Пн, 18.02.2019, 20:48
Форум інформатиків України
Головна Реєстрація Вхід
Вітаю Вас, Гість · RSS
Вітання на форумі
Незнайомець
Вітаємо на форумі,
Незнайомцю!

 
зареєструйтесь
Перед реєстрацією обов’язково прочитайте:
Оновлення Учасники Пошук
Особисті повідомлення
Видавництво ’’Аспект’’ Видавництво

Модератор форуму: Ktara, Bandalak, НІКОЛЯ, volevikt  
Форум інформатиків » РОЗДІЛ ІІ: ЛІТЕРАТУРА З ІНФОРМАТИКИ » 2.1 Книги і періодика з інформатики » Забезпечення шкіл якісними підручниками (Чому в школи "гонять" макулатуру і як припинити це?)
Забезпечення шкіл якісними підручниками
Вчитель-з-Києва Дата: Пн, 24.12.2007, 11:06 | Повідомлення № 1
Прописаний назавжди
Повідомлень: 360
Нагороди: 0
Рейтинг: 7
Газета "Дзеркало тижня" № 36 (665) 29 вересня — 5 жовтня 2007 опублікувала статтю "Бізнес на підручниках: прибуток 500%!" автор: Тетяна ГАЛКОВСЬКА
Ось її фрагмент:
Розв’язати проблему, на думку багатьох учителів і керівників системи освіти, могла б передача бюджетних коштів безпосередньо в школи: тоді б кожен учитель міг би закуповувати саме ті підручники, які найбільше відповідають його методиці й програмі навчання. Природно, виникає питання інформованості вчителів. Тому нині активно обговорюється варіант створення спеціального відкритого сайта, на якому можна буде виставити всі рукописи підручників (зрозуміло, захищені від скачування). Тоді будь-який зареєстрований шкільний учитель, методист, директор школи зможе протягом року вивчити підручник, висловити свою думку авторові, вказати на помилки й неточності, внести свої пропозиції щодо поліпшення якості створюваного підручника. Ознайомившись у такий спосіб із майбутніми новинками, школи зможуть уже цілком усвідомлено вибрати навчальну літературу для своїх учнів.
Це, крім того, дозволить не тільки оптимізувати систему поставок підручників, але й позбутися корупції й протекціонізму, з якими так активно намагається боротися міністр освіти й науки. А також відповісти на всі болючі запитання, зокрема, куди йдуть надруковані, але так і не використані, підручники й хто має відповісти за викинуті на вітер державні гроші?

Цікаво знати вашу думку, шановні колеги!

Шановні форумчани!!!!!
Повідомлення, які не відповідають темі або несуть некорисний зміст будуть видалятись без попередження!!!

filnick Дата: Сб, 29.03.2008, 13:16 | Повідомлення № 61
Мудрий вчитель
Повідомлень: 2238
Нагороди: 7
Рейтинг: 124
Quote (Bandalak)
% відповідності програмі?

Викидаємо з підручника розділ про МС ДОС і працюємо майже у відповідності до програми.
Rus Дата: Нд, 30.03.2008, 10:44 | Повідомлення № 62
Новий користувач
Повідомлень: 18
Нагороди: 0
Рейтинг: 1
Quote (filnick)
Викидаємо з підручника розділ про МС ДОС і працюємо майже у відповідності до програми.

Згоден, % у Гаєвського можна вибрати майже на 100, в підручнику розглядається програма ширше навіть ті теми ,які не входять в програму 10-11 кл: дос, бейсік, ширше розглядається графіка. Адже підручник розрахований на 7-11 класи


Відредаговано: Rus - Нд, 30.03.2008, 10:48
W-w-W Дата: Сб, 03.05.2008, 02:34 | Повідомлення № 63





