Пт, 23.02.2018, 08:20
Форум інформатиків України
Головна Реєстрація Вхід
Вітаю Вас, Гість · RSS
Вітання на форумі
Незнайомець
Вітаємо на форумі,
Незнайомцю!

   
зареєструйтесь
Перед реєстрацією обов’язково прочитайте:
Оновлення Учасники Пошук
Особисті повідомлення
Видавництво ’’Аспект’’ Видавництво

Сторінка 9 з 17«1278910111617»
Модератор форуму: Ktara, НІКОЛЯ, Bandalak, volevikt 
Форум інформатиків » РОЗДІЛ ІІІ: МЕТОДИКА, ЗАСОБИ ВИКЛАДАННЯ ІНФОРМАТИКИ » 3.3 Методика викладання інформатики в старшій школі (10-11 кл.) » Методика викладання програмування
Методика викладання програмування
Ковальчук_Олександр Дата: Сб, 18.08.2007, 02:24 | Повідомлення № 1
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3637
Нагороди: 17
Рейтинг: 197
Поділ досвідом по темі

Шановні форумчани!!!!!
Повідомлення, які не відповідають темі або несуть некорисний зміст будуть видалятись без попередження!!!

roman_it Дата: Чт, 27.11.2008, 17:59 | Повідомлення № 121
Новий користувач
Повідомлень: 8
Нагороди: 0
Рейтинг: 0
Всім привіт! Люди передивився тему і виникає питання де тут викладена методика! Поділіться досвідом викладання, які методи використовуєте. Нажаль на даний момент немаю достанього рівня викладанн, але все в майбутньому, тому і цікавлюся даною тематикою. Скільки було написано інформації, але вона в основному не відповідає темі. На мою думку потрібно знайти золоту середину в методиці викладання, бо не треба забувати, що ми маємо справу з підлітками, які теж мають свій світогляд, різний потенціал і якщо для одного легко опрацьовувати матеріал по точним наукам, то інша дитина більше сприймає гуманітарні науки і якщо навантажувати її мозок зайвою інформацією, то нічого доброго з того не вийде. Прошу діліться досвідом, бо визначати яка мова краща іншу це примітивно, бо кожна мова заслуговує на увагу і якщо ти відкидаєш щось ти сам себе обмежуєш. Сьогодні потрібно зважати на сучасний стан в суспільстві ш т.д. Дитина це перш за все особистість, часи колективізму давно пройшли, сьогодні потрібно рухатись в напрямку командної роботи щоб кожний був задіяний і давати кожному по силі. Ну і звісно треба зважати на здоровя дітей, екологія й так підірвана. Всім успіху.Продовжуєм дискусію...
dpi Дата: Чт, 27.11.2008, 23:13 | Повідомлення № 122
Досвідчений вчитель
Повідомлень: 1438
Нагороди: 1
Рейтинг: 39
Quote (roman_it)
Скільки було написано інформації, але вона в основному не відповідає темі.

У основной массы участников форума по 12-17 часов программирования. О какой методике вы говорите?
Мне самому было бы интересно побеседовать с теми, у кого этих часов на много больше.
roman_it Дата: Пт, 28.11.2008, 10:51 | Повідомлення № 123
Новий користувач
Повідомлень: 8
Нагороди: 0
Рейтинг: 0
Урок – це дзеркало
загальної і педагогічної
культури вчителя,
мірило його інтелектуального багатства,
показник його світогляду і ерудиції.
В.Сухомлинський
dpi Дата: Пт, 28.11.2008, 16:27 | Повідомлення № 124
Досвідчений вчитель
Повідомлень: 1438
Нагороди: 1
Рейтинг: 39
Думая о методике, трудно блеснуть интеллектом.
П. Дементьев
alex Дата: Пн, 01.12.2008, 15:30 | Повідомлення № 125
Активний учасник
Повідомлень: 586
Нагороди: 1
Рейтинг: 17
Quote (gry)
Вважаю, що не потрібно обєднувати інформатику та програмування. Програмування не фундаментальна наука на відміну від інформатики, фізики, хімії, а є лише інструментом для реалізації алгоритмів за допомогою ПК.

Так не поєднуйте фізику та розвязування задач з фізики. Розвязування задач з фізики на відміну від фізики не є
фундаментальною наукою. Так для чого всіх вчити їх розвязувати.

Ktara Дата: Пн, 01.12.2008, 18:11 | Повідомлення № 126
Перспективна вчителька
Повідомлень: 3950
Нагороди: 37
Рейтинг: 303
Quote (dpi)
Мне самому было бы интересно побеседовать с теми, у кого этих часов на много больше.

