Ср, 22.11.2017, 14:45
Форум інформатиків України
Головна Реєстрація Вхід
Вітаю Вас, Гість · RSS
Вітання на форумі
Незнайомець
Вітаємо на форумі,
Незнайомцю!

   
зареєструйтесь
Перед реєстрацією обов’язково прочитайте:
Оновлення Учасники Пошук
Особисті повідомлення
Видавництво ’’Аспект’’ Видавництво

Сторінка 6 з 15«12456781415»
Модератор форуму: Bandalak, Ktara, НІКОЛЯ, volevikt 
Форум інформатиків » РОЗДІЛ VIІІ: ОБМІН ДОСВІДОМ (УРОКИ, ФАКУЛЬТАТИВИ, ПОЗАКЛАСНА РОБОТА) » 8.6 Факультатив з програмування » Заохочення до програмування (Як заохотити учня до вивчення програмування?)
Заохочення до програмування
Varkan Дата: Пт, 23.05.2008, 10:02 | Повідомлення № 1
Викладач ВУЗу
Повідомлень: 425
Нагороди: 0
Рейтинг: 6
Звичайно для того, щоб робити якусь справу потрібен талант, хист чи просто здібності до цієї справи.
Правда і те щоб робити якусь справу то крім здібнестой потрібно ще й бажання. І програмування не виключення.
Якщо взяти клас з 30 учнів то з них
2-3 мають бажання і здібності вивчати програмування і працювати з ними одне задоволення.
10-15 учнів не мають ні бажання ні здібностей (з ними дуже тяжко)
а всі інші можуть вивчати але не хочуть.
Коли я навчався в інституті то в одного мого одногрупника були дуже веикі проблеми з програмуванням до тих пір поки сам не захотів розібратися (просто знайшов стимул). Після цього програмує на високому рівні.
Так ось я до чого веду.
Як задати стимул і підняти бажання учнів до вивчення програмування???
Як їх заохотити???
Як показати шо це згодиться в житті???

Шановні форумчани!!!!!
Повідомлення, які не відповідають темі або несуть некорисний зміст будуть видалятись без попередження!!!

gromko Дата: Нд, 15.02.2009, 19:34 | Повідомлення № 76
Лінуксоїд
Повідомлень: 2671
Нагороди: 26
Рейтинг: 343
Quote (dpi)
Любите собирать пазлы? Тема форума: как увлечь детей программированием, а не уводить от него.

Пазлы собирать не люблю, но программирование - от MSX BASIC и ассемблера Z80 до Java и Visual Basic (Паскаль и С в том числе). Но это так, между прочим. В свое время А.Ершов и, независимо, Дж.Вейценбаум говорили, что для программирования необходим специфический ум. Как его, этот ум, сформировать? Не первый десяток лет я преподаю информатику и считаю, что для того чтобы увлечь учеников программированием нужна мотивация. Да, у некоторых ребят она есть - поступление на престижные (?) факультеты, участие в олимпиадах и т.п. А остальные? Сегодня повсюду слышатся голоса - полностью убрать программирование из школьного курса. Но тогда и сам курс не должен иметь название информатика - что тогда в нем останется от информатики? Но суть не в том. Тот же Скретч не для 10-11 классов, а для 5-6-ых, когда, как раз, необходимо формировать алгоритмический стиль мышления. Кроме Скретча и Лого нет ничего пригодного для обучения малышей программированию, большинсто ЯП подразумевают довольно высокий уровень абстрагирования и создавались для перемалывания огромных массивов чисел, а для детей до 10-12 лет присущ конкретный тип мышления (в выде обьектов), отсюда и Скретч с Лого. Я не думаю что Пейперт, Кей и Резник хуже нашего разбираются в возрастной педагогике. Кстати, даже студентам интересен Скретч - строили графики функций, искали простые числа, решали системы уравнений, создавали симуляции физических процессов и т.п.

dpi Дата: Нд, 15.02.2009, 21:35 | Повідомлення № 77
Досвідчений вчитель
Повідомлень: 1438
Нагороди: 1
Рейтинг: 39
Quote (gromko)
Кроме Скретча и Лого нет ничего пригодного для обучения малышей программированию

