Нд, 23.07.2017, 05:41
Форум інформатиків України
Головна Реєстрація Вхід
Вітаю Вас, Гість · RSS
Вітання на форумі
Незнайомець
Вітаємо на форумі,
Незнайомцю!

   
зареєструйтесь
Перед реєстрацією обов’язково прочитайте:
Оновлення Учасники Пошук
Особисті повідомлення
Видавництво ’’Аспект’’ Видавництво

Сторінка 3 з 21«123452021»
Модератор форуму: Ktara, Bandalak, НІКОЛЯ, volevikt 
Форум інформатиків » РОЗДІЛ I: ІНФОРМАТИКА, ПРОБЛЕМИ, ОБГОВОРЕННЯ, ВИРІШЕННЯ » 1.11 Змагання, конкурси, олімпіади » Олімпіадні задачі. (розв’язування олімпіадних задач.)
Олімпіадні задачі.
Ковальчук_Олександр Дата: Вт, 20.11.2007, 21:07 | Повідомлення № 1
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3627
Нагороди: 17
Рейтинг: 192
Шановні учасники форуму! Скоро районна олімпіада по інформатиці. Допоможіть мені та іншим вчителям інформатикам, які погано розуміються на задачах олімпіадного рівня, підвищити свої знання в області програмування.

Увага! При публікуванні розв’язку обов’язково, окрім самої паскаль-програми писати математичну модель задачі і роз’яснювати ваш розв’язок максимально зрозуміло. Бо із самого тексту програм, не завжди все зрозуміло для пересічного інформатика. 


[admin]Шановні форумчани!!!!!
Повідомлення, які не відповідають темі або несуть некорисний зміст будуть видалятись без попередження!!!


Відредаговано: W-w-W - Пт, 08.01.2016, 00:28
NataliyG Дата: Вт, 08.12.2009, 13:40 | Повідомлення № 31
Активний учасник
Повідомлень: 680
Нагороди: 2
Рейтинг: 37
Quote (Bandalak)
Я сам був у такій ситуації, коли на районній олімпіаді мої учні ще лиш починали щось думати, а в деяких уже все було!

Так це справді дуже погано. Насправді учні яким наперед відомі завдання в гіршому становищі ніж ті, які просто бачать несправедливість. Будь який захід будь то урок чи олімпіада покликаний насамперед виховувати учня. І учень який бачить несправедливість і сприймає її як належне в гіршому становищі ніж той який бачить несправедливість збоку. Виховуючи молоде покоління, якщо ми хочемо жити в цивілізованій державі завжди маємо памятати, що учень має відчувати що може добитися шось своїми силами. Насправді багато вчителів і батьків роблять своїм дітям і вихованцям ведмежу послугу. Але яким задоволеним є той учень коли він своїми силами отримав перше, друге чи третє місце.
У мене цього року є переможець районної олімпіади коли йому повідомили що він має перше місце було враження шо йому виплатили якусь нереально велику премію, а на початках йому дійсно важко давалось програмування. Дтина відчула шо все залежить від нього а не від якогось там випадку. Так шо важливо завжди памятати ніяка перемога не вартує викривляти душу дитини!
Bandalak Дата: Вт, 08.12.2009, 13:48 | Повідомлення № 32
Лідер форуму
Повідомлень: 5204
Нагороди: 34
Рейтинг: 245
Quote (galakasergij)
а готові завдання - це перемога..... (нажаль не наша)

Не завжди так! Якщо машинний варіант, то вони можуть і не набрати готові програми. А якщо із флешок перекатують, то потрібно ловити за руки, кликати спостерігачів із відділу освіти і писати протокол порушення. Якщо цього не робити, то залишимось рабами вічно!

