Нд, 26.01.2020, 21:22
Форум інформатиків України
Головна Реєстрація Вхід
Вітаю Вас, Гість · RSS
Вітання на форумі
Незнайомець
Вітаємо на форумі,
Незнайомцю!

 
зареєструйтесь
Перед реєстрацією обов’язково прочитайте:
Оновлення Учасники Пошук
Особисті повідомлення
Видавництво ’’Аспект’’ Видавництво

Модератор форуму: Ktara, НІКОЛЯ, Bandalak, volevikt  
Форум інформатиків » РОЗДІЛ ІІІ: МЕТОДИКА, ЗАСОБИ ВИКЛАДАННЯ ІНФОРМАТИКИ » 3.1 Методика викладання інформатики в молодшій школі (1-4 кл.) » Навчальні програми курсу інформатики для початкової школи
Навчальні програми курсу інформатики для початкової школи
mouse Дата: Чт, 15.11.2007, 20:20 | Повідомлення № 1
Ветеран спілкування
Повідомлень: 2026
Нагороди: 4
Рейтинг: 62
Пропонується обговорення існуючих навчальних програм курсу інформатики для початкої школи. Що використовуєте саме Ви? Який маєте досвід? Які висновки щодо існуючих програм? Які авторські програми можете запропонувати? Поради, пропозиції...

Шановні форумчани!!!!!
Повідомлення, які не відповідають темі або несуть некорисний зміст будуть видалятись без попередження!!!

Lviza Дата: Чт, 03.04.2008, 17:14 | Повідомлення № 31
Тут живе...
Повідомлень: 158
Нагороди: 0
Рейтинг: 3
Quote (SERGIO)
адже більшість дітей вдома мають свої ПК і з раннього дитинства користуються ними.

З цього приводу навожу цитату з мого вчорашнього уроку в 3-му класі.
Я кажу: "Діти, скоро закінчується навчальний рік. Давайте згадаємо, чому ми навчились на уроках комп'ютерної азбуки? Тільки не повторюйтесь. Нехай кожний скаже щось нове." Ну, тут діти наввипередки почали піднімати руки і говорити. Один сказав, що навчився створювати папки, другий - малювати в Paint, третій - відкривати програму Word і т.д. і т.п. А в однієї дівчинки питаю, а ти що навчилась? А вона каже: "А я нічого, я і так все уміла!" smile


Відредаговано: Lviza - Чт, 03.04.2008, 17:16
Nikol Дата: Ср, 17.09.2008, 21:28 | Повідомлення № 32
Новий користувач
Повідомлень: 5
Нагороди: 0
Рейтинг: 0
а я теж веду Сходинки в 1-му класі то мі їх дулим на 2 группи з їх вчителем посатковіх класів: вона їм казочки на теорії розказує з книжечки про компютери а я їх на 20 хв забираю в компютерний клас і все це показую..... тобто працюють по 10-20 хв. в залежності від поведінки.....

а 2-4 класи сходинки взагалі все легко я на цих уроках просто відпочиваю!!!!! :?

InformGRU Дата: Чт, 18.09.2008, 08:45 | Повідомлення № 33
Часто заходить...
Повідомлень: 60
Нагороди: 0
Рейтинг: 3
В нашій школі в 1 класі практикується викладати не за "Сходинками " а курс називається "Азбука комп’ютерної грамотності"

