Ср, 24.05.2017, 03:26
Форум інформатиків України
Головна Реєстрація Вхід
Вітаю Вас, Гість · RSS
Вітання на форумі
Незнайомець
Вітаємо на форумі,
Незнайомцю!

   
зареєструйтесь
Перед реєстрацією обов’язково прочитайте:
Оновлення Учасники Пошук
Особисті повідомлення
Видавництво ’’Аспект’’ Видавництво
Безлимитный хостинг, бесплатный домен, бесплатный хостинг, Хостинг, dedicated, сервер, хостинг в Европе, хостинг в Германии, выделенный сервер

Сторінка 3 з 24«123452324»
Модератор форуму: Ktara, НІКОЛЯ, Bandalak, volevikt 
Форум інформатиків » РОЗДІЛ ІІІ: МЕТОДИКА, ЗАСОБИ ВИКЛАДАННЯ ІНФОРМАТИКИ » 3.2 Методика викладання інформатики в середній школі (5-9 кл.) » Програмуємо в Скретчі (Все про програмування в Скретчі)
Програмуємо в Скретчі
ProgrammingTeacher Дата: Вт, 17.03.2009, 21:03 | Повідомлення № 1
Новий користувач
Повідомлень: 1
Нагороди: 0
Рейтинг: 1
Нещодавно на Форумі учителів інформатики зустрів інформацію про Скретч та Українську спільноту Скретчу (на ВікіОсвіті). Скачав, встановив, спробував з учнями п'ятого та шостого класів. Перше враження - супер. Учні без проблем створюють власні програми, та ще й анімацією та звуком. Свого часу ми пробували Бейсик - були проблеми з синтаксисом, замість SCREEN мали SCRIN, не PRINT, а PRIN і т.п. Тут жодних проблем - учні складають програми, як кубики Лего. Як на мене є дві проблеми з використанням Скретчу - відсутність затвердженої програми та підручника (хоча я бачив певні наробки на сайті). Може хтось використовува Скретч - давайте обговоримо його переваги і недоліки (а то я бачив лише переваги)

Шановні форумчани!!! Повідомлення, які не відповідають темі або несуть некорисний зміст будуть видалятися без попередження!!!

Відредаговано: Махновець_Ігор - Пн, 20.04.2009, 10:07
ScratchProvider Дата: Вт, 24.03.2009, 19:15 | Повідомлення № 31
Новий користувач
Повідомлень: 19
Нагороди: 0
Рейтинг: 1
Quote (gry)
Виникло питання. Як представити Скретч-програму на папері (лістінг)? (Крім малюнка звичайно).

Винен (забув викласти на ВікіОсвіті), але ось посилання, як це робиться (поки що англійською, буде і український аналог - згодом на ВікіОсвіті). http://chimu.wordpress.com/2008/09/17/scratch-textual-language/

Оскільки я працюю зі Скретчем вже досить давно, то висловлю декілька думок.
Перша (кримінальна). Школа не повинна готувати програмістів, школа повинна навчити учня вчитися.
Друга (методична). Добрий програміст не завжди зможе бути добрим вчителем інформатики. Так, він досконально знає програмування, але не завжди він зможе навчити цьому учнів. Покликання вчителя не скільки навчити (дати певний фактичний матеріал), а навчити вчитися, тобто дати інструмент для пізнання світу та самореалізації.

