Нд, 29.11.2020, 18:13
Форум інформатиків України
Головна Реєстрація Вхід
Вітаю Вас, Гість · RSS
Вітання на форумі
Незнайомець
Вітаємо на форумі,
Незнайомцю!

 
зареєструйтесь
Перед реєстрацією обов’язково прочитайте:
Оновлення Учасники Пошук
Особисті повідомлення
Видавництво ’’Аспект’’ Видавництво

Модератор форуму: Ktara, НІКОЛЯ, Bandalak, volevikt  
Форум інформатиків » РОЗДІЛ ІІІ: МЕТОДИКА, ЗАСОБИ ВИКЛАДАННЯ ІНФОРМАТИКИ » 3.3 Методика викладання інформатики в старшій школі (10-11 кл.) » Методика викладання програмування
Методика викладання програмування
kom_adm Дата: Сб, 18.08.2007, 02:24 | Повідомлення № 1
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3756
Нагороди: 19
Рейтинг: 217
Поділ досвідом по темі

Шановні форумчани!!!!!
Повідомлення, які не відповідають темі або несуть некорисний зміст будуть видалятись без попередження!!!

kom_adm Дата: Чт, 15.11.2007, 18:22 | Повідомлення № 46
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3756
Нагороди: 19
Рейтинг: 217
Quote (KulAlex)
4.Та Ви що в Pascalі використовувати Goto, це неповага до програмістів і до мови Pascal

KulAlex, самий перший розв'язок я взяв взагалі із книжки. Саме там використовуються мітки і оператор Goto. Виходить, що автори книжки (Присяжнюк А.В., Присяжнюк С.А.) погано розуміються на програмуванні. Тоді ці зауваження до них. Останні два розв'язки - мої, де нема ніяких міток і враховані всі умови, зокрема, якщо ви замітили, то і ця:
Quote (KulAlex)
1. Немає дійсних коренів у випадку d<0, це дужк суттєво.
, а також ця:
Quote (KulAlex)
2. Квадратне рівняння має 2 розв'язки, у випадку d=0 теж два розв'язки (оскільки рівняння квадратне) тільки вони однакові.
і ця також:
Quote (KulAlex)
3. Випадок a=0 взагалі не розглядати:
. Ваш варіант розв'язку такий же як мій останній, лише більш скорочений.
Quote (KulAlex)
6. З точки зору компілятора sqr(b) виконується швидше ніж b*b

Ну це вже називається "нема до чого вчіпитись". Можна подумати, що якщо написано b*b, то програма думатиме півгодини. Розумію, що існує поняття часової складності алгоритму і програма повинна бути розв’язана як умога оптимальніше, проте у випадку даної програми різниця буде не суттєвою.
KulAlex Дата: Пт, 16.11.2007, 11:11 | Повідомлення № 47
Знаток програмування
Повідомлень: 326
Нагороди: 6
Рейтинг: 19
Ви не зрозуміли:
1. Коли d<0, то пишуть "немає розвязків", а правильно "немає дісних розвязків", бо комплексні є.
2. Коли d=0, то пишуть "один розвязок", а правильно "два однакових розвязки", бо рівняння квадратне.
4. Так і виходить, що вони безграмотны, люди писали книжки для Basic, а коли це стало не актуально, то вони просто переклали з однієї мови на іншу.
6. Коли складаються великі програми, вот тоді воно і вилазить в півгодини. Оскільки всі великі програми складаються з багатьох маленьких, то потрібно привчати дітей до всіх таких чи інших "нюансов".
mouse Дата: Ср, 21.11.2007, 23:16 | Повідомлення № 48
Ветеран спілкування
Повідомлень: 2026
Нагороди: 4
Рейтинг: 62
А таке питання: як потрібно побудувати урок (які методи, прийоми...) щоб діти легко запамятали набір анг слів, що ми називаємо оператори, функції тощо?? surprised

Я гадаю, що питання напряму повязане з методикою. tongue

Newbie Дата: Чт, 22.11.2007, 09:49 | Повідомлення № 49
Хелпер
Повідомлень: 1414
Нагороди: 9
Рейтинг: 91
Quote (mouse)
щоб діти легко запамятали набір анг слів