Может быть...
Но изучая 4 года MSWLogo в младших классах, я все таки от него ушел на "Исполнители" и не жалею.
После MSWLogo не получалось такого плавного перехода на С++. А "Исполнители" на конечном этапе обучения - это тот же С++ на начальном.
Newbie Дата: Пн, 16.02.2009, 14:34 | Повідомлення № 78
Хелпер
Повідомлень: 1412
Нагороди: 9
Рейтинг: 91
Львів визнано одним з майбутніх центрів IT-індустрії
Quote

Львів визнано одним з майбутніх центрів IT–індустрії. Поряд з 30-ма іншими містами світу Львів увійшов до переліку найбільш перспективних міст в світі для розвитку аутсорсингу в галузі IT-індустрії. Про це йдеться в дослідження провідної консалтингової компанії KPMG, – повідомляє finchannel.com.
Як повідомляє finchannel.com, в той час як провідні центри з аутсорсингу, такі як Шанхай та Бангалор, перенасичуються, нові центри мають шанс захопити велику частку послуг в галузі IT-аутсорсингу.
«Корпорації мусять знати, на які міста їм орієнтуватись у подальшому. Є багато місць в світі, які є здатними запропонувати відповідні аутсорсингові послуги. Однак, є тонкі нюанси, які стосуються навиків робочої сили, нішових спеціалізацій та стимулювання з боку органів влади. Саме ці аспекти дозволили нам виокремити ці 31 міста як зірки майбутнього», – повідомив голова групи IT-консультантів компанії KPMG Едж Зарелла під час щорічного форуму з питань аутсорсингу бізнес-послуг NASSCOM, який відбувся минулого тижня в Індії.
«Потреба в розвитку нових, ефективніших з точки зору затрат аутсорсингових напрямів виникла внаслідок економічних подій останніх кількох місяців. Компанії намагаються зменшити затрати як на довготермінових, так і короткотермінових проектах. Наше дослідження має на меті показати переваги різних міст», – повідомив Едж Зарелла.
До решти міст, які найшвидше розвиваються як центри IT-аутсорсінгу, дослідження зарахувало 10 міст в Північній та Південній Америці (Буенос-Айрес, Кампінас, Курітіба, Калгарі, Куеретаро, Боіс, Індіанаполіс), 10 міст в азійсько-тихоокеанському регіоні (Брісбен, Чанша, Ганчжоу, Ахмадабад, Джайкур, Нагпур, Пенанг, Давао, Ілойло, Хо-Ші-Мін) та 11 міст в регіоні Європи, Близького Сходу та Африки (Софія, Загреб, Каїр, Порт Луіс, Белфаст, Гданськ, Клуй-Напока, Ростов-на-Дону, Белград, Туніс та Львів).

ще заохочення?
AAN Дата: Пн, 16.02.2009, 20:06 | Повідомлення № 79
Тут підглядає ...
Повідомлень: 166
Нагороди: 2
Рейтинг: 30
Quote (savitoleg)
и вот когда у них будут первые собственные разработки программ, тогда у них начинает появляться стойкий интерес к программированию, что уже не так просто забывается в старших классах.

Думаю это самый лучший стимул учиться программированию и вообще любому другому предмету. Азарт и интерес, когда у тебя всё получается и ты можешь и хочешь пробовать еще. А дети как правило ленивы. Наткнутся на проблему и теряют к ней интерес. Наверное дело учителя направлять, рассказывть как можно решить проблему, учить не опускать руки, усидчивости, в конце концов. В жизни тоже пригодится. И раскрывать потенциал детей. Он у них обширный.
И я согласна с тем, что это нужно делать до старшых классов. Пока у них мозги не заняты любовью-морковью.
Пусть не всем дается программирование. Я до сих пор думаю, что это даже наверное не работа, а стиль жизни, мышление, но детям нужно всё равно дать выбор не только между юристами и экономистами.
NatVovk Дата: Пн, 16.02.2009, 20:24 | Повідомлення № 80
Гол. ред. "Інформатики"
Повідомлень: 168
Нагороди: 0
Рейтинг: 10
Доброго часу доби, шановні інформатики.
Давно чула про цей форум, а зареєструвалася тільки сьогодні.
Тому мої щірі привітання всім, хто мене знає.
А тепер по темі.
Дуже мені було сумно бути в журях «Вчителя року 2009». На жаль, не побачила я дуже цікавих уроків, чудових розробок, але вразило те. що НІХТО З КОНКУРСАНТІВ на контрольній роботі не розв’язав (навіть не намагався) задачу з програмування. А задача була проста. на обробку одновимірного масиву.
От а тепер подумайте, як людина може заохочувати до програмування учнів, якщо сама не вміє цього робити?
Як це подолати?
Адже ми в своїй газеті «Інформатика» видавництва «Шкільний світ» постійно друкуємо і готові уроки, й розбір окремих задач. Для початківців випустили ще й книжки І.Скляр «Алгоритмізація та програмування. конспекти уроків»(2005), а також у 2 частинах А.Ставровський, І.Скляр«Програмуємо правильно»(2007)
Можемо ще багато книжок створити. Але після таких результатів натхнення нема. Може це все нікому не потрібно?
З повагою, Наталія Вовковінська.
Ковальчук_Олександр Дата: Пн, 16.02.2009, 21:19 | Повідомлення № 81
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3622
Нагороди: 17
Рейтинг: 192
Радий вітати Вас на нашому форумі, пані Наталія. Із захопленням читаю кожний наступний номер газети "Інформатика".
Quote (NatVovk)
А задача була проста. на обробку одновимірного масиву.

