Чт, 09.02.2023, 10:42
Форум інформатиків України
Головна Реєстрація Вхід
Вітаю Вас, Гість · RSS
Вітання на форумі
Незнайомець
Вітаємо на форумі,
Незнайомцю!

 
зареєструйтесь
Перед реєстрацією обов’язково прочитайте:
Оновлення Учасники Пошук
Особисті повідомлення
Видавництво ’’Аспект’’ Видавництво

Модератор форуму: Ktara, НІКОЛЯ, Bandalak, volevikt  
Форум інформатиків » РОЗДІЛ ІІІ: МЕТОДИКА, ЗАСОБИ ВИКЛАДАННЯ ІНФОРМАТИКИ » 3.3 Методика викладання інформатики в старшій школі (10-11 кл.) » Методика викладання програмування
Методика викладання програмування
kom_adm Дата: Сб, 18.08.2007, 02:24 | Повідомлення № 1
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3767
Нагороди: 19
Рейтинг: 217
Поділ досвідом по темі

Шановні форумчани!!!!!
Повідомлення, які не відповідають темі або несуть некорисний зміст будуть видалятись без попередження!!!

mouse Дата: Вт, 19.02.2008, 16:40 | Повідомлення № 76
Ветеран спілкування
Повідомлень: 2026
Нагороди: 4
Рейтинг: 62
Quote (Varkan)
Коли я працював в школі то пояснював та:у людини є дві руки і в кожній руці вона може тримати тільки один предмет (ручку або лінійку або зошит...) щоб взяти предмет в руку потрібно щоб рука була порожньою, коли предмет падає на підлогу то вважаємо що він втрачений.

Це звичайно жарт, але можна один підкинути правою рукою, перекласти з лівої до правої та зловити лівою те, що кинула права рука. smile
До речі, це можливо, якщо використовувати бітові операції (тема з С++).

zverok Дата: Вт, 19.02.2008, 17:13 | Повідомлення № 77
Креативний вчитель
Повідомлень: 153
Нагороди: 1
Рейтинг: 8
Quote (mouse)
До речі, це можливо, якщо використовувати бітові операції (тема з С++).

Или так:

Code

a = 5
b = 6
a, b = b, a
print a, b #напечатает 6, 5

Ruby, Python, Perl

amprig Дата: Пт, 22.02.2008, 20:42 | Повідомлення № 78
Часто заходить...
Повідомлень: 52
Нагороди: 0
Рейтинг: 0
О каком программировании идёт речь, если у вас 1 час в неделю или даже 2 только 10-11 класс. Очень жаль, что нельзя официально выбирать язык программирования для классов со слабой математической подготовкой. Иногда хотя бы показать принцип составления программ на простейшем Бейсике, когда долго говоришь о типах величин, о правилах записи у детей теряется всякий интерес. Когда кончается программирование большинство вздыхают с облегчением. Хорошо написано у Гаевского в учебнике понарастающей, но использовать его при наличии Зарецкой в школе - это значит заставлять детей покупать дополнительно учебник, в журнале писать одно на деле говорить другое. Как это грустно.
Нам не доверяют или это закономерность в образовании?
Kasana Дата: Пт, 22.02.2008, 21:07 | Повідомлення № 79
Часто заходить...
Повідомлень: 50
Нагороди: 0
Рейтинг: 1
Перечитала повідомлення і складється таке враження, що в мене в школі самі неорганізовані діти. вони заледве з Паскалем справляються.

Quote (amprig)
Когда кончается программирование большинство вздыхают с облегчением.

А тут я з вами погоджуюся в мене точно так само.

Spirit Дата: Нд, 24.02.2008, 23:19 | Повідомлення № 80
Сис.адмін
Повідомлень: 408
Нагороди: 1
Рейтинг: 25
Quote (Kasana)
Перечитала повідомлення і складється таке враження, що в мене в школі самі неорганізовані діти. вони заледве з Паскалем справляються.

Да нет, это везде так. Но почти в каждой параллели есть один человек, который хочет большего. Меня в свое время выгоняли с контрольных работ, чтоб я не помогал. Именно такие люди и выигрывают олимпиады.

