 |
Вітаю Вас, Гість · RSS |
 |
Всеукраїнська олімпіада з інформатики (програмування)
| |
kom_adm |
Дата: Tu, 20.11.2007, 20:07 | Повідомлення № 1 |
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3767
| Шановні учасники форуму! Скоро районна олімпіада по інформатиці. Допоможіть мені та іншим вчителям інформатикам, які погано розуміються на задачах олімпіадного рівня, підвищити свої знання в області програмування.
Увага! При публікуванні розв’язку обов’язково, окрім самої паскаль-програми писати математичну модель задачі і роз’яснювати ваш розв’язок максимально зрозуміло. Бо із самого тексту програм, не завжди все зрозуміло для пересічного інформатика.
[admin]Шановні форумчани!!!!! Повідомлення, які не відповідають темі або несуть некорисний зміст будуть видалятись без попередження!!![/admin]
|
|
| |
NataliyG |
Дата: Tu, 08.12.2009, 12:40 | Повідомлення № 31 |
Активний учасник
Повідомлень: 685
| Quote (Bandalak) Я сам був у такій ситуації, коли на районній олімпіаді мої учні ще лиш починали щось думати, а в деяких уже все було! Так це справді дуже погано. Насправді учні яким наперед відомі завдання в гіршому становищі ніж ті, які просто бачать несправедливість. Будь який захід будь то урок чи олімпіада покликаний насамперед виховувати учня. І учень який бачить несправедливість і сприймає її як належне в гіршому становищі ніж той який бачить несправедливість збоку. Виховуючи молоде покоління, якщо ми хочемо жити в цивілізованій державі завжди маємо памятати, що учень має відчувати що може добитися шось своїми силами. Насправді багато вчителів і батьків роблять своїм дітям і вихованцям ведмежу послугу. Але яким задоволеним є той учень коли він своїми силами отримав перше, друге чи третє місце. У мене цього року є переможець районної олімпіади коли йому повідомили що він має перше місце було враження шо йому виплатили якусь нереально велику премію, а на початках йому дійсно важко давалось програмування. Дтина відчула шо все залежить від нього а не від якогось там випадку. Так шо важливо завжди памятати ніяка перемога не вартує викривляти душу дитини!
|
|
| |
Bandalak |
Дата: Tu, 08.12.2009, 12:48 | Повідомлення № 32 |
Лідер форуму
Повідомлень: 6386
| Quote (galakasergij) а готові завдання - це перемога..... (нажаль не наша) Не завжди так! Якщо машинний варіант, то вони можуть і не набрати готові програми. А якщо із флешок перекатують, то потрібно ловити за руки, кликати спостерігачів із відділу освіти і писати протокол порушення. Якщо цього не робити, то залишимось рабами вічно! Хоча бувають ще випадки, що відділи освіти наперед розпаковують конверт із завданням і дають кому треба. Потрібно перевіряти цілісність конверта і печаткии перед олімпіадою!!! Але головним чинником є одні і тіж завдання у різних районах у різні дні! Ганьба організаторам, котрі невміють чи не хочуть зробити свою роботу належним чином!
|
|
| |
alex |
Дата: Tu, 08.12.2009, 12:50 | Повідомлення № 33 |
Активний учасник
Повідомлень: 586
| Quote (galakasergij) Дуже вам дякую.... все так і роблю вже на протязі 4 років.... в районі займаю 2,3 місця..... через те що є дуже розумні вчителі.... мої діти від цього стомилися, що кожного року їх дурять, тай мені неприємно.... і скільки б я з ними не займався і вони б скільки не працювали - а готові завдання - це перемога..... (нажаль не наша) У О.Бедера є геніальна фраза. "Спасение утопающих, дело самих утопающих". 1. Якщо ви маєте факти, які підтверджують не порядність де-яких керівників чи вчителів чому не приймаєте міри. 2. Нехай ваші учні приймуть участь в Відкритій інтернет олімпіаді, займуть хороше місце і докажуть, що дійсно вони достойні бути переможцями. Гарантую, що задачі, які пропонуються на інтернет олімпіаді не тиражують та не поширюються по принципу особистої вірності. Це підтверджується призовими місцями на Всеукраїнській олімпіаді з інформатики, де переможці інтернет олімпіади стають призерами та переможцями.
|
|
| |
Bandalak |
Дата: Tu, 08.12.2009, 13:00 | Повідомлення № 34 |
Лідер форуму
Повідомлень: 6386
| Quote (alex) е підтверджується призовими місцями на Всеукраїнській олімпіаді з інформатики, де переможці інтернет олімпіади стають призерами та переможцями. Це вже наступний рівень, навіть через один. galakasergij поки-що не може перестибнути районний рівень.
