Ср, 22.11.2017, 14:56
Форум інформатиків України
Головна Реєстрація Вхід
Вітаю Вас, Гість · RSS
Вітання на форумі
Незнайомець
Вітаємо на форумі,
Незнайомцю!

   
зареєструйтесь
Перед реєстрацією обов’язково прочитайте:
Оновлення Учасники Пошук
Особисті повідомлення
Видавництво ’’Аспект’’ Видавництво

Сторінка 7 з 27«12567892627»
Модератор форуму: Ktara, НІКОЛЯ, Bandalak, volevikt 
Форум інформатиків » РОЗДІЛ ІІІ: МЕТОДИКА, ЗАСОБИ ВИКЛАДАННЯ ІНФОРМАТИКИ » 3.2 Методика викладання інформатики в середній школі (5-9 кл.) » Програмуємо в Скретчі (Все про програмування в Скретчі)
Програмуємо в Скретчі
ProgrammingTeacher Дата: Вт, 17.03.2009, 20:03 | Повідомлення № 1
Новий користувач
Повідомлень: 1
Нагороди: 0
Рейтинг: 1
Нещодавно на Форумі учителів інформатики зустрів інформацію про Скретч та Українську спільноту Скретчу (на ВікіОсвіті). Скачав, встановив, спробував з учнями п'ятого та шостого класів. Перше враження - супер. Учні без проблем створюють власні програми, та ще й анімацією та звуком. Свого часу ми пробували Бейсик - були проблеми з синтаксисом, замість SCREEN мали SCRIN, не PRINT, а PRIN і т.п. Тут жодних проблем - учні складають програми, як кубики Лего. Як на мене є дві проблеми з використанням Скретчу - відсутність затвердженої програми та підручника (хоча я бачив певні наробки на сайті). Може хтось використовува Скретч - давайте обговоримо його переваги і недоліки (а то я бачив лише переваги)

Шановні форумчани!!! Повідомлення, які не відповідають темі або несуть некорисний зміст будуть видалятися без попередження!!!

Відредаговано: Махновець_Ігор - Пн, 20.04.2009, 09:07
galina Дата: Пн, 06.04.2009, 11:06 | Повідомлення № 91
Новий користувач
Повідомлень: 5
Нагороди: 0
Рейтинг: 0
У "Інструктивно-методичні рекомендації щодо вивчення шкільних дисциплін у 2008/09 навчальному році" в розділі Інформатика читаємо:
"Допрофільна підготовка з інформатики
У спеціалізованих школах (класах), гімназіях, ліцеях, колегіумах, зокрема з поглибленим вивченням курсу інформатики, години варіативної частини робочого навчального плану та навчально-виробничої практики можуть використовуватися для вивчення спецкурсів професійного спрямування, курсу інформатики у 7-9 класах, пропедевтичного курсу у 2-6 класах за авторськими програмами з відповідним грифом МОНУ.

Обов‘язковими умовами впровадження експериментальних інтегрованих пропедевтичних курсів «Сходинки до інформатики» для 2-4 класів та «Інформатика» для 5-6 класів є належний матеріально-технічний стан комп‘ютерного парку, наявність необхідного програмного забезпечення, дотримання санітарно-гігієнічних вимог та належний рівень підготовленості вчителів.
Викладання інтегрованого навчального курсу «Сходинки до інформатики» для 2-4 класів та «Інформатика» для 5-6 класів загальноосвітніх навчальних закладах здійснюється за рахунок варіативної складової навчальних планів (із розрахунку 1 година на тиждень)."

Відредаговано: galina - Пн, 06.04.2009, 11:20
Sopot Дата: Ср, 08.04.2009, 21:20 | Повідомлення № 92
Я тут недавно...
Повідомлень: 47
Нагороди: 0
Рейтинг: 2
Тут говорили про програму. Орієнтовна програма (не моя, хорошого знайомого - "під розписку" дав подивитися) -

Програмування в Скретчі

1. Алгоритми та програми

Поняття алгоритма та його властивості. Способи опису алгоритмів. Складання та запис найпростіших алгоритмів. Виконавець алгоритмів та його система команд. Поняття програми та мови програмування. Етапи створення програм.

2. Середовище програмування Скретч

Ознайомлення з навчальним середовищем програмування Скретч. Елементи вікна середовища програмування.
Спрайти. Сховище спрайтів. Поняття команди. Різновиди команд. Структура й складові скриптів - програм, записаних мовою Скретч.
Поняття анімації. Команди руху та вигляду. Анімація рухом та зміною вигляду спрайта.
Створення найпростішого проекту, його виконання та збереження. Сховище проектів. Створення та редагування скриптів.
Переміщення та видалення спрайтів.

