Вт, 24.10.2017, 01:28
Форум інформатиків України
Головна Реєстрація Вхід
Вітаю Вас, Гість · RSS
Вітання на форумі
Незнайомець
Вітаємо на форумі,
Незнайомцю!

   
зареєструйтесь
Перед реєстрацією обов’язково прочитайте:
Оновлення Учасники Пошук
Особисті повідомлення
Видавництво ’’Аспект’’ Видавництво

Сторінка 1 з 212»
Модератор форуму: Ktara, НІКОЛЯ, Bandalak, volevikt 
Форум інформатиків » РОЗДІЛ ІІІ: МЕТОДИКА, ЗАСОБИ ВИКЛАДАННЯ ІНФОРМАТИКИ » 3.3 Методика викладання інформатики в старшій школі (10-11 кл.) » Методика розвя'зування задач з інформатики (Ділимося методами)
Методика розвя'зування задач з інформатики
Ktara Дата: Чт, 30.04.2009, 16:46 | Повідомлення № 1
Перспективна вчителька
Повідомлень: 3909
Нагороди: 36
Рейтинг: 285
Мабуть не раз траплялася ситуація, коли діти не можуть розвя'зати задачу майже ідентичну тій, що вже була. А чому? А тому що "А ви не показували як розвя'зувати таку задачу" Це характерно не тільки для інформатики. Я знаю що такі проблеми виникають і на інших предметах. Тому виникла потреба в створенні саме цієї теми. Давайте всі разом спобуємо в цьому розібратися
Прохання в цій темі писати саме про методику розвя'зування задач з інформатики, а не надавати задачі та її розв'язання

Шановні форумчани!!!!!
Повідомлення, які не відповідають темі або несуть некорисний зміст будуть видалятись без попередження!!!

filnick Дата: Чт, 30.04.2009, 19:12 | Повідомлення № 2
Мудрий вчитель
Повідомлень: 2238
Нагороди: 7
Рейтинг: 124
Читаємо підручник з методики розв'язування задач (фізика):
1. Уважно прочитай умову задачі
2. Визначи, що дано, а що потрібно знайти
3. Запиши короткий зміст задачі, якщо потрібно зроби малюнок.
4. Встанови процес чи явище про яке йдеться.
5. Застосуй закономірності (співвідношення, формули), які можна використати в даній задачі.
6. Виведи формулу для шуканої величини.
7. Всанови розміренність фізичних величин.
8. Обчисли значення шуканої величини.
9. Проаналізуй відповідь, при потребі знайди помилкиі виправ.

Невже і в інформатиці потрібно застосовувати (створювати) подібний алгоритм?

Чесно скажу, завжди був проти алгоритмізації пошуку розв'язування задач. З одного боку - це творчість, з іншого - політ фантазії. Але реальність показує, що задачу з математики (про фізику мовчу, а про інформатику й не заїкаюсь) розв'язує самостійно лише 15-20% відсотків учнів. Решта - по шаблону або списують. Не претендуючи на оригіналість стверджую, хто зможе навчити дітей думати та аналізувати - вартий самих високих нагород. Мені, на превеликий жаль, не вдалося зробити цього на рівні, який заклала держава, вже протягом 25 років своєї роботи.

salal Дата: Нд, 24.05.2009, 12:13 | Повідомлення № 3
Прописаний назавжди
Повідомлень: 272
Нагороди: 2
Рейтинг: 18
Quote (Ktara)
Мабуть не раз траплялася ситуація, коли діти не можуть розвя'зати задачу майже ідентичну тій, що вже була. А чому? А тому що "А ви не показували як розвя'зувати таку задачу" Це характерно не тільки для інформатики.

