Чт, 25.02.2021, 15:43
Форум інформатиків України
Головна Реєстрація Вхід
Вітаю Вас, Гість · RSS
Вітання на форумі
Незнайомець
Вітаємо на форумі,
Незнайомцю!

 
зареєструйтесь
Перед реєстрацією обов’язково прочитайте:
Оновлення Учасники Пошук
Особисті повідомлення
Видавництво ’’Аспект’’ Видавництво

Модератор форуму: Ktara, НІКОЛЯ, Bandalak, volevikt  
Форум інформатиків » РОЗДІЛ ІІІ: МЕТОДИКА, ЗАСОБИ ВИКЛАДАННЯ ІНФОРМАТИКИ » 3.1 Методика викладання інформатики в молодшій школі (1-4 кл.) » Навчальні програми курсу інформатики для початкової школи
Навчальні програми курсу інформатики для початкової школи
mouse Дата: Чт, 15.11.2007, 20:20 | Повідомлення № 1
Ветеран спілкування
Повідомлень: 2026
Нагороди: 4
Рейтинг: 62
Пропонується обговорення існуючих навчальних програм курсу інформатики для початкої школи. Що використовуєте саме Ви? Який маєте досвід? Які висновки щодо існуючих програм? Які авторські програми можете запропонувати? Поради, пропозиції...

Шановні форумчани!!!!!
Повідомлення, які не відповідають темі або несуть некорисний зміст будуть видалятись без попередження!!!

BBC Дата: Сб, 30.07.2011, 23:07 | Повідомлення № 91
Тут живе...
Повідомлень: 177
Нагороди: 1
Рейтинг: 6
Quote (swetikccc)
хай вводять пофесійне малювання наприклад

Гарна пропозиція, не завадить мати тавички професійного моделювання от тільки як бути з програмним запезпеченням?
Пилипчук_О_П Дата: Нд, 31.07.2011, 00:41 | Повідомлення № 92
Ветеран спілкування
Повідомлень: 4324
Нагороди: 38
Рейтинг: 406
Quote (sib)
5-7 - користування, 8-11 - алгоритміка та програмування

От бачите: навіть тут не всі розуміють. Я пропонував два окремі незалежні курси. Чому користування й програмування намагаються "склеїти" і вивчати в якійсь послідовності?

В курс програмування я забрав би ще й тему "Бази даних", бо там для нормального проектування потрібні приблизно такі ж здібності.

Quote (swetikccc)
Що ви отримаете в класах де елементарна математика нижче плінтуса?

В початкових класах програмування може стати "буксиром", який може й математику трохи підтягнув би. Чи хтось справді вважає діючий шкільний курс математики легшим за курс програмування, який можна рекомандувати для масового вивчення?

Quote (swetikccc)
А для чого нам куча ’таких програмістів’

:) Для того ж, для чого куча 'таких' математиків, фізиків, хіміків, біологів і т.п. Програмування вигідно вирізняється серед інших предметів тим, що не супроводжується постійним вивченням нового матеріалу (формул, визначень і т.п.), а вимагає і розвиває в першу чергу мислення. Яскравий приклад - олімпіади з програмування, де учні всіх класів отримують однакові завдання (принаймні, на нашій обласній) і змагаються на рівних. А був випадок, що й шестикласник від району приїжджав...

Додано (31.07.2011, 00:41)
---------------------------------------------

Quote (BBC)
не завадить мати тавички професійного моделювання от тільки як бути з програмним запезпеченням

Взагалі-то, у цитаті swetikccc йшлося про малювання :) А щодо програм для моделювання (якого саме?) - вільне програмне забезпечення вже досить непогано просунулось у цьому напрямку. Тривимірна художня графіка, анімація, ігри - Blender поза конкуренцією, інженерна - FreeCAD (вчора скачав - бачу працює) і т.п. Для дітей (ближче до теми гілки) можна запропонувати Sweet Home 3D - хай звикають до навігації у тривимірному просторі.