Цікаво б прочитати умову. Настільки ж вона "проста", що ніхто з конкурсантів не розв’язав.
Quote (NatVovk)
От а тепер подумайте, як людина може заохочувати до програмування учнів, якщо сама не вміє цього робити? Як це подолати?

На мою думку, не бажання освоїти програмування на олімпіадному рівні поширюється серед більшості вчителів. І причин для цього є предостатньо.
Це: низька зарплата; низька кваліфікація з математики; погано розвинуте логічне і аналітичне мислення; брак часу; не бажання "напружувати" звивини головного мозку; ;) відсутність якісної літератури; неймовірна складність олімпіадних задач і т.д.
Я далеко ходити не буду. Візьму себе. У мене не має бажання готувати призерів олімпіад. Причини цього вищезгадані + ще кілька, що я не називаю.
Але це не означає, що я не знаю програмування на достатньому для прочитання шкільної програми рівні.
Головне в цій темі - виробити інтерес в учнів. Тому я даю простенькі завдання, найпростіші. І принаймі 50% учнів їх розуміють і можуть виконати аналогічні. Як тільки даю задачі підвищеної складності - все, розв’язую сам для себе.
А взагалі то, візуальне програмування дає куди більшу мотивацію, ніж процедурне, саме завдяки інтерфейсу. Мотивація в програмуванні - це практична значущість розв’язаних задач. Щоб там не говорили, а учні бояться чорного екрану. B)
dpi Дата: Пн, 16.02.2009, 22:19 | Повідомлення № 82
Досвідчений вчитель
Повідомлень: 1438
Нагороди: 1
Рейтинг: 39
Больше оптимизма, коллеги. Не могут все этим заниматься. Я думаю, что и у математиков процентов 10 знают все, а остальные по низ ходящей шкале. Затем, одни сильны в одном, другие - в другом. Да и надо учитывать, что кому нравится, а кому нет. Школьный уровень знают многие и хорошо. Олимпиады для фанатов.

Quote (NatVovk)
Але після таких результатів натхнення нема. Може це все нікому не потрібно?

Конкурсы - да. Это рудимент. Года 4 назад участвовал, папка оказалась тонкой.

Quote (CN)
Интересно а какая мотивация изучения производной и интеграла на уроках математики?

Хороший учитель.

Відредаговано: dpi - Пн, 16.02.2009, 22:20
Ковальчук_Олександр Дата: Пн, 16.02.2009, 22:46 | Повідомлення № 83
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3622
Нагороди: 17
Рейтинг: 192
Quote (dpi)
Больше оптимизма, коллеги. Не могут все этим заниматься. Я думаю, что и у математиков процентов 10 знают все, а остальные по низ ходящей шкале. Затем, одни сильны в одном, другие - в другом. Да и надо учитывать, что кому нравится, а кому нет. Школьный уровень знают многие и хорошо. Олимпиады для фанатов.

+1 Погоджуюсь з кожним словом.
Quote (CN)
Меняйте работу. Дети здесь ни причем.