Шестопалов Дата: Вт, 04.03.2008, 18:25 | Повідомлення № 81
Видавець посібників
Повідомлень: 1713
Нагороди: 18
Рейтинг: 280
«Інформатика. Turbo Pascal. Спецкурс. 10-12 класи», Бондаренко О.О., 2008, – 272 с.
Рекомендується як навчальний посібник для загальноосвітніх навчальних закладів різних профілів. Просто і доступно описані основні відомості про алгоритми та базові алгоритмічні структури, етапи розв'язування задач з використанням комп'ютера, основи програмування мовою Паскаль. До кожної теми додаються питання для самоконтролю і вправи для закріплення набутих знань і навичок.
1. Алгоритми й алгоритмічні структури. 1.1. Етапи розв'язування задачі на комп'ютері. 1.2. Алгоритм та його властивості. Базові структури алгоритмів. 1.3. Оцінювання теми «Алгоритми й алгоритмічні структури».
2. Основи програмування мовою Паскаль. 2.1. Основні поняття мови Паскаль. 2.2. Прості типи мови Паскаль. 2.3. Оцінювання теми «Основи програмування мовою Паскаль».
3. Створення лінійних програм. 3.1. Процедури введення/виведення. 3.2. Текстовий режим роботи. 3.3. Графічний режим роботи. 3.4. Оцінювання теми «Створення лінійних програм».
4. Організація розгалужень. 4.1. Обчислення логічних виразів. 4.2. Вказівка розгалуження. 4.3. Вкладені розгалуження. Оператор безумовного переходу. 4.4. Оператор варіанту. 4.5. Оцінювання теми «Організація розгалужень».
5. Організація циклів. 5.1. Вказівка повторення. Організація циклів. 5.2. Цикл з параметром.
5.3. Опрацювання рекурентних послідовностей. 5.4. Вкладені цикли. 5.5. Оцінювання теми «Організація циклів».
6. Опрацювання масивів. 6.1. Одновимірний масив даних. 6.2. Задачі обробки одновимірних масивів
6.3. Упорядкування одновимірних масивів. 6.4. Двовимірний масив даних. 6.5. Оцінювання теми «Опрацювання масивів».
7. Опрацювання рядкових величин. 7.1. Символьні та рядкові типи даних. 7.2. Задачі опрацювання рядкових даних. 7.3. Оцінювання теми «Опрацювання рядкових величин».
8. Теоретико-множинні конструкції мови Паскаль. 8.1. Тип Множина. 8.2. Задачі з використанням теоретико-множинних конструкцій. 8.3. Оцінювання теми «Теоретико-множинні конструкції».
9. Комбіновані типи. Записи. 9.1. Тип Запис. 9.2. Оператор приєднання. Використання записів
9.3. Оцінювання теми «Комбіновані типи. Записи»
10. Функції та процедури. 10.1. Поняття підпрограми. Процедури. 10.2. Функції. 10.3. Поняття рекурсії. Рекурсивне визначення функцій. 10.4. Використання рекурсивних алгоритмів. 10.5. Оцінювання теми «Функції та процедури».
11. Файлові типи даних. 11.1. Загальні процедури роботи з файлами. 11.2. Типізовані файли. 11.3. Оцінювання теми «Робота з файлами».

«Інформатика. Visual Basic. 9(10) клас» Бондаренко О.О. – 2007. – 200 с.
У навчальному посібнику просто й доступно описані основні відомості про алгоритми та базові алгоритмічні структури, етапи розв’язування задач з використанням комп’ютера, основи програмування мовою Visual Basic. Навчальний посібник має 33 параграфи, розрахованих на 40 уроків. Параграфи завершуються контрольними запитаннями та вправою для виконання на комп’ютері. Посібник містить практичні та тематичні роботи. Для реалізації програм обране інтегроване середовище Microsoft Visual Basic 6.0. Рекомендується для учнів 10-х класів фізико-математичного, природничого та технологічного профілів. Матеріал навчального посібника відповідає вимогам програм з інформатики, рекомендованих МОН України. У посібнику враховані вимоги 12-бальної системи оцінювання навчальних досягнень учнів.
Алгоритми та алгоритмічні структури. 1.1. Етапи розв'язування задачі з використанням комп'ютера. 1.2. Алгоритм та його властивості. Базові структури алгоритмів. 1.3. Тематична робота «Алгоритми й алгоритмічні структури».
Основи програмування мовою Visual Basic. 2.1. Основні поняття Visual Basic. 2.2. Розробка додатків у VB 6.0. 2.3. Процедури опрацювання подій. 2.4. Основні типи даних у мові Visual Basic та їх опис. 2.5. Стандартні функції мови Basic. 2.6. Графічні елементи управління. 2.7. Малювання у Visual Basic. 2.8. Практична робота «Програмування мовою Visual Basic». 2.9. Тематична робота «Програмування мовою Visual Basic».
Організація розгалужень. 3.1. Вказівка розгалуження. 3.2. Вкладені розгалуження. 3.3. Поліваріантне розгалуження. 3.4. Елементи вибору. 3.5. Практична робота «Організація розгалужень». 3.6. Тематична робота «Організація розгалужень».
Організація циклів. 4.1. Цикл з лічильником. 4.2. Цикли Do...Loop. 4.3. Вкладені цикли. 4.4. Практична робота «Організація циклів». 4.5. Тематична робота «Організація циклів».
Опрацювання масивів. 5.1. Одновимірний масив даних. 5.2. Задачі обробки одновимірних масивів. 5.3. Двовимірний масив. 5.4. Практична робота «Опрацювання масивів». 5.5. Тематична робота «Опрацювання масивів».
Програмування мовою Visual Basic. 6.1. Рядковий тип даних. . 6.2. Процедури і функції користувача. 6.3. Двійкові та текстові файли. 6.4. Практична робота «Програмування мовою Visual Basic». 6.5. Тематична робота «Програмування мовою Visual Basic».

