Пн, 24.06.2019, 15:50
Форум інформатиків України
Головна Реєстрація Вхід
Вітаю Вас, Гість · RSS
Вітання на форумі
Незнайомець
Вітаємо на форумі,
Незнайомцю!

 
зареєструйтесь
Перед реєстрацією обов’язково прочитайте:
Оновлення Учасники Пошук
Особисті повідомлення
Видавництво ’’Аспект’’ Видавництво

Модератор форуму: Ktara, НІКОЛЯ, Bandalak, volevikt  
Форум інформатиків » РОЗДІЛ ІІІ: МЕТОДИКА, ЗАСОБИ ВИКЛАДАННЯ ІНФОРМАТИКИ » 3.3 Методика викладання інформатики в старшій школі (10-11 кл.) » Методика викладання програмування
Методика викладання програмування
Ковальчук_Олександр Дата: Сб, 18.08.2007, 02:24 | Повідомлення № 1
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3705
Нагороди: 18
Рейтинг: 209
Поділ досвідом по темі

Шановні форумчани!!!!!
Повідомлення, які не відповідають темі або несуть некорисний зміст будуть видалятись без попередження!!!

SLKuty Дата: Чт, 03.01.2008, 21:38 | Повідомлення № 61
Монтажер
Повідомлень: 833
Нагороди: 8
Рейтинг: 118
Quote (Yura_Shrol)
Цей метод опробував на факультативних заняттях (7-8 клас). Учні були зацікавлені.

Звичайно цей метод спрацює - діти люблять гратися новими іграми, але рано чи пізно прийдеться вернутися до математики і тоді всі "чайники" втратять цікавість. ТАким методом ви просто відтягнете цю мить.

Особисто я використовую садівника з "Сходинок" навіть 5 клас (більша половина класу) розуміють і складають алгоритм для садівника.
а потім кращих я відбираю на гурток і вчу їх візуального програмування(і на гуртку і на уроках вони творять візуальні проекти),а решту вчаться за стандартною програмою.

Newbie Дата: Пт, 04.01.2008, 10:47 | Повідомлення № 62
Хелпер
Повідомлень: 1414
Нагороди: 9
Рейтинг: 91
Садівник і Навантажувач зі Сходинок - дуже гарні речі для того, щоб проявились потенційні програмісти. мені загалом цей комплекс ДУЖЕ подобається
Ковшун Дата: Сб, 05.01.2008, 12:48 | Повідомлення № 63
Досвідчений учасник
Повідомлень: 1462
Нагороди: 1
Рейтинг: 25
Quote (Newbie)
Садівник і Навантажувач зі Сходинок - дуже гарні речі для того, щоб проявились потенційні програмісти. мені загалом цей комплекс ДУЖЕ подобається

Взагалі, Сходинки хороша програма!
Але і Лого Миры2 також не гірша для 5-ти класників.
ядолов Дата: Нд, 06.01.2008, 11:20 | Повідомлення № 64
Новий користувач
Повідомлень: 12
Нагороди: 0
Рейтинг: 0
Треба не забувати, що є поняття ліцензій та тендерів на програмне забезпечення! Дійсно, для використання мов низького рівня: паскаль, бейсік, с++ не має ні яких заборон, але візуальне програмування.... Цього року в багатьох школах України пройшло анкетування на рахунок використання програм та ОС. Я точно знаю, це готується "масовна атака" на навчальні заклади деь на кінець 2008 початок 2009р. І тоді що робити учителям, які навчають дітей делфі або візуал с++? Майкрософт, так як це робить не тільки в Україні, просто заборонить в школях використання цих програм шляхом підписання тендеру з МОН і тоді остається візуал бейсік! Я його використовую - впринципі нічим він не гірший від делфі або візуал с++. А навчившись одну візуальну мову - учні легко, якщо є логіка, можуть перейти на ншу! wink
Ковшун Дата: Нд, 06.01.2008, 11:28 | Повідомлення № 65
Досвідчений учасник
Повідомлень: 1462
Нагороди: 1
Рейтинг: 25
Quote (ядолов)
Треба не забувати, що є поняття ліцензій та тендерів на програмне забезпечення! Дійсно, для використання мов низького рівня: паскаль, бейсік, с++ не має ні яких заборон, але візуальне програмування.... Цього року в багатьох школах України пройшло анкетування на рахунок використання програм та ОС. Я точно знаю, це готується "масовна атака" на навчальні заклади деь на кінець 2008 початок 2009р. І тоді що робити учителям, які навчають дітей делфі або візуал с++? Майкрософт, так як це робить не тільки в Україні, просто заборонить в школях використання цих програм шляхом підписання тендеру з МОН і тоді остається візуал бейсік! Я його використовую - впринципі нічим він не гірший від делфі або візуал с++.