Дещо можна побачити тут

mouse Дата: Пт, 27.03.2009, 14:19 | Повідомлення № 34
Ветеран спілкування
Повідомлень: 2026
Нагороди: 4
Рейтинг: 62
Не дуже активно про програми. Треба розуміти, що інформатика в початковій школі справа майбутнього. А цікаво в чому причина такої не уваги нашого МОН?
NatVovk Дата: Пт, 27.03.2009, 14:42 | Повідомлення № 35
Гол. ред. "Інформатики"
Повідомлень: 168
Нагороди: 0
Рейтинг: 10
І для чого діти навчилися створювати папки? Який у цьому прогрес? Це вміння можна за 10 хв. засвоїти у будь-якому класі. А розвинути закладені природою здібності логічно мислити можна тільки у дошкільному та молодшому шкільному віці. Пізніше ці здібності, якщо їх не розвивати, атрофуються. На ці граблі Японія вже наступила не один раз. Так, наприклад, за останні 20 років у них виросло покоління, яке коли дивиться у книгу, то бачить .... Виявилося, що молодь, яка з пелюшок була оточена комп’ютерами й телевізорами (тобто отримувала вже готові зорові образи казкових героїв), не здатна у дорослому віці сприймати написане словами, адже у них не сформоване образне мислення й така людина, коли читає книжку не може виробити у себе в голові картинку, яка відображає прочитане. Після дослідження такого феномену на сьогоднішній день МОН Японії заборонив використання теле та відеотехніки у дошкільних закладах та молодшій школі (це при їхньому рівні розвитку техніки!). Як на мою думку, то більше розвитку отримує та дитина, яка слухає народні казки, які читає вчителька, ніж та дитина, яку навчають створювати папки й файли. Хто не згоден?
Шестопалов Дата: Пт, 27.03.2009, 17:46 | Повідомлення № 36
Видавець посібників
Повідомлень: 1675
Нагороди: 16
Рейтинг: 280
Quote (NatVovk)
І для чого діти навчилися створювати папки? Який у цьому прогрес? Це вміння можна за 10 хв. засвоїти у будь-якому класі. А розвинути закладені природою здібності логічно мислити можна тільки у дошкільному та молодшому шкільному віці. Пізніше ці здібності, якщо їх не розвивати, атрофуються.

У вівторок 31.03 виходить з друку навчальний посібник "Інформатика. Початковий курс. 3 клас"
/Антонова О.П., 144 с., "Аспект", 16 грн.
У цікавій формі подані завдання для роботи без комп’ютера, які спрямовані на оволодіння основами інформатики, на формування в учнів уміння шукати нестандартні підходи для розв’язування задач. При роботі з комп’ютером учні здійснюють практичну діяльність для підтримки основних предметів, що вивчаються в 3-му класі. Комп’ютер виступає як засіб педагогічної діяльності вчителя, а доступ учнів до комп’ютерної техніки є обмеженим. Практична частина передбачає 15-20 хвилин роботи за комп’ютером, для якої вибираються навчальні програми із наявного у школі програмного забезпечення (наприклад, «Аліса вивчає українську мову», «Дитячий тренажер грамотності», «Логіка», «Незнайкова грамота», «Пригоди Петрика», «Скарбниця знань» та інші).
Зміст посібника:
Урок 1. Привіт, комп’ютер! Урок 2. Інформація та інформатика. Урок 3. Форми представлення інформації. Урок 4. Джерела, приймачі та носії інформації. Урок 5. Будова комп’ютера. Урок 6. Клавіатура комп’ютера. Урок 7. Зупинка № 1. Урок 8. Галузі застосування комп’ютера. Урок 9. Учням про кібернетику. Урок 10.Робочий стіл та його елементи. Урок 11. Курсор. Урок 12. Піктограми (див. фрагмент уроку). Урок 13. Програма та її вікно. Урок 14. Меню. Урок 15. Зупинка № 2. Урок 16. Конкурс ерудитів. Урок 17. Послідовність дій. Урок 18. Алгоритм. Урок 19. Розгалуження. Урок 20. Зупинка № 3. Урок 21. Склад і дії об’єкта. Урок 22. Група об’єктів. Загальна назва. Урок 23. Загальні та відмінні властивості об’єктів. Урок 24. Множина. Елементи множини. Урок 25. Порівняння множин. Урок 26. Вкладеність множин. Підмножина. Урок 27. Переріз множин. Урок 28. Об’єднання множин. Урок 29. Зупинка №4. Урок 30. Поняття про граф та дерево. Урок 31. Аналогія. Урок 32. Закономірність. Урок 33. У світі казкових задач. Урок 34. Конкурс ерудитів №2. Додатки: Шифрувальна таблиця. Це цікаво знати. Цифровий алфавіт. Таблична інформація. Калькулятор. Про носії інформації. Сліди. Додаткові вправи і завдання. Фізкультхвилинка. Словник термінів. Для вчителя: Методичні поради. Планування уроків.