обов*язково перекладати! адже якщо англійською прочитати практично будь-який оператор - получиться найзвичайніше речення англійською мовою (ну майже найзвичайніше smile ), яка відповідає повністю змісту українського речення, що описує дану команду. наприклад:
якщо і=1 то друкуй А інакше друкуй Б;
для всіх значень і від 1 до 150 роби такі команди;
повторюй ці команди поки і не стане більше за 150;
поки і менше 150 роби такі команди;

і т.д.
зазвичай треба лише трошечки коригувати, особливо для циклів for - для решти команд значно легше.
так само розшифровувати скорочення: clrscr= CLeaRSCReen, img src=IMaGeSouRCe і т.д.
так і букви не плутатимуться, бо справді запам*ятати послідовність абракадабр - то майже неможливо
sergey Дата: Нд, 25.11.2007, 17:15 | Повідомлення № 50
Знаток мови С
Повідомлень: 44
Нагороди: 1
Рейтинг: 9
Что вы все зациклились - Паскаль да Паскаль! Всё программирование использует синтаксис С++ (под интернет, создание флэш анимаций и т.д.). Гораздо меньше писанины и понятнее. Какая разница на каком языке основы учить? И "бронепоезда" тут и близко нету. А когда в дебри лезть придётся - переучиваться на С++ всё равно придётся. Не лучше ли сразу? У нас на методобъединении фразу услышал от учителя информатики: "так это года 2 надо на С++ переучиваться!". Наверное это главная причина - лень учителей. Значит лучше пусть ученики после школы сами переучиваются... Кому это надо будет конечно. А учебники у Е.А.Шстопалова приобрести можно.

Добавлено (25.11.2007, 17:15)
---------------------------------------------
Кстати есть прекрасный бесплатный компилятор Dew-C++. Инсталляшка всего несколько мегабайт. Интерфейс - английский, русский и даже украинский.

kom_adm Дата: Нд, 25.11.2007, 17:28 | Повідомлення № 51
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3756
Нагороди: 19
Рейтинг: 217
Ви абсолютно праві.
Потрібно всерйоз задуматися над переходом на сучасні мови програмування. Особисто я із С++ майже не знайомий. Тобто я знаю, що є така мова, але не знаю сиснаксису та особливостей. Але наскільки я обізнаний, то програмування на С++ є в двох режимах: консольному і візуальному. Потрібно починати мабуть із консольного. Але тут проблем є кілька:
1. Вчителі не вміють програмувати на С++ (ця проблема вирішується бажанням вчитися). І до того ж у Аспекті вийшла книжка по С++, що дуже радує. В майбутньому, книжки по С мають вийти і в інших видавництвах, наприклад, "Деол".
2. Потрібно мати саме середовище програмування. Але в школи, здається постачають Borland C++ 3.1. Так що це не є проблемою.
3. Варто говорити про перехід на С++, чи іншу мову лише в 12-річній школі, так як 11-річна вже скоро закінчиться.
4. Хотілося б, щоб в МОНУ ввели єдиний стандарт, єдину мову для вивчення основ програмування. Ато зараз одні вчать Паскаль, інші - Делфі, ще інші - В. Бейсік.
sergey Дата: Нд, 25.11.2007, 17:37 | Повідомлення № 52
Знаток мови С
Повідомлень: 44
Нагороди: 1
Рейтинг: 9
Quote (Taras)
Хтось зупиниться на Visual Basic, хтось - Borland Delphi, а можливо і хто подумає про C++ (правда на мою думку, якщо це зробити зі старту, то це те саме що дитину поставити перед бронепоїздом). Напевне в більшості шкіл нашої країни для вивчення програмування використовується Turbo Pascal.

Вышеуказанная программа - и где тут "бронепоезд"?
По моему писанины меньше чем в Паскале и синтаксис проще:
#include<iostream.h>
#include<conio.h>
#include<math.h>
int main()
{
double a,b,c,d,x1,x2;
cout<<"a="; cin>>a;
cout<<"b="; cin>>b;
cout<<"c="; cin>>c;
d=sqrt(b)-4*a*c;
if (d<0)
cout<<"diysnih korney net!!!";
else
{
x1=(-b-sqrt(d))/(2*a);
x2=(-b+sqrt(d))/(2*a);
cout<<"x1="<<x1<<" x2="<<x2;
}
getch();
return 0;
}
sergey Дата: Пн, 26.11.2007, 01:16 | Повідомлення № 53
Знаток мови С
Повідомлень: 44
Нагороди: 1
Рейтинг: 9
Cсылки из справки о Dev-C++:
Сайт Bloodshed Software: www.bloodshed.net
Сайт компилятора Mingw: www.mingw.org
Форумы Dev-C++:www.bloodshed.net/forum
Список рассылки Dev-C++: www.bloodshed.net/devcpp-ml.html
Dev-C++ Resourse Site:www.bloodshed.net/dev