Хоча бувають ще випадки, що відділи освіти наперед розпаковують конверт із завданням і дають кому треба. Потрібно перевіряти цілісність конверта і печаткии перед олімпіадою!!!
Але головним чинником є одні і тіж завдання у різних районах у різні дні!
Ганьба організаторам, котрі невміють чи не хочуть зробити свою роботу належним чином!

alex Дата: Вт, 08.12.2009, 13:50 | Повідомлення № 33
Активний учасник
Повідомлень: 586
Нагороди: 1
Рейтинг: 17
Quote (galakasergij)
Дуже вам дякую.... все так і роблю вже на протязі 4 років.... в районі займаю 2,3 місця..... через те що є дуже розумні вчителі.... мої діти від цього стомилися, що кожного року їх дурять, тай мені неприємно.... і скільки б я з ними не займався і вони б скільки не працювали - а готові завдання - це перемога..... (нажаль не наша)

У О.Бедера є геніальна фраза. "Спасение утопающих, дело самих утопающих".

1. Якщо ви маєте факти, які підтверджують не порядність де-яких керівників чи вчителів
чому не приймаєте міри.
2. Нехай ваші учні приймуть участь в Відкритій інтернет олімпіаді, займуть хороше місце і
докажуть, що дійсно вони достойні бути переможцями. Гарантую, що задачі, які пропонуються
на інтернет олімпіаді не тиражують та не поширюються по принципу особистої вірності.
Це підтверджується призовими місцями на Всеукраїнській олімпіаді з інформатики, де переможці
інтернет олімпіади стають призерами та переможцями.

Bandalak Дата: Вт, 08.12.2009, 14:00 | Повідомлення № 34
Лідер форуму
Повідомлень: 5204
Нагороди: 34
Рейтинг: 245
Quote (alex)
е підтверджується призовими місцями на Всеукраїнській олімпіаді з інформатики, де переможці
інтернет олімпіади стають призерами та переможцями.

Це вже наступний рівень, навіть через один.
galakasergij поки-що не може перестибнути районний рівень.
pasichov Дата: Вт, 08.12.2009, 18:42 | Повідомлення № 35
Наполегливий учасник
Повідомлень: 946
Нагороди: 3
Рейтинг: 70
Quote (galakasergij)
Дуже вам дякую.... все так і роблю вже на протязі 4 років.... в районі займаю 2,3 місця..... через те що є дуже розумні вчителі.... мої діти від цього стомилися, що кожного року їх дурять, тай мені неприємно.... і скільки б я з ними не займався і вони б скільки не працювали - а готові завдання - це перемога..... (нажаль не наша)

На жаль. те про що Ви говорите, може мати місце. І причини цьому - на поверхні. Але повірте, шарлатанством та "діставанням" завдань займаються не діти , а УЧИТЕЛІ, і САМЕ З ТАКИМ ПРОХАННЯМ ВИ ЗВЕРНУЛИСЯ В ПЕРШОМУ СВОМУ ПОСТІ ДО УЧАСНИКІВ ФОРУМУ. Виходить, що ви кращі від тих, хто так робить, лише тому, що не можете дістати завдань (прошу не ображатись, я читав Ваш пост, і все...)

Але проблема має ще одну сторону. В очах тих, хто програв, переможці ЗАВЖДИ все знають наперед, а журі працює погано...
Треба мати чималу мужність, щоб призатися самому собі, що колега з сусідньої школи працює краще, легше вважати, що він дістав (купив) завдання наперед...

Але, ще раз, таке буває. Стикався за всі роки (з 1975) що я в олімпадному русі кілька разів. Бучу піднімав таку, що місця було мало (багато хто може це підтвердити). Не один дрібний ( і не дуже) чиновник, що підторговував олімпіадними завданнями, мав підстави про це пожалкувати... А за те, що олімпіади по одним і тим же завданням в різних районах в різний термін - винні місцеві чиновники. Не можуть провести вчасно - ПІДНІМІТЬ БУЧУ, не бійтеся їх!