Це вказує на недостатній та однобокий рівень розвитку дітей. З самого початку життя людина навчається, копіюючи дорослого. Ось вам і потреба у зразку. Це покладено і в основу класичних методів навчання. Але є така методика як розвиваюче навчання. Воно вводиться з першого класу. І вже через рік дає свої результати, звісно, при достатній якості викладання.
Для розвитку десятикласників, які навчалися по класичній методиці, необхідні спеціальні тренинги аналітичного та логічного мислення, вміння спостерігати, вивчати предмети та явища, створюючи інформаційні моделі, абстрагуватися, а потім вже алгоритмізувати.
Все це вимагає додаткового часу, спеціальних методик та засобів їх реалізації, а головне бажання учнів. В 15-16 років у більшості такого бажання вже немає.

Відредаговано: salal - Нд, 24.05.2009, 12:16
pasichov Дата: Нд, 24.05.2009, 13:06 | Повідомлення № 4
Наполегливий учасник
Повідомлень: 946
Нагороди: 3
Рейтинг: 70
Quote (salal)
Це вказує на недостатній та однобокий рівень розвитку дітей.

Розвиток дітей, звичайно, бажає кращого. Але що, по-вашому діти, для прикладу, в Олександрії у Валентина Мельника розвинуті якось принципово краще, ніж в сусідніх районних центрах?
Я думаю, діти розвинуті так, як їх розвивають.

Відмінність задач з інформатики від задач з інших предметів (математика, фізика, етс..) - це 2 рівні "складностей"-
Перший -
інтелектуальна - тобто алгоритмічна - треба придумати, як розв"язати задачу (застосувати відомий алгоритм, придумати еврістику, тобото "РОЗКРУТИТИ" ІНТЕЛЕКТУАЛЬНЕ ЯДРО ЗАДАЧІ
Другий -
створення розв"язку, написання тексту прграми, (синатаксис мови, вибір структури прредставлення даних) прийоми реалізації, швидкість та якість набору в кінці кінців...

Як правило, ці "складності" учнів навчають долати одночасно, причому спираючись на механізм подолання складностей другого типу... Дитина не встигши розібратися з проблемаою одного типу, потрапляє "лапи" проблеми іншого, помилки "чіпляються одна за другу"... Отримання результату відкладається надовго, частіше - назавжди.
А треба все робити не так...
На жаль, в нас практично ніде не навчають учителів методиці розв"язування задач з інформатики....
Власне невміння породжує певний негативізм учителя до цього виду навчальної діяльності. А він, на мою думку, дає внесок в загальний розвиток дитини значно більший, ніж "юзання" продуктів Мicrosoft.

Я вже висловлював цю думку на форумі , мене за неї ... критикували, але ЦЕ ПРАВДА.

Було б корисно організувати дистанційний курс для навчання учителів методиці розв'язування задач з інформатики, його можна було б організувати в рамках одного з моїх проектів (www.olymp.vinnica.ua. disted.edu.vn.ua). Якщо знайшлися б бажаючі - можна було б провести (бажаючі як в якості викладачів, так і слухачів). Я можу виступити одним з викладачів (маю певні знання в цій сфері і чималий досвід)

dpi Дата: Нд, 24.05.2009, 15:26 | Повідомлення № 5
Досвідчений вчитель
Повідомлень: 1438
Нагороди: 1
Рейтинг: 39
Quote (pasichov)
Розвиток дітей, звичайно, бажає кращого. Але що, по-вашому діти, для прикладу, в Олександрії у Валентина Мельника розвинуті якось принципово краще, ніж в сусідніх районних центрах?

Мельник большой энтузиаст и фанат своей работы. Некоторым вообще не до этого. Некоторые добившись результата натыкаются на такое безразличие со стороны коллег и детей, что руки опускаются ("Я что, глупее всех? Зачем пыжиться на уровне области, достаточно 2-х - 3-х мест на уровне района не напрягаясь") быть белой вороной.
А дети везде одинаковые. Что у Макаренко были лучшие?
pasichov Дата: Нд, 24.05.2009, 16:25 | Повідомлення № 6
Наполегливий учасник
Повідомлень: 946
Нагороди: 3
Рейтинг: 70
Quote (dpi)
Мельник большой энтузиаст и фанат своей работы. Некоторым вообще не до этого. Некоторые добившись результата натыкаются на такое безразличие со стороны коллег и детей, что руки опускаются ("Я что, глупее всех? Зачем пыжиться на уровне области, достаточно 2-х - 3-х мест на уровне района не напрягаясь") быть белой вороной.
А дети везде одинаковые. Что у Макаренко были лучшие?