Тепер про Скретч.
Чому Мітч Рєзнік з Lifelong Kindergarten створили Скретч? Чому він та Алан Кей, "зубри"-професори вирішили працювати з дітьми? Вони розуміють, що саме в дітях майбутнє. Що ми маємо на сьогодні? Ми маємо постіндустріальне суспільство, комп'ютери, Інтернет, "ВКонтакте.Ру", Фотошоп, World of Warcraft, GTA - де в цьому середовищі людина? Віртуальна творчість, віртуальне спілкування, віртуальне життя - сучасні інформаційні технології зробили людину залежною від комп'ютера, від тих же технологій. Чому ми зробили комп'ютер річчю в собі - з інструмента він перетворюється на "інформаційний наркотик". Кей і Рєзнік вирішили змінити стан речей і повернути комп'ютер у "первісний" стан - зробити його засобом, і не просто засобом, а засобом для творчості.
Традиційно вважається,що програмування - це складно, що не кожен може бути програмістом. Так, програмістом може (і буде) не кожен, але програмувати - просто (за твердженням Кея та Рєзніка). Вони орієнтуються на сердньостатистичну дитину (пробачте, зараз ми не говоримо про обдарованих дітей), на її проблеми. Будь-яка людська особистість(і дитяча в тому числі) прагне до самореалізації - в різних галузях діяльності (від футболу до теоретичної фізики). Але якщо (через різні причини) дитина є "середньою" - не досягла "зірок" ні в футболі, ні в фізиці (єдиними її розвагами є "Ранетки" та комп'ютерні ігри). Ми пропонуємо дітям новий шлях - опанувати Скретч. Як було сказано вище, Скретч - не скільки мова програмування, Скретч - навчальне діяльнісне середовище. Ми можемо використовувати Скретч для навчання програмуванню (початкового рівня), так, але це не є основним - вивчаючи з дітьми Скретч, ми даємо учням потужний сучасний інструмент. Я не перший десяток років працюю в школі (саме вчителем інформатики), але лише зі Скретчем п'ятикласники зрозуміли, що можна створити власну "гру" (одинадцятикласники були в шоці), створений власними силами проект можна вивантажити на сайт Скретчу, де будь-хто зможе його побачити. Ви бачили як п'ятикласники обговорюють проекти своїх товаришів? Це майже дорослі твердження, і досить часто учні "бачать" те, що не зможе побачити і дорослий.
Чому Скретч має такий, нетрадиційний, вигляд? Автори намагалися створити таке середовище в якому початковий рівень базових освітніх навичок відігравав би мінімальну роль. З чого, традиційно, ми починаємо вивчення мов програмування? Спочатку слід вивчити засіб НАПИСАННЯ програм - текстовий редактор. А якщо в учнів недостатньо розвинута моторика руки і "друкує" він дуже повільно? Скільки в цьому випадку чекати написання програми? Яке задоволення цей учень отримає від такої "творчої" діяльності? У Скретчі програма СКЛАДАЄТЬСЯ з окремих блоків пертягуванням мишкою. Проводжу експеримент - двоє учнів складають одну і ту саму програму - впорядкування лінійної таблиці , - у Visual BASIC та в Скретчі. Хто закінчить роботу раніше ?
Разом з тим застосування Скретча, є аж ніяк не альтернативою вивчення інших мов програмування. У подальшому слід звернути увагу на більш "серйозніші" мови програмування, в першу чергу це С++ (для тих, хто таки можливо буде програмістом). Для інших достатньо буде і "візуального Бейсика". Я забув Паскаль? А де програмують на Паскалі? (Відповідь: на олімпіадах).
Що стримує (і буде певний час стримувати) поширення Скретча в Україні? По-перше, відсутність програми (бажано з грифом МОНУ), по-друге, відсутність підручника (з тим же грифом), по-третє - інертність вчительської "маси" ("і нашо нам ше й це Скретч" - маю факти що в деяких школах І-ІІ рівня навчальний комп'ютерний комплекс застосовується лише для друкування наказів та інформацї в райво).
Все це - сторінка Скретчу на ВікіОсвіті, Українська спільнота Скретчу, це обговорення - робота ентузіастів, людей які не бажають щоб наша освіта "плелась у хвості" сучасної світової освітянської думки.

gry Дата: Ср, 25.03.2009, 07:11 | Повідомлення № 32
Наполегливий учасник
Повідомлень: 970
Нагороди: 2
Рейтинг: 90
Quote (ScratchProvider)
але ось посилання, як це робиться

Дякую за посилання.
Quote (ScratchProvider)
Перша (кримінальна). Школа не повинна готувати програмістів, школа повинна навчити учня вчитися.