Відредаговано: pasichov - Вт, 08.12.2009, 19:52
Nevirkovets Дата: Пт, 11.12.2009, 17:08 | Повідомлення № 36
Написав MifTests
Повідомлень: 266
Нагороди: 0
Рейтинг: 12
Хотілося б розібрати задачу пошуку найкоротшого шляху виходу в лабіринті. Бажано із розв'язком. Отож дано лабіринт розмірністю MxN, і клітинки у які заходити не можна. Знайдіть найкоротший шлях виходу ...
pasichov Дата: Пт, 11.12.2009, 17:52 | Повідомлення № 37
Наполегливий учасник
Повідомлень: 946
Нагороди: 3
Рейтинг: 70
Quote (Nevirkovets)
Хотілося б розібрати задачу пошуку найкоротшого шляху виходу в лабіринті. Бажано із розв'язком. Отож дано лабіринт розмірністю MxN, і клітинки у які заходити не можна. Знайдіть найкоротший шлях виходу ...

Читайте уроки "Задача про вихід з лабіринту" та "Задача про вихід з лабіринту (продовження)" в курсі інформатики (поглиблене вивчення) в 11 класі в системі http://disted.edu.vn.ua Можливий доступ без реєстрації.
Хоча й варто прочитати наступні і ПОПЕРЕДНІ (особливо) цим урокам. Пояснено метод.


Відредаговано: pasichov - Пт, 11.12.2009, 17:53
filnick Дата: Пт, 11.12.2009, 20:59 | Повідомлення № 38
Мудрий вчитель
Повідомлень: 2238
Нагороди: 7
Рейтинг: 124
Питання до алгоритмістів. Як знайти найменше спільне кратне N (2<N<10) чисел? Чи можливо це зробити не застосовуючи підпрограм?
Bandalak Дата: Пт, 11.12.2009, 21:23 | Повідомлення № 39
Лідер форуму
Повідомлень: 5204
Нагороди: 34
Рейтинг: 245
Quote (filnick)
Чи можливо це зробити не застосовуючи підпрограм?

Зробити звичайно можна, але трошки складніше для розуміння, чим з підпрограмами!
Я думаю двох вкладених циклів вистачить!
Varkan Дата: Пт, 11.12.2009, 21:50 | Повідомлення № 40
Викладач ВУЗу
Повідомлень: 425
Нагороди: 0
Рейтинг: 6
Quote (filnick)
Питання до алгоритмістів. Як знайти найменше спільне кратне N (2<N<10) чисел? Чи можливо це зробити не застосовуючи підпрограм?

Підпрограма це послідовність команд яка (послідовність) часто зустрічається в програмі.
В будь якій програмі написаній на процедурній мові програмування можна обійтися без них, але тільки те саме потрібно буде писати багато разів.

Відредаговано: Varkan - Пт, 11.12.2009, 21:50
vitert Дата: Пт, 11.12.2009, 22:56 | Повідомлення № 41
Тут живе...
Повідомлень: 174
Нагороди: 1
Рейтинг: 22
Quote (filnick)
Питання до алгоритмістів. Як знайти найменше спільне кратне N (2<N<10) чисел? Чи можливо це зробити не застосовуючи підпрограм?

Можна так, в лоб можна звичайно оптимізувати:

program nskbp;
const n=10;
var a:array [1..n] of integer;
i,nsk,max,b,k,nsd:integer;
f:boolean;
begin
readln(k);
read(a[1]);
max:=a[1];
for i:=2 to k do begin
read(a[i]);
if a[i]>max then max:=a[i];
end;
b:=1;
repeat begin
f:=true; nsd:=max*b;
for i:=1 to k do if nsd mod a[i]<>0 then f:=false;
inc(b);
end;
until f;
writeln(nsd);
end.

Так трохи краще:
program nskbp;
const l=10;
var x,m,n,k,i,d:integer;
a: array [1..l] of integer;

begin
readln(k);
for i:=1 to k do read(a[i]);
m:=a[1]; n:=a[2];
for i:=2 to k do begin
if n>m then begin x:=n; n:=m; m:=x; end;
d:=m*n;
while (m mod n)<>0 do begin
m:=m mod n;
if n>m then begin x:=n; n:=m; m:=x; end;
end;
m:=trunc(d/n);
if i<k then n:=a[i+1];
end;
writeln(m);
end.

