 |
Вітаю Вас, Гість · RSS |
 |
Інформатика в інших країнах
| |
kom_adm |
Дата: Пн, 29.09.2008, 20:20 | Повідомлення № 1 |
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3767
| Дуже хочеться дізнатися про вивчення інформатики за рубіжем. Що вивчають там на уроках інформатики? Які розділи, теми, програмне забезпечення? Будь-ласка, розповідайте, хто інформований, залишайте посилання. Шановні форумчани!!! Повідомлення, які не відповідають темі або несуть некорисний зміст будуть видалятися без попередження!!!
|
|
| |
Newbie |
Дата: Вт, 30.09.2008, 10:06 | Повідомлення № 2 |
Хелпер
Повідомлень: 1414
| Швеція предмету інформатика (чи ІСТ чи будь-як інакше) не існує. слова вчителів: "діти в школу приходять, вміючи користуватись комп*ютером. ми їх вчимо читати, писати, рахувати, а комп*ютер для них - те саме, що будь-який інший побутовий пристрій. в школі ж не вчать як телевізор включати " комп*ютери часто стоять в коридорах, з вільним доступом до Інтернету (але звісно не до всіх сайтів!). кілька слів про систему освіти : 9-річна основна школа Grundskola + 3 роки "гімназія" Gymnasieskola за профілями. оцінки - починаючи з другої половини 8го класу, причому їх тільки три: "відмінно", "добре", "задовільно" . предметів як таких - мало, але при цьому є їх повна інтеграція. наприклад "естествознание" (мені перекладали на російську, тому я так і ідентифікую) - це біологія+хімія+фізика. якщо є зацікавлення - розкажу детальніше про принципи фінансування і взагалі освіту. повертаючись до інформатики. вона використовується на всіх предметах для викладання, але окремого предмету немає (можливо це ще пов*язано із тим, що як я писала, предметів виокремлюються малу кількість). є комп*ютерні класи, які використовують для проведення різних уроків, як лінгафонні кабінети, учні після уроків приходять посидіти в Інтернеті, пограти в ігри Є людина чи то вчитель, чи то лаборант, який відповідає за техніку, підтримує її в робочому стані, надає консультації індивідуальні, якщо раптом хтось не вміє скористатись Word чи PowerPoint. всі питання стосовно апаратного, та і програмного забезпечення звісно не за свій рахунок, переважно то вирішує муніципалітет, який закупляє техніку і програми для всіх своїх шкіл. в принципі є тенденція до переходу на OpenSource, бо дорого получається оновлення постійно купувати. серед 17 профілів гімназійного рівня є кілька, пов*язаних з інформатикою в нашому розумінні цього предмету: програма електроніки (Electricity), програма технологій (Technology), програма медіа (Media). вони займаються просунутим програмуванням (але то не таке програмування, як в нас, а проекти!), веб-проектами, відео-монтажем, звукорежисурою і т.д. Бувають курси за вибором такого плану як "використання комп*ютерів", "медіа-комунікації", "текстові комунікації", "мультимедіа" і т.п. з вищесказаного видно, що проводити аналогії між цими двома системами і співставляти календарне планування майже нереально  Додано (30.09.2008, 10:06) ---------------------------------------------
Quote (Anatoli) Цікаво ¿а що вивчають на інформатиці в USA? учениця приїхала після року навчання в штатах. хотіла там вивчати інформатику (ну забезпечення ж краще, ніж тут). там курси за вибором. прийшла на перше заняття. її попросили натиснути на клавіатурі Backspace , вона не зорієнтувалась що це за кнопка (ну не бачила вона такого слова раніше, хоча ми тут з нею і програмували і все решта), їй сказали, що в неї немає базового рівня володіння комп*ютером, тому на курс її не запишуть. їй треба було проходити курс молодшої школи по технологіях, щоб таки записатись на інформатику в старшому класі. оскільки часу не було, вона просто вибрала інший курс
Відредаговано: Newbie - Вт, 30.09.2008, 09:59 |
|
| |
Anatoli |
Дата: Вт, 30.09.2008, 11:34 | Повідомлення № 3 |
Прописаний назавжди
Повідомлень: 281
| Браво. Я про те, що ми все видумуємо велосипед і думаємо, що дітям без Access дітям капець, а нам просто потрібен перекладач з іноземних мов. Пропоную не зупинятися, а ще пошукати світового досвіду.
|
|
| |
NataliyG |
Дата: Вт, 30.09.2008, 12:02 | Повідомлення № 4 |
Активний учасник
Повідомлень: 685
| В моїй школі працює волонтер із США. Я з ним говорила на цб тему. В США ше коли він вчився в школі (йому зарас 22-23роки) починаючи з 1 класу інформатика була 2-3 рази в тиждень. Їх вчили не тільки вільно володіти компютерами, а також швидко друкувати не дивлячись на клавіатуру. Тобто клавіатура постійно закрита від учнів і вони на протязі навчання вчаться запамятовувати де яка клавіша. Досить непогано. Тобто їх не вчать каліграфічно і швидко писати їх вчать швидко друкувати і якісно друкувати. Але відносно програми то учні самі вибирають що їм саме вчити. Для прикладу програмування не всі вчать, а лише ті хто вибрав це предмет.
