Ср, 20.09.2017, 06:53
Форум інформатиків України
Головна Реєстрація Вхід
Вітаю Вас, Гість · RSS
Вітання на форумі
Незнайомець
Вітаємо на форумі,
Незнайомцю!

   
зареєструйтесь
Перед реєстрацією обов’язково прочитайте:
Оновлення Учасники Пошук
Особисті повідомлення
Видавництво ’’Аспект’’ Видавництво

Сторінка 1 з 11
Модератор форуму: Bandalak, Ktara, НІКОЛЯ, volevikt 
Форум інформатиків » РОЗДІЛ VIІІ: ОБМІН ДОСВІДОМ (УРОКИ, ФАКУЛЬТАТИВИ, ПОЗАКЛАСНА РОБОТА) » 8.8 Всебічна обізнаність сучасного інформатика » Інформатика в інших країнах (США, Канада, Франція, Японія, Німеччина, Англія...)
Інформатика в інших країнах
Ковальчук_Олександр Дата: Пн, 29.09.2008, 21:20 | Повідомлення № 1
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3621
Нагороди: 17
Рейтинг: 192
Дуже хочеться дізнатися про вивчення інформатики за рубіжем.
Що вивчають там на уроках інформатики? Які розділи, теми, програмне забезпечення?
Будь-ласка, розповідайте, хто інформований, залишайте посилання.

Шановні форумчани!!! Повідомлення, які не відповідають темі або несуть некорисний зміст будуть видалятися без попередження!!!

Newbie Дата: Вт, 30.09.2008, 11:06 | Повідомлення № 2
Хелпер
Повідомлень: 1412
Нагороди: 9
Рейтинг: 91
Швеція

предмету інформатика (чи ІСТ чи будь-як інакше) не існує. слова вчителів: "діти в школу приходять, вміючи користуватись комп*ютером. ми їх вчимо читати, писати, рахувати, а комп*ютер для них - те саме, що будь-який інший побутовий пристрій. в школі ж не вчать як телевізор включати " комп*ютери часто стоять в коридорах, з вільним доступом до Інтернету (але звісно не до всіх сайтів!).

кілька слів про систему освіти :? : 9-річна основна школа Grundskola + 3 роки "гімназія" Gymnasieskola за профілями. оцінки - починаючи з другої половини 8го класу, причому їх тільки три: "відмінно", "добре", "задовільно" . предметів як таких - мало, але при цьому є їх повна
інтеграція. наприклад "естествознание" (мені перекладали на російську, тому я так і ідентифікую) - це біологія+хімія+фізика.
якщо є зацікавлення - розкажу детальніше про принципи фінансування і взагалі освіту.

повертаючись до інформатики. вона використовується на всіх предметах для викладання, але окремого предмету немає (можливо це ще пов*язано із тим, що як я писала, предметів виокремлюються малу кількість).
є комп*ютерні класи, які використовують для проведення різних уроків, як лінгафонні кабінети, учні після уроків приходять посидіти в Інтернеті, пограти в ігри
Є людина чи то вчитель, чи то лаборант, який відповідає за техніку, підтримує її в робочому стані, надає консультації індивідуальні, якщо раптом хтось не вміє скористатись Word чи PowerPoint. всі питання стосовно апаратного, та і програмного забезпечення звісно не за свій рахунок, переважно то вирішує муніципалітет, який закупляє техніку і програми для всіх своїх шкіл. в принципі є тенденція до переходу на OpenSource, бо дорого получається оновлення постійно купувати.

серед 17 профілів гімназійного рівня є кілька, пов*язаних з інформатикою в нашому розумінні цього предмету: програма електроніки (Electricity), програма технологій (Technology), програма медіа (Media). вони займаються просунутим програмуванням (але то не таке програмування, як в нас, а проекти!), веб-проектами, відео-монтажем,
звукорежисурою і т.д. Бувають курси за вибором такого плану як "використання комп*ютерів", "медіа-комунікації", "текстові комунікації", "мультимедіа" і т.п.

з вищесказаного видно, що проводити аналогії між цими двома системами і співставляти календарне планування майже нереально

Додано (30.09.2008, 10:06)
---------------------------------------------

Quote (Anatoli)
Цікаво ¿а що вивчають на інформатиці в USA?

