Su, 26.06.2022, 01:51
Форум інформатиків України
Головна Реєстрація Вхід
Вітаю Вас, Гість · RSS
Вітання на форумі
Незнайомець
Вітаємо на форумі,
Незнайомцю!

 
зареєструйтесь
Перед реєстрацією обов’язково прочитайте:
Оновлення Учасники Пошук
Особисті повідомлення
Видавництво ’’Аспект’’ Видавництво

Forum moderator: Ktara, Bandalak, НІКОЛЯ, volevikt  
Форум інформатиків » РОЗДІЛ I: ІНФОРМАТИКА, ПРОБЛЕМИ, ОБГОВОРЕННЯ, ВИРІШЕННЯ » 1.11 Змагання, конкурси, олімпіади » Учительська олімпіада!!! (Давайте проведемо віртолімпіаду між вчителями інформатики...)
Учительська олімпіада!!!
Sasyk Дата: Th, 15.11.2007, 16:22 | Повідомлення № 1
знаток тестуючих систем
Повідомлень: 300
Нагороди: 0
Рейтинг: 9
Пропоную скинути по одній цікавій задачі для віртуальної учительської олімпіади!!!
Ці задачі скинути до кінця цього місяця...
На розвязання задач дається 1 місяць.
1-го січня опублікувати на форумі розвязки задач вчителями: користувач - задача 1, розвязок... задача n, розвязок. і т д.
А потім разом визначатимемо переможця...
Автор завдання повинен розвязок задачі відправити адміністратору, який в кінці конкурсу всі розвязки опублікує для перевірки...
Як вам така ідея???

Чув цікаву задачу
Є 9 монет. Одна з них бракована, але вигляд має такий як усі. Відомо, що при її виготовленні в середині утворився повітряний отвір і важить вона менше за всі інші. Написати програму, яка б за 2 зважування визначала дану монету.
Розпочав роботу раніше оголошеного терміну дистанційний курс навчання з розв'язування олімпадних задач для вчителів - учасників ( http://www.olymp.vinnica.ua/index_ua.php?lng=ua&cid=815 ) олімпіади. Теми курсу - свого роду "підказки" для розв'язку задач олімпіади з паралельними узагальненнями та доповненнями, що дозволить не лише розібратися з конкретною задачою, а й навчитися вирішувати цілий клас подібних задач. Сподіваюсь, це спровокує більш активну участь учителів в олімпіаді (всього 44 зареєстрованих, і то не всі є учителями :'( ). Для роботи з курсом:
1. Зареєструйтесь на http://disted.edu.vn.ua, зайдіть як зареєстрований учаксник
2. В меню КЛАСИ оберіть розділ ПОЗАКЛАСНА РОБОТА. ДИСТАНЦІЙНІ КУРСИ. Далі - МЕТОДИКА РІШЕННЯ ОЛІМПІАДНИХ ЗАДАЧ З ІНФОРМАТИКИ (курс для учителів).
Питання найкраще задавати на форумі олімпіади http://forum.olymp.vinnica.ua.
Можливі он-лайн консультації та відеотрансляції лекцій в реальному часі...були б бажаючі.
Прошу адміністрацію форума розіслати це повідомлення всім, як приватне. Зареєстровані учасники отримають його поштою.
Успіхів у навчанні!


[admin]Шановні форумчани!!!!!
Повідомлення, які не відповідають темі або несуть некорисний зміст будуть видалятись без попередження!!!
PanPete Дата: Sa, 08.08.2009, 03:00 | Повідомлення № 166
Наполегливий учасник
Повідомлень: 797
Нагороди: 1
Рейтинг: 45
Quote (pasichov)
А тепер уявіть собі, що буде, якщо ми переможемо, і всіх ПРИМУСЯТЬ працювати за цією програмою?