|
|
| |
Newbie |
Дата: Вт, 30.09.2008, 12:17 | Повідомлення № 5 |
Хелпер
Повідомлень: 1414
| не думаю, що отак-от відмовитись від Access чи від будь-якого іншого елементу нашої інформатики - це корисно! справа в тому, що в різних країнах різний базовий суспільний рівень технологічної освіченості. якщо шведський малюк без проблем справляється з Вордом, то не факт, що наші 7-класники, в яких не було інформатики, теж справляться, правда ж? в інших країнах інша історія інформатичної освіти, і тепер відповідно - інші реалії. в наших силах - максимально скоротити процес, якщо хочете , надолуження, щоб бути на рівних. і ще - учень може сприймати урок із застосуванням комп*ютерів як урок інформатики, але не факт, що це так є
|
|
| |
Varkan |
Дата: Вт, 30.09.2008, 12:31 | Повідомлення № 6 |
Викладач ВУЗу
Повідомлень: 425
| Добре там де нас немає. ми дуже сильно бачимо плюси їхньої освіти а опускаємо мінуси. І по статистиці наша система освіти до недавна була набагато вища ніж їх (поки не почали їх копіювати)
|
|
| |
Newbie |
Дата: Вт, 30.09.2008, 12:37 | Повідомлення № 7 |
Хелпер
Повідомлень: 1414
| Quote (Varkan) Добре там де нас немає. ми дуже сильно бачимо плюси їхньої освіти а опускаємо мінуси. І по статистиці наша система освіти до недавна була набагато вища ніж їх (поки не почали їх копіювати) не у всьому! власне і треба бачити плюси їхні і плюси наші. і абсолютно так само - мінуси їхні і мінуси наші. сліпе копіювання в одну чи в другу сторону до добра не приводить!
|
|
| |
kom_adm |
Дата: Вт, 30.09.2008, 21:40 | Повідомлення № 8 |
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3767
| Newbie, дякую за чудову розповідь. Висновок однозначний - терміново надолужувати втрачене, намагатись хоч трішки скоротити розрив в розвитку інформатики. В Україні я тільки цього року бачу тенденції на покращення: інформатика офіційно введена в 11-річній школі з 10-го класу, в 12-річній - з 9-го, проте факультативні курси читаються з 7-го, 5-го, 4-го і навіть 2-го. Це цього року майже по всіх школах. Невже в міністерстві починають просипатися? Якби проснулися повністю, то ввели б обов’язкове вивчення з Quote (NataliyG) починаючи з 1 класу Ну в крайньому разі з 2-го. Ми дуже відстала країна по навчанню інформатики, ІТ. І це більше не може продовжуватись. Зараз, мені здається, більшість вчителів інформатики значно підвищили свою кваліфікацію і готові до більш-менш якісного викладання з 5-го класу. Чи це тільки здається? Ну що ж, на наступний рік приходять в 9-й клас учні, що вчаться за 12-річними програмами. Побачимо, скільки годин на тиждень буде в них. Хоча і так ясно, що універсальний профіль - це 1 година. Критично мало. Хочеться почути ще цікаві розповіді.
|
|
| |
Newbie |
Дата: Ср, 01.10.2008, 08:49 | Повідомлення № 9 |
Хелпер
Повідомлень: 1414
| Quote (Ковальчук_Олександр) проте факультативні курси читаються з 7-го, 5-го, 4-го і навіть 2-го. Це цього року майже по всіх школах. Невже в міністерстві починають просипатися? якраз не міністерство!!! це на місцях народ давно прокинувся, і хоче (бо вибирає факультативи) вивчати інформатику, а міністерство не реагує введенням цього предмету в інваріантну складову...
