Вт, 27.10.2020, 03:44
Форум інформатиків України
Головна Реєстрація Вхід
Вітаю Вас, Гість · RSS
Вітання на форумі
Незнайомець
Вітаємо на форумі,
Незнайомцю!

 
зареєструйтесь
Перед реєстрацією обов’язково прочитайте:
Оновлення Учасники Пошук
Особисті повідомлення
Видавництво ’’Аспект’’ Видавництво

Модератор форуму: Ktara, НІКОЛЯ, Bandalak, volevikt  
Форум інформатиків » РОЗДІЛ ІІІ: МЕТОДИКА, ЗАСОБИ ВИКЛАДАННЯ ІНФОРМАТИКИ » 3.3 Методика викладання інформатики в старшій школі (10-11 кл.) » Практикум з інформатики
Практикум з інформатики
mouse Дата: Пн, 19.11.2007, 22:10 | Повідомлення № 1
Ветеран спілкування
Повідомлень: 2026
Нагороди: 4
Рейтинг: 62
Чи варто проводити практикум з інформатики? Якщо так, то яким йому бути?

Шановні форумчани!!!!!
Повідомлення, які не відповідають темі або несуть некорисний зміст будуть видалятись без попередження!!!

filnick Дата: Сб, 01.03.2008, 18:44 | Повідомлення № 31
Мудрий вчитель
Повідомлень: 2238
Нагороди: 7
Рейтинг: 124
Quote (Bandalak)
Ні. ні - треба у зошитах писати детальніше:
1 - зайшов у клас
2 - зняв пальто
3 - сів за комп'ютер №13, котрий знаходиться на другому ярусі у третьому ряді від п'ятого вікна
4 - вказівним пальцем правої руки натиснув кнопку "Power" на системному блоці, що валяється під ногами
5 - (розгалуження)
якщо екран засвітився, то ввожу логін і пароль пароль
інакше - знімаю темні окуляри і повторюю попередній пункт
6 - подвійним клацанням правої кнопки миші вказівним пальцем правої руки по ярлику синього кольору "MSWord", що знаходиться у лівому нижньому куті робочого столу, на якому також розміщені ярлики кошика і усіх потрібних і не потрібних програм (обов'язково перерахувати поіменно)
7 - (розгалуження)
якщо я встигну все це зробити і записати до тих пір поки не пролунає дзвоник - то я геній із геніїв, мене треба занести в книгу Гінеса
інакще - адміністратор який мене заставляє все це робити - "геній", котрого треба занести в книгу Гінеса в розділ "Дибілізму нема меж"!
8 - EN
(вибачте "D" не встиг написати, так як пролунав дзвоник на перерву!

!!!! smile Точно підмічено

Відредаговано: filnick - Сб, 01.03.2008, 19:09
Spirit Дата: Сб, 01.03.2008, 19:38 | Повідомлення № 32
Сис.адмін
Повідомлень: 408
Нагороди: 1
Рейтинг: 25
Реально классно!
Вот администрации школы и написать пару таких заготовок, и чтоб они сказали не маразм ли это smile

А идея практикума - хороша! И для детей интересненько можно сделать!