Відомо, що саме рівень складності роботи, яку небхідно виконувати, задає середньостатистичний рівень підготовки її виконавців. В випадку, коли в виконавця недостатньо ресурсів (знань, вмінь, тощо), і він з різних причин не може (не хоче) їх відтворити в достатній кількості - такий виконавець відмовляється від виконання заданої роботи, звільнюючи місце при цьому тим, в кого необхідній ресурс достатній. Рівень складності роботи в нас задає навчальна програма. То чому прийняття толкової програми не приведе до позитивних результатів - змусить вчителя попотіти над самовдосконаленням , або заставить звільнити місце для того, хто готовий це робити? Звичайно буде перехідний період, але як без цього? В всякому разі цей шлях - реальний шлях заставити кожного вчителя до самовдосконалення.

Додано (08.08.2009, 03:00)
---------------------------------------------

Quote ( awpriss17)
Дана тема присвячена УЧИТЕЛЬСЬКІЙ ОЛІМПІАДІ, Ви ж крок за кроком зводите все на іншу стежку - відкрийте там нову тему на кшалт: "Нова програма з інформатики - я бачу її такою" і мусольте...

А тут, будьте так ласкаві, по темі...


Перепрошую, привласнювати чужу територію не збирався. "Захват" ствся мимоволі і частина вини в цій дії лежить на вас, адже це ви розмістили тут відповідь на повідомлення, розташоване в іншій гілці форуму (в цій було розміщено лише посилання - дивись пов. №163 - 164), проте


Відредаговано: PanPete - Sa, 08.08.2009, 03:04
pasichov Дата: Sa, 08.08.2009, 10:12 | Повідомлення № 167
Наполегливий учасник
Повідомлень: 946
Нагороди: 3
Рейтинг: 70
Ця дискусія схожа на класичну "що було раніше - курка чи яйце" - чи програма "породить" учителя, чи учитель "породить" програму.
Олімпіадою "породжуємо" учителя.... А щодо програм - Є ТАКА ПРОПОЗИЦІЯ.
Створіть тему "Учительські проекти програм" чи щось подібе..., запропонуйте форумчанам викласти туди свої пропозиції щодо програм, свої авторські програми. Я, напрклад, з задоволенням викладу всі напрацювання в цьому напрямку

АЛЕ Я ПОВТОРЮ СВОЄ ЗАПИТАННЯ. ДАЙТЕ, ПЛЗ, ВІДПОВІДЬ:

Щодо програм. Програми є різні. Якщо ви з Вінниччини, то разом зі мною можете відповісти на просте питання:
- Скільки в нашій області учителів зараз готові до того, щоб розпочати працювати за програмою Караванової ?
А тепер уявіть собі, що буде, якщо ми переможемо, і всіх ПРИМУСЯТЬ працювати за цією програмою?

І, наостанок,ПРОПОЗИЦІЯ - розв'яжіть кілька задач 2-го туру. Тим більше, що в ДК вже є де-які підказки....

Відредаговано: pasichov - Sa, 08.08.2009, 10:52
Newbie Дата: Sa, 08.08.2009, 10:23 | Повідомлення № 168
Хелпер
Повідомлень: 1414
Нагороди: 9
Рейтинг: 91
Quote (pasichov)
А тепер уявіть собі, що буде, якщо ми переможемо, і всіх ПРИМУСЯТЬ працювати за цією програмою?

а навіщо всіх?
PanPete Дата: Sa, 08.08.2009, 10:33 | Повідомлення № 169
Наполегливий учасник
Повідомлень: 797
Нагороди: 1
Рейтинг: 45
Quote (pasichov)
Скільки в нашій області учителів зараз готові до того, щоб розпочати працювати за програмою Караванової