в мене 54 години на рік :)
dpi Дата: Вт, 02.12.2008, 11:02 | Повідомлення № 127
Досвідчений вчитель
Повідомлень: 1438
Нагороди: 1
Рейтинг: 39
Quote (Ktara)
в мене 54 години на рік

Какой язык изучаете и на что делаете упор.
Ktara Дата: Вт, 02.12.2008, 15:26 | Повідомлення № 128
Перспективна вчителька
Повідомлень: 3950
Нагороди: 37
Рейтинг: 303
Вивчаємо Паскаль, але з цього року кількість годин зменшено втричі. Раніше давали 2 мови. Зараз хоть би з однією розібратися :(
Ковальчук_Олександр Дата: Ср, 03.12.2008, 00:38 | Повідомлення № 129
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3637
Нагороди: 17
Рейтинг: 197
Вже 5-й рік вивчаємо Паскаль.
Другий рік як середовище для виконання практичних робіт використовуємо Паскаль АВС.
Про Фрі Паскаль говорю і показую лише на перших уроках.
Програмування - один з найважчих розділів інформатики.
Цього року переніс програмування з 11 класу в 10-й. Знаю, що багато вчителів вже давно так роблять. Мотиви цілком зрозумілі: в 11 класі учні будуть вчити прикладне програмне забезпечення (Word, Excel, PowerPoint Access), що буде більш корисним для них на момент закінчення школи. Та й оцінки будуть по даним темам на порядок вищі.
Учні дуже погано сприймають тему, тому намагаюсь давати завдання елементарного рівня, а на олімпіаду приходиться відправляти "кращих з уроку", тому й результату позитивного не має. Я також прихильних комплексних олімпіад, з розділів веб-дизайн, графіка, офіс, програмування.
Спочатку хотів перейти на візуальне програмування, але добре подумав, і прийшов до висновку, що вивчення Делфі, Віжуал Бейсік чи подібних зведеться в основному до створення інтерфейсу і учні ще й стільки не зрозуміють головних структур програмування.
Викладаю програмування за календарним планом, скачаним на сайті "Аспекту", там 40 годин. Із всіх тем найгірше сприймаються: масиви, процедури і функції. Але цього року і з повтореннями були проблеми. Програмування вимагає комплексних знань з різних наук та сильно розвинутого логічного мислення. А в сучасних учнів з цим великі проблеми, тому й успішність з інформатики цього року на рівні алгебри і геометрії.
bochik Дата: Ср, 03.12.2008, 10:15 | Повідомлення № 130
Часто заходить...
Повідомлень: 82
Нагороди: 0
Рейтинг: 5
Використовую Паскаль 7.1 з підтримкою кирилиці. Паскаль іде важко, тому починаю алгоритмізацію вже наприкінці 1-го семестру 10-го класу. Як правило, до підпрограм і функцій, а також стрічок дійти не встигаю, просто не встигаю.
Пробував використовувати метод проектів, коли учні самі вибирають собі завдання по складності і вдома виконують і приносять проект впродовж теми,
Пропоную вашій увазі вордівський файлик із прикладом такого завдання (щось на зразок розрахункової роботи в університеті)

Особливістю є те, що я знаю сили учнів і рекомендую їм обирати певний рівень складності. Якщо ж вони обирають вищий рівень складності, то вони змушені захищати свій проект!

Прикріплення: 9376995.rar(14Kb)
gromko Дата: Нд, 07.12.2008, 11:09 | Повідомлення № 131
Лінуксоїд
Повідомлень: 3011
Нагороди: 29
Рейтинг: 357
Проблеми вивчення програмування в школі (особливо питання методики, а не конкретних мов програмування та IDE) виникли внаслідок ідеологічно неправильної концепції шкільної інформатики - на сьогодні це курс користувача Windows+MS Office. Це дуже добре для виробників ПЗ і ніяк не добре для самих учнів. При такому підходу слід обмежити шкільну математику таблицею множення та вмінням користуатись калькулятором, і навіщо їм ті інтеграли? До речі це не жарти - багато вчителів мають практично такуж думку. Вас не задовольняє чинна програма з інформатики? Нема питань - готуйте авторську, головне, щоб вона відповідала стандарту (там годин ніхто не визначає), затверджуйте в установленому порядку (якщо у вас відповідний кваліфікаційний рівень) і працюйте, досягаючи небачених висот в опановуванні інформатики. Причому в 5-9 класах (тепер вже в 5-8-их) це можна зробити ще легше. Інша наша помилка в тому що ми всі дружньо вперлися в Паскаль - починати треба з навчальної алгоритмічної мови. Не треба посилено "завантажувати" учня . Потім можна опановувати і Паскаль (хоча особисто мені подобаються візуальні мови). Зі своєї практики:
- Скретч або Logo;
- Kids Programming Language (KPL);
- Visual BASIC.
Або
- Logo;
- KyМир;
- Алго;
- Паскаль.

