Вт, 23.10.2018, 05:57
Форум інформатиків України
Головна Реєстрація Вхід
Вітаю Вас, Гість · RSS
Вітання на форумі
Незнайомець
Вітаємо на форумі,
Незнайомцю!

 
зареєструйтесь
Перед реєстрацією обов’язково прочитайте:
Оновлення Учасники Пошук
Особисті повідомлення
Видавництво ’’Аспект’’ Видавництво

Модератор форуму: Ktara, Bandalak, НІКОЛЯ, volevikt  
Форум інформатиків » РОЗДІЛ ІІ: ЛІТЕРАТУРА З ІНФОРМАТИКИ » 2.1 Книги і періодика з інформатики » Забезпечення шкіл якісними підручниками (Чому в школи "гонять" макулатуру і як припинити це?)
Забезпечення шкіл якісними підручниками
Вчитель-з-Києва Дата: Пн, 24.12.2007, 12:06 | Повідомлення № 1
Прописаний назавжди
Повідомлень: 360
Нагороди: 0
Рейтинг: 7
Газета "Дзеркало тижня" № 36 (665) 29 вересня — 5 жовтня 2007 опублікувала статтю "Бізнес на підручниках: прибуток 500%!" автор: Тетяна ГАЛКОВСЬКА
Ось її фрагмент:
Розв’язати проблему, на думку багатьох учителів і керівників системи освіти, могла б передача бюджетних коштів безпосередньо в школи: тоді б кожен учитель міг би закуповувати саме ті підручники, які найбільше відповідають його методиці й програмі навчання. Природно, виникає питання інформованості вчителів. Тому нині активно обговорюється варіант створення спеціального відкритого сайта, на якому можна буде виставити всі рукописи підручників (зрозуміло, захищені від скачування). Тоді будь-який зареєстрований шкільний учитель, методист, директор школи зможе протягом року вивчити підручник, висловити свою думку авторові, вказати на помилки й неточності, внести свої пропозиції щодо поліпшення якості створюваного підручника. Ознайомившись у такий спосіб із майбутніми новинками, школи зможуть уже цілком усвідомлено вибрати навчальну літературу для своїх учнів.
Це, крім того, дозволить не тільки оптимізувати систему поставок підручників, але й позбутися корупції й протекціонізму, з якими так активно намагається боротися міністр освіти й науки. А також відповісти на всі болючі запитання, зокрема, куди йдуть надруковані, але так і не використані, підручники й хто має відповісти за викинуті на вітер державні гроші?

Цікаво знати вашу думку, шановні колеги!

Шановні форумчани!!!!!
Повідомлення, які не відповідають темі або несуть некорисний зміст будуть видалятись без попередження!!!

Ktara Дата: Пт, 07.11.2008, 00:51 | Повідомлення № 76
Перспективна вчителька
Повідомлень: 4054
Нагороди: 38
Рейтинг: 351
те що підручники не читають, так це 100 відсотково :(
Шестопалов Дата: Пт, 07.11.2008, 08:05 | Повідомлення № 77
Видавець посібників
Повідомлень: 1587
Нагороди: 15
Рейтинг: 220
Quote (filnick)
А може відмовитись від підручників?