якби припинили все перевертати і перероблювати, тоді б толку було б більше, а так нема стабільності, програми міняються, то і книги міняються, а щоб забезпечити всіх якісними книгами треба величезні гроші, але виникає одвічне питання: ДЕ ВЗ'ЯТИ КОШТИ? А У ВІДПОВІДЬ: ТИШИНА
filnick Дата: Сб, 03.05.2008, 22:05 | Повідомлення № 64
Мудрий вчитель
Повідомлень: 2238
Нагороди: 7
Рейтинг: 124
Інформатика, в принципі, наука, що швидко розвивається. Тому змінюватися буде і програма. Давайте глянемо програму інформатики 10-річної давності і порівняємо з теперішньою. Зовсім не факт, що через 5-10 років вона не обновиться ще на відсотків 50.
Шестопалов Дата: Нд, 04.05.2008, 10:03 | Повідомлення № 65
Видавець посібників
Повідомлень: 1616
Нагороди: 16
Рейтинг: 230
Газета "Дзеркало тижня" № 36 (665) 29 вересня — 5 жовтня 2007 опублікувала статтю "Бізнес на підручниках: прибуток 500%!" автор: Тетяна ГАЛКОВСЬКА Ось її фрагмент: Розв’язати проблему, на думку багатьох учителів і керівників системи освіти, могла б передача бюджетних коштів безпосередньо в школи: тоді б кожен учитель міг би закуповувати саме ті підручники, які найбільше відповідають його методиці й програмі навчання.

В цій же газеті продовження теми у статті "Кому угрожает вал учебной литературы" Ярослав Глинский (детальніше див. http://www.zn.ua/3000/3300/61948 ). Тут кілька фрагментів:
Собственно книжный бизнес во всем мире является прибыльной сферой. В Украине эта отрасль едва сводит концы с концами: банкротство и закрытие книжных магазинов, ряда издательств, малые объемы тиражей книг ... Одна из причин такой ситуации — государственный монополизм на организацию и финансирование издания и распространения школьных учебников... Государство через Министерство образования и науки Украины финансово контролирует книгоиздание и распространение всех школьных учебников, что ведет к отрицательным последствиям. ... Во-вторых, за бюджетные средства (то есть за средства населения) бесконтрольно печатаются большими тиражами часто некачественные учебники.
... До преодоления необъективности, фаворитизма, клановости и протекционизма при экспертизе учебных программ и рукописей школьных учебников еще далеко.
От такой системы следует отказаться. Это можно было бы сделать поэтапно, например, начиная с информатики. Ведь именно по этой дисциплине на протяжении последних 15 лет финансировался выпуск массовыми тиражами трех неудачных учебников. Все они оказались не просто наихудшими среди имеющихся альтернативных, но и малопригодными и вредными для учебного процесса. Это могут засвидетельствовать все учителя информатики...

Відредаговано: Шестопалов - Нд, 04.05.2008, 10:08
filnick Дата: Нд, 04.05.2008, 10:57 | Повідомлення № 66
Мудрий вчитель
Повідомлень: 2238
Нагороди: 7
Рейтинг: 124
А й справді досвід невдалих підручників інформатики вже поширується на інші навчальні предмети. Це підтвердять і вчителі фізики, і математики, історії.
W-w-W Дата: Вт, 20.05.2008, 15:29 | Повідомлення № 67





просто в нашій державі нема відповідних інстанцій, які б контролювали випуск, погодження з програмами навчальними і т.д., тому така ситуація. Так інформатика як предмет динамічний, але треба, щоб і книги які видаються якось контролювались: їх зміст та структура, а в нас нікому нічого не потрібно.

sad cry sad cry sad cry sad cry sad cry

filnick Дата: Вт, 20.05.2008, 15:49 | Повідомлення № 68
Мудрий вчитель
Повідомлень: 2238
Нагороди: 7
Рейтинг: 124
А для чого тоді Міністерство освіти?
Шестопалов Дата: Ср, 09.07.2008, 12:50 | Повідомлення № 69
Видавець посібників
Повідомлень: 1616
Нагороди: 16
Рейтинг: 230
Quote (filnick)
А для чого тоді Міністерство освіти?