Відредаговано: Пилипчук_О_П - Нд, 31.07.2011, 00:32
GarryPotter Дата: Нд, 31.07.2011, 07:26 | Повідомлення № 93
Прописаний назавжди
Повідомлень: 357
Нагороди: 2
Рейтинг: 20
Quote (Пилипчук_О_П)
Ніяк наші керманичі не можуть створити умов для розділення алгоритміки та технологій

ІКТ - інформаційно-комунікаційні технології, отже це "Технології". Разом з тим приємно, що існують теми, пов’язані з алгоритмізацією

Quote (Пилипчук_О_П)
Маю на увазі не авторів програми, а тих, хто формує стандарт освіти.

Стандарт (відповідно до інформатики) має майже тих же авторів (Морзе Н.В.)

Quote (Пилипчук_О_П)
2 клас - 1 година (до нового року - основи користування, після - виконавці алгоритмів); 3 та 4 класи - 1 година користування + 1 година алгоритміки.

Завважте на віковий рівень учнів та на те, що крім інформатики є й інші предмети. Взагалі, алгоритміка (суть - операційне мислення) слід вводити поступово - для нього потрібно більш абстраговане мислення. Виконавці ("роботи") - так, програмування - з 7 класу.

Quote (sib)
5-7 - користування, 8-11 - алгоритміка та програмування

"Що занадто, то не здраво". Я за збільшення годин на програмування, навіть у непрофільних класах - вважаю, що базовими: програмування, роботу з базами даних та створення сайтів (веб-програмування) Щодо "непрофільних" класів, то висловлю думку, що багатьом нашим учням немає змоги змінити профіль навчання.

Quote (swetikccc)
Зачем всем читать

Навіщо всім вивчати алгебру (інтеграли та похідні)? Чи фізику? Вивчати повинні всі, але на якому рівні - це вже інше питання.

Quote (swetikccc)
Що ви отримаете в класах де елементарна математика нижче плінтуса?

Крамольна думка: сучасне програмування не зводиться тільки до "математичного" програмування - значна частина успішних програмістів (розробників успішних проектів) не можуть похвалитися відмінними оцінками з математики.

Quote (swetikccc)
А для чого нам куча ’таких програмістів’

Щоб із таких "плевел" відібрати "зерно". Професійних програмістів у школі не потрібно готувати, але дати поняття і міцний фундамент - так.

Додано (31.07.2011, 07:26)
---------------------------------------------

Quote (Пилипчук_О_П)
Я пропонував два окремі незалежні курси. Чому користування й програмування намагаються "склеїти" і вивчати в якійсь послідовності?

Правильна думка (щодо двох окремих курсів, до речі її висловлював gromko ще рік назад), яку підтримує багато спеціалістів. Неспеціалісти не розуміють для чого це - "комп’ютери ж є комп’ютери"

Quote (Пилипчук_О_П)
В курс програмування я забрав би ще й тему "Бази даних", бо там для нормального проектування потрібні приблизно такі ж здібності.

Див. вище - я про теж саме - "чисте" програмування, бази даних та веб-програмування

Quote (Пилипчук_О_П)
Програмування вигідно вирізняється серед інших предметів тим, що не супроводжується постійним вивченням нового матеріалу (формул, визначень і т.п.), а вимагає і розвиває в першу чергу мислення

+100%
swetikccc Дата: Нд, 31.07.2011, 08:43 | Повідомлення № 94
Ветеран спілкування
Повідомлень: 4199
Нагороди: 31
Рейтинг: 387
Quote (Пилипчук_О_П)
Взагалі-то, у цитаті swetikccc йшлося про малювання А щодо програм для моделювання (якого саме?) - вільне програмне забезпечення вже досить непогано просунулось у цьому напрямку. Тривимірна художня графіка, анімація, ігри - Blender поза конкуренцією, інженерна - FreeCAD (вчора скачав - бачу працює) і т.п.

Шановний пане Пилипчук, Ви знаєте матеріалознавство, що розглядаєте FreeCAD, чи це для Вас іграшка яка малює чудово шестерні і т. п.? :)
Quote (GarryPotter)
Крамольна думка: сучасне програмування не зводиться тільки до "математичного" програмування - значна частина успішних програмістів (розробників успішних проектів) не можуть похвалитися відмінними оцінками з математики.