Вивчаєте Паскаль? Розпочніть з АЛГО (В.Петрів)

gry Дата: Пн, 08.12.2008, 17:40 | Повідомлення № 132
Досвідчений учасник
Повідомлень: 1076
Нагороди: 4
Рейтинг: 120
Quote (gromko)
Інша наша помилка в тому що ми всі дружньо вперлися в Паскаль - починати треба з навчальної алгоритмічної мови.

НАМ - основа програмування. Стають в пригоді навіть збережені для домашньої колекції підручники, якщо їх можна так назвати, Ершова, Касаткіна, Верланя. Є непогані алгоритми. І не так важливо на яку мову буде наступний перехід - важливо щоб було розуміння програми (алгоритму), її структури та властивостей.
alex Дата: Пт, 19.12.2008, 08:53 | Повідомлення № 133
Активний учасник
Повідомлень: 586
Нагороди: 1
Рейтинг: 17
Quote (gromko)
Проблеми вивчення програмування в школі (особливо питання методики, а не конкретних мов програмування та IDE) виникли внаслідок ідеологічно неправильної концепції шкільної інформатики - на сьогодні це курс користувача Windows+MS Office. Це дуже добре для виробників ПЗ і ніяк не добре для самих учнів. При такому підходу слід обмежити шкільну математику таблицею множення та вмінням користуатись калькулятором, і навіщо їм ті інтеграли? До речі це не жарти - багато вчителів мають практично такуж думку. Вас не задовольняє чинна програма з інформатики? Нема питань - готуйте авторську, головне, щоб вона відповідала стандарту (там годин ніхто не визначає), затверджуйте в установленому порядку (якщо у вас відповідний кваліфікаційний рівень) і працюйте, досягаючи небачених висот в опановуванні інформатики.

Накінець то дочекався коректної, розумної я б навіть сказав ідеальної оцінки як самого курсу сучасної шкільної інформатики так і відношення до неї самих вчителів. Чому так багато вчителів не підтримують ідею викладання основ алгоритмізації в школі. Відповідь проста. Не важно по якій причині , але більшість із них самі не знають цієї теми.
Шестопалов Дата: Пт, 19.12.2008, 10:01 | Повідомлення № 134
Видавець посібників
Повідомлень: 1450
Нагороди: 13
Рейтинг: 182
Quote (gromko)
Вивчаєте Паскаль? Розпочніть з АЛГО (В.Петрів)

Середовище АЛГО на СД і посібник у видавництві "Аспект":
«Інформатика. ALGO - основи програмування. 8 клас», Петрів В.Ф., Ріпко Н.А., 2008, - 104 с.
swetikccc Дата: Пт, 19.12.2008, 12:03 | Повідомлення № 135
Ветеран спілкування
Повідомлень: 4023
Нагороди: 30
Рейтинг: 386
Quote (Ковальчук_Олександр)
Спочатку хотів перейти на візуальне програмування, але добре подумав, і прийшов до висновку, що вивчення Делфі, Віжуал Бейсік чи подібних зведеться в основному до створення інтерфейсу і учні ще й стільки не зрозуміють головних структур програмування

Для головних структур підійде люба мова навіть візуальна.
Quote (gromko)
Зі своєї практики:
- Скретч або Logo;
- Kids Programming Language (KPL);
- Visual BASIC.
Або
- Logo;
- KyМир;
- Алго;
- Паскаль.

Ви просто молодець, правильно розподілили, тільки в первому випадку я оставив один Скретч він більш підходить до об"ектного, в дроугому зовсім убрав Паскаль, для чого вчити непотрібну специфіку

Додано (19.12.2008, 11:56)
---------------------------------------------

Quote (gry)
НАМ - основа програмування.

Яка різниця між паскалем? (Без графіки і всього іншого)

Програмування в школі повинне вчити логікі і творчості а не конкретній мові.

Додано (19.12.2008, 12:03)
---------------------------------------------

Quote (alex)
Не важно по якій причині , але більшість із них самі не знають цієї теми.

Для кого і чого вони будуть її вчити?


Відредаговано: swetikccc - Пт, 19.12.2008, 11:59
Форум інформатиків » РОЗДІЛ ІІІ: МЕТОДИКА, ЗАСОБИ ВИКЛАДАННЯ ІНФОРМАТИКИ » 3.3 Методика викладання інформатики в старшій школі (10-11 кл.) » Методика викладання програмування
Сторінка 9 з 17«1278910111617»
Пошук:


© Форум інформатиків України, 2007-2018.