|
|
| |
pasichov |
Дата: Tu, 08.12.2009, 17:42 | Повідомлення № 35 |
Наполегливий учасник
Повідомлень: 946
| Quote (galakasergij) Дуже вам дякую.... все так і роблю вже на протязі 4 років.... в районі займаю 2,3 місця..... через те що є дуже розумні вчителі.... мої діти від цього стомилися, що кожного року їх дурять, тай мені неприємно.... і скільки б я з ними не займався і вони б скільки не працювали - а готові завдання - це перемога..... (нажаль не наша) На жаль. те про що Ви говорите, може мати місце. І причини цьому - на поверхні. Але повірте, шарлатанством та "діставанням" завдань займаються не діти , а УЧИТЕЛІ, і САМЕ З ТАКИМ ПРОХАННЯМ ВИ ЗВЕРНУЛИСЯ В ПЕРШОМУ СВОМУ ПОСТІ ДО УЧАСНИКІВ ФОРУМУ. Виходить, що ви кращі від тих, хто так робить, лише тому, що не можете дістати завдань (прошу не ображатись, я читав Ваш пост, і все...) Але проблема має ще одну сторону. В очах тих, хто програв, переможці ЗАВЖДИ все знають наперед, а журі працює погано... Треба мати чималу мужність, щоб призатися самому собі, що колега з сусідньої школи працює краще, легше вважати, що він дістав (купив) завдання наперед... Але, ще раз, таке буває. Стикався за всі роки (з 1975) що я в олімпадному русі кілька разів. Бучу піднімав таку, що місця було мало (багато хто може це підтвердити). Не один дрібний ( і не дуже) чиновник, що підторговував олімпіадними завданнями, мав підстави про це пожалкувати... А за те, що олімпіади по одним і тим же завданням в різних районах в різний термін - винні місцеві чиновники. Не можуть провести вчасно - ПІДНІМІТЬ БУЧУ, не бійтеся їх!
Відредаговано: pasichov - Tu, 08.12.2009, 18:52 |
|
| |
Nevirkovets |
Дата: Fr, 11.12.2009, 16:08 | Повідомлення № 36 |
Написав MifTests
Повідомлень: 266
| Хотілося б розібрати задачу пошуку найкоротшого шляху виходу в лабіринті. Бажано із розв'язком. Отож дано лабіринт розмірністю MxN, і клітинки у які заходити не можна. Знайдіть найкоротший шлях виходу ...
|
|
| |
pasichov |
Дата: Fr, 11.12.2009, 16:52 | Повідомлення № 37 |
Наполегливий учасник
Повідомлень: 946
| Quote (Nevirkovets) Хотілося б розібрати задачу пошуку найкоротшого шляху виходу в лабіринті. Бажано із розв'язком. Отож дано лабіринт розмірністю MxN, і клітинки у які заходити не можна. Знайдіть найкоротший шлях виходу ... Читайте уроки "Задача про вихід з лабіринту" та "Задача про вихід з лабіринту (продовження)" в курсі інформатики (поглиблене вивчення) в 11 класі в системі http://disted.edu.vn.ua Можливий доступ без реєстрації. Хоча й варто прочитати наступні і ПОПЕРЕДНІ (особливо) цим урокам. Пояснено метод.
Відредаговано: pasichov - Fr, 11.12.2009, 16:53 |
|
| |
filnick |
Дата: Fr, 11.12.2009, 19:59 | Повідомлення № 38 |
Мудрий вчитель
Повідомлень: 2238
| Питання до алгоритмістів. Як знайти найменше спільне кратне N (2<N<10) чисел? Чи можливо це зробити не застосовуючи підпрограм?
|
|
| |
Bandalak |
Дата: Fr, 11.12.2009, 20:23 | Повідомлення № 39 |
Лідер форуму
Повідомлень: 6386
| Quote (filnick) Чи можливо це зробити не застосовуючи підпрограм? Зробити звичайно можна, але трошки складніше для розуміння, чим з підпрограмами! Я думаю двох вкладених циклів вистачить!
|
|
| |
Varkan |
Дата: Fr, 11.12.2009, 20:50 | Повідомлення № 40 |
Викладач ВУЗу
Повідомлень: 425
| Quote (filnick) Питання до алгоритмістів. Як знайти найменше спільне кратне N (2<N<10) чисел? Чи можливо це зробити не застосовуючи підпрограм? Підпрограма це послідовність команд яка (послідовність) часто зустрічається в програмі. В будь якій програмі написаній на процедурній мові програмування можна обійтися без них, але тільки те саме потрібно буде писати багато разів.
Відредаговано: Varkan - Fr, 11.12.2009, 20:50 |
|
| |
vitert |
Дата: Fr, 11.12.2009, 21:56 | Повідомлення № 41 |
Тут живе...