“Паперовий літак” замість підручника
З початку впровадження викладання інформатики в школах і до 2007 року в Україні за державні кошти великими тиражами видавалися і перевидавалися базові підручники з інформатики, якими учні майже не користувались через їхню низьку науково-методичну і літературну якість. Ці творіння далеких від школи авторів друкують з рукописів(?) за рішенням конкурсних комісій МОН України без належної апробації в масовій школі і відгуків діючих вчителів. А якщо проводились рецензування, то безкоштовно і формально, оскільки вчителі знали, що їхні зауваження та пропозиції враховані не будуть. Якби впровадили таку ж “методику” в інші галузі, то це б виглядало так: проводиться конкурс паперових моделей літаків, вибирається “кращий” і зразу ж без належних випробувань на землі і в повітрі запускається у масове виробництво. Подібний відбір авторів і видавництв “вузьким колом обмежених осіб” при всій обіцяній прозорості і порядності принципово не може дати позитивні для школи результати. Такі методи приводять до того, що підручники, відібрані з рукописів на конкурсах і надруковані за державним замовленням, “безкоштовно” поступають в школи і без використання осідають в бібліотеках. А вчителі і учні за власні гроші купують посібники тих авторів і видавництв, які за свої кошти і фінансовий ризик випускають кращі і дешевші навчальні видання. Неринкова централізована методика забезпечення шкіл підручниками, як показала багаторічна практика, виправити цю ситуацію не може.
З усього видно, що в школи в новому навчальному році знову буде пропонуватися новий «базовий підручник» для державного замовлення, про який ніхто з учителів не чув і який ніде не проходив апробації. І це в той час, коли є посібники, які пройшли всі належні в освіті випробування, постійно оновлюються і багато років використовуються вчителями і учнями в усіх регіонах України.
Головною причиною такої ситуації є державний монополізм на організацію, фінансування друку і постачання шкільних підручників. При централізованому розподілі державних грошей якість змісту підручників і відповідність їх навчального матеріалу державним програмам стає другорядним. Щоб добитися грифу і держзамовлення, використовуються незаконні схеми, а школи одержують «безкоштовно» купу макулатури.
За прикладом цивілізованих країн розв’язати цю проблему на думку багатьох учителів і керівників системи освіти могла б передача бюджетних коштів безпосередньо освітянам (наприклад, в обласні або районні управління освіти), щоб вони могли би за свої гроші закуповувати саме ті підручники, які найбільше відповідають методиці й програмі навчання. За таких умов вмруть самі собою «схеми» прийняття рішень про друк підручників і в черговий раз школи не завалять державним замовленням книг, що важко назвати підручниками. Крім того, це дозволить не тільки оптимізувати систему поставок підручників, але й позбутися корупції й протекціонізму.
Потрібно дозволити “де факто” використання в школах “негрифованої” навчальної літератури з метою її апробації в умовах реального навчального процесу (що може бути кращим полігоном для випробувань?!). Приватні видавництва давно друкують такі книги і вони, не дивлячись на заборони, широко використовуються в школах. Звичайно, потрібно зберегти існуючу науково-методичну експертизу МОН України, на яку приймати лише посібники, що пройшли 2-3 роки масового випробування в школах і за відкритими відгуками діючих вчителів визнані кращими. Експертиза повинна лише перевіряти відповідність друкованих посібників вимогам програм (висвітлення всіх тем програм) з єдиним вердиктом “так, відповідає” – “ні, не відповідає”. Посібники, що пройшли експертизу, попадають до списку рекомендованої літератури, що дає їм переваги при закупках, які проводять за свої гроші(!) освітянські установи. І все, на цьому роль МОН України завершена! Далі нехай працюють автори і видавництва, які в умовах ринкових відносин забезпечать найкращі пропозиції на вибір вчителів, учнів і успішного навчального процесу.
Паралельно цивілізовано вирішуються питання оплати проведення компанії замовлень і своєчасної доставки книг до шкіл в рамках прийнятих у приватних видавництвах знижок для оптових покупців.
Євген Шестопалов, автор і видавець, «Аспект», м. Шепетівка
Ярослав Глинський, автор і видавець, «Деол», м. Львів
W-w-W Дата: Ср, 23.07.2008, 23:19 | Повідомлення № 70





Підручники пишуть далекі від школи люди, для яких головне “освоїти” державні гроші. Випущені масовими тиражами, такі підручники осідають мертвим вантажем в школах. Вчителі займають дорогий час уроку диктуванням конспектів. Чи не краще допустити вчителів до створення підручників?
я дуже радий, що такі видавці книг як Є.Шестопалов і Глинський прислуховуються до вчителів і враховують їхні побажання при створенні і випуску книг
Ковальчук_Олександр Дата: Чт, 24.07.2008, 01:08 | Повідомлення № 71
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3703
Нагороди: 18
Рейтинг: 209
Quote (WWW)
я дуже радий, що такі видавці книг як Є.Шестопалов і Глинський прислуховуються до вчителів і враховують їхні побажання при створенні і випуску книг

