Сб, 26.05.2018, 16:25
Форум інформатиків України
Головна Реєстрація Вхід
Вітаю Вас, Гість · RSS
Вітання на форумі
Незнайомець
Вітаємо на форумі,
Незнайомцю!

 
зареєструйтесь
Перед реєстрацією обов’язково прочитайте:
Оновлення Учасники Пошук
Особисті повідомлення
Видавництво ’’Аспект’’ Видавництво

  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Модератор форуму: Ktara, НІКОЛЯ, Bandalak, volevikt  
Форум інформатиків » РОЗДІЛ ІІІ: МЕТОДИКА, ЗАСОБИ ВИКЛАДАННЯ ІНФОРМАТИКИ » 3.3 Методика викладання інформатики в старшій школі (10-11 кл.) » Методичні рекомендації (Методичні рекомендації щодо викладання інформатики в 2018/19)
Методичні рекомендації
gromko Дата: Чт, 17.05.2018, 22:38 | Повідомлення № 1
Лінуксоїд
Повідомлень: 3112
Нагороди: 31
Рейтинг: 373
Пропоную долучитися до укладання методичних рекомендації щодо викладання курсу інформатики в 2018-2019 н.р.
Концептуально:
- 2-4 класи;
- 5-7 класи (нова програма, 2017 р.);
- 8-9 класи;
- 10 клас(нова програма, 2017 р., рівень стандарту та профільний рівень);
- 11 клас.

Щодо 10 класу:
Реалізація змісту освіти, визначеного Державним стандартом, також забезпечується вибірково-обов’язковими предметами: «Інформатика» «Технології» «Мистецтво».
Із запропонованого переліку учень має обрати два предмети: один — у 10-му класі, інший — в 11-му класі або одночасно два предмети в 10–11-х класах (у такому разі години, передбачені на вибірково-обов’язкові предмети діляться між двома обраними предметами). Оскільки на вибірково-обов'язкові предмети відведно 3 години на тиждень, то маємо варіанти(якщо учні обрали інформатику):
                            10 клас     11 клас
Інформатика        3                0             105 годин/рік
Інший предмет     0                3
--------------------------------------------
Інформатика        0                3             105 годин/рік
Інший предмет     3                0
--------------------------------------------
Інформатика        2                1            105 годин/ 2 роки
Інший предмет     1                2
--------------------------------------------
Інформатика        1                2            105 годин/ 2 роки
Інший предмет     2                1
--------------------------------------------
Інформатика        2                2             140 годин/ 2 роки
Інший предмет     1                1
--------------------------------------------
Інформатика        1                1             70 годин/ 2 роки
Інший предмет     2                2
--------------------------------------------
Інформатика        1.5              1.5         105 годин/ 2 роки
Інший предмет     1.5              1.5
--------------------------------------------

Базовий модуль - 35 годин, потрібну кількість годин набираємо за рахунок варіативних модулів.
Курс має модульну структуру і складається з двох частин – базового та вибіркових (варіативних) модулів.
Модуль - структурна одиниця навчальної програми, подана як організаційно-методичний блок, що містить цілісний набір компетенцій,
необхідних для засвоєння учнями протягом його вивчення.
Основою навчання інформатики в 10-11 класах є базовий модуль, зміст якого може бути розширений за рахунок вибіркових модулів. Базовий модуль, на вивчення якого відводиться 35 годин, завершує формування в учнів предметних і ключових компетентностей щодо використання сучасних інформаційно-комунікаційних технологій на рівні, визначеному чинним Державним стандартом базової і повної загальної середньої освіти. Цей модуль є мінімально допустимою нерозривною структурною одиницею програми, рознесення вивчення базового модуля на два роки не допускається.
Вибіркові модулі для розширення курсу учитель добирає, відповідно до профілю навчання навчального закладу, запитів, індивідуальних інтересів і здібностей учнів, регіональних особливостей, матеріально-технічної бази та наявного програмного забезпечення. Реалізація профільного навчання під час викладання курсу може здійснюватися як шляхом розширення змісту окремих тем, так і добором профільно-орієнтованих навчальних завдань.
Поєднання модулів повинно забезпечувати необхідну ступінь гнучкості та свободи в відборі і комплектації необхідного конкретного навчального матеріалу для навчання учнів і реалізації дидактичних цілей. Кількість та тематика варіативних модулів погоджується методичною службою навчального закладу.
Вчителі інформатики мають право розробляти та використовувати власні вибіркові модулі за умови проходження ними експертизи у відповідній комісії Науково-методичної ради з питань освіти Міністерства освіти і науки України згідно з Порядком надання навчальній літературі, засобам навчання і навчальному обладнанню грифів та свідоцтв (наказ МОН України від 17.06.2008 № 537). Варіативні модулі, що мають відповідний гриф Міністерства освіти і науки України, можуть використовуватися у всіх загальноосвітніх навчальних закладах.
Зміст навчання має чітко виражену прикладну спрямованість і реалізується переважно шляхом застосування практичних методів і форм організації занять.
Очікувані результати навчання вказано у змістовому розділі програми для кожної теми курсу. Час, що необхідний для досягнення цих результатів, визначається вчителем, залежно від рівня попередньої підготовки учнів, обраної методики навчання, наявного обладнання та особливостей того чи іншого напряму й профілю навчання. За необхідності вчитель може змінювати порядок вивчення тем, не порушуючи змістових зв’язків між ними.
Важливо дотримуватись різноманітності методологічних принципів,шляхом зміни форм роботи (індивідуально, в малих групах, парах), а також технологій і стратегії навчання.
Тематика завдань має охоплювати іншішкільні дисципліни, таким чином реалізуючи інтеграцію навчальних програм.

