Пн, 20.11.2017, 05:55
Форум інформатиків України
Головна Реєстрація Вхід
Вітаю Вас, Гість · RSS
Вітання на форумі
Незнайомець
Вітаємо на форумі,
Незнайомцю!

   
зареєструйтесь
Перед реєстрацією обов’язково прочитайте:
Оновлення Учасники Пошук
Особисті повідомлення
Видавництво ’’Аспект’’ Видавництво

Сторінка 11 з 15«129101112131415»
Модератор форуму: Bandalak, Ktara, НІКОЛЯ, volevikt 
Форум інформатиків » РОЗДІЛ VIІІ: ОБМІН ДОСВІДОМ (УРОКИ, ФАКУЛЬТАТИВИ, ПОЗАКЛАСНА РОБОТА) » 8.6 Факультатив з програмування » Заохочення до програмування (Як заохотити учня до вивчення програмування?)
Заохочення до програмування
Varkan Дата: Пт, 23.05.2008, 10:02 | Повідомлення № 1
Викладач ВУЗу
Повідомлень: 425
Нагороди: 0
Рейтинг: 6
Звичайно для того, щоб робити якусь справу потрібен талант, хист чи просто здібності до цієї справи.
Правда і те щоб робити якусь справу то крім здібнестой потрібно ще й бажання. І програмування не виключення.
Якщо взяти клас з 30 учнів то з них
2-3 мають бажання і здібності вивчати програмування і працювати з ними одне задоволення.
10-15 учнів не мають ні бажання ні здібностей (з ними дуже тяжко)
а всі інші можуть вивчати але не хочуть.
Коли я навчався в інституті то в одного мого одногрупника були дуже веикі проблеми з програмуванням до тих пір поки сам не захотів розібратися (просто знайшов стимул). Після цього програмує на високому рівні.
Так ось я до чого веду.
Як задати стимул і підняти бажання учнів до вивчення програмування???
Як їх заохотити???
Як показати шо це згодиться в житті???

Шановні форумчани!!!!!
Повідомлення, які не відповідають темі або несуть некорисний зміст будуть видалятись без попередження!!!

swetikccc Дата: Пт, 18.11.2011, 09:48 | Повідомлення № 151
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3956
Нагороди: 28
Рейтинг: 370
Quote (Пилипчук_О_П)
Моє питання, взаглі-то було до swetikccc Вийшло так, ніби практичні, якими вдалось розігнати тих, хто "сів не в той поїзд", саме з цієї причини викликали інтерес!

Від програмування втекло б 99% :)
PTetyana Дата: Пт, 18.11.2011, 14:43 | Повідомлення № 152
Прописаний назавжди
Повідомлень: 294
Нагороди: 3
Рейтинг: 51
Quote (swetikccc)
Від програмування втекло б 99%

оце точно. Працюю в звичайній міській школі - майже ніхто не хоче вчитися (і ті що хочуть вчать лише те, що на треба ЗНО). За незайняті місця на олмпіадах нас сварять, але жодного факультативу, індивідуального заняття чи чогось такого не дають. Пробувала займатися з учнями після уроків (на уроках майже всі вчать стандарт - програмування нема) - теж результатів мало: пояснювати можна хоч до пізньої ночі, але учні повинні розв"язувати задачі, писати програми - а вони ж того не роблять, 2-3 задачі від сили зроблять і все. Які ж тут результати. Постійно чую (та й бачу на форумах) - "винні вчителі: не знають мов програмування, не хочуть вчити нові мови, не працюють додатково". А якщо діти не хочуть займатися програмування (це ж в основному хлопці), то що робити?
Дійсно, говориться на ту тему багато, але хотілося б почути конкретні приклади - як зацікавити? (оцінки їх не цікавлять, працювати програмістами не підуть, бо що поступити треба здати математику, а її у нас знає 2-3 учні з класу).
Глинський__Ярослав Дата: Пт, 18.11.2011, 20:15 | Повідомлення № 153
Видавець посібників
Повідомлень: 347
Нагороди: 3
Рейтинг: 25
Quote (PTetyana)
майже ніхто не хоче вчитися (і ті що хочуть вчать лише те, що треба на ЗНО)

