основний загал учнів

Quote (Ковальчук_Олександр)
І ще я вважаю, що оцінювання результатів роботи вчителя по олімпіадах є великою помилкою.

Сегодня на педсовете директор явно сказала, что самое главное для нас участие и успехи в конкурсах, турнирах и олимпиадах. Прямо назвала тех учителей, которые не выходят на областной уровень, как несостоявшихся.
alex Дата: Вт, 31.08.2010, 00:16 | Повідомлення № 33
Активний учасник
Повідомлень: 586
Нагороди: 1
Рейтинг: 17
Quote (Ковальчук_Олександр)
інформатика - це наука про інформацію і засоби та методи її обробки. По-іншому: інформатика - наука про інформацію і технологію її обробки (опрацювання).

1. Ви дещо змінили одне слово і тим самим змінили повністю саму суть науки інформатика.
Не засоби а закони.
2. Питання про олімпіади з інформатики уже розглядали в дещо іншій вітці форуму, і знову мусолити
ту ж саму тему на мою точку зору і не потрібно.
3. При попередньому обговоренні питання олімпіади і змісту предмету інформатики уже
говорилось що більшість вчителів не можуть і не хочуть вивчити таку тему як основи алгоритмізації
Не важно по якій причині. Зрозуміло , що було б чесно просто відмовитись від викладання
даного предмету. Але це ж довісок до зарплати. І постає проблема: або відмовитись від викладання
предмету і втратити в зарплаті, або звести предмет до примітивізму, що хоч трохи орієнтуватись в
тому матеріалі, який викладається. І тих , хто підтримує ідею зведення предмету до примітивізму більше.
Їх же неявно пітримало МОНУ. Це ж треба , щоб предмет інформатика вивчав дійсно інформатику
за період 9-11 класу всього 5 годин. Так , що більшість ОТРИМАЛА ПЕРЕМОГУ.
ТА ЧИ НЕ Є ВОНА ПІАРОВОЮ.
4. Але більшість, отримавши "перемогу" все таки не відчувають себе комфортно і знову і знову розпочинають
дискусію про олімпіади з інформатики. Напевно щоб ще раз і ще раз впевнити себе , що вони на вірному
шляху. Але світові тенденції дещо інші.

Quote (Ковальчук_Олександр)
4. Весь парадокс заключається в тому, що вчителів зобов’язують готувати учасників олімпіад з програмування, коли його 1% в програмі (вважати, що не має). При цьому у молодого вчителя не має ніякого стимулу. Тому що для цього він має пройти курс молодого програміста (вивчити досконало Паскаль або С++, вивчити методи побудови і аналізу алгоритмів, вивчити матаналіз, математичну логіку, теорію графів і ще багато чого), взяти кількох 5-6 класників і регулярно з ними позайматись до кінця школи і вуаля результат - призове місце на районній і можливо обласній олімпіаді. Потрібно для цього не менше 5 років важкої неоплачуваної праці і ще не гарантія, що учні протримаються до кінця. Стимул даний вчитель отримає хороший без сумніву - підвищать категорію до першої (з перспективою до вищої), директор кілька разів похвалить на педраді, премію 50 грн. випишуть (хоча враховуючи інфляцію може й більше ). ІМХО цим мають займатись фанати своєї справи, які мають безмежний запас ентузіазму і готові собою жертвувати. Таке моє бачення.

Якщо школу розглядати як можливість досягти фінансового благополуччя з невеликими затратами
то краще змінити вид діяльності( ПРо це теж вже говорили). А ті хто повкалував 10 років
по алгоритмізації в підсумку і 1С запрограмує, і сервер заадмініструє і багато багато
іншого. Оце і є та плата за ентузіазм.

Quote (dpi)
І якщо є результати олімпіад, то ніхто не контролює і нікого не цікавить,
як він при цьому навчає основний загал учнів, вважається, що причудово, але чи завжди це так?

Можна подумати, що у тих хто не готує до олімпіад то контроль на кожному уроці.
Контроль по принципу: оцінки в учнів хороші значить і вчитель вчить хорошо.
Чому б Вам не зробити аналіз оцінок виставлених учням за рік і їх рівнем знаннь.
Хоча б за 11 клас по старій програмі. Там більша частина алгоритмізації.
І порівняйте скільки учнів за 11 клас має з інформатики оцінку 12 та скільки з них
може написати заголовок алгоритму для задачі рівня районної олімпіади.
І не потрібно , вже не перший раз , на мою думку безпідставно звинувачувати
тих хто займається підготовкою учнів до олімпіад в невмінні і не бажанні навчити
інших учнів. Підготовка до олімпіад проводиться після уроків , а на уроках
виконується програма, навіть якщо вона вкликає (легко говорячи) незадоволення.