Оцінювання рівня сформованості навчальних комптетентностей учнівповинно ґрунтуватися на відповідності вимогам чинної навчальної програми.
Успішністьучнів оцінюється на постійній основі і узагальнюється в кінці курсу за допомогою електронного портфоліо. E-портфоліо являє собою персональне веб-середовище, в якому накопичуються власні роботи учня протягом тривалого періоду і відображає результати навчання учня. Учень готує електронне портфоліо протягом усього курсу, збираючи свої матеріали, щоб найкращим чином продемонструвати вибір теми та компетенції і при можливості захищає його публічно.
Е-портфоліо може бути представлено у вигляді веб-сайту, колекції файлів у хмарному сховищі, а при відсутності доступу до Інтернету - на локальному пристрої збереження інформації.
Навчальні завдання для електронного портфоліо можуть бути зроблено індивідуально або в групі. Підсумковий бал(семестровий) виставляється як інтегрована оцінка поточної успішності та результатів представлення електронного портфоліо, в якому оцінюється:
1) планування дослідження, творчість і раціональність;
2) досягнення результатів навчання та компетенцій, пов'язаних з наявністю переконливих доказів учня;
3) розроблені матеріали, технічні характеристики, естетика і оригінальність;
4) практична діяльність учнів;
5) розвиток та самонавчання учня.

Умови навчання повинні забезпечувати ефективне засвоєння учнями програмового матеріалу та відповідати вимогам щодо безпеки життєдіяльності учасників навчального процесу. Програмою не обмежується використання вчителем різних видів апаратного та програмного забезпечення за умови відповідності його вимогам чинного законодавства, нормативних документів та даної Програми.
Зміст усіх практичних робіт має добиратися таким чином, щоб тривалість роботи за комп'ютером відповідала чинним санітарно-гігієнічним нормам.
Методика проведення кожного уроку визначається вчителем.
Обов’язковою передумовою успішного виконання вимог Програми є практична діяльність учнів на кожному уроці, необхідною передумовою якої є індивідуальний доступ кожного учня до роботи з персональним комп’ютером та підключення комп’ютерного класу до швидкісного Інтернету.
Обладнання навчального приміщення (класу, кабінету) має відповідати вимогам (технічним, санітарно-гігієнічним, педагогічним тощо), викладеним у «Положенні про кабінет інформатики та інформаційно-комунікаційних технологій навчання загальноосвітніх навчальних закладів», Державних санітарних правилах та нормах щодо влаштування і обладнання кабінетів комп’ютерної техніки в навчальних закладах та режим праці учнів на персональних комп’ютерах, технічним специфікаціям навчального комп'ютерного комплексу для кабінету інформатики, навчального комп'ютерного комплексу (мобільного) та інтерактивного комплексу (інтерактивної дошки, мультимедійного проектора) для загальноосвітніх навчальних закладів.


Відредаговано: gromko - Чт, 17.05.2018, 22:49
Пилипчук_О_П Дата: Чт, 17.05.2018, 23:07 | Повідомлення № 2
Ветеран спілкування
Повідомлень: 4137
Нагороди: 38
Рейтинг: 362
Цитата gromko ()
Оскільки на вибірково-обов'язкові предмети відведно 3 години на тиждень, то маємо варіанти(якщо учні обрали інформатику):

Цілком реальним виглядає варіант 1 год + 0,5 год. Є принаймні два 17-годинні модулі.
Форум інформатиків » РОЗДІЛ ІІІ: МЕТОДИКА, ЗАСОБИ ВИКЛАДАННЯ ІНФОРМАТИКИ » 3.3 Методика викладання інформатики в старшій школі (10-11 кл.) » Методичні рекомендації (Методичні рекомендації щодо викладання інформатики в 2018/19)
  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Пошук:


© Форум інформатиків України, 2007-2018.