учениця приїхала після року навчання в штатах. хотіла там вивчати інформатику (ну забезпечення ж краще, ніж тут). там курси за вибором. прийшла на перше заняття. її попросили натиснути на клавіатурі Backspace , вона не зорієнтувалась що це за кнопка (ну не бачила вона такого слова раніше, хоча ми тут з нею і програмували і все решта), їй сказали, що в неї немає базового рівня володіння комп*ютером, тому на курс її не запишуть. їй треба було проходити курс молодшої школи по технологіях, щоб таки записатись на інформатику в старшому класі. оскільки часу не було, вона просто вибрала інший курс


Відредаговано: Newbie - Вт, 30.09.2008, 10:59
Anatoli Дата: Вт, 30.09.2008, 12:34 | Повідомлення № 3
Прописаний назавжди
Повідомлень: 209
Нагороди: 0
Рейтинг: 15
Браво. Я про те, що ми все видумуємо велосипед і думаємо, що дітям без Access дітям капець, а нам просто потрібен перекладач з іноземних мов. Пропоную не зупинятися, а ще пошукати світового досвіду.
NataliyG Дата: Вт, 30.09.2008, 13:02 | Повідомлення № 4
Активний учасник
Повідомлень: 680
Нагороди: 2
Рейтинг: 37
В моїй школі працює волонтер із США.
Я з ним говорила на цб тему.
В США ше коли він вчився в школі (йому зарас 22-23роки) починаючи з 1 класу інформатика була 2-3 рази в тиждень. Їх вчили не тільки вільно володіти компютерами, а також швидко друкувати не дивлячись на клавіатуру. Тобто клавіатура постійно закрита від учнів і вони на протязі навчання вчаться запамятовувати де яка клавіша. Досить непогано. Тобто їх не вчать каліграфічно і швидко писати їх вчать швидко друкувати і якісно друкувати.
Але відносно програми то учні самі вибирають що їм саме вчити. Для прикладу програмування не всі вчать, а лише ті хто вибрав це предмет.
Newbie Дата: Вт, 30.09.2008, 13:17 | Повідомлення № 5
Хелпер
Повідомлень: 1412
Нагороди: 9
Рейтинг: 91
не думаю, що отак-от відмовитись від Access чи від будь-якого іншого елементу нашої інформатики - це корисно! справа в тому, що в різних країнах різний базовий суспільний рівень технологічної освіченості. якщо шведський малюк без проблем справляється з Вордом, то не факт, що наші 7-класники, в яких не було інформатики, теж справляться, правда ж?
в інших країнах інша історія інформатичної освіти, і тепер відповідно - інші реалії. в наших силах - максимально скоротити процес, якщо хочете , надолуження, щоб бути на рівних.
і ще - учень може сприймати урок із застосуванням комп*ютерів як урок інформатики, але не факт, що це так є ;)
Varkan Дата: Вт, 30.09.2008, 13:31 | Повідомлення № 6
Викладач ВУЗу
Повідомлень: 425
Нагороди: 0
Рейтинг: 6
Добре там де нас немає. ми дуже сильно бачимо плюси їхньої освіти а опускаємо мінуси. І по статистиці наша система освіти до недавна була набагато вища ніж їх (поки не почали їх копіювати)
Newbie Дата: Вт, 30.09.2008, 13:37 | Повідомлення № 7
Хелпер
Повідомлень: 1412
Нагороди: 9
Рейтинг: 91
Quote (Varkan)
Добре там де нас немає. ми дуже сильно бачимо плюси їхньої освіти а опускаємо мінуси. І по статистиці наша система освіти до недавна була набагато вища ніж їх (поки не почали їх копіювати)