Це дійсно похвально. Євген Анатолійович Шестопалов запропонував створити цілий підрозділ "Підручники і посібники у відгуках вчителів", в якому створені теми по кожній його книжці, в яких вчителі можуть висловлювати свої пропозиції і зауваження, вказувати на помилки, які вони виявили. Дуже сподіваюсь, що скоро теми по своїх книжках створить і Ярослав Миколайович Глинський. Дані видавці постійно намагаються покращити зміст своїх посібників, які вже на даному етапі повністю відповідають діючим програмам з інформатики, визнані, одобрені і апробовані тисячами вчителів України. А хто апробував "шедевр" в світі підручників "Інформатика", авторів Верлань, Апатова... Хто апробував якийсь майбутній підручник, який вийде (чи вже вийшов) з друку незабаром? Ще один приклад, що тих людей зовсім не цікавить інформатика і якість її викладання і вони і пальцем не повернують, щоб щось змінити на краще. Мабуть саме по цих причинах так важко добитися грифу МОНУ. Світом керують гроші.
Шестопалов Дата: Сб, 02.08.2008, 20:19 | Повідомлення № 72
Видавець посібників
Повідомлень: 1616
Нагороди: 16
Рейтинг: 230
У 2007 році програма видання підручників для 7-х класів значною мірою була провалена. Зокрема, близько 12 мільйонів гривень державних коштів взагалі не були використано. Конкурс підручників для 8-го класу був проведений у такий брутальний спосіб, що "оборудки" з фальсифікацією результатів та лобіюванням окремих видавництв викликають обурення і стали причиною судового позову.
детальніше див. сайт профспілок працівників освіти та науки http://www.pon.org.ua/ua/1/90/

"Підвищення рівня змісту підручників для загальноосвітніх навчальних закладів, їх уніфікація; вжиття заходів для недопущення зловживань у процесі замовлення, виготовлення та рецензування підручників."
Розпорядження Кабінету Міністрів України від 22 лютого 2008 р. № 366-р
детальніше див. http://www.gdo.kiev.ua/files/db.php?st=460&god=2008

Відредаговано: Шестопалов - Сб, 02.08.2008, 20:28
ceti Дата: Сб, 01.11.2008, 17:05 | Повідомлення № 73
Я тут недавно...
Повідомлень: 24
Нагороди: 0
Рейтинг: 1
Сайт це добре. Та чи дадуть нам змогу самим обирати підручник. Наприклад у нас в районі скільки я не просила, щоб мені дали замість Зарецької хоча б кілька примірників Глинського. Відповідь одна, ЩО ДАЛИ ТИМ І КОРИСТУЙТЕСЯ.
Купити підручник не кожен учень в змозі.


Відредаговано: WWW - Сб, 01.11.2008, 18:46
W-w-W Дата: Чт, 06.11.2008, 01:18 | Повідомлення № 74





Quote (ceti)
ЩО ДАЛИ ТИМ І КОРИСТУЙТЕСЯ.

В нашого відділу освіти такий самий лозунг, сподобався напевно?????!!!!!

Книг в цьому році зовсім ніяких нема, користуємось старими Зарецької, ну а хто має бажання, то замовляють в АСПЕКТІ

Нічого не зміниш!!!!!!!

filnick Дата: Чт, 06.11.2008, 21:22 | Повідомлення № 75
Мудрий вчитель
Повідомлень: 2238
Нагороди: 7
Рейтинг: 124
А може відмовитись від підручників?
Аргументи:
1. Як свідчить практика близько 30 % а то й більше старшокласників ними зовсім не користуються (не лише з інформатики)
2. Якість підручників, що постачаються централізовано самі знаєте яка.
3. За яким з діючих підручників можна вивчати ОС Віста та Офіс 2007 ? Правильно, за ніякими.
Форум інформатиків » РОЗДІЛ ІІ: ЛІТЕРАТУРА З ІНФОРМАТИКИ » 2.1 Книги і періодика з інформатики » Забезпечення шкіл якісними підручниками (Чому в школи "гонять" макулатуру і як припинити це?)
Пошук:


© Форум інформатиків України, 2007-2019.