 |
Вітаю Вас, Гість · RSS |
 |
Методика викладання програмування
| |
kom_adm |
Дата: Сб, 18.08.2007, 02:24 | Повідомлення № 1 |
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3767
| Поділ досвідом по темі Шановні форумчани!!!!! Повідомлення, які не відповідають темі або несуть некорисний зміст будуть видалятись без попередження!!!
|
|
| |
Taras |
Дата: Сб, 22.09.2007, 21:19 | Повідомлення № 2 |
Новий користувач
Повідомлень: 16
| На сьогоднішній день все більше і більше йде мова про візуальне програмування в школах. Напевне кожен вчитель задумається: Яку ж оболнгку вибратти. Хтось зупиниться на Visual Basic, хтось - Borland Delphi, а можливо і хто подумає про C++ (правда на мою думку, якщо це зробити зі старту, то це те саме що дитину поставити перед бронепоїздом). Напевне в більшості шкіл нашої країни для вивчення програмування використовується Turbo Pascal. Я пропоную варіант вивчення програмування в середовищі Delphi як ідеальний для вивчення візуального програмування. Причому це можна зробити з вивчення звичайного Паскаля в цьому ж середовищі (програми складати в консольному режимі), і вже пізніше підключати Object Pascal, ..... і об"є кти з властивостями Дельфи.
|
|
| |
Ковшун |
Дата: Нд, 23.09.2007, 09:25 | Повідомлення № 3 |
Досвідчений учасник
Повідомлень: 1462
| Quote (Taras) Я пропоную варіант вивчення програмування в середовищі Delphi як ідеальний для вивчення візуального програмування. Причому це можна зробити з вивчення звичайного Паскаля в цьому ж середовищі (програми складати в консольному режимі), і вже пізніше підключати Object Pascal, ..... і об"є кти з властивостями Дельфи. Можливо Ваша пропозиція слушна!
|
|
| |
V_Rebryna |
Дата: Нд, 23.09.2007, 20:13 | Повідомлення № 4 |
Новий користувач
Повідомлень: 11
| Актив вчителів інформатики Хмельницької області працює над створенням комплекту для вивчення факультативного курсу у 8 класі. В основу взято мову С#. Відомо, що окремі школи з Києва вже вивчають дану мову. Є приклади і в окремих школах Хмельниччини, де з 1 вересня розпочата така робота. Середовище Microsoft С# 2005 Express Edition. Є досвід інсталяції середовища для SP1. Детальніше можна познайомитися на обласному віртуальному методичному об'єднанні. Ми вважаємо, що дітей треба знайомити з принципами ООП (об'єктно-орієнтованого програмування)
|
|
| |
Taras |
Дата: Нд, 23.09.2007, 21:12 | Повідомлення № 5 |
Новий користувач
Повідомлень: 16
| Quote (V_Rebryna) В основу взято мову С#. Відомо, що окремі школи з Києва вже вивчають дану мову. Є приклади і в окремих школах Хмельниччини, де з 1 вересня розпочата така робота. Скажіть будь-ласка, яку кількість годин відводиться на курс вивчення С#. Якою програмою для планування уроків у Вас користуються при вивченні даної мови програмування. Власне у нас в навчальному закладі також є клас з поглибленним вивченням інформатики, так я йду за програмою за редакцією М. Жалдака (Поглиблене вивчення інформатики для гімназій та ліцеїв ) так там за основу в розділі програмування беру Borland Delphi.
|
|
| |
SLKuty |
Дата: Чт, 18.10.2007, 09:29 | Повідомлення № 6 |
Монтажер
Повідомлень: 833
| А як вам така ідея: вивчати весь курс інформатики через візуальне програмування. Примітивний текстовий редактор діти пробують створити самі, а потім вивчається готовий Блокнот, Word. те саме з графічним редактором. Практично на будь-яку тему можна створити щось простеньке своє, а потім вивчати те що вже створене. Я всетаки пропоную Delphi 7. цю мову простіше зрозуміти дітям та і зрештою вчителям. Вона на основі мови Паскаль яку ми вивчали багато років. Я вже другий рік практикую таку систему те відхиляючись від стандартного навчального плану вивчаю програмування. звичайно не всі діти можуть освоїти і зрозуміти ВП (так як і всі інші предмети). Але якщо таке запровадити в ліцеях і математично-фізичних школах я думаю результат буде набагато кращий. Маю ідеї, розробки уроків, багато цікавого. Поділюся зі всіма бажаючими.
