Чт, 24.07.2014, 16:03
Форум інформатиків України
Головна Реєстрація Вхід
Вітаю Вас, Гість · RSS
Вітання на форумі
Незнайомець
Вітаємо на форумі,
Незнайомцю!

   
зареєструйтесь
Перед реєстрацією обов’язково прочитайте:
Оновлення Учасники Пошук
Єдина Країна! Единая Страна!
Видавництво ’’Аспект’’ Видавництво

Сторінка 7 з 7«12567
Модератор форуму: Ktara, НІКОЛЯ, Bandalak, volevikt 
Форум інформатиків » РОЗДІЛ ІІІ: МЕТОДИКА, ЗАСОБИ ВИКЛАДАННЯ ІНФОРМАТИКИ » 3.3 Методика викладання інформатики в старшій школі (10-11 кл.) » Викладання інформатики в 11 класі по новій програмі (Все що є для 11 класу, матеріали та поради)
Викладання інформатики в 11 класі по новій програмі
Newbie Дата: Пн, 16.09.2013, 17:22 | Повідомлення № 91
Хелпер
Повідомлень: 1379
Нагороди: 6
Рейтинг: 72
Цитата (skif)
Йдете по програмі, чи спершу даєте теорію алгоритмів, основні алгоритмічні структури, а згодом вже об'єктно-орієнтоване?
напевно, залежить від того, що розуміти під "об'єктно-орієнтоване" :) припускаю, що маєте на увазі кнопочки/перемикачі на формах у Делфі на противагу консольному Паскалю :)
по темі: починаємо з поняття програми, яку можна створити у середовищі Делфі, спроектувати для початку інтерфейс, а потім - програмувати потрібні функції. цикли, галуження, масиви і все решту, що по програмі треба - програмуємо на основі цих форм і їх елементів керування.  теорії алгоритмів в смислі теоретичних занять - немає. пояснення теоретичних (абстрактних) засад алгоритмічних конструкцій - по ходу ознайомлення з цими конструкціями.
на перших уроках - "бавимось" в ігри, типу таких: http://www.twoplayergames.org/play/313-Developing_island.html (треба виконати дії у певному порядку),  http://www.smart-kit.com/s6330/goldburger-to-go/ (події залежать від інших об'єктів)
skif Дата: Пн, 16.09.2013, 21:36 | Повідомлення № 92
Тут живе...
Повідомлень: 117
Нагороди: 1
Рейтинг: 7
Цитата (Newbie)
по темі: починаємо з поняття програми, яку можна створити у середовищі Делфі, спроектувати для початку інтерфейс, а потім - програмувати потрібні функції. цикли, галуження, масиви і все решту, що по програмі треба - програмуємо на основі цих форм і їх елементів керування.  теорії алгоритмів в смислі теоретичних занять - немає. пояснення теоретичних (абстрактних) засад алгоритмічних конструкцій - по ходу ознайомлення з цими конструкціями.
вперше цього року маю академічний рівень і якось "незручно" починати навчати програмування у середовищі Delphi. Навіть в університеті розпочинали з низів і поступово розширювали "кругозір". Що ж, будемо працювати по новій лінії, можливо їм там на верху видніше)


