 |
Вітаю Вас, Гість · RSS |
 |
Задачі шкільного рівня.
| |
kom_adm |
Дата: Tu, 11.03.2008, 02:09 | Повідомлення № 1 |
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3767
| У гостьовій книзі користувач роман попросив розв’язати кілька простих задач для свого сина. Я вирішив допомогти йому і заодно створити тему, де хтось буде писати умову цікавої задачі шкільного рівня, а інші будуть пропонувати розв’язки цієї задачі. І ми разом серед кількох варіантів розв’язку вибиратимемо найоптимальніший, методично правильний. Тема досить актуальна і цікава. Сподіваюсь, допоможе вчителям, які з різних причин погано знаються на задачах з програмування навіть шкільного рівня (наприклад вчитель, який інформатику читає не за спеціальністю). Отож, задачі з гостьової книги: Задача 1. Дано натуральне число N (1000 < =N<=9999). Визначити, чи є числo поліндромом, тобто таким числом, яке зліва направо і справа наліво читається однаково (всі чотири цифри враховуються; наприклад, 0110). Задача 2. Василина Премудра грала в шашки зі змієм Гориничем на дуже великій дошці. Спочатку Василина з’їла у Горинича 3 шашки, а Горинич у Василини – 5 шашок, потім Василина у Горинича з’їла 9 шашок, а Горинич у Василини – 10 шашок, на третьому ході Василина проковтнула 15 шашок, а Горинич- 20. Ця серйозна гра тривала ще довго, аж поки Горинич не втомився і після N-го ходу не з’їв саму Василину. Скільки всього шашок проковтнув Змій Горинич? Кількість шашок завжди достатня. Задача 3 . Знайти всі дільники натурального числа N. Розв’язки: Задача 1. var n,n1,n2,n3,n4,r:integer; begin write('Введіть будь-яке чотирьохзначне число: '); readln(n); n1:=n div 1000; n2:=(n div 100) mod 10; n3:=(n div 10) mod 10; n4:= n mod 10; r:=n4*1000+n3*100+n2*10+n1; if r=n then writeln ('Введене число ',n,' являється поліндромом.') else writeln ('Введене число ',n,' не є поліндромом.') end. Задача 3. var i,n:integer; begin writeln('Введіть натуральне число'); readln(n); writeln('Дільники числа ',n,': '); for i:=1 to n do if n mod i = 0 then write(i,' '); end. Розв’язок задачі 2 напишу незабаром. А зараз хотілося б почути ваші думки з приводу того, чи оптимально розв’язані задачі 1 та задачі 3. Звичайно, задача 1 не враховує захист від введення не чотиризначного числа, та це легко можна виправити розгалуженням. Шановні форумчани!!!!! Повідомлення, які не відповідають темі або несуть некорисний зміст будуть видалятись без попередження!!!
|
|
| |
Varkan |
Дата: Tu, 25.03.2008, 14:01 | Повідомлення № 31 |
Викладач ВУЗу
Повідомлень: 425
| Quote (dpi) А такой вариант: прочитать предложение как массив слов и используя функцию длины слова найти больший элемент массива. Саме перше запитання - на скільки елементів описувати масив?
|
|
| |
KulAlex |
Дата: Tu, 25.03.2008, 18:13 | Повідомлення № 32 |
Знаток програмування
Повідомлень: 326
| Це вже перебор. Я є призер і учасник міжнародних олімпіад, я є в журі республіканських олімпіад і мені зараз розказують такі речі.................. І є побажаня вивчайте програмування і логіку ................. бо немає з ким говорити ................