Ви абсолютно правий. Ніякого криміналу.
dpi Дата: Ср, 25.03.2009, 13:36 | Повідомлення № 33
Досвідчений вчитель
Повідомлень: 1438
Нагороди: 1
Рейтинг: 39
Правильно ли я Вас понял:
Хорошая программа для факультативных занятий.
Quote (ScratchProvider)
Скретч - не скільки мова програмування

Но это не язык программирования.
Quote (ScratchProvider)
Разом з тим застосування Скретча, є аж ніяк не альтернативою вивчення інших мов програмування. У подальшому слід звернути увагу на більш "серйозніші" мови програмування, в першу чергу це С++ (для тих, хто таки можливо буде програмістом).

Изучать надо С++.
Quote (ScratchProvider)
Автори намагалися створити таке середовище в якому початковий рівень базових освітніх навичок відігравав би мінімальну роль.

Quote (ScratchProvider)
Традиційно вважається,що програмування - це складно, що не кожен може бути програмістом. Так, програмістом може (і буде) не кожен, але програмувати - просто (за твердженням Кея та Рєзніка).

Прошу прощения, но мне показалось что последние две цитаты противоречат друг другу. С последней полностью согласен (посмотрите какие молодцы 8-9 классы на областных олимпиадах и не только на паскале, но и на С++), а первая предлагает уйти от программирования в Скретч, да еще Вы хотите изменить учебники и программу обучения.


Відредаговано: dpi - Ср, 25.03.2009, 13:37
swetikccc Дата: Ср, 25.03.2009, 17:01 | Повідомлення № 34
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3698
Нагороди: 23
Рейтинг: 322
Питання.
Для чого ми вчимо в школі дітей програмувати?
dpi Дата: Ср, 25.03.2009, 18:03 | Повідомлення № 35
Досвідчений вчитель
Повідомлень: 1438
Нагороди: 1
Рейтинг: 39
Quote (swetikccc)
Питання.
Для чого ми вчимо в школі дітей програмувати?

- для общего развития
- гимнастика мозга
- улучшается логическое мышление
- программа, которую надо выполнять
- возможно будущая профессия получше чем математик, биолог, физик или химик
- престижно (мои дети гордятся, что изучаем С++, а не Паскаль)
ScratchProvider Дата: Ср, 25.03.2009, 18:32 | Повідомлення № 36
Новий користувач
Повідомлень: 19
Нагороди: 0
Рейтинг: 1
Quote (dpi)
Но это не язык программирования.

А что есть язык программирования?

Quote (dpi)
Изучать надо С++.

Согласен - в 10-11 классе

Quote (dpi)
первая предлагает уйти от программирования в Скретч, да еще Вы хотите изменить учебники и программу обучения.

Скретч и есть программирование, но в несколько необычном смысле, он создан для того чтобы использующие его дети поняли, что программирование - это доступно каждому. Никто ничего пока что не меняет, и никто пока не отказывается от "серьезных" языков (в первую очередь С++) - каждому возрасту своя среда программирования.

Quote (swetikccc)
Питання. Для чого ми вчимо в школі дітей програмувати?

З існуючою на сьогодні програмою (універсального профілю) ми не вчимо дітей програмувати - як я говорив раніше, це всього лиш ознайомчий курс.

Quote (dpi)
Питання. Для чого ми вчимо в школі дітей програмувати? - для общего развития - гимнастика мозга - улучшается логическое мышление - программа, которую надо выполнять - возможно будущая профессия получше чем математик, биолог, физик или химик - престижно (мои дети гордятся, что изучаем С++, а не Паскаль)

Здесь я согласен почти на все 100

Тепер продовжимо дискусію. Хотілося щоб вчителі, які мають досвід роботи зі Скретчем (або хоча б його бачили) написали про позитивні сторони можливості його використання в школі, та, можливо, про той негатив, який виникає при програмуванні "зі Скретчем"

dpi Дата: Ср, 25.03.2009, 23:51 | Повідомлення № 37
Досвідчений вчитель
Повідомлень: 1438
Нагороди: 1
Рейтинг: 39
Quote (ScratchProvider)
А что есть язык программирования?