Відредаговано: Шестопалов - Вт, 04.03.2008, 18:31
anton_k Дата: Вт, 04.03.2008, 19:51 | Повідомлення № 82
Часто заходить...
Повідомлень: 77
Нагороди: 0
Рейтинг: 2
Quote (Шестопалов)
«Інформатика. Turbo Pascal. Спецкурс. 10-12 класи», Бондаренко О.О., 2008, – 272 с.
Рекомендується як навчальний посібник для загальноосвітніх навчальних закладів різних профілів

А я вважаю, що дуже хороша книга А.Б.Ставровський, І.В.Скляр «Програмуємо правильно. частина 1, 2, 3». ЇЇ видали у видавництві «Шкільний світ» десь у серпні—вересні. Мені вона подобається. конкретно пояснено та й прикладів багато. легко вибирати для дітей. От би ще й державну програму під неї створити, бо є тільки їхня авторська. Може автори тут тусуються, то хай про плани свої розкажуть.

mouse Дата: Ср, 05.03.2008, 10:47 | Повідомлення № 83
Ветеран спілкування
Повідомлень: 2026
Нагороди: 4
Рейтинг: 62
Прочитав від пана Шестопалова
(цитувати не буду все)

Все це дуже добре, сам маю книги VB, C++.
Але хотілось би побачити книгу, яка б описувала методику викладання! (а потім веж ілюструвала це на певній мові). Вчитель має знати бездоганно методику викладання кожної теми, знати проблемні місця в темах. Мати інші засоби для підвищення ефективності сприймання, запам*ятовування, мати певні шаблони (мова йде про наочність), мати величезний набір різнорівневих завдань для того, щоб кожна дитина змогла почати опановувати - саме головне, що програмування процес неявний! І цю абстракцію потрібно обов*язково унаочнювати схемами опорами, буквально на кожен етап вивчення теми.

Шестопалов Дата: Ср, 05.03.2008, 11:40 | Повідомлення № 84
Видавець посібників
Повідомлень: 1713
Нагороди: 18
Рейтинг: 280
Quote (mouse)
Але хотілось би побачити книгу, яка б описувала методику викладання!

Шановна Mouse!
Запрошую до співпраці. Напишіть, що поганого в посібниках, які видаються у мене, і запропонуйте, як їх покращити. Робота редактора добре оплачується: до 2 грн. за сторінку А5. АБО НАПИШІТЬ ВЛАСНИЙ ПОСІБНИК, що вже зробили багато вчителів України і видалися у видавництві "Аспект". Авторський гонорар: 50% з прибутку від продажу книги.

Додано (05.03.2008, 11:40)
---------------------------------------------

Quote (mouse)
Все це дуже добре, сам маю книги VB, C++.

Автор "Visual Basic. 10-12 класи. Спецкурс" - вчитель інформатики Олена Олександрівна Бондаренко, м. Дніпродзержинськ;
автор "С++. 10-12 класи. Спецкурс" - вчитель інформатики Сергій Антонович Лєхан, м. Білгород-Дністровський.
Ktara Дата: Ср, 05.03.2008, 13:48 | Повідомлення № 85
Перспективна вчителька
Повідомлень: 4322
Нагороди: 38
Рейтинг: 391
Quote (mouse)
Але хотілось би побачити книгу, яка б описувала методику викладання!

По методиці викладання алгоритмізації бачила тільки книгу одного автора - Наталі Морзе. Інших, на жаль, мабуть не існує

dpi Дата: Ср, 05.03.2008, 16:22 | Повідомлення № 86
Досвідчений вчитель
Повідомлень: 1438
Нагороди: 1
Рейтинг: 39
Quote (Шестопалов)
до 2 грн. за сторінку А5. АБО НАПИШІТЬ ВЛАСНИЙ ПОСІБНИК, що вже зробили багато вчителів України і видалися у видавництві "Аспект". Авторський гонорар: 50% з прибутку від продажу книги.