Щоб дати об'єктивну відповідь на це запитання треба провести аналіз даних, якими явно не може володіти шкільний учитель. Від сб'єктивних оцінок утримуюся
filnick Дата: Sa, 08.08.2009, 12:00 | Повідомлення № 170
Мудрий вчитель
Повідомлень: 2238
Нагороди: 7
Рейтинг: 124
Тема виявилась суб'єктивно-болючою для багатьох учасників форуму.
З однієї сторони - шановні педагоги, які працюють в профільних класах, спеціалізованих навчальних закладах, займаються підготовкою своїх учнів до високих показників програмування на міжнародному рівні і намагаються залучити до цієї роботи інших колег. Вони пропонують свою допомогу, поради, рекомендації (доволі професійні - що там говорити) для учасників форуму та й для всіх учителів, які хочуть знати і вміти більше.
З іншої сторони - не менш шановні педагоги, які працюють в звичайних (непрофільних) класах, зачасту в невеликих школах, з обмеженим вибором не лише додаткових годин, а й засобів навчання. Але, які в міру своїх можливостей теж намагаються для своїх звичайних (не відібраних та не розбалуваних інформатизацією) дітей підготувати до життя в сучасному суспільстві.
Загалом, обидві групи освітян, виконуючи в принципі, ту ж саму місію, знаходять в окремих місцях дискусії "точки спотикання", що призводить до певного непорозуміння між ними.
Першим намагався "розрулити" цю ситуацію PanPete, своїм постом у іншій гілці. Я пропоную прислухатися до його поради.
Крім цього, пропоную домовитися про наступне:
1. Всім представникам другої групи - не шукати "жучків" у колег, які нам намагаються допомогти в освоєнні програмування. Якщо є бажання працювати - працюємо, ні - не заважати.
2. Всім представникам першої групи - не створювати ажіотаж про кількість активних учасників навчання, відсутність бажання окремого загалу брати участь у конкурсі, тим більше у прихованому звинуваченні в пасивності.
З моєї точки зору при такому підході кожний учасник форуму зможе самостійно обрати собі своє і не буде при цьому зазнавати чи то приниження, чи то непорозуміння.
pasichov Дата: Su, 09.08.2009, 13:41 | Повідомлення № 171
Наполегливий учасник
Повідомлень: 946
Нагороди: 3
Рейтинг: 70
Quote (filnick)
Тема виявилась суб'єктивно-болючою для багатьох учасників форуму.

На жаль. Я намагаюся зробити її ОБ'ЄКТИВНО-больючою... Безболісних перемін не буває. А з цим потрібно щось робити, ІМХО

Quote (filnick)

З однієї сторони - шановні педагоги, які працюють в профільних класах, спеціалізованих навчальних закладах, займаються підготовкою своїх учнів до високих показників програмування на міжнародному рівні і намагаються залучити до цієї роботи інших колег. Вони пропонують свою допомогу, поради, рекомендації (доволі професійні - що там говорити) для учасників форуму та й для всіх учителів, які хочуть знати і вміти більше.

Міжнародний рівнь приходить лише після районного, обласного, Всеукраїнського...Це певний шлях, яким треба йти КОЖНОМУ учителю, "штовхаючи" в цей процес своїх учнів. ДІТИ НЕ ПОВИННІ СТРАЖДАТИ від того, що вони не там народилися. Всю Україну облетіли прізвище близнюків братів Тузенків з Бершадського району нашої області. Їм поталанило - іх шкільний вчитель "штовхнув", вчасно їх помітили ми на обласному рівні, їх запросили (а баткьки відпустилм) в УФМЛ, вони вже в 10 класі виграли все на світі.... А скільки є дітей, переконаний, не менш талановитих, ЯКИХ НІХТО НІКУДИ НЕ ШТОВХАЄ.... ? А ще було б краще для них, щоб їх дома в рідній школі могли навчити до цього ж рівня... Не дуже добра справа - інтернат...

Quote (filnick)

З іншої сторони - не менш шановні педагоги, які працюють в звичайних (непрофільних) класах, зачасту в невеликих школах, з обмеженим вибором не лише додаткових годин, а й засобів навчання. Але, які в міру своїх можливостей теж намагаються для своїх звичайних (не відібраних та не розбалуваних інформатизацією) дітей підготувати до життя в сучасному суспільстві.
Загалом, обидві групи освітян, виконуючи в принципі, ту ж саму місію, знаходять в окремих місцях дискусії "точки спотикання", що призводить до певного непорозуміння між ними.

Ви, як я зрозумів, затупник директора, а отже маєте відношення до системи управління освітою. Я переконаний, що Вам відомо, що відкриття профілів, додаткових годин, поглиблених класів є повністю залежним від наявності ФАХІВЦІВ (звичайно, якщо директор не повний бовдур, але таке на щастя, буває рідко). І коли такй фахівець "виростає", з своїх кадрів, цей директор із штанів вискоче, аби такий профіль відкрити. І, ІМХО, вам точно відомо, чому це не часто трапляється...