|
|
| |
zverok |
Дата: Ср, 01.10.2008, 13:36 | Повідомлення № 10 |
Креативний вчитель
Повідомлень: 153
| Вот, добрые люди про Германию отчитались: Quote Касательно Германии: Образование находится в ведомстве земель и конкретных программ на федеральном уровне, считай что и нет. В Баварии, например, есть вот такой вот есть документ http://www.schule.bayern.de/texte/Informatik.pdf В принцыпе, оглавление говорит само за себя. Вот, что предлагают учить на уровне Sekundaerstufe (соответсвует примерно нашему 8-9 классу): 2.2.2.1 Modellierungen (Моделирование) 2.2.2.2 Verteilte Systeme (распределенные системы) 2.2.2.3 Typische Datenstrukturen (основные структуры данных) 2.2.2.4 Aufwandsabschätzungen. (определение трудозатрат) 2.2.2.5 Spezifikation / Verifikation (и так понятно) 2.2.2.6 Methoden der Softwareentwicklung (методы разработки софта) В гимназии (10-12 класс) в завершение программы прелагают изучать следующие языки: 4.3.1 Imperative und objektorientierte Programmiersprachen (PC) 4.3.1.1 Modula-2 4.3.1.2 Oberon-2 4.3.1.3 Pascal 4.3.1.4 Java 4.3.1.5 C / C++ 4.3.1.6 Basic 4.3.2 Imperative und objektorientierte Programmiersprachen (Apple Macintosh) 4.3.2.1 MPW 4.3.2.2 MetroWerks 4.3.2.3 Oberon/F 4.3.3 Imperative und objektorientierte Programmiersprachen (Linux) 4.3.4 Weitere Programmiersprachen 4.3.4.1 LOGO 4.3.4.2 Funktionale Sprachen 4.3.4.3 Beschreibende Sprachen В оконцовке предлагают спроектировать и создать робота из конструктора Лего. В целом, информатика как таковая не является "общеобразовательным" предметом. Школьники в процессе самоопределения решают, какие предметы они хотят углублять — они и становятся профильными предметами ученика. Так что не надо принимать вышеопсанное за средний уровень всех школьников. Это указания как раз для школьников, выбравших себе профилем информатику (или математику). Резюме: В силу особенностей системы образования, отнюдь не каждый школьник владеет информатикой. Школьники же, которые проявили интерес к предмету, владеют им на достаточно высоком уровне. Не побоюсь сказать, что этот уровень в некоторых случаях выше выпускников некоторых российских вузов. При этом стоит заметить, что доля школьников, выбравших профилем информатику или математику достаточно низка. В итоге имеем (даже очень) высококлассных инженеров при их большом недостатке на рынке труда. Оттуда и офигенные зарплаты у таковых Сразу после универа попадаешь на оклад в € 4000 без всяких проблем. (Это очень много даже по местным масштабам) Для того, чтобы Вы могли оценить недостаток инжинеров приведу в пример данные 2003 года (ибо их знаю, но сейчас мало что изменилось). В среднем в потоке 1го семестра начинающих инженерное ВО будет человек 120. Из них закончат через 5-6 лет максимум 20. Остальные прерывают учебу или уходят в другую "отрасль".
|
|
| |
Шестопалов |
Дата: Чт, 02.10.2008, 08:01 | Повідомлення № 11 |
Видавець посібників
Повідомлень: 1713
| Quote (Varkan) І по статистиці наша система освіти до недавна була набагато вища ніж їх Нашу освіту тільки тоді можна рахувати "вищою", коли по Уол-стріту американці поїдуть на наших "Запорожцях", німці будуть пити наше пиво, французи користуватись нашою парфумерією, турки одягатися в нашу одежу...
|
|
| |
Newbie |
Дата: Чт, 02.10.2008, 15:43 | Повідомлення № 12 |
Хелпер
Повідомлень: 1414
| Quote (Шестопалов) Нашу освіту тільки тоді можна рахувати "вищою", коли по Уол-стріту американці поїдуть на наших "Запорожцях", німці будуть пити наше пиво, французи користуватись нашою парфумерією, турки одягатися в нашу одежу... я б так не утрирувала... наприклад наші науковці брали участь в розробці ВАКу, причому для них були створені дуже пільгові умови (за шенгенськими правилами вони не могли перебувати в одній країні більш як 3 місяці, тому було створено кілька однакових лабораторій,і вони переїздили кожні 3 місяці, щоб не порушувати закони. лабораторії виявились дешевшими за зміну законодавства!) та й офшорного програмування у нас досить багато - є чим гордитись. вчителі інших країн у захваті від залишків нашої математичної освіти, "там" діти не затрудюють себе такими складними предметами як математика чи фізика... тобто ситуація не така вже й однозначна і прямолінійна. в кожній системі є недоліки, але є й методи їх мінімізації
|
|
| |
Nicola |
Дата: Пт, 03.10.2008, 22:48 | Повідомлення № 13 |
Прописаний назавжди
Повідомлень: 475
| Quote (Newbie) а міністерство не реагує введенням цього предмету в інваріантну складову... І не введуть. Бо хто до керма приходить(профіль який у нього) той на свій бік і тягне. Про майбутнє наших дітей вони не думають( їхні то не в наших ЗНО навчаються). У нас взагалі кількість годин навіть у 10 класі зменшили.... те ж саме буде і з спецкурсами!
|
|
| |
Newbie |
Дата: Нд, 24.01.2010, 10:06 | Повідомлення № 14 |
Хелпер
Повідомлень: 1414
| Quote (zverok) Вот, добрые люди про Германию отчитались: цікаво дізнатись! я думаю саме такої інформації нам дуже бракує, і можливості поглянути на всю систему освіти (і країни зрештою) збоку. тоді багато "невирішуваних" проблем бачаться зовсім інакше  Додано (24.01.2010, 10:06) --------------------------------------------- стаття про одну із шкіл Великобританії http://www.computerra.ru/interactive/498198/
|
|
| |
© Форум інформатиків України, 2007-2023.  |