не у всьому! власне і треба бачити плюси їхні і плюси наші. і абсолютно так само - мінуси їхні і мінуси наші. сліпе копіювання в одну чи в другу сторону до добра не приводить!
Ковальчук_Олександр Дата: Вт, 30.09.2008, 22:40 | Повідомлення № 8
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3621
Нагороди: 17
Рейтинг: 192
Newbie, дякую за чудову розповідь. Висновок однозначний - терміново надолужувати втрачене, намагатись хоч трішки скоротити розрив в розвитку інформатики. В Україні я тільки цього року бачу тенденції на покращення: інформатика офіційно введена в 11-річній школі з 10-го класу, в 12-річній - з 9-го, проте факультативні курси читаються з 7-го, 5-го, 4-го і навіть 2-го. Це цього року майже по всіх школах. Невже в міністерстві починають просипатися?
Якби проснулися повністю, то ввели б обов’язкове вивчення з
Quote (NataliyG)
починаючи з 1 класу

Ну в крайньому разі з 2-го.
Ми дуже відстала країна по навчанню інформатики, ІТ. І це більше не може продовжуватись. Зараз, мені здається, більшість вчителів інформатики значно підвищили свою кваліфікацію і готові до більш-менш якісного викладання з 5-го класу. Чи це тільки здається? Ну що ж, на наступний рік приходять в 9-й клас учні, що вчаться за 12-річними програмами. Побачимо, скільки годин на тиждень буде в них. Хоча і так ясно, що універсальний профіль - це 1 година. Критично мало.
Хочеться почути ще цікаві розповіді. :$
Newbie Дата: Ср, 01.10.2008, 09:49 | Повідомлення № 9
Хелпер
Повідомлень: 1412
Нагороди: 9
Рейтинг: 91
Quote (Ковальчук_Олександр)
проте факультативні курси читаються з 7-го, 5-го, 4-го і навіть 2-го. Це цього року майже по всіх школах. Невже в міністерстві починають просипатися?

якраз не міністерство!!! це на місцях народ давно прокинувся, і хоче (бо вибирає факультативи) вивчати інформатику, а міністерство не реагує введенням цього предмету в інваріантну складову...
zverok Дата: Ср, 01.10.2008, 14:36 | Повідомлення № 10
Креативний вчитель
Повідомлень: 153
Нагороди: 0
Рейтинг: 8
Вот, добрые люди про Германию отчитались:

Quote
Касательно Германии:
Образование находится в ведомстве земель и конкретных программ на федеральном уровне, считай что и нет.
В Баварии, например, есть вот такой вот есть документ http://www.schule.bayern.de/texte/Informatik.pdf
В принцыпе, оглавление говорит само за себя.
Вот, что предлагают учить на уровне Sekundaerstufe (соответсвует примерно нашему 8-9 классу):
2.2.2.1 Modellierungen (Моделирование)
2.2.2.2 Verteilte Systeme (распределенные системы)
2.2.2.3 Typische Datenstrukturen (основные структуры данных)
2.2.2.4 Aufwandsabschätzungen. (определение трудозатрат)
2.2.2.5 Spezifikation / Verifikation (и так понятно)
2.2.2.6 Methoden der Softwareentwicklung (методы разработки софта)

В гимназии (10-12 класс) в завершение программы прелагают изучать следующие языки:
4.3.1 Imperative und objektorientierte Programmiersprachen (PC)
4.3.1.1 Modula-2
4.3.1.2 Oberon-2
4.3.1.3 Pascal
4.3.1.4 Java
4.3.1.5 C / C++
4.3.1.6 Basic
4.3.2 Imperative und objektorientierte Programmiersprachen (Apple Macintosh)
4.3.2.1 MPW
4.3.2.2 MetroWerks
4.3.2.3 Oberon/F
4.3.3 Imperative und objektorientierte Programmiersprachen (Linux)
4.3.4 Weitere Programmiersprachen
4.3.4.1 LOGO
4.3.4.2 Funktionale Sprachen
4.3.4.3 Beschreibende Sprachen

В оконцовке предлагают спроектировать и создать робота из конструктора Лего.

В целом, информатика как таковая не является "общеобразовательным" предметом. Школьники в процессе самоопределения решают, какие предметы они хотят углублять — они и становятся профильными предметами ученика. Так что не надо принимать вышеопсанное за средний уровень всех школьников. Это указания как раз для школьников, выбравших себе профилем информатику (или математику).