Зробити замовлення http://aspekt-edu.kiev.ua

Відредаговано: Шестопалов - Пт, 27.03.2009, 17:48
NatVovk Дата: Пт, 27.03.2009, 18:22 | Повідомлення № 37
Гол. ред. "Інформатики"
Повідомлень: 168
Нагороди: 0
Рейтинг: 10
Шановний Євгене, я Вас дуже поважаю як людину яка робить дуже потрібну справу, жаль, що ми з Вами не знайомі особисто (хоча майже усіх в галузі інформатики України (як класичної так і шкільної) я знаю. Мабуть на ювілеї зустрінемось. Запитання таке: чого Ви не хочете випустити людську книжку з народними казками, куплять усі (я — також). Для чого вивчати будову комп’ютера у 3 класі? Що воно дає?
Повторюю свою позицію ще раз: Виявилося, що молодь, яка з пелюшок була оточена комп’ютерами й телевізорами (тобто отримувала вже готові зорові образи казкових героїв), не здатна у дорослому віці сприймати написане словами, адже у них не сформоване образне мислення й така людина, коли читає книжку не може виробити у себе в голові картинку, яка відображає прочитане. Після дослідження такого феномену на сьогоднішній день МОН Японії заборонив використання теле та відеотехніки у дошкільних закладах та молодшій школі.
Sopot Дата: Пт, 27.03.2009, 18:42 | Повідомлення № 38
Я тут недавно...
Повідомлень: 47
Нагороди: 0
Рейтинг: 2
Quote (NatVovk)
Повторюю свою позицію ще раз: Виявилося, що молодь, яка з пелюшок була оточена комп’ютерами й телевізорами (тобто отримувала вже готові зорові образи казкових героїв), не здатна у дорослому віці сприймати написане словами, адже у них не сформоване образне мислення й така людина, коли читає книжку не може виробити у себе в голові картинку, яка відображає прочитане. Після дослідження такого феномену на сьогоднішній день МОН Японії заборонив використання теле та відеотехніки у дошкільних закладах та молодшій школі.

Підтримую пані Наталю - свого часу вивчалось впровадження "Комп'ютерної азбуки" в 1 класі. Результат, за висновками вчених - негативний. Я сам маю змогу викладати в початковій школі, але не роблю цього. Чому? По-перше, інформатика не зводиться до вивчення клавіатури, запуску програм, зміни шпалер на Робочому столі та ознайомлення з Word'ом. Можна спробувати програмувати (на мінімальному рівні), але... Але в більшості все , що є в "Сходинках" або інших подібних курсах ("Скарбниця знань") можна робити і без комп'ютера - був би посібник. Плюс дотримання санітарно-гігієнічних вимог пр роботі з ПК - ми соромливо закриваємо очі на те, що діти практично не можуть вкластись в ці рамки. І для чого їм (дітям) вищевказані уміння? Життєвий приклад - дитина (3 клас) навчилась "працювати" з комп'ютером, батьки купляють їй комп'ютер - тепер вона по 3-4 години сидить перед ним "ганяючи дьябло". Огляньтесь і ви побачите сотні подібних випадків. Так вчителю інформатики краще "гратися" в початкових класах, ніж вивчати програмування в 10-11

Шестопалов Дата: Сб, 28.03.2009, 08:09 | Повідомлення № 39
Видавець посібників
Повідомлень: 1675
Нагороди: 16
Рейтинг: 280
Quote (NatVovk)
Запитання таке: чого Ви не хочете випустити людську книжку з народними казками, куплять усі (я — також). Для чого вивчати будову комп’ютера у 3 класі? Що воно дає?

Повідомте свої ПІБ і домашню адресу на aspekt@sh.km.ua , я Вам вишлю примірник "3 кл" для більш предметного "разбора полётов". Як на мене, саме сказане Вами вище в цьому посібнику в повній мірі виконано.