Quote (filnick)

1. Всім представникам другої групи - не шукати "жучків" у колег, які нам намагаються допомогти в освоєнні програмування. Якщо є бажання працювати - працюємо, ні - не заважати.
2. Всім представникам першої групи - не створювати ажіотаж про кількість активних учасників навчання, відсутність бажання окремого загалу брати участь у конкурсі, тим більше у прихованому звинуваченні в пасивності.
З моєї точки зору при такому підході кожний учасник форуму зможе самостійно обрати собі своє і не буде при цьому зазнавати чи то приниження, чи то непорозуміння.

ОСЬ ТУТ Я З ВАМИ ПОГОДЖУЮСЬ БЕЗЗАПЕРЕЧНО!!!!!Дуже МУДРО і виважено!

PS

Але не вбачаю ні приниження, ні нерозуміння, нв ажіотажу в закликах до участі в тому чи іншому заході чи публікації статистики заходу, до тогож не персонофікованої.
А ось намагання не дуже фахового учителя всі свої проблеми "списати" на об'єктивні труднощі, думаю Вам, як керівнику і учителю з великим досвідом, добре відомий прийом. Ми стикаємося і в своїй гімназіїї з його проявами. Можу надіслати вам в приват кілька зразків наших аналітичних наказів - всі речі називаються своїми іменами. І ніхто ніколи не ображався...

Я ГОТОВИЙ ПРИНЕСТИ ОФІЦІЙНІ ВИБАЧЕННЯ ВСІМ, ХТО ВВАЖАЄ, ЩО МОЯ ІНІЦІАТИВА ЩОДО ОЛІМПІАДИ ТА ПРОВЕДЕННЯ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ (чи форма цього проведення, напиклад, коментарі) ЙОГО ОБРАЖАЮТЬ.

І, НЕ ЗВАЖАЮЧИ НА КРИЗУ З ЧАСОМ (повно роботи, відпустка кінчається, не розпочавшись, з 14-го починається літня школа...) БУДУ ПРОДОВЖУВАТИ, звичайно при допомозі колег. Сподіваюся, що коло зацікавлених учасників та авторів розшириться.
PSS
Анекдот ( старый, разговор м транспорте...)
- Мужчина, вы уже 5-ю остановку на мне лежите!!!!
- А что я могу сделать!!!!!
- Так делайте ХОТЬ ЧТО-ТО !!!

Ось і намагаюся, як можу і розумію...

Додано (09.08.2009, 13:41)
---------------------------------------------
Нагадую, що термін надсиляння розв'язкыв задач 2-го туру спливає 29 серпня в 00 годин. Поки що розв'язки надыслали 3 учасники

Відредаговано: pasichov - Sa, 08.08.2009, 14:00
dpi Дата: Su, 09.08.2009, 19:22 | Повідомлення № 172
Досвідчений вчитель
Повідомлень: 1438
Нагороди: 1
Рейтинг: 39
Много пропустил, отдыхал не во сне, а наяву.
PanPete, многое зависит от амбиций учителя. Мне достаточно призовые на области и больше не хочется (пахать, учиться, учить). Мне достаточно авторитета в районе. У других запросы побольше - это их право.
Теперь о программе. Не дождетесь. Лет 5 назад пробовал авторские, рубит область. Пошел по следующему пути. Жене надо быть каждую субботу по делам в гимназии. Мне ее туда везти. Назначаю детям по полтора часа старшим (8-11) и младшим (5-7) вместо того, что бы сидеть в интернете и ждать жену. Отбираю человека по 4 с каждой параллели. На городскую, где требуют прислать только одного с параллели, посылаю троих. Из них область отбирает 5-6. Другого пока придумать не смог.
PS
В прошлом году начал с 8-го класса по программе Каравановой, это еще шаг к облегчению жизни.