amprig Дата: Сб, 01.03.2008, 20:00 | Повідомлення № 33
Часто заходить...
Повідомлень: 52
Нагороди: 0
Рейтинг: 0
Всё-таки многое зависит от степени подготовки детей. Бывает приходится заставлять их прописывать в тетради адрес своей папки при первых пр.работах, в текстах они могут в тетрадь переписать табличку - файл в данной папке и вид работы (Абзац - "Заява", автофигуры - "Паровоз"), там же можно указать степень выполнения работ и оценку. На графике - пока один рисует, второй пишет ключ к рисунку (кратко), а об алгоритмах - иногда пишем программу, иногда блок-схему. Конечно если дети более подготовлены всего этого не нужно, но иногда для "затравки" просто ничего другого не остаётся.
Varkan Дата: Пн, 03.03.2008, 09:40 | Повідомлення № 34
Викладач ВУЗу
Повідомлень: 425
Нагороди: 0
Рейтинг: 6
Quote (Bandalak)
Ні. ні - треба у зошитах писати детальніше:
1 - зайшов у клас
2 - зняв пальто
3 - сів за комп'ютер №13, котрий знаходиться на другому ярусі у третьому ряді від п'ятого вікна
4 - вказівним пальцем правої руки натиснув кнопку "Power" на системному блоці, що валяється під ногами
5 - (розгалуження)
якщо екран засвітився, то ввожу логін і пароль пароль
інакше - знімаю темні окуляри і повторюю попередній пункт
6 - подвійним клацанням правої кнопки миші вказівним пальцем правої руки по ярлику синього кольору "MSWord", що знаходиться у лівому нижньому куті робочого столу, на якому також розміщені ярлики кошика і усіх потрібних і не потрібних програм (обов'язково перерахувати поіменно)
7 - (розгалуження)
якщо я встигну все це зробити і записати до тих пір поки не пролунає дзвоник - то я геній із геніїв, мене треба занести в книгу Гінеса
інакще - адміністратор який мене заставляє все це робити - "геній", котрого треба занести в книгу Гінеса в розділ "Дибілізму нема меж"!
8 - EN
(вибачте "D" не встиг написати, так як пролунав дзвоник на перерву!

на жаль ви смієтесь не з мене а з системи нашої освіти.
в мене директором працює колишній інформатик і з ним набагато простіше працювати, проте коли працював в школі завучем була тітка 70 років і їй нічого не докажеш, в неї якщо в учня у зошиті нічого не написано, значить ні вчитель ні учень не працював на уроці.

filnick Дата: Пн, 03.03.2008, 21:18 | Повідомлення № 35
Мудрий вчитель
Повідомлень: 2238
Нагороди: 7
Рейтинг: 124
Шановний Varkan. Це повідомлення зовсім не на Вашу адресу, а саме проти бюрократизму чи формалізму, які "Имеют место быть" в нашій роботі.
Spirit Дата: Пн, 03.03.2008, 23:47 | Повідомлення № 36
Сис.адмін
Повідомлень: 408
Нагороди: 1
Рейтинг: 25
На пенсию теток по 70 лет!!!
Хватит, поработали, вложили свои силы в следующие поколения, нужно уметь и достойно уходить!

filnick, абсолютно поддерживаю, что это было написано в контексте

Quote (filnick)
проти бюрократизму чи формалізму
Шестопалов Дата: Вт, 04.03.2008, 07:48 | Повідомлення № 37
Видавець посібників
Повідомлень: 1699
Нагороди: 18
Рейтинг: 280
У видавництві "Аспект" багато років користується попитом навчальний посібник:
«Інформатика. Практичні та тематичні роботи проекти. 10-11 клас» Сальнікова І.І., Шестопалов Є.А. – 2007. – 160 с.
Збірник містить систематизований і повний набір практичних та тематичних робіт у відповідності до вимог програм з інформатики, рекомендованих МОН України для класів різних профілів загальноосвітніх навчальних закладів. Перелік практичних і тематичних робіт відповідають рекомендованим тематичним планам. У практичних та тематичних роботах враховані вимоги 12-бальної системи оцінювання навчальних досягнень учнів.
Інформаційна система
2.6. Тематична робота «Інформація. Інформаційна система» Операційна система Windows’XP. 3.5. Практична робота «Робочий стіл Windows». 3.10. Практична робота «Вікна папок». 3.13. Практична робота «Робота з файлами та папками». 3.16. Практична робота «Робота з дисками». 3.17. Тематична робота «Операційна система Windows»
Графічний редактор Paint
5.4. Практична робота «Робота з графічним редактором Paint»
Текстовий процесор Word
6.3. Практична робота «Створення нового документа». 6.6. Практична робота «Робота з існуючим документом». 6.9. Практична робота «Форматування тексту». 6.12. Практична робота «Робота з таблицями». 6.17. Практична робота «Робота в середовищі Word». 6.18. Тематична робота «Графічний редактор Paint. Текстовий процесор Word»
Табличний процесор Excel
7.4. Практична робота «Робота з табличними даними». 7.7. Практична робота «Обробка табличної інформації». 7.9. Практична робота «Використання логічних функцій». 7.11. Практична робота «Побудова діаграм і графіків». 7.14. Практична робота «Форматування електронних таблиць». 7.15. Тематична робота «Табличний процесор Excel».
Комп’ютерні презентації PowerPoint
8.8. Тематична робота «Комп'ютерні презентації PowerPoint»
Бази даних. СУБД Access
9.3. Практична робота «Створення структури бази даних». 9.6. Практична робота «Робота з даними». 9.10. Практична робота «Створення запитів, форм та звітів». 9.12. Тематична робота «Бази даних. СУБД Access»
Глобальна мережа Internet та її можливості
10.4. Практична робота «Робота з електронною поштою». 10.8. Практична робота «Пошук інформації в мережі Internet». 10.11. Тематична робота «Мережа Internet»
Метод навчальних проектів
Загальні поняття. Класифікація проектів. Методичні рекомендації. Проектна технологія. Тематика проектів. Навчальні проекти учнів шкіл Росії. Національні та міжнародні проекти. Дидактичні питання застосування методу проектів.
Приклади проектів
Короткотерміновий проект. Вступ до програмування мовою Лого в 5 класі. Контрольно-діагностична система Test-W. Електронний посібник «Глобальна мережа Internet».


