Ср, 24.07.2019, 07:22
Форум інформатиків України
Головна Реєстрація Вхід
Вітаю Вас, Гість · RSS
Вітання на форумі
Незнайомець
Вітаємо на форумі,
Незнайомцю!

 
зареєструйтесь
Перед реєстрацією обов’язково прочитайте:
Оновлення Учасники Пошук
Особисті повідомлення
Видавництво ’’Аспект’’ Видавництво

Модератор форуму: Ktara, Bandalak, НІКОЛЯ, volevikt  
Форум інформатиків » РОЗДІЛ I: ІНФОРМАТИКА, ПРОБЛЕМИ, ОБГОВОРЕННЯ, ВИРІШЕННЯ » 1.11 Змагання, конкурси, олімпіади » Підготовка до олімпіад
Підготовка до олімпіад
Ковальчук_Олександр Дата: Сб, 18.08.2007, 02:26 | Повідомлення № 1
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3706
Нагороди: 18
Рейтинг: 209
Розкажіть як ви готуєте учнів до олімпіад, які проблеми виникають, наведіть приклади олімпіадних задач.



[admin]Шановні форумчани!!!!!
Повідомлення, які не відповідають темі або несуть некорисний зміст будуть видалятись без попередження!!!


Відредаговано: W-w-W - Чт, 07.01.2016, 23:27
Nevirkovets Дата: Вт, 12.01.2010, 10:46 | Повідомлення № 91
Написав MifTests
Повідомлень: 266
Нагороди: 0
Рейтинг: 12
На сайті бачив завдання до Всеукраїнcькi олiмпиади з iнформатики http://www.olymp.vinnica.ua/index_ua.php?lng=ua&cid=72 але до 2006 року, де б побачити інші? І чи є десь розбір даних задач. До речі система перевіряє задачі із Всеукраїнcької олiмпиади з iнформатики?
Маргарита Дата: Пн, 10.05.2010, 17:34 | Повідомлення № 92
Юний талант
Повідомлень: 142
Нагороди: 3
Рейтинг: 30
pasichov, до Вас професійне запитання.
Як краще проводити перші заняття з новою групою по підготовці до олімпіади?
Я перші 10 занять взагалі комп'ютери не вмикаю. Вивчу ази, присвоєння, розгалуження та цикли, а потім вже вчу набирати програми в середавищі та тестувати їх. Але мені здається, що якось не так я це роблю. Ви як порадите?

=====================================================================================================

Додано (10.05.2010, 17:34)
---------------------------------------------
Масиви, рядки, множини та записи починаю давати десь аж через півроку, щоб не запутувати діточок. Нехай спочатку основу засвоять і наберуть досвіду складати та тестувати програмки.
Чи може варто давати все і відразу, нехай самостійно навички розвивають?

Відредаговано: Маргарита - Пн, 10.05.2010, 13:38
dpi Дата: Пн, 10.05.2010, 17:59 | Повідомлення № 93
Досвідчений вчитель
Повідомлень: 1438
Нагороди: 1
Рейтинг: 39
Если это 10 суббот, то они через 2.5 месяца от вас убегут.
Я первые занятия больше внимания уделяю мотивации, теории и ШАЯ и меньше - на компе хотя бы "Privet!" (Ввод/вывод).
pasichov Дата: Пн, 10.05.2010, 20:09 | Повідомлення № 94
Наполегливий учасник
Повідомлень: 946
Нагороди: 3
Рейтинг: 70
Quote (Маргарита)
pasichov, до Вас професійне запитання.
Як краще проводити перші заняття з новою групою по підготовці до олімпіади?
Я перші 10 занять взагалі комп'ютери не вмикаю. Вивчу ази, присвоєння, розгалуження та цикли, а потім вже вчу набирати програми в середавищі та тестувати їх. Але мені здається, що якось не так я це роблю. Ви як порадите?
=====================================================================================================
Додано (10.05.2010, 17:34)
---------------------------------------------
Масиви, рядки, множини та записи починаю давати десь аж через півроку, щоб не запутувати діточок. Нехай спочатку основу засвоять і наберуть досвіду складати та тестувати програмки.
Чи може варто давати все і відразу, нехай самостійно навички розвивають?