Додано (11.12.2009, 21:56)
---------------------------------------------

Quote (Varkan)
В будь якій програмі написаній на процедурній мові програмування можна обійтися без них, але тільки те саме потрібно буде писати багато разів.

Для чого багато разів, написати в циклі, і буде те ж саме, правда не у всіх випадках.


Відредаговано: vitert - Пт, 11.12.2009, 22:58
Bandalak Дата: Пт, 11.12.2009, 23:25 | Повідомлення № 42
Лідер форуму
Повідомлень: 5204
Нагороди: 34
Рейтинг: 245
NSK.DAT
4
6 9 10 12

NSK.PAS
Program NMSK;
Var
i,j,n:byte;
nsd,a,z1,z2:integer;
nsk:longint;
Begin
assign(input,'nsk.dat');
assign(output,'nsk.sol');
rewrite(output);
reset(input);
readln(n);
read(nsd);
for i:=2 to n do
begin
read(a);
z1:=nsd;z2:=a;
while nsd<>a do
if a<nsd then nsd:=nsd-a else a:=a-nsd;
nsk:=round(z1*z2/nsd);
nsd:=nsk
end;
writeln(nsk);
close(input);
close(output)
End.

NSK.SOL
180

Прикріплення: zzz.rar(3Kb)
false Дата: Сб, 12.12.2009, 13:24 | Повідомлення № 43
Я тут недавно...
Повідомлень: 36
Нагороди: 0
Рейтинг: 0
мда, зачитався гілкою, підкажіть будь ласка найоптимальнішу книгу на вашу думку, що підійшла б для вивчення програмування з початку і хочаб до середнього олімпіадного рівня, а то у нас на кабінеті тікі Шост, можливо в кого є в електронному варіанті. дякую
А ще хотілося б попросити, можливо у когось є олімпіадні завдання з інформатики (не з програмування) для 10-11 класу
Bandalak Дата: Сб, 12.12.2009, 13:44 | Повідомлення № 44
Лідер форуму
Повідомлень: 5204
Нагороди: 34
Рейтинг: 245
Quote (false)
підкажіть будь ласка найоптимальнішу книгу на вашу думку

Для початкового рівня мені найбільше подобається ТурбоПаскаль Глинського, Алгоритмізація та програмування Караванової.
А для олімпіадного рівня - 777 задач, Методи побудови алгоритмів (у двох томах) Караванової.

Quote (false)
можливо у когось є олімпіадні завдання з інформатики (не з програмування)

А що хіба таке буває? У нас всі олімпіади тільки з програмування!
gromko Дата: Сб, 12.12.2009, 20:37 | Повідомлення № 45
Лінуксоїд
Повідомлень: 2411
Нагороди: 20
Рейтинг: 295
Quote (Bandalak)
А що хіба таке буває? У нас всі олімпіади тільки з програмування!

У нас є й з інформаційних технологій
До речі, цікава задача - побудувати діаграму Парето.
Суть у слідуючому - є декілька "факторів" (чисел) - це може бути хоча б кількість осіб що проголосували за того чи іншого кандидата чи кількість учнів по рокам народження. Слід побудувати діаграму відсоткових часток цих даних за наведеним нижче зразком
Кожен "фактор" представлений у вигляді прямокутника, причому по його діагоналі проведено лінію (лінійний графік).
Червона лінія проведена на рівні 80% (все це має якийсь смисл у статистиці, але цікава сама побудова)
Все слід виконати засобами табличного процесора.
При перевірці числа змінюють, але все повинно відображатися коректно (діаграма не повинна "розвалитись")
Задача на перший погляд проста, але в результаті - досить нетривіальна.
Форум інформатиків » РОЗДІЛ I: ІНФОРМАТИКА, ПРОБЛЕМИ, ОБГОВОРЕННЯ, ВИРІШЕННЯ » 1.11 Змагання, конкурси, олімпіади » Олімпіадні задачі. (розв’язування олімпіадних задач.)
Сторінка 3 з 21«123452021»
Пошук:


© Форум інформатиків України, 2007-2017.