Я не тільки себе маю на увазі. Якщо Ви великий прихильник олімпіад з програмування, то будь ласка, займайтесь індивідуально з учнями хоч і щодня. Я ж такого бажання не маю. Мені не подобається в олімпіадах з інформатики організація, безоплатна підготовка за рахунок втраченого часу і накінець те, про що вже не раз говорилося - інформатика - не програмування. Програмування - розділ інформатики. Коли введуть комплексні олімпіади, моє відношення зразу ж поміняється. І щоб там не говорили, учні і навіть їх батьки значно позитивніше ставляться до осоєння сучасних інформаційних технології (засобів збереження, обробки та передачі інформації).
filnick Дата: Вт, 17.02.2009, 22:31 | Повідомлення № 84
Мудрий вчитель
Повідомлень: 2238
Нагороди: 7
Рейтинг: 124
Цікава новина стосовно переможців олімпіад пройшла сьогодні по новинам ТБ. Кабмін вніс на розгляд проект про скасування пільг на вступ до ВНЗ призерам і переможцям олімпіад. Виникає питання - це стимулюватиме учнів до участі в предметних олімпіадах?
filnick Дата: Ср, 18.02.2009, 18:34 | Повідомлення № 85
Мудрий вчитель
Повідомлень: 2238
Нагороди: 7
Рейтинг: 124
Quote (CN)
Лучше бы медали отменили.

Цей законопроект в рівній мірі стосується призерів і переможців олімпіад, і медалістів, і дітей-сиріт. Всі ці категорії вступатимуть на рівних правах - за результатами ЗНО.
NataliyG Дата: Ср, 03.03.2010, 09:30 | Повідомлення № 86
Активний учасник
Повідомлень: 684
Нагороди: 2
Рейтинг: 37
Quote (Ковальчук_Олександр)
Мені не подобається в олімпіадах з інформатики організація, безоплатна підготовка за рахунок втраченого часу і накінець те, про що вже не раз говорилося - інформатика - не програмування. Програмування - розділ інформатики.

Щось в цьому є. Дійсно програмування це лише розділ і можливо це дано не всім. Я маю на увазі не всім учням, але веб дизайн це теж в якійсь мірі програмування, і в Exseli якщо розібратися і вчити учнів не лише вводити дані потрібні деякі елементи програмування (наприклад при використанні логічних функцій). Так, що програмування має великий вплив на весь курс інформатики (моя думка). Просто все залежить на якому ріні це дітям подавати.
Quote (Ковальчук_Олександр)
Мені не подобається в олімпіадах з інформатики організація, безоплатна підготовка за рахунок втраченого часу

Мені це теж не подобається, але я люблю працювати з учнями індивідуально більше як колективно. А велике задоволення як на мене приносить вчителю відчуття, що цей час не втрачено, бо є дитина яка чогось таки навчилася.
Ковальчук_Олександр Дата: Ср, 04.05.2011, 12:38 | Повідомлення № 87
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3622
Нагороди: 17
Рейтинг: 192
Щось ця тема затихла. В сусідніх темах точилися спори щодо того, що вивчати в майбутньому, все-таки Паскаль і консольний режим, чи об’єктно-орієнтовану мову з підтримкою візуальних компонентів.
Ярослав Глинський і багато інших прихильників "візуального програмування" (хоч термін і суперечливий, але не вигаданий) відстоюють думку про правильність переходу в 11 класі саме на такий вид програмування. І, можливо, в цьому криється секрет підвищення мотивації та інтересу серед учнів до вивчення програмування. Цей висновок можна зробити з наступних міркувань:
1. Основні алгоритмічні структури (лінійна, розгалужена, циклічна) можна успішно пояснити і при використанні Visual Basic, Delphi тощо.
2. Програми мають графічний інтерфейс, проектування якого напевне буде цікавим для учнів.
3. Учні матимуть змогу побачити, як сучасні програми працюють з середини, осмислюючи коди обробників події.
4. Створені програми матимуть практичну значимість.

Щодо олімпіад, то я гадаю, той хто більш менш серйозно займається підготовкою, кращих учнів з уроку не посилає, бо там не має різниці, що вони вивчатимуть, все-одно на олімпіаді шансів розв’язати хоча б одну задачу без сильної підготовки практично не має. Тому для олімпіад ІМХО Паскаль і має залишатись, як швидкий засіб реалізації олімпіадної задачі.