3. Спрайти та сцена, керування ними

Створення спрайтів, зміна їх характеристик (вигляду, розміщення). Графічний редактор Скретча.
Поняття про події, їх активізацію та обробку.
Поняття сцени, налагодження вигляду сцени. Обробка подій сцени

4. Величини та робота з ними

Датчики в Скретчі та їх значення. Поняття змінної та константи. Створення змінних. Надання змінним значень, перегляд значень змінних. Команди надання змінним значень. Використання змінних

5. Арифметичні операції та вирази

Поняття операції та виразу. Арифметичні операції . Основні правила побудови, обчислення та використання виразів. Присвоювання значень виразів змінним.
Поняття локальної та глобальної змінної.
Генератор псевдовипадкових чисел

6. Команди розгалуження

Поняття умови. Формулювання умов. Операції порівняння. Прості та складені умови. Алгоритмічна конструкція розгалуження. Команди розгалуження Якщо..., Якщо...Інакше... . Виконання скриптів з розгалуженнями. Вкладені команди розгалуження

7. Команди повторення

Команда повторення та її різновиди: цикли з відомою кількістю повторень, цикли з передумовою та з післяумовою. Команди повторення в Скретчі: Повторити..., Завжди якщо... , Повторювати поки... . Вкладені цикли. Оператори переривання циклів.

8. Обмін повідомленнями між скриптами

Поняття повідомлення. Передача повідомлення, запуск скриптів за умови отримання повідомлення виклику. Обмін даними між скриптами

9. Програмована побудова графічних зображень

Команди малювання. Створення проектів з програмованою побудовою зображень на сцені шляхом переміщенням спрайтів. Використання команди Штамп

10. Списки
Поняття “список”. Створення списків. Поняття індексу, як номера елемента списку. Надання значень елементам списку та відображення його вмісту. Пошук необхідних даних у списку. Обчислення підсумкових показників для списку. Обчислення підсумкових показників для елементів списку, що відповідають певним критеріям. Алгоритми впорядкування списків.

11. Розробка та захист скретч-проектів

PanPete Дата: Ср, 08.04.2009, 22:24 | Повідомлення № 93
Наполегливий учасник
Повідомлень: 797
Нагороди: 1
Рейтинг: 45
Quote (Sopot)
Тут говорили про програму.

В принципі мова йде про програму "легальну", працюючи по якій вчителю не траба вести "подвійну бухгалтерію", адже використання варіативних годин, факультативів та гуртків обмежене їх проведенням
Quote (galina)
за авторськими програмами з відповідним грифом МОНУ.
ScratchProvider Дата: Чт, 09.04.2009, 08:02 | Повідомлення № 94
Новий користувач
Повідомлень: 19
Нагороди: 0
Рейтинг: 1
Шановний Sopot "розкрив секрет" - це частина програми 5-6 класу, яка, скоріше всього, незабаром отримає відповідний гриф МОНУ. Отже - вперед (підручник по Скретчу вже пишеться - під цю ж програму). Ви можете надавати свої пропозиції щодо навчального матеріалу (дякую О.Пасічник за думки про Скретчу)
swetikccc Дата: Чт, 09.04.2009, 09:00 | Повідомлення № 95
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3957
Нагороди: 28
Рейтинг: 370
Можливо тема повинна була називатися так:
Вивчаемо інформатику з Скретч
ScratchProvider Дата: Чт, 09.04.2009, 11:28 | Повідомлення № 96
Новий користувач
Повідомлень: 19
Нагороди: 0
Рейтинг: 1
Quote (swetikccc)
Можливо тема повинна була називатися так: Вивчаемо інформатику з Скретч

Чому не програмування? Інформатика охоплює значно ширший діапазон знань, умінь та навичок ніж те, що може дати Скретч. Власне ніхто ж не каже "Вивчаємо інформатику з Паскалем"

Karl Дата: Чт, 09.04.2009, 11:42 | Повідомлення № 97
АнтиЛінукс
Повідомлень: 59
Нагороди: 0
Рейтинг: 0
Питання - нащо нам це скреч? Хіба нам треба складати пазли, а не програмувати - ми забиваємо мізки дітям, а треба починати вивчати те що їм треба - Паскаль (або ж Сі на крайній випадок)
swetikccc Дата: Чт, 09.04.2009, 14:21 | Повідомлення № 98
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3957
Нагороди: 28
Рейтинг: 370
Quote (Karl)
Питання - нащо нам це скреч? Хіба нам треба складати пазли, а не програмувати - ми забиваємо мізки дітям, а треба починати вивчати те що їм треба - Паскаль (або ж Сі на крайній випадок)

Ніхто не може сказати що потрібно дітям, одним програмування , іншим фотошоп......
А от творчість розвивати потрібно, і скреч для цього підходить як найкраще , подивіться створені проекти в скреч, в більшості з них нема програмування , а от творчість, то да.