Відредаговано: dpi - Su, 09.08.2009, 19:27
pasichov Дата: Su, 09.08.2009, 21:35 | Повідомлення № 173
Наполегливий учасник
Повідомлень: 946
Нагороди: 3
Рейтинг: 70
Quote (dpi)
Отбираю человека по 4 с каждой параллели. На городскую, где требуют прислать только одного с параллели, посылаю троих. Из них область отбирает 5-6. Другого пока придумать не смог.
PS
В прошлом году начал с 8-го класса по программе Каравановой, это еще шаг к облегчению жизни.

Вот и иллюстрация ранее описаного алгоритма... !!!!! Респект!
oksanka120 Дата: Su, 09.08.2009, 22:14 | Повідомлення № 174
Неординарна вчителька
Повідомлень: 135
Нагороди: 5
Рейтинг: 29
Я оце читала, та ніяк не пойму, чому така дурня виходить, олімпіада з інформатики, а шпарять все по програмуванню, я ж не помиляюсь, так ніби було записано в зауча мого.

Всетаки це не правильно, одне пишуть, а роблять друге, то хіба з таким підходом вчителі будуть зацікавлені в її проведені? :)

pasichov Дата: Tu, 11.08.2009, 08:56 | Повідомлення № 175
Наполегливий учасник
Повідомлень: 946
Нагороди: 3
Рейтинг: 70
Quote (oksanka120)
Я оце читала, та ніяк не пойму, чому така дурня виходить, олімпіада з інформатики, а шпарять все по програмуванню, я ж не помиляюсь, так ніби було записано в зауча мого.

Quote (awpriss17)
а так олімпіади проводяться у всьому світі і з моменту появи предмету Інформатика

Вікіпедія:

Информа́тика (ср. нем. Informatik, фр. Informatique, англ. computer science — компьютерная наука — в США, англ. computing science — вычислительная наука — в Великобритании) Она включает дисциплины, так или иначе относящиеся к обработке информации в вычислительных машинах и вычислительных сетях: как абстрактные, вроде анализа алгоритмов, так и довольно конкретные, например, разработка языков программирования.

Як бачите, пані oksanka120, змістовна частина олімпіад з інформатики повністю відповідає змісту поняття інформатика . І саме такий зміст було закладено Єршовим в 1985 р. при створенні ще в радянській школі нового навчального предмета - основи інформатики та обчислювальної техніки.
Але еволюційні зміни, що відбулися на очах у всіх, хто з того часу викладає предмет (наприклад, у мене) привели до перетворення шкільної інформатики з computer science (комп'ютерної науки) в технологію (читайте документи МОН) використання комп'ютера.
Для чого це, і кому це вигідно - не предмет обговорення в цій темі. Скажу коротко - це злочин перед народом України (ІМХО, звичайно, але я знаю, що не лише я так думаю) .
Ідеологи нашої шкільної "псевдоінформатики" давно вже б зробили так, як ви бажаєте - замінили предметну частину олімпіад на щось типу "вишиванням хрестиком" у Ворді, але ... Україна націлилась на Європу, треба мати імідж, намагатися перемагати на Міжнародних олімпіадах, а там... computer science !!!!
Між іншим, зараз така олімпіада якраз іде, побажаємо успіхів нашій команді!! (до речі, в останні роки вельми непогано виступає, але не завдяки шкільній інформатиці, а, скоріше в супереч їй...). Ще де-не-де в Україні вивчають computer science ....

Додано (11.08.2009, 08:56)
---------------------------------------------
Розв'язки 2-го тура отримано від 4 учасників.

Відредаговано: pasichov - Tu, 11.08.2009, 08:56
dpi Дата: Tu, 11.08.2009, 14:25 | Повідомлення № 176
Досвідчений вчитель
Повідомлень: 1438
Нагороди: 1
Рейтинг: 39
Quote (pasichov)
Розв'язки 2-го тура отримано від 4 учасників.

Учителя тоже отдыхают. Ничего скоро возьмемся. До отдыха застрял из-за "Вашей" длинной арифметики. Решил разобраться со сдвигами.
pasichov Дата: Fr, 14.08.2009, 07:33 | Повідомлення № 177
Наполегливий учасник
Повідомлень: 946
Нагороди: 3
Рейтинг: 70
Quote (dpi)
До отдыха застрял из-за "Вашей" длинной арифметики. Решил разобраться со сдвигами.