Відредаговано: Шестопалов - Вт, 04.03.2008, 07:50
filnick Дата: Вт, 04.03.2008, 07:48 | Повідомлення № 38
Мудрий вчитель
Повідомлень: 2238
Нагороди: 7
Рейтинг: 124
Quote (vvv)
в 6 класі Excel на рівні праці з формулами

На жаль, життєва практика показує, що математичні формули які починають вивчати в 5 класі (для швидкості, площі, периметра) не достатні для розв'язування багатьох прикладних задач з допомогою Excel. Головне - в дітей цього віку ще не сформоване алгоритмічне мислення. Тому їх дійсно можна вчити створювати таблички, календарики або наприклад прості документи - як табель успішності.

Newbie Дата: Вт, 04.03.2008, 07:49 | Повідомлення № 39
Хелпер
Повідомлень: 1414
Нагороди: 9
Рейтинг: 91
Quote (filnick)
На жаль, життєва практика показує, що математичні формули які починають вивчати в 5 класі (для швидкості, площі, периметра) не достатні для розв'язування багатьох прикладних задач з допомогою Excel.

а чого ж там не вистарчає? хіба формул з квадратними коренями, і можливо теорії щодо статистичних функцій. а так можна давати: базові функції (для знаходження напр. середньої температури в календарі природи), абсолютна адресація (правда це дещо складно, але все-ж простенькі задачки підійдуть, типу розрахунку продуктів в ресторані для кількох порцій страви), логічні функції (ЕСЛИ цьогоріч спробувала пояснювати 6-класникам, не помітила особливих проблем, хоча не розраховувала на успіх..), ранжування учасників хіт-параду (чи Танців з зірками) чи учнів класу за зростом, діаграми до того всього (вони якраз їх в 6 класі проходять).
єдине - більше уваги доводиться приділяти не математичним формулам (для чого власне нам той Ексель), а практичним задачкам: цікавим і життєвим саме для цих учнів.
filnick Дата: Вт, 04.03.2008, 07:49 | Повідомлення № 40
Мудрий вчитель
Повідомлень: 2238
Нагороди: 7
Рейтинг: 124
До цього переліку можна додати і завдання роботи з даними - фільтрація, сортування, пошук за умовою. А також створювати і редагувати форми, автозаповнення, робити зведені таблиці. Досить створити в ЕТ список учнів школи з вказанням дати народження, класу, дом.адреси і статі. Або попросити в місцевій адміністрації список виборців (його теж роблять в форматі Excel) і працювати, майже як з базою даних. Діти 6 класу у мене це робитили, їм було цікаво.
Але мова була не про це.
А про те, що у дитини для серйозного вивчення програмування, баз даних, електронних таблиць повинна бути відповідна математична підготовка, бо з моєї точки зору саме математика забезпечує в дитини розвиток логічного мислення. В противному разі навчальний предмет інформатики перетвориться в те, що зараз маємо з шкільним курсом фізики у 7 класі.
Newbie Дата: Вт, 04.03.2008, 07:49 | Повідомлення № 41
Хелпер
Повідомлень: 1414
Нагороди: 9
Рейтинг: 91
ну от - Ви самі підтверджуєте: нема нічого екстра-складного у прикладній програмі Ексель, щойно перелічили практично всі основні функції, і всі може опанувати Ваш 6-класник. які ж там ще є функції, які він не осилює? що таке "серйозне вивчення"?
просто я думаю, що вся серйозність вивчення - у самих вчителях! можна дуже складно пояснювати базові речі, а можна складні речі робити простими! чи складність програмування полягає у складності виразів, які ми обчислюємо? (я маю на увазі перші заняття і теми, коли учням пропонують "кілометрові" математичні вирази обчислювати - НІКОЛИ не даю цього завдання wacko ) не думаю, що логічне мислення 6-класника гірше за 10-класне... може й навпаки smile
kom_adm Дата: Вт, 04.03.2008, 07:49 | Повідомлення № 42
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3756
Нагороди: 19
Рейтинг: 217
Quote (Newbie)
логічні функції (ЕСЛИ цьогоріч спробувала пояснювати 6-класникам, не помітила особливих проблем, хоча не розраховувала на успіх..