Повідомлень: 174
| Quote (filnick) Питання до алгоритмістів. Як знайти найменше спільне кратне N (2<N<10) чисел? Чи можливо це зробити не застосовуючи підпрограм? Можна так, в лоб можна звичайно оптимізувати: program nskbp; const n=10; var a:array [1..n] of integer; i,nsk,max,b,k,nsd:integer; f:boolean; begin readln(k); read(a[1]); max:=a[1]; for i:=2 to k do begin read(a[i]); if a[i]>max then max:=a[i]; end; b:=1; repeat begin f:=true; nsd:=max*b; for i:=1 to k do if nsd mod a[i]<>0 then f:=false; inc(b); end; until f; writeln(nsd); end. Так трохи краще: program nskbp; const l=10; var x,m,n,k,i,d:integer; a: array [1..l] of integer; begin readln(k); for i:=1 to k do read(a[i]); m:=a[1]; n:=a[2]; for i:=2 to k do begin if n>m then begin x:=n; n:=m; m:=x; end; d:=m*n; while (m mod n)<>0 do begin m:=m mod n; if n>m then begin x:=n; n:=m; m:=x; end; end; m:=trunc(d/n); if i<k then n:=a[i+1]; end; writeln(m); end. Додано (11.12.2009, 21:56) --------------------------------------------- Quote (Varkan) В будь якій програмі написаній на процедурній мові програмування можна обійтися без них, але тільки те саме потрібно буде писати багато разів. Для чого багато разів, написати в циклі, і буде те ж саме, правда не у всіх випадках.
Відредаговано: vitert - Fr, 11.12.2009, 21:58 |
|
| |
Bandalak |
Дата: Fr, 11.12.2009, 22:25 | Повідомлення № 42 |
Лідер форуму
Повідомлень: 6386
| NSK.DAT 4 6 9 10 12 NSK.PAS Program NMSK; Var i,j,n:byte; nsd,a,z1,z2:integer; nsk:longint; Begin assign(input,'nsk.dat'); assign(output,'nsk.sol'); rewrite(output); reset(input); readln(n); read(nsd); for i:=2 to n do begin read(a); z1:=nsd;z2:=a; while nsd<>a do if a<nsd then nsd:=nsd-a else a:=a-nsd; nsk:=round(z1*z2/nsd); nsd:=nsk end; writeln(nsk); close(input); close(output) End. NSK.SOL 180
|
|
| |
false |
Дата: Sa, 12.12.2009, 12:24 | Повідомлення № 43 |
Я тут недавно...
Повідомлень: 36
| мда, зачитався гілкою, підкажіть будь ласка найоптимальнішу книгу на вашу думку, що підійшла б для вивчення програмування з початку і хочаб до середнього олімпіадного рівня, а то у нас на кабінеті тікі Шост, можливо в кого є в електронному варіанті. дякую А ще хотілося б попросити, можливо у когось є олімпіадні завдання з інформатики (не з програмування) для 10-11 класу
|
|
| |
Bandalak |
Дата: Sa, 12.12.2009, 12:44 | Повідомлення № 44 |
Лідер форуму
Повідомлень: 6386
| Quote (false) підкажіть будь ласка найоптимальнішу книгу на вашу думку Для початкового рівня мені найбільше подобається ТурбоПаскаль Глинського, Алгоритмізація та програмування Караванової. А для олімпіадного рівня - 777 задач, Методи побудови алгоритмів (у двох томах) Караванової. Quote (false) можливо у когось є олімпіадні завдання з інформатики (не з програмування) А що хіба таке буває? У нас всі олімпіади тільки з програмування!
|
|
| |
gromko |
Дата: Sa, 12.12.2009, 19:37 | Повідомлення № 45 |
Лінуксоїд
Повідомлень: 3210
| Quote (Bandalak) А що хіба таке буває? У нас всі олімпіади тільки з програмування! У нас є й з інформаційних технологій До речі, цікава задача - побудувати діаграму Парето. Суть у слідуючому - є декілька "факторів" (чисел) - це може бути хоча б кількість осіб що проголосували за того чи іншого кандидата чи кількість учнів по рокам народження. Слід побудувати діаграму відсоткових часток цих даних за наведеним нижче зразком Кожен "фактор" представлений у вигляді прямокутника, причому по його діагоналі проведено лінію (лінійний графік). Червона лінія проведена на рівні 80% (все це має якийсь смисл у статистиці, але цікава сама побудова) Все слід виконати засобами табличного процесора. При перевірці числа змінюють, але все повинно відображатися коректно (діаграма не повинна "розвалитись") Задача на перший погляд проста, але в результаті - досить нетривіальна.
|
|
| |
© Форум інформатиків України, 2007-2022.  |