Слабая мативация.
Лучше написать хороший конспект для себя лично - потратите меньше нервов и сил.
zverok Дата: Ср, 05.03.2008, 17:03 | Повідомлення № 87
Креативний вчитель
Повідомлень: 153
Нагороди: 1
Рейтинг: 8
Quote (Шестопалов)
Шановна Mouse!Запрошую до співпраці. Напишіть, що поганого в посібниках, які видаються у мене, і запропонуйте, як їх покращити. Робота редактора добре оплачується: до 2 грн. за сторінку А5. АБО НАПИШІТЬ ВЛАСНИЙ ПОСІБНИК, що вже зробили багато вчителів України і видалися у видавництві "Аспект". Авторський гонорар: 50% з прибутку від продажу книги.

Несколько вопросов связанных с этим:
* какие нужны "верительные грамоты" для такого участия в работе издательства? (скажем, мой стаж учителя информатики -- довольно смешной; но при этом я профессиональный программист и IT-публицист; темы затронутые меня волнуют и я готов свою точку зрения объяснять и аргументировать)
* насколько вообще гибким является издательство? (т.е. можно ли его убедить в необходимости учебников/пособий, использующих нестандартные подходы/языки прогарммирования)

Шестопалов Дата: Ср, 05.03.2008, 17:46 | Повідомлення № 88
Видавець посібників
Повідомлень: 1713
Нагороди: 18
Рейтинг: 280
Предлагайте - посмотрим! Есть 2 варианта:
1) издательство рискует своими деньгами и печатает книгу, на которой надеется после продажи получить прибыль и поделить её с автором. У других издательств авторский гонорар - 13-15% от прибили;
2) за счёт автора за умеренную цену издательство готовит и печатает книгу. Автор забирает весь тираж.
С уважением! Шестопалов, "Аспект", aspekt@sh.km.ua

Додано (05.03.2008, 17:46)
---------------------------------------------

Quote (zverok)
* какие нужны "верительные грамоты" для такого участия в работе издательства?

Да никакие! Я Вам предлагаю работу и смотрю, как Вы с ней справитесь. Оплата по взаимному согласию и по расценкам издательства.
oleg_teacher Дата: Ср, 05.03.2008, 17:53 | Повідомлення № 89
Любитель дискутувати
Повідомлень: 177
Нагороди: 0
Рейтинг: 2
Quote (Шестопалов)
Предлагайте - посмотрим! Есть 2 варианта:
1) издательство рискует своими деньгами и печатает книгу, на которой надеется после продажи получить прибыль и поделить её с автором. У других издательств авторский гонорар - 13-15% от прибили;
2) за счёт автора за умеренную цену издательство готовит и печатает книгу. Автор забирает весь тираж.

Quote (Шестопалов)
Предлагайте - посмотрим! Есть 2 варианта:
1) издательство рискует своими деньгами и печатает книгу, на которой надеется после продажи получить прибыль и поделить её с автором. У других издательств авторский гонорар - 13-15% от прибили;
2) за счёт автора за умеренную цену издательство готовит и печатает книгу. Автор забирает весь тираж.

Модератора прошу перейменувати вітку на "Біржа праці" biggrin
Lviza Дата: Ср, 26.03.2008, 20:25 | Повідомлення № 90
Тут живе...
Повідомлень: 158
Нагороди: 0
Рейтинг: 3
Вы все так хорошо рассуждаете о языках программирования, что складывается впечатление, что каждый знает, как минимум 3 языка. Конечно тогда можно выбирать. А если я 17 лет работаю учителем физики, из них - только 5 лет паралельно веду информатику. Сама паскаль учила года 2 (чтобы иметь учеников на олимпиадах хотя бы с 3-ми местами). Теперь говорят - на олимпиадах turbo pascal не годится, в крайнем случае free pascal (вроде бы разница только в компиляции), а лучше delphy c++. Но их же нужно сначала мне выучить! Посоветуйте хоть самоучители по delphy или c++, не методику, а именно с азов "для чайников", точнее "для физиков". Потому как, чувствую, что паскалю приходит тихий ... конец bash

Відредаговано: Lviza - Чт, 27.03.2008, 09:07
Форум інформатиків » РОЗДІЛ ІІІ: МЕТОДИКА, ЗАСОБИ ВИКЛАДАННЯ ІНФОРМАТИКИ » 3.3 Методика викладання інформатики в старшій школі (10-11 кл.) » Методика викладання програмування
Пошук:


© Форум інформатиків України, 2007-2023.