Я спочатку намагаюсь пояснити учням про 2 не пов'язаних між собою процеси - конструювання алгоритму та його "перетворення" в програму, але дітям, особливо 7-8 класникам, а саме з ними треба починати, дуже ВАЖЛИВО побачити результат своєї роботи - працюючу програму. Для цього добре підходить який-небуть виконавець алгоритмів з простою системою команд - наприклад схожий на ЛОГО модуль TURTLE в мові PYTHON (як це ми робимо, добре описано в уроках №№49 -69 системи http://disted.edu.vn.ua (8 клас -> Інформатика, курс поглибленого вивчення). При цьому діти вивчають основні алгоритмічні конструкції і одразу бачать наочно, як це працює. Їм цікаво. Потім починаємо потихенько складати алгоритми обчислювального характеру, використовуючи для їх розробки та запису псевдокод (я використовую псеевдокод Єршова (НАМ, ШАЯ, як інколи говорять), а вже потім переходим до "перекладу" цих алгоритмів на мову програмування (Pascal чи С). Як правило, через рік роботи такого гуртка з 7-класниками чи 8-класниками маю 5-7 учнів, придатних до того, що їх на наступний рік можна буде вже готувати до олімпіади. А це вже інша тема, тут варто говорити окремо. Якщо одразу намагатися робити, хай і прості, задачі в середовищі програмування, то тоді складнщі алгоритмічних конструкцій "підносяться до степеня" складністю синтаксису та самого середовища програмування - багато учнів перосто НЕ МОЖУТЬ ці складності подолати, і стають "втраченими" для цієї справи. При цьому мова йде про ЗВИЧАЙНИХ учнів, не "обдарованих" (я вже писав, таких одиниці, а так навчити можна багатьох, перевірено роками. У вчителів, що працюють за такою (чи подібною) методикою учні стабільно перемагають на обласних олімпіадах, а часто-густо і вище-вище. Наприклад, В.І.Мельник з Олександріїї, Г.П.Кравець з Донецька (7 років працювала в моїй гімназії. надивився..:-) та багато інших. Не всіх, звичайно, знаю, але ті "результативні" учителі, з кими знайомий, працюють таким чи подібним чином.
Основна помилка тих, хто намагається "побороти" олімпіади - це намагання робити все гамузом - і алгоритми правильні учнів навчити конструювати, і мову програмування вивчити. не виходить, як правило, нічого, звичайно крім дітей дійсно талановитих, але таких ОДИНИЦІ, можна за все житття не побачити...

Quote (dpi)
Если это 10 суббот, то они через 2.5 месяца от вас убегут.
Я первые занятия больше внимания уделяю мотивации, теории и ШАЯ и меньше - на компе хотя бы "Privet!" (Ввод/вывод).

В приципе верно! Но вместо ПРИВЕТ лучше квадратик в стиле

повтори 4
[
вперед (40) вправо(90)
]

и цикл освоят, и кадратику порадуются....:-)
а с "олимпиадноносными" СPP или FPC мы с детками потом легко разбираемся - быстро...

Відредаговано: pasichov - Пн, 10.05.2010, 20:13
oksanka120 Дата: Чт, 13.05.2010, 21:44 | Повідомлення № 95
Неординарна вчителька
Повідомлень: 135
Нагороди: 5
Рейтинг: 29
Сьогодні в мене методичний день був, поїхала в село до мами помагати по господарству, а тут наче на зло припало нам в чергу корів пасти, ну що ж ніде не дінеся, мусиш мамі помагати, це святе. А тут я думаю вирішу дві проблеми, візьму книги та почну більш глибше вивчати програмування, бо треба 2 діток до олімпіади готувати, всетаки є в них здібності та корів попасу.
День був жаркий, корівки пасуться я вникаю в програмування, написала одну задачку в чорновик, брала завдання з минулих років, пішла відганяти корів з другого краю, а поки це робила, то інша корова почала рвать мою книжку, зжерла 10 сторінок, а що мене збісило, там була моя задача недоопрацьована. капець був.

от коли цим всім займатись, коли часу толком нема, а тут було маса часу, то ці рогаті допомогли? Коли дома то часу не вистачає вгору глянути.

Quote (dpi)
Если это 10 суббот, то они через 2.5 месяца от вас убегут.

ага, якщо вчитель тупий, то втечуть B)
Підход треба шукать шановний
Ktara Дата: Пт, 14.05.2010, 08:58 | Повідомлення № 96
Перспективна вчителька
Повідомлень: 4130
Нагороди: 38
Рейтинг: 371
Исполнители Полякова
Маргарита Дата: Пт, 14.05.2010, 18:02 | Повідомлення № 97
Юний талант
Повідомлень: 142
Нагороди: 3
Рейтинг: 30
Quote (pasichov)
Я спочатку намагаюсь пояснити учням про 2 не пов'язаних між собою процеси - конструювання алгоритму та його "перетворення" в програму

Теза цікавенька, прийму до уваги. Але Ви пропонуєте конструювати алгоритми на штучній мові, яку Єршов запропонував?
Я Єршова дуже поважаю, але вважаю що цей елемент ланцюжка алгоритм-програма зайвий. Для чого вникати учням у ще одну мову, ще одні правила та синтаксис?
Може краще напочатку записувати алгоритми у довільній формі без чітких правил? Малювати блоксхеми і складати математично-словесний алгоритм?
pasichov, дуже рада що Ви відгукнулися на моє прохання. Хочу побільше перебрати досвіду від таких левів, як Ви!
Дякую.