Я пытался изложить в 2-х уроках подходы к длинной арифметике (окуловский и ...другой). Для полного решения задачи pavement (кстати, некоторые "наводки" уде в ДК) надо только "уметь" складывать 2 длинных числа...
Без длинной арифметики решение наберет 50-60% баллов... Есть еще и python (см. ДК)

Додано (12.08.2009, 14:17)
---------------------------------------------
Смтрите на ДК новый урок
19. Задача TABLE (коментарі до розв`язків)

Додано (14.08.2009, 07:33)
---------------------------------------------
На дистанційному курсі викладено тему "Методи сортування". Буде користно при розв'язуванні задачі TABLE

Відредаговано: pasichov - Fr, 14.08.2009, 07:34
Вчитель Дата: Fr, 14.08.2009, 10:07 | Повідомлення № 178
Прописаний назавжди
Повідомлень: 317
Нагороди: 1
Рейтинг: 13
Quote (Sasyk)
Є 9 монет. Одна з них бракована, але вигляд має такий як усі. Відомо, що при її виготовленні в середині утворився повітряний отвір і важить вона менше за всі інші. Написати програму, яка б за 2 зважування визначала дану монету.

За два - неможливо! Мінімум - за три. Алгоритм такий :
1. Забрати 1 монету
2. Вісім монет покласти на дві шальки (по чотири на кожну)
3. Якщо терези врівноважені - дефектна монета відібрана вже на першому кроці. СТОП
4. Інакше - чотири монети з легшої групи поклали по дві на шальки
5. Легшу пару розіклали на шальки
6. Легша монета - дефектна. СТОП
тобто виконується половинний поділ, модифікований "вилученням" елементу (цей метод має якусь назву, але я її не пам"ятаю), його застосовують для адитивних характеристик елементів множин. Звичайно кроки 1-5 можна виконати з використанням повторення за умовою "терези не врівноважені", тоді алгоритм згодиться для будь якої непарної кількості монет, а якщо передбачити перевірку на парність, то і для будь якої взагалі.
З найкращими побажаннями!

Додано (14.08.2009, 10:07)
---------------------------------------------

Quote (oksanka120)
Я оце читала, та ніяк не пойму, чому така дурня виходить, олімпіада з інформатики, а шпарять все по програмуванню, я ж не помиляюсь, так ніби було записано в зауча мого.

Програмування - основа інформатики, комп"ютер - програмно керований автомат, в олімпіадах відбирають МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ з інформатики, а не кваліфікованих користувачів, які будуть художниками, письменниками, секретарками, біологами, фізиками etc. - для них олімпіади свої. Не знаю людини, яка пов"язує своє життя з комп"ютерами і не вміє програмувати. Може я помиляюсь?


Відредаговано: Вчитель - Fr, 14.08.2009, 09:58
dpi Дата: Fr, 14.08.2009, 12:14 | Повідомлення № 179
Досвідчений вчитель
Повідомлень: 1438
Нагороди: 1
Рейтинг: 39
Quote (awpriss17)
Думайте...

Ее уже решили в самом начале.
3-3
1-1
Вчитель Дата: Fr, 14.08.2009, 17:05 | Повідомлення № 180
Прописаний назавжди
Повідомлень: 317
Нагороди: 1
Рейтинг: 13
Quote (dpi)
Ее уже решили в самом начале

Да, но приговорить не мешало бы...
Сработала инерция мышления - выходить на алгоритм, а не на перебор вариантов!
Спасибо!
Форум інформатиків » РОЗДІЛ I: ІНФОРМАТИКА, ПРОБЛЕМИ, ОБГОВОРЕННЯ, ВИРІШЕННЯ » 1.11 Змагання, конкурси, олімпіади » Учительська олімпіада!!! (Давайте проведемо віртолімпіаду між вчителями інформатики...)
Search:


© Форум інформатиків України, 2007-2022.