|
|
| |
Ковшун |
Дата: Чт, 18.10.2007, 13:24 | Повідомлення № 7 |
Досвідчений учасник
Повідомлень: 1462
| Quote (SLKuty) А як вам така ідея: вивчати весь курс інформатики через візуальне програмування. Примітивний текстовий редактор діти пробують створити самі, а потім вивчається готовий Блокнот, Word. те саме з графічним редактором. Практично на будь-яку тему можна створити щось простеньке своє, а потім вивчати те що вже створене. Я всетаки пропоную Delphi 7. цю мову простіше зрозуміти дітям та і зрештою вчителям. Вона на основі мови Паскаль яку ми вивчали багато років. Я вже другий рік практикую таку систему те відхиляючись від стандартного навчального плану вивчаю програмування. звичайно не всі діти можуть освоїти і зрозуміти ВП (так як і всі інші предмети). Але якщо таке запровадити в ліцеях і математично-фізичних школах я думаю результат буде набагато кращий. Маю ідеї, розробки уроків, багато цікавого. Можливо це і заслуговує на увагу в профільних класах. А в основній школі при вивченні базового курсу є державна програма якої треба дотримуватись.
|
|
| |
kom_adm |
Дата: Чт, 18.10.2007, 16:28 | Повідомлення № 8 |
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3767
| Quote (Ковшун) А в основній школі при вивченні базового курсу є державна програма якої треба дотримуватись. От я і дотримуюсь. Викладаю застарілий паскаль. А дуже хочеться спробувати Делфі 7. І я зроблю це на наступний рік. Поскільки я вважаю, що в школі можна вивчати ООП. І мова Делфі чи Visual Basic для школи цілком підходить. Quote (SLKuty) Маю ідеї, розробки уроків, багато цікавого. Поділюся зі всіма бажаючими. Діліться. Всі з радістю їх собі завантажать. Я даю вам доступ до Приватного форуму і сподіваюсь ви мене не обманите і завантажите всі свої наробки. Для цього уважно прочитайте правила приватного форуму. А якщо в вас виникнуть проблеми із завантаженням архівів у наш каталог файлів, то скиньте мені все на informatics@meta.ua і я це зроблю за вас. Наперед вдячний.
|
|
| |
Ковшун |
Дата: Чт, 18.10.2007, 16:39 | Повідомлення № 9 |
Досвідчений учасник
Повідомлень: 1462
| Quote (Ковальчук_Олександр) От я і дотримуюсь. Викладаю застарілий паскаль. А дуже хочеться спробувати Делфі 7. І я зроблю це на наступний рік. Поскільки я вважаю, що в школі можна вивчати ООП. І мова Делфі чи Visual Basic для школи цілком підходить. Програма з Інформатики дозволяє вивчати одну з мов програмування. Почитайте уважно пояснювальну записку. Ви самі для вивчення обрали мову програмування Pascal. А тепер лаєте її. При чому тут Pascal?
|
|
| |
kom_adm |
Дата: Чт, 18.10.2007, 17:33 | Повідомлення № 10 |
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3767
| Quote (Ковшун) Програма з Інформатики дозволяє вивчати одну з мов програмування.Почитайте уважно пояснювальну записку.Ви самі для вивчення обрали мову програмування Pascal.А тепер лаєте її.При чому тут Pascal? Дійсно, паскаль тут не винен. Я визнаю свою помилку, що обрав для вивчення в нинішньому навч. році Паскаль знову. Потрібно було вже цього року вибрати Делфі. Але я чомусь думав, що делфі заборонено викладати в школі і потрібно лише паскаль викладати. Буду пробувати ще завантажити Turbo Pascal for Windows http://tpxexe.narod.ru/tpw.html Про нього я прочитав на форумі "Аспекту" Коли встановлю, дам відгуки.
|
|
| |
Ковшун |
Дата: Чт, 18.10.2007, 17:40 | Повідомлення № 11 |
Досвідчений учасник
Повідомлень: 1462
| Quote (Ковальчук_Олександр) Дійсно, паскаль тут не винен. Я визнаю свою помилку, що обрав для вивчення в нинішньому навч. році Паскаль знову. Потрібно було вже цього року вибрати Делфі. Але я чомусь думав, що делфі заборонено викладати в школі і потрібно лише паскаль викладати. Тут не стільки Ви винний, скільки мабуть методисти ОІППО та РМК. От вони не дочитують пояснювальної записки до програми і рекомендують Pascal. А якщо у вчителя є програмне забезпечення для вивчення іншої мови програмування і він цю мову дуже добре знає, то хай вивчає її з учнями. Я особисто так вважаю.