Додано (28.03.2009, 08:09)
---------------------------------------------

Quote (NatVovk)
не здатна у дорослому віці сприймати написане словами, адже у них не сформоване образне мислення й така людина, коли читає книжку не може виробити у себе в голові картинку, яка відображає прочитане.

Цікаво почути коментар з приводи казочки у підручнику (!) літератури для 8-го класу.
Тут лише фрагмент: "Сіла під кущ. Випила вина. З'їла пиріжок. Дістала з потайної кишені джинсів цигарку...
Як тут з кущів виходить. Вовк! Страшний, величезний. Очі голодним вогнем світяться. - А-а-а! - гаркнув. - Червона Шапочка! Попалася! Зараз тебе з'їм. Червона Шапочка озирнулася. Сплюнула через напомаджені губи. - Пішов геть! Шкет нещасний! І не таких бачила. Дихнула Червона Шапочка на Вовка перегаром вина й тютюну. Вовк очумів. Схопила Червона Шапочка Вовка за вуха, сіла на нього верхи..."
NatVovk Дата: Сб, 28.03.2009, 10:41 | Повідомлення № 40
Гол. ред. "Інформатики"
Повідомлень: 168
Нагороди: 0
Рейтинг: 10
Доброго дня всім інформатикам.
Пане Євгене, наведений Вами приклад, це не є казочка, це такий самий мотлох далеких від знання предмету «фахівців», як і "Комп'ютерна азбука" в 1 класі. Отже, виявляється, що скрізь в освіті є такі «фахівці», тому ще раз пропоную всім розпочати хоча б на сторінках нашої газети Інформатика (видавництва Шкільний світ) дискусію на тему «А хто входить у склад комісій з надання грифів і чому?». Для початку я повинна мати листи від читачів. Можу у такий спосіб мотлоху серед підручників поменшає.
А хто читав мої слова уважно, то помітив, що я казала про НАРОДНІ казки, тобто про той скарб, який зібраний народом століттями, й відображає історію, традиції. До речі, якщо вести мову про народні казки, то всі народи світу мають у різних інтерпретаціях казку про червону шапочку, казку про красуню й чудовисько, казку про сплячу красуню. Є й традиційні казки певних країн. Наприклад, казка про кота у чоботях це відображення традицій, які склалися у Франції, коли старший син отримував все, а молодшим нічого не доставалося. По країні в ті часи гуляли юрби таких молодших синів, тому мабуть папа Римський (зараз не здагаю хто саме) кинув клич про хрестові походи, щоб вивести їх за межі країни. Але згадка про цю традицію у людській пам’яті залишилася. Отже, я проти такого мотлоху, який Ви прочитали з книжки для 8 класу. Я за якісні підручники.
Шестопалов Дата: Сб, 28.03.2009, 11:06 | Повідомлення № 41
Видавець посібників
Повідомлень: 1675
Нагороди: 16
Рейтинг: 280
Quote (NatVovk)
пропоную всім розпочати хоча б на сторінках нашої газети Інформатика (видавництва Шкільний світ) дискусію на тему «А хто входить у склад комісій з надання грифів і чому?».