Цікава думка! А може у Вас недосконала методика? При якій Ви берете на себе все пояснити, розжувати, а учням залишається тільки проковтнути - якщо захочуть. Багато вчителів використовують інше: ось тобі завдання - сам його вирішуй! Можеш у вчителя проконсультуватися по загальним питанням, а деталі шукай, де зумієшь: у довідковій системі, в Інтернеті або в підручнику. Після такої підготовки молода дійова людина сама розбереться в нових системах і програмах. І ще вчителя навчить!
Newbie Дата: Пт, 07.11.2008, 10:44 | Повідомлення № 78
Хелпер
Повідомлень: 1414
Нагороди: 9
Рейтинг: 91
хм.... я в свій час, чесне слово - не прочитала ЖОДНОЇ сторінки підручників з математики! вчителька давала опорні конспекти, якими користуюсь й досі! і іншим даю (бабця репетиторством займається, то всі її учні по них вчаться). так само і з історії - вчителька так подавала матеріал, що в підручнику не було потреби, тільки перед екзаменом для підстраховки почитала, зрозуміла, що там сама вода :) і це два найулюбленіших предмети, які згодом у вузі здавала з закритими очима (тобто рівень знань вважаю, що досить непоганий) так що, не в підручнику знання
dpi Дата: Пт, 07.11.2008, 12:49 | Повідомлення № 79
Досвідчений вчитель
Повідомлень: 1438
Нагороди: 1
Рейтинг: 39
Десятый год я и дети не пользуемся учебниками вообще. Несчитая записи прпграфов и стр. в журнале.
И то, если кто копнет, то для последнего использую не утвержденную МОН книгу Гаевского.
Но не перестаю мечтать о хорошем учебнике, былобы на много легче.
Уще пользуемся книгой C++ и С++ Builder: Учебное пособие Глинский Я. М., Анохин В.Е., Ряжская В.А
Опять же это не учебник.
Шестопалов Дата: Пт, 07.11.2008, 13:40 | Повідомлення № 80
Видавець посібників
Повідомлень: 1587
Нагороди: 15
Рейтинг: 220
Quote (dpi)
Но не перестаю мечтать о хорошем учебнике, было бы на много легче.

Почему мечтать! Я постоянно приглашаю действующих (я-то уже "бездействующий") учителей к созданию хорошего качества учебников. И многое удаётся: появились приличные по отзывам пособия для 4 класса, для 5-6 классов, для 8-го класса и вплоть до 12 класса. Детальнее см. http://aspekr-edu.kiev.ua
В этой работе есть место новеньким для себя и других сделать хорошие учебники. Для начала отрецензируйте книги издательства "Аспект", напишите, что и как в них можно улучшить. См. спец. темы на этом форуме: 2.3. "Підручники і посібники у відгуках вчителів".


Відредаговано: Шестопалов - Пт, 07.11.2008, 13:45
dpi Дата: Пт, 07.11.2008, 13:59 | Повідомлення № 81
Досвідчений вчитель
Повідомлень: 1438
Нагороди: 1
Рейтинг: 39
Это с трудом можно сделать для общеобразовательных программ.
Но для профильного обучения угодить преподавателям практически не возможно.
А у меня еще и С++, а не Паскаль.
Я уговаривал Караванову в новой программе Не называть язык (Паскаль и Делфи) ни какой реакции.
Шестопалов Дата: Пт, 07.11.2008, 16:31 | Повідомлення № 82
Видавець посібників
Повідомлень: 1587
Нагороди: 15
Рейтинг: 220
Quote (dpi)
А у меня еще и С++, а не Паскаль

А Вы спецкурс "С++" Сергея Лехана (Белгород-Днестровский) видели? Первый тираж уже разошёлся, буду печатать второй. Желаете отредактировать новое издание? Гонорар от издательства "Аспект". Вышлю Вам книгу, разрисуйте её замечаниями-предложениями, их обработает автор (последнее слово за ним) и получите учебник наиболее близкий Вашей методике и стилю преподавания. Обращайтесь aspekt@sh.km.ua
filnick Дата: Пт, 07.11.2008, 22:00 | Повідомлення № 83
Мудрий вчитель
Повідомлень: 2238
Нагороди: 7
Рейтинг: 124
Quote (Шестопалов)
А може у Вас недосконала методика?

Цілком можливо. Тільки пропозиції "досконалих методик", роздутих черговою освітньою реформою, як грім з ясного неба навалюються на учнів та освітян. Чомусь забуваємо, що після припинення роздмухування вони покриють шаром пилу числені архіви педагогічної макулатури.
Quote (Шестопалов)
Ви берете на себе все пояснити, розжувати, а учням залишається тільки проковтнути - якщо захочуть.

Інколи варто й розжувати. Ковтати великими шматками теж не корисно.
Quote (Шестопалов)
Багато вчителів використовують інше: ось тобі завдання - сам його вирішуй!... деталі шукай, де зумієшь. Після такої підготовки молода дійова людина сама розбереться в нових системах і програмах

Варто після кожної фрази добавляти - якщо захоче.
=========================================

Чомусь досить швидко ми звели роль ВЧИТЕЛЯ до консультанта, тренера, посередника. Чи не зарано?

dpi Дата: Сб, 08.11.2008, 14:17 | Повідомлення № 84
Досвідчений вчитель
Повідомлень: 1438
Нагороди: 1
Рейтинг: 39
Пример в пользу Шестопалова.
Может это совпадение, но у нас лучшие результаты на олимпиадах и рейтингах по математике и информатике.
И как раз учителя по этим предметам "звели роль ВЧИТЕЛЯ до консультанта, тренера, посередника" и проверяющего.
Есть одно но, учителя знают предмет отлично.
filnick Дата: Сб, 08.11.2008, 14:55 | Повідомлення № 85
Мудрий вчитель
Повідомлень: 2238
Нагороди: 7
Рейтинг: 124
Quote (dpi)
Есть одно но, учителя знают предмет отлично.