Резюме:
В силу особенностей системы образования, отнюдь не каждый школьник владеет информатикой.
Школьники же, которые проявили интерес к предмету, владеют им на достаточно высоком уровне.
Не побоюсь сказать, что этот уровень в некоторых случаях выше выпускников некоторых российских вузов.
При этом стоит заметить, что доля школьников, выбравших профилем информатику или математику достаточно низка.
В итоге имеем (даже очень) высококлассных инженеров при их большом недостатке на рынке труда.
Оттуда и офигенные зарплаты у таковых
Сразу после универа попадаешь на оклад в € 4000 без всяких проблем.
(Это очень много даже по местным масштабам)

Для того, чтобы Вы могли оценить недостаток инжинеров приведу в пример данные 2003 года (ибо их знаю, но сейчас мало что изменилось).
В среднем в потоке 1го семестра начинающих инженерное ВО будет человек 120. Из них закончат через 5-6 лет максимум 20. Остальные прерывают учебу или уходят в другую "отрасль".

Шестопалов Дата: Чт, 02.10.2008, 09:01 | Повідомлення № 11
Видавець посібників
Повідомлень: 1376
Нагороди: 11
Рейтинг: 167
Quote (Varkan)
І по статистиці наша система освіти до недавна була набагато вища ніж їх

Нашу освіту тільки тоді можна рахувати "вищою", коли по Уол-стріту американці поїдуть на наших "Запорожцях", німці будуть пити наше пиво, французи користуватись нашою парфумерією, турки одягатися в нашу одежу...
Newbie Дата: Чт, 02.10.2008, 16:43 | Повідомлення № 12
Хелпер
Повідомлень: 1412
Нагороди: 9
Рейтинг: 91
Quote (Шестопалов)
Нашу освіту тільки тоді можна рахувати "вищою", коли по Уол-стріту американці поїдуть на наших "Запорожцях", німці будуть пити наше пиво, французи користуватись нашою парфумерією, турки одягатися в нашу одежу...

я б так не утрирувала... наприклад наші науковці брали участь в розробці ВАКу, причому для них були створені дуже пільгові умови (за шенгенськими правилами вони не могли перебувати в одній країні більш як 3 місяці, тому було створено кілька однакових лабораторій,і вони переїздили кожні 3 місяці, щоб не порушувати закони. лабораторії виявились дешевшими за зміну законодавства!)
та й офшорного програмування у нас досить багато - є чим гордитись.
вчителі інших країн у захваті від залишків нашої математичної освіти, "там" діти не затрудюють себе такими складними предметами як математика чи фізика...

тобто ситуація не така вже й однозначна і прямолінійна. в кожній системі є недоліки, але є й методи їх мінімізації

Nicola Дата: Пт, 03.10.2008, 23:48 | Повідомлення № 13
Прописаний назавжди
Повідомлень: 337
Нагороди: 2
Рейтинг: 13
Quote (Newbie)
а міністерство не реагує введенням цього предмету в інваріантну складову...
І не введуть. Бо хто до керма приходить(профіль який у нього) той на свій бік і тягне. Про майбутнє наших дітей вони не думають( їхні то не в наших ЗНО навчаються). У нас взагалі кількість годин навіть у 10 класі зменшили.... те ж саме буде і з спецкурсами!
Newbie Дата: Нд, 24.01.2010, 11:06 | Повідомлення № 14
Хелпер
Повідомлень: 1412
Нагороди: 9
Рейтинг: 91
Quote (zverok)
Вот, добрые люди про Германию отчитались:

цікаво дізнатись!
я думаю саме такої інформації нам дуже бракує, і можливості поглянути на всю систему освіти (і країни зрештою) збоку. тоді багато "невирішуваних" проблем бачаться зовсім інакше :)

Додано (24.01.2010, 10:06)
---------------------------------------------
стаття про одну із шкіл Великобританії http://www.computerra.ru/interactive/498198/

Форум інформатиків » РОЗДІЛ VIІІ: ОБМІН ДОСВІДОМ (УРОКИ, ФАКУЛЬТАТИВИ, ПОЗАКЛАСНА РОБОТА) » 8.8 Всебічна обізнаність сучасного інформатика » Інформатика в інших країнах (США, Канада, Франція, Японія, Німеччина, Англія...)
Сторінка 1 з 11
Пошук:


© Форум інформатиків України, 2007-2017.