Додано (30.08.2010, 23:16)
---------------------------------------------

Quote (Ковальчук_Олександр)
І ще я вважаю, що оцінювання результатів роботи вчителя по олімпіадах є великою помилкою.

З цим я погоджуюсь. Але більшість має інформатику як довісок. І атестуються по
іншому предметі.
PS. Ті хто має переможці олімпіад не мають такого вже і солодкого життя.
Для прикладу мене в цьому році атестували 3 рази
1. Протокольно.
2. В школі.
3. В області.
Напевно це від великої поваги до досягненнь моїх учнів.


Відредаговано: alex - Вт, 31.08.2010, 00:11
Ковальчук_Олександр Дата: Вт, 31.08.2010, 00:42 | Повідомлення № 34
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3621
Нагороди: 17
Рейтинг: 192
alex, я взагалі то ні проти Вас, ні проти того, що Ви готуєте олімпійців нічого не маю, скоріше навпаки, підтримую саме такий вид олімпіади, але не вважаю, що кожен повинен цим займатися, вже вкотре повторюю, що це має подобатися самому вчителю, а коли це робиться добровільно-примусово - нічого не вийде.
Quote (alex)
І не потрібно , вже не перший раз , на мою думку безпідставно звинувачувати
тих хто займається підготовкою учнів до олімпіад в невмінні і не бажанні навчити
інших учнів.

Це не звинувачення, а запитання. Гаразд, не буду.
Quote (alex)
Чому б Вам не зробити аналіз оцінок виставлених учням за рік і їх рівнем знаннь.
Хоча б за 11 клас по старій програмі. Там більша частина алгоритмізації.

У мене алгоритмізація була перенесена в 10-й клас, нажаль, в 11 класі ІТ, а в 10-му класі в основному оцінки не важні, хоча й визнаю, що місцями завишені.
Quote (alex)
Якщо школу розглядати як можливість досягти фінансового благополуччя з невеликими затратами
то краще змінити вид діяльності( ПРо це теж вже говорили).

Так, мабуть треба...
Quote (alex)
2. Питання про олімпіади з інформатики уже розглядали в дещо іншій вітці форуму, і знову мусолити
ту ж саму тему на мою точку зору і не потрібно.

Якось не я почав цю тему, але погодьтесь більшість парадоксів, висловлених тут істині.
Quote (alex)
4. Але більшість, отримавши "перемогу" все таки не відчувають себе комфортно і знову і знову розпочинають
дискусію про олімпіади з інформатики.

Та ввели б предмет "програмування", тоді б і олімпіади правильно називались. Я все-таки ніяк не можу зрозуміти, чому інформатика - це програмування, поясніть, будь-ласка і тоді все стане на свої місця, факти наведені кількома постами вище говорять по-іншому.
swetikccc Дата: Вт, 31.08.2010, 00:54 | Повідомлення № 35
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3906
Нагороди: 25
Рейтинг: 355
ИТ технологии вещ хорошая, но боюсь они приносят столько же вреда как и блага.
dpi Дата: Вт, 31.08.2010, 00:57 | Повідомлення № 36
Досвідчений вчитель
Повідомлень: 1438
Нагороди: 1
Рейтинг: 39
Quote (Ковальчук_Олександр)
Я все-таки ніяк не можу зрозуміти, чому інформатика - це програмування, поясніть, будь-ласка

Скорее всего вы правы. Если проанализировать этот год , информатика еще дальше отошла от программирования.
Два варианта:
- одумаются и все начнет возвращаться к программированию;
- тенденция останется и мы "избавимся" от этого рудимента.
Я за первый вариант, ну а там посмотрим.
PanPete Дата: Вт, 31.08.2010, 00:59 | Повідомлення № 37
Наполегливий учасник
Повідомлень: 797
Нагороди: 1
Рейтинг: 45
Quote (alex)
Але більшість, отримавши "перемогу" все таки не відчувають себе комфортно і знову і знову....

Вас не запрошували на партійну роботу? Ваш допис дуже нагадує виступи різних партійних лідерів :)
Quote (serbor)
Сегодня на педсовете директор явно сказала, что самое главное для нас участие и успехи в конкурсах, турнирах и олимпиадах.