Язы́к программи́рования — формальная знаковая система, предназначенная для записи программ. (Википедия)
Скретч — среда программирования для юных программистов. Она основана на построении кирпичиков. Скретч создан на основе языка Лого, написан на языке Сквик. Скретч разрабатывается небольшой командой исследователей из Lifelong Kindergarten Group [1] (Википедия)
Визуальное программирование — способ создания приложений путём манипулирования графическими объектами вместо написания программных кодов в текстовом виде. (Википедия)
swetikccc Дата: Чт, 26.03.2009, 00:36 | Повідомлення № 38
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3698
Нагороди: 23
Рейтинг: 322
Quote (dpi)
- для общего развития
- гимнастика мозга
- улучшается логическое мышление
- программа, которую надо выполнять

Согласен
Quote (dpi)
- возможно будущая профессия получше чем математик, биолог, физик или химик

Чистый програмист всё меньше и меньше стоит(кнопкопрограмист)
Quote (dpi)
- престижно (мои дети гордятся, что изучаем С++, а не Паскаль)

А я думал надо гордится умением
:)
Встречал у Вас собщения что сначала изучаете Си а потом С++, а ведь это тоже "вредно", как и изучение Паскаля.
Quote (ScratchProvider)
З існуючою на сьогодні програмою (універсального профілю) ми не вчимо дітей програмувати - як я говорив раніше, це всього лиш ознайомчий курс.

Вчити програмуванню неуків в точних науках.....
dpi Дата: Чт, 26.03.2009, 03:54 | Повідомлення № 39
Досвідчений вчитель
Повідомлень: 1438
Нагороди: 1
Рейтинг: 39
Quote (swetikccc)
А я думал надо гордится умением

Вы же знаете как их трудно заманить в эти сети, так хоть чем то. :Q

Quote (swetikccc)
Встречал у Вас собщения что сначала изучаете Си а потом С++, а ведь это тоже "вредно", как и изучение Паскаля.

Пока не перешли на STL большой разницы нету. %)
На плюсах больше удовольствия, осознавая, что вроде очистился от старья.
Хотя сын создает проги в черне на яве, а потом мучится на С, делая начисто. Спрашиваю: почему не ++? Код меньше места занимает. :*
Сколько людей - столько и мнений.
Sopot Дата: Чт, 26.03.2009, 13:13 | Повідомлення № 40
Я тут недавно...
Повідомлень: 47
Нагороди: 0
Рейтинг: 2
Quote (dpi)
Скретч - не скільки мова програмування
Но это не язык программирования.

Scratch is an interpreted dynamic visual programming language based on and implemented in Squeak
(Википедиа)

И еще одна цитата -

Визуальное программирование — способ создания приложений путём манипулирования графическими объектами вместо написания программных кодов в текстовом виде.

Языки визуального программирования могут быть дополнительно классифицированы в зависимости от типа и степени визуального выражения, на следующие типы:
языки на основе объектов, когда визуальная среда программирования предоставляет графические или символьные элементы, которыми можно манипулировать интерактивным образом в соответствии с некоторыми правилами;
языки на основе форм, когда программирование осуществляется помещением на специальные формы объектов и настройкой их свойств и поведения. Примеры: Delphi и C++ Builder фирмы Borland.
языки схем, основанные на идее «фигур и линий», где фигуры (прямоугольники, овалы и т. п.) рассматриваются как субъекты и соединяются линиями (стрелками, дугами и др.), которые представляют собой отношения. Пример: UML.