Відредаговано: Маргарита - Пт, 14.05.2010, 18:03
alex Дата: Пт, 14.05.2010, 23:48 | Повідомлення № 98
Активний учасник
Повідомлень: 586
Нагороди: 1
Рейтинг: 17
Quote (Маргарита)
Може краще напочатку записувати алгоритми у довільній формі без чітких правил? Малювати блоксхеми і складати математично-словесний алгоритм?

Я погоджуюсь, що це є перший етап розв'язання задачі. Але при такому підході (запис у довільній формі)
є велика імовірність того, що при записові в довільній формі вказівки будуть сформульовані не
однозначно і не повно. Навчальна алгоритмічна мова , яку запропонував Ершов дуже подібна до
багатьох мов програмування, але не має обмежень на значення типу. Наприклад
значенням величини натурального типу може бути як завгодно велике натуральне число. І будуючи алгоритм
ми спочатку не вникаємо в тонкості комп'ютерної реалізації.
Спілкуючись з бувшими учнями я цікавився наскільки вони в своїй роботі використовують
навчальну алгоримічну мову, яку розглядали в школі. Вони відповідали, що і до цих пір
спочатку алгоритм записують при допомозі Єршовського псевдо коду, а потім уже реалізовують
на тій чи іншій мові програмування. Напевно можливі і інші підходи. З великим задоволенням
з ними ознайомився б, якби хтось описав. А мову блок схем, на мою думку, для наглядності можна
використовувати на початковому етапі навчання.
При розвязуванні серйозних задач запис достатньо громіздкий.
vladim Дата: Сб, 15.05.2010, 15:37 | Повідомлення № 99





Уважаемый pasichov!
Насколько я понял, Вы настоящий эсперт по олимпиадам из программирования.
Заинтересовал Ваш опыт. А скажите, когда Вы их готовите ?
Сколько победителей у Вас на Всеукраинском и Международном уровнях?
pasichov Дата: Сб, 15.05.2010, 22:17 | Повідомлення № 100
Наполегливий учасник
Повідомлень: 946
Нагороди: 3
Рейтинг: 70
Quote (Маргарита)
Я Єршова дуже поважаю, але вважаю що цей елемент ланцюжка алгоритм-програма зайвий. Для чого вникати учням у ще одну мову, ще одні правила та синтаксис?

Так вважає багато учителів.Ось тут, ІМХО, і є основна помилка. Я вже обгрунтовував в попередніх повідомленнях, чому. Додам ще кілька аргументів.
1. Задачі розв"язуються методм покрокової деталізації. На кожному "кроці" потрібно думати. Наші діти не англомовні, думають рідною мовою (українською, російською). Тому й алгоритм слід записувати мовою "думання"
2. Н.Вірт придумав Паскаль як ПСЕВДОКОД (але англомовний!) для навчання студентів основам розробки алгоритмів в стилі структурного програмування, власне - покрокової деталізації. Вже пізніше його учні зробили перший транслятор...і Пасаль став мовою програмування. А нам, не англомовним, потрібен псевдокод рідною....

Quote (Маргарита)
Може краще напочатку записувати алгоритми у довільній формі без чітких правил?

В псевдокоді синтаксис може бути достатньо вільний, ІМХО

Quote (vladim)
Уважаемый pasichov!

Насколько я понял, Вы настоящий эсперт по олимпиадам из программирования.
Заинтересовал Ваш опыт. А скажите, когда Вы их готовите ?
Сколько победителей у Вас на Всеукраинском и Международном уровнях?

Не знаю, какой я эксперт. Олимпиадами занимаюсь всю свою учительскую жизнь (первых призеров Украины по физике получил в 1975-м, после этого имею их каждый год, а с 1990 года и по информатике - хоть по одному ежегодно. Удавалось моим ученикам получать медали Международных олимпиад всех достоинств (правда золото - только по физике). В этом году у меня всего 4 часа информатики (две группы 8 класса), но ученик все же получил диплом Украины. Общее число моих учеников, побеждавших на Украине и выше (физика, информатика) 86 чел. за 35 лет. К сожалению, шансы иметь победителей у меня резко уменьшились, как зам. директора имею только 9 часов.