Крамольна думка якраз що потрібні "чисті" програмісти.
Quote (GarryPotter)
Навіщо всім вивчати алгебру (інтеграли та похідні)? Чи фізику? Вивчати повинні всі, але на якому рівні - це вже інше питання.

От за що я ратую, за спеціалізацію.
В молодшій школі потрібні курси логіки, щоб виявити таких дітей.
Quote (Пилипчук_О_П)
Для того ж, для чого куча 'таких' математиків, фізиків, хіміків, біологів і т.п. Програмування вигідно вирізняється серед інших предметів тим, що не супроводжується постійним вивченням нового матеріалу (формул, визначень і т.п.), а вимагає і розвиває в першу чергу мислення.

Аналогічно і фізика, але не та фізика яку ”математизували” у нашій школі, коли діти нерозуміють навіть суті процесів.

Згадайте чудову фразу.
Мы все учились понемногу,
Чему-нибудь и как-нибудь
,
dpi Дата: Нд, 31.07.2011, 11:15 | Повідомлення № 95
Досвідчений вчитель
Повідомлень: 1438
Нагороди: 1
Рейтинг: 39
Пилипчук_О_П, полностью поддерживаю ваши предложения, но это утопие.
Вэял бы себе программирование, а ИКТ отдал бы второму учителю. %)
Пилипчук_О_П Дата: Нд, 31.07.2011, 15:12 | Повідомлення № 96
Ветеран спілкування
Повідомлень: 4324
Нагороди: 38
Рейтинг: 406
Quote (GarryPotter)
алгоритміка (суть - операційне мислення) слід вводити поступово - для нього потрібно більш абстраговане мислення. Виконавці ("роботи") - так,

Саме це я й мав на увазі. Вчити думати, а не просто програмувати.

Quote (swetikccc)
Шановний пане Пилипчук, Ви знаєте матеріалознавство, що розглядаєте FreeCAD

А також Основи взаємозамінності стандартизації та технічних вимірювань, Опір матеріалів, Теорію машин і механізмів, Деталі машин і ще багато цікавого. За дипломом - ЗТД і фізика. :)

Quote (swetikccc)
Згадайте чудову фразу. Мы все учились понемногу,

Через те й школа називається "загальноосвітня". Що саме давати в початкових класах, щоб отримати найбільшу користь - питання непросте. Але якщо вибирити між інтернетом і виконавцями алгоритмів, я вважаю, що більше толку було б від виконавців.
swetikccc Дата: Нд, 31.07.2011, 18:05 | Повідомлення № 97
Ветеран спілкування
Повідомлень: 4199
Нагороди: 31
Рейтинг: 387
Quote (Пилипчук_О_П)
Цитата (swetikccc )
Згадайте чудову фразу. Мы все учились понемногу,

Через те й школа називається "загальноосвітня". Що саме давати в початкових класах, щоб отримати найбільшу користь - питання непросте. Але якщо вибирити між інтернетом і виконавцями алгоритмів, я вважаю, що більше толку було б від виконавців

тут актуально
Чему-нибудь и как-нибудь, :)
GarryPotter Дата: Нд, 31.07.2011, 19:31 | Повідомлення № 98
Прописаний назавжди
Повідомлень: 357
Нагороди: 2
Рейтинг: 20
Quote (Пилипчук_О_П)
Вчити думати, а не просто програмувати.

Саме так - програмувати, значить думати. Красиво оформляти знайдені в Мережі реферати - ...

Quote (Пилипчук_О_П)
Але якщо вибирити між інтернетом і виконавцями алгоритмів, я вважаю, що більше толку було б від виконавців.

У більшості випадків вивчення "Інтернету" не несе суттєвої користі для учнів - крім теоретичних відомостей всьому іншому (пошуку, спілкуванню в чатах, соціальних мережах, електронному листуванню) навчитись може кожен.