Це вагомий аргумент на користь введення ЗНО з інформатики, інакше предмет буде втрачено.
Прогресу в "заохочуванні до програмування" не буде, доки суттєво не зміниться методика навчання програмуванню. Традиційні методики не годяться. Те, що є з програмування в підручнику 11 класу акад.рівня - це вчорашній день. Найбільший спільний дільник, сума двох дробів, прості числа та інші - це не ті задачі, якими можна зацікавити учнів. Нові підходи до навчання програмуванню розглядаються в моєму навчальному посібнику "Основи алгоритмізації і програмування". Суть новизни: 1) середовище програмування завжди під рукою і в школі, і вдома (мається на увазі Visual Basic 2010 Express чи ще краще VBA, вбудоване в MS Word, хоча це не головне, можна ефективно навчати і в Delphi); 2) наявність задач з практичним змістом (одним з перших проектів розглядається проект опрацювання анкет учнів з виходом у перспективі на занесення даних в реальні бази даних (моделювання створення таблиць і побудови запитів, див.відеофільм в You Tube на каналі hlynsky1); 3) заохочення до дизайнерської роботи, що відволікає від рутинного програмування (програмування - це лише етап в процесі розробки проекту); 4) розвиваюче навчання досягається під час роботи над покроковою модифікацією проектів за принципом від простого до складного - можна зупинитися на кроці 1,2,3,4 залежно від потреб і можливостей учнів; 5) навчання на базі зразків проектів за принципом "Роби як ми, роби краще нас"; 6) ретельний підбір тем навчання - вивчаємо лише те, що треба і нічого (майже нічого) зайвого, пам'ятаючи, що програмістів ми не готуємо.
serbor Дата: Пт, 18.11.2011, 20:56 | Повідомлення № 154
Наполегливий учасник
Повідомлень: 946
Нагороди: 2
Рейтинг: 46
Quote (Глинський__Ярослав)
Суть новизни

Ну это не новизна. Но я полностью разделяю все 6 пунктов, поскольку сам пришел к этому. Хотя очень трудно мотивировать и стимулировать учеников, сейчас у меня пока это кое-как удается.
Глинський__Ярослав Дата: Пт, 18.11.2011, 22:11 | Повідомлення № 155
Видавець посібників
Повідомлень: 347
Нагороди: 3
Рейтинг: 25
Quote (serbor)
Но я полностью разделяю все 6 пунктов

Дякую за таку підтримку. Я не стверджую, що відкрив Америку. Багато вчителів-практиків володіють методикою на високому рівні. Моя заслуга - систематизація знань і створення відповідного навчального посібника у вигляді твердої копії, чого не було зроблено до мене.
swetikccc Дата: Пт, 18.11.2011, 23:39 | Повідомлення № 156
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3956
Нагороди: 28
Рейтинг: 370
Quote (Глинський__Ярослав)
(мається на увазі Visual Basic 2010 Express чи ще краще VBA, вбудоване в MS Word, хоча це не головне, можна ефективно навчати і в Delphi)

Я впадаю в осадок, коли в VBA пишуть методами того ж Delphi чи Visual Basic 2010 Express, а головне невчають VBA методами.
Quote (Глинський__Ярослав)
Це вагомий аргумент на користь введення ЗНО з інформатики, інакше предмет буде втрачено.

Вчити не хотять матиматику, а ми тут з інформатикою.)
Логіку можна і в Excelі показати і порозвивати.

Додано (18.11.2011, 22:39)
---------------------------------------------
Хочеш налаштувати клас проти себе, дай програмування по повній. :)

Глинський__Ярослав Дата: Сб, 19.11.2011, 01:26 | Повідомлення № 157
Видавець посібників
Повідомлень: 347
Нагороди: 3
Рейтинг: 25
Quote (swetikccc)
Хочеш налаштувати клас проти себе, дай програмування по повній.

Цілком правильно. Розгляньте алгоритм про найбільший спільний дільник і все - на цьому можна навчання програмуванню закінчувати. Значить не треба давати програмування "по повній". Інакше треба. У своїй книжці я демонструю один із варіантів навчання, показую як через VBA прокласти шлях до сердець хороших учнів і не налаштувати інших проти себе. Методика апробована. Результати позитивні.
swetikccc Дата: Сб, 19.11.2011, 09:43 | Повідомлення № 158
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3956
Нагороди: 28
Рейтинг: 370
Quote (Глинський__Ярослав)
Значить не треба давати програмування "по повній". Інакше треба.

