Нд, 19.11.2017, 16:11
Форум інформатиків України
Головна Реєстрація Вхід
Вітаю Вас, Гість · RSS
Вітання на форумі
Незнайомець
Вітаємо на форумі,
Незнайомцю!

   
зареєструйтесь
Перед реєстрацією обов’язково прочитайте:
Оновлення Учасники Пошук
Особисті повідомлення
Видавництво ’’Аспект’’ Видавництво

Сторінка 2 з 2«12
Модератор форуму: Ktara, НІКОЛЯ, Bandalak, volevikt 
Форум інформатиків » РОЗДІЛ ІІІ: МЕТОДИКА, ЗАСОБИ ВИКЛАДАННЯ ІНФОРМАТИКИ » 3.3 Методика викладання інформатики в старшій школі (10-11 кл.) » Методика розвя'зування задач з інформатики (Ділимося методами)
Методика розвя'зування задач з інформатики
pasichov Дата: Ср, 04.11.2009, 11:41 | Повідомлення № 16
Наполегливий учасник
Повідомлень: 946
Нагороди: 3
Рейтинг: 70
Quote (Varkan)
Перечитав вітку і зрозумів що переливання з пустого в порожнє завжди було є і буде.

Quote (badm)
Просто не розумію навіщо людину навчати, коли вона цього не хоче у нас таких більшість.
І ще можливо краще систематизувати те, що є і доповнити до нього щось нове. Книжки є, підходи теж при бажанні є. Основна більшість вчителів шкільний рівень розуміють "не дуже добре" от їм при бажанні потрібно вчитися.

От якраз цього бажання і немає. З'явитися таке бажання може лише "за власним бажанням" (пробачте за каламбур).

По суті. Інколи учитель пояснює задачу, а його не розуміють. Чому? А проблема в більшості випадків в помилковій методиці.
Потрібно розділяти етапи:
1. формалізація умови ("що дано?", "що треба знайти?"),
2. побудова математичної моделі
3. Розробка алгоритму методом покрокової деталізації, доведення його надійності
4. Тестування алгоритму (вручну!!!)
5. Написання програми мовою програмування.

В більшості методик, описаних в літературі ці етапи розділені не чітко, етап 5 присутній на самих ранніх стадіях 1-4.
Складності синтаксису мови та кодування підносять до степені n складності математичної моделі та побудови алгоритму - учень крізь всі ці проблеми прорватися НЕ МОЖЕ.

Quote (badm)
Мені цікаво організувати якісне вислвытлення основного матеріалу по підготовці учня до олімпіади (по відповідних темах з детальним пояснення і реалізацією), тільки сама реалізація задач цікавить мовою С++ з використанням структур STL.

Якщо учні ВІЛЬНО конструюють алгоритми задач складності (орієнтовно) Всеукраїнських олімпіад - лише тоді ІМХО можна починати вчити їх користуватися STL
В інших випадках найімовірніше результату не буде (ІМХО) . Якщо учень "руцями" не вміє написати пірамідальне сортування... STL його тільки "доб'є...

Дуже ефективним є використання для підготовки учнів он-лайн сервісів для автоматичної перевірки задач та участь в он-лайн змаганнях. Їх є немало. Зокрема - наша NetOI (http://www.olymp.vinnica.ua)
Задачі від тура до тура йдуть по наростанню складності (перші тури - прості, далі- складніше...). За 10 років всі задачі лежать в вільному доступі. - чудовий матеріал для підготовки...

Відредаговано: pasichov - Ср, 04.11.2009, 11:51
Вчитель Дата: Ср, 04.11.2009, 21:51 | Повідомлення № 17
Прописаний назавжди
Повідомлень: 317
Нагороди: 1
Рейтинг: 13
Quote (pasichov)
Якщо учень "руцями" не вміє написати пірамідальне сортування... STL його тільки "доб'є...