Прошу это не рассматривать как бахвальсво - спросили - ответил. Хотя учениками этими ГОРЖУСЬ ПО-ВЗРОСЛОМУ.

Время, нужное для этого, просчитать невозможно. Как правило, это происходит ежедневно в той или иной форме. Никогда не брал официальных часов кружков или факультативов - писанины больше, чем денег. Да и делаешь, что считаешь нужным, а не работаешь по написанной кем-то программе, по которой никого и ничему научить нельзя...
Вообще, работа эта (в моем случае) безоплатная, в среденм 1-1,5 ч. в день.
Но "мои" результаты меркнут в сравнении с результатами учеников В.И.Мельника, Г.П.Кравец, И.В.Скляр... можно еще назвать пару фамилий...

Відредаговано: pasichov - Нд, 16.05.2010, 01:31
skif Дата: Пн, 05.07.2010, 00:05 | Повідомлення № 101
Прописаний назавжди
Повідомлень: 444
Нагороди: 3
Рейтинг: 64
Вибачаюсь за флуд, але не підкажете чи є десь зібрані олімпіадні завдання з розвязанням?
dpi Дата: Пн, 05.07.2010, 07:11 | Повідомлення № 102
Досвідчений вчитель
Повідомлень: 1438
Нагороди: 1
Рейтинг: 39
Quote (skif)
Вибачаюсь за флуд

В гугле.
gromko Дата: Пн, 05.07.2010, 14:18 | Повідомлення № 103
Лінуксоїд
Повідомлень: 3209
Нагороди: 33
Рейтинг: 401
Українці виграли чемпіонат світу з Counter-Strike ;)
Українська команда Natus Vincere (Na’Vi, "Народжені перемагати") стала кращою в змаганнях з комп'ютерної гри Counter-Strike 1.6 на престижному Всесвітньому кіберспортивному кубку ESWC (Electronic Sports World Cup), який проходив з 1 по 4 липня 2010 року в Парижі.

У фіналі українські геймери обіграли команду SK Gaming зі Швеції, отримавши перемогу над шведами на трьох картах.

Всупереч поразці на першій карті de_dust2 з рахунком 16-11 українцям вдалося переламати хід поєдинку і розгромити SK Gaming на двох інших картах - de_train (16-5) і de_inferno (16-4).

Таким чином, Na’Vi завоювали титул чемпіонів світу за версією ESWC, отримавши в якості призових 36 тисяч доларів. Раніше жодній з команд в СНД не вдавалося виграти цей турнір.

Electronic Sports World Cup є одним з найбільших у світі серед кіберспортивних змагань. Кубок ESWC за значимістю вважається другим після World Cyber Games (WCG).

Нагадаємо, в березні 2010 року Na’Vi також були кращими в Counter-Strike на чемпіонаті світу Intel Extreme Masters.

Склад команди Natus Vincere:
Данило "Zeus" Тесленко (Харків)
Сергій "starix" Іщук (Київ)
Арсеній "Esenin" Триноженко (Львів)
Єгор "markeloff" Маркелов (Дніпропетровськ)
Іоан "Edward" Сухарєв (Харків)
Менеджер: Олександр "ZeroGravity" Кохановський (Київ)

Scorpion Дата: Пн, 05.07.2010, 21:10 | Повідомлення № 104
Часто заходить...
Повідомлень: 76
Нагороди: 0
Рейтинг: 16
Тільки українські геймери вміють перемагати! Інші просто Лінукси, Віндовси пишуть ))))))
vvv Дата: Сб, 04.09.2010, 13:29 | Повідомлення № 105
Я тут недавно...
Повідомлень: 25
Нагороди: 0
Рейтинг: 0
Починаю підготовку учнів з 6 класу. За комп'ютер сідаємо з другого третього уроку, щоб у учнів сформувалися навички набору та розусміння для чого це все, що дуже потрібно в 6 класі. Усе це відбувається безкоштовно з лічної ініціативи. До 8 залишаються тільки зацікавлені.
Форум інформатиків » РОЗДІЛ I: ІНФОРМАТИКА, ПРОБЛЕМИ, ОБГОВОРЕННЯ, ВИРІШЕННЯ » 1.11 Змагання, конкурси, олімпіади » Підготовка до олімпіад
Пошук:


© Форум інформатиків України, 2007-2019.