Відредаговано: swetikccc - Чт, 09.04.2009, 14:21
ScratchProvider Дата: Чт, 09.04.2009, 16:03 | Повідомлення № 99
Новий користувач
Повідомлень: 19
Нагороди: 0
Рейтинг: 1
Quote (swetikccc)
подивіться створені проекти в скреч, в більшості з них нема програмування , а от творчість, то да.

Ви неуважно переглядали скретч-проекти, крім того, що бачить більшість (видимої сторони), є ще й скрипти, а це якраз програмування. Проекти ви можете переглядати і у інтернет-браузері (за умови наявності Java), і навіть у мобільнику. Завантажте проект на свій комп'ютер, відкрийте його у Скретчі і перегляньте скрипти - у деяких проектах це досить серйозне програмування.

Quote (Karl)
Питання - нащо нам це скреч? Хіба нам треба складати пазли, а не програмувати - ми забиваємо мізки дітям, а треба починати вивчати те що їм треба - Паскаль (або ж Сі на крайній випадок)

Вам swetikccc, на це питання вже відповів. І не можна у п'ятому-шостому класах викладати Паскаль "по Вірту"

Взагалі, хотілося б не порожньої розмови, а більше конкретики (можна й критики як у dpi - у суперечці народжується істина).
Отже,ви маєте Інтернет? Завантажте Скретч із scratch.mit.edu, встановіть на учнівських "машинах" і спробуйте. Чекаю вражень

Newbie Дата: Чт, 09.04.2009, 17:21 | Повідомлення № 100
Хелпер
Повідомлень: 1412
Нагороди: 9
Рейтинг: 91
Quote (ScratchProvider)
Завантажте Скретч із scratch.mit.edu, встановіть на учнівських "машинах" і спробуйте

власне я так і почала :) просто поставила середовище, з піктограмою на Робочому столі. Одразу купа питань - що це за звір, що він робить, як працює. враження після уроків я вже описувала - дітям реально цікаво, вони й не підозрюють, що використовують якісь "мудрі" конструкції, вони просто змушують спрайта працювати за їхніми бажаннями. вчитель при цьому повинен скерувати думку в "правильне" русло - формулювати команди так, щоб по-перше можна було скористатись цеглинками-командами Скретчу, а потім (по-друге) можна було переформулювати їх у "дорослі" команди інших мов програмування. і плюс функція перекладу цеглинок на англійську (чи будь-яку іншу) - наочно показує, що мова програмування по суті це така ж мова, як і всі інші, просто трошки формальніша :)

Додано (09.04.2009, 17:21)
---------------------------------------------

Quote (ScratchProvider)
це частина програми 5-6 класу

у цій програмі планується лише Скретч, чи й елементи курсу користувача?
ScratchProvider Дата: Чт, 09.04.2009, 17:56 | Повідомлення № 101
Новий користувач
Повідомлень: 19
Нагороди: 0
Рейтинг: 1
Quote (Newbie)
у цій програмі планується лише Скретч, чи й елементи курсу користувача?

Саме так - комп'ютер, його будова та історія створення, операційна система та робота з нею, текстовий редактор, графічний редактор і ще дещо інше...

GarryPotter Дата: Чт, 09.04.2009, 20:08 | Повідомлення № 102
Прописаний назавжди
Повідомлень: 357
Нагороди: 2
Рейтинг: 20
Quote (ScratchProvider)
Шановний Sopot "розкрив секрет" - це частина програми 5-6 класу, яка, скоріше всього, незабаром отримає відповідний гриф МОНУ. Отже - вперед (підручник по Скретчу вже пишеться - під цю ж програму). Ви можете надавати свої пропозиції щодо навчального матеріалу (дякую О.Пасічник за думки про Скретчу)

Отже, роблю висновок - сотворили собы кумира. Замысть Паскаля чи Бейсика у нас вимальовуэться Скретч як база для початкового навчання програмуванню в 5-6 класах. З таким розмахом, як я бачу, скоро вже й вчителів і студентів будуть навчати Скретчу - тренінги та курси всякі

swetikccc Дата: Чт, 09.04.2009, 20:18 | Повідомлення № 103
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3957
Нагороди: 28
Рейтинг: 370
Quote (ScratchProvider)
Ви неуважно переглядали скретч-проекти, крім того, що бачить більшість (видимої сторони), є ще й скрипти, а це якраз програмування. Проекти ви можете переглядати і у інтернет-браузері (за умови наявності Java), і навіть у мобільнику. Завантажте проект на свій комп'ютер, відкрийте його у Скретчі і перегляньте скрипти - у деяких проектах це досить серйозне програмування.