Відредаговано: KulAlex - We, 26.03.2008, 06:44 |
|
| |
oleg_teacher |
Дата: Tu, 25.03.2008, 18:54 | Повідомлення № 33 |
Любитель дискутувати
Повідомлень: 177
| Quote (KulAlex) І є побажаня вивчайте програмування і логіку ................. бо немає з ким говорити ................ Трохи по хамські, але будемо вище... не звертаємо увагу!!! Додано (25.03.2008, 18:54) --------------------------------------------- потім дивуємося чого діти псіхують і т.д. На себе глянемо і все побачимо (воно ж передається) Я теж ходив на олімпіади (правда не скажу які). НЕ ВЗЯЛИ!!!! 
|
|
| |
filnick |
Дата: Tu, 25.03.2008, 21:42 | Повідомлення № 34 |
Мудрий вчитель
Повідомлень: 2238
| Quote (KulAlex) Я є призер і учасник міжнародних олімпіад, я є в журі республіканських олімпіад За це - великий респект. Quote (KulAlex) мені зараз розказують такі речі.................. Це є ваша думка........ І зараз я покидаю цей не потріб (маю наувазі форум)....... це бардак і повний п......................... За це - великий мінус. Quote (KulAlex) І є побажаня вивчайте програмування і логіку Вчитися потрібно завжди Quote (KulAlex) бо немає з ким говорити Вчитися потрібно завжди... в т.ч. і культурі спілкування.
|
|
| |
dpi |
Дата: We, 26.03.2008, 09:04 | Повідомлення № 35 |
Досвідчений вчитель
Повідомлень: 1438
| Quote (Varkan) Саме перше запитання - на скільки елементів описувати масив? По максимому!
|
|
| |
Varkan |
Дата: We, 26.03.2008, 10:28 | Повідомлення № 36 |
Викладач ВУЗу
Повідомлень: 425
| Чого я запитав. Я також думав іти таким чином, але спробував задати масив рядків на 255 елементів і паскаль мені не дав, от і все. Quote (KulAlex) Це вже перебор. Я є призер і учасник міжнародних олімпіад, я є в журі республіканських олімпіад і мені зараз розказують такі речі.................. Я вам вказав на помилку при розвязку задачі з підрахунком букви "Ю" а Ви так і не виправились. Даже і призерам потрібно визнавати свої помилки. До речі якщо людина не призер то це не значить що вона менше знає чим Ви. Quote (oleg_teacher) Трохи по хамські, але будемо вище... не звертаємо увагу!!! Quote (oleg_teacher) потім дивуємося чого діти псіхують і т.д. На себе глянемо і все побачимо (воно ж передається) повністю згідний. Не заздрю тому учню який розвязав задачу своїм методом а не тим шо ви запропонували шановний KulAlex,
Відредаговано: Varkan - We, 26.03.2008, 13:18 |
|
| |
dpi |
Дата: We, 09.04.2008, 11:37 | Повідомлення № 37 |
Досвідчений вчитель
Повідомлень: 1438
| Quote (Varkan) Я також думав іти таким чином, але спробував задати масив рядків на 255 елементів і паскаль мені не дав, от і все. На С++ получается не больше 260240 элементов. Кто может разъяснить, что это?Додано (09.04.2008, 11:37) --------------------------------------------- Китай, 12 век, круглый город, ворота на севере и юге. Китаец вышел в северные ворота ипройдя 300 шагов уперся в дерево. Второй китаец выйдя в южные ворота пошел на запад, прошел 900 шагов и увидел дерево с первым китайцем (касательная (дотична)). Найти диаметр города. Удачи.
|
|
| |
Varkan |
Дата: Th, 10.04.2008, 11:34 | Повідомлення № 38 |
Викладач ВУЗу
Повідомлень: 425
| Quote (dpi) Найти диаметр города. діаметр = 300
|
|
| |
oleg_teacher |
Дата: Th, 10.04.2008, 11:55 | Повідомлення № 39 |
Любитель дискутувати
Повідомлень: 177
| Здається найпростіша задача: Протабулювати функцію y=sin(x) на проміжку [1..3] з кроком 0,2. Напишіть алгоритм, а тоді спробуйте його виконати!!! Чи отримаєте ви правильний результат!!
|
|
| |
KulAlex |
Дата: Th, 10.04.2008, 15:12 | Повідомлення № 40 |
Знаток програмування
Повідомлень: 326
| Quote (dpi) Найти диаметр города. Діаметр рівний 900, якщо цікавить математичний розвязок, можу виставити.