Quote (Пилипчук_О_П)
Через те й школа називається "загальноосвітня"

А хто нам дає право визначати долю дитини? (це про "вузьку спеціалізацію"). Спеціалізації в початковій школі не може бути по самій природі дитини. Основна школа повинна як виявляти спрямування дитини, так і допомагати їх розвивати. Я не проти спеціалізованих шкіл чи класів, але не можна утрирувати програми для "середньостатистичного" учня, роблячи з нього простого "кнопкодава"

Quote (swetikccc)
Чему-нибудь и как-нибудь, :)

Це залежить від вчителя і від учня.
Пилипчук_О_П Дата: Пн, 01.08.2011, 10:39 | Повідомлення № 99
Ветеран спілкування
Повідомлень: 4324
Нагороди: 38
Рейтинг: 406
Quote (GarryPotter)
Спеціалізації в початковій школі не може бути по самій природі дитини.

100%
mouse Дата: Пн, 01.08.2011, 14:23 | Повідомлення № 100
Ветеран спілкування
Повідомлень: 2026
Нагороди: 4
Рейтинг: 62
Згоден з паном Пилипчук_О_П, тому що всі предмети початкової школи так і побудовані - розвиток дитини, підгтовка до життя (соціалізація). І я вважаю, що це саме головне: думати, вміти жити.
swetikccc Дата: Пн, 01.08.2011, 15:14 | Повідомлення № 101
Ветеран спілкування
Повідомлень: 4199
Нагороди: 31
Рейтинг: 387
Я так зрозумів, тут все перепуталося з 89 повідомлення.
Одні про молордшу школу, інші про спеціалізацію в старшій.)))
Щось ось таке потрібно
Информатика для детей. 1 - 4 классы
Від http://teachpro.ru/
І ще щось як мульті пульті, щоб в іншому напрямку розвивати творчість.
serbor Дата: Пн, 01.08.2011, 22:05 | Повідомлення № 102
Наполегливий учасник
Повідомлень: 946
Нагороди: 2
Рейтинг: 46
Quote (swetikccc)
Информатика для детей. 1 - 4 классы

Очень интересно. Это лучшее, что я видел для начальной школы.
swetikccc, спасибо!
GarryPotter Дата: Нд, 07.08.2011, 20:17 | Повідомлення № 103
Прописаний назавжди
Повідомлень: 357
Нагороди: 2
Рейтинг: 20
Міністерство освіти і науки, молоді та спорту вперше оголошує публічний захист проектів навчальних програм для 1-4 класів загальноосвітніх навчальних закладів. Зазначені заходи відбудуться у Київському міському будинку вчителя, що знаходиться за адресою: м. Київ, вул. Володимирська, 57.

Запрошуємо всіх бажаючих педагогічних працівників взяти участь у цих заходах.

19 серпня 2011 року: Освітня галузь «Технології» : Сходинки до інформатики (11.00-12.00 Лекційна зала, 1-й поверх) - Морзе H.B.
Пилипчук_О_П Дата: Пн, 08.08.2011, 11:51 | Повідомлення № 104
Ветеран спілкування
Повідомлень: 4324
Нагороди: 38
Рейтинг: 406
Quote (GarryPotter)
Освітня галузь «Технології» : Сходинки до інформатики

Зверніть увагу: всі предмети названі нормально, і лише інформатики немає: http://www.mon.gov.ua/newstmp/2011/29_07/5/
Замість того - назва одного з розкручених варіантів викладання. Виглядає як спроба монополізації: авторські права на назву комусь належать, тому ніхто крім єдиного колективу авторів не матиме права випускати матеріали з інформатики для початкових класів. Сподіваюсь, на захисті на це звернуть увагу.
Ковшун Дата: Пн, 08.08.2011, 12:53 | Повідомлення № 105
Досвідчений учасник
Повідомлень: 1462
Нагороди: 1
Рейтинг: 25
Quote (Пилипчук_О_П)
і лише інформатики немає

Дуже шкода, що немає!
Хоча...
Quote (Пилипчук_О_П)
Сподіваюсь, на захисті на це звернуть увагу.

Думаю, що ніхто не зверне на це уваги.
Форум інформатиків » РОЗДІЛ ІІІ: МЕТОДИКА, ЗАСОБИ ВИКЛАДАННЯ ІНФОРМАТИКИ » 3.1 Методика викладання інформатики в молодшій школі (1-4 кл.) » Навчальні програми курсу інформатики для початкової школи
Пошук:


© Форум інформатиків України, 2007-2021.