В мене 6-ти класники досить важко сприйняли тему "Логічні функції в Excel". Цікаво, як ви їм розповідали, що в них не виникло проблем із засвоєнням теми? Будь-ласка, опишіть коротко вашу розповідь.
Річ у тім, що в 6 класі діти ще погано логічно мислять.
В мене діти зрозуміли. Але після 3-го повторного пояснення.
Newbie Дата: Вт, 04.03.2008, 07:49 | Повідомлення № 43
Хелпер
Повідомлень: 1414
Нагороди: 9
Рейтинг: 91
якщо чесно, я коли брала ту тему, то не особливо розраховувала на їх сприйняття. але після кількох контрольних питань побачила, що тему вони "просікли"... розбирали просту задачу про те, що на баскетбол беруть тих, хто вищий за 130 см. вони чітко вже знали, що оперуємо не вмістом комірок, а їх назвами, а далі якось все просто smile ми записали загальну схему: если(умова;що буде якщо так;що буде якщо ні), і підставили свої дані (если(а2>130);"так, беремо";"ні, підрости"). навіть не знаю що написати - як я пояснювала, бо вони самі все зробили smile далі рахували знижки лише на дорогі товари і навіть відбирали учнів в секцію футболу (старші за 10 років) і баскетболу (старші за 12 і зріст 130) - тобто складна умова. можливо з ходу це пішло не всім учням, але особисто мене здивувало, що в принципі без проблем розбирались. загальна схема умови має залишатись постійно перед очима, тоді при "загвоздці" можна до неї звернутись і по пунктах розібратись в задачі
мені здається складніше було їм зрозуміти, що ми оперуємо не числами з комірок, а їх назвами (а2, с3) - тут часто доводилось виправляти.
Шестопалов Дата: Вт, 04.03.2008, 13:20 | Повідомлення № 44
Видавець посібників
Повідомлень: 1699
Нагороди: 18
Рейтинг: 280
Інформатика. Пропедевтичний курс (5-6 класи).
Для вивчення основних понять, пов’язаних з поняттями алгоритму і виконавця, вивченням команд управління виконавцем-черепашкою та іншими об’єктами, основами програмної обробки подій, створення мультимедійних проектів, творчого самовираження учнів пропонується середовище ЛогоМиры 3.0.
Програма курсу передбачає 1 годину на тиждень за рахунок годин варіативного компоненту базового плану або за рахунок годин галузі «Технології», всього 68 год.: по 34 год. у кожному класі.
Для підтримки курсу пропонується посібник
«Інформатика. Вступ до програмування мовою ЛОГО. 5 клас» Пахомова Г.В. – Шепетівка: «Аспект», 2007. – 136 с. Схвалено до використання комісією з інформатики Науково-методичної ради з питань освіти Міністерства освіти і науки України (протокол № 5 від 28.02.2007 р.)
Посібник є першою частиною для підтримки викладання курсу «Основи програмування в Лого» для 5-6 класів, розрахований на 70 годин (2 роки по 1 годині на тиждень.) Основу курсу складає знайомство учнів з поняттями алгоритм, виконавець, формальна мова виконавця, програма. Крім того, учні знайомляться з мультимедійними комп'ютерними технологіями, програмованою анімацією, моделюванням об'єктів і процесів; частина часу наприкінці учбового року відводиться на індивідуально-групову роботу над творчими проектами. В посібнику розглянуте середовище