Добавлено (26.11.2007, 00:46)
---------------------------------------------
А здесь можно скачать Dew-C++:
http://sourceforge.net/project....=307174

Добавлено (26.11.2007, 01:16)
---------------------------------------------
Извиняюсь, переделывал из вышеуказанной Паскаль-программы и ошибку влепил:
d=sqrt(b)-4*a*c;
надо:
d=b*b-4*a*c;
См. выше...
Или pow(b,2) вместо b*b.

Sasyk Дата: Пн, 26.11.2007, 17:27 | Повідомлення № 54
знаток тестуючих систем
Повідомлень: 300
Нагороди: 0
Рейтинг: 9
Мова ні про що... Я не можу зрозуміти спору... Да, ради Бога... Справді, нема різниці для школи, що С++, що Паскаль, крім синтаксису... Тільки не розумію різницю... Дійсно, яка різниця, хай би діти навчилися складати прогами хоч на НАМ, аби толк був... Тому пропоную закінчити безглузді спори і закрити дану тему tongue
Наша задача навчити дітей АЛГОРИТМІЗАЦІЇ, а не програмуванню якоюсь конкретною мовою, тому не спорьте...

Добавлено (26.11.2007, 17:27)
---------------------------------------------

Quote (Ковальчук_Олександр)
Ссылочки нужно оставлять, уважаемый sergey.

Українською треба говорити, уважаемий Ковальчук_Олександр, happy
kom_adm Дата: Пн, 26.11.2007, 18:20 | Повідомлення № 55
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3756
Нагороди: 19
Рейтинг: 217
Quote (Sasyk)
Мова ні про що... Я не можу зрозуміти спору... Да, ради Бога... Справді, нема різниці для школи, що С++, що Паскаль, крім синтаксису... Тільки не розумію різницю... Дійсно, яка різниця, хай би діти навчилися складати прогами хоч на НАМ, аби толк був... Тому пропоную закінчити безглузді спори і закрити дану тему

Мова в цій темі йде про методику. Тому тема не вичерпана. Я коли розв’язував програму знаходження коренів квадратного рівняння, то спеціально представив 6 способів розв’язку. Але методично правильним, вважаю останній. Правда, згоден з KulAlex, що правильніше писати "Рівняння не має дійсних коренів, лише комплексні".
Скажіть, як методично правильно розв’язати таку задачу:
Трьом Товстунам подали на десерт кремові тістечка. Вага одного тістечка складала X кг, а вага Товстунів відповідно X1 кг, Х2г кг, X3 кг. Першому Товстуну подали n тістечок. Кожний наступний Товстун з'їдав у два рази більше від попереднього,- але при цьому всі вони могли з'їсти не більше, ніж половина їхньої власної ваги. Скільки тістечок було з'їдено Товстунами за обідом?
mouse Дата: Пт, 30.11.2007, 00:29 | Повідомлення № 56
Ветеран спілкування
Повідомлень: 2026
Нагороди: 4
Рейтинг: 62
В програмуванні є таке поняття як масиви.
Є одномірні, двовимірні, тривимірні........... їх можна представити відповідно як рядок комірок, таблиця, паралелепіпед.
А скажіть будь-ласка, як уявити масив на 4 виміри, на 5 вимірів? Хто може запропонувати свої моделі?? surprised
ihor_hontar Дата: Пт, 14.12.2007, 23:07 | Повідомлення № 57
Досвідчений вчитель
Повідомлень: 279
Нагороди: 0
Рейтинг: 13
Добре, що не синій. Від нього і системщики шугаються!
SLKuty Дата: Сб, 15.12.2007, 01:56 | Повідомлення № 58
Монтажер
Повідомлень: 833
Нагороди: 8
Рейтинг: 118
Quote (mouse)
А скажіть будь-ласка, як уявити масив на 4 виміри, на 5 вимірів? Хто може запропонувати свої моделі??