Визуально-преобразованные языки являются невизуальными языками с наложенным визуальным представлением (например, среда Visual C++ для языка C++). Естественно-визуальные языки имеют неотъемлемое визуальное выражение, для которого нет очевидного текстового эквивалента (например, графический язык G в среде LabVIEW).

Но пока что о Скретче - ни слова (Так что же плохого в нем?)

dpi Дата: Чт, 26.03.2009, 14:43 | Повідомлення № 41
Досвідчений вчитель
Повідомлень: 1438
Нагороди: 1
Рейтинг: 39
Quote (Sopot)
Так что же плохого в нем?

Да ничего в нем нет плохого. Отличная среда для развития логики и ознакомления с визуальным программирование.
Просто эта среда не подходит для изучения алгоритмов, написания кода программ и подготовки к олимпиадам.
А изучать прекрасную, говорю без иронии, программу Скретч и С++ или Паскаль одновременно не позволительная роскошь, по крайней мере для меня.
gry Дата: Чт, 26.03.2009, 20:11 | Повідомлення № 42
Наполегливий учасник
Повідомлень: 970
Нагороди: 2
Рейтинг: 90
Quote (dpi)
Просто эта среда не подходит для изучения алгоритмов, написания кода программ

Мова не йде про ВИВЧЕННЯ алгоритмів і написання коду програми. Мова йде про розуміння і уявлення самого алгоритму, як шляху розв’язку задачі. Нашими міркуваннями ми скоро дійдемо до того, що в шкільну програму введемо програмування в двійковому коді , використовуючи перфокарточки і перфострічки.
galina Дата: Пт, 27.03.2009, 16:00 | Повідомлення № 43
Новий користувач
Повідомлень: 5
Нагороди: 0
Рейтинг: 0
Quote (dpi)
Просто эта среда не подходит для изучения алгоритмов

Використовуючи Скретч в початковій та середній школі, вивчення базових алгоритмів можна зробити цікавим та захоплюючим.
Основне - придумати сюжет (постановка задачі) та розробити сценарій (алгоритм) в якому:
1. герої виконують дії послідовно.
2. герої повторюють групу команд. Для цього використовуємо команди з блоку Керувати - Повторити N, Повторювати поки, Завжди, Завжди якщо.
3. герої виконують дії в залежності від виконання умови. Для цього використовуємо команди з блоку Керувати - Якщо..., Якщо... інакше....
При формуванні умови використовуються команди з блоку Арифметика.
NatVovk Дата: Пт, 27.03.2009, 16:23 | Повідомлення № 44
Гол. ред. "Інформатики"
Повідомлень: 168
Нагороди: 0
Рейтинг: 10
Quote (gry)
Мова не йде про ВИВЧЕННЯ алгоритмів і написання коду програми. Мова йде про розуміння і уявлення самого алгоритму, як шляху розв’язку задачі. Нашими міркуваннями ми скоро дійдемо до того, що в шкільну програму введемо програмування в двійковому коді , використовуючи перфокарточки і перфострічки.

Вот и я все время про это. Не важно в какой среде показывать реализацию алгоритмов, важно чтоб человек разобрался в логическом построении решения задачи, умел сам реализовать это решение А когда мы в студенческие годы набивали на перфоленты коды програм, то это был один из заключительных этапов решения задач. Это нисколько не мешало нам перейти с фортрана на кобол, на бейсик, на паскаль, на Си, на делфи. разве не так?
Sopot Дата: Пт, 27.03.2009, 19:06 | Повідомлення № 45
Я тут недавно...
Повідомлень: 47
Нагороди: 0
Рейтинг: 2
Quote (gry)
Мова не йде про ВИВЧЕННЯ алгоритмів і написання коду програми. Мова йде про розуміння і уявлення самого алгоритму, як шляху розв’язку задачі. Нашими міркуваннями ми скоро дійдемо до того, що в шкільну програму введемо програмування в двійковому коді , використовуючи перфокарточки і перфострічки.

Золоті слова!

Quote (galina)
Використовуючи Скретч в початковій та середній школі, вивчення базових алгоритмів можна зробити цікавим та захоплюючим.