|
|
| |
SLKuty |
Дата: Пт, 19.10.2007, 02:21 | Повідомлення № 12 |
Монтажер
Повідомлень: 833
| Ну нарешті хтось мною зацікавився! Хочу поділитися деякими своїми думками. Я хочу прийняти участь в наступному конкурсі вчитель року і маю вже деякі заготовки текстові і програмні, але їх багато і я все не можу покищо розказати. Маю 15 років педагогічного стажу з них 10 років викладаю інформатику з них 8 років в комп'ютерному класі. Перепробував багато способів і методів і дойшов до висновку класичний урок в комп. класі мало ефективний і дуже складний для вчителя. В комп’ютерному класі я зіткнувся з проблемою коли включені комп’ютери вся увага дітей направлена на них, а мені приходиться часто підвищувати голос, щоб розказати новий матеріал і провести практичні заняття. Перекричати 10 комп’ютерів китайського виробництва і 25 учнів(українського виробництва) – непросто, потрібно мати дуже сильний голос і нерви. Можна, звичайно виключити ПК і розказати новий матеріал але тоді виникає інша проблема: при багаторазовому включенні і виключенні ПК дуже швидко вийдуть з ладу. На всіх уроках вчителі розказують, записують на дошці, а учні слухають і записують в зошити. Діти звикають до такого одноманітного процесу і сприймають дуже мало інформації. Один, або два уроки на тиждень це дуже мало. Невелика кількість учнів мають вдома комп’ютер і задане додому завдання виконується теоретично, або взагалі не виконується. А ті, хто має ПК в основному грають ігри і взагалі не вчать уроків. (Хто працював в сільській школі той мене зрозуміє. Зараз я працююв районному центрі проблеми приблизно ті самі. ) Потрібний нестандартний урок, який категорично відрізняється від інших уроків!!! Щоб добитися добрих результатів, потрібно: 1. весь урочний час витрачати на роботу учнів з ПК. Менше говорити – більше працювати з клавіатурою і мишкою. 2. не записувати нічого в зошити, а роздавати при потребі друковані конспекти. 3. придумати задачі і проблеми максимально наближені до життя і навчання дітей і на уроці за допомогою комп’ютера розв’язувати їх. 4. організувати на кожному уроці невеликі змагання і ставити оцінки переможцям. 5. на кожному уроці всіма способами активізувати зорову, слухову та рухову види пам’яті. 6. на уроці давати не тільки конкретні знання, але і способи самостійного здобування інформації і методи вирішення проблеми. Класичними способами неможливо це все здійснити! Ідея: майже всю інформацію (графічну, текстову, звукову) на уроці учні повинні отримувати не від вчителя, а від комп’ютера. Перевіряє знання і викладає оцінки також ПК. Метод реалізації: створити свою навчально-контролюючу програму яка буде направляти роботу учнів на протязі всього уроку. Сучасні ПК можуть відображати текстову, графічну, звукову та відео інформацію. Цього достатньо, щоб провести урок з будь якого предмету в школі. Підказки в вигляді вікон з поясненнями, або голосових повідомлень з’являються самі, або за бажаннями учня. ПК, при потребі, повторить речення і прокрутить відео кожному учневі стільки разів, скільки йому потрібно для запам’ятовування. Спосіб реалізації: Сучасні візуальні мови програмування дозволяють вчителю створити різні програмні додатки для полегшення своєї роботи в комп’ютерному класі. Я використовую мову Delphi. Створена мною навчально-контролююча програма дає можливість кожному учневі працювати в своєму темпі, знаходити в комп’ютері інформацію потрібну для рішення поставленої задачі. З цієї програми можна запустити інші додатки Windows які вивчаються на даному уроці. Оцінюються домашнє завдання (матеріал вивчений на попередньому уроці) а також відповіді на запитання в кінці уроку. Набрані бали аналізуються і в залежності від їх кількості учень може, як винагороду, запустити різні ігри, що є додатковим стимулом до навчання (в більшості випадків це є основним стимулом) Ця програма дуже велика і передати її по інтернету неможливо. Я весь час її вдосконалюю і переробляю. В мене вже є декілька такий додатків. сама найменша програма має 200 Мб і навчає дітей азів програмування на Дельфі (там багато картинок і відео через те такий розмір). а в старших класах я практикую інший метод навчання. Готую в Ворді конспект практичної роботи, але не роздруковую його і просто показую його на монітори. Паралельно діти запускають Дельфі. Переключаючи в панелі задач по черзі то Ворд то Дельфі діти читаютьт конспект і повторюють всі вказівки на Дельфі. Зразок такого конспекту висилаю на ВАШ розсуд. з радістю прийму поради, рекомендації. Я вже досить тут наговорив чекаю зауважень. В мене інтернет вдома і я сиджу ночами біля нього в перервах між відемонтажем. Зверніть увагу на годину цього повідомлення.