... І можуть навчити.
Bandalak Дата: Нд, 09.11.2008, 01:52 | Повідомлення № 86
Лідер форуму
Повідомлень: 5991
Нагороди: 43
Рейтинг: 271
Quote (filnick)
Есть одно но, учителя знают предмет отлично.

... І можуть навчити.

Інакше це не вчителі, а так...

Шестопалов Дата: Нд, 09.11.2008, 10:27 | Повідомлення № 87
Видавець посібників
Повідомлень: 1587
Нагороди: 15
Рейтинг: 220
Quote (Bandalak)
Інакше це не вчителі, а так...

Така проблема реально існує і її потрібно вирішувати! Уявіть, що в багатьох сільських школах інформатику 4-6 годин дають "викладати" вчителю фізики, математики, а то і фізкультури. Як в таких умовах забезпечити пристойне володіння учнями основ інформаційних технологій, коли сам вчитель боїться комп’ютера? Тільки прошу давати реальні пропозиції, на допомогу від влади і МОНУ не сподіватись.
Що нам самим зробити для покращення ситуації? Одне вже роблять видавництва "Аспект" і "Деол" - створюють недорогі навчальні посібники, за якими учні самі можуть придбати потрібні знання та навички, незалежно від кваліфікації вчителя! Що ви, шановні "круті" вчителі, що знають свій предмет відмінно, робите для допомоги своїм некваліфікованим колегам? За моїми спостереженнями крім розмов справа чомусь далі не йде.


Відредаговано: Шестопалов - Нд, 09.11.2008, 10:32
filnick Дата: Нд, 09.11.2008, 11:04 | Повідомлення № 88
Мудрий вчитель
Повідомлень: 2238
Нагороди: 7
Рейтинг: 124
Quote (Шестопалов)
Що ви, шановні "круті" вчителі, що знають свій предмет відмінно, робите для допомоги своїм некваліфікованим колегам?

З однієї сторони - знати свій предмет на відмінно ще зовсім не означає, що відмінні знання будуть мати учні (це, так би мовити, необхідна умова, але не достатня).
З іншої - якщо молодому спеціалісту або й досвіченому вчителю дали викладати інформатику, не варто їх називати некваліфікованими спеціалістами (все-таки вони мають педагогічну освіту). Згадаємо 1985 рік, коли вперше інформатика з'явилася в середніх школах. В переважній більшості саме вчителі математики та фізики, будучи "некваліфікованими" розпочинали цей процес. І вчились самі, і навчали дітей. Хто займався самоосвітою, хто проходив перепідготовку. Освоювали програмовані калькулятори, перші шкільні ЕОМ, операційні системи, ІВМ сумісні комп'ютери, Пентіуми, Віндовси і т.д. Тобто, їх "крутість" виникла не з нуля, а прийшла в процесі тривалої практичної діяльності через невдалі спроби, помилки, пошуки. І я впевнений, що кожен досвічений педагог завжди допоможе своєму менш досвіченому колезі. І не тільки допоможе. але сам у нього буде чомусь навчатись.
Шестопалов Дата: Нд, 09.11.2008, 11:30 | Повідомлення № 89
Видавець посібників
Повідомлень: 1587
Нагороди: 15
Рейтинг: 220
Quote (filnick)
я впевнений, що кожен досвічений педагог завжди допоможе своєму менш досвіченому колезі. І не тільки допоможе. але сам у нього буде чомусь навчатись.