3-вимірний - куб Рубіка
4- вимірний - шкаф з 1 рядом полиць і на кожній поличці куб рубіка
ну і в тому дусі ще пару вимірів можна пояснити

Про С++ скажу що вчителям знати потрібно хоа б на рівні квадратних рівнянь
зрідка трапляються самородки які на клавіатурі працювати навчилися раніше ніж писатиі читати і їм просто на уроках інформатики дуже смішно.
Якраз таким можна давати пару програм на С++ трохи пояснити і дати якусь цифрову книгу хай далі освоюють самі зрідка перевіряти, що вони там мудрують, давати задачі, які сам не можеш розв*язати і спокій голові до 25 травня. ці хлопці і так приречені на довічне програмування.
А всіх майбутніх економістів, юристів, стоматологів навчити офіс і самі початки програмування воно їм і так не потрібне, а як будете заставляти - тільки ворогів собі наживете особливо коли село, або невелике містечко.
за таким принципом працюю вже 15 років і пожинаю періодично плоди своєї праці.

Молоді вчителі - преймайте досвід

Добавлено (15.12.2007, 01:56)
---------------------------------------------
Ще хочу дізнатися вашу думку з такої теми:
Чи варто тратити, скажемо, тиждень часу складаючи геніальну програму на 10-20 рядочків для розв*язку задачі.
Потім комп*ютер виконає вашу програму за 1 сек.
Чи може не задумуючись за 1 год. пописати дві сторінки коду для тої самої задачі і хай комп*ютер подумає хоч 5 -10 хвилин виконуючи його.
Бо напрошується висновок: ми допомогаємо комп*ютерам, а не вони нам.

login Дата: Пт, 28.12.2007, 18:18 | Повідомлення № 59
Новий користувач
Повідомлень: 16
Нагороди: 0
Рейтинг: 1
Quote (SLKuty)
Чи варто тратити, скажемо, тиждень часу складаючи геніальну програму на 10-20 рядочків для розв*язку задачі.
Потім комп*ютер виконає вашу програму за 1 сек.
Чи може не задумуючись за 1 год. пописати дві сторінки коду для тої самої задачі і хай комп*ютер подумає хоч 5 -10 хвилин виконуючи його.
Бо напрошується висновок: ми допомогаємо комп*ютерам, а не вони нам.

БРАВО!!! Класне питання!
тут потрібно розділити сфери використаня програми.
для шклои, для себе, для невеликих обсягів програміст повинен вміти написаи неоптимальний, але робочий код. цого дстатньо.
для широкого кола користувачів потрібні вже оптимальні рішення задач. і високий клас підготовки програмістів.

Якщо "неоптимальний" програміст напише прогудля своєї бугалтерії то неоптимальноті нікто не помітить
Якщо при розробці серйозного продукту про оптимальні рішення не будуть думати, то будуть і надалі зівлятись такі "паровози" як Nero, яке на несупер компі тормозить. Я вже мовчу про WindowsVista...
Адже не всіх водіїв вчать бути шумахерами

І в мене одне питання: FreePascal існує. А чи існує аналогічний "FreeDelphi"?

Відредаговано: login - Пт, 28.12.2007, 18:27
Yura_Shrol Дата: Чт, 03.01.2008, 12:48 | Повідомлення № 60
Знаток супутникового інету
Повідомлень: 668
Нагороди: 7
Рейтинг: 99
Про методику. На районному семінарі з інформатики розказали про один цікавий метод вивчення програмування (на початковому рівні). Суть методу. Все вивчення програмування (класичне) полягає у розв'язку математичних задач. А з математикою можуть буть проблеми...Тому від математики можна "відмовитися". Для цього використовується "черепашкова графіка" (наприклад з Algo). При вивченні лінійної структури учні вчаться рисувати черепашкою графічні примітиви, символи. Потім вивчають цикли, рисуючи багатокутники кола і т.д. (нарисував повернув і ще раз). Потім вивчають розгалуження. Використовують генератор випадкових чисел для задання координати точок. Накладаючи певну умову (просту чи складену) "заганяють" точки у потрібне місце. Багато точок і знову отримуємо графічний примітив. Цей метод опробував на факультативних заняттях (7-8 клас). Учні були зацікавлені.
Форум інформатиків » РОЗДІЛ ІІІ: МЕТОДИКА, ЗАСОБИ ВИКЛАДАННЯ ІНФОРМАТИКИ » 3.3 Методика викладання інформатики в старшій школі (10-11 кл.) » Методика викладання програмування
Пошук:


© Форум інформатиків України, 2007-2020.