Відредаговано: skif - Пн, 16.09.2013, 21:37
Newbie Дата: Пн, 16.09.2013, 22:07 | Повідомлення № 93
Хелпер
Повідомлень: 1379
Нагороди: 6
Рейтинг: 72
Цитата (skif)
Навіть в університеті розпочинали з низів і поступово розширювали "кругозір"
ну шлях насправді той же. з деякими нюансами тільки.
1) введення/виведення даних з текстового поля, у текстове поле по клацанню кнопки/кнопок
2) розрахунки - тут треба "побавитись" в inttostr, strtoint та аналогічні речі для дійсних чисел. зато точно запам'ятаються типи даних :)
3) галуження - може навіть простіше сприйметься, якщо через прапорці та перемикачі його вводити
стараюсь тут же включити роботу із зображеннями, програмувати щось типу "день/ніч", "піца з сиром/з помідорами" і т.д. після "візуального" розгалуження, перехід до складніших умов, тих, що традиційно в консолі розглядались. а можна знову ж комбінації прапорців програмувати, як варіант
4) цикли, масиви - без нюансів (або може з ходу не пам'ятаю таких)
5) підпрограми - взагалі легше зрозуміти, бо з самого початку бачимо записи procedure TForm1.Button1Click(Sender: TObject); 
до того додати обробку різних подій для того ж об'єкта (навести мишку/клацнути/змінити текстове поле...) + традиційні процедури та функції.
не бачу, чесно кажучи, проблеми з викладання цього всього в Делфі/ВіжуалБейсіку. просто на початку програми створюється текстове поле(чи 2-3)+кнопка+парочка прапорців/перемикачів - і це займає, повірте, мінімум часу, навіть у найфілологічніших класах :) а логіка-то, алгоритми залишаються такі ж. це не "низи"/"верхи", це просто додатковий етап створення інтерфейсу на початку роботи з проектом, а основний матеріал абсолютно такий же
а вже коли основне опрацювали - можна вертатись до "прибамбасів" інтерфейсних, додаткових елементів керування і т.д.
Ковальчук_Олександр Дата: Пн, 16.09.2013, 22:44 | Повідомлення № 94
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3265
Нагороди: 11
Рейтинг: 167
Цитата (skif)
І питання по методиці. Як ви викладаєте програмування в 11 академічному? Йдете по програмі, чи спершу даєте теорію алгоритмів, основні алгоритмічні структури, а згодом вже об'єктно-орієнтоване?
Спочатку в мене: Етапи розв. задач з використанням комп’ютера. Моделювання. Об’єкти та їх властивості. Поняття алгоритму. Властивості алгоритмів. Способи опису алгоритмів. Поняття мови програмування. Принципи роботи увізуальному середовищі розробки програм. Практичнаробота №1. Створення й виконання програмного проекту.
Використання елементів управління і.т.д.
Newbie Дата: Сб, 09.11.2013, 11:07 | Повідомлення № 95
Хелпер
Повідомлень: 1379
Нагороди: 6
Рейтинг: 72
Цитата Newbie ()
4) цикли, масиви - без нюансів (або може з ходу не пам'ятаю таких)
побачила неточність :) (просто якраз дійшли до тих тем, то згадалось)
цикли якраз мають особливості викладання у візуальному середовищі, бо їх можна оминати, наприклад, повторюваним клацанням кнопки для кількаразового виконання дій. і власне, це є перевагою у поясненні: одразу видно в чому "економія" використання циклу. 
і ще, можна наглядно проходити значення, які одержуємо в циклі: наприклад, люблю задачку про букети. Наталя зібрала X волошок і Y ромашок, і хоче скласти букети так, щоб у кожному було N волошок та M ромашок. Скільки букетів буде складено, і які квіти залишаться?
Задачу можна розв'язати без циклів, звичайно. А можна показувати, як міняються кількості квітів при складанні кожного нового букета (клацання кнопки=1 букет). Потім подивитись, яка умова завершення складання букетів, і написати відповідний цикл (клацання кнопки=всі букети). 
Для ускладнення - все це візуалізувати (малюнки з квітками по кількості, отут якраз можна використати кусочок підходу ООП: породження та знищення об'єктів Image з певною картинкою. правда, для знищення треба їх заносити масив, але на цьому рівні це вже деталі).
Форум інформатиків » РОЗДІЛ ІІІ: МЕТОДИКА, ЗАСОБИ ВИКЛАДАННЯ ІНФОРМАТИКИ » 3.3 Методика викладання інформатики в старшій школі (10-11 кл.) » Викладання інформатики в 11 класі по новій програмі (Все що є для 11 класу, матеріали та поради)
Сторінка 7 з 7«12567
Пошук:


© Форум інформатиків України, 2007-2014. Хостинг від uCoz