Поживемо, побачимо!!!
Наперед гадати не будемо!!!

Quote (ядолов)
А навчившись одну візуальну мову - учні легко, якщо є логіка, можуть перейти на ншу!

З оцим повністю згоден!!!
dpi Дата: Пн, 28.01.2008, 15:48 | Повідомлення № 66
Досвідчений вчитель
Повідомлень: 1438
Нагороди: 1
Рейтинг: 39
Привет всем!
Что изучать?
С учениками азы, с олимпиадниками все.
На чем?
С учетом перехода всех институтов на С++, думаю что его.
Мы работаем ради детей.
Dev C++ - плохой анализ ошибок.
К сожалению (DOS) лучше Вorland C++ 3.1 пока не нашел,
не считая Вorland C++ Builder 6.0, но это уже "кит".
До 7 класса советую MSWLogo или Pyton.
Давайте поспорим.
Newbie Дата: Пн, 28.01.2008, 19:01 | Повідомлення № 67
Хелпер
Повідомлень: 1414
Нагороди: 9
Рейтинг: 91
Quote (dpi)
С учетом перехода всех институтов на С++, думаю что его.

а які саме інститути на С++ працюють? smile
бо більшість моїх випускників працюють з Basic ...
dpi Дата: Вт, 29.01.2008, 07:58 | Повідомлення № 68
Досвідчений вчитель
Повідомлень: 1438
Нагороди: 1
Рейтинг: 39
Quote (Newbie)
а які саме інститути на С++ працюють?

Донецк, Днепропетровск
alex Дата: Вт, 29.01.2008, 09:03 | Повідомлення № 69
Активний учасник
Повідомлень: 586
Нагороди: 1
Рейтинг: 17
Дещо дивує той факт , що виявляється якість знань учня з основ програмування в основному залежить
від того яку мову програмування він вивчає. Якщо учня навчити основам алгоритмізаціїї то закодувати
на будь-якій мові програмування не є вже великою проблемою. Вивчаючи об'єктно-орієнтовано мову програмування більшість часу піде на вивчення самого середовища, а на вивчення методів розвязування задач ( побудову алгоритмів) його не буде. Кодувальників є багато , а хороших алгоритмістів одиниці.
dpi Дата: Вт, 29.01.2008, 09:40 | Повідомлення № 70
Досвідчений вчитель
Повідомлень: 1438
Нагороди: 1
Рейтинг: 39
Quote (alex)
Дещо дивує той факт , що виявляється якість знань учня з основ програмування в основному залежитьвід того яку мову програмування він вивчає.

Небольшой пример.
Математики выпускают школьников с уровнем подготовки
первого курса института. smile
dpi Дата: Вт, 29.01.2008, 16:35 | Повідомлення № 71
Досвідчений вчитель
Повідомлень: 1438
Нагороди: 1
Рейтинг: 39
Читал, что в младших классах используют wxPithon.
Просветите.

Добавлено (29.01.2008, 16:35)
---------------------------------------------

Quote (Ковшун)
Я зовсім не переоцінюю рівень ВНЗів. Я їх оцінюю.

Когда планируется утверждение Вашей программы?
Varkan Дата: Чт, 07.02.2008, 12:45 | Повідомлення № 72
Викладач ВУЗу
Повідомлень: 425
Нагороди: 0
Рейтинг: 6
я уже писав на форумі, що задача шкільної програми це не випустити програміста, а дати ази логічного, алгоритмічного мислення. саме для цього і були розроблені паскаль та бейсик (подивітся історію розвитку мов програмування).
звичайно що можна орієнтувати учнів на програмування, але шо тоді робити тим, хто незахоче звязувати своє майбутнє життя з програмуванням?
і не потрібно називати таких людей чайниками та ламерами, я дуже сумніваюсь шо з присутніх тут хтось сильно розбирається в атомній фізиці, або даже в український граматиці, бухгалтерії, фінансах, анатомії...
отже наголошую завдання школи - дати ази логічного, алгоритмічного мислення та показати приклади його застосування в житті.
звичайно все це сказане не відноситься до шкіл з нахилом на інформатику, хоча я таких ще не бачив.
zverok Дата: Пт, 08.02.2008, 00:37 | Повідомлення № 73
Креативний вчитель
Повідомлень: 153
Нагороди: 1
Рейтинг: 8
10 копеек на правах новичка (и на форуме, и в профессии учителя - по образованию я скорее программист, учительский стаж 4 дня smile )