Да знаю много лет Валентина Ивановича. И уважаю за прфессионализм! И он не один такой.
Есть и другие...

Только слово "фанат" (имеет слегка обидный смысл, фанатизм удел людей ограниченных) часто употребляют, когда не хочется употребить другое (например "професионал" ,"мастер", "знаток", "специалист"...
Но меня больше интересует вопрос - БУДЕМ ИЛИ НЕ БУДЕМ УЧИТСЯ решать задачи? Нужен такой проект в украинском образовательном пространстве?

swetikccc Дата: Нд, 24.05.2009, 18:31 | Повідомлення № 7
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3906
Нагороди: 25
Рейтинг: 355
Quote (filnick)
Але реальність показує, що задачу з математики (про фізику мовчу, а про інформатику й не заїкаюсь) розв'язує самостійно лише 15-20% відсотків учнів.

Ви великий оптиміст.
Quote (pasichov)
Но меня больше интересует вопрос - БУДЕМ ИЛИ НЕ БУДЕМ УЧИТСЯ решать задачи? Нужен такой проект в украинском образовательном пространстве?

Быть или не быть... Тянути соки з звичайних дітей ..... А вундеркінди і самі вивчаться (Ви писали про одного такого)

Додано (24.05.2009, 17:31)
---------------------------------------------

Quote (dpi)
натыкаются на такое безразличие со стороны коллег и детей

Неможливо заставити того хто нехоче (а нехоче відсотків 95, а ще й впливають на тих хто хоче)
Математичний ліцей це не звичайна школа, і потрібна державна програма по відбору таких дітей, (хай 95 відсотків варяться в своємуу соці , а 5 в своєму)
Пишу бо знаю по своїх .(і по Макаренку ;) )

На мене так бути(для 5 відсотків)

Відредаговано: swetikccc - Нд, 24.05.2009, 18:41
dpi Дата: Нд, 24.05.2009, 19:10 | Повідомлення № 8
Досвідчений вчитель
Повідомлень: 1438
Нагороди: 1
Рейтинг: 39
Quote (pasichov)
Только слово "фанат" (имеет слегка обидный смысл, фанатизм удел людей ограниченных) часто употребляют, когда не хочется употребить другое (например "професионал" ,"мастер", "знаток", "специалист"...

Полностью согласен. Я вложил в это слово только хороший смысл, как безграничную любовь к тому, что он делает.

Quote (pasichov)
Есть и другие...

Но очень мало. Пару человек на область. (Не беру Киев).

Quote (pasichov)
Но меня больше интересует вопрос - БУДЕМ ИЛИ НЕ БУДЕМ УЧИТСЯ решать задачи? Нужен такой проект в украинском образовательном пространстве?

Что касается меня, упор, как не крутите, будет на Паскаль (95%), а не на С++.
salal Дата: Нд, 24.05.2009, 21:07 | Повідомлення № 9
Прописаний назавжди
Повідомлень: 272
Нагороди: 2
Рейтинг: 18
Quote (pasichov)
Розвиток дітей, звичайно, бажає кращого. Але що, по-вашому діти, для прикладу, в Олександрії у Валентина Мельника розвинуті якось принципово краще, ніж в сусідніх районних центрах?

Думаю, що вони розвинені краще, якщо показують краші результати. Ви самі даєте на це відповідь:

Quote (pasichov)
Я думаю, діти розвинуті так, як їх розвивають.

Це означає, що вчитель знайшов такі методи, які суттєво впливають на розвиток учнів. Було б цікаво з ними ознайомитися.

Quote (pasichov)
Було б корисно організувати дистанційний курс для навчання учителів методиці розв'язування задач з інформатики, його можна було б організувати в рамках одного з моїх проектів

Дуже слушна пропозиція.
mouse Дата: Пн, 25.05.2009, 13:08 | Повідомлення № 10
Ветеран спілкування
Повідомлень: 2025
Нагороди: 4
Рейтинг: 62
Quote (pasichov)
БУДЕМ ИЛИ НЕ БУДЕМ УЧИТСЯ решать задачи? Нужен такой проект в украинском образовательном пространстве?