Тим самим визнавати систему конкурсів та постачання шкіл неякісними підручниками прийнятною? От тільки склад комісій покращити? А чи не хочете подивитись у корінь? Адже ВСЯ система ЗАКРИТИХ конкурсів без попереднього випробування В РЕАЛЬНОМУ НАВЧАЛЬНОМУ ПРОЦЕСІ підручників ДІЮЧИМИ ВЧИТЕЛЯМИ принципово не може дати позитивних результатів. Може наважитесь на сторінках Вашої газети опублікувати мою статтю:
Україна – не Європа?
Наших вчителів вражає простий і справедливий спосіб забезпечення шкіл якісними підручниками, який вони бачать у Європі. Наприклад, у Польщі на початку навчального року у книжкових крамницях на полицях стоять підручники з одних і тих же предметів багатьох авторів. Через якийсь час кількість авторів стає меншою, але не через те, що їм заборонили друкувати книжки. Шляхом ринкового відбору залишилися книги кількох авторів, які сподобались покупцям (вчителям, учням та їх батькам). Та й школи визначилися, за якими саме підручниками їм краще навчати дітей, і закупили їх у потрібній кількості за гроші, що їм виділила держава. Боротьба за покупця між авторами і видавництвами змушує їх пропонувати на вільний продаж якомога кращі і дешевші книги, а школи від такої конкуренції лише виграють. А як школи забезпечуються новими підручниками в Україні?
Щось подібне до Європи створили в Україні державні і приватні видавництва та розповсюджувачі навчальної літератури, але діють вони стихійно і всупереч політиці нашого Міністерства освіти і науки. В цій мережі можна придбати за власні гроші книжки так званої допоміжної навчальної літератури, тому що базові підручники надходять безпосередньо у школи за монопольними правилами МОН України. Школи змушують використовувати лише схвалені МОН України підручники, всі інші наказують вилучати із фондів шкільних бібліотек і мабуть скоро будуть спалювати, як у часи інквізиції. В умовах переслідування проявів «хаосу ринку» МОН України намагається запевнити освітян у прозорості і некорумпованості щорічних конкурсів рукописів підручників і постачання ними шкіл.
Завершилися конкурси рукописів підручників для 9-го класу 12-річної школи. Вузьке коло таємних експертів МОН України визначили переможців, які одержать державне замовлення на видання підручників до нового 2009-2010 навчального року. Ці рукописи попереднього випробування в умовах реальної школи не проходили, діючими вчителями не рецензувалися, їхні повні тексти або хоча б фрагменти ні в освітянській пресі, а ні в Інтернеті не публікувалися, у школах вчителі і учні їх в очі не бачили.
Тим часом знімається шквал апеляцій від авторів, яких не влаштовує методика, за якою оцінюються конкурсні роботи. Таким авторам з не гіршими (а може, і кращими) вже перевіреними практичним використанням підручниками доведеться без державної підтримки на власний фінансовий ризик видавати свої книги і пропонувати їх школам.
З усього видно, що наше МОН України – останній оплот централізованого неринкового розподілу державних грошей на пострадянському просторі, при якому автори і видавництва приречені битися між собою за одержання «державного замовлення». Ну, що принципово зміниться, якщо «автор Іваненко» рішенням апеляційної комісії посуне з першого місця «автора Сидоренко» і в школу за державний рахунок піде безкоштовно(?) його підручник?
Справа не в тому, хто з авторів та видавців проб’ється до державного «корита», а в тому, щоб зробити ринкові можливості рівними для всіх! Наприклад, на ринку кожен продавець намагається догодити покупцеві, бо у нього є гроші. Чому б не стати всім авторам і видавцям навчальної літератури з одного боку «прилавка», а з іншого боку школи-покупці з державними грошима(!) вибиратимуть той чи інший підручник, який найкраще відповідає навчальному процесу їхнього навчального закладу? Адже один-єдиний базовий підручник, нехай він найкращий серед інших, не може мати універсальне застосування для учнів з різним рівнем знань, для вчителів з різною професійною підготовкою, для шкіл з різним навчальним профілем і технічним забезпеченням.
За існуючою системою видавництва-переможці за державні кошти прагнуть зробити базові підручники якомога дорожчими, у твердих палітурках, штучно роздувають обсяг навчального матеріалу. Досить покласти в ранець 5-6 таких книг, щоб дитина зігнулася в дугу від їхньої ваги. Значна кількість таких видань не витримують випробування в умовах навчального процесу і новою партією макулатури осідають у шкільних бібліотеках. Цікаво було б скласти список таких підручників і підрахувати збитки державі від їх випуску.
Чому ж так довго МОН України не відмовляється від системи конкурсного відбору, яка по своїй суті не може справедливо діяти? Чому учні та вчителі стають заручниками чиновницьких «залаштункових ігор» з виданням підручників? Невже ідея про цільове виділення кожній школі коштів на закупівлю підручників не має права на існування?
Якби порахувати витрати держави на конкурсне видання підручників для одного учня та пропорційно виділили школам лише половину цих коштів на придбання навчальної літератури, то кожен учень мав би сучасний підручник, а вчителі не ламали б собі голову, як прив'язати планування уроків до базового підручника, який чомусь не відповідає рекомендованій програмі.
Основний принцип демократії – рівні можливості для всіх! У нас же хороші книги пробиваються до учнів за рахунок того, що вони кращі за змістом базових підручників, оплачених державою. В умовах ринку автори стараються своєю літературою догодити учням, вчителям, навчальному процесу, рекомендованим програмам. Тільки вчитель може розсудити, які підручники йому найкраще підходять для навчання учнів! Аби лише ці підручники відповідали діючим програмам і вимогам стандартів. А от за цим повинне слідкувати МОН України.
Скептики кажуть, що МОН України ніколи не запровадить децентралізоване постачання шкіл підручниками з передачею державних грошей тим, хто цими підручниками буде користуватися, тому що... Відгадайте з трьох разів, чому.