На кінець, прикріплюю файл, в якому міститься проста програма для розв’язку квадратного рівняння. Гадаю, що подібні проекти досить добре розкривають тему "Розгалуження".
А ось код обробника події - натискання на кнопку "Обчислити"

Code
Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click
           Dim a, b, c, d, x1, x2 As Decimal
           a = Val(TextBox1.Text)
           b = Val(TextBox2.Text)
           c = Val(TextBox3.Text)
           d = b * b - 4 * a * c
           If d < 0 Then
               TextBox4.Text = "Рівняння не має дійсних коренів. Натисніть кнопку Допомога"
           ElseIf d > 0 Then
               x1 = (-b + Math.Sqrt(d)) / 2 * a
               x2 = (-b - Math.Sqrt(d)) / 2 * a
               TextBox4.Text = "x1=" + Str(x1) + ", " + "x2=" + Str(x2)
           Else : x1 = -b / 2 * a
               TextBox4.Text = "Дискримінант дорівнює 0. Існує 1 корінь x1=" + Str(x1)
           End If
       End Sub

І розгалуження добре видно і програма з графічним інтерфейсом.
Прикріплення: kvadratne.exe(320Kb)
Пилипчук_О_П Дата: Ср, 04.05.2011, 17:18 | Повідомлення № 88
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3871
Нагороди: 30
Рейтинг: 346
Quote (Ковальчук_Олександр)
проста програма для розв’язку квадратного рівняння

Не втримаюсь від коментаря, хоч це не відповідає основній темі цієї гілки.

Програма має недолік, на який варто вказувати учням: при редагуванні полів з вхідними даними (для розв'язування наступного рівняння) поле результату містить розв'язок попереднього рівняння. Таким чином "візуально" маємо на екрані... неправильний розв'язок. "Ліки", звичайно, відомі: обробити для текстових полів подію "редагування".

Між іншим, пошук недоліків у програмах сусідів може стати одним з засобів формування позитивної мотивації (інтерактивність).

gry Дата: Ср, 04.05.2011, 17:54 | Повідомлення № 89
Досвідчений учасник
Повідомлень: 1057
Нагороди: 3
Рейтинг: 120
Quote (Ковальчук_Олександр)
Програмування - розділ інформатики.

Може я не правий, але справжнє ШКІЛЬНЕ ПРОГРАМУВАННЯ закінчилося тоді, коли у школу почали приходити нові НКК і з ними "навчальні програми "/ затверджені МОН/ , адаптовані до них. Ми свідомо, чи не свідомо "підсажуємо" наших учнів на Microsoft, хочемо того ми чи ні... А програмування вбили "КНОПКОДАВСТВОМ" - /презентаціїї, документи (форматування, абзаци, стилі, таблиці - /комірки/чарунки, формули і т.д... /) Чи не так ? Курс користівача ПК і курс ПРОГРАМУВАННЯ потрібно було роздідити принаймні у 2000-2005 році.
ШАНОВНІ!!! ЧИТАЙТЕ МІНІСТЕРСЬКУ ПРОГРАМУ ІНФОРМАТИКИ (10-11) на наступний (ні) рік(роки) і подумайте - чому ми навчаємо наших з Вами учнів ???
Quote (dpi)
В свое время А.Ершов и, независимо, Дж.Вейценбаум говорили, что для программирования необходим специфический ум.

А чи вони не праві ???
Ковальчук_Олександр Дата: Ср, 04.05.2011, 23:35 | Повідомлення № 90
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3622
Нагороди: 17
Рейтинг: 192
Quote (Пилипчук_О_П)
обробити для текстових полів подію "редагування".

Дякую. Згоден. Допрацюю. Власне тому і написав у вікні "Про програму" Версія 1.1 beta. :)
Quote (gry)
Курс користівача ПК і курс ПРОГРАМУВАННЯ потрібно було роздідити принаймні у 2000-2005 році.

100%. Але схоже, що ніхто з великошанованих чиновників і не думає в цьому напрямку.
Форум інформатиків » РОЗДІЛ VIІІ: ОБМІН ДОСВІДОМ (УРОКИ, ФАКУЛЬТАТИВИ, ПОЗАКЛАСНА РОБОТА) » 8.6 Факультатив з програмування » Заохочення до програмування (Як заохотити учня до вивчення програмування?)
Сторінка 6 з 15«12456781415»
Пошук:


© Форум інформатиків України, 2007-2017.