Конечно, БУДЕМ!
Когда и где можно записаться в методическую школу по решению задач в роли ученика?
Думаю, на форуме найдутся еще ентузиасты и подключатся к идее.
:?
Varkan Дата: Вт, 26.05.2009, 16:32 | Повідомлення № 11
Викладач ВУЗу
Повідомлень: 425
Нагороди: 0
Рейтинг: 6
Quote (Ktara)
Прохання в цій темі писати саме про методику розвя'зування задач з інформатики

Перечитав вітку і зрозумів що переливання з пустого в порожнє завжди було є і буде.

Якшо ніхто не хоче починати спробую я.
Перше шо я роблю при розвязку задач з інформатики то це розділяю вхідні і вихідні дані.
Тобто шо ми маємо і шо ми повинні отримати.

badm Дата: Вт, 26.05.2009, 18:47 | Повідомлення № 12
Знаток програмування
Повідомлень: 185
Нагороди: 0
Рейтинг: 3
Просто не розумію навіщо людину навчати, коли вона цього не хоче у нас таких більшість.
І ще можливо краще систематизувати те, що є і доповнити до нього щось нове. Книжки є, підходи теж при бажанні є. Основна більшість вчителів шкільний рівень розуміють "не дуже добре" от їм при бажанні потрібно вчитися.
Мені цікаво організувати якісне вислвытлення основного матеріалу по підготовці учня до олімпіади (по відповідних темах з детальним пояснення і реалізацією), тільки сама реалізація задач цікавить мовою С++ з використанням структур STL.
dpi Дата: Вт, 26.05.2009, 20:00 | Повідомлення № 13
Досвідчений вчитель
Повідомлень: 1438
Нагороди: 1
Рейтинг: 39
Решение любой задачи на компьютере требует специальной технолоrии и производится в несколько этапов.
Часть этих этапов выполняет человек (постановка задачи, построение математической модели, разработка алrоритма, доказательство ero правильности и планирование тестирования, планирование структуры исходных и выходных
данных, кодирование), друrую часть - человек и компьютер (peaлизация алrоритма на компьютере, включающая отладку и тестирование), затем человек ( анализ результатов). Весь процесс решения задачи от ее постановки и до анализа результатов называется npограммиpoванием. (Цитата)

Quote (badm)
тільки сама реалізація задач цікавить мовою С++ з використанням структур STL.

Именно этим занимаюсь последнее время. На каком этапе или уровне остановились.


Відредаговано: dpi - Вт, 26.05.2009, 20:04
Вчитель Дата: Ср, 04.11.2009, 00:12 | Повідомлення № 14
Прописаний назавжди
Повідомлень: 317
Нагороди: 1
Рейтинг: 13
Quote (Ktara)
Мабуть не раз траплялася ситуація, коли діти не можуть розвя'зати задачу майже ідентичну тій, що вже була. А чому?

Це загальнодидактична проблема! Такі ситуації є наслідком, як на мене, двох факторів - порушення принципів дидактики у процесі розв"язування першої задачі, та невдячний контингент...
dpi Дата: Ср, 04.11.2009, 09:54 | Повідомлення № 15
Досвідчений вчитель
Повідомлень: 1438
Нагороди: 1
Рейтинг: 39
На подсказках сделали первую и на второй ждут, я в таких случаях начинаю дня три решать на доске, начинают думать (хоть некоторые).
Форум інформатиків » РОЗДІЛ ІІІ: МЕТОДИКА, ЗАСОБИ ВИКЛАДАННЯ ІНФОРМАТИКИ » 3.3 Методика викладання інформатики в старшій школі (10-11 кл.) » Методика розвя'зування задач з інформатики (Ділимося методами)
Сторінка 1 з 212»
Пошук:


© Форум інформатиків України, 2007-2017.