1. Нужно все же делать различия между языками и средами (когда мы говорим о Дельфи как о "языке высокого уровня" - надо иметь в виду, что "уровень" этого языка таки не сильно высок, да и "современность" среды под некоторым сомнением)
2. Если подходить к выбору языка с точки зрения "что сейчас актуально" (для будущих программистов), то это:
* ветка языков платформы Net, в частности С# и VB.Net
* Java
* языки, используемые для веб-программирования -- клиентские (HTML/JavaScript) и серверные (PHP, Perl, Python, Ruby, ASP.Net и проч.)
* С++ (как раньше C) уходит в область "сложного системного программирования, востребованность его постепенно падает, в основном из-за сложности языка
* Delphi сейчас очень сильно катится вниз. Однако последняя - и бесплатная, заметим, версия, под названием Turbo Delphi - возможно имеет смысл в обучении (см. пункт 3)
* Языки функциональной и смешанной парадигмы, которые даже и перечислять не буду -- все равно их бессмысленно давать школьникам.
3. Если подходить к выбору языка с точки зрения приятного и понятного школьнику, то я бы выделил такие направления:
* Продолжение классической линейки "все учим паскаль" -- но все же, вы меня извините, в более современной среде, чем TP7 -- хоть бы и в том же Turbo Delphi. Сюда же VB.Net для сторонников Васика.
* Современные __простые и мощные__ языки -- Python, Ruby, Smalltalk. Например, пресловутый хелло-ворлд на любом из них будет выглядеть так или похоже (это полный текст программы):
puts "Hello World"
* Специальные, вы будете смеяться, среды для обучения детей. Которые делают упор не на "основы алгоритмизации" и "методы сортировки", а на то, чтобы сразу выполнять интересные задачи понятным способом. Названия -- Scratch (основывается на Smalltalk), Hackety Hack (основывается на Ruby), KPL (основывается на Basic), Logo и его современные аналоги.

Лично я склоняюсь (хотя пока и не применяю на практике -- надо осмотреться для начала, да и у моих 10-х классов нет в программе программирования) к Ruby/Hackety Hack.

По любой из помянутых тем могу рассказать/обсудить более подробно.

Спасибо за внимание.

PS. Pardon my Russian.

Varkan Дата: Пт, 15.02.2008, 10:28 | Повідомлення № 74
Викладач ВУЗу
Повідомлень: 425
Нагороди: 0
Рейтинг: 6
В даній вітці уже дуже багато говорилося про те яку мову вивчати, але тема вітки є "методика викладання програмування" а не яку мову вивчати. про це говорилося у інших і вітках даного форуму.
В загалі не зважаючи ні інструмент в програмуванні є теми які однозначно однакові в усіх мовах програмування тому мені цікаво як ви пояснюєте ту чи іншу тему (лінійні програми, цикли, прозгалуження, процедури, функції) давайте поділимося досвідом викладання даних тем.
Наприклад як ви розповідаєте учням алгорит обміну значень двох змінних.
а=5, б=8 як зробити так щоб а=8, б=5?
Коли я працював в школі то пояснював та:
у людини є дві руки і в кожній руці вона може тримати тільки один предмет (ручку або лінійку або зошит...) щоб взяти предмет в руку потрібно щоб рука була порожньою, коли предмет падає на підлогу то вважаємо що він втрачений.
задача у руках однієї людини є 2 предмети: в правій ручка, в лівій лінійка, як поміняти місцями ці предмети так щоб не втратити. і після декількох втрат мої учні кликали на допомогу ще когось, давали йому предмет і тоді міняли. після цього всі задача ні сортування масиву ішли на ура.
можливо в когось є інший метод пояснення хотілося б почути.
також хотілося б побачити в цій вітці методи пояснення інших ситуацій.
Newbie Дата: Пт, 15.02.2008, 15:22 | Повідомлення № 75
Хелпер
Повідомлень: 1414
Нагороди: 9
Рейтинг: 91
Quote (Varkan)
можливо в когось є інший метод пояснення хотілося б почути.

аналогічно, тільки я порівнювала з двома коробками: в одній цукор, а другій - сіль. щоб поміняти вміст доводилось використовувати ще одну коробку
Форум інформатиків » РОЗДІЛ ІІІ: МЕТОДИКА, ЗАСОБИ ВИКЛАДАННЯ ІНФОРМАТИКИ » 3.3 Методика викладання інформатики в старшій школі (10-11 кл.) » Методика викладання програмування
Пошук:


© Форум інформатиків України, 2007-2019.