Я їх переглядав досить уважно (рік тому правда, нема молодших класів у мене, в іншого вчителя вони) , але ж які можливості навчання об"єктному прогамуванню просто казка


Відредаговано: swetikccc - Чт, 09.04.2009, 20:20
gry Дата: Чт, 09.04.2009, 20:47 | Повідомлення № 104
Досвідчений учасник
Повідомлень: 1057
Нагороди: 3
Рейтинг: 120
Чим не серйозна програма?
ScratchProvider Дата: Чт, 09.04.2009, 21:44 | Повідомлення № 105
Новий користувач
Повідомлень: 19
Нагороди: 0
Рейтинг: 1
Quote (swetikccc)
але ж які можливості навчання об"єктному програмуванню просто казка

Трішки історії. Об'єктно-орієнтоване програмування з'явилось в ще Симулі-67,але першою дієвою реалізацією ООП був Smalltalk-80, який був розроблений Аланом Кеєм. Кей сам по собі видатна особистість - з Дагласом Енгелбартом він сконструював те, без чого ми не уявляємо сучасний комп'ютер - маніпулятор "мишу". Під час роботи в Xerox він запропонував графічний інтерфейс (який потім використали програмісти з Майкрософт у Вікнах). Далі - він є розробником Dynabook - прототипа сучасного ноутбука. І звичайно, він розробив Смолток-80 - саме тому він вважається засновником об'єктно-орієнтованого програмування. Чому говоримо про Кея? Останнім часом він займається мовою програмування Squeak (Сквік), на основі якого Мітчелом Рєзніком було створено Скретч. Отже про ООП. Цитати самого Кея (ніхто не може бути сятішим за пророка):

"Я придумал термин «объектно-ориентированный», и вот что я вам скажу, я не имел ввиду С++. (OOPSLA '97)"

"Дизайн Smalltalk — и его существование вообще — обусловлен тем, что все, что мы можем описать, возможно представить рекурсивной композицией отдельных видов поведенческих строительных блоков, которые внутри самих себя скрывают свою текущую комбинацию состояния и процессов, и могут взаимодействовать друг с другом только посредством обмена сообщениями. (The History Of Smalltalk)"

У Скретчі ми не бачимо ознак того, що називається ООП - інкапсуляції, наслідування та поліморфізму. Не йде мова про методи та класи. Так це - ООП, але в незвичайній для професійного програміста формі, скоріше це не ООП, а об'єктно-кероване програмування. Дуже давно, коли дерева були великими і не було парникового ефекту говорили про ОБЧИСЛЮВАЛЬНІ машини (спочатку ЕЦОМ, потім ЕОМ, і в період тотального захвату всим "ненашим" - комп'ютерами (хто знає англійську - хай назве, чим комп'ютер відрізняється від ЕОМ )). Тобто це були машини для ОБЧИСЛЕНЬ. З часом появилась потреба у програмно-керованому керуванні машинами та механізмами. Якщо той же Паскаль (як спочатку і алгоритмічна мова) не мав навіть засобів введення-виведення (а нащо навчальній мові ці оператори). то та ж Лого (теж навчальна мова, яка була розроблена Сеймуром Пейпертом ще 1967 року), була орієнтована саме на керування об'єктами (навіть реальним роботом). Якщо навчальні можливсоті лого ніхто не заперечує, то по відношенню до Скретча час від часу виникають дебати - чи вважати його за мову програмування. Каменем спотикання є сам спосіб "побудови" програм, а не написання у звичному для нас вигляді (навіть у Лого програми пишуться, набираючи команди політерно) - але ж у деяких системах програмуваннях теж можна вставляти готові конструкції мови програмування.

Quote (gry)
Чим не серйозна програма?

Скретч, як система програмування? Досить серйозна, а інтерфейс Скретча вже запозичено для StarLogo TNG
Форум інформатиків » РОЗДІЛ ІІІ: МЕТОДИКА, ЗАСОБИ ВИКЛАДАННЯ ІНФОРМАТИКИ » 3.2 Методика викладання інформатики в середній школі (5-9 кл.) » Програмуємо в Скретчі (Все про програмування в Скретчі)
Сторінка 7 з 27«12567892627»
Пошук:


© Форум інформатиків України, 2007-2017.