|
|
| |
Ковшун |
Дата: Пт, 19.10.2007, 08:49 | Повідомлення № 13 |
Досвідчений учасник
Повідомлень: 1462
| Quote (SLKuty) Потрібний нестандартний урок, який категорично відрізняється від інших уроків!!! Щоб добитися добрих результатів, потрібно: 1. весь урочний час витрачати на роботу учнів з ПК. Менше говорити – більше працювати з клавіатурою і мишкою. 2. не записувати нічого в зошити, а роздавати при потребі друковані конспекти. 3. придумати задачі і проблеми максимально наближені до життя і навчання дітей і на уроці за допомогою комп’ютера розв’язувати їх. 4. організувати на кожному уроці невеликі змагання і ставити оцінки переможцям. 5. на кожному уроці всіма способами активізувати зорову, слухову та рухову види пам’яті. 6. на уроці давати не тільки конкретні знання, але і способи самостійного здобування інформації і методи вирішення проблеми. Оце і є те раціональне зерно для проведення уроків інформатики.
|
|
| |
kom_adm |
Дата: Пт, 19.10.2007, 18:12 | Повідомлення № 14 |
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3767
| SLKuty, я згодин майже з усім, що ви написали. Особливо з цим: Quote (SLKuty) В комп’ютерному класі я зіткнувся з проблемою коли включені комп’ютери вся увага дітей направлена на них, а мені приходиться часто підвищувати голос, щоб розказати новий матеріал і провести практичні заняття. Перекричати 10 комп’ютерів китайського виробництва і 25 учнів(українського виробництва) – непросто, потрібно мати дуже сильний голос і нерви. Можна, звичайно виключити ПК і розказати новий матеріал але тоді виникає інша проблема: при багаторазовому включенні і виключенні ПК дуже швидко вийдуть з ладу. Я коли пояснюю теоретичний матеріал - обов’язково використовую програму Net support school, проте увага дітей не повністю сконцентрована на моє пояснення, деякі з них досить розсіяні і я не впевниний, що всі вони добре сприймають матеріал, коли я пояснюю в такий спосіб. Quote (SLKuty) Невелика кількість учнів мають вдома комп’ютер і задане додому завдання виконується теоретично, або взагалі не виконується. А ті, хто має ПК в основному грають ігри і взагалі не вчать уроків. Це істина правда. Quote (SLKuty) Я використовую мову Delphi. Створена мною навчально-контролююча програма дає можливість кожному учневі працювати в своєму темпі, знаходити в комп’ютері інформацію потрібну для рішення поставленої задачі. З цієї програми можна запустити інші додатки Windows які вивчаються на даному уроці. Оцінюються домашнє завдання (матеріал вивчений на попередньому уроці) а також відповіді на запитання в кінці уроку. Набрані бали аналізуються і в залежності від їх кількості учень може, як винагороду, запустити різні ігри, що є додатковим стимулом до навчання (в більшості випадків це є основним стимулом) Ви могли б розіслати DVD диск поштою мені і, можливо, іншим бажаючим вчителям. Я обов’язково оплачу всі ваші поштові витрати і витрати за диск. Дуже хочеться побачити програмно-методичне забезпечення, яке ви створили. Quote (SLKuty) В мене інтернет вдома і я сиджу ночами біля нього в перервах між відемонтажем. Зверніть увагу на годину цього повідомлення. Ви займаєтесь відеомонтажем? Я також цим цікавлюсь. Використовую для монтажу такі програми як pinacle studio 11+, 3d album cs 3.29, BluffTitler DX9, та інші. Пишіть на kom-udpu@mail.ru і поспілкуємось з вами з цього приводу, або попрошу вас створити тему "відеомонтаж" в підрозділі "Бесідка". Цей розділ для спілкування на будь-яку тематику.
|
|
| |
Ковшун |
Дата: Пт, 19.10.2007, 18:46 | Повідомлення № 15 |
Досвідчений учасник
Повідомлень: 1462
| Quote (Ковальчук_Олександр) Ви могли б розіслати DVD диск поштою мені і, можливо, іншим бажаючим вчителям. Я обов’язково оплачу всі ваші поштові витрати і витрати за диск. Дуже хочеться побачити програмно-методичне забезпечення, яке ви створили. І я хотів би це в себе мати!
|
|
| |
© Форум інформатиків України, 2007-2023.  |