 |
Вітаю Вас, Гість · RSS |
 |
Викладання інформатики в 11 класі по новій програмі
| |
Newbie |
Дата: Пн, 16.09.2013, 17:22 | Повідомлення № 91 |
Хелпер
Повідомлень: 1414
| Цитата (skif) Йдете по програмі, чи спершу даєте теорію алгоритмів, основні алгоритмічні структури, а згодом вже об'єктно-орієнтоване? напевно, залежить від того, що розуміти під "об'єктно-орієнтоване" припускаю, що маєте на увазі кнопочки/перемикачі на формах у Делфі на противагу консольному Паскалю по темі: починаємо з поняття програми, яку можна створити у середовищі Делфі, спроектувати для початку інтерфейс, а потім - програмувати потрібні функції. цикли, галуження, масиви і все решту, що по програмі треба - програмуємо на основі цих форм і їх елементів керування. теорії алгоритмів в смислі теоретичних занять - немає. пояснення теоретичних (абстрактних) засад алгоритмічних конструкцій - по ходу ознайомлення з цими конструкціями. на перших уроках - "бавимось" в ігри, типу таких: http://www.twoplayergames.org/play/313-Developing_island.html (треба виконати дії у певному порядку), http://www.smart-kit.com/s6330/goldburger-to-go/ (події залежать від інших об'єктів)
|
|
| |
skif |
Дата: Пн, 16.09.2013, 21:36 | Повідомлення № 92 |
Прописаний назавжди
Повідомлень: 449
| Цитата (Newbie) по темі: починаємо з поняття програми, яку можна створити у середовищі Делфі, спроектувати для початку інтерфейс, а потім - програмувати потрібні функції. цикли, галуження, масиви і все решту, що по програмі треба - програмуємо на основі цих форм і їх елементів керування. теорії алгоритмів в смислі теоретичних занять - немає. пояснення теоретичних (абстрактних) засад алгоритмічних конструкцій - по ходу ознайомлення з цими конструкціями. вперше цього року маю академічний рівень і якось "незручно" починати навчати програмування у середовищі Delphi. Навіть в університеті розпочинали з низів і поступово розширювали "кругозір". Що ж, будемо працювати по новій лінії, можливо їм там на верху видніше)
Відредаговано: skif - Пн, 16.09.2013, 21:37 |
|
| |
Newbie |
Дата: Пн, 16.09.2013, 22:07 | Повідомлення № 93 |
Хелпер
Повідомлень: 1414
| Цитата (skif) Навіть в університеті розпочинали з низів і поступово розширювали "кругозір" ну шлях насправді той же. з деякими нюансами тільки. 1) введення/виведення даних з текстового поля, у текстове поле по клацанню кнопки/кнопок 2) розрахунки - тут треба "побавитись" в inttostr, strtoint та аналогічні речі для дійсних чисел. зато точно запам'ятаються типи даних 3) галуження - може навіть простіше сприйметься, якщо через прапорці та перемикачі його вводити стараюсь тут же включити роботу із зображеннями, програмувати щось типу "день/ніч", "піца з сиром/з помідорами" і т.д. після "візуального" розгалуження, перехід до складніших умов, тих, що традиційно в консолі розглядались. а можна знову ж комбінації прапорців програмувати, як варіант 4) цикли, масиви - без нюансів (або може з ходу не пам'ятаю таких) 5) підпрограми - взагалі легше зрозуміти, бо з самого початку бачимо записи procedure TForm1.Button1Click(Sender: TObject); до того додати обробку різних подій для того ж об'єкта (навести мишку/клацнути/змінити текстове поле...) + традиційні процедури та функції. не бачу, чесно кажучи, проблеми з викладання цього всього в Делфі/ВіжуалБейсіку. просто на початку програми створюється текстове поле(чи 2-3)+кнопка+парочка прапорців/перемикачів - і це займає, повірте, мінімум часу, навіть у найфілологічніших класах а логіка-то, алгоритми залишаються такі ж. це не "низи"/"верхи", це просто додатковий етап створення інтерфейсу на початку роботи з проектом, а основний матеріал абсолютно такий же а вже коли основне опрацювали - можна вертатись до "прибамбасів" інтерфейсних, додаткових елементів керування і т.д.
|
|
| |
kom_adm |
Дата: Пн, 16.09.2013, 22:44 | Повідомлення № 94 |
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3767
| Цитата (skif) І питання по методиці. Як ви викладаєте програмування в 11 академічному? Йдете по програмі, чи спершу даєте теорію алгоритмів, основні алгоритмічні структури, а згодом вже об'єктно-орієнтоване? Спочатку в мене: Етапи розв. задач з використанням комп’ютера. Моделювання. Об’єкти та їх властивості. Поняття алгоритму. Властивості алгоритмів. Способи опису алгоритмів. Поняття мови програмування. Принципи роботи увізуальному середовищі розробки програм. Практичнаробота №1. Створення й виконання програмного проекту. Використання елементів управління і.т.д.
|
|
| |
Newbie |
Дата: Сб, 09.11.2013, 11:07 | Повідомлення № 95 |
Хелпер
Повідомлень: 1414
| Цитата Newbie (  ) 4) цикли, масиви - без нюансів (або може з ходу не пам'ятаю таких) побачила неточність (просто якраз дійшли до тих тем, то згадалось) цикли якраз мають особливості викладання у візуальному середовищі, бо їх можна оминати, наприклад, повторюваним клацанням кнопки для кількаразового виконання дій. і власне, це є перевагою у поясненні: одразу видно в чому "економія" використання циклу. і ще, можна наглядно проходити значення, які одержуємо в циклі: наприклад, люблю задачку про букети. Наталя зібрала X волошок і Y ромашок, і хоче скласти букети так, щоб у кожному було N волошок та M ромашок. Скільки букетів буде складено, і які квіти залишаться? Задачу можна розв'язати без циклів, звичайно. А можна показувати, як міняються кількості квітів при складанні кожного нового букета (клацання кнопки=1 букет). Потім подивитись, яка умова завершення складання букетів, і написати відповідний цикл (клацання кнопки=всі букети). Для ускладнення - все це візуалізувати (малюнки з квітками по кількості, отут якраз можна використати кусочок підходу ООП: породження та знищення об'єктів Image з певною картинкою. правда, для знищення треба їх заносити масив, але на цьому рівні це вже деталі).
|
|
| |
© Форум інформатиків України, 2007-2023.  |