Підтритмую - це беззаперечно так

Quote (galina)
Основне - придумати сюжет (постановка задачі) та розробити сценарій (алгоритм) в якому: 1. герої виконують дії послідовно. 2. герої повторюють групу команд. Для цього використовуємо команди з блоку Керувати - Повторити N, Повторювати поки, Завжди, Завжди якщо. 3. герої виконують дії в залежності від виконання умови. Для цього використовуємо команди з блоку Керувати - Якщо..., Якщо... інакше.... При формуванні умови використовуються команди з блоку Арифметика.

Використовуючи Скретч слід мати уявлення для чого ми його використовуємо і які базові математичні поняття та знання нам необхідні. Так спочатку це інтерактивні історії, ігри-саморобки (4-5 класи), в 6-7 класі слід переходити до більш абстрагованих алгоритмів. Як вже раніше говорилося, в Скретчі можна реалізувати більшість алгоритмів шкільного курсу (за Зарецькою, за виключенням роботи з рядковими величинами, файлами та багатомірними таблицями).

Кажучи про Скретч, на думку приходить Лого - свого часу в нього були як свої прихильники, так і противники (противники "іграшкових" мов програмування).Та сама історія повторюється і сьогодні - Скретч має прихильників та противників Щодо противників - "візуальність" Скретча не є негативом - фактично ми таки ПИШЕМО програму СКЛАДАЮЧИ її з окремих блоків. Проведемо експеримент, взявши будь яку мову програмування, випишемо зарезервовані слова (ідентифікатори) на клаптиках паперу і будемо складати програму з цих клаптиків. Зміниться при цьому суть програмування? Звичайно ні - алгоритм можна представити блок-схемою, записати китайською мовою, на Ліспі, асемблері чи в машинних кодах, - його суть від цього не зміниться. Свого часу вважалося "крутим" писати програми в машинних кодах або на асемблері - це було "справжнім" програмуванням на відміну від програмування на Бейсику.

Quote (NatVovk)
Не важно в какой среде показывать реализацию алгоритмов, важно чтоб человек разобрался в логическом построении решения задачи, умел сам реализовать это решение

Отже, виходячи з цього всього, Скретч має право бути визнаним в школі.

------------

Зі свого досвіду - що чекає на того хто буде застосовувати Скретч.
1. Спочатку слід вивчити склад комп'ютера, основи роботи з операційною системою, клавіатуру та графічний редактор (Paint) - це базові ІКТ-навички (або компетенції) без яких не можна працювати зі Скретчем. В принципі вске це доступно учням з 2-3 класу загальноосвітньої школи
2. Більш серйозніше - математичні компетенції, необхідні для роботи зі Скретчем:
- арифметичні дії та порядок їх виконання;
- від'ємні числа та десяткові дроби (саме тому роботу зі змінними винесено в 6-ий клас, хоча з координатами зі знаком "-" учні зіткнуться ще в 5 класі);
- прямокутна декартова система координат (поняття дуже просте, як і власне поняття координати точки на площині, але потребує знання від'ємних чисел);
- поняття змінної величини.
З цими проблемами стикаються всі вчителі, що вивчають програмування в 4-6 класах - вирішувати їх можна по різному. Разом з тим хочу рекомендувати для початкового ознайомлення з програмуванням LightBot - програмка, яка дозволяє програмувати рух робота (система команд - крок, поворот ліворуч, праворуч, підскочити та ввімкнути лампочку), програма складається з графічних зображень команд.

Форум інформатиків » РОЗДІЛ ІІІ: МЕТОДИКА, ЗАСОБИ ВИКЛАДАННЯ ІНФОРМАТИКИ » 3.2 Методика викладання інформатики в середній школі (5-9 кл.) » Програмуємо в Скретчі (Все про програмування в Скретчі)
Сторінка 3 з 24«123452324»
Пошук:


© Форум інформатиків України, 2007-2017.