|
|
| |
Varkan |
Дата: Th, 10.04.2008, 15:37 | Повідомлення № 41 |
Викладач ВУЗу
Повідомлень: 425
| Quote (KulAlex) якщо цікавить математичний розвязок, можу виставити. Цікавить. Викладіть.
|
|
| |
dpi |
Дата: Sa, 12.04.2008, 12:14 | Повідомлення № 42 |
Досвідчений вчитель
Повідомлень: 1438
| Quote (KulAlex) Діаметр рівний 900, якщо цікавить математичний розвязок, можу виставити. Ответ правильный.
|
|
| |
KulAlex |
Дата: Th, 17.04.2008, 12:05 | Повідомлення № 43 |
Знаток програмування
Повідомлень: 326
| Головоломка Мельника. (7) (2)(8) (1)(9)(6) (3)(4) (5) - Слушайте и внемлите, - сказал мельник, - я загадаю вам загадку про эти мешки пшеницы. И заметьте, господа хорошие, что сбоку стоит по одному мешку, затем идут пары мешков, а посредине вы видете три мешка. Клянусь святым Бенедиктом, получилось так, что если мы умножим пару, 28, на один мешок, 7, то получится 196, что и указано на средних мешках. Но если вы умножите другую пару, 34, на ее соседа, 5, то не получите при этом 196. Теперь я прошу вас, добрые господа, переставить эти девять мешков, как можно меньше надрываясь, так, чтобы каждая пара, умноженная на своего соседа, давала число, стоящее в середине. Посколько условием мельника было передвигать как можно меньше мешков, у данной головоломки - только один ответ, который, вероятно, каждый сумеет найти. Бажаю успіхів.
|
|
| |
Varkan |
Дата: Mo, 12.05.2008, 10:33 | Повідомлення № 44 |
Викладач ВУЗу
Повідомлень: 425
| Quote (KulAlex) Головоломка Мельника. (7) (2)(8) (1)(9)(6) (3)(4) (5) - Слушайте и внемлите, - сказал мельник, - я загадаю вам загадку про эти мешки пшеницы. И заметьте, господа хорошие, что сбоку стоит по одному мешку, затем идут пары мешков, а посредине вы видете три мешка. Клянусь святым Бенедиктом, получилось так, что если мы умножим пару, 28, на один мешок, 7, то получится 196, что и указано на средних мешках. Но если вы умножите другую пару, 34, на ее соседа, 5, то не получите при этом 196. Теперь я прошу вас, добрые господа, переставить эти девять мешков, как можно меньше надрываясь, так, чтобы каждая пара, умноженная на своего соседа, давала число, стоящее в середине. Посколько условием мельника было передвигать как можно меньше мешков, у данной головоломки - только один ответ, который, вероятно, каждый сумеет найти. Розміщення таке: 2, 78, 156, 39, 4. Для цього розвязку передвигаємо 5 мішків. Мо хто знає менше? А взагаліто є тема "головоломки" Додано (12.05.2008, 10:33) --------------------------------------------- Задача: Дано три числа A, B, C. Знайти суму меншого і більшого з них. Задача елементарна але мене цікавлять різні варіанти розвязків, щоб можна було знайти найоптимальніший. Прошу писати алгоритми, коди програм або просто словесний опис.
Відредаговано: Varkan - Tu, 13.05.2008, 09:28 |
|
| |
kom_adm |
Дата: Mo, 12.05.2008, 21:02 | Повідомлення № 45 |
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3767
| Quote (Varkan) Задача:Дано три числа A, B, C.Знайти суму меншого і більшого з них. Зробив якнайкоротше. Якщо я взагалі правильно зрозумів умову. Code var a,b,c,max,min:real; begin readln(a,b,c); max:=a; min:=a; if b>max then max:=b; if c>max then max:=c; if b<min then min:=b; if c<min then min:=c; write(max+min); end.
|
|
| |
© Форум інформатиків України, 2007-2022.  |