А ви особисто вважаєте це основним завданням ВЧИТЕЛЯ?
swetikccc Дата: Вт, 31.08.2010, 01:16 | Повідомлення № 38
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3906
Нагороди: 25
Рейтинг: 355
Quote (alex)
говорилось що більшість вчителів не можуть і не хочуть вивчити таку тему як основи алгоритмізації

Ось той вислів який Ви і я чекали, основи алгоритмізації
Не програмування а основи алгитмізації ;)
timohalt Дата: Вт, 31.08.2010, 07:35 | Повідомлення № 39
Новий користувач
Повідомлень: 2
Нагороди: 0
Рейтинг: 0
Quote (swetikccc)
сь той вислів який Ви і я чекали, основи алгоритмізації
Не програмування а основи алгитмізації ;)

Як кажуть "в яблучко",саме основи алгоритмізації!!!! Подумайте тільки скільки мов програмування дає нам інститут(університет) і скільки різновидностей ми маємо опановувати самі. Тому на мою думку ідея предмета "Основи алгоритмізації" була б правильнішою, а ІТ залишити як технології(праця).
Quote (dpi)
- одумаются и все начнет возвращаться к программированию;

До речі ,Завадський вимовив на тренінгу по ВО програмуванню: "Да, якби програма писалася зараз, то була б зовсім другою." Значить є надія.
IDN Дата: Вт, 31.08.2010, 08:07 | Повідомлення № 40
Новий користувач
Повідомлень: 11
Нагороди: 0
Рейтинг: 0
Quote (Ковальчук_Олександр)
Якось не я почав цю тему

Тему розпочав я. Але не для того, щоб розділити вчителів інформатики на "за" та "проти"!
В темі вже 40 повідомлень - а відповіді на поставлені питання я так і не почув.
Quote (alex)
2. Питання про олімпіади з інформатики уже розглядали в дещо іншій вітці форуму, і знову мусолити
ту ж саму тему на мою точку зору і не потрібно.

Ви читали 1 повідомлення? Там є опис ситуації в якій , на мою думку, присутні 3 парадокси! Але ніхто нікого не закликав обурюватись! Що тут не зрозумілого? Все просто - у школі програмування немає - а олімпіада по програмуванню! Так ось після опису ситуації жирним шрифтом написані ПИТАННЯ! Повторюю!
Quote (IDN)
Як ви готуєтесь до олімпіад? Яка ваша система підготовки?

З 40 повідомлень практично всі - обурення і більш нічого! Але ж всі беруть участь в олімпіадах. Питання було проте , як же Вам вдається готувати переможців! Поділіться секретом успіху!
Quote (alex)
3. При попередньому обговоренні питання олімпіади і змісту предмету інформатики уже
говорилось що більшість вчителів не можуть і не хочуть вивчити таку тему як основи алгоритмізації
Не важно по якій причині. Зрозуміло , що було б чесно просто відмовитись від викладання
даного предмету.

Так навіщо Ви самі повертаєтесь до попередньої теми!!! Я створив цю тему, бо хотів почути як досвідчені колеги по всій Україні готуються до Олімпіад з інформатики! Яка у Вас система підготовки?
Не розумію в чому суть диспуту?? Якби в програмах з інформатики було 100% програмування, ніхто б і не мусолив цю тему!! Особисто мені тема програмування дуже подобається!! Після уроків учні приходять займатися ПРОГРАМУВАННЯМ!
Quote (alex)
Так , що більшість ОТРИМАЛА ПЕРЕМОГУ.

Про яку перемогу йде мова? Програмування убрали повністю? Так тепер готувати учнів ще складніше!!!
Давайте припинемо беглуздий і беззмістовний диспут! Всим все зрозуміло!
Шановні вчителі, поділіться будь-ласка досвідом роботи з олімпійцями без "емоцій", а лише по темі:"Яка у Вас система підготовки? "


Відредаговано: IDN - Вт, 31.08.2010, 08:11
swetikccc Дата: Вт, 31.08.2010, 08:45 | Повідомлення № 41
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3906
Нагороди: 25
Рейтинг: 355
Все що написано вище, це на парадокси. )))
Парадокс в тому, що Вас як раба хочуть заставити робити безкоштовно і ще мають совість, навіть тут на форум,і закликати до цього.
Ось в цьому парадокс так парадокс.
Згадайте на кому воду возять? )))))))
vareniak Дата: Вт, 31.08.2010, 11:08 | Повідомлення № 42
Новий користувач
Повідомлень: 2
Нагороди: 0
Рейтинг: 0
Ми всі обурені, а результату не буде, томущо рішення приймаємо не ми... Як може у фіз-мат профілі бути 1 година інформатики?!
Ковшун Дата: Вт, 31.08.2010, 14:54 | Повідомлення № 43
Досвідчений учасник
Повідомлень: 1462
Нагороди: 1
Рейтинг: 25
Quote (vareniak)
Ми всі обурені, а результату не буде, томущо рішення приймаємо не ми... Як може у фіз-мат профілі бути 1 година інформатики?!

Маємо те, що маємо!
Ковальчук_Олександр Дата: Вт, 31.08.2010, 15:25 | Повідомлення № 44
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3621
Нагороди: 17
Рейтинг: 192
Quote (IDN)
Питання було проте , як же Вам вдається готувати переможців! Поділіться секретом успіху!