Непотрібно автослюсаря вчити ремонтувати нариклад карбюратор, навчимо йогог тільки відкручувати гайки, новий же поставе.)))
Глинський__Ярослав Дата: Сб, 19.11.2011, 11:32 | Повідомлення № 159
Видавець посібників
Повідомлень: 347
Нагороди: 3
Рейтинг: 25
Quote (swetikccc)
Непотрібно автослюсаря вчити ремонтувати нариклад карбюратор

На перший погляд дуже влучно сказано. Але реально карбюратор ремонтується нескладно і недорого і це вміння завжди цінилося, а новий коштує дорого. Можливо мова йде про рівні навченості, так це завжди було актуально і це треба враховувати. Колись було поширене таке гасло: "Від кожного за можливостями, кожному - за потребами". Чи можна з нього щось викомбінувати щодо навчання прогорамуванню.
Додаток до повідомлення 154: 7) враховуємо, що моделювання і алгоритмізація первинне, а програмування - вторинне, причому моделювання не має виходи за розумні рамки і має вкладатися в теми, що вивчаються у школі на уроках математики і фізики тощо; 8) чітко, а не розпливчасто, визначаємо цілі навчання: а) вміти записувати арифметичні і логічні вирази; б) вміти обчислювати скінченні суми, добутки, підраховувати кількості; в) вміти виконувати пошук потрібних даних серед великої кількості даних (під час табулювання функції чи аналізу елементів числової послідовності). (крапка)
serbor Дата: Сб, 19.11.2011, 15:25 | Повідомлення № 160
Наполегливий учасник
Повідомлень: 946
Нагороди: 2
Рейтинг: 46
Quote (Глинський__Ярослав)
моделювання не має виходи за розумні рамки і має вкладатися в теми, що вивчаються у школі на уроках математики і фізики тощо

Я уверен, что многие темы, что мы изучаем в информатике, надо растворить в разных предметах. Моделирование и алгоритмизация должны быть в математике, а программирование - это информационные технологии.
pasichov Дата: Сб, 19.11.2011, 15:50 | Повідомлення № 161
Наполегливий учасник
Повідомлень: 946
Нагороди: 3
Рейтинг: 70
Quote (serbor)
а программирование - это информационные технологии.

НЕ СОГЛАСЕН!!!! Это математическая дисциплина со всеми вытекающими из этого утверждения последствиями!
Программирование - это НЕ КАК ДЕЛАТЬ , а ЧТО ДЕЛАТЬ! Не изучение последовательности нажимания кнопок в той или иной визуальной среде разработки и не изучения синтаксиса того или иного языка в консольном приложении, А НЕКОЕ "ФИНАЛИЗИРУЮЩЕЕ" МАТЕМАТИЧЕСКОЕ ОБРАЗОВАНИЕ!
В том то и беда украинской школьной информатики, что с легкой руки "идеологов движения" и "бысторо_авторов" учебников (бизнес, надо опередить конкурентов), которые подхватили "идеолгию" на лету, информатика превратилась в технологию....
Даже если в наших реалиях что-то и называют программированием, все равно
Quote (Глинський__Ярослав)
не треба давати програмування "по повній". Інакше треба.

Вот это "инакше" и означает...конец эры. Во всех аутсоурсинговых компаниях открыты вакансии... некого взять на работу. Даже Азаров (!) на днях заявил о катастрофическом положении дел в нашем ІT - образовании ...
dpi Дата: Сб, 19.11.2011, 18:47 | Повідомлення № 162
Досвідчений вчитель
Повідомлень: 1438
Нагороди: 1
Рейтинг: 39
Глинський__Ярослав, serbor, совсем забыли Ершова.
Изучая Делфи, чего вы добьетесь на олимпиадах, особенно международных.
Предвижу ваши аргументы. В вашем понятии информатика и программирование - это совершенно разные вещи.
Скажите где ошибка в моей логике? - хочешь изучить язык - запускай ТП или С,
а затем, захотел легко заработать денег и создать программный продукт - запускай Делфи,
ну а если не халтуришь и решил написать настоящий продукт - запускай java или С или С++.


Відредаговано: dpi - Сб, 19.11.2011, 18:50
Глинський__Ярослав Дата: Нд, 20.11.2011, 00:00 | Повідомлення № 163
Видавець посібників
Повідомлень: 347
Нагороди: 3
Рейтинг: 25
Quote (pasichov)
Моделирование и алгоритмизация должны быть в математике, а программирование - это информационные технологии.

Я погоджуюся з такою тезою, але тут важливо неперегнути. Елементи моделювання і алгоритмізації мають бути в математиці і фізиці, адже там моделі і алгоритми фактично на кожному кроці.
Quote (pasichov)
Это математическая дисциплина со всеми вытекающими из этого утверждения последствиями!