Так і тільки так!
Хоч я і не знаю, що воно за звір "пірамідальне сортування", але знаю, що починати треба з того, щоб НАВЧИТИ мислити категоріями алгоритміки. І горя не буде, якщо вчитель з учнями спочатку зображатимуть "в лицах" види сортування, передаючи одне одному клаптики паперу - я таке колись (1986) робив з дорослими дядями і тьотями вчителями. Більше того, деякі речі сучасні адвансери-вчителі пропускають, думаючи, що людину можна навчити ефективно програмувати без знання математики, без розуміння того ЯК працює комп"ютер - на узагальненому рівні фон Неймана, принаймні. Зразу йти на візуальне програмування, на об"єкти - навряд чи це можливо. Навіть електронні таблиці можуть багато в чому прислужитись, але ІМХО - СПОЧАТКУ В ГОЛОВІ І НА ПАПЕРІ.
Діючий програміст - це той, хто продав бодай кілька ВЛАСНИХ програм, а не той, хто КРУТО розуміється на модних системах програмування.
Минулого року була в мене така історія - КРУТІ відмовились, бо ДУЖЕ СКЛАДНО, а дєдушка зробив - неоковирне, несерверне, не на С або (вставте ще те, чого я не знаю), а на VB, та ще й з підключенням екселя. Відпрацювало без рекламацій, бо АЛГОРИТМИ і план задачі були продумані (задача була, на перший погляд, крутіша за олімпіадні!, та ще й клієнти були лінгвісти і фізкультурники... Я як уявив, що то робитиметься з сервером, волоси стали дибом).
Отже, розпочинати треба з математики, тобто всяких алгебр - від Булевої (але не так, як це робиться зараз - або зводять до "Маша любит Сашу...", або накручують надто високі матерії), через комбінаторику до елементів теорії графів (а там теорія дуже проста, але повчальна - якщо буде в когось бажання - вишлю стор. 40 майже своїх, з виходом на алгоритми Пріма, Дейкстри, Флойда ...).
І найголовніше - ланцюжок: змінна - тип змінної (проста, масив, кортеж) - структура (запис) - об"єкт (властивості, методи, інкапсуляція, наслідування) прописати в своїй голові і вголовах учнів.
А зараз - неубієнне запитання: "Навіщо ЗАВЖДИ попередньо описують (явно або неявно) тип (даних, змінної)?
Відповідати не треба, але знайти відповідь, звернувшись до ланцюжка "система програмування мовою високого рівня .. машина фон Неймана", мабуть буде корисно. А потім учням ставити це запитання у процесі навчання майже кожної теми...
З повагою Вчитель


Відредаговано: Вчитель - Ср, 04.11.2009, 21:59
pasichov Дата: Чт, 05.11.2009, 00:22 | Повідомлення № 18
Наполегливий учасник
Повідомлень: 946
Нагороди: 3
Рейтинг: 70
Quote (Вчитель)
І найголовніше - ланцюжок: змінна - тип змінної (проста, масив, кортеж) - структура (запис) - об"єкт (властивості, методи, інкапсуляція, наслідування) прописати в своїй голові і вголовах учнів.

+100% !!!!
І ще до того.
НЕ ВИВЧИВШИ І НЕ ЗРОЗУМІВШИ ПАРАДИГМУ СТРУКТУРНОГО ПРОГРАМУВАННЯ НІХТО І НІКОЛИ НЕ ЗРОЗУМІЄ ПАРАДИГМУ ПРОГРАМУВАННЯ ОБ'ЄКТНОРІЄНТОВАНОГО!!!!!

Хоча буде "сміливо" мишою "стягати до купи" "бібліотечні" об'єкти за принцпрм не фон Неймана, а фон Візіна - "зачем учить геграфию - извозчик довезет!" І буде при цьому "наворочений программер"..., програмуючий "сімомами" мовами!

В одному старому голівудському кінофільмі школяр, якого били і ображали в школі прийшов до старого тренера-китайця з проханням "Навчи мене битися!" А той йому дав щітку, фарбу і показав, як нею водити по стіні "спочатку ось так, а потім ось так..." Хлопчик га те - "я ж хочу вчитися битися, а не фарбувати стіну", а старий йому "бажаєш всіх побити - води рукою.... спочатку так.. потім ось так..."
Так і в програмуванні. Спочатку учня треба

Quote (Вчитель)
НАВЧИТИ мислити категоріями алгоритміки.
, а вже потім...STL
(я нічого проти не маю цієї бібліотеки, але багато її можливостей, релізованих на "голенькому" (в межах ANSI) С, "вручну" працюють в рази швидще... превірено)
Але це не турбує багатьох - "процы нынче шустрые ...")
mouse Дата: Чт, 05.11.2009, 08:49 | Повідомлення № 19
Ветеран спілкування
Повідомлень: 2025
Нагороди: 4
Рейтинг: 62
Quote (Вчитель)
вишлю стор. 40 майже своїх, з виходом на алгоритми Пріма, Дейкстри, Флойд

Можна отримати?
(имейл в Інфо)
Дякую.
Форум інформатиків » РОЗДІЛ ІІІ: МЕТОДИКА, ЗАСОБИ ВИКЛАДАННЯ ІНФОРМАТИКИ » 3.3 Методика викладання інформатики в старшій школі (10-11 кл.) » Методика розвя'зування задач з інформатики (Ділимося методами)
Сторінка 2 з 2«12
Пошук:


© Форум інформатиків України, 2007-2017.