Відредаговано: Шестопалов - Сб, 28.03.2009, 11:08
swetikccc Дата: Сб, 28.03.2009, 18:47 | Повідомлення № 42
Ветеран спілкування
Повідомлень: 4164
Нагороди: 31
Рейтинг: 387
Quote (Шестопалов)
Скептики кажуть, що МОН України ніколи не запровадить децентралізоване постачання шкіл підручниками з передачею державних грошей тим, хто цими підручниками буде користуватися, тому що... Відгадайте з трьох разів, чому.

Тому, що Україна – не Європа
mouse Дата: Сб, 04.04.2009, 14:04 | Повідомлення № 43
Ветеран спілкування
Повідомлень: 2026
Нагороди: 4
Рейтинг: 62
Приєднуюсь до полеміки.
Якщо ми говоримо про інформатику в початковій школі - то це інтегрований курс.
Я часто сам чую: "Інформатика без ПК? Що ж це таке?" А я кажу: "Це ще цікавіше!!!" Ніхто не вірить.
А те що зараз є - це нормально. Має бути "природній відбір". Нам далеко до Європи, так само ще далі до Японії. Але цілком згоден, що не потрібен укр. велосипед. ПОТРІБНІ фахівці. А у нас знову роблять всебічний розвиток - люди-космоси. Стільки говорять про профільне навчання, але вона в "середній" школі (не будемо брати ліцеї та гімназії), пробачте, але ніяке.
Так, дошкільний та молодший шкільний вік - це сензетивні періоди для бататьох психологічних процесів. ПК - це лише технічний засіб (практично універсальний).

Проблема не в цьому. А в тому, що на питання, а кми ви працюєте, мені 3-4 роки назад, було соромно казати: "Вчителем!" Ви не бачили конкурс на факультет фіз-мат в пед. універі. Ну, майже: Хто прийшов - того і забрали. В армії і то відбирають. А у цих дітей інформатика, в більшості була лише старші класи, в деяких менше.
От вам і Японія.

PanPete Дата: Сб, 04.04.2009, 15:19 | Повідомлення № 44
Наполегливий учасник
Повідомлень: 797
Нагороди: 1
Рейтинг: 45
Quote (mouse)
"Інформатика без ПК? Що ж це таке?" А я кажу: "Це ще цікавіше!!!" Ніхто не вірить.

І я також. Будь ласка - конкретніше.
filnick Дата: Сб, 04.04.2009, 17:33 | Повідомлення № 45
Мудрий вчитель
Повідомлень: 2238
Нагороди: 7
Рейтинг: 124
Quote (mouse)
Стільки говорять про профільне навчання, але вона в "середній" школі (не будемо брати ліцеї та гімназії), пробачте, але ніяке.

А чого вибачатися, якщо воно реально - ніяке. Звичайна бутафорія, особливо у сільських чи малокомплектних школах.
Що стосується інформатики без ПК (або з його мінімізацією у користуванні) в молодшій школі, то ідея досить цікава.
Форум інформатиків » РОЗДІЛ ІІІ: МЕТОДИКА, ЗАСОБИ ВИКЛАДАННЯ ІНФОРМАТИКИ » 3.1 Методика викладання інформатики в молодшій школі (1-4 кл.) » Навчальні програми курсу інформатики для початкової школи
Пошук:


© Форум інформатиків України, 2007-2020.