IDN, вибачте, я особисто не правильно зрозумів суть теми і гадав, що в ній мають роз’яснити, чому ми ПОВИННІ, ЗОБОВ’ЯЗАНІ і т.д. готувати учасників олімпіад з програмування, якщо воно тільки згадується в новій програмі. А виявляється, що в даній темі колеги мають ділитись досвідом по підготовці до олімпіад, але я скажу, що по-перше, не варто цього очікувати, а по-друге, тему треба було назвати якось по-іншому, наприклад: "Ділимось досвідом підготовки до олімпіад з програмування", надія вмирає останньою.
Quote (swetikccc)
Парадокс в тому, що Вас як раба хочуть заставити робити безкоштовно і ще мають совість, навіть тут на форум,і закликати до цього.

+1000.
І знаєте, на форумі не має обмежень в створені фахових тем. Чому ж наші метри не хочуть створити жодної НОРМАЛЬНОЇ теми по підготовці до олімпіад і регулярно її вести? Почати, наприклад, з простих задач шкільного рівня, поступово ускладнюючи до складних олімпіадних задач районного і обласного рівнів. Та тому, що... Мені здається і так все зрозуміло.
IDN Дата: Вт, 31.08.2010, 16:48 | Повідомлення № 45
Новий користувач
Повідомлень: 11
Нагороди: 0
Рейтинг: 0
Quote (Ковальчук_Олександр)
IDN, вибачте, я особисто не правильно зрозумів суть теми

Пане Ковальчук Вам немає за що вибачатися!! :Q Хоча б тому, що Ваші повідомлення по даній темі були найбільш змістовними та конструктивними.
Quote (Ковальчук_Олександр)
по-перше, не варто цього очікувати

Чому?? не розумію.... Наприклад, моя система підготовки учнів до олімпіад наступна: (мені не шкода)
Чотири роки назад я прийшов до школи вчителем інформатики. На той час участь в олімпіаді приймали лише учні 10-11 класів. Провівши декілька уроків та порадившись з учителем математики, я відібрав 2-х учнів для участі в олімпіаді.
Ми все розпочали з нуля в позаурочний час... Готувались 4 місяці і як - результат - два третіх місця на районній олімпіаді.
Потім я перейшов до наступної школи (гімназії) - і знову теж саме((. Через рік знову довелось гімназію змінити на ліцей і розпочати все зпочатку. Але, набувши певного досвіду, я переставив тему "Алгоритмізація і програмування" в 11 класі в перший семестр.
Аж раптом (минулий рік) олімпіади з інформатики почали проводити з 8-го класу (і все по програмуванню). Прийшлось сильно попотіти! Вибравши учнів 8,9,10,11 класів - ми залишалися після уроків і займалися програмуванням (необхідно додати що в ліцеї 2 вчителя інформатики і ми працювали по черзі) - ці учні стали переможцями районного етапу. Тепер вже якось легше, на наступний рік є учні 9,10,11 класів, а ось 8 - знову з нуля((.
Така система підготовки не те що не досконала, а взагалі - це важко назвати системою підготовки до олімпіад...
Моє бачення раціональної системи підготовки наступне:
1. Для того щоб підготовити учня до обласного етапу необхідно починати вивчати інформатику з 5-го класу (краще з 2). І вже зараз використовувати програми в яких є початки алгоритмізації. Наприклад, скретч.
2. У 6-му класі продовжуємо вивчення скретча на більш серйозному рівні, вибрати майбутніх олімпійців і займатися з ними окремо після уроків.
3. В 7-му та 8 класах за програмою Володіних є години Аогоритмізації та програмування + заняття після уроків.
4. І от тепер ми зможемо розв'язувати олімпіадні задачі районного рівня без проблем.
5. Далі готуємось безпосередньо до обласної олімпіади - як я вже писав 1 тур - це практично чиста математика.

Quote (Ковальчук_Олександр)
по-друге, тему треба було назвати якось по-іншому, наприклад: "Ділимось досвідом підготовки до олімпіад з програмування"

Повністю згоден. Якщо можна змініть назву теми. Наприклад, система підготовки до олімпіад з інформатики.


Відредаговано: IDN - Вт, 31.08.2010, 16:53
Форум інформатиків » РОЗДІЛ I: ІНФОРМАТИКА, ПРОБЛЕМИ, ОБГОВОРЕННЯ, ВИРІШЕННЯ » 1.11 Змагання, конкурси, олімпіади » Парадокси олімпіад з інформатики (як ви готуєте учнів до олімпіад?)
Сторінка 3 з 5«12345»
Пошук:


© Форум інформатиків України, 2007-2017.