- Слова. слова! Где ваша сладость?
- Ушли слова. Осталось гадость!
Вам би у парторги, або на Майдан! Питаю ще раз: "Що ви, шановні "круті" вчителі, що знають свій предмет відмінно, робите для допомоги своїм некваліфікованим колегам?" Які не мають ентузіазму "на дурняк" освоювати інформатику.
А я уже пропонував: чекаю на ваші рецензії та зауваження-пропозиції до посібників "Аспект" (є окрема тема 2.3.), пропоную прийняти участь у створення навчальних засобів до 9-го класу 12-річної школи тощо. І вся ця робота не з голого ентузіазму, а за пристойну винагороду! У відповідь лише "комісарські" промови. То звідки ж візьмуться якісні підручники без дієвої участі вчителів?!
filnick Дата: Нд, 09.11.2008, 14:06 | Повідомлення № 90
Мудрий вчитель
Повідомлень: 2238
Нагороди: 7
Рейтинг: 124
Quote (Шестопалов)
Вам би у парторги, або на Майдан!

Ви намагаєтесь з ленінською наполегливістю направити всіх у видавництво "Аспект" як у світле майбутнє, не звертаючи увагу на прості речі, які неодноразово висловлювалися на цьому форумі. а саме:
1. Створння навчального посібника (універсального, базового, іншого), який би задовольнив ВСІХ мало можливий, бо
а) навчальні програми з інформатики передбачають широкі можливості в оперуванні початку вивчення курсу через варіативну частину (одні з 2-го, інші з 5-го, інші з 9- го класу - відсутня вікова диференціація)
б) широкого вибору програмного та навчального забезпечення з Орієнтовного переліку програмного забезпечення, необхідного для успішного навчання за програмою курсу ( ОС: Windows - Linux, Векторний графічний редактор: MS Word - MS PowerPoint -CorelDraw, Середовище програмування:Visual Studio - Borland Delphi -Turbo Pascalта ін.).
в) не враховує специфіку комп'ютерних класів, які є в школах (кількості ПК, їх функціональних можливостей, доступу до мережі Інтернет тощо)
2. Враховуючи п.1 моделюємо ситуацію.
У школі 6 ПК Pentium3 (128 Mb, Windows-98), інтернету немає (або діал-ап), інформатика - у 5, 8, 10 та 11 класах (25, 32, 21 та 15 учнів відповідно). Вчитель у 5 і 8 класі перший рік починає вивчати інформатику. Через місяць поставляють ще 4 ПК (1Мб, MS Ofice-2007).
Тепер давайте порахуємо скільки та яких підручників необхідно "закупити", щоб виконати програму.
Беремо "Базовий курс 10-11 клас" (дві книги), добавляємо "Основи алгоритмізації та програмування". Щоб оволодіти 2007 Офісом мусимо шукати ще якийсь посібник. А дітям ще хочеться і з Фотошопом попрацювати та Веб-редактор опанувати. Отже, виходить 4-5 посібників для учня. При тому, що безкоштовно держава забезпечує його ще одним.
Ще можна добавити зошити з інформатики або зошити для практичних робіт.
3. Ви пропонуєте вихід - напишіть для себе - "Аспект" надрукує. Або внесіть свої поправки у існуючі і "Аспект" з автором видадуть у потрібній для вчителя методиці. ІДЕЯ чудова - і "круті" зароблять і "некваліфіковані" навчаться. І кожен вчитель, який "знає свій предмет" - вперед писати новий посібник.
А діти з батьками нехай купують пачки посібників по різних предметах (не одну ж лише інформатику вивчають - ще є 16-17 предметів).
4. Я вдячний Вам, шановний пане, Шестопалов, що Ви переживаєте за інформаційну освіту і немало для цього зробили і робите (без іронії та цілком відверто). Але ринок навчально-методичної підтримки освіти повинен бути не нав'язливим. І я не хочу, щоб "Аспект" перетворився на деякі ОІІППО, де майже всі кафедри кинулись масовим тиражом видавти навчально-методичні матеріали й посібники й практично заставляли освітян купувати цю макулатуру, фактично по рознарядці (як у партійні чи комісарські часи).
Форум інформатиків » РОЗДІЛ ІІ: ЛІТЕРАТУРА З ІНФОРМАТИКИ » 2.1 Книги і періодика з інформатики » Забезпечення шкіл якісними підручниками (Чому в школи "гонять" макулатуру і як припинити це?)
Пошук:


© Форум інформатиків України, 2007-2018.