програмування «ЛогоМиры», його інструментарій та мультимедійні можливості, їх реалізація в простих проектах. Всі теоретичні розділи знання підтримані набором практичних завдань. Мова програмування Лого є оптимальним вибором для вказаної вікової групи, знайомство з різноманітними можливостями якої сприяє формуванню пізнавальної, інформаційної і комунікативної компетенції учнів. Для підтримки викладання курсу також створений електронний посібник для 5 класу на російській та українській мовах, в якому зібраний основний теоретичний матеріал, приклади виконання практичних завдань, довідковий матеріал.
1. Алгоритм і виконавець. Найпростіші команди мови програмування Лого. 1.1. Вступ. Знайомство з програмою «ЛогоМи-ры». 1.2. Команди керування виконавцем-черепашкою. 1.3. Найпростіші геометричні задачі (з кутом повороту рівним 90 градусів) 1.4. Найпростіші геометричні задачі (з кутом повороту не рівним 90 градусів) 1.5. Використання діалогового вікна для керування черепашкою. 1.6. Структура проекту. Використання кнопок для переходу між його частинами. 1.7. Рішення задач. Оформлення особистого проекту учня.
2. Мультиплікація в Лого. 2.1. Анімація зображення. Використання поля Форм. 2.2. Використання графічного редактора і інструменту «штамп» для оформлення проекту. 2.3. Створення анімованих зображень з використанням поля Форм. 2.4. Створення та використання нових форм. 2.5. Опис і використання програм. 2.6. Використання команди «случайный» в проектах.
3. Оператори циклу. 3.1. Поняття циклу. Опис оператора повтору. Оператори «повтори» і «всегда». 3.2. Рішення геометричних задач з використанням оператора повтору. 3.3. Поняття орнаменту. Орнаменти навкруги нас. 3.4. Створення орнаментів в Лого. 3.5. Створення анімації по складній траєкторії.
4. Робота з текстом. Мультимедійні об'єкти в проектах. 4.1. Використання інструменту «Текстове вікно». Правила введення, редагування і форматування тексту. 4.2. Команди для керування текстовими вікнами. 4.3. Організація діалогу в проектах. Програмуван-ня кольору в середовищі графічного редактора. 4.5. Використання можливості програмування кольору в проектах. Проект «Лабіринт». 4.6. Оформлення проектів: вставка музики і відео в проект. Запис звуку. 4.7. Використання вбудованого музичного редактора для створення мелодій. 4.8. Створення індивідуальних творчих проектів.


Відредаговано: Шестопалов - Вт, 04.03.2008, 13:23
W-w-W Дата: Пн, 10.03.2008, 02:42 | Повідомлення № 45





Після закінчення вузу в мене малувато або як кажуть примітивні знання про Excel, оскільки там зовсім на ці теми не звертали значної уваги, галопом проскочили дану тему і все, тепер займаюсь самоосвітою, наздоганяю втрачене.
На уроках давав по цій темі нескладні завдання, а зараз хочу більш детальніше вникнути, шукаю по інтернету різні матеріали і вчусь сам і дітей.
Форум інформатиків » РОЗДІЛ ІІІ: МЕТОДИКА, ЗАСОБИ ВИКЛАДАННЯ ІНФОРМАТИКИ » 3.3 Методика викладання інформатики в старшій школі (10-11 кл.) » Практикум з інформатики
Пошук:


© Форум інформатиків України, 2007-2020.