Категорично з цим не згідний. Чим далі програмування від математики, тим краще. Але кожному своє. Щодо кінця ери то це правильно - ера методики другого тисячоліття закінчилися. Правильно мене зрозумійте. Я за те, щоб учні і вчителі масово не втікали від програмування. А це можна забезпечити тільки через "інакше". А для спеціалізованого навчання програмуванню достатньо одної спеціалізованої школи на півмільйонне місто. Між іншим у Львові такої школи не має, правда є школи інформаційно-технологічного профілю, де в класі є 1-2-3 учні, чиї інтереси можуть відповідати задекларованому програмою рівню навчання.
Quote (dpi)
чего вы добьетесь на олимпиадах, особенно международных.

Не готує звичайна школа учасника не то що міжнародної, а й всеукраїнської олімпіади. Це спецпідготовка (часто самопідготовка) зацікавлених учнів, що до загального навчального процесу майже ніякого відношення немає.
Quote (dpi)
хочешь изучить язык - запускай ТП или С,

У школі ніхто не хоче і не повинен вивчати мову програмування. Мова - це не ціль навчання, а засіб реалізації алгоритму.
Quote (dpi)
В вашем понятии информатика и программирование - это совершенно разные вещи.

Я не дотримуюсь такої думки. Тому я також проти створення двох предметів на базі інформатики. Програмування продовжує лінію, яка починається від моделювання. А це відправна точка для всіх інформаційних технологій. Сучасне шкільне програмування, яка я наполегливо пропоную називати візуальним програмуванням (прошу моїх опонентів переглянути свою позицію), базується на поняттях клас-обєкт- властивість- значення властивості. Ці ж поняття лежать в основі теорії баз даних, електронних таблиць, текстових і графічних редакторів.
Quote (pasichov)
Программирование - это НЕ КАК ДЕЛАТЬ , а ЧТО ДЕЛАТЬ!

А як Ви це доведете? Я вважаю, що програмування - це власне як робити, а не що робити. Хоча це все словесна еквілібристика.
Quote (dpi)
Скажите где ошибка в моей логике?

У Вашій логіці помилки немає, але до школи це ніякого відношення немає також.
Quote (pasichov)
Во всех аутсоурсинговых компаниях открыты вакансии... некого взять на работу

Часто це тому, що претенденти на співбесіді двох слів англійською мовою звязати не можуть. Програмуванню компанія довчить, а мові вчитися вже пізно.
dpi Дата: Нд, 20.11.2011, 23:02 | Повідомлення № 164
Досвідчений вчитель
Повідомлень: 1438
Нагороди: 1
Рейтинг: 39
Quote (Глинський__Ярослав)
У Вашій логіці помилки немає, але до школи це ніякого відношення немає також.

НО ОСНОВЫ ПРОГРАММИРОВАНИЯ В ШКОЛЕ, А ВЫ ЕГО ХОТИТЕ ИЗУЧАТЬ В vba.

Quote (Глинський__Ярослав)
Програмуванню компанія довчить, а мові вчитися вже пізно.

Скажите честно. Вы когда ни будь с Настоящим Программистом беседовали?
Даже на этом форуме нет ни одного, есть отличные теоретики алгоритмизации и программирования, но не программисты. А вы говорите их больше. чем знающмх английский?
Глинський__Ярослав Дата: Пн, 21.11.2011, 00:43 | Повідомлення № 165
Видавець посібників
Повідомлень: 347
Нагороди: 3
Рейтинг: 25
Quote (dpi)
НО ОСНОВЫ ПРОГРАММИРОВАНИЯ В ШКОЛЕ, А ВЫ ЕГО ХОТИТЕ ИЗУЧАТЬ В vba.

Середовище і можливості VBA ідеально підходять для вивчення ОАП в школі, але можна вчити і в Delphi, я цього ніколи не заперечував. Важливо як і чого вчити, а не на чому вчити.
Quote (dpi)
Скажите честно. Вы когда ни будь с Настоящим Программистом беседовали?

І що далі? Я співпрацюю з ІТ Академією (читай трейнінг-центр) компанії SoftServe (див. softserve.ua). Таких компаній у Львові є декілька. Майже всі оголошення щодо вакансій даються англійською мовою. Англійська мова - ділова мова спілкування в компанії.
Форум інформатиків » РОЗДІЛ VIІІ: ОБМІН ДОСВІДОМ (УРОКИ, ФАКУЛЬТАТИВИ, ПОЗАКЛАСНА РОБОТА) » 8.6 Факультатив з програмування » Заохочення до програмування (Як заохотити учня до вивчення програмування?)
Сторінка 11 з 15«129101112131415»